Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Scoala Consilierilor De Imagine
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Dezbaterilor: Stiinta si Cultura > Odăi in Dialog - Dezbaterile Hanului > Arhipelagul Imaginii
Pagini: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
corin

Ok, asta inseamna ca exista o probabilitate mai mica ca situatia ipotetica propusa de mine sa se intimple smile.gif Accept asta.
Ovidiu Bufnila
Sa incercam sa intrevedem asupra strategiilor si codurilor lor secrete. As fi incantat daca ati vrea sa pastram deschis spiritul liber al scolii. Sa ne continuam aventura. Sa incercam sa adancim anumite directii pe care leam vazut cu totii in experientele noastre de viata.
Va multumesc pentru ingaduinta.
Mihai, Calfa, oricare ar fi situatiile, propun tuturor forumistilor sa continuam sa dezvoltam scoala impreuna cu cei care intr-adevar se simt liberi.
Multumesc tuturor celor care au curajul de a se manifesta liber.
Evitati capcanele oricat de atragatorare ar fi.
Va multumesc.
Ovidiu Bufnila
QUOTE (Soterro @ Feb 5 2004, 11:58 AM)
Buna seara tuturor, haiduci si talibani, buna seara Ovidiu. Remarc schimbarea ta recenta, nu stiu daca e numai un nou mod de abordare sau consideri ca ai putut trece la faza urmatoare. Imi place sa cred ca e vorba de varianta a doua, chiar daca masa critica este inca departe.

M-am intrebat insa de ce mai toata lumea care isi face simtita prezenta incepe prin a sublinia ca 'nu doresc sa devin consilier de imagine'. Undeva _este_ o greseala in prima prezentare a acestei 'specializari', mi se pare ca cine este cu adevarat curios nu isi doreste sa creeze campanii publicitare. Cred ca nici tu nu doresti asta ca un scop principal, de aceea apreciez ce se intampla aici.

Draga Soterro,
Ai fi de acord sa reluam o discutie inceputa cu ceva vreme in urma in Ghilda Filosofica despre fictionalitatea creierului? Crezi ca, daca am admite ca acest creier s-ar minti singur, el elaboreaza strategii de o anumita natura pentru a construi imagini? Admitand aceasta ipoteza care ar fi natura acestor strategii?
Iti multumesc.
Ovidiu Bufnila
QUOTE (demigod @ Feb 6 2004, 11:44 AM)
> Bun gasit. Insusindu-mi critica vag conturata voi intra si eu in subiectul forumului. De ce trebuie sa privim Imaginea ca pe un produs al unei oarecari agresivitati? De ce trebuie sa acceptam ideea de razboi/razboinic?

Intrebarea ta devine obsesiva, de aecea ma vad nevoit sa incerc sa te iluminez, cat imi va sta mie in putere. wink.gif

De ce "razboinic" ?
Nici nu stiu de unde sa incep. Motivele sunt atat de multe incat imi vine greu sa aleg.
In primul rand, istoria se scrie prin sange. Ia-o ca o metafora, ia-o ca pe un fapt concret. Ia-o cum vrei, dar ia-o ca pe UN adevar!
Mai apoi, orice imagine nou creata este menita sa intre in mintea cuiva, in constientul sau subconstientul lui. In principiu, orice noua forma generata, in plan fizic sau ideatic, invadeaza terotorialitatea cuiva sau a ceva. Ca sa invadezi territorialitatea unei persoane sau unei alt fel de "entitati" autonome trebuie fie sa fi un bun negociator si diplomat, fie sa ai in tine ceva curaj. Tupeu. Vitejie. Ceva de razboinic.
Cand "armele" vorbesc, muzele tac. Dar si reciproc.
Mai apoi, orice consilier de imagine se va confrunta la un moment dat cu limite. In general limitele din mintile oamenilor, vointa lor slaba si reticienta in fata NOILOR limite si valori pe care consilierul de imagine doreste sa le impuna, sa le atace sau sa le foloseasca. El trebuie sa doboare limite, sau sa se incadreze in ele. El intodeauna e aproape de o granita pe care nu o poti vedea si pe a carei delimitare nu poti pasi fara sa aiba curaj.
Consilierul de imagine poate fi un Rege, un Dumnezeu, un Mare Arhitect. Consilierul de imagine poate fi un bun macelar. Deseori el trebuie sa loveasca pentru a trezi. Consilierul de imagine are putere si o foloseste.
Toate acestea sunt generalitati. Alege tu contextul, si vezi ca se aplica.

Ex: Detergent.
Esti lider de piata. AI o afacere, vinzi detergent de calitate la pret bun. Iti faci o reclama normala. Vine concurenta, isi face o reclama aparte, eventual agresiva, poate chiar mincinoasa. Tu find lider, vor incerca sa-ti atace produsul la nivel subliminal. La un moment dat vei fi fata in fata cu "inamicul". Hai sa zicem ca, cineva chiar filmeaza "intalnirea". Ce vei face? Ti se va spune ca vanzarile tale scad. E detergentul mai prost? Calitatea scade? E cumva din cauza ca ti-au migrat angajatii al concurenta? E detergentul LOR mai bun?
- Poate va trebui chiar sa ignori concurentza. Sa-i areti ca defapt NU EXISTA. Asta e ok daca statisticile spun ca, intr-adevar, ei NU EXISTA. Deci, intrebarile ar fi lipsite de baza, si la intimidari trebuie sa raspunzi cu intimidari. Trebuie sa zambesti, sa razi, sa tai direct elanul reorterului sau inamicului cu NU-uri hotarate, cu "NU ESTE ADEVARAT! De unde ati scos o asemenea prostie?", sa alternezi intre stari de amuzament idiot (cand vorbesti de acuzatii sau de concurenta) cu stari de seriozitate si hotarare ferma cand vorbesti de tine, de firma ta si propriile produse). E un joc ticalos. Trebuie sa sti sa lupti!

- Poate va trebui sa-i demasti jocul. Degeaba strigi la el si zici ca e mincinos. Lumea va rade. Va trebui sa aduci dovezi clare. Daca ai, le prezinti cu seriozitate.
Poate va trebui sa ataci, sau sa stai pe pozitii. (IN NICI UN CAZ SA TE APERI in acest context. I-ai crea lui o imagine mai buna raportandu-te in pozitie defensiva la un inamic poate nedemn. Un rege nu trebuie sa se justifice in palatul lui!).
Cert este ca pentru a ataca, trebuie sa fi razboinic. Ca sa ramai pe pozitii, trebuie sa sti ce simte ce gandste si ce planuieste adversarul tau. Nu poti sa sti asta, decat daca esti un razboinic.

In fine, e mult prea mult de scris, de zis, de explicat.
Dar ar trebui sa intelegi.
Cert este ca "razboiul" este o parte integranta a universului, lumii si a individului. Este pretutindeni. E facil sa inchidem ochii si sa zicem ca e pace!

Eu cred ca tu ai reticienta fata de ideea de razboinic, si nu de cea din topic - consilier de imagine -> razboinic. S-ar putea sa ma insel. Dar rareori mi se intampla.


> M-am tot intrebat... Raspunsul e unul singur: Imaginea nu-i tot una cu Iluzia! Asa se face ca Piata a devenit un camp de lupta.Pe deoparte Imaginea,atribut a "ceea ce pot,ceea ce stiu,ceea ce am",pe cealalta parte,Iluzia-"ceea ce as putea,ceea ce as sti, ceea ce as avea".Diferenta de nuanta, a-ti putea spune...
Imaginea e un tot composit.Ea are nevoie de Fond, de Refexie si, nu in ultimul rand de Tinta.
Iluzia? N-are nevoie de nimic altceva decat de Tinta. Iata diferenta.

Gandurile modeleaza materia. Materia e modelata de gandurile.
O iluzie creata cu un oarecare talent, are sanse foarte mari sa-si faca simtita prezenta in planul fizic. Ce gandesti tu acum? Ceea ce esti TU, sau ceea ce ai fost invatat/educat sa fi? Care e adevarul? Care e iluzia?
Cristos, Democratie, Buddha, Allah, Monogamie, porumbelul pacii... toate astea pot fi niste iluzii in care am ales sa credem. Si credem. SI sunt iluzii si in acelasi timp realitati. Gladiatori, perversiune, crima, genocid, sange, minciuna, manipulare, dominatie, imperialism, control, ego supradimensional... si acestea sunt iluzii si totodata realitati. TOtul oscileaza, totul e in jurul nostru. Daca nu ar fi moarte, nu am crede in viata, si viata nu poate definita decat raportand-o la moarte.

Ce conteaza ?
Conteaza sa definim ce e iluzie si ce nu? Totul e realitate, si poate fi realitate din moment ce e in mintea noastra.
Important e sa alegi sa creezi ceva.
Si sa reusesti.

> Concret:
Fabrica de detergent are nevoie de Fond.Deci un detergent trebuie sa existe.La fel si instrumentele financiare.
Fabrica de detergent are nevoie de Reflexie.Un Om/Departament de marketing.(voi reveni)
Fabrica de detergent are nevoie de Tinta.Un anume Client....fiindca detergentul nu poate fi vandut cautatorului de Iluzii (sic)

Bine. Atunci de ce se mai face publicitate? De ce CONTEAZA IMAGINEA, iluzia ei? Suntem oare toti tampiti? Facem publicitate doar ca sa aruncam un ban in plus, cand defapt am putea investi banul ala in cercetare sau pur si simplu sa-i investim in orgii? biggrin.gif

> Cat de bun e detergentul? Cat de aproape e el de Imaginea creata? Lucruri foarte importante fara de care Detergentul nu este decat o alta dez-Iluzie...

