Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Rugaciunea
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Dezbaterilor: Stiinta si Cultura > Comunitatea Credintei - Religie > Ecclesia
Pagini: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
milimetru
QUOTE (Clopotel @ 29 Apr 2004, 10:53 AM)
Apoi corpul este drept, picioarele apropiate cu calcaiele apropiate, iar varfurile departate putin. Iar fesele usor incordate, natural, mai ales in partea de jos si spre interior, spre picioare. Astfel pot sa stau si 2 ore fara sa fac un pas, chiar si cu ochii inchisi, si nu simt nici o jena sau oboseala, si nici nu ma dezechlibrez, desi pozitia are parea cam lipsita de echilibru...


sint impresionat de cit de minutios ai putut descrie tehnica (pina si fesele, Dumnezeule, nu ma asteptam!)

poate te voi dezamagi, dar eu la liturghie sint atit de concentrat in partea spirituala incit pozitia corpului s.a.m.d. trece pe locul doi. oricum, ortodocsii au un mare avantaj pe care mi se pare ca nu-l constientizeaza indeajuns: au multa "treaba", multa "munca" de facut: ingenuncheri multe, stat mult in picioare etc. dupa ce totul se termina vii acasa frint de oboseala dar cu marea satifactie ca te-ai jertfit (realmente!) in fata lui Dumnezeu.

la catolici, treaba e mai complicata: intr-un timp scurt trebuie sa dai totul. de unde o concentrare, o incordare fara seaman. faptul ca stai putin timp la biserica, in banca, nu te scuteste deloc de "probleme". in ciuda aparentelor sa stii ca este destul de chinuitor, pt. ca esti fata in fata cu Divinitatea si nu/i de joaca!

Eu cu adevarat "uit" de corp. dar e atit de bine!!
milimetru
Dar vreau sa va mai spun o "smecherie".

Noi zicem ca "eu cind ma rog...", "mie imi place sa ma rog atunci cind..."

Dar, de fapt, Dumnezeu insusi este cel care ne impinge sa ne rugam, El e primul care vrea sa ne rugam, nu noi, pentru ca El are o sete continua de noi.

El are o sete continua de a fi cu noi. Si stiti de ce? Din cauza ca ne iubeste cum numai El stie s-o faca!

Eu asa cred si sint convins, vorba lui John Lennon, ca "I am not the only one!"

"Binecuvinteaza suflete al meu pe Domnul..."
TriRegnum
Rugaciunile personale (dar care se fac si in biserica) care le iubesc cel mai mult sunt:
Via Crucis sau Calea Sfintei Cruci rugaciune care si cea mai impietrita inima o misca, prefer toate variantele ei desi cel mai mult imi place cea pentru preoti, imposibil sa nu plangi cand o meditezi si constientizezi cata iubire iti poarta Dumnezeu, cat a suferit El pentru tine si cat sufera cu fiecare pacat pe care il savarsesti.
Sfantul Rozar, mai ales misterele de durere, dar si celelalte atunci cand merg mult si ma simt obosit rostesc pe inele aceasta minunata cununa de rugaciuni in cinstea Mamei noastre ceresti, misterul Drumului Crucii.

E atat de minunat sa te rogi, e atat de usor....si multi nici nu se gandesc la aceasta. Rugaciunea[individuala si in Biserica] e calea sigura si unica spre mantuire si e un lucru atat de simplu pe care unii oameni il ignora din pacate...ce te costa omule sa te rogi putin?! mai ales ca pentru putinul acela vei fi rasplatit o eternitate!!!
Cipri
Crezi ca misterele de lumina au inceput sa fie cunoscute si "utilizate" pe scara larga in parohiile greco-catolice si de rit latin de la noi?
Clopotel
Draga caa,
QUOTE

sint impresionat de cit de minutios ai putut descrie tehnica (pina si fesele, Dumnezeule, nu ma asteptam!)

poate te voi dezamagi, dar eu la liturghie sint atit de concentrat in partea spirituala incit pozitia corpului s.a.m.d. trece pe locul doi. oricum, ortodocsii au un mare avantaj pe care mi se pare ca nu-l constientizeaza indeajuns: au multa "treaba", multa "munca" de facut: ingenuncheri multe, stat mult in picioare etc. dupa ce totul se termina vii acasa frint de oboseala dar cu marea satifactie ca te-ai jertfit (realmente!) in fata lui Dumnezeu.

E normal sa nu intelegi, daca zici ca stai tot timpul jos la Biserica. Ce am expus eu acolo este numai experienta mea, altii este posibil sa-ti spuna altceva si e normal. In aceasta pozitie, si tocmai de aceea am descris-o, pote li se potriveste si altora, eu "uit" de corp, adica nu mai ma necajeste si ma lasa sa ma concentrez. Aceasta era ideea...
Satisfactia nu vine ca m-am chinuit trupeste, deoarece nu m-am chinuit deloc, ci vine din faptul ca am trait clipe minunate acolo.

QUOTE

Noi zicem ca "eu cind ma rog...", "mie imi place sa ma rog atunci cind..."

Dar, de fapt, Dumnezeu insusi este cel care ne impinge sa ne rugam, El e primul care vrea sa ne rugam, nu noi, pentru ca El are o sete continua de noi.

Normal ca Domnul te indeamna la toate cele bune, dar "vorba vine" ...- cand spui ca ar pleca de la tine-
QUOTE

Eu cu adevarat "uit" de corp. dar e atit de bine!!

Vezi mai sus... in mod normal, toti "uita" de corp cand se roaga cu ardoare: eu care stau in picioare, si tu care stai pe scaun, si musulmanul care sta in genunchi, si indianul care sta in lotus.... Tu crezi ca nu?!

TriRegnum
QUOTE

E atat de minunat sa te rogi, e atat de usor....

Asa simt si eu...
"Miluieste-ne pe noi, Doamne, miluieste-ne pe noi, ca nepricepandu-ne de nici un raspuns, aceasta rugaciune aducem Tie, ca unui Stapan, noi pacatosii robii Tai, miluieste-ne pe noi.

Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh!

Doamne, miluieste-ne pe noi, ca intru Tine am nadajduit; nu Te mania pe noi foarte, nu pomeni faradelegile noastre, ci cauta si acum ca un milostiv si ne izbaveste pe noi de vrajmasii nostri, ca Tu esti Dumnezeul nostru si noi suntem poporul Tau; toti lucrul mainilor Tale si numele Tau chemam."


Doamne ajuta!

Cipri
Important este SA NE RUGAM , metodele fiind diverse...
TriRegnum
Misterele de lumina au prins desigur, problema e ca oamenii nu sunt asa obisnuiti cu ele, va trebui ceva timp asa cum si dupa Conciliul Vatican II s-a lasat un timp pana la introducerea Liturghiei Vaticane II si inlaturarea celei Tridentine, oamenii trebuie sa se acomodeze cu acele meditatii si sa le inteleaga.
In biserica greco-catolica din orasul de unde sunt se rostesc/mediteaza Rozarul de lumina.
Desigur ca sunt utilizate, dar mai e timp cand vor fi ca si celelalte mistere (de bucurie, durere si slava) meditate frecvent si acasa de crestinii de rand.
geriA3e
As zice ca ma prea intereseaza subiectul,ca si practica,da cateodata doar stai "sa-asculti" si nu sa dai neaparat cu clanta.Mai ales daca toate sunt bine spuse si nimic nu lipseste,redundanta fiind uneori contraproductiva.Parca acum as adauga totusi o vorbulita.Alaturi de practica rugaciunii disecata de voi pe componetele ei mentala,emotionala,trupeasca,duhovniceasca, energetica,orientata pe mesaj sau pe simtire, implicand pe de-o parte relaxare iar pe de alta concentrare,facuta cu scopul comunicarii cu divinitatea,dar intr-o oarecare masura si cu sine,ba chiar cu cei prezenti in viata cui se roaga,cred ca ar mai trebui ceva accentuat.Toate cele care le faceti bine la biserica sau unde va mai rugati trebuie sa le extindeti pe cat se poate la intreaga viata,sa fie regasibile in toate faptele, gandurile,trairile!Adica e aproape degeaba sa fi sfant/sfanta in biserica, implinind totul "ca la carte",iar pe urma de pilda intri-n Hanul Ancutei si "dai cu batu-n balta",lucrand astfel cu drag si spor,da-n zadar,ca mesterul Manole si marii lui mesteri.Trebuie sa se cunoasca progresul.Am auzit oameni cerand acelas lucru ani si ani de zile;de ce oare nu l-au primit niciodata si n-au trecut la urmatorul?Poate au gresit la partea tehnica,da poate au gresit in alta parte...nu stiu,insa realitatea vorbeste.Admit (teoretic) sa nu mai existe progres atunci cand cineva a ajuns la desavarsire si nu mai are unde sa urce,dar pana atunci stradania imi e sa fiu azi mai mult decat ieri in cele bune,respectiv mai putin in cele rele si trebuie sa se vada rezultatele, altfel...ceva balteste.

