Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:World War II - Batalii Si Nu Numai
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Dezbaterilor: Stiinta si Cultura > Exploratorium > Cronica Timpului
Pagini: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 7 Oct 2004, 05:39 PM)
unde au facut asta cu success? n-a descarcat nimeni nimic la Southampton pe tot timpul razboiului. Descarcau in Glasgow si Liverpool.
convoaiele nici macar de Bristol nu prea se apropiau (asta din cauza submarinelor si avioanelor de recon).

Repet, situatia ar fi fost alta daca aliatii controlau tarmul vestic al Frantei. In plus ar fi avut si flota franceza la dispozitie.

QUOTE
cit de efectiva era antiaeriana in faza aceea a razboiului s-a vazut in numeroase exemple. dotarea principala cu tunuri AA a francezilor era piesa de 25mm care era considerat mediocru pe de-asupra.

Dupa cum spuneam problema cu AA 25mm a fost ca erau in numar insuficient si probabil erau raspandite cam pe intreg tritoriul frantei. Erau eficiente daca erau concentrate intr-o anumita zona. Aceste tunuri erau eficiente pana la inaltimea de 3000 m ceea ce era foatrte bine. Germanii nu prea foloseau bombardiere de mare inaltime. Cele mai multe erau bombardierele tactice in picaj, iar alea zburau la inaltime mica, mai ales daca treceau peste zone muntoase.
Uite cateva informatii interesante despre AA 25 mm cred ca este edificator.

QUOTE
si dupa incheierea evacuarii la dunkirk, englezii nu dispuneau mai mult de 331 de avioane operationale, motiv pentru care churchill le-a retras. controlul asupra canalului minecii arata altfel.


Dunkirk era o concentrare de foc din partea Germanilor. De aceea au fost scufundate foarte multe nave, in plus obiectivul Aliatilor era evacuarea cat mai multor oameni posibil deci lucrau in foc continuu. Vorbim despre o furie a germnailor pe cativa km patrati. Dar in cazul in care sunt mai multe porturi, descarcari, incarcari noaptea sau ziua intre raiduri ar fi mai putine pierderi.
Am uitat sa mentionez panica din acele zile de evacuare. Toti erau panicati, inclusiv Churchill. Churchill il vedea deja pe Hitler debarcand in insule. Si-a luat masuri de precautie.

QUOTE
cit depre bombardarea navelor in port si acuratetea bombardierelor, vezi diferite operatiuni in conditii similare, ca si "Perl Harbour",


Peral Harbor a fost o actiune prin surprindere. Daca americanii erau pregatiti pentru un astfel de atac, cred ca pierderile erau de 10 ori mai mici. Celelalte operatiuni nu le cunosc in detaliu deci nu ma pronunt.

QUOTE
una-i sa treci cu barcutza si bacul noaptea provizii peste riu pentru 2-3 divizii si alta-i sa descarci in continuu nave de 5-20 000t.


Nu vorbeste nimeni de decarcat continuu nave de mare tonaj. Nici nu putea industria sa fabrice atata material greu, inplus nici nu cred ca existau suficiente nave ca sa asigure descarcare continua de materiale. In plus terenul ce urma a fi aparat ar fi fost destul de mare (cam jumatate din Romania), iar distanta de la front si pana la porturi ar fi fost de cel putin 200 km.
Bombardierele germane au avut succes pe linia frontului dar ar fi intampinat dificultati in cazul unor bombardamente la 200km adancime.

Imi mentin parerea ca in 40 tehnica de lupta a nemtilor era foarte proasta dar folosita extrem de eficient in timp ce aliatii au avut tehnica buna dar folosita prost. In 44 a fost aproape invers. Adica nemtii aveau cea mai buna tehnica dar putina in timp ce aliatii aveau tehnica proasta dar multa. Prin "tehnica" inteleg suma echipamentelor de razboi, tancuri, artilerie, avioane etc.

QUOTE
rusii n-au trecut tancuri, camioane si artillerie grea peste riu


Au trecut cand a inceput operatiunea Uranus. Si probabil ca ceva piese grele au mai trecut si inainte atat cat sa intareasca pozitiile.

QUOTE
daca franta ar fi continuat lupta, ar fi capitulat cu poate 3-4 luni mai tirziu cu mult mai multe victime iar hitler nu si-ar fi epuizat aviatia in batalia de-asupra angliei.


Cred ca ar fi rezistat cel putin un an, iar aviatia lui Hitler ar fi avut pierderi mai mari decat in Battle for Britain.

QUOTE
depinde PzI, II si IV nu erau concepute pt. tank vs. tank si rareori au fost folosite in acel scop. iar des amintitul contr-atac al lui de Gaulle(?) a fost oprit in exclusivitate de aviatie.
Erau vehicole de recunoastere. Foarte eficiente contra infanteriei. Ideea era ca francezii sa le opuna tancuri nu infanterie.
dead-cat
QUOTE

Repet, situatia ar fi fost alta daca aliatii controlau tarmul vestic al Frantei. In plus ar fi avut si flota franceza la dispozitie.

flota franceza care sa faca ce anume?
QUOTE

Dupa cum spuneam problema cu AA 25mm a fost ca erau in numar insuficient si probabil erau raspandite cam pe intreg tritoriul frantei.

si
QUOTE

Peral Harbor a fost o actiune prin surprindere. Daca americanii erau pregatiti pentru un astfel de atac, cred ca pierderile erau de 10 ori mai mici. Celelalte operatiuni nu le cunosc in detaliu deci nu ma pronunt.