Un simplu exemplu. Coca Cola mi se pare oribila, toxica si nejustificat de scumpa fatz de alte produse. Totusi, cateodata o cumparam. Suntem sclavii propriilor noastre iluzii, si altii le controleaza.
Asta e regula.
Joci dupa ea, bine.
Nu joci dupa ea... ei bine... atunci o sa vezi tu ce se va intampla.

Invatza sa TE BATI.
Invata sa crezi in violentza, lupta si agresivitate.
Tu nu crezi in ea, dar ea crede in tine!

Cam atat despre ideea de RAZBOI. (in contextul discutat)

Lucian

Draga Lucian,

Acceptan ideea de razboi comercial, ce fel de strategii crezi ca ar putea fi instructionate? Cum le-am putea categorisi?
Ce crezi ca se intampla acum cand fost lume bipolara se indreapta vertiginos catre un spatiu puternic asimetric si extrem de complex? Ce va face China, de exemplu? Ce strategie vor avea firmele chinezesti?
corin

Poate dupa ce raspunde Lucian, avem sansa sa vedem si opinia ta, OB. Prea multe intrebari, prea putine raspunsuri. Asta daca tu ai o opinie apropo de intrebarea adresata lui Soterro.
Ovidiu Bufnila
QUOTE (secunda @ Jan 14 2004, 09:17 PM)
eu prima 5.gif

1. Cum definiti manipularea? - o chestie lipicioasa
2. De cate feluri credeti ca este manipularea? - de cate interese exista
3. Ce credeti ca este un contex manipulatoriu? - ceva care te omoara

la prima tema nu stiu sorry.gif

Secunda,
Imi place definitia data manipularii. Cum de ti-a venit in minte, lipicios?
Multumesc, copil drag.
Ovidiu Bufnila
QUOTE (axel @ Jan 14 2004, 09:21 PM)
QUOTE (secunda @ Jan 14 2004, 09:19 PM)
la prima tema nu stiu  sorry.gif

Nota doi!
Treci in banca!

Axel, de ce Imaginarul tau a extras tocmai cifra 2? Daca e o intrebare personala, atunci desigur, nu veri raspunde. Iti multumesc pentru ingaduinta.
Ovidiu Bufnila
QUOTE (dr.agy @ Jan 14 2004, 09:23 PM)
Si legatura cu filosofia ar fi ca.....

Manipularea?Controlarea voita sau a unei minti slabe sau inferioare celui ce manipuleaza.
biggrin.gif laugh.gif

Si daca sunt manipulate si minti mai inteligente? Am putea sa ne desprindem de comportamentul euclidian? Am putea incerca sa gandim reticular, cu bifurcatii, cascade si gropi de potential? Atentie, e o usoara nota autoironica in ceea ce spun. Iti multumesc pentru intelegere.
Ovidiu Bufnila
QUOTE (Catalin @ Jan 15 2004, 09:27 AM)
QUOTE (axel)

Nota doi!
Treci in banca!


laugh.gif

Pai zi-ne tu, atunci, dom' profesor! Care e treaba cu Napoleon? tongue.gif

Catalin, tu cum iti IMAGINEZI car ar fi treaba cu Napoleon?
Multumesc.
Ovidiu Bufnila
QUOTE (axel @ Jan 15 2004, 09:53 AM)
QUOTE (Catalin @ Jan 15 2004, 09:29 AM)
QUOTE (axel)

Nota doi!
Treci in banca!


laugh.gif

Pai zi-ne tu, atunci, dom' profesor! Care e treaba cu Napoleon? tongue.gif

Pai.... Napoleon a vandut cioara(=Louisiana de atunci=1/3 din SUA de acum) de pe gard(=Spania) pe bani multi la SUA... rofl.gif
E tare omu', ce sa spun!
Amanunte despre evenimentul istoric completez daca e cerere! Ca sa nu racesc gura (incalzesc degetele) degeaba...

As vrea amanunte!
Multumesc.
Ovidiu Bufnila
QUOTE (calfa @ Jan 15 2004, 09:54 AM)
QUOTE (Ovidiu Bufnila @ Jan 14 2004, 04:47 PM)
A doua tema la Scoala Virtuala de Consilieri de Imagine:


1. Cum definiti manipularea?
2. De cate feluri credeti ca este manipularea?
3. Ce credeti ca este un contex manipulatoriu?


Ovidiu Bufnila
consilier de imagine

1. Cum definiti manipularea?

Actiunea de deteriorare a unui model mental al unei persoane (sau al unui grup de persoane), realizata de o alta pesroana (sau de un grup de persoane).
Prin "deteriorare" inteleg fie inlocuirea unui model mental corect cu unul fals (departat de realitate), fie inducerea nesigurantei intr-un model mental corect.
Un model mental e o credinta intr-un concept (pe scurt).

2. De cate feluri credeti ca este manipularea?

De foarte multe feluri.
Cea mai simpla si "nevinovata" forma de manipulare este educatia, in care unui copil/adolescent i se transmit si chiar impun modele mentale, dintre care o parte pot fi false. Nu spun care. wink.gif
Apoi alte forme simple, "locale", ar fi persuasiunile indreptate catre membrii familiei, prieteni, colegi, etc.
Forme foarte complexe pot fi gasite la tot pasul in istorie, Internet, mass media ...

3. Ce credeti ca este un contex manipulatoriu?

Pai ar putea fi contextul care inlesneste o anumita forma de manipulare.
Sau poate e un context care are proprietatea ca impinge la anumite forme de manipulare.
Astept cu interes "raspunsul corect".

p.s. Exemplu complex de manipulare. Organizatia X doreste sa conduca lumea ( ohyeah.gif ), lucru care devine vizibil pentru parte din public. Planul organizatiei X se numeste "Xism". Atunci organizatia X finanteaza un film, sa-i spunem "Matrix" in care apare sub numele "Xism" o filozofie inventata de scenaristi. Peste un timp, tinerii de azi care au vazut filmul vor avea in minte "Xism" conceptul din foarte popularul "Matrix", iar cand cineva le va spune ca "Xism" e de fapt o Conspiratie globala le vor rade in nas. ohyeah.gif

Draga Calfa,

1. De ce vezi manipularea ca fiind sau tinand de o relatie cauzala?
2. Idem cu 1.
3. Imi place cum ai dezvoltat 3. Numai ca iar apelezi la relatii cauzale. De ce?


Eu, draga Calfa, nu cred in conspiratii. Mai mult, eu nu am raspunsuri. INTREB PE TOATA LUMEA PENTRU CA NU STIU. Sunt infiorat de tot ceea ce mi se intampla an aceasta existenta. Este superb. Tie CUM TI SE INTAMPLA?

Multumesc.
Ovidiu Bufnila
[QUOTE=calfa,Jan 15 2004, 03:14 PM] 1. In ce ma priveste cred ca am demonstrat seriozitate (acolo unde era locul ei, in rest, ceva amuzament nu strica).

Mai mult decat atat, draga Calfa, te-ai angajat.
Si nu e lucru putin.
Iti multumesc.
Ovidiu Bufnila
Marile razboaie de Imagine au inceput. De fapt e impropriu spus. Aflate intr-o stare de simultaneitate, aceste Mari Razboaie sunt de fapt profunzimile magice ale Istoriei si Naturii. Bun. Daca v-am lasat in ceata, veti iesi. Autoironic, zicand aceasta. Uite, sa luam cazul lui Theodor Stolojan. Discursul de investitura a fost plat, stufos, impercutant, trecut cu vederea de mass media. Lia Roberts il ataca pe flanc, pregatind atacul frontal impotriva lui Adrian Nastase. Consilierii de imagine ai lui Stolo parca n-au facut armata. Lucrurile sunt evidente. Batalia pentru presedentia Romaniei se anunta plina de pasiune. Dar dincolo de pasiune, consilierii de imagine par dezorintati. Schemele lor de lucru nu sunt moderne, nu sunt performante. pe ce se bazeaza acesti consilieri de imagine? Jocul e extrem de dur. Aparatul logistic si echipa de imagine este de departe un complex care nu functioneaza. Intr-o lume in care "lasa ca merge" a fost politica nationala, Razboaiele de Imagine se intrupeaza in chip tragic. Sondajele de opinie slabe ca structura si target, mangaie doar orgoliul unor lideri pe care Istoria si Sansa ii va parasi incredibil de rapid.
Ovidiu Bufnila
Citindu-l pe NAPOLEON, cotrobaind prin IMAGINEA lui descoperi istoriile lui. NAPOLEON insusi este cheia de cod a Istoriilor Inseriate de tip NAPOLEON. Existe serii de fiinte. Orice reproducere a unei fiinte fiind de fapt o inmugurire a acelei fiinte. Urmasii ei sunt protuberante enciclopedice. Veniti in Scoala scriitorilor SF non-liniara si vom descoperi impreuna ce poate fi SCRIITORUL si ce poate fi de fapt SCIENCE FICTION.
Veniti si in aceasta scoala a aparentei fictiuni stiintifice sa descoperim adevaruri cutremuratoare.
Un scenariu de imagine nu este un inventar de proceduri.
Un adevarat scenariu de imagine este curtarea procesualitatii.
Haosul Organizator este o suprastructura ordonata.
Dar hazardul?