O fi avand importanta ei partea fizica,dar cea mai importanta e componenta duhoniceasca.Aici se potriveste cuvantul "Pe astea trebuia sa le faceti iar pe celelalte sa nu le lasati nefacute!"(citez din memorie).S-a pomenit despre "sarac in duh" si ce ciudat pare ca sa fie fericit cine e asa,cum oare vine asta?Intelesul pus in aceste cuvinte de Acel Care le-a rostit e simplu,El a descris pe acel caruia nu-i e de ajuns duhul lui insusi si vrea sa se imbogateasca cu prezenta Duhului lui Dumnezeu; astfel pentru acel "sarac" toate actiunile sale,fie rugaciuni,fie fapte,converg spre acelas scop.Gasesc legatura cu cele explicate lui Nicodim despre faptul ca "trebuie sa va nasteti din nou" "din apa si din duh",aici iarasi aparand cele doua piese,apa fiind si simbolizand totodata viata,botezul trupului spre o vietuire fara de pacat,insa accentul parca tot pe partea duhovniceasca ar fi pus;oricum ar fi,toate trebuie "asamblate" armonios "unind credinta cu fapta..."

Rugati-va neincetat!
milimetru
QUOTE (Clopotel @ 2 May 2004, 01:19 PM)
zici ca stai tot timpul jos la Biserica

Daca am zis ca stau in banca la biserica nu inseamna Ca stau tot timpul in banca. In timpul liturghiei catolice credinciosii nu spun rugaciunile stind jos, ci in picioare sau in genunchi. Se sta jos in alte momente ale slujbei. Trebuie corectata si enumerarea aceea cu ortodoxul, catolicul, musulmanul etc care stau fiecare intr-o pozitie caracteristica atunci cind se roaga: catolicul nu sta in banca atunci cind se roaga!

Multumesc pt. intelegere!

In rest, totul e spoton.gif Clopotel, ca de obicei, este extrem de simpatic.

Remarc la el predilectia, afinitatea pt. rugaciunile de pocainta, asa cum TriRegnum are ca preferinta pe cele care il slavesc pe Dumnezeu, iar RZA pe cele care-L vizeaza pe Duhul Sfint (el fiind si un redutabil cunoscator in domeniul pneumo biggrin.gif . Interesant, foarte interesant!
milimetru
QUOTE (Crisse @ 25 Apr 2004, 01:31 PM)
Am citit undeva, explicatii ale pasajelor din diferite rugaciuni (tatal nostru, crezul etc)..dar nu mai tin minte unde. Aveti cunostinte despre astea?

de ce n-a raspuns nimeni aici?

pt. ortodocsi, eu zic ca cea mai buna carte este aceea numita "Credinta ortodoxa" aparuta initial in 1996, cu binecuvintarea Mitropolitului Moldovei, Daniel, si reeditata de mai multe ori, unde, cu un stil limpede si convingator, sub forma de intrebari si raspunsuri, sint lamurite pe larg atit Tatal Nostru cit si Crezul, plus multe alte lucruri care e bine sa fie stiute...

Apropo, Crezul nu este tocmai o rugaciune ci o marturisire a credintei, dupa cum frumos spunea cineva "actul de identitate" al unui credincios...
milimetru
QUOTE (geriA3e @ 2 May 2004, 11:23 PM)
e aproape degeaba sa fi sfant/sfanta in biserica, implinind totul "ca la carte", iar pe urma

foarte bine "prins" acest aspect al vietii in/de rugaciune de catre cel mai frumos avatar pe care l-am intilnit!


"Dau cu clanta", īn acest context, o īntīmplare adevărată:

Duminică de vară toridă, orele amiezii. Căldură apăsătoare afară dar mai ales īnăuntrul bisericii, unde liturghia tocmai se terminase. Lume numeroasă, īncercīnd să iasă īn exterior printr-o uşă ajunsă brusc īn incapacitate funcţională īn faţa şuvoiului de oameni care o asalta. Adevărat că, printr-o manevrare simplă a unui cīrlig, deschiderea uşii s-ar fi dublat. Dar nimeni nu făcea manevra respectivă şi evacuarea bisericii se făcea cu mare greutate. Īn acele momente unei femei aflată mai īn spate īi ies din gură cuvintele urmatoare, spre stupoarea generală: “da’ deschideţi dracului mai larg uşa ‘ceea, că ne sufocăm aici!”
milimetru
Propun spre lectură celor interesaţi un scurt pasaj dintr-o rugăciune care-mi place foarte mult. O propun cu precizarea că mă frămīntă foarte mult īnţelesul simplu dar adīnc al acestui pasaj, īnţeles atīt de profund, atit de deosebit de alte categorii de īnţelesuri, iar uneori – ca s-o spun p’a dreapt㠖 de… neīnţeles!

…Tu ştii că eu am puţină putere de a suferi
şi iute īmi pierd curajul
cīnd apare un mic obstacol.
Fă ca orice suferinţă pe care o īndur
pentru numele Tău să o primesc cu plăcere
şi s-o doresc, fiindcă a suferi
şi a fi tulburat din dragoste
pentru Tine aduce sufletului meu multă bucurie.

Crisse
Caa, inteleg acum de ce-ti place. E fina si ....puternica.
IO
O alta rugaciune de folos sufletelor noastre, si cu sensuri apropiate de rugaciunea amintita de caa, este Rugaciunea ultimilor calugari de la Optina Pustiei:

QUOTE
Rugaciunea ultimilor stareti de  la manastirea Optina

Doamne, daruieste-mi sa primesc cu liniste sufleteasca tot ce-mi va aduce  ziua de azi. Invredniceste-ma sa ma dau intru totul Sfintei Voiei Tale. In tot  ceasul astazi, povatuieste-ma si in toate ma sprijineste.

Oricare vor fi  vestile pe care le voi primi in timpul zilei, invata-ma sa le primesc cu  sufletul linistit si intarit in credinta ca peste toate este Sfanta Voia Ta. 

In toate  faptele si cuvintele mele,Tu calauzeste-mi simtirile. In toate intamplarile  neasteptate, nu ma lasa sa uit ca totul vine de la Tine. Invata-ma sa fiu  deschis si intelept cu fiecare din madularele familie mele duhovnicesti, pe  nimenea amarand, pe nimenea intristand.

Doamne, da-mi  putere sa port osteneala zilei de astazi si toate intamplarile din vremea ei.  Calauzeste-mi voia si invata-ma sa ma rog, sa nadajduiesc, sa cred, sa iubesc,  sa rabd si sa iert.