suprinderea nu prea are efect asupra gradului de acuratete al unui tun.
perl harbour a fost un exemplu pentru gradul de eficienta a dive-bombingului anti-ship.
exista numeroase exemple, din domeniul naval mai ales, care atesta ca numai AA de 25mm nu era suficienta.

iar aia cu tunul 25mm zic:
QUOTE

Only a little over 1,000 Hotchkiss 25-mm AA guns of both the mle 38 and mle 39 types were in service in May 1940 when the Germans invaded France and the Low Countries, far fewer than the French had ordered.

aica n-au produs pe departe suficiente pina in mai '40. de unde sa apara brusc mai multe in iunie si iulie? huh.gif
chestia tine de doctrina si modul cum te pregatesti de razboi. care era motivul principal pentru contraperformantele din vest ale aliatiilor.
QUOTE

Dunkirk era o concentrare de foc din partea Germanilor. De aceea au fost scufundate foarte multe nave, in plus obiectivul Aliatilor era evacuarea cat mai multor oameni posibil deci lucrau in foc continuu. Vorbim despre o furie a germnailor pe cativa km patrati. Dar in cazul in care sunt mai multe porturi, descarcari, incarcari noaptea sau ziua intre raiduri ar fi mai putine pierderi.

toate acestea nu s-ar fi intimplat, daca englezii ar fi avut controlul spatiului aerian asupra canalului. dar nu l-au avut. incercind sa-l obtina au ajuns la 331 de avioane utilizabile. deci intr-o situatie mai proasta ca inainte. de unde sa vina brusc resursele pentru a-l redobindi? churchill si-a retras aviatia s-o reconstruiasca, pentru ca era nevoie s-o reconstruiasca, daca nu vroia sa piarda acest control si de-asupra angliei de sud. ceea ce ar fi dus la "sea lion".

eu tot vorbesc de dunkirk, ca sa arat ca, controlul asupra spatiului aerian in discutie era pierdut la acel moment. si fara acel control, a descarca material de razboi masiv (care sa vina de unde?) nu e posibil. material greu il cari cu cargouri, care sunt magnet pentru aviatie si submarine.

QUOTE

Nu vorbeste nimeni de decarcat continuu nave de mare tonaj. Nici nu putea industria sa fabrice atata material greu, inplus nici nu cred ca existau suficiente nave ca sa asigure descarcare continua de materiale.

daca capacitatea ta sa descarci e 3 nave deodata si astepata 30 sa fie descarcate, cam descarci in continuu.
uita-te cite liberty-ship-uri au fost construite, toate avind pe la 10 000 t.

dupa aceea se mai pune problema capacitatii de transport. care, din cauza submarinelor era diminuata pe zi ce trece.
QUOTE

Imi mentin parerea ca in 40 tehnica de lupta a nemtilor era foarte proasta dar folosita extrem de eficient in timp ce aliatii au avut tehnica buna dar folosita prost.

depinde la ce te referi
la clasa PzI+II in orice caz, pt. ca erau obsolete deja in 1940.
Pz III si IV erau mobile si competitive, dar definitiv nu erau cele mai bune din lume. ca si compensatie exista tunul de 88mm care distrugea cam orice tank.

atilleria era cam standard peste tot, 105mm mediu si 150mm greu german vs. 155 cred, aliat care aveau parametrii asemanatori.

la avioane nu prea ai de ce sa te legi. interceptoarele germane si engleze erau comparabile, depindea de situatie, pilot etc, cele franceze ceva mai modeste (nu vorbesc de modelele obsolete). bombardiere de picaj pentru suport tactic erau folosite pe larg mai mult de aviatia germana, cu successul documentat.
iar la bombardiere medii, He111 H6 are caracteristici similare cu B17C.

lipsa unui numar de bombardiere grele de partea germana se explica prin doctrina militara. bineinteles exista o sumedenie de alte modele mai mult sau mai putin reusite pe ambele parti, incerc sa amintesc pe cele mai importante.

arma standard automata, MP40 era in orice caz mai buna decit echivalentul britanic Sten. iar la mitraliere, MG34 este modelul care sta la baza mitralierelor si in ziua de azi, deci a fost un design de success.

unde anume era echipamentul foarte prost? huh.gif

QUOTE

Au trecut cand a inceput operatiunea Uranus. Si probabil ca ceva piese grele au mai trecut si inainte atat cat sa intareasca pozitiile.

asta n-a fost in sectorul de riu in stalingrad. au trecut dupa ce au strapuns liniile inamicului. si nu compari trecerea peste un riu cu provizionarea exclusiv pe cale navala. mai ales ca riul il treci peste ponton.

QUOTE

Cred ca ar fi rezistat cel putin un an, iar aviatia lui Hitler ar fi avut pierderi mai mari decat in Battle for Britain.

bazat pe? si partea cealalta ar fi construit avioane si antrenat piloti. la o capacitatea industriala mai mare.