PS: Cine incearca sa-si imagineze de ce Universul este asimetric?
PS: Stie cineva ceva despre filozofia, filologia si fiziologia atractorilor?
PS: Stie cineva despre FUNDAL? Ce ar putea fi fundalul? In Cosmogonie si Cosmologie si in viata politica?
Ovidiu Bufnila
Ce ar putea fi Jocul cu suma nula? dar Jocurile cu suma nenula?


PS: Cum folositi cartile? In principiu, pentru un consilier de imagine orice carte e de folos. Chiar si vestita carte de telefon. Daca veti rasfoi cartea de telefon cu atentie, veti descoperi lucruri surprinzatoare. La fel, daca cititi cu atentie anunturile de mica publicitate veti descoperi lucruri surprinzatoare.
Care sunt acestea?
Va multumesc.
Ovidiu Bufnila
QUOTE (demigod @ Feb 6 2004, 11:44 AM)
> Bun gasit. Insusindu-mi critica vag conturata voi intra si eu in subiectul forumului. De ce trebuie sa privim Imaginea ca pe un produs al unei oarecari agresivitati? De ce trebuie sa acceptam ideea de razboi/razboinic? [...]


Lucian, te rog sa vii in Scoala scriitorilor SF din acest forum. Tocmai ti-am pus o intrebare.
Iti multumesc.
demigod
> CORIN: "> Si mai ales nu folosind metodele tale. Si mai ales nu prin intermediul clonelor gen Soterro, Demigod. Imi pare rau sa o spun, dar cred ca ai inventat 2 useri noi pentru a-ti rezolva problema de imagine daca erai cu adevarat tare, ii activai cu ceva timp in urma, nu apareau acum din neant Same old, same old... "


Corin. - esti paranoic!
Unde intervine paranoia?
In clipa in care ne simtim amenintati, in clipa in care realizam ca nu controlam situatia. In clipa in care realizam ca suntem absolut lipsiti de putere. Gandeste-te la asta, si gandeste-te ce te-a facut sa afirmi lucrul asta.
Ca sa-ti demonstrez ca te inseli: www.demigod.go.ro - www.demigod.go.ro - www.jurnalulraului.go.ro ... si ar mai fi alte dovezi ale unicitatii mele ca individ si entitate independenta de Dl. Bufnila.


> CORIN: > "Exista o serie de institutii care functioneaza ca regulatori pe aceasta piata. Consiliul Concurentei de exemplu, Protectia Consumatorului, Consiliul National al Audio Visualului. Acestea instituie regulile pe baza carora jocul de imagine se desfasoara. "

Lipsa de estetica.
Trebuie sa tinem cont de locurile si timpurile in care traim, altfel suntem depasiti. In ROmania cica e democratie. Nu e! Inca nu e. Nu exista concurente loiale, dar exista concurente. Cainele de paza doarme, si-si arata sau ascunde coltii dupa preferinte.
Cat in exemplul meu, e clar de ce e luat pe cazuri. TOtul e un caz. Poate fi, poate nu fi... dar daca e, trebuie sa fi pregatit. Sa ai raspunsul in buzunar.
Nu-mi place atitudinea celor ce fac publicitate raportandu-se la un sistem valoric DESPRINS de univers si realitate.

> CORIN> "1. va ignora concurenta, modalitate cat se poate de gresita de abordare a unei piete concurentiale, incercand sa demonstreze ca nu exista. (COPII NU FACETI ASTA ACASA)
"

Hai sa-ti mai dau un exeplu, poate intelegi mai bine ce vreau sa spun, si poate citesti mai atent mesajele. wink.gif
Daca tu, vreodata, ma mai confunzi cu Ovidiu BUfnila, si imi lezezi prin asta imaginea, am sa adopt o strategie similara. Nu am sa te bag in seama. Din cand in cand iti voi da un ghiont, dar nu am sa ma cert cu tine. Pentru ca nu as avea nimic de castigat de la un individ care a ales sa traiasca intr-o ignorantza paranoica. Si va fi mai bine asa. Dandu-ti atentie, doar ti-as CREEA o imagine cand probabil nu ai una si nu meriti una, cand eu probabil nu am, dar merit una, si de aceea voi ave. Pentru ca sunt destul de porc, si in principiu, am talent. Si am si un orgoliu nenorocit care se manifesta atunci cand e.... atins. smile.gif

> "CORIN:> Dupa cum vedeti reclama calomnioasa la adresa produsului concurent nici macar nu e surprinsa in model, pentru ca nu se intimpla."

Zapp. Aveau o reclama cand aducea postasul un plic cat casa cu factura de tel. Interesant era ca pe plic, in dr sus era un patrat portocaliu. Acum e cenusiu, dar tot patrat e. Si e acolo! Am zis.

Cat despre reclama. Te pasioneaza subiectul, dar nu ai o baza. Am crezut ca vei definitiva o strategie, vei exemplifica... dar tu ai dat niste clisee sau exemple desprinse din diferite contexte sau carti, si mulate peste ceea ce doreai sa exprimi. Ignori cu desavarsire etapele esentiale si urdinea lor. Si nici nu te apropii de un schelet al structurii. SUnt doar bucati pe care le-ai observat. Este ca si cum vezi tranzistori, rezistente, fire, cuplaje, dar nu intelegi cum si de ce Radio-ul functioneaza. SI n-ai putea sa construiesti tu unul.
Radio propaganda.
Emitem NONSTOP ! smile.gif
Cred ca te-ar ajuta sa citesti cate ceva despre Alchimie si cele 7 etape ale transformarii. Ti-ai creea o structura de ordine in idei.


> "Stiu ca Maestrul Bufnila v-a spus ca acest consiler de imagine nu e nici profesionist in PR, nici profesionist de marketing, si ca e cu totul altceva. Ei bine, eu va spun ca e specialist in relatii publice. Si ca exemplele de tip DERO oferite de clonele maestrului exact asta subliniaza. "

Cat timp iti raportezi imaginea la ceilalti, nu o sa faci nimic. Cat timp iti construiesti imagnea pe ceilalti, n-o sa faci nimic, n-o sa ai nimic. Niciodata.
Traiesti in umbra.

"Go back to the shadow !". Ca tot iti place Lord of the Rings.... :>
Ovidiu Bufnila
Dragi forumisti impatimiti de Filozofia Imaginii va invit la un joc strategic:

ECHIPA DE IMAGINE:
http://www.clubafaceri.ro/index.php?pid=fo...st_threads&id=2
Ovidiu Bufnila
I-am invitat pe o serie de specialisti NLP si studenti sa vina aici in scoala pentru a vorbi despre strategiile SUCCESULUI din viziunea NLP. Sper sa vina.
Adresa e-grupului lor este:
http://groups.yahoo.com/group/human-design/
corin
@Demigod

Ok, esti o persoana reala. daca te-ai simtit jignit de mine, iti cer scuze. Nu asta era intentia. Am crezut sincer ca exista acea posibilitate.Paranoic sau nu, voi face referire la lucrurile afirmate de tine inlegatura cu postul meu. Ma bucur ca ai raspuns punctual asupra unor lucruri surprinse acolo. Iti voi raspunde la fel:

1. problema identitatii tale: sper ca am lamurit lucrurile mai sus.
2. Avand in vedere caracterul comercial al demersului mai exact faptul ca pierzi bani nereactionand conform cu legislatia in vigoare, nu inteleg argumentele de natura "estetica", mai ales cand ele fac referire la lipsa de reactie a autoritatilor.

Argumentul cu "nu are rost sa reactionez pentru ca in romania nu se respecta legea", nu functioneaza la nivel corporatist, ci doar (eventual) la nivel de litigii intre persoane fizice sau intre persoane fizice si institutii ale statului. oamenii raman cateodata blocati cand afla ca dureaza 3 ani ca sa se judece o cauza cu statul, iar asta li se pare sabotaj al justitiei, de exemplu... daca esti o firma cunoscuta, si ti s-a adus o atingere imaginii tale, trebuie sa reactionezi public intr/un sistem comericial. Inclusiv statul roman poate fi dat in judecata, sunt persoane fizice care au reusit asta cu foarte mult succes. Genul asta de abuzuri se intimpla de obicei cand raportul de forte este disproportionat, gen institutie publica vs. persoana fizica, nu cand un potential litigiu implica 2 grei de genul asta. Nu va favoriza nimeni in Romania unul dintre cei 2 concurenti privati folositi in exemplu. care ar fi avantajul statului roman ?
Ce nou investitor ar mai aparea pe o piata in care legea concurentei nu ar fi pusa in aplicare ? Nu face statul greseala de a pierde ratinguri, deci investitii mai bune datorita unui litigiu intre 2 persoane juridice private care ii aduc venituri relativ egale.

3. Inclusiv tu ai facut asta si nu ai ales sa varianta descrisa de tine mai jos, aia cu ignoratul, necertatul si ghionturile date din cand in cand. Exemplul real valideaza varianta de mai sus, cel dat de tine este un fals exemplu: nu s-a intimplat smile.gif Cu asta cred ca am raspuns acestui exemplu, vazut ca un punct 3.

4. "Zapp. Aveau o reclama cand aducea postasul un plic cat casa cu factura de tel. Interesant era ca pe plic, in dr sus era un patrat portocaliu. Acum e cenusiu, dar tot patrat e. Si e acolo! Am zis."