Amin
Clopotel
Foarte frumoasă rugăciunea aceasta RZA. Daca mai ai, te rog sa le mai postezi ...

Acum am să scriu o rugăciune către Īngerul Păzitor. Mie īmi place foarte mult aceasta, dar ştiu că mai există şi altele. Dacă le aveţi vă rog să le scrieţi aici.

Eu cred că, aşa cum se şi numeşte, acest Īnger ne este dat nouă de la bunul Dumnezeu, ca să ne apere de rele şi să ne dea gāndul cel bun. Dar noi, sau eu, ca să nu vorbesc īn numele altora, ...dar eu prin relele pe care le-am făcut, prin neascultarea de bine, de multe ori l-am māniat. Mă rog lui să aibe răbdare cu mine.... căci fără el voi fi pierdut... ca un orb īn hăţişul unei păduri de tot īntunecate ....

Rugăciune către Īngerul Păzitor
Īngerul lui Hristos, păzitorul meu cel Sfānt şi acoperitorul sufletului şi al trupului meu, iartă-mi toate cāte am geşit īn ziua de astăzi, şi de toată viclenia vrăjmaşului meu celui potrivnic mă izbăveşte, ca să nu mānii cu nici un păcat pe Dumnezeul meu, şi te roagă pentru mine păcătosul, nemernicul rob, ca să mă arăţi vrednic bunătăţii şi milei Prea Sfintei Treimi şi Maicii Domnului meu Iisus Hristos şi tuturor sfinţilor. Amin
.

denise
RUGĂCIUNEA ULTIMILOR PĂRINŢI DE LA MANASTIREA OPTINA
Doamne, dă-mi ca īntru liniştea sufletului să primesc orice-mi aduce ziua de azi. Ajută-mi Doamne să mă īncredinţez cu totul voii Tale cu mine.
Īndrumează-mă şi sprijineşte-mă īn fiece clipă a acestei zile.
Orice mi s-ar īntāmpla īn ziua de azi īnvaţă-mă să le primesc cu linişte şi credinţă tare, că toate vin din voia Ta cea sfāntă.
Īndrumează Tu gāndirile şi simţirile mele īn toate cele spuse şi făptuite de mine. Fă ca īn faţa īntāmplărilor neaşteptate de tot felul să nu uit că toate de la Tine sunt.
Īnvaţă-mă ca să-i socotesc pe toţi fraţii mei de aici cu dreptate şi īnţelegere şi să nu supăr sau să chinuiesc pe nimeni. Dă-mi Doamne să duc greutatea zilei cu tărie şi să primesc tot ce vine īn ziua aceasta.
Īndrumează Tu voia mea şi īnvaţă-mă să mă rog, să cred, să nădăjduiesc să iert şi să iubesc.
Amin.
TriRegnum
nu voi sta mult pe aici acum caci ma doare ingrozitor capul, dar voi scrie o rugaciune care am auzit-o mai demult de la o cunostiinta:


O Doamne si Parinte bun,
O ruga in genunchi iti spun,
Si-ti multumesc ca m-ai pazit
In ziua care ia sfarsit,
Iar daca azi te-am suparat,
Imi iarta Doamne al meu pacat.
De tot pacatul ma caiesc
Si vreau de el sa ma feresc.
In pacea ta s-adorm as vrea,
Cu ingerii in preajma mea,
Cu Maica Sfanta langa mine,
Cu gandul indreptat spre tine,
Mantuitorul meu Preasfant,
Stapanul meu pe acest pamant,
In ale tale Rani Preasfinte,
Dormi-voi lin, curat, cuminte.Amin!
Clopotel
Foarte frumoasa rugaciunea TriRegnum. Oricum sunt sigur ca dupa ce ai scris-o ti-a trecut orice durere, fie ea si de cap. smile.gif
milimetru
Ne rugăm "facă-se voia Ta" şi nu facem voia Lui după aceea. Şi El ne iartă şi ne ajută, deşi n-am merita...

Ne rugăm să ne ierte că n-o să mai greşim şi aprope imediat greşim. Şi El continuă să ne asculte, deşi n-am merita...

Ne rugăm uneori rău de tot, cu tot felul de prostii īn cap. Şi El trece cu vederea neputinţele noastre...

Mare şi cu adevărat dumnezeiască este IUBIREA Lui pentru noi, păcătoşii!
ioana1
am citit multe "tehnici "de rugaciune,multe citate de asemenea,dar n-am gasit lacrimile(poate stau rau cu vederea,si nu vad bine de aproape),acele lacrimi ale pocaintei,care trebuie sa izvorasca din cugetul curat al celui care cere milostivire lui Dumnezeu,aceluia care recunoaste cat a gresit,si care vrea mereu sa se indrepte.

lasati pentru o clipa,cartile de rugaciune,si mergeti in fata Tatalui vostru,spasiti si pocaiti,dezbracati-va de voi insisi,si dati drumul lacrimilor sa curga pe altarul sufletelor voastre.

poate veti reusi o rugaciune noua,o cantare noua a inimii,pe care ,de data aceasta,Dumnezeu o va asculta.........
IO
ioana1, Sfantul Ioan Scararul abordeaza acest aspect al plansului. "Plansul curatitor, de bucurie datator" reprezinta accesul pe o treapta superioara a Scarii Raiului. Toti credinciosii au trecut prin asta, pe masura ce si-au constientizat neimplinirile si pacatele. Toti am simtit odata nevoia ca din prea-plinul de greseli al sufletelor noastre sa varsam lacrimi amare, in general dupa Sfanta Spovedanie... Acum, nu prea inteleg bine ce vrei de la noi, sa inundam tastaturile cu lacrimi de crocodil pentru a ne ilustra mai bine credinta? Ar fi cam fariseic... parerea mea.
milimetru
Nici eu nu īnţeleg. Poate că n-ar fi rău ca Ioana să revină cu precizări...
Mihai
Fara rugaciune pierim. Noi, oamenii, singuri nu ne putem salva. Iisus se ruga nopti īntregi. Iisus este modelul nostru. El a spus : "Cereti si vi se va da" (Matei 7, 7). Tot El a spus : "Fara Mine nu puteti face nimic" (Ioan 15, 5). Rugaciunea este antena noastra cosmica prin care putem intra instantaneu īn legatura cu Tatal Ceresc Atotputernic pentru a-Icere ajutorul.

Cānd nu-i primita rugaciunea ?

- Cānd suntem plini de trufie, cānd suntem īncrezuti īn noi īnsine si uitam ca suntem pacatosi si neputinciosi fara darul lui Dumnezeu. E normal ca Dumnezeu sa ne lase sa cunoastem adevarul si sa vedem ce tarie avem noi fara El. "Celor māndri le sta Dumnezeu īmpotriva iar celor smeriti le da har" (I Petru 5, 5).

- Cānd nu iertam pe altii. Daca nu ierti altuia, pacatele tale stau neiertate īntre tine si Dumnezeu ca un perete despartitor. E normal sa fi iertat si ajutat daca si tu ierti si ajuti. "Daca voi nu veti ierta oamenilor greselile lor, nici Tatal vostru nu va va ierta greselile voastre" (Matei 6, 15).

- Cānd nu suntem hotarāti sa parasim pacatele. "Urāciune este īnaintea Domnului rugaciunea celui faradelege" (Pilde 15, 8), adica, daca traiesti fara Legea lui Dumnezeu, e normal ca Dumnezeu sa nu te asculte. Chiar daca pāna īn prezent n-ai respectat Legea Domnului trebuie sa ai īn suflet hotarārea ca īn viitor s-o respecti.

- Cānd cerem ceva rau pentru sufletul nostru. }i noi, oamenii, daca ne cere copilul mic un cutit, nu i-l dam pentru ca se vatama. Cu atāt mai mult Tatal Ceresc este Atotstiutor si ne va da numai cele de trebuinta.