QUOTE

Erau vehicole de recunoastere. Foarte eficiente contra infanteriei.

se mai foloseau in scopuri de recunoastere dar nici vorba sa fie vehicole dedicate pentru asa ceva (pina in fazele ulteriare ale razboiului cind chiar nu se mai puteau folosi in alte scopuri). pentru recon existau vehicole speciale. pe ambele parti.
March
Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 16) :

Masacrul de la Le Paradis , Pas-de-Calais , 26 mai 1940

Retrasa si inconjurata de nemti intr-un grajd de vite al unei ferme din mica localitate Le Paradis , o companie din regimentul britanic “ The Royal Norfolk Regiment” a fost fortata sa se predea Regimentului 2-infanterie al Diviziei SS “Totenkopf” , comandat de SS Obersturmfuhrer Fritz Knoechlein, in varsta de 28 ani.
Cei 99 de prizionerii britanici au fost condusi catre un grup de cladiri ai fermei , aliniati cu spatele la zid si mitraliati cu sange rece, dupa care au fost aruncati si ingropati intr-un sant de scurgere . Totusi ,doi dintre prizioneri, soldatii Albert Pooley si William O’Callaghan ,raniti fiind numai, au reusit sa iasa printre corpurile camarazilor lor masacrati si sa se ascunda intr-o capita de fan din apropiere unde au fost descoperiti , dupa de trei zile si trei nopti, de catre Madame Duquenne –Creton si fiul ei Victor, proprietarii fermei.
Dupa catva timp cei doi britanici au fost capturati de trupe ale Wehrmachtului , sosite in zona, care i-a expediat intr-un lagar de prizioneri de razboi.
In 1942 corpurile celor 97 de britanici au fost exumate de autoritatile franceze si inmormantate in cimitirul satului, astazi parte a complexului “ Le Paradis War Cemetery”

Dupa razboi, masacrul a fost investigat iar SS-istul Fritz Knoechlein ( decorat de trei ori cu Crucea de fier, cl. I) a fost descoperit, arestat si judecat de Tribunalul pentru crime de razboi din Hamburg care gasindu-l vinovat la condamnat la moarte prin spanzuratoare. Sentinat a fost executata pe 28 ianuarie 1949.
Pe 27 mai 1970 , pe zidul fermei unde au fost masacrati cei 97 de britanici a fost fixata si inaugurata de catre Madame Creton , o placa comemorativa , prezenti fiind si membri ai asociatiei “ The Dunkirk Veterans Association”.


MIA
Mă mai bag şi eu în seamă odată pe subiectul cu posibila rezistenţă franceză. Am citit mai demult undeva, într-o revistă de istorie, un interviu cu un analist militar britanic care, întrebat şi pe această temă printre altele, a declarat ceva de genul : a doua fază a campaniei din Franţa putea dura semnificativ mai mult şi chiar să se obţină un armistiţiu mult mai favorabil dacă ... strategii aliaţi ar fi luat măcar în calcul posibilitatea ca trupele lor "de prim rang" pot fi încercuite de germani în Ţările de Jos şi Belgia ... blink.gif
March
Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 17) :

Pe 16 mai 1942 nemtii il captureaza pe Iakov Dzhugashvili, fiul lui Stalin, locotenent artilerist pe care il interneaza in lagarul de concentrare de la Sachsenhausen . In 1943 nazistii incearca sa-l schimbe Iakov contra maresalului Paulus, capturat la Stalingrad. Cu toate ca era indurerat de capturarea fiului, Stalin a refuzat, dupa unii afirmand : N-am sa schimb un soldat pentru un maresal.

Iakov Dzhugashvili a fost impuscat pe cand incerca sa evadeze. ( alte surse mentioneaza ca s-a sinucis)


March
Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 18) :

Dezastrul din portul italian Bari

Cel mai devastator raid aerian dupa cel de la Pearl Harbour a avut loc in portul Bari de pe coasta estica a Italiei.
Pe 2 decembrie 1943 zeci de avioane germane JU-88s au aruncat un "covor" de bombe deasupra portului scufundand 17 vapoare iar alte 6 fiind avariate grav. In port se aflau 30 de nave ce descarcau materiale de razboi pentru aliati.
Un vapor american care avea la bord 2000 de bombe cu gaz mustar ( ce trebuiau pregatite pentru un raspuns in caz ca nemtii ar fi folosit primii asa ceva ) a explodat ucigand pe toti cei aflati la bord.
Au fost internati in spital cu rani grave 628 militari . In decurs de o luna 69 de persoane au murit din cauza efectului gazului mustar. Locuitorii portului Bari au fost raniti cu miile , numarul exact al mortilor raminind necunoscut si astazi. Dupa bombardament portul a fost inchis pentru 3 saptamini.

actionmedia
QUOTE (March @ 12 Oct 2004, 03:57 PM)
Pe 16 mai 1942 nemtii il captureaza pe Iakov Dzhugashvili, fiul lui Stalin

Dupa nume banuiesc ca nu este vorba de un fiu legitim.
Acuma nu stiu cat de indurerat era Stalin, daca era intradevar indurerat il schimba.
MIA
QUOTE (actionmedia @ 15 Oct 2004, 01:49 PM)
QUOTE (March @ 12 Oct 2004, 03:57 PM)
Pe 16 mai 1942 nemtii il captureaza pe Iakov Dzhugashvili, fiul lui Stalin

Dupa nume banuiesc ca nu este vorba de un fiu legitim.

Pardon ???? blink.gif

Numele real a lui Stalin ( "omul de oţel" - nume conspirativ ) era Iosif Visaronovîici Djugaşvili, adică exact acelaşi cu al fiului său capturat de germani. wink.gif
March
Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 19) :

O Swastika imensa din copaci !