Si chiar nu te intrebi de ce e cenusiu in momentul de fata ?smile.gif Probabil ca avocatii au ajuns la o intelegere destul de ok in spatele usilor alora inchise. Cu patratul e mai nasol, ca nu s-au inventat timbre rotunde smile.gif

Da-mi exemplul ala cu telefonul portocaliu din reclama connex, care suna ingrozitor intr-o banca si toata lumea se sperie... ei bine am vazut un interviu pe tema asta cu cei de la Orange si spuneau ca au studiat problema: ei nu vand telefoane, mai ales nu portocalii smile.gif si ca in consecinta nu il considere un caz de anti reclama. Ei bine, faptul ca au studiat acest caz imi spune ca au o procedura pentru a analiza astfel de situatii si ca in cazul in care concluzia ar fi fost alta, ar fi existat un curs oarecare al actiunii: probabil niste avocati s-ar fi intalnit sa discute niste daune, iar in cazul in care nu s-ar fi inteles probabil ca s/ar fi intalnit in instanta.

Termenul de reclama mincinoasa poate avea in acest context 2 conotatii: fie mesaj publicitar care aduce atingere produselor concurentei, fie afirmatii mincinoase despre natura, atributele sau calitatile produselor proprii. Oricum interpretarea ta data acestui termen acoperea doar jumatate din situatiile posibile. Apropo de jumatatea pe care nu ai surprins-o in exemplificare, da-mi te rog un exemplu de situatie in care ai descoperit tu ca o firma mare a facut afirmatii false, si a scapat cu reputatia neatinsa pana in prezent. Nu o sa gasesti astfel de exemple.

cat despre cealalta jumatate a definitiei: exemplele oferite de tine sunt probabile, atat timp cat o instanta fie ea formata din experti ai firmei lezate sau ulterior, una juridica a decis ca nu exista suficiente elemente din identitatea respectivului produs sau respectivei firme pentru a putea afirma cu certitudine acest lucru. Daca au ajuns la concluzia ca se intimpla,
si ca mesajul publicitar face referire directa, verbala sau vizuala la produsele concurentei, initiatorul o ia puternic peste cocoasa, inclusiv ca imagine publica.

Ex: Vezi cazul siglei British Petroleum versus sigla Rompetrol. Poti sa juri cu mana pe inima ca sigla Rompetrol e copiata dupa cea a BP ? Nu poti, si nici nu are sens sa faci chestia asta. Nu ai pregatirea necesara, din punctul de vedere al celui lezat. Se va pronunta instanta, si va iesi un scandal monstru, unde Rompetrol va pierde atat bani, cat si reputatie. Asta e rezultatul asupra caruia publicul se pronunta. rezultatul final.

Acest lucru se intampla mai ales cand e vorba de produse, detergentii fiind un foarte bun exemplu in acest sens: Expresii de genul ..."alte produse", "alti detergenti"... imaginile acestora fiind de obicei transformate in mici patratele, pentu a ascunde o posibila marca. La fel in cazul pastelor de dinti si al altor produse. Apropo de relevanta exemplelor, cele oferite de tine fac referire la servicii nu produse smile.gif

5. " Cat despre reclama. Te pasioneaza subiectul, dar nu ai o baza. Am crezut ca vei definitiva o strategie, vei exemplifica... dar tu ai dat niste clisee sau exemple desprinse din diferite contexte sau carti, si mulate peste ceea ce doreai sa exprimi."

In legatura cu afirmatiile facute despre experienta mea in domeniu, sunt opiniile tale. Conteaza de unde sunt exemplele mele sau calitatea lor de a fi relevante in contextul dat ? Nu vreau sa definitivez strategii, nu sunt aici sa fac asta. Exact impotriva acestui lucru lupt, printre altele: folosirea unor metode educationale de slaba calitate in domeniu, care promoveaza false concepte si modele.

Eu sunt aici pentru a educa si a ma educa. schimband opinii, nu punand serii de intrebari vesnic fara raspuns. propunand exercitii reale si modele de lucru reale, nu "strategii" care nu reusesc sa surprinda modul corect in care se desfasoara lucrurile.

Daca vrei, pot din acest moment sa nu mai fac referire la acest pseudo maestru. Pana la urma e suficient ca propun o alta cale. O sa aleaga fiecare cum si ce invata. probabil ca cineva se va satura de tonele de intrebari fara sens la un moment dat.

Sunt bucuros ca am avut ocazia sa dialogam pe marginea subiectului de mai sus. Iti stau in continuare la dispozitie pentru un dialog real, de fiecare data cand vei considera necesar sa stam de vorba despre imagine, publicitate etc.
Ovidiu Bufnila
@Soterro: in ce masura Razboaiele Semantice care au si inceput, schimba regula jocului. Ce crezi ca va face China in noul joc de imagine? Dar USA? Este atasata o metafizica jocurilor de supravietuire? Sunt jocuri de supravietuire sau de suprematie?
Iti multumesc.
Ovidiu Bufnila
Campul de putere al unui lider:
Am cunoscut o sumedenie de lideri. De toate felurile. De la serviciile secrete la lideri politici, de la lumea literelor la lumea afacerilor, de la lideri spirituali la lideri de situatie. Una din problemele lor extrem de interesante este felul in care se manifeste campul de putere.
Daca ati fi consilierii de imagine a unui amiral si v-ati confrunta cu o criza de imagine a fortelor navale, cum ati proceda? ce fel de simboluri ati folosi in contracararea unor lovituri de imagine date de....
De cine pot fi date?

Va multumesc.
Ovidiu Bufnila
Am cunoscut o sumedenie de lideri: hei, nu mai sariti de funduletz in sus! Adica i-am vazut la televizor!
Doamne, ce ti-e si cu copii astia simpatici!
Repede, repede cu critica.
Hai, ca intram in jocuri noi si ceva mai complicate.
Ovidiu Bufnila
Unghiul de atac:

Ce ar putea fi oare unghiul de atac?
Orice lider are un unghi de atac. Hai sa ne imaginam ce poate sa insemne chestia asta.
Si pregatiti-va sa discutam despre volumul virtual de care trebuie sa tineti seama daca cumva liderul vostru se va afla intr-o dezbatere televizata.


PS: Lucrez si in televiziune, am uitat sa spun.

PS: Si pe urma o sa vorbim despre profetii si despre zodiacul pe care il citesc liderii cu sufletul la gura.

PS: Si mai gasim noi niste chestii mishto.

PS: Baietii cu gulerashe albe sa stea cuminti acasa ca chestiile de prin carti nu se potrivesc in nici un fel cu schemele de joc din realitate. A, sunt situatii cand un consilier de imagine intra in jocuri fara reguli. Ne bagam si in schema asta.
Ovidiu Bufnila
Linii curbe, linii drepte:

Atentie la curburi si la taietura dreapta. In ce fel influenteaza fiziologia unui lider?

Si o intrebare beton: de ce-si taie fata o multime de lideri atunci cand apa in public?


PS: Ionut, daca navighezi in clipa asta, te rog sa vii sa vorbesti despre SUCCES.
Multumesc, Ionut.
Ovidiu Bufnila
Minerval, ce regim fictional are avatarul tau?
Daca vrei, raspunde-mi pe personala.
corin
hmm... cred ca prima masura recomandata de consilierii de imagine a amiralului ar fi sa ia de la timona un vestit carmaci si sa il puna sa calculeze unghiul de atac al vasului astfel incat sa treaca cu brio prin stramtoarea gramatica, ca e una din situatiile alea aparent fara reguli unde baietii aia de mai sus se pricep de minune smile.gif

Atat timp cat nu a fost pusa pe tapet o situatie de criza, ce ar trebui sa analizeze consilierii aia de imagine ? care e problema ? iarasi vorbim despre nimic, intrebandu-ne foarte multe lucruri ale caror raspunsuri nu or sa ne duca mai departe decat eram ieri ...

daca vreti o problema reala, o sa va dau eu o problema reala. si un context, ca sa vada si Demigod diferenta de abordare intre un profesionist si un carmaci ...

Data:Ianuarie 1968
Locatie: limita apelor teritoriale nord coreene
Context istoric: real: In plin razboi rece, armata americana trimite in misiune de ascultare electronica a traficului radio nord coreean un vechi cargobot condus de capitanul Pete Bucher. Desi conform datelor Statelor Unite nu a fost incalcata limita apelor teritoriale nord coreene, vase inarmate apartinand acestui stat abordeaza vasul, pe numele sau Pueblo, confiscandu-l. Echipajul este facut prizonier, sub acuzatia de spionaj.
Amiral: Frank Johnson
Situatie: Amiralul Frank Johnson este persoana care trebuie sa dea relatii presei despre acest incident.
Tema: Suntem la conferinta de presa generata de eveniment. Imaginati-va intrebarile potentiale ale presei despre acest incident. Scopul consilierilor de imagine este de a proteja administratia Lyndon Johnson si caracterul secret al operatiei, asigurand totusi spatiul diplomatic necesar pentru a asigura intoarcerea in viata a prizonierilor. Scopul ziaristilor,
Metodologie: ne impartim in doua grupe, unii suntem ziaristi, unii suntem consilieri. Cineva cu afinitati pentru istorie va fi amiralul, pe care il va studia ca personaj dand o tenta personala comunicarii.
Rolul ziaristilor este acela de a-si imagina posibile intrebari pentru amiral, rolul consilierilor este acela de a gandi a priori ce intrebari pot fi puse si de a lucra cu amiralul (mailuri private pls.) pentru a pregati conferinta de presa. (pastrati un log al mesajelor, le vom comenta impreuna dupa.)
Scopul exercitiului: imbunatatirea capacitatii de a anticipa posibile reactii, atunci cand e vorba de grupul consilierilor, analiza corecta a unui context si imbunatatirea capacitatii de chestionare incrucisata, ca instrument de analiza de presa.