Dumnezeu nu īmplineste orice rugaciune. Daca Dumnezeu ar asculta rugaciunile si īn aceste 4 cazuri ar īnsemna ca El sa īntareasca omul īn pacat si distrugere.

Oamenii de azi trebuie sa se roage mai mult decāt oricānd din doua motive majore:

- Traim vremuri apocaliptice. Anticrist cu milioanele de diavoli e azi pe pamānt si omul fara ajutorul lui Dumnezeu e usor amagit si nimicit īn acest razboi nevazut.

- Atāt de mult s-au īnmultit pacatele, prostiile umane, īncāt suntem pe cale de a ne transforma viata pe pamānt īn iad, de a pune īn pericol īnsasi natura si existenta spetei umane. Vazānd atāta nebunie, atāta prostie urmata de atātea suferinte, e cazul sa ne trezim si sa mai taiem din imensul nostru orgoliu uman si sa ne rugam din toata inima ca Dumnezeu Tatal sa ne lumineze, sa ne īnvete sa facem voia Sa, sa ne apere, sa ne salveze din toate capcanele diabolice īn care am intrat prin propria noastra cutezanta si neglijenta.

Sursa: Revista ortodoxa "Sfantul Andrei"
Mihai
Si adaug intr-un mesaj separat:

RUGACIUNEA SFĀNTULUI EFREM SIRUL

Doamne si Stapānul vietii mele, duhul trāndaviei, al grijii de multe, al dorintei de stapānire si al grairii īn desert nu mi-l da mie.
Iar Duhul curatiei, al gāndului smerit, al rabdarii si al dragostei daruieste-l mie slugii tale.
Asa, Doamne, daruieste-mi sa-mi vad greselile mele si sa nu osāndesc pe fratele meu ca binecuvāntat esti īn vecii vecilor. Amin.


rolleyes.gif
milimetru
1. Bine ai venit la hanul rugăciunii Mihai (deşi ai mai fost) biggrin.gif . Ai stat tu deoparte da' şi cīnd ai intervenit, mamă, mamă!
2. Rugăciunea care o citezi e extraordinară. Īn foarte puţine cuvinte, cu o dispunere de mare clasă a ideilor, o simplitate plină de profunzime, fără absolut nici un cusur, sf. Efrem ne face un cadou fără seamăn!


3. "...ŞI NU NE DUCE PE NOI ĪN ISPITĂ..."
Īntrebare: Dacă Dumnezeu ne duce pe noi īn ispită, dracul ce mai are de făcut, rămīne şomer?
TriRegnum
QUOTE
"...ŞI NU NE DUCE PE NOI ĪN ISPITĂ..."
Īntrebare: Dacă Dumnezeu ne duce pe noi īn ispită, dracul ce mai are de făcut, rămīne şomer?


De fapt traducerea nu e exacta, acolo in mod normal nu e "si nu ne duce pe noi in ispita", ci si nu ne lasa pe noi sa cadem in ispita, e vorba de traducere, dar in original asa este, oricum sensul e cam acelasi.
IO
TriRegnum, sensul este acela pe care l-a inteles caa.
Despre "Si nu ne duce pe noi in ispita" s-ar putea scrie mult. Tot ce pot sa spun aici e ca are legatura cu iertarea pacatelor. Numai cel care a gresit odata si pacatul nu i-a fost iertat va fi ispitit pentru a se vedea daca repeta pacatul sau nu.
Implicatiile? Sunt ametitoare. Mai ales daca de gandim la ispita primordiala - A Evei si apoi a lui Adam - , ispita aparent fara cauza... si apoi la faptul ca insusi Iisus a fost ispitit de Satan in desert. Ca un cerc ce se inchide peste el insusi, e de remarcat faptul ca acest Satan il invinge pe om pe teritoriul lui Dumnezeu (Gradina Raiului) pentru a fi invins de Iisus-Dumnezeu chiar pe teren propriu (desertul).


Crisse
QUOTE

Doamne si Stapānul vietii mele, duhul trāndaviei, al grijii de multe, al dorintei de stapānire si al grairii īn desert nu mi-l da mie.
Iar Duhul curatiei, al gāndului smerit, al rabdarii si al dragostei daruieste-l mie slugii tale.
Asa, Doamne, daruieste-mi sa-mi vad greselile mele si sa nu osāndesc pe fratele meu ca binecuvāntat esti īn vecii vecilor. Amin.


Rugaciunea asta e impresionanta. Am copiat-o din nou caci e pacat de trecut peste ea asa repede.
Mihai
Bine te-am gasit, caa! smile.gif

Ma bucur ca v-a placut rugaciunea, este inaltatoare... rolleyes.gif
milimetru
QUOTE (TriRegnum @ 12 May 2004, 10:21 AM)
e vorba de traducere

Aceeaşi explicaţie am găsit-o şi eu, după multă căutare, īn cărţile pe care le-am consultat şi e corect (īn carte lui Iob/Iov dracul cere permisiune lui Dumnezeu ca să-l nenorocească pe acel om!).

Adevărata mea īntrebare e īnsă alta şi la ea n-am găsit răspuns: De ce a fost tradus aşa? De ce a fost lăsată aşa traducerea timp de 2000 de ani de cīnd există biserica (ca instituţie)? Dacă a fost posibilă translarea (īn ortodoxia romānă) de la "pīinea noastră cea de toate zilele" (panem nostrum quotidianum) la "pīinea noastră cea spre fiinţă" de ce aici nu s-a intervenit?

Orice ai zice tu despre asemănarea de sens, există o probabilitate foarte mare de interpretare greşită...
TriRegnum
E cam acelasi lucru si Sfintii Parinti au tradus asa, iar noi respectand Traditia lasam rugaciunea asa, oricum orice traducere e alterata fata de original, nu exista traducere perfecta.
"Painea noastra cea de toate zilele" e acelasi lucru ca "Painea noastra cea spre fiinta", cum cred ca stii si tu si ceilalti, acest pasaj nu se refera la painea pe care o mancam zilnic, ci la Sf. Impartasanie, care era primita in sufletul crestinilor in fiecare zi in acele timpuri, e Painea zilnica (Painea zilnica Euharistica si painea zilnica a Cuvantului), omul ca sa existe(spre fiinta) trebuie sa se hraneasca zilnic(cea de toate zilele) cu mancare(painea obisnuita) asa si cu sufletul, pentru a trai vesnic trebuie sa se hraneasca cu Painea Vietii (Cuvantul si mai ales Euharistia) zilnic.

QUOTE
Orice ai zice tu despre asemănarea de sens, există o probabilitate foarte mare de interpretare greşită...

Omul e dator cand intepreteaza ceva sa ceara ajutorul celor competenti, preotii, si astfel nu va fi lasat in ceata.

Sper ca m-am facut inteles cat de cat.
Clopotel
Ce mi se pare interesant este ca la slujba de duminica, la Biserica, la inceput se spune "Painea noastra cea spre fiinta", iar la sfarsit, cand se repeta iarasi rugaciunea se spune: "Painea noastra cea de toate zilele". Inca nu m-am prin de ce se spune asa. Dar se pare ca varianta "oficiala" este "Painea noastra cea spre fiinta..".
TriRegnum
Ambele sunt variante oficiale, doar ca una e mai folosita si alta mai putin...depinde de biserica, de preot, de enoriasi etc.
milimetru
E spoton.gif TriRegnum. Īn ceea ce mă priveşte sīnt complet edificat. N-ai să te superi prea tare pe mine (ai să te superi, dar sper că nu prea tare) dacă am să corectez puţin: īn loc de "celor competenţi, preoţii" am să īnţeleg "preoţilor competenţi". . Cum ai zice tu, nu diferă prea mult sensul... wink.gif
Inorog
<<<"Painea noastra cea de toate zilele" e acelasi lucru ca "Painea noastra cea spre fiinta", cum cred ca stii si tu si ceilalti, acest pasaj nu se refera la painea pe care o mancam zilnic,>>>

Eu cred ca aici intelesul este ambivalent, adica se refera atat la "painea noastra cea de toate zilele" (ca trebuinta pentru viata pamanteasca) cat si la "painea noastra cea spre fiinta" (ca trebuinta pentru viata vesnica).

