QUOTE(Blakut)
E grav cand ajungi sa consideri ratiunea o agresivitate de care sa te aperi.
Grav este cind iti pierzi ratiunea si devii agresiv. Cind scopul urmarit iti intuneca mintea si doresti victoria cu orice pret, cind uiti ca dezbati idei si incepi cu referirile la persoana. Discutiile de pina acum au fost foarte hotarite si animate de un slogan prost: sa moara capra vecinului... Nu a existat intentia de a intelege punctul meu de vedere ci de a-l discredita..
QUOTE(Former)
Am fost alaturi de fiecare din premisele si afirmatiile tale, in masura in care le-ai scris sau le-ai sugerat. Ori asta se numeste asistenta interlocutorului. Intelege ca nu faptul ca ai convingeri diferite e problema, ci faptul ca te rezumi la enuntul lor iar cand partenerul de discutie iti solicita unele lamuriri, urmeaza un...hiat. Setezi cu de la tine putere o serie de criterii "inexpugnabile" astfel incat in loc sa-ti pui interlocutorul pe ganduri, il pui pe...intrebari. De aici, probabil, impresia de vanatoare. Tot ceea ce ai afirmat concis, coerent, logic, a fost tratat ca atare. Tot ceea ce nu a intrat in aceasta categorie, te-a expus invariabil.
Ooo, cit de elegant o intorci... Vinatoarea si-a schimbat numele, a devenit "asistenta interlocutorului"
Nu am setat de la mine putere nimic, am aratat doar ce spun altii mai destepti decit mine, dupa o viata traita in si pentru filozofie... Nu ca noi, amatorii. Ca voi intelegti ca ar veni de la mine, cind eu indic si sursele cu care imi sustin afirmatiile... e alta problema...
QUOTE
E doar o falsa impresie Ioane, o falsa impresie. Atat timp cat respecti regulile dialogului, atat timp cat reusesti sa te faci clar inteles, nu ai nici o problema. In opinia mea nu exista doar o singura filozofie si nici nu trebuie sa moara una din ele. Primordial e sa poti arata ca cea pe care ti-o insusesti e viabila, adica nu carecumva sa fie moarta din fasa.
Da da, prietene, omoriti filozofiile! Chiar tu spui asta: ca trebuie sa poti arata ca e viabila. Arata-mi tu ca filozofia lui Kant e viabila, iar eu iti demonstrez acelasi lucru despre cea a lui Heidegger. Criteriile viabilitatii se nasc din interiorul unei filozofii, si conduc la excluderea celorlalte. E ca si cum ai impune reguli de acces intr-o incinta, dar spui ca accesul e liber... Ca sa ne scutesti de efort, fa tu o lista cu cele viabile si cu cele moarte din fasa...
QUOTE
Agresivitate ? Nici vorba. Resimti efectul supraexpunerii tale. Nu e usor sa pretinzi o gnoza de o asemenea anvergura si in acelasi timp sa n-o poti sustine explicativ.
Despre care gnoza asa mare vorbesti? Poate m-am supraexpus, dar cind aprecierile fac trimiteri la neurologie, insanatosire, "manifestarea scrisa a unei frustrari scapate de sub control sau vecinatatea cu patologicul (paranoia) ?". Nu mai insist, dar asta e nerusinare.. se trece de la discutie la apreciere personala, cind fac si eu o trimitere inofensiva voi sariti ca arsi!Cind dialoghezi nu suprapui planurile...
QUOTE
Eu nu cred ca tu ai dus o batalie pt dreptul la existenta a ceea ce exista si inca va mai exista. Hai sa nu divagam iar. Ioane, irationalul, ilogicul, superstitia, absurdul, pseudostiinta sunt elementele unei gandiri corecte ? Practic asta e antiteaza. Daca ratiune nu, daca logica nu, daca stiintific nu, atunci ce pui in loc ? Bine-bine, stiu ce pui tu dar unde ajungi ?
Spui ca ma vinati apoi nu recunosti ca ma apar... La ce conduce? Pai si iubirea e irationala si la ce conduce, la intelegere, nu? Si credinta e irationala si la ce te cheama? Iubire si respect fata de semeni, iesirea din egoism si mindrie... Ratiunea asta stiintifica naste monstri, bombe atomice aruncate peste un inamic care a cerut deja armistitiu, etc.. Crimele se numesc terorism, antiterorism sau pierderi colaterale... Invadarea se cheama instaurarea democratiei, infometarea embargou economic... Vezi cit e de priceputa sa isi ascunda interesul..
QUOTE
Am moftul originalitatii desi e destul de greu in ziua de azi. Spre deosebire de ceilalti colegi, poate ca as avea mai mult succes la a creiona diacronic, evolutia ta excentrica fata de crestinism. Nu am avut doar de cateva ori discutii cu crestini si cunosc bine de tot traseul lor expozitional. Tu esti un tip aparte tocmai pt ca la tine crestinismul nu e de soiul consacrat. Pana in primele cateva pagini ale acestui topic ai avut o oarecare evolutie care cu chiu cu vai ar putea intra in speta crestina. Insa cu timpul, core-ul yahwist s-a cutremurat rau de tot, astfel ca azi esti mai liberal decat mi-as fi imaginat.
Voi care nu cititi, nu intelegeti sfintii, traditia bisericii, ne invatati ce e crestinismul?
Parerea ta despre el este subiectiva. Stiu ca e greu rationalistilor sa accepte asta, dar opiniile lor despre lucruri nonobiectivabile tot subiective ramin... Deci nu te mai obosi cu creionarea, nu ar iesi decit cel mult o caricatura... Nu ca eu as fi chiar asa crestin, dar cind intilniti unul care a trecut si prin lumea voastra, care poate sa va respunda si contrazice filozofic,il scoateti afara dintre crestini. Nu, multi crestini sunt mult mai intelepti deit sunteti dispusi sa acceptati. Dar nu numai ei, si altii care nu va impartasesc opiniile.
QUOTE
Ai alt intrument de investigatie ? Ce-i obtuz in a fi rational (in speta de fata) si ce e de dorit in a fi...irational ?
Opozitia nu a fost in ultimele discutii intre rational si irational ci intre rational-obiectivant si gindirea nonobiectivatoare... Prin ultima eu imi decid traseul vietii, imi evaluez experientele, imi propun obiective, aleg valori, principii de viata, marala, etc. Toti o folosim, doar ca nu o exploram si orientam in mod constiebt intotdeauna.. Multi copiem valorile, nu ni le intemeiem singuri. Chiar si rationalismul analitic are o puterede de organizare a vietii launtrice, dar care pune mai presus de om un adevar exterior. Intemeierea fiintei nu e in sine ci in adevarurile de afara. De aici si o foame permanenta de a devora alte orientari, e fara viata in sine si traieste hranindu-se din a altora...
QUOTE
Eu nu te judec. Doar te intreb. Si fidel acestui lucru, ce intelegi prin barna ? Butada face referire si la un pai. Iar ala, evident ca ar trebui sa fie in ochiul tau, conform distributiei rolurilor. Deci ce intelegi prin paiul din ochiul tau ?
Il judecai pe Clopotel. Pe linga aerul de superioritate afisat cu emfaza, te crezi destept, dar esti departe de a-l intelege... Tu nu intelegi decit ceea ce scrie pe limba ta... De aceea si dialogul intre noi e oarecum paralel...