Draga
LettaQUOTE
Daca am ierta omul si am condamna fapta vom sfarsi prin a avea inchisorile pline de fapte rele.
Nu, pedeapsa nu este musai legata de inchisoare. Nu stiu cum de tu si Abis faceti analogia fortata: pedeapsa = inchisoare.
Nu este deloc asa. Plus ca eu nu sustin ca sa se pedepseasca tot ce este incriminat de lege.
QUOTE
Daca enuntul initial ar fi sustinut doar punctul 1. (homosexualitatea si lesbianismul, alaturi de alte “crime” precum prostitutia, ar trebui pedepsite prin lege) si doar atat, acest enunt ar fi putut fi, eventual, incadrat la categoria lipsa de toleranta fata de minoritatile sexuale.
Ce inseamna minoritati sexuale? Se reproduc altfel decat restul oamenilor?! Cumva ca serpii despre care am inteles ca pot fi si mascul si femele acelasi exemplar?
QUOTE
Dar, in momentul in care in acelasi post, se militeaza pentru a trai cu adevarat in spirit crestin (nu la nivel fomal) apare o problema de consecventa. Si asta pentru ca, in spirit crestin ar fi ca, de exemplu, fapta Mariei Magdalena sa nu fie condamnata ci sa fie iertata, exact asa cum a propus si Iisus.
Si de data aceasta ai inteles gresit. Iisus nu a propus ca sa fie iertata fapta, ci doar omul, in speta Maria Magdalena, desi a facut acea fapta. Sesizezi diferenta?
Este vorba de oameni. Oamenii trebuie sa se ierte unii pe altii si sa nu se judece intre ei. Sa nu-l condamne pe altul ca iata ce a facut, si pe altul ca nu stiu mai ce a facut. Toata judecata este numai a lui Dumnezeu.
Scriptura zice, printre altele:
9 Nu ştiţi, oare, că nedrepţii nu vor moşteni împărăţia lui Dumnezeu? Nu vă amăgiţi: Nici desfrânaţii, nici închinătorii la idoli, nici adulterii, nici malahienii, nici sodomiţii,
10 Nici furii, nici lacomii, nici beţivii, nici batjocoritorii, nici răpitorii nu vor moşteni împărăţia lui Dumnezeu.Prin urmare, daca eu stiu ca desfranatii, de ex., nu vor mosteni Imparatia lui Dumnezeu, asta nu inseamna ca eu voi condamna desfranatii, ba din contra, voi incerca sa ma rog cat mai mult pentru ei la Dumnezeu ca sa-i scape de acest viciu. Dar eu voi condamna in continuare desfranarea si toate celelalte faradelegi, desi eu sunt mare desfranat, lacom, fur, nedrept, si multe alte rele. Stiu ca sunt in pacat dar condamn pacatul. Cel mai grav este sa fii in pacat si sa nu condamni pacatul in care esti, ca sa te autoindreptatesti in pacat.
Iata ce a spus Iisus, tot printre altele:
16 Şi, iată, venind un tânăr la El, I-a zis: Bunule Învăţător, ce bine să fac, ca să am viaţa veşnică?
17 Iar El a zis: De ce-Mi zici bun? Nimeni nu este bun decât numai Unul Dumnezeu. Iar de vrei să intri în viaţă, păzeşte poruncile.
18 El I-a zis: Care? Iar Iisus a zis: Să nu ucizi, să nu săvârşeşti adulter, să nu furi, să nu mărturiseşti strâmb;
19 Cinsteşte pe tatăl tău şi pe mama ta şi să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi.si:
QUOTE
27 Aţi auzit că s-a zis celor de demult: "Să nu săvârşeşti adulter".
28 Eu însă vă spun vouă: Că oricine se uită la femeie, poftind-o, a şi săvârşit adulter cu ea în inima lui.
29 Iar dacă ochiul tău cel drept te sminteşte pe tine, scoate-l şi aruncă-l de la tine, căci mai de folos îţi este să piară unul din mădularele tale, decât tot trupul să fie aruncat în gheenă.
. Adica este foarte dur in a condamna fapta.
Iar femeii prinsa in adulter, si pe care iudeii doreau sa o omoare cu pietre, dupa ce a scapat-o de aceia, i-a spus:
10 Şi ridicându-Se Iisus şi nevăzând pe nimeni decât pe femeie, i-a zis: Femeie, unde sunt pârâşii tăi? Nu te-a osândit nici unul?
11 Iar ea a zis: Nici unul, Doamne. Şi Iisus i-a zis: Nu te osândesc nici Eu. Mergi; de acum să nu mai păcătuieşti.Deci,
Iisus a iertat omul care a pacatuit, dar a condamnat si a interzis in continuare fapta aceea rea. Prin urmare cum zici tu ca Iisus nu a condamnat fapta?