In 1937 , un om de afaceri, fanatic sustinator al lui Hitler, a plantat in padurea de linga localitatea Zernikow ( 110 km nord de Berlin) arbori de zada, pe o suprafata de 60 x 60 metri. Arborii au fost plantati in forma unei swastici ce putea fi vazuta numai din aer. Vederea acestei swastici era impresionanta toamna deoarece arborii de zada isi schimbau culoarea frunzelor in galben-portocaliu in timp ce toti arborii de pin din imprejur ramineau de un verde intens.
Semnul nazist a fost descoperit dupa multi ani de la terminarea razboiului si a fost inlaturat prin taierea a 27 de arbori de zada din cei 57 care formau simbolul. Aceasta operatiune s-a efectuat in 2001 de autoritatea forestiera din Brandenburg, simbolul swasticii fiind interzis in Germania de azi.



actionmedia
Apropos de swastika. Ce parere aveti, este inca un simbol tabu? Din cate stiu, la origini este un simbol runic, stravechi, din tinuturile nordice. Nu este o inventie a Nazistilor. Pe de alta parte acest simbol este acum hulit si folosit tot in mesaje antisemite. Sunt sanse ca acest simbol stravechi sa fie reabilitat? Va ramane un simbol al terorii sau va reveni la simbolistica pozitiva, aceea a norocului, iubirii, luminii si a vietii? Uite ce am gasit pe google aici
March
Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 20 )

Tragedia navei " General von Steuben " - 10 februarie 1945

La cateva zile de la scufundarea pachebotului " Wilhelm Gustloff " (v. pct. 6,pag.7) vaporul de pasageri "General von Steuben " ( 14.600 tone ) al companiei de navigatie " Nord German Lloyd" a parasit portul Pillau din Baia Danzig , cu destinatia Swinemunde . La bord avea imbarcati 2000 de soldati raniti , 320 surori medicale , 30 doctori si peste 1000 refugiati. Dupa plecarea din port, la putin timp dupa miezul noptii nava este lovita de torpile lansate de submarinul sovietic " S 13" si s-a scufundat in 7 minute ducand in adincuri circa 3000 de suflete , multi fiind soldatii raniti ce erau asezati pe targi. Navele de escorta au reusit sa salveze din apa 300 de oameni.
Si astfel in interval de 10 zile , submarinul sovietic "S-13" sub comanda capitanului Alexandru Marinescu ( v. pct.6,pag.7) a scufundat doua dintre cele mai mari pacheboturi germane ce au dus la fund peste 10.000 de oameni .


March
Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 21)

Winston Churchill a vrut sa atace Germania cu bomba atomica !
Marea Britanie a luat in calcul utilizarea bombei atomice impotriva Germaniei naziste ca represalii la atacarea Londrei cu rachete V2. Potrivit unor pagini de jurnal ale fostului sef al Sectiei "Spionaj" din MI5, recent date publicitatii, premierul Winston Churchill a avansat aceasta propunere in august 1944. Liddell, aflat in aceasta functie in perioada 1939-1945, sugereaza ca aceasta posibilitate a fost analizata de Churchill in discutiile cu presedintele american Franklin D. Roosevelt. Din septembrie 1944 pana la sfarsitul razboiului, asupra Angliei au fost lansate peste 3.000 de rachete supersonice V2, incarcate, fiecare, cu 1.000 kg de explozibil. Americanii au inceput dezvoltarea programului nuclear in 1942, iar primul atac nuclear a fost lansat asupra orasului japonez Hiroshima pe 6 august 1945. ("Gardianul")
March
Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 22)


Germania nazista a detinut arma nucleara !

Germania nazista reusise sa fabrice un reactor si o arma nucleara, cu putin timp înainte de încheierea celui de-al doilea razboi mondial, a afirmat un istoric german, într-o carte care va fi publicata la 14 martie, relateaza AFP. În cartea intitulata „Bomba lui Hitler", istoricul Rainer Karlsch afirma ca cel de-al treilea Reich dispunea din iarna anului 1944 de un reactor nuclear în stare functionala si ca cercetatorii germani testau arme tactice nucleare pe insula Ruegen, în Marea Baltica si în Thurin. „Al treilea Reich era aproape de finalul cursei pentru fabricarea primei arme nucleare viabile", a afirmat editorul cartii. Istoricul a declarat ca a descoperit în zona Berlinului „primul reactor nuclear german în stare functionala" si ca a gasit în arhive un proiect de brevetare a unei bombe cu plutoniu, datând din 1941. În pofida întârzierilor provocate de deblocarea tardiva a sustinerii financiare si de actiunile de sabotaj ale aliatilor, cercetatorii germani au reusit sa fabrice „bombe radioactive", care au ucis „mai multe sute" de prizonieri, în timpul unui test efectuat la Thurin.( ULTIMA ORA)
March
Banala si inspaimantatoarea Unitate 731

In 1996, Statele Unite au interzis accesul pe teritoriul lor a 16 japonezi suspectati de crime abominabile impotriva umanitatii in cel de-al doilea razboi mondial. Cei 16 sunt savanti apartinand teribilei unitati 731 si au facut experimente tinute in secret de guvernul nipon. Ei sunt acuzati de fapte comise in China si Pacific in timpul razboiului si ar fi implicati in afacerea „doamnelor de consum“: coreene, chinezoaice, filipineze, olandeze obligate sa se prostitueze in bordeluri militare, inclusiv in cel al unitatii 731.

Unitatea 731: ce se ascunde sub aceste cuvinte banale? O realitate inspaimantatoare, deoarece in acest centru din Manciuria oamenii de stiinta japonezi, condusi de un anume Shiro Ishii si cu sprijinul elitei militare, au practicat, intre anii 1936 si 1945, experimente biologice pe mii de fiinte umane, cu scopul de a procura arme bacteriologice ( continuare...)
March
Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 23)

Un as al aviatiei romanesti :

Dumitru Chera, aviatorul înviat din morti
March
I-auziti aici !