Dar bineinteles ca aici ar trebui sa ne lamureasca un preot.
TriRegnum
QUOTE
E TriRegnum. Īn ceea ce mă priveşte sīnt complet edificat. N-ai să te superi prea tare pe mine (ai să te superi, dar sper că nu prea tare) dacă am să corectez puţin: īn loc de "celor competenţi, preoţii" am să īnţeleg "preoţilor competenţi". . Cum ai zice tu, nu diferă prea mult sensul...


laugh.gif nu am de ce sa ma supar.

QUOTE
Eu cred ca aici intelesul este ambivalent, adica se refera atat la "painea noastra cea de toate zilele" (ca trebuinta pentru viata pamanteasca) cat si la "painea noastra cea spre fiinta" (ca trebuinta pentru viata vesnica).

Dar bineinteles ca aici ar trebui sa ne lamureasca un preot.

Ambele se refera la acelasi lucru "Painea Cereasca" care ne da viata, care trebuie sa o primim in fiecare zi, aceste lucruri au fost clarificate de Sfintii Parinti.
Clopotel
Despre semnul Sfintei Cruci se pot spune multe, dar am considerat ca nu este nevoie sa deschidem un topic separat. Cred ca putem sa vorbin de el si aici la topicul de rugaciune, caci ambele merg impreuna.

Ce s-a intamplat....
Eu faceam crucea de la frunte, la stomac, la vreo doua degete sub buric, apoi la umarul drept si apoi la umarul stang.
Ieri preotul, cand m-a vazut cum fac cruce, mi-a zis ca nu o fac bine, ci mana de la frunte se duce in capul pieptului si nu mai jos, caci acolo salasluieste sufletul. Evident ca imediat mi-am ajustat miscarile si acum fac cum a spus preotul. innocent.gif

Ma gandesc totusi, ca acest semn difera de la un cult la altul.
Eu imi faceam crucea asa, de cand ma stiu, si am vazut si pe altii facand ca mine...

Ce comentarii puteti face aici? Ce parere aveti voi? Cum va faceti semnul Sfintei Cruci?
Inorog
<<Ambele se refera la acelasi lucru "Painea Cereasca" care ne da viata, care trebuie sa o primim in fiecare zi, aceste lucruri au fost clarificate de Sfintii Parinti.>>
_____________________________________________

Spus pe romaneste, cand spunem "Tatal nostru" nu trebuie sa ne gandim deloc la painea (materiala) necesara pentru hrana organismului ?

Eu ma gandesc la impartirea painilor, cand Isus Christos s-a ingrijit si de hrana materiala a credinciosilor, nu numai de cea spirituala.

Si apoi nu e normal sa-I cerem la Tatal, care a facut lumea si pe noi, sa ne dea si painea pentru hrana materiala ? Oare nu se obisnuieste de a se face chiar slujbe pentru venirea ploii (in acelasi scop, sa creasca graul si sa se faca painea) ?

Ca painea spirituala e mai importanta, e foarte adevarat, dar nu trebuie neglijata nici cea materiala, atat timp cat suntem pe acest pamant.

Inorog
Pentru Clopotel:

Dupa cate stiu eu, toti crestinii fac in timpul crucii primele doua miscari la fel:
Prima: in numele Tatalui - la frunte; A doua: al Fiului - la cosul pieptului.

Difera ultimele doua miscari si modul de tinere al mainii.
denise
Data trecuta am postat dupa RZA si nu am observat ca este aceeasi rugaciune. Am o scuza: era totusi putin diferita (o alta traducere) si ma grabeam sa postez, deorece eram la mesajul cu numarul 666. hh.gif Nu sunt eu asa superstitioasa, dar paza buna ... Imi cer scuze, deci...
.........

CREZUL SAU SIMBOLUL CREDINTEI (varianta ortodoxa)
Cred intru unul Dumnezeul, Tatal Atotiitorul, Facatorul cerului si al pamantului, vazutelor tuturor si nevazutelor.
Si intru unul Domn Isus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul - Nascut, Care din Tatal s-a nascut mai inainte de toti vecii. Lumina din lumina , Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat, nascut, nu facut; Cel de o fiinta cu Tatal, prin Care toate s-au facut.
Care pentru noi oamenii si pentru a noastra mantuire S-a pogorat din ceruri si s-a intrupat de la Duhul Sfant si din Maria Fecioara, si S-a facut om.
Si S-a rastingnit pentru noi in zilele lui Pontiu Pilat si a patimit si S-a ingropat.
Si a inviat a treia zi, dupa Scripturi.
Si S-a suit la ceruri si sade de-a dreapta Tatalui.
Si iarasi va sa vina cu slava, sa judece viii si mortii, a Carei imparatie nu va avea sfarsit.
Si intru Duhul Sfant, Domnul de viata facatorul, care de la Tatal purcede , cel ce imptreuna cu Tatal si cu Fiul este inchinat si slavit, care a grait prin prooroci.
Intru una, sfanta, soborniceasca si apostoleasca Biserica.
Marturisesc un Botez, intru iertarea pacatelor.
Astept invierea mortilor.
Si viata veacului ce va sa vie.
Amin.
IO
Btw de semnul Sfintei Cruci... In ortodoxie, se tin degetul mare, aratatorul si mijlociul mainii drepte impreuna (Sf. Treime), se atinge zona fruntii, deasupra ochilor pe "In Numele Tatalui", apoi zona aflata imediat sub buric, cum spunea si Clopotel, pe "si al Fiului", apoi umarul drept urmat de cel stang pe "si al Sfantului Duh". Se lasa mana in jos pe "Amin!" (preotul coboara mana dreapta pana la pamant). Aceasta este ceea ce se vede in realitatea fizica. In planurile subtile ale fiintei, are loc pe rand activarea chakrelor Ajna (receptia) si Swadisthana (controlul), protectia prin inchiderea crucii si invocarea Sfantului Duh si generarea unei piramide de lumina la nivelul chakrei Anahata, unde se intersecteaza bratele crucii. In acest loc se gaseste localizata Scanteia Divina din fiecare (in "camara inimii").

La catolici, chiar daca difera modul de tinere a mainii si ordinea de atingere a umerilor, semnificatia ezoterica a crucii ramane aceeasi.
TriRegnum
QUOTE
Despre semnul Sfintei Cruci se pot spune multe, dar am considerat ca nu este nevoie sa deschidem un topic separat. Cred ca putem sa vorbin de el si aici la topicul de rugaciune, caci ambele merg impreuna.