P.S. Le aduc aminte baietilor cu sort de maestru ca nu vrajeala face pe vrajitor, dupa cum nici taietura dreapta sau nu a barbii pe filozof

P.S. le mai aduc aminte celor care vor sa faca exercitii ca trebuie sa ceara macar o sala dotata cu cateva aparate, ca sa nu mai fie nevoie sa faca podul din picioare doar asa, ca sa aiba carmaciul pe sub ce sa treaca barcuta

P.S. Ceva misto este exact ce se intampla. Doar ca lumea are niste dubii pe care prietenul nostru timpul, le va rezolva, sunt sigur.
corin

Domnu Minerval, a fost destul de scurt pentru Dumneavoastra ?
Ovidiu Bufnila
QUOTE (Minerval @ Feb 6 2004, 07:54 PM)
QUOTE (corin @ Feb 6 2004, 05:16 PM)
Ovidiu, daca vrei sa discutam profesionist despre imagine nu e nevoie sa o facem in contextul limitativ al conceptelor tale . Si mai ales nu folosind metodele tale.

Dragi membri ai Hanului, teatrul sadic si comun la care am fost supusi in randurile de mai sus este de-a dreptul trist, din toate punctele de vedere. hh.gif

Corin sau Mesia cel reancarnat al slovelor, cu placute bilingve pe unde mai incap, dupa lungi dezbateri in care se contrazicea chiar pe sine insusi, fara a observa fireste, a conchis, dupa lupte "seculare" ce au incropat cateva redactari, faptul ca domnul Bufnila ar fi uzat de o arta manipulatorie pentru a-si insusi ori a insusi celor din jur cu care interactiona atare calitati, virtuti, defecte, s.a.m.d., toate acestea doar de dragul artei de a vorbi.
Eu la in ceput am crezut ca este doar un scenariu sf cu care ne-am obisnuit din experienta celebrelor redactari de alta data, insa, mare mi-a fost mirarea sa identific o schimbare in atitudini, prea brusca pentru a fi un scenariu creat doar pentru a ne testa capacitatea de reactie. Chiar eram fata in fata cu un eveniment in care era pusa la discutie credibilitatea domnului Ovidiu Bufnila de catre un individ care a gasit de cuviinta sa-si faca o intrare exploziva, aruncand, scuipand si ingrosand cuvinte grele, parca prea grele chiar si pentru cel mai inversunat povestitor mediocru.

Este salutara decizia "bufnilianului" de a nu raspunde cu aceeasi moneda, insa aceasta chestiune, fara tagada, nu trebuie sa ramana astfel. Trebuie dat un exemplu si pentru viitori alti "pretendenti" tocmai pentru a nu se crea un precedent. In plan juridic, o asemenea atitudine din partea d-lui autointitulat Corin este condamnabila in orice societate democratica si civilizata, prin aceea ca actiunile antisociale intreprinse sunt de ordin penal, sanctionand calomnia ca cea mai retrograda arma utilizata de acest individ. Intr-un roman al lui Dumas seniorul intalneam descrierea "haimana murdara (la suflet) si groteasca". Nu stiu cu cat se abat aceste cuvinte fata de descrierea reala a individului fata de care sunt indreptate aceste randuri.

Daca ar fi fost un scenariu s.f. ori macar istoric de tip bufnilian, i-am fi aruncat un sac pe cap si l-am fi trimis inapoi in baza inamica de unde ne-a fost trimis, insa cum este doar o idee ipotetica, nu putem decat sa ii interzicem, de comun acord, drepturile de a mai redacta pe acest forum. Sa-i fie lasat domnului Corin doar privilegiul de a privi fara a mai redacta, pentru a reflecta la cele zise arogant, grotesc si gratuit.
Eu initiez acest joc intitulat "Adevar sau provocare". Urmatoarea mutare ii apartine lui Mihai in ceea ce priveste ideea sugerata de subsemnat.

F.'.
Dreptate si Fratie

Dragul meu Minerval,

Te astept sa vorbim despre metafizici si despre strategii bestiale.
E plictisitor sa tot ascultam ineptii legate de titluri de carti pe care le gasesti pe toate tarabele si, mai mult, sa ascultam un elev silitor care tot ne arde la buza cu Consiliul Britanic de parca noi am fi niste daci kakaciosi. Minerval, vino sa ne aruncam in valtoarea vartejurilor virtuale.
Imi place avatarul tau. Poti sa-mi spui ce exprima?
Iti multumesc.

Bufnila, urmasul lui Decebal!
Ovidiu Bufnila
QUOTE (demigod @ Feb 9 2004, 12:45 PM)
> CORIN: "> Si mai ales nu folosind metodele tale. Si mai ales nu prin intermediul clonelor gen Soterro, Demigod. Imi pare rau sa o spun, dar cred ca ai inventat 2 useri noi pentru a-ti rezolva problema de imagine daca erai cu adevarat tare, ii activai cu ceva timp in urma, nu apareau acum din neant Same old, same old... "


Corin. - esti paranoic!
Unde intervine paranoia?
In clipa in care ne simtim amenintati, in clipa in care realizam ca nu controlam situatia. In clipa in care realizam ca suntem absolut lipsiti de putere. Gandeste-te la asta, si gandeste-te ce te-a facut sa afirmi lucrul asta.
Ca sa-ti demonstrez ca te inseli: www.demigod.go.ro - www.demigod.go.ro - www.jurnalulraului.go.ro ... si ar mai fi alte dovezi ale unicitatii mele ca individ si entitate independenta de Dl. Bufnila.


> CORIN: > "Exista o serie de institutii care functioneaza ca regulatori pe aceasta piata. Consiliul Concurentei de exemplu, Protectia Consumatorului, Consiliul National al Audio Visualului. Acestea instituie regulile pe baza carora jocul de imagine se desfasoara. "

Lipsa de estetica.
Trebuie sa tinem cont de locurile si timpurile in care traim, altfel suntem depasiti. In ROmania cica e democratie. Nu e! Inca nu e. Nu exista concurente loiale, dar exista concurente. Cainele de paza doarme, si-si arata sau ascunde coltii dupa preferinte.
Cat in exemplul meu, e clar de ce e luat pe cazuri. TOtul e un caz. Poate fi, poate nu fi... dar daca e, trebuie sa fi pregatit. Sa ai raspunsul in buzunar.
Nu-mi place atitudinea celor ce fac publicitate raportandu-se la un sistem valoric DESPRINS de univers si realitate.

> CORIN> "1. va ignora concurenta, modalitate cat se poate de gresita de abordare a unei piete concurentiale, incercand sa demonstreze ca nu exista. (COPII NU FACETI ASTA ACASA)
"

Hai sa-ti mai dau un exeplu, poate intelegi mai bine ce vreau sa spun, si poate citesti mai atent mesajele. wink.gif
Daca tu, vreodata, ma mai confunzi cu Ovidiu BUfnila, si imi lezezi prin asta imaginea, am sa adopt o strategie similara. Nu am sa te bag in seama. Din cand in cand iti voi da un ghiont, dar nu am sa ma cert cu tine. Pentru ca nu as avea nimic de castigat de la un individ care a ales sa traiasca intr-o ignorantza paranoica. Si va fi mai bine asa. Dandu-ti atentie, doar ti-as CREEA o imagine cand probabil nu ai una si nu meriti una, cand eu probabil nu am, dar merit una, si de aceea voi ave. Pentru ca sunt destul de porc, si in principiu, am talent. Si am si un orgoliu nenorocit care se manifesta atunci cand e.... atins. smile.gif

> "CORIN:> Dupa cum vedeti reclama calomnioasa la adresa produsului concurent nici macar nu e surprinsa in model, pentru ca nu se intimpla."

Zapp. Aveau o reclama cand aducea postasul un plic cat casa cu factura de tel. Interesant era ca pe plic, in dr sus era un patrat portocaliu. Acum e cenusiu, dar tot patrat e. Si e acolo! Am zis.

Cat despre reclama. Te pasioneaza subiectul, dar nu ai o baza. Am crezut ca vei definitiva o strategie, vei exemplifica... dar tu ai dat niste clisee sau exemple desprinse din diferite contexte sau carti, si mulate peste ceea ce doreai sa exprimi. Ignori cu desavarsire etapele esentiale si urdinea lor. Si nici nu te apropii de un schelet al structurii. SUnt doar bucati pe care le-ai observat. Este ca si cum vezi tranzistori, rezistente, fire, cuplaje, dar nu intelegi cum si de ce Radio-ul functioneaza. SI n-ai putea sa construiesti tu unul.
Radio propaganda.
Emitem NONSTOP ! smile.gif
Cred ca te-ar ajuta sa citesti cate ceva despre Alchimie si cele 7 etape ale transformarii. Ti-ai creea o structura de ordine in idei.


> "Stiu ca Maestrul Bufnila v-a spus ca acest consiler de imagine nu e nici profesionist in PR, nici profesionist de marketing, si ca e cu totul altceva. Ei bine, eu va spun ca e specialist in relatii publice. Si ca exemplele de tip DERO oferite de clonele maestrului exact asta subliniaza. "

Cat timp iti raportezi imaginea la ceilalti, nu o sa faci nimic. Cat timp iti construiesti imagnea pe ceilalti, n-o sa faci nimic, n-o sa ai nimic. Niciodata.
Traiesti in umbra.