HITLER VISA LA O CAPITALA IN MAREA BRITANIE
March
Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 24) :

Multi evrei au fost salvati de la trimitere in lagarele mortii de medici indrazneti care executau operatii de anti-circumcizie !

Astfel un urologist cehoslovac , Dr. Josef Jaksy, executa o mica incizie pe penisul pacientilor dupa care elibera un certificat care atesta ca circumcizia s-a efectuat din motive pur medicale . Dr. Feliks Kanabus, un chirurg polonez, cu ajutorul altor doi medici, a efectuat peste 140 de operatii prin care se atasa penisului o bucata de piele (prelevata din alta parte a corpului), pentru a ascunde circumcizia .

March
Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 25) :

Cel mai devastator raid aerian al acestui razboi a avut loc in noapea de 9 martie 1945 cand 279 de bombardiere americane B29 ( cele mai multe de la baza aeriana 20 din Saipan ) au atacat capitala nipona, Tokyo. Dupa ce au lasat 19.000 de bombe cu napalm o arie de cca 40 km patrati din capitala nipona a fost facuta una cu pamintul ! Suprafata de 4 ori mai mare decat ce adevastata de bomba atomica de la Hirosima ! Conform estimarilor oficiale japoneze au fost 78.660 de morti , altii murind mai tarziu din cauza ranilor. Americanii au pierdut numai 14 bombardiere B29 , in cursul acestui raid .

De-a lungul intregului razboi americanii au lansat asupra Japoniei 153.000 tone de bombe care au ucis 392.000 de oameni si au distrus 2,2 milioane de case. Deasupra teritoriului nipon au disparut 1732 de aviatori americani . Numai 362 s-au reintors in viata .
March
Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 26)

Pe 10 mai 1940 trei avioane HE 111s ale Luftwaffe au bombardat din greseala orasul german Freiburg omorand 57 de oameni . Echipajele au crezut ca se afla deasupra unui oras francez !! Ancheta a stabilit ca fragmentele de bomba erau germane , dar propaganda nazista a pretins ca orasul a fost tinta unui atac terorist al Fortelor Aeriene Franceze , asertiune ce a justificat atacul german ulterior asupra unor orase franceze .
March
Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 27)

O LISTARE GRESITA : Acum 60 de ani, pe 25 aprilie 1945 , patrulele Regimentului de Infanterie 273 al SUA faceau primul contact cu trupele sovietice in satul german LECKWITZ de pe fluviul Elba . Cartile de istorie mentioneaza gresit Torgau, care a fost de fapt al doilea punc de contact !

March
Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 28)

Nemtii cunosteau secretul "farfuriilor zburatoare" !
surzi
Hans Ulrich Rudel, apartinand Luftwaffe, colonel, zona de lupta - Frontul de Est, singurul detinator al medaliei `Crucea de fier cu frunze de stejar aurii, sabii si diamante` , a pilotat un Ju-87 Stuka (bombardier, picaj, vanator de tancuri), a zburat cam 600 000 km in 2530 de misiuni de lupta (dintre care 400 cu un Focke-Wulf 190, cu care a avut 10 victorii aeriene), a distrus : 518 tancuri (echivalentul a 5 divizii), 150 de obiective de artilerie antiaeriana, cam 1000 de vehicule diferite, 2 Lavochkin La-3, un Il-2 Stormovik, a scufundat vasul de linie Marat, doua crucisatoare, un distrugator, 70 de nave de desant, si multe alte obiective terestre : poduri, buncare, cai ferate. A fost lovit de 32 de ori. Recompensa lui Stalin pentru capturarea lui a fost de 100.000 de ruble.

Tactica proprie: cea mai buna modalitate era sa lovesti tancul in spate (spatele lui T-34 continea motorul si sitemul de racire, presupunand un blindaj mai usor) sau pe laterale.

O fraza faimoasa de-a lui : "Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt" - ``Pierduti sunt numai cei care se abandoneaza pe ei insisi``
March
Istorii uitate
Batalia de la Cotul Donului

Acum 63 de ani, la un sfarsit de noiembrie foarte asemanator cu cel de azi, se declansa la doua mii de kilometri est de Bucuresti o operatiune de anvergura care avea sa duca la cea mai mare catastrofa militara din istoria Romaniei. In batalia de la Cotul Donului si din stepa calmuca au fost pierduti atunci 150.000 de soldati romani, adica aproximativ jumatate din combatantii nostri angajati pe front, in doar doua luni de lupte.
(...) sad.gif
Kyklos
Am sa public un articol interesanta despre PRIMUL RAZBOI MONDIAL , care s-a numit la-nceput : MARELE RAZBOI