In Biserica Crestina Catolica sunt vreo sapte moduri de a-ti face Sf. Cruce, cel mai vechi mod de a-ti face semnul Sfintei Cruci e inca folosit numai in Biserica Romana, celelalte l-au abandonat si anume: se face cu degetul mare(pumnul inchis) pe frunte, apoi pe buze si in dreptul inimii. Desigur ca la inceput se facea doar pe frunte, apoi s-a extins si la buze si apoi in dreptul inimii. Catolicii de rit latin fac acest semn numai la citrea Sfintei Evanghelii la Liturghie, in rest Sf. Cruce se face cu toata palma, cele cinci degete semnificand cele cinci Rani Mantuitoare(Mainile, Picioarele si Coasta Mantuitorului Isus Cristos), ca la ortodocsi, dar de la stanga la dreapta. (o semnificatie a acestui semn la catolici e: Dumnezeu Tatal[mana la frunte/deasupra fruntii] care e mai presus de toate; l-a trimis pe Fiul Sau Isus Cristos[mana in dreptul pieptului, inimii] pe care trebuie sa-l avem mereu in suflet; ca din pacatos[mana in partea stanga] sa ne faca drepti[mana in partea dreapta] prin Duhul Sfant, Amin spunandu-se ducandu-ti mana spre inima sau in pozitie de rugaciune, in semn ca spui din inima – desigur ca in timp ce ne facem Sf. Cruce nu spunem aceasta, ci formula cunoscuta de toti crestinii: In numele Tatalui si al Fiului si al Sfanului Spirit[Sfantului Duh].)
Alte moduri de a-ti face Cruce:
Crucea obisnuita cum o fac catolicii si ortodocsii, dar cu un singur deget, degetul mare semnificand unicitatea lui Dumnezeu (abandonata in timpul ereziei ariene care nega Sf. Treime)
Crucea obisnuita cu doua degete(aratator si mijlocas) care arata cele doua naturi ale lui Isus (pentru a ne deosebi de ereticii monofiziti)
Crucea cu trei degete, ca la ortodocsi, si semnifica Sf. Treime.
Crucea cu cinci degete, toata palma cum o fac catolicii – explicata mai sus (a aparut datorita devotiunii si contemplarii Apusului la Patimile si Ranile Domnului Isus, se stie ca Apusul cinsteste mai mult Patima Ranile, Drumul Calvarului [desigur fara sa neglijeze Invierea] decat Bisericile Rasaritene care mai mult pun accentul pe Inviere)

Initial Sf. Cruce se facea de la stanga la dreapta, cum se face inca in Apus, datorita efectului de oglinda, credinciosii rasariteni au inceput sa faca Crucea de la dreapta la stanga (priviti preotii catolici si ortodocsi care dau binecuvantarea exact la fel – de la stanga la dreapta – datorita efectului de oglina[puneti pe cineva sa va dea binecuvantarea asemeni unui preot] credinciosii rasariteni au urmarit mana preotului si au dus mana la dreapta apoi la stanga, si asa s-a format o traditie).

QUOTE
Spus pe romaneste, cand spunem "Tatal nostru" nu trebuie sa ne gandim deloc la painea (materiala) necesara pentru hrana organismului ?

Ba e bine sa ceri si hrana trupului, desi Dumnezeu sigur se ingrijeste de aceasta, dar e mai recomandat sa ceri hrana sufletului, mantuirea. (le poti cere pe amandoua desigur – ambele sunt folositoare[una pentru trup si cealalta pentru suflet], la ambele sa te gandesti, dar sa meditezi mai mult la Sf. Impartasanie)

QUOTE
Ca painea spirituala e mai importanta, e foarte adevarat, dar nu trebuie neglijata nici cea materiala, atat timp cat suntem pe acest pamant.

Bineinteles ca nu trebuie neglijat nici trupul care are si el nevoile lui (trupul e un Templu al Duhului Sfant).
Clopotel
RZA
QUOTE

In ortodoxie, se tin degetul mare, aratatorul si mijlociul mainii drepte impreuna (Sf. Treime), se atinge zona fruntii, deasupra ochilor pe "In Numele Tatalui", apoi zona aflata imediat sub buric, cum spunea si Clopotel, pe "si al Fiului", apoi umarul drept urmat de cel stang pe "si al Sfantului Duh".

Da RZA, asa stiam si eu, dar ieri, preotul, care este ortodox, si sta la manastire ortodoxa (evident), mi-a spus ca trebuie sa duc mana in capul pieptului, in dreptul diafragmei si nu mai jos, caci acolo salasluieste sufletul. Normal ca am fost putin mirat, dar m-am conformat. Am sa incerc sa urmaresc si la alti preoti, sa vad cum fac. Cred ca tot la fel, pentru ca acesta, de ieri, era un parinte mare si stia multe...
IO
Depinde daca vrei doar sa atingi zona unde se afla partea de Hristos din tine sau sa o activezi. Cu alte cuvinte, daca il plasezi pe Dumnezeul din tine la baza crucii sau in centrul ei. Proiectia energetica maxima este intotdeauna in centrul crucii. Daca la "In numele Fiului" am duce mana la piept, aceasta proiectie ar fi nu la piept ci undeva in zona gatului. Ca sa nu mai spun ca miscarea orizontala a mainii (invocarea Sf. Duh) s-ar petrece cam la acelasi nivel. Aia nu mai e cruce, e un T intors...
milimetru
Am observat că atunci cīnd m-am aflat īn situaţii limită (stres, nervi, pericol iminent) aproape că-mi dispare tot "repertoriul" de rugăciuni pe care-l am. Īn afară de una singură, care rezistă: Tatăl Nostru. Īn cīteva situaţii extreme cu care m-am confruntat chiar pīnă şi Tatăl Nostru "a dispărut". A dispărut tot repertoriul, īn afară de semnul crucii. Aşa am aflat că, pentru mine, semnul crucii este rugăciunea fundamentală...

ps. īmi pare bine că TriRegnum a revenit, "acordīndu-i o şansă" şi variantei "materialiste" a fragmentului cu "pīinea noastră"
milimetru
Doamne, fie ca voinţa mea să rămīnă
mereu dreaptă īn Tine.
Fă cu mine tot ceea ce doreşti,
căci orice vei face cu mine
nu poate fi decīt un lucru bun.
Dacă vrei ca eu să stau īn īntuneric
Fii binecuvīntat!
Iar dacă vrei ca eu să umblu īn lumină
Fii iarăşi binecuvīntat!
Din mīna Ta vreau să primesc
şi dulcele şi amarul, bucuria şi tristeţea
şi să-Ţi mulţumesc pentru tot ceea ce mi se īntīmplă.

Fereşte-mă de păcat
şi nu-mi va fi frică nici de moarte nici de iad.
Fă ca prin har să-mi fie mie posibil
ceea ce prin fire īmi pare imposibil.
TriRegnum
Ruhaciune de dimineata 1

Dumnezaiasca Inima a lui Isus, te rog sa dai odihna vesnica sufletelor din Purgator [pentru fratii ortodocsi: sufletelor celor raposati], darul statorniciei celr ce vor muri azi, pocainta sincera pacatosilor, lumina credintei paganilor, iar mie si tuturor celor ai mei, binecuvantarea Te. Tie deci, Inima preamilostiva a lui Isus, iti incredintez toate aceste suflete si-ti ofer pentru ele meritele mele, impreuna cu vredniciile Maicii tale preasfintei si ale tuturor sfintilor, precum si toate Sfintele Liturghii, Impartasaniile, rugaciunile si faptele bune ce se fac azi in toata lumea crestina. Amin.


Ruhaciune de dimineata 2

Inca de la trezire, inainte ca grijile zilei sa ma copleseasca, gandul meu se intreapta catre Tine, Dumnezeul meu. Iti incredintez toate actiunile acestei zile, iti incredintez pe aceia pe care ii iubesc, pe aceia pe care ii voi intalni, pe aceia pentru care poate voi suferi. Fereste-i de orice rau. Tie ma adresez la inceputul zilei: in Tine imi pun toata increderea. Serveste-te asadar de mine pentru ca sa se implineasca binele. Aceasta zi este a Ta. Fa sa se scurga dupa Vointa Ta. Amin.
Inorog
<<Ba e bine sa ceri si hrana trupului, desi Dumnezeu sigur se ingrijeste de aceasta, dar e mai recomandat sa ceri hrana sufletului, mantuirea. (le poti cere pe amandoua desigur – ambele sunt folositoare[una pentru trup si cealalta pentru suflet], la ambele sa te gandesti, dar sa meditezi mai mult la Sf. Impartasanie)>>
__________________________________________________________

Multumesc !