"Go back to the shadow !". Ca tot iti place Lord of the Rings.... :>

Lucian,
Hai sa discutam despre imaginea unui scriitor SF. Cum am putea construi imaginea unui scriitor SF? Esti unul dintre cei mai talentati scriitori din generatia tanara. Cum vezi tu constructia imaginii acestei noi generatii? Ce strategii de imagine crezi ca ar trebui sa foloseasca Gheorghiu, Brinceanu, David, Damian, Tezeu si multi altii?


PS: Ar fi trebuit sa-ti scriu pe personala chestia asta dar o s-o spun aici pentru ca stiu ca nu te vei supara si pentru ca stiu ca va folosi si altor tineri: evita deschiderile conflictuale de genul acesteia. Pune ceva perversitate in deschiderile conflictuale. Cand apare cineva care e un bun poligon, foloseste-l. Sa folosim oportunitatea oferita. Deja, omul se exprima dupa ziare citite si dupa carti de doi lei. E subtire prestatia, nu trebuie sa pierdeti prea multa energie.

PS: Pentru echipa de imagine: astept analizele.
Ovidiu Bufnila
Dana vreau o analiza bayesiana a ultimelor mesaje.
Nu te loga.
Multumesc.
Ovidiu Bufnila
In Razboaiele de Imagine, cum scriam in cotidianul CURENTUL, in iarna lui '97, sunt chemati profesionisti. Istoria se scrie intr-un mod tainic, accesibil doar celor care vin cu sufletul curat catre intelesuri.
As vrea sa fiti foarte atenti in cadrul acestei scoli pentru ca tot ceea ce se petrece, se petrece in corporalitatea enuntului despre cele SAPTE infatisari ale consilierului de imagine.
E timpul sa intelegem lucrurile altfel.
Deja au fost puse capcane, deja unii au nimerit in capcane.
Toate se intampla din cauza manifestarii mortale a relatiilor cauzale.
A FOST DEPASITA DEMULT gandirea de tip LAPLACE.
V-am avertizat de la bun inceput ca aceasta scoala de consilieri de imagine este NON-LINIARA dar vad ca unii recidiveaza.
Ii rog pe cei care se tot incapataneaza sa demonstreze ca sunt un impostor, un tampit, sau alte maruntisuri, s-o arda sanatos in alte locatii digitale si sa-si expuna acolo infantilitatile.
Aici nu ne aratam care e mai citit sau care are mai multa experienta.
Acesta e un drum gresit.
Aici este un joc de oglinzi. Numai ca OGLINZILE sunt INCERTITUDINI.
mai mutl decat atat, construim CONTRADICTORIUL. Sper ca nu va face nimeni greseala copilareasca de ami cere titluri de carti despre Filozofia Contradictoriului.
Likurici
offtopic
Domnule Ovidiu Bufnila,
Atat timp cat nu veti asigura un feedback, atat la acest thread cat si la "Imaginea, o arma mortala", marea majoritate a forumistilor neinitiati in probleme de imagine se va retrage, nu va mai participa la discutii, eventual se va citi ceea ce se posteaza.
Poate ati observat si dumneavoastra ca, in ultima vreme, posteaza numai oameni cu experienta in domeniu. Consider ca nu acesta era scopul initial al thread-urilor: schimbul de experienta. Daca, totusi, acesta este scopul si m-am inselat, v-as ramane recunoscatoare daca ati deschide un thread pentru "novici".
Din pacate, se ajunge la o "disputa" verbala intre doi forumisti, cu rare (terte) interventii mai mult sau mai putin "picante".
V-as ruga sa interpretati spusele mele ca un sfat, care ar putea duce la ceva constructiv.
Va asigur ca observatia mea nu izvoraste din frustrare, sau mai corect, frustrarea apare cand pe parcurul a trei pagini citesc doar replyuri ce demonstreaza ca acest thread nu este o "scoala virtuala", ci mai degraba o discutie de "cancelarie".
Cu simpatie,
Likurici
calfa
In cea mai mare parte iti dau dreptate, Likurici. Pe de alta parte, Ovidiu nu are veleitati de profesor, a recunoscut, si am mai discutat asta. Asa ca singura sansa sunt aceste discutii tip "schimb de experienta" sau "de cancelarie", presarate eventual de dispute. Si eu mi-as fi dorit mai mult feedback de la Ovidiu, dar prefer sa il iau asa cum e. Putem insa "invata" ceva si din aceste discutii. Iar cei ce le poarta, amintindu-si uneori ca sunt intr-un loc virtual de purtat conversatii, poate vor incerca pas cu pas sa dea discutiilor o alta forma.
Cu egala simpatie,
calfa
Ovidiu Bufnila
Draga Likurici, draga Calfa aveti dreptate.
Si Corin are dreptate. ARE FOARTE MARE DREPTATE!
Am spus de la bun inceput ca aceasta scoala este prima, este unica, este non-liniara. Nu suntem obisnuiti cu o asemenea constructie. Am fost invatati sa MEMORAM. Creativitatea e cheia de cod a INVATARII nu MEMORAREA.
Tocmai de aceea am cerut ECHIPEI DE IMAGINE care ma insoteste in Internet, sub DIVERSE FORME DE MANIFESTARE, sa analizeze acest topic.
Una din problemele cele mai delicate este deschiderea catre meta-simboluri. Manifestarea lor poate fi contradictorie.
Revin la MISIUNEA DE IMAGINE care avea drept cheie de cod: FOTOGRAFIA LUI NAPOLEON.
Am construit feed back pentru Calfa dar Calfa nu a raspuns. Nu e imputabil. Poate ca n-a urmarit desfasurarile.
Va reamintesc: sunt scriitor de science fiction.
Daca cineva vrea documente sau marturii despre asta, le aduc.
Este munca unui om oarecare de-a lungul unui sfert de secol.
In Arta si Magia Imaginii, consilierul gaseste o multime de stari irationale, de manifestari perverse ale unor gramatici bizare, manifestarea unor mitologii politice. Istoriile sunt magice.
NAPOLEON a fost initiat. Nu-i era straina Hermeneutica asa cum era cunoscuta ea la 1800.
Un profesionist trebuie sa invete ANI DE-A RANDUL, sa exerseze. Sa nu-si imagineze cineva ca ne batem aici pe titluri de carti! Asta e pentru copii tampiti.
Aceasta bizara scoala vrea sa va deschida noi drumuri. VOI TREBUIE SA LE DESCOPERITI. Tocmai de aceea eu pun foarte multe intrebari. Exersati viteza creativa! Un foarte bun profesionist trebuie sa aiba VITEZA DE LUCRU, o stare decizionala dinamica si multe alte abilitati. CA STIE FOARTE MULTE SAU A CITIT FOARTE MULTE e banal! Cel mai important lucru este felul in care instructioneaza MISIUNILE SALE DE IMAGINE.
Un consilier de imagine se confrunta ceas de ceas cu schimbari strategice si tactice. Lupta pe un camp de lupta abisal. Este practic singur intr-un ocean de imagini. Cum navigheaza? Cum scapa dintre recifuri? Cum devine AMIRAL?
Am avut sansa sa cunosc un CONTRAAMIRAL! (vedeti cum cititi chestia asta sa nu cadeti iar in capcana).
CONTRAAMIRALUL m-a invatat sa proiectez eu insumi OCEANUL DE IMAGINE.
Mi-au trebuit ani ca sa pot face asta.
Cred sincer ca fiintele umane se pot elibera de temeri, de propriile inchisori, de timiditate, ca pot lua decizii surprinzatoare, ca pot lupta pentru LIBERTATEA lor oricare ar fi aceasta. Ani buni si grei, Imaginarul a fost arestat. Au fost oameni care au tinut aprinsa insa o luminita in sufletul lor. Au tinut-o acolo sa nu moara.
Calea buna s-ar putea sa fie calea proasta, spune Blackfeet.
Felul in care ne gandim propriile imagini sau felul in care ne construim zi de zi este tulburator si mirific.

Ii multumesc lui Corin. Are dreptate in ceea ce spune. Dar e arestat de relatiile cauzale care sunt de fapt cantecele agonicelor, fiinte fabuloase. Intr-un fel il pretuiesc. Nu cu Bufnila se lupta ci cu el insusi. Altfel ar fi un personaj lamentabil. Un razboi ascunde alt razboi, spune Meduza Meduzelor.

Intr-o zi vom explicita simbolul MEDUZA.

ACUM: Voi alegeti daca vom continua aceasta scoala. Votati sau va exprimati opinia liber.

DACA MERGEM INAINTE atunci trebuie sa schimbati ceva din atitudinea voastra. Trebuie sa fiti insurgenti, scormonitori ai surprinzatorului, sa imbogatiti intelesurile acestei UNICE scoli din Romania. Voi o veti construi sau voi o veti darama.


Eu va iubesc egal, nu de sus, cu toata caldura.
calfa
Ovidiu, voi verifica arhiva, zilele urmatoare, cand voi avea timp, si voi incerca sa iti raspund, daca nu am facut-o. In privinta lui Napoleon (axe de imagine ...), daca la asta te referi, mi-am spus deja punctul de vedere. Se poate verifica. E vorba de altceva ?

"Am construit feed back pentru Calfa dar Calfa nu a raspuns. Nu e imputabil."

Desigur, nu iau nimic drept "tras la raspundere", dupa cum si evit sa sune a "tras la raspundere" ceea ce scriu eu.

Toate bune !
demigod
Reply-ul meu la problema chinei...

> Acceptan ideea de razboi comercial, ce fel de strategii crezi ca ar putea fi instructionate?
> Cum le-am putea categorisi?