Primul război mondial, cunoscut şi ca Marele război, Războiul naţiunilor sau Războiul menit să pună capăt războaielor, a fost un conflict la scală mondială desfăşurat între august 1914 şi 11 noiembrie 1918. Denumirea Primul război mondial nu a fost folosită decât după 1939, după izbucnirea celui de-al doilea război mondial, până atunci fiind cunoscut ca Marele război sau Războiul mondial. Combatanţii războiului au fost Aliaţii şi Puterile Centrale. Nici un conflict anterior nu a mobilizat atâţi soldaţi şi nici nu a implicat atâtea părţi în câmpul de luptă. La sfârşitul său, războiul a devenit al doilea conflict în lista celor mai sângeroase conflicte notate de istorie (după Rebeliunea de la Taiping). Douăzeci de ani mai târziu însă, cel de-al doilea război mondial va face şi mai multe victime.
O caracteristică a primului război mondial o constituie folosirea strategică pe scală largă a tranşeelor ca linii de apărare pe frontul de vest, acestea întinzându-se începând cu Marea Nordului şi continuând până la graniţa cu Elveţia. Mai mult de 9 milioane de persoane au fost ucise pe câmpurile de luptă ale războiului iar pe lângă acestea, mai mulţi îşi pierd viaţa în spatele liniilor frontului datorită lipsei resurselor de bază - mâncare, căldură sau combustibil, mobilizate cu prioritate pentru alimentarea armatelor - şi a genocidului comis sub acoperirea numeroaselor războaie civile şi conflicte interne (spre exemplu genocidul armenian).
Avansul tehnologic câştigat odată cu revoluţia industrială a secolului 19 se regăseşte în creşterea puterii destructive a armelor şi în diversificarea modalitătilor de atac aflate la îndemâna strategilor vremii. Astfel, în Primul Război Mondial au loc primele bombardamente aeriene din istorie iar în jur de 5% din victime (a căror cauză directă a fost războiul) au fost civili – în cel de-al doilea război mondial procentul va urca la 50%.
Primul război mondial s-a dovedit a fi o ruptură decisivă cu vechea ordine mondială, marcând încetarea finală a absolutismului monarhic în Europa. Patru imperii au fost doborâte: cel German, cel Austro-Ungar, cel Otoman şi cel Rus. Cele patru dinastii ale lor, Hohenzollern, Habsburg, Otoman şi Romanov, care au avut rădăcini ale puterii încă din timpul cruciadelor, au căzut după război.
Eşecul de a rezolva crizele postbelice a contribuit la ridicarea fascismului în Italia, nazismului în Germania şi la izbucnirea celui de-al doilea război mondial. Războiul a catalizat Revoluţia bolşevică, cea care avea să inspire mai târziu revoluţii comuniste în diferite ţări, precum China sau Cuba, şi să creeze baza pentru Războiului rece dintre Uniunea Sovietică şi Statele Unite ale Americii. În est, căderea Imperiului Otoman a pavat calea spre democraţia modernă a statului succesor, Turcia. În Europa Centrală s-au născut state noi, precum Cehoslovacia sau Iugoslavia, iar Polonia a fost recreată.

dead-cat
no hai sa ma apuc de nitpicking ca azi is inca bine dispus biggrin.gif

adevaratul "primul razboi modial", de fapt a fost declansat de o tilharie a lui George Washington (da, ala!) in 1754 si s-a terminat cu pacea de la Hubertusburg in 1763.

QUOTE

O caracteristică a primului război mondial o constituie folosirea strategică pe scală largă a tranşeelor

de fapt "premiera" transeelor a avut loc in razboiul de secesiune, la fel ca prima utilizare a mitralierei (gatling) cu consecinte ignorate pe plan mondial.
QUOTE

Primul Război Mondial au loc primele bombardamente aeriene din istorie

primul bombardament aerian "din istorie" (cel putin dintr-un avion) a avut loc in 16 oct. 1912 cind un pilot bulgar a aruncat niste bombe peste instalatii militare tucesti linga Adrianopolis.
MIA
QUOTE (dead-cat @ 16 Feb 2006, 10:42 AM)
adevaratul "primul razboi modial", de fapt a fost declansat de o tilharie a lui George Washington (da, ala!) in 1754 si s-a terminat cu pacea de la Hubertusburg in 1763.

Te referi la Razboiul de Sapte ani ? unsure.gif

QUOTE

QUOTE

O caracteristică a primului război mondial o constituie folosirea strategică pe scală largă a tranşeelor

de fapt "premiera" transeelor a avut loc in razboiul de secesiune, la fel ca prima utilizare a mitralierei (gatling) cu consecinte ignorate pe plan mondial.


Cred ca si mai devreme chiar - deja in Razboiul Crimeei se poate vorbi de un razboi de pozitii. rolleyes.gif
actionmedia
am deschis un subiect separat "Istoria Universala" pentru a discuta mai liber despre chestiile astea, fara a fi offtopic.
March
Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 29)

Spaga ceheasca : In perioada crizei de la Munchen , Cehoslovacia platea unor politicieni si jurnalisti de prim rang britanici
suma de 2000 lire sterline pe an pentru promisiunea ca vor actiona pentru rasturnarea de la putere a lui Neville Chamberlain si a guvernului sau.

March
Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 30)

Fotografierea pe timp de noapte : La 18 aprilie 1944 , deasupra localitatii Osnabruck, s-a reusit cea mai inalta fotografierea aeriana . Echipajul avionului RAF Mosquito a fotografiat de la 11.000 de metri folosind un " target indicator flash" .


Polonia : Dupa razboi existau 359 de sate fara locuitori , toti acestia fiind exterminati in lagarele de concentrare.
March
Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 31) :


Operatiunea " FELIX " : Pe 12 noiembrie 1940 , Hitler a emis Directiva no.18 cu numele de cod "Felix" pentru capturarea Gibraltarului, Insulelor Canare si Insulelor Capului Verde . Aceasta n-a putut fi pusa in aplicare din cauza refuzului lui Franco de a se alatura Axei , Spania aflandu-se intr-o situatie dezastruosa dupa razboiul civil din anii 1936-39 .