QUOTE
Nu stiu daca observi, dar daca vrem sa pedepsim fapta Mariei Magdalena in mod penal, trebuie sa o pedepsim pe Maria.
Fals! Total gresit inteles. A pedepsi fapta inseamna a recunoaste public ca acea fapta nu este buna. Legea omeneasca merge pe principiul: orice nu este condamnat de lege este permis, adica nu este rau, si daca nu este rau inseamna ca este bun.
Ori societatea trebuie sa delimiteze clar ce este bun de ce este rau chiar prin legi.
QUOTE
Mai mult, toata operatiunea trebuie facuta avand in minte faptul ca, uneori, suntem ispititzi sa ne folosim de “filosofia crestina” pentru a justifica lucuri “diavolesti” care ii sunt total straine. Ma refer, evident, la exemplul cu cele 44 de pahare de rachiu.
Repet, acele 44 pahare de vin nu au nimic a face cu Ortodoxia. Ba din contra,
sunt antiortodoxe. Tocmai ti-am dat un citat din Scriptura in care se spune clar ca betivii nu vor intra in Imparatia lui Dumnezeu. Sau tu crezi ca dupa 44 pahare de vin nu esti beat?!
QUOTE
Subiectul meu nu era catusi de putin ateismul, ci intoleranta manifestata fata de ateism, care este si el o forma de a te raporta la divinitate.
Nu exista nici o intoleranta fata de ateism in general, insa pe acest subforum al Hanului, ateismul ar fi total offtopic. O discutie despre divinitate cu un ateu, nu ar putea depasi niciodata stadiul de intrebare daca exista sau nu divinitatea.
Dar altfel privind, sunt de acord ca ateii fac parte din randul libercugetatorilor, aflandu-se la una din extremele acestora, anume ca ei neaga complet existenta divinitatii, iar la capatul opus, sunt cei care isi creeaza mental propria filosofie despre divinitate, doar prin cugetarea mintii.
QUOTE
O veche cunostinta imi spunea spunea recent: cu fundamentalistii e greu sa dezbati ceva.
Eu m-am grabit si am zis: e partial adevarat, pentru ca e greu si foarte usor in acelasi timp.
Am putea medita cu totii la acest semn al fiarei care apare in jurul nostru si care risca sa ne distruga societatea (fie ea si la nivel virtual).
FUNDAMENTALÍSM s.n. 1. Mişcare sau atitudine care atacă orice abatere de la doctrinele şi practicile considerate esenţiale într-un sistem religios, politic, educativ etc. 2. (Pol.) Conservatism extrem. (cf. fr. fondamentalisme, engl. fundamentalism)
Ah, era sa uit esentialul. Dragilor, daca dorim sa traim intr-o lume mai curata eu zic sa luptam pentru starpirea acestui flagel care se numeste “fundamentalism”!
Aici cred ca ai o problema de intelegere a acestor concepte. Tu iti inchipui ca doctrina daca sta doar in carte este bine, iar daca este pusa in aplicare nu mai este bine, ca devine fundamentalism.
Dupa mine, fundamentalism inseamna altceva decat ce scrii tu in definitia aceea, caci aceea definitie este corecta.
Conform defintiei scrise de tine, daca eu accept o dogma sau o invatatura ca fiind buna, si o si urmez intocmai sunt fundamentalist.
Atunci e foarte bine, caci daca mie imi place dagma matematicii de ex., si o aplic intocmai fara abatere, sunt un fundamentalist conform defintiei tale.
De fapt, orice dogma pe care ai aplica-o intocmai inseamna fundamentalism dupa cum spui tu, ceea ce este foarte bine pana la urma, caci chiar aceasta este ideea de a urma o invatatura, adica de a o si pune in aplicare intocmai.
Ce inseamna "conservatorism extrem"? Adica sa nu pui in practica chiar toata invatatura despre care singur spui ca e buna? Cum vine asta?
Iar indemnul tau ce vrea sa fie in acest context?:"Dragilor, daca dorim sa traim intr-o lume mai curata eu zic sa luptam pentru starpirea acestui flagel care se numeste “fundamentalism”!" ???!!! Adica sa nu fim consecventi in modul nostru a gandi si a fi? Adica una sa spunem si alta sa facem?
Unul care bea 44 de pahare, dar zice ca este ortodox te va acuza cu siguranta de fundamentalism daca ii vei spune ca de fapt Ortodoxia nu-l invata asa, si ca chestia cu 44 de pahare este pentru satisfacerea poftei lui de betie, desi el se autoconsoleaza ca asa este crestineste.