SUnt deja folosite si categorisite o serie de strategii. Nu le cunosc, dar stiu sa le REcunosc intr-un context. Nu e domeniul meu de pregatire, si voi evita sa vorbesc la niv. amator despre asta. smile.gif Sunt altii care por vorbi mai clar.

> Ce crezi ca se intampla acum cand fost lume bipolara se indreapta vertiginos catre un spatiu puternic asimetric si extrem de complex?

Bipolara, in ce sens?
Bine & rau, comunism & democratie? Daca in acest context, da, noi traim intr-o lume bipolara, la nivel mondial lucrurile sunt mai complexe, chiar daca momentan ignoram multe realitati si ne concentram asupra pozitiilor marilor puteri care continua sa se sparga in figuri (imagini). biggrin.gif
La alt nivel, tind sa cred ca ne indreptam spre o lume TRIpolara. La nivel ideologic. Odata cu inevitabila globalizare in fata carora unii zic ca e de rau facand apel la traditii feudale si identitati nationale egotice, fandosite, invechite si nepractice, trei mari ideologii care s-au conturat de-a lungul timpului se vor intalni. Nu mai e vorba de neam, tara, patriotism, popor, ci de ceva mult mai adanc, ceva ingropat de mii de ani de istorie si cultura. Credinte, idei, religii.
E vorba de civilitazia crestina, Islamica si Hindusa - cu sistemele lor valorice total diferite.


> Ce va face China, de exemplu? Ce strategie vor avea firmele chinezesti?

Toti avem o imagine despre China.
Cand zicem CHINA ne gandim la ceva...
...la ceva de genul:

1
IMAGINEA:
Stim ce inseamna Made in CHina. Facut in graba, calitate redusa, mana de lucru ieftina si probabil implicit neprofesionala. Dar si produsele facute in china sunt mai ieftine.
REALITATEA:
In china se fac ambalaje, se monteaza aparate cu piese fabricate in Taiwan sau in vest, se produce mult si repede. La nivel economic china e "exploatata" si folosita. China face munca de jos, iar esentialul curge inspre producatorii de masini, si nu spre spalatoriile de masini. Un exemplu deplasat, dar concludent pt idee.
Momentan china este un USER al economiei mondiale, dar nu si un JUCATOR al ei.
Daca o firma din China vrea sa se lanseze pe piata mondiala, imaginea ei va purta implicit stigmatele imaginii "Chinei" in fundal economic.

2
IMAGINEA:
Dar China totodata este traditie. Este cultura si civilizatie. E ceva grandios. Vedem in china ceva deosebit de colorat, armonios si profund. O incursiune in insasi esenta spiritului asiatic. Vedem palate, orase, mari imparati si matasuri. Praful de pusca, busola si primele incursiuni ale civilizatiei evului mediu timpuriu in tehnologie si arta.
Calugari budisti, temple, shaolini, mari maestrii spirituali fac parte din coloristica imaginii chinei, desi generatorul acestei imagini este tibetul, dar prin "scurgere de influenta" aceste lucruri sunt indentificate totodata cu China.
De unde avem o asa imagine? Hollywood, Carti, si putina istorie deformata, sau cel putin..."cosmetizata".
REALITATEA:
China e o hazna. Sa fim seriosi!
Chinezii au fost permanent niste sclavi, si au trait in mizeria impusa de lideri, pe vremea imparatilor, pe vremea comunistilor. Istoria lor se invarte in jurul CONDUCATORILOR lor. Nu exista miscari sociale in china. Cand exista, sunt innecate in sange. Cruzimea chinei e legendara. De la tortura chinezeasca (taierea succesiva a degetelor, mainilor, picioarelor, timp de zile sau saptamani, putin cate putin, pana victima binevoia sa crape) pana la picatura chinezeasca (innebunirea victimei cu o picatura de apa care-i cade monoton si neintrerupt in freza) face din poporul chinez cel mai inventiv neam in materie de cruzime. Prin aceste practici inteligente folosite de cei ce au tinut fraiele puterii poporul chinez a ajuns ceea ce e acum. Un popor terorizat de frica care-si accepta soarta dand vina pe karma lor sau incearca sa se detaseze de tot gunoiul prin meditatii zen.
Poporul chinez a trait permanent intr-o mizerie absoluta. "Marele popor chinez" exista tot pentru a intretine o imagine de grandoare si glorie, si asta ca import de la fratii de la vest - "marele popor rus".
Poporul chinez si-a indurat veacurile f greu, dar noi nu stim detaliile. Aceasta resemnare in fatza unei istorii furate, o interpretam ca fiind TRADITIE si Auto-DISCIPLINA. (acesta e un punct de start)

Asadar, dintre aceste imagini posibile, firma va sti ce sa aleaga pentru o strategie de construire si promovare a imaginii ei. Va trebui sa se indentifice PRIN acele puncte pozitive ale imaginii de imprumut pe care o capata implicit prin titulatura de CHINEZI, si totodata sa convinga publicul ca imaginile RELE ale Chinei nu sunt decat niste cutume care vor disparea odata cu o istorie in schimbare.
In fond e vorba de creerea unei imagini de perspectiva asupra unui popor, si cred ca acest forum e neincapator.
Oricum, exista niste etape clare pt orice, si definitivarea lor cred ca e cea mai importanta.


Ovidiu Bufnila
QUOTE (Ovidiu Bufnila @ Feb 5 2004, 02:24 PM)
Iata cateva mici descoperiri despre consilierul de imagine cu mentiunea ca s-ar putea sa fie doar erorile mele de interpretare asupra unor realitati sau metafizici:

1. Consilierul de imagine poate fi un profesionist real, cu studii in domeniu, etc.
2. Consilierul de imagine ar putea fi o structura stranie, mirifica sau deplorabila care ma ghideaza in lume si in lumea abstracta.
3. Consilierul de imagine poate fi orice alta structura a viului care imi poate prezenta o serie de SEMNE valabile din punctul meu de vedere, care sa-mi serveasca scopurilor imediate sau de lunga durata.
4. Consilierul de imagine ar putea fi un Maestru care, prin diverse mijloace, prin inductie sau influenta sau, de ce nu, prin pase magnetice si miraculoase, raspandeste fiorul unei schimbari ideatice.
5. Consilierul de imagine poate fi orice alta structura fizica sau non-fizica avand fie un regim de functionare fie un regim de fiintare.
6. Consilierul de imagine poate fi un CONCEPT instructionat intr-o ENCICLOPEDIE anume, cu gramatici specifice misiunii sale.
7. Consilierul de imagine poate fi chiar IMAGINEA, conceptual sau vulgar si banal.


Aici ne despartim.

Va readuc aminte:
Ovidiu Bufnila
Construiti-va nu in raport cu un ALTUL sau, mai tragic, in raport cu un CELALALT.
Ovidiu Bufnila
QUOTE (Ovidiu Bufnila @ Jan 28 2004, 09:04 AM)
Iata MISIUNEA acestei Scoli:

PRETUIESTE VIATA: nu te inlatura pe tine din iuresul si din miracolul vietii

OCROTESTE VIATA: fie fluture, fie om, fie dinozaur, fie ierburi magice, fie trandafiri, ocroteste aceste minunate forme ale viului

APARA VIATA: nu pregeta sa aperi viata oriunde ar fi ea, oricui ar fi

ADAUGA VIATA: poti adauga viata sub diverse forme, descopera aceste cai

INSTRUIESTE VIATA: invata viata sa fie viata, instruieste florile sa se faca frumoase dar instruieste-te si pe tine

INFRUMUSETEAZA VIATA: alunga raul din tine si din ceilalti

INSPIRA VIATA: viata inspira viata

Sa ne amintim.
Ovidiu Bufnila
QUOTE (Ovidiu Bufnila @ Jan 28 2004, 10:54 AM)
Despre slugi, despre copii cu tatici politici, despre parveniti:

1. Despre slugi: Daca esti in serviciul unui senior, fie el om politic sau manager sau inalt functionar si ti-ai facut o imagine de sluga desi te ocupi de probleme legate de imagine, marketing politic si nu numai, mass media si PR si asa mai departe, e numai vina ta. A ta este alegerea. Daca te-ai cocosat si ai pupincurizat si ziaristii te-au incondeiat atunci e numai vina ta. Poate insa ca te prinde ipostaza. E alegerea ta. Atunci cauta profit cat mai mare din afacerile ticaloase ale seniorului si sporeste-ti averea. Dar, nu uita, orice lucru are un pret. Aprinde lumina la biserica. Da bani la saraci. Salveaza viata. Poate ca va fi si o salvare pentru tine. Daca sluga fiind, vrei sa te eliberei, gandeste bine actiunile tale. Nu te poti elibera oricum. Nu-ti lovi seniorul pe la spate pentru ca adversarii unde vei cauta scapare te vor trata pe masura si vei fi intr-un pericol potential oricat vei lucra pentru ei. Daca sluga fiind vei complota intru rasturnarea seniorului tau aspirand sa-i iei locul, lucrurile tale si lucrarile tale si sansa ar putea fi in favoarea ta. Odata ajuns pe culme, nu te astepta la laude. Vor fi cu totii cu ochii pe tine si-ti vor lua capul atunci cand te astepti mai putin. In aceasta ipostaza incearca sa faci bine pentru comunitate si pentru viata. Daca interese meschine iti intuneca mintea, vei ispasi in felul tau. Slugile ar putea ajunge candva Maestri dar au de facut o jertfa metafizica. Daca insa slugile se vor elibera si vor intelege Magia Universului atunci meritul lor va fi pe masura.