.
March
Trei submarine germane din cel de-al doilea Război Mondial, descoperite pe fundul Mării Negre
Marduk
QUOTE(March @ 4 Feb 2008, 01:39 PM) *
Trei submarine germane din cel de-al doilea Război Mondial, descoperite pe fundul Mării Negre

Din articolul pe care l-am citit, o informatie "sare in ochii", faptul ca din portul Kiel, submarinele au fost transportate pe uscat, terestru, feroviar? Au fost multe operatiuni, secrete care nici azi nu sunt cunoscute, dar sa transporti 3 submarine pe uscat, ar fi ramas in folclorul satelor romanesti, prin care ar fi trebuit sa treaca convoiul respectiv. Mai curand aceste submarine au activat in Mediterana si au intrat in Marea Neagra fara sa fie detectate de turci.
March
QUOTE(marduk @ 4 Feb 2008, 07:49 PM) *
Din articolul pe care l-am citit, o informatie "sare in ochii", faptul ca din portul Kiel, submarinele au fost transportate pe uscat, terestru, feroviar? Au fost multe operatiuni, secrete care nici azi nu sunt cunoscute, dar sa transporti 3 submarine pe uscat, ar fi ramas in folclorul satelor romanesti, prin care ar fi trebuit sa treaca convoiul respectiv. Mai curand aceste submarine au activat in Mediterana si au intrat in Marea Neagra fara sa fie detectate de turci.

Cand faci astfel de supozitii trebuie sa fii documentat. Ziaristii de la " The Sunday Telegraph" nu-s niste ageamii !
Iata, ca sa te lamuresti , studiaza traseul deplasarii / transportului acestor submarine de la Kiel pana la Constanta , pe apa si pe uscat .


Marduk
QUOTE(March @ 4 Feb 2008, 06:02 PM) *
Cand faci astfel de supozitii trebuie sa fii documentat. Ziaristii de la " The Sunday Telegraph" nu-s niste ageamii !
Iata, ca sa te lamuresti , studiaza traseul deplasarii / transportului acestor submarine de la Kiel pana la Constanta , pe apa si pe uscat .

Da, uscatul era asa cum am banuit, Dunarea si canalele germane care leaga Marea Nordului de Dunare.
March
QUOTE(marduk @ 4 Feb 2008, 08:14 PM) *
Da, uscatul era asa cum am banuit, Dunarea si canalele germane care leaga Marea Nordului de Dunare.

Stai putin asa. Parca banuiai altceva :
Mai curand aceste submarine au activat in Mediterana si au intrat in Marea Neagra fara sa fie detectate de turci

Marduk
QUOTE(March @ 4 Feb 2008, 07:16 PM) *
Stai putin asa. Parca banuiai altceva :
Mai curand aceste submarine au activat in Mediterana si au intrat in Marea Neagra fara sa fie detectate de turci

Nu, asta nu era o banuiala ci o opinie. thumb_yello.gif
March
QUOTE(marduk @ 4 Feb 2008, 09:32 PM) *
Nu, asta nu era o banuiala ci o opinie.

Ehei, oi fi matale cotcar, dar cine stie sa citeasca vede clar ce spuneai :

...dar sa transporti 3 submarine pe uscat, ar fi ramas in folclorul satelor romanesti, prin care ar fi trebuit sa treaca convoiul respectiv. Mai curand aceste submarine au activat in Mediterana si au intrat in Marea Neagra fara sa fie detectate de turci

Deci n-ai avut nicio banuiala , ci o indoiala ca s-ar fi transportat pe uscat. Asa ca las-o asa si alta data documenteaza-te bine.
Marduk
QUOTE(March @ 4 Feb 2008, 07:42 PM) *
Ehei, oi fi matale cotcar, dar cine stie sa citeasca vede clar ce spuneai :

...dar sa transporti 3 submarine pe uscat, ar fi ramas in folclorul satelor romanesti, prin care ar fi trebuit sa treaca convoiul respectiv. Mai curand aceste submarine au activat in Mediterana si au intrat in Marea Neagra fara sa fie detectate de turci

Deci n-ai avut nicio banuiala , ci o indoiala ca s-ar fi transportat pe uscat. Asa ca las-o asa si alta data documenteaza-te bine.

Indoiala, banuiala, incertitudine. Mai March, ca bine mai sti sa le intorci, asa sa-ti iasa tie bine. Am citit articolul si am observat ca cel care il scrisese a afirmat ca submarinele au fost transportate pe uscat, lucru aproape imposibil la acea data. Am presupus, ca acestea au activat in Mediterana, dar aveam o banuiala ca ar fi fost transportate pe Dunare. Cand sa ma informez atat de repede, de pe net, de la dr. google? Vrei tu ca toata lumea sa ia de bun tot ce spui sa ce citezi tu, eu unul n-am s-o fac, chiar daca voi posta cu intarziere. Oricum sunt multumit ca banuiala pe care o aveam a fost reala. Am sa caut mai multe informatii, mai ales ca romanii au adus din Germania 2 submarine, care au activat in Marea Neagra sub comanda si pavilion romanesc. ohyeah.gif
March
QUOTE(marduk @ 4 Feb 2008, 09:53 PM) *
Am sa caut mai multe informatii, mai ales ca romanii au adus din Germania 2 submarine, care au activat in Marea Neagra sub comanda si pavilion romanesc. :

Ei, ia sa te auzim rolleyes.gif
SORIN
Interesant faptul ca submarine scufundate la adancime de 25-50 de metrii au fost descoperite doar dupa 60 si ceva de ani! jamie.gif