Foarte frumos spus ! Asa m-am gandit si eu, aceasta este atitudinea corecta cand ne rugam. "Tatal nostru" are o importanta deosebita, fiind singura rugaciune lasata noua de catre Domnul Isus.
milimetru
Īn patrimoniul de rugăciuni catolic există un gen - litania - de factură mai specială, īn care pe "melodia" cuvintelor de invocare se adaugă un "refren" de cerere, acelaşi pt. toate invocările. Pentru cei care cunosc despre ce vorbesc aş vrea să-i rog să-mi dea echivalentul din ortodoxie al litaniei īntrucīt (şi) aici am o lacună de cunoaştere. Mulţumesc!
TriRegnum
Exista litanii si la fratii despartiti, dar nu le stiu, chiar rog un frate ortodox sa scrie aici o litanie; eu voi scrie una in latina, poate nu vor intelege multi, dar ascultata in cant gregorian, e superba (am pus aici Litania Mare, caci exsita si forma prescurtata).

Litaniae Sanctorum
I. SUPPLICATIO AD DEUM

Kyrie, eleison. Kyrie, eleison.
Christe eleison. Christe, eleison.
Kyrie, eleison. Kyrie, eleison.

Christe, audi nos. Christe, audi nos.
Christe, exaudi nos. Christe, exaudi nos.

Pater de caelis Deus, miserere nobis.
Fili Redemptor mundi Deus, miserere nobis.
Spiritus Sancte Deus, miserere nobis.
Sancta Trinitas, unus Deus, miserere nobis.

II. INVOCATIO SANCTORUM

Sancta Maria, ora pro nobis.
Sancta Dei Genetrix, ora pro nobis.
Sancta Virgo virginem, ora pro nobis.
Sancte Michael, ora pro nobis.
Sancte Gabriel, ora pro nobis.
Sancte Raphael, ora pro nobis.
Omnes sancti Angeli et Archangeli, orate pro nobis.
Omnes sancti beatorum Spirituum ordines, orate pro nobis.

PATRIARCHAE ET PROPHETAE

[Sancte Abraham, ora pro nobis.]
[Sancte Moyses, ora pro nobis.]
[Sancte Elia, ora pro nobis.]
Sancte Ioannes Baptista, ora pro nobis.
Sancte Ioseph, ora pro nobis.
Omnes sancti Patriarchae et Prophetae, orate pro nobis.

APOSTOLI ET DISCIPULI

Sancte Petre, ora pro nobis.
Sancte Paule, ora pro nobis.
Sancte Andrea, ora pro nobis.
Sancte Iacobe (maior), ora pro nobis.
Sancte Ioannes, ora pro nobis.
Sancte Thoma, ora pro nobis.
Sancte Iacobe (minor), ora pro nobis.
Sancte Phillipe, ora pro nobis.
Sancte Bartolomae, ora pro nobis.
Sancte Matthaee, ora pro nobis.
Sancte Simon, ora pro nobis.
Sancte Thaddaee, ora pro nobis.
Sancte Matthia, ora pro nobis.
Sancte Barnaba, ora pro nobis.
Sancte Luca, ora pro nobis.
Sancte Marce, ora pro nobis.
Omnes sancti Apostoli et Evangelistae, orate pro nobis.
Omnes sancti discipuli Domini, orate pro nobis.

MARTYRES

Omnes sancti Innocentes, orate pro nobis.
Sancte Stephane, ora pro nobis.
[Sancte Ignati (Antiochene), ora pro nobis.]
[Sancte Polycarpe, ora pro nobis.]
[Sancte Iustine, ora pro nobis.]
Sancte Laurenti, ora pro nobis.
Sancte Vincenti, ora pro nobis.
Sancti Fabiane et Sebastaine, orate pro nobis.
Sancti Iohannes et Paule, orate pro nobis.
Sancti Cosma et Damiane, orate pro nobis.
Sancti Gervasi et Protasi, orate pro nobis.
[Sancte Cypriane, ora pro nobis.]
[Sancte Bonifati, ora pro nobis.]
[Sancte Stanislaus, ora pro nobis.]
[Sancte Thoma (Becket), ora pro nobis.]
[Sancti Ioannes (Fisher) et Thoma (More), orate pro nobis.]
[Sancte Paule (Miki), ora pro nobis.]
[Sancti Ioannes (de Brebeuf) et Isaac (Jogues), orate pro nobis.]
[Sancte Petre (Chanel), ora pro nobis.]
[Sancte Carole (Lwanga), ora pro nobis.]
[Sanctae Perpetua et Felicitas, orate pro nobis.]
[Sancta Maria (Goretti), ora pro nobis.]
Omnes sancti martyres, orate pro nobis.

EPISCOPI ET DOCTORES

Sancte Sylvester, ora pro nobis.
[Sancte Leo, ora pro nobis.]
Sancte Gregori, ora pro nobis.
Sancte Ambrosi, ora pro nobis.
Sancte Augustine, ora pro nobis.
Sancte Hieronyme, ora pro nobis.
[Sancte Athanasi, ora pro nobis.]
[Sancti Basili et Gregori (Nazianzene), orate pro nobis.]
[Sancte Ioannes Chrysostome, ora pro nobis.]
Sancte Martine, ora pro nobis.
Sancte Nicolae, ora pro nobis.
[Sancte Patrici, ora pro nobis.]
[Sancti Cyrille et Methodi, orate pro nobis.]
[Sancte Carole (Borromeo), ora pro nobis.]
[Sancte Francisce (de Sales), ora pro nobis.]
[Sancte Pie (Decime), ora pro nobis.]
Omnes sancti Pontifices et Confessores, orate pro nobis.
Omnes sancti Doctores, orate pro nobis.

PRESBYTERI ET RELIGIOSI

Sancte Antoni, ora pro nobis.
Sancte Benedicte, ora pro nobis.
Sancte Bernarde, ora pro nobis.
Sancte Dominice, ora pro nobis.
Sancte Francisce, ora pro nobis.
[Sancte Thoma (de Aquino), ora pro nobis.]
[Sancte Ignati (de Loyola), ora pro nobis.]
[Sancte Francisce (Xavier), ora pro nobis.]
[Sancte Vincenti (de Paul), ora pro nobis.]
[Sancte Ioannes Maria (Vianney), ora pro nobis.]
[Sancte Ioannes (Bosco), ora pro nobis.]
Omnes sancti Sacerdotes et Levitae, orate pro nobis.
Omnes sancti Monachi et Eremitae, orate pro nobis.

SANCTAE DEI

Santca Anna, ora pro nobis.
Sancta Maria Magdelena, ora pro nobis.
Sancta Agatha, ora pro nobis.
Sancta Lucia, ora pro nobis.
Sancta Anges, ora pro nobis.
Sancta Caecilia, ora pro nobis.
Sancta Catherina, ora pro nobis.
Sancta Anastasia, ora pro nobis.
[Sancta Catharina (Senensis), ora pro nobis.]
[Sancta Teresia (de Avila), ora pro nobis.]
[Sancta Rosa (de Lima), ora pro nobis.]
Omnes sanctae Virgines et Viduae orate pro nobis.

LAICI

[Sancte Lodovice, ora pro nobis.]
[Sancta Monica, ora pro nobis.]
[Sancta Elisabeth (Hungariae), ora pro nobis.]
Omnes Sancti et Sanctae Dei, intercedite pro nobis.

