IoanV
QUOTE
Stiu, e metodologia stiintifica dar nu mi-ai spus cum se aplica in domeniile pe care le-am pezentat eu.
Foarte simplu. Se aplica in conformitate cu datul situatiei. Arta, literatura si filozofia sunt in fata simturilor si mintilor tuturor celor ce le abordeaza. Ele insele, ca domenii de studiu, cat si generatorii lor umani, nu necesita demonstratii privind existenta lor. Era chiar atat de greu sa faci distinctia ?
QUOTE
Iar daca reiterezi cu atita aroganta o prostie, a n-a oara, chiar ca nu imi mai pun mintea cu tine.
Da, reiterez, daca intr-adevar Heidegger considera religia ca avand statut stiintific, e cel mai mare si mai mare prost.
QUOTE
Cind o sa aduci pt. cultura si filozofie macar a 10 parte din ce a adus Heidegger o sa poti face o incercare de a-l dispretui.
Mda, bla, bla, halal argument. Imparatul nu e gol doar pt ca e imparat ?
QUOTE
Pina atunci pune mina si mai si citeste inainte de a acuza.
1. Pana a pune cuvinte in gura cuiva (Heidegger) asigura-te ca intr-adevar le-a rostit.
2. Pana mai scrii ceva, asigura-te ca dispui de o gandire corecta si esti in stare sa faci distinctie intre ceea ce este stiintific si ceea ce nu. Pt ca dintr-o anumita perspectiva, si eu pot fi teribil de asemanatoare cu regina Angliei
dar cu toate astea sunt si multe deosebiri.
QUOTE
Concluzia enuntata de mine ar fi trebuit sa te ajute sa iti pui intrebarea daca nu cumva ideile tale primitive despre credinta sunt proaste.
Aha, deci tu esti autorul concluziei. Bietul defunct. De mult bagasem mana in foc privind efortul tau de ati autoriza discursul pro religie, dizertand speculativ pe opera germanului. Ok, cum i-ai ajuta pe elevi sa faca distinctie intre ideile primitive si cele moderne despre religie ? Ce le-ai spune elevilor ca se constituie intr-o perspectiva moderna asupra religiei ? Pe de o parte vei da exemplul meu primitiv iar apoi va urma exemplul tau modern si - petinzi tu - corect. Sa vedem.
QUOTE
Ataci ideea de Dumnezeu, dar nu stii ce e aceea credinta.
Intai de toate, te invit sa le explici elevilor ce inseamna D-zeu, de ce si cum ai aflat acest lucru. In ultimile luni de discutie inca n-a venit din partea ta un raspuns la aceasta intrebare.
In al doilea rand nu e nimic sofisticat in a sti ce inseamna credinta. Dai masura ei aproape zilnic, in scris.
QUOTE
1. O nuanta mai profunda a expresiei te-ar ajuta sa intelegi ca credinta e altfel, e "in Dumnezeu".
2. De aceea Heidegger spune ca e mai aproape de stiinta, pt. ca este un demers al credintei de a ajunge, veni "in Dumnezeu".
1. Ioane, cat vrei/ceri ca sa explici si tu odata pt toti, ce inseamna D-zeu, de ce asa si cum ai aflat ? Cum ii explici unui elev distinctia dintre superficialitatea si profunzimea nuantelor ? Cum e una, cum e alta ? Eu ti-am raspuns la toate intrebarile pe care mi le-ai adresat. Tu cand faci la fel ? Fa-o pt elevi.
2. Heidegger e un prost, unul mare.
Ca bietul german n-o avea nimic cu perspectiva ta asupra discursului sau, e o cu totul alta poveste insa clar, Heidegger-ul tau e un mare prost, daca va continua sa sustina stiintificul religiei.
Explica pt elevi in ce consta similitudinea dintre stiinta si acel "demers al credintei de a ajunge/veni in D-zeu". Vezi ca mai trebuie sa le mai explici elevilor si de ce cere D-zeu ajungerea la El si de unde stii ca e asa ?
Ai o multime de treaba iar adolescentii abia asteapta raspunsurile tale.
QUOTE
1. Aha, deci exista spirit absolut, ratiune pura, supraom, transcendent, lumea ideilor a lui Platon, etc.. Ca asa vrei tu... Hai, ca incepi sa fii ridicol in disperarea cu care te agati te ceva palpabil...
2. Da, ia zii cum experimentezi tu spiritul absolut de la Hegel. Ca te crezi supraom sunt convins. Da de transcendent, trairea autentica, temporalizare, flecareala, etc. ai dat?
1. N-am prins idea ta aici.
2. Nici aici. Ce au astea cu metodologia stiintifica ? Terenul filozofic e intr-o oarecare masura investigat c-o metodologie aparte. Una care nu are nimic cu permisivitatea de a crede in existenta lui Yahweh. In fata unor scolari, liceeni nu esti in situatia de a demonstra existenta unei idei filozofice sau a emitentului ei. Ceea ce confunzi tu, e ca o idee sau emitentul ei, nu necesita demonstratie atat timp cat sunt umani(e). In timp ce o entitate personala, creatoare, mantuitoare, extra spatio-temporala, omniscienta, benevolenta care stie totul si va judeca lumea pt pacatele ei
si bla bla bla, care mai vine si cu idei transmise prin niste insi, bombastic numiti profeti, DA !
QUOTE
Important este ca se intimpla si sunt multi altii care iti pot aduce marturie ca au trait experiente inexplicabile stiintific.
Falsuri bazate pe autosugestii. Si cat se poate de explicabile psihologic ba chiar psihiatric. Tot atat de autentice precum poltergeist-urile de prin satele super superstitioase de prin glia stramoseasca.
Atentie, chiar autenticitatea unor asemenea manifestari fiind observabila si repetabila, tinzand catre o explicatie stiintifica, nu are ABSOLUT nimic cu idea de D-zeu. Poate fi pur si simplu vorba de un fenomen inca inexplicabil. Atat si nimic mai mult. Nici o legatura cu Cristosi antici, Marii, sfinti Papi etc.
QUOTE
1. Era un exemplu simplu ca multe scapa ratiunii.
2. Dar daca o luam serios, ceea ce arata telepatia ar putea fi un indiciu al unei dimensiuni a fiintei pe care sunt construite mult mai multe decit pare.
1. Si ? Are asta vreo legatura cu predarea religiei in scoli in sensul autorizarii ei ca disciplina relevanta pt formarea omului ?
2. Eh, cand ai sa ai acel indiciu - care in treacat - n-are nici o treaba cu Mesia, atunci sa sustii predarea in scoli a ... ? A ce ?