Pana si un sonar al barcilor din Cismigiu ar fi descoperit asa ceva! Oricum e interesant si daca datele sunt adevarate, turcii pot face bani frumosi din turismul de Diving! ohyeah.gif

In lume sunt doar doua epave de submarine la care au acces scafandrii coventionali, asa ca aceasta descoperire ar trebuie sa fie una senzationala in lumea Diving, dar eu n-am auzit nimic pana acum. thumb_yello.gif

Deci ramane de vazut faza cu SugiMarinele rofl.gif rofl.gif


Sorin.

ps. am aflat ca au fost imbracate in cauciuc si de aia nu le-a depistat nimeni rofl.gif rofl.gif
Blakut
QUOTE
Pana si un sonar al barcilor din Cismigiu ar fi descoperit asa ceva! Oricum e interesant si daca datele sunt adevarate, turcii pot face bani frumosi din turismul de Diving!


Poate ca nu treceau barci pe acolo. Sau poate nu au cautat. Poate erau ingropate in mal...Partea cu turismul de Diving, eu stiu? Zona unde au fost gasite (vad ca destul de aproape de Istanbul) e destul de murdara, adica apa e maloasa si netransparenta. Langa Istanbul sigur e asa...

QUOTE
ps. am aflat ca au fost imbracate in cauciuc si de aia nu le-a depistat nimeni

The later U-boats were covered in a sound-absorbent rubber coating to make them less of a torpedo target. They also had the facility to release a chemical bubble-making decoy, known as Bold, after the mythical kobold.

http://en.wikipedia.org/wiki/U_boat
SORIN
Mai multe aici: http://findarticles.com/p/articles/mi_qa44..._n21099487/pg_1

Sorin.
dead-cat
alea 3 submarine de care e vorba, U-19, U-20 si U-23 sunt de tipul IIB si ca atare submarine de coasta cu un design pre ww2 (1936 intrate in serviciu).
deci, nici vorba de material absorbant, pur si simplu nu s-a cautat p-acolo.
March
QUOTE(dead-cat @ 5 Feb 2008, 06:18 PM) *
alea 3 submarine de care e vorba, U-19, U-20 si U-23 sunt de tipul IIB si ca atare submarine de coasta cu un design pre ww2 (1936 intrate in serviciu).
deci, nici vorba de material absorbant, pur si simplu nu s-a cautat p-acolo.

da-ne un link ca sa ne desteptam si noi
March
QUOTE(marduk @ 4 Feb 2008, 09:53 PM) *
Am sa caut mai multe informatii, mai ales ca romanii au adus din Germania 2 submarine, care au activat in Marea Neagra sub comanda si pavilion romanesc.

Hai, nu ti-ai terminat documentarea ? Te astept. Si vezi sa citesti ce trebuie ca sa nu o dai la intors apoi tongue.gif
dead-cat
io-te aci:
http://uboat.net/types/iib.htm
SORIN
QUOTE(Blakut @ 4 Feb 2008, 09:24 PM) *
Poate ca nu treceau barci pe acolo. Sau poate nu au cautat. Poate erau ingropate in mal...


S-a stiut mereu unde au fost scufundate......

Sorin.
March
Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 32) :

Erau 6034 de Martori ai lui Iehova atunci cand Hitler a venit la putere in 1933. Intre 1933-35 au fost arestati 5911 ca dusmani ai statului pentru ca au refuzat sa semneze o declaratie de loialitate pentru Reich. Au fost obligati sa poarte pe mana o banderola purpurie. 2000 au murit in lagarele de concentrare de foame si boli , iar 200 au fost executati.
Marduk
QUOTE(March @ 5 Feb 2008, 05:24 PM) *
Hai, nu ti-ai terminat documentarea ? Te astept. Si vezi sa citesti ce trebuie ca sa nu o dai la intors apoi tongue.gif

rofl.gif
In cel de al 2-lea razboi mondial, romanii au avut 4-5 submarine, primul a fost construit in Italia, ultimele doua la Galati rolleyes.gif (S1 si S2). Nu am gasit alte informatii dar sigur cele gasite pe coastele turcesti, sunt submarine germane care erau dintr-o categorie de submarine mici si nu au fost transportate pe uscat, asta este clar. Un lucru este sigur, referitor la discutia noastra, romanii nu au folosit submarine germane, ofiterii romani insa au facut cursuri in domeniu la nemti.
March
QUOTE(marduk @ 5 Feb 2008, 09:41 PM) *
rofl.gif
In cel de al 2-lea razboi mondial, romanii au avut 4-5 submarine, primul a fost construit in Italia, ultimele doua la Galati

N-ai studiat temeinic ! Romania a avut 3 submarine mijlocii ( ca deplasament) : " Delfinul" - construit la Fiume - Italia ( azi Rieka- Croatia), apoi " Rechinul" si "Marsuinul" construite la la Galati la santierul "Ionel Fernic" cu ansamble sosite din Germania . Si apoi 5 submarine mici construite in Italia.

QUOTE(marduk @ 5 Feb 2008, 09:41 PM) *
Nu am gasit alte informatii dar sigur cele gasite pe coastele turcesti, sunt submarine germane care erau dintr-o categorie de submarine mici si nu au fost transportate pe uscat, asta este clar.

Ori n-ai studiat harta aia pe care ti-am dat-o mai sus, ori nu ai priceput ce date sunt prezentate acolo ! Submarinele germane au fost transportate pe uscat cca 135 km intre Dresda si portul dunarean Ingolstadt de unde au fost transportate in continuare pe fluviu.
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.