III. INVOCATIO AD CHRISTUM

Propitius esto, parce nos, Domine.
Propitius esto, exaudi nos, Domine.
Ab omni malo, libera nos, Domine.
Ab omni peccato, libera nos, Domine.
Ab ira tua, libera nos, Domine.
A subitanea et improvisa morte, libera nos, Domine.
Ab insidiis diaboli, libera nos, Domine.
Ab ira et odio et omni mala voluntate, libera nos, Domine.
A spiritu fornicationis, libera nos, Domine.
A fulgure et tempestate, libera nos, Domine.
A flagello terraemotus, libera nos, Domine.
A peste, fame et bello, libera nos, Domine.
A morte perpetua, libera nos, Domine.

Per mysterium sanctae Incarnationis tuae, libera nos, Domine.
Per adventum tuum, libera nos, Domine.
Per nativitatem tuam, libera nos, Domine.
Per baptismum et sanctum ieiunium tuum, libera nos, Domine.
Per crucem et passionem tuam, libera nos, Domine.
Per mortem et sepulturam tuam, libera nos, Domine.
Per sanctam resurrectionem tuam, libera nos, Domine.
Per admirabilem ascensionem tuam, libera nos, Domine.
Per adventum Spiritus Sancti Paracliti, libera nos, Domine.
In die iudicii, libera nos, Domine.

IV. SUPPLICATIO PRO VARIIS NECESSITATIBUS

Peccatores, te rogamus, audi nos.
Ut nobis parcas, te rogamus, audi nos.
Ut nobis indulgeas, te rogamus, audi nos.
Ut ad veram paenitentiam nos perducere digneris, te rogamus, audi nos.
Ut Ecclesiam tuam sanctam regere et conservare digneris, te rogamus, audi nos.
Ut domnum Apostolicum et omnes ecclesiaticos ordines in sancta religione conservare digneris, te rogamus, audi nos.
Ut inimicos sanctae Ecclesiae humiliare digneris, te rogamus, audi nos.
Ut regibus et principibus christianis pacem et veram concordiam donare digneris, te rogamus, audi nos.
Ut cuncto populo christiano pacem et unitatem largiri digneris, te rogamus, audi nos.
Ut omnes errantes ad unitatem Ecclesiae revocare, et infidelis universos ad Evangelii lumen perducere digneris, te rogamus, audi nos.
Ut nosmetipsos in tuo sancto servitio confortare et conservare digneris, te rogamus, audi nos.
Ut mentes nostras ad caelestia desideria erigas, te rogamus, audi nos.
Ut omnibus benefactoribus nostris sempiterna bona retribuas, te rogamus, audi nos.
Ut animas nostras, fratrum, propinquorum et benefactorum nostrorum ab aeterna damnatione eripias, te rogamus, audi nos.
Ut fructus terrae dare et conservare digneris, te rogamus, audi nos.
Ut omnibus fidelibus defunctis requiem aeternam donare digneris, te rogamus, audi nos.
Ut nos exaudire digneris, te rogamus, audi nos.

V. CONCLUSIO

Fili Dei, te rogamus, audi nos.
Agnus Dei, qui tollis peccata mundi, parce nobis, Domine.
Agnus Dei, qui tollis peccata mundi, exaudi nos, Domine.
Agnus Dei, qui tollis peccata mundi, miserere nobis.

Christe, audi nos.
Christe, exaudi nos.

Kyrie, eleison. Kyrie, eleison.
Christe, eleison. Kyrie, eleison.
Kyrie, eleison. Kyrie, eleison.

Pater noster (silentio)
Et ne nos inducas in tentationem. Sed libera nos a malo.
Psalmus LXIX

V. Deus, in adiutorium meum intende:
R. Domine ad adiuvandum me festina.
V. Confundantur, et revereantur,
R. qui quaerunt animam meam.
V. Avertantur retrorsum, et erubescant,
R. qui volunt mihi mala.
V. Avertantur statim erubescentes,
R. qui dicunt mihi; Euge, euge.
V. Exultent et laetentur in te,
R. omnes qui quaerunt te:
V. Et dicant semper: Magnificetur Dominus:
R. qui diligunt salutare tuum
V. Ego vero egenus et pauper sum:
R. Deus adiuva me.
V. Adiutor meus et liberator meus es tu:
R. Domine, ne moreris.

Gloria Patri, et Filio, et Spiritui Sancto. Sicut erat in principio, et nunc, et semper, et in saecula saeculorum. Amen.

V. Salvos fac servos tuos.
R. Deus meus, sperantes in te.
V. Esto nobis, Domine, turris fortitudinis.
R. A facie inimici.
V. Nihil proficiat inimicus in nobis.
R. Et filius iniquitatis non apponat nocere nobis.
V. Domine, non secundum peccata nostra facias nobis.
R. Neque secundum iniquitates nostras retribuas nobis.
V. Oremus pro Pontifice nostro N.
R. Dominus conservet eum, et vivificet eum, et beatum faciat eum in terra, et non tradat eum in animam inimicorum eius.
V. Oremus pro benefactoribus nostris.
R. Retribuere dignare, Domine, omnibus nobis bona facientibus propter nomen tuum, vitam aeternam. Amen.
V. Oremus pro fidelibus defunctis.
R. Requiem aeternam dona eis, Domine, et lux perpetua luceat eis..
V. Requiescant in pace.
R. Amen.
V. Pro fratribus nostris absentibus.
R. Salvos fac servos tuos, Deus meus, sperantes in te.
V. Mitte eis, Domine, auxilium de sancto.
R. Et de Sion tuere eos.
V. Domine, exaudi orationem meam.
R. Et clamor meus ad te veniat.
V. Dominus vobiscum.
R. Et cum spiritu tuo.

Collecta

Oremus.

Deus, cui proprium est misereri semper et parcere: suscipe deprecationem nostram; ut nos, et omnes famulos tuos, quos delictorum catena constringit, miseratio tuae pietatis clementer absolvat.

Exaudi, quaesumus, Domine, supplicum preces, et confitentium tibi parce peccatis: ut pariter nobis indulgentiam tribuas benignus et pacem.

Ineffabilem nobis, Domine, misericordiam tuam clementer ostende: ut simul nos et a peccatis omnibus exuas, et a poenis quas pro his meremur, eripias.

Deus, qui culpa offenderis, poenitentia placaris: preces populi tui supplicantis propitius respice; et flagella tuae iracundiae, quae pro peccatis nostris meremur, averte.

Omnipotens sempiterne Deus, miserere famulo tuo Pontifici nostro N., et dirige eum secundum tuam clementiam in viam salutis aeternae: ut, te donante, tibi placita cupiat, et tota virtute perficiat.

Deus, a quo sancta desideria, recta consilia, et iusta sunt opera: da servis tuis illam, quam mundus dare non potest, pacem; ut et corda nostra mandatis tuis dedita, et, hostium sublata formidine, tempora sint tua protectione tranquilla.

Ure igne Sancti Spiritus renes nostros et cor nostrum, Domine: ut tibi casto corpore serviamus, et mundo corde placeamus.

Fidelium, Deus omnium Conditor et Redemptor, animabus famulorum famularumque tuarum remissionem cunctorum tribue peccatorum: ut indulgentiam, quam semper optaverunt, piis supplicationibus consequantur.

Actiones nostras, quaesumus, Domine, aspirando praeveni et adiuvando prosequere: ut cuncta oratio et operatio a te semper incipiat et per te coepta finiatur.

Omnipotens sempiterne Dues, qui vivorum dominaris simul et mortuorum, omniumque misereris, quos tuos fide et opere futuros esse praenoscis: te supplices exoramus; ut pro quibus effundere preces decrevimus, quosque vel praesens saeculum adhuc in carne reti

V. Dominus vobiscum.
R. Et cum spiritu tuo.
V. Exaudiat nos omnipotens et misericors Dominus.
R. Amen.
V. Et fidelium animae per misericordiam Dei requiescant in pace.
R. Amen.
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.