QUOTE(March @ 28 Oct 2007, 12:11 PM)
Ca tu si ai tai ati adus argumente ca nu a fost implicat !
La cine te referi cand spui "ai tai"? E adevarat ca eu nu am adus niciun argument ca nu a fost implicat, nici nu a fost intentia mea sa fac asta. Eu doar am combatut pseudoargumentul de tipul "n-are cum"... Eu doar am aratat ca "avea cum".
QUOTE(Achernar)
Ce-ar fi sa ne spuna Imparatul CINE anume nu l-a informat sau ce actiuni a intreprins pentru a preveni venirea minerilor ?
La care Imparat te referi?
Intrebarea corecta era "L-a informat cineva?". Eu as mai adauga intrebarile: "Trebuia sa il informeze cineva?" "De ce?" si "Cine ar fi trebuit sa il informeze?".
QUOTE
Eventual si de ce colaborarea cu MI nu a existat.
Bun, deci vad ca este o certitudine ca "nu a existat o colaborare in tre MT si MI sau intre Basescu si Ministrul de Interne (mai stie cineva cine era, ca eu nu imi amintesc si imi este lene sa caut)... Pai eu nu stiu sa raspund la intrebarea aceasta si nici pe "Imparatul" de care vorbeai nu il cunosc. Dar mintea mea asa putina cum poate fi mintea unui "basel manelist" se intreaba urmatoarele: "a existat oare vreo solicitare de colaborare din partea MI pe care Basescu a refuzat-o?", intrebare care decurge firesc din raspunsul evident la intrebarea urmatoare: "Cine ar fi trebuit sa coordoneze o eventuala operatiune de stopare a minerilor MI sau MT?", parerea mea este ca MI, deci initiativele ar fi trebuit sa apartina MI.
QUOTE
In cazul in care nu stiai in 1991 fiecare regionala CFR avea propriul inspectorat regional de Politie Transporturi. Care cica 'coopera cu structurile Ministerului Transporturilor'.
Asa si ce relevanta are asta in discutia de fata? Poate doar faptul ca subliniaza inca odata ca se putea scurtcircuita procesul decizional astfel incat sa nu ajunga nici la Ministrul Transporturilor si nici la Ministrul de Interne informatiile decat poate cand era prea tarziu...
Dar hai sa nu mai vorbim discutii, iata
aici am gasit o cronologie a evenimentelor din septembrie 1991, redau ceea ce ne intereseaza in contextul discutiei noastre:
QUOTE
24 septembrie 1991
● In Gara Petrosani solicita trenuri pentru deplasarea la Bucuresti. Fiind refuzati, ei devasteaza gara, ocupa acceleratul 244 si deturneaza alte doua garnituri de tren. In Petrosani si Vulcan au loc violente, devastari si incendii.
25 septembrie 1991
● In gara Craiova, trenurile cu mineri sunt oprite. Se anunta ca Petre Roman ar fi dispus sa vina la Craiova pentru tratative. Minerii refuza oferta si il agreseaza pe prefectul Ilie Stefan si pe generalul maior Ilie Marin. Marin Ghinea, adjunctul sefului de statie Craiova, declara: "A fost o adevarata teroare, securi, bite, un vandalism cum n-am mai vazut in viata mea. Au intrat peste femeile de la casele de bilete, au spart geamurile si tot ce au intilnit in cale. Era imposibil sa vorbesti cu ei, pentru ca multi erau beti".
●Miron Cozma a refuzat sa discute cu reprezentanti ai Guvernului si ai Prefecturii Dolj, sustinind ca, de fapt, "este vorba de o cursa prin care se incearca arestarea sa". Dupa toate acestea trenurile pleaca spre Bucuresti.
● Petre Roman, a declarat ca a aprobat venirea trenurilor cu mineri la Bucuresti, dupa ce a primit de la ministrul Transporturilor informatia ca mecanicii de tren si angajatii SNCFR erau amenintati cu cutitele de catre mineri, existind pericolul ca ei sa fie maltratati. Roman a spus ca a luat decizia atunci cind trenurile cu mineri ajunsesera deja in gara Craiova.
● Mai multi salariati ai SNCFR au declarat ca trenurile au plecat de la Petrosani spre Bucuresti cu permisiunea unui for superior, semafoarele erau "pe verde" in momentul plecarii trenurilor si ca exista "un parcurs de circulatie" fara de care garniturile nu ar fi putut parasi gara Petrosani. Mecanicul Mircea Marin a declarat ca, in halta Cotifanei, unde trenul a stationat din cauza unei pene de curent a fost amenintat de mineri ca "ii vor lua gitul" daca nu pune trenul in miscare. Un alt mecanic declara ca a fost la un pas de comiterea unui accident feroviar, inainte de a intra in gara Lainici, cind tensiunea de pe reteaua de alimentare a caii ferate a fost oprita. Mecanicul a reusit sa opreasca garnitura cu putin inainte de Lainici, iar atunci cind a consultat registrul de dispozitii al sefului garii, in el figura un ordin al conducerii SNCFR, care prevedea ca garniturile cu mineri sa fie oprite si parasite de ceferisti, in apropierea anumitor statii.
● Popescu Silviu Octavian, lt. colonel MAPN, participant la miscarea minereasca, declara ca pe peronul Garii Petrosani, a vazut un miner cu un calup de dinamita.
● In Camera Deputatilor, Petre Roman a anuntat un conflict de munca in Valea Jiului, pe care Guvernul a incercat in zadar sa il stinga. Primul ministru mai anunta ca minerii se indreapta spre Bucuresti si ca s-a incercat fara succes sa fie opriti pe drum.
● Minerii au ajuns la Bucuresti in gara Baneasa, in jurul orei 10.00. Inca de la coborirea din trenuri, conducatorii grupurilor de mineri i-au declarat sefului statiei Baneasa, Ilie Popa, ca urmaresc schimbarea Guvernului si a presedintelui tarii.
Dupa cum vedeti incercari de a opri minerii au tot fost. Sa spunem ca Basescu nu s-a implicat deloc in toata treaba asta si ca directorii de regionale si alti oameni din SNCFR s-au descurcat singuri. Tot nu vad ce ar fi putut face Basescu in conditiile in care erau oameni amenintati cu moartea. Era de competenta altor institutii. In final, chiar Petre Roman a "aprobat" venirea trenurilor la Bucuresti, ceea ce a fost de fapt o aprobare formala si facuta sub amenintare, practic alta solutie nu avea.
Dar ce stiu eu... eu sunt un basel prost si manelist, dupa parerea unora...