2. Daca esti conslier de imagine al unui copil cu tatic politic, situatiile in care te vei afla vor fi extrem de complicate. Vei avea de infruntat fie mania tatalui fie uneltirile celor potrivnici fiului politic. Una peste alta, acesta, uneltind la randul lui impotriva tatalui sau va cauta se te impinga in linia frontului pregatind o aparare miseleasca daca cumva tatal va afla si va incerca sa-l zdrobeasca. Scenariile sunt multiple si infinite in aceasta privinta. Invata sa te misti repede si nu pune baza decat pe flerul, imaginatia si inteligenta ta. Daca te insotesti cu fiul impotriva tatalui sau invers sau te vei cazni sa-i executi pe amandoi, te vei afla sub mantia intunericului. vei fi singur in fata unor istorii. Istoria, curva de lux, este neiertatoare. E posibil insa sa ai succes in intreprinderile tale riscante. Daca vei avea succes ocroteste viata pentru ca raul sa fie de folos pentru straluminare.

3. Daca vei fi consilierul de imagine al unui parvenit, nu-i jigni orgoliul nemasurat. Nu te va iubi niciodata si va cauta sa-ti suceasca gatul sau sa te puna intr-o lumina proasta. Toate nereusitele lui vor fi ale tale. Nu-l fa dependent de tine pentru ca te va ura. Ura lui mocnita va fi ca o bomba. Daca ai nevoie de bani, accepta un asemenea angajament dar incearca sa fii cat mai subtil in aceasta relatie si cat mai diplomat. Un consilier de imagine nediplomat va sfarsi in desuetudine, in betie sau chiar la inchisoare fiind uitat de toti seniorii fie ei seniori politici, din lumea afacerilor sau din ierarhiile statului.

Astea erau parca niste informatii, nu?
Sau sunt eu tampit, cumva?
Ovidiu Bufnila
QUOTE (calfa @ Jan 15 2004, 09:38 AM)
QUOTE
Prima tema la Scoala de Consilieri:

1. Definiti axele de imagine ale lui Napoleon.

2. Urmeaza sa dezvoltam scenarii.


1. Ovidiu, poate as raspunde la intrebari daca ai defini "axele de imagine". Banuiesc ca nu pui intrebarile ca sa ne impresionezi. Ar fi bine cand le pui sa le formulezi cat mai explicit.

Totusi, fara a sti ce e o "axa de imagine" (poate ne spune "domnul profesor"), cred ca principalele trasaturi ale lui Napoleon au fost perseverenta, capacitatea de a stabili prioritati, cunoasterea (si folosirea) oamenilor, increderea in sine si capacitatea de a reveni dupa esecuri foarte usturatoare (in special inainte de a prelua conducerea Frantei).

2. Ce fel de scenarii ?

Atentie, ce imagine analizam? Nu exista fotografii! Sunt numai tablouri. Acesta este un aspect. Dar ce imagine analizam cand vorbim de Napoleon? Descoperim seriile Napoleon sau nu? Va rog sa ganditi creativ.
Ovidiu Bufnila
QUOTE (Ovidiu Bufnila @ Jan 15 2004, 01:37 PM)
Alte chestii:

1. La aceasta scoala nu primiti nimic mura-n gura.
2. La aceasta scoala trebuie sa ganditi singuri. Ovidiu Bufnila nu va fi langa voi atunci cand va trebui sa luati decizii la sfert de secunda in lumea politica sau in lumea afacerilor.
3. Ovidiu Bufnila nu detine ADEVARUL INTREG despre Arta Consilierului. Acest adevar ar putea fi gasit in voi insiva. Cautati-l cu atentie.
4. Priviti si analizati si interpretati o fotografie cu NAPOLEON. ASA veti descoperi AXELE de imagine. Deci, gasca de aspiranti la misiunea bestiala de consilier de imagine: ce sunt AXELE de imagine?
5. Nu va dau note. Nu aveti ce sa faceti cu notele mici sau mari. Nu va prostiti pe tema asta. Cand veti fi consilieri de imagine si decizii importante politice sau de afaceri vor atarna de PROFESIONALISMUL vostru un Doi sau un Zece nu va vor ajuta prea mult. Nu trebuie sa fiti MERITUOSI ci cumplit de INTELIGENTI si de RESPONSABILI si de CREATIVI si de EXTREM DE BINE pregatiti IN TOATE DOMENIILE.

Saaalt Inainteeeeeeeeeee!

Spre a ne aduce aminte.

PS: A, feedbacuri, cate vrei. Sunt cu tona. Numai ca nimic nu se da cu linguritza.
Injurati-ma dar fiti fermecatori si insurgenti pe masura aspiratiilor voastre.


PS: Aceasta scoala este instructionata potrivit unui Inel Magic. Aviz asa-zisilor profesionisti de imagine: in cei 15 ani de dupa '89 s-au consumat un milion de razboaie de imagine in care au fost implicati consilieri de imagine. Multi au fost facuti harcea-parcea. Urmeaza noi victime. Victime semantice, bineinteles, nu sariti de funduletz in sus.
Ovidiu Bufnila
QUOTE (calfa @ Jan 15 2004, 03:14 PM)
1. In ce ma priveste cred ca am demonstrat seriozitate (acolo unde era locul ei, in rest, ceva amuzament nu strica).

2. Cand am citit asta "Priviti si analizati si interpretati o fotografie cu NAPOLEON. ASA veti descoperi AXELE de imagine. Deci, gasca de aspiranti la misiunea bestiala de consilier de imagine: ce sunt AXELE de imagine?" mi-am adus aminte de o "disciplina" numita "caracteriologie" parca, al carei obiect e, printre altele, deducerea de caracteristici umane din "semne" de genul celor dintr-o imagine a unei persoane.
"Axe de imagine" = "semne caracteriologice" (eventual generalizate sau specializate) ?

Draga Calfa, atentie, repet, la FOTOGRAFIE! Nu avem fotografii cu Napoleon! Fii putin atent. Se aplica principiul lumilor incluse dar nu in sens limitativ. Trebuie sa ne asumam anumite libertati de interpretare. OK. Ce gasim in fotografie? Gasim VIZIUNEA pictorului. Ai putea dezvolta de aici!
Fiti va rog atenti la discursul meu si lasati prostiile ARGUMENTATIVE ca putem dezvolta Teoria Argumentatiei de la Popper la Jaspers sau la cine vreti voi la orice ora din zi si din noapte. Hare spunea sa ne cultivam IMAGINATIA. Iar Antoine desaint Exuperay a scris o CITADELA in care se regaseste CONSILIERUL-MONARH iar Micii Calugari din Ehren vorbesc despre faptele hermeneutice ale Gloriosilor Vasali ai lui Antinoh Imaginisticul.


Calfa, dezvolta-ti imaginarul. Am gresit, dezvoltati imaginarul. Lasa-l liber.
Ovidiu Bufnila
QUOTE (Fara_Nume @ Jan 29 2004, 01:18 AM)
Axele de imagine:
- geniul militar pe care i l-a atribuit istoria
- atitudinea de conqueror
- din imagini, cautare pe google: primele imagini: Napoleon pe cal, putere, cal navalnic, mereu Napoleaon pe fundal intunecat, noros, intr-un decor agitat, ca si cum nu ar sta niciodata
- apoi, sabia. nu prea il vezi fara sabie, un alt simbol al puterii, dar si al maretziei (daca tinem cont de anumite ceremonii)
- uniforma: Napoleon e pentru noi ce a facut istoria din el. Imaginea lui e de fapt, imaginea istoriei, a romantzarii

Fara Nume, unde ai fugit?
Hai pe campul de lupta.
De ce a pierdut Napoleon ce a pierdut si ce a pierdut?
CE A PIERDUT DIN VEDERE?
Ce intelegem prin VEDERE?
In acest caz.

Ovidiu Bufnila
QUOTE (Ovidiu Bufnila @ Jan 30 2004, 10:18 AM)
Armele Consilierului de Imagine:

1. Nu-ti arata armele in public. Nu-ti lauda armele. Nu te descoperi prosteste. Nu-ti vinde armele.

2. Nu cumpara arme de la terti. Construieste armele tale de imagine.

3. Nu cumpara arme de furat. Ar putea fi virusate.

4. Nu folosi armele disproportionat.

5. Nu irosi munitia fara de rost. Daca e cafteala semantica si nu Razboi De Imagine poarta cu tine o sabie de lemn.

6. Sabia de lemn, metafora fiind, te poate ajuta sa castigi lupta impotriva unei spade prost manuite.

7. Rafineaza-ti tehnicile dar nu lasa armele sa rugineasca.

8. Armele de imagine sa fie mereu in Mintea ta care este Intregul tau CORP DE IMAGINE, tu fiind imaginea.

9. Nu lasa armele tale de imagine in mana necunoscatorilor. Le vor strica sau ti le vor ascunde.

10. Inarmat fiind, poarta-te ca si cum n-ai fi.

11. Invata arta PRIMEI LOVITURI. Sunt Razboaie de Imagine in care nu vei avea niciodata sansa de a da a doua lovitura.

12. Perfectioneaza-ti ARMELE DE IMAGINE si TEHNICILE TALE DE LUPTA in Razboaie Disimulate.


PS: Daca este tentat si amagit de Razboiul de Intuneric, atunci intr-o buna zi vei fi pierdut in prostie, in lene, in ura si sminteala. Tinteste catre LUMINA. Caci SABIA e LUMINA INTERIOARA. Aceasta este arma ta de taina.

Va rog sa nu uitati.
Si cititi in cheie.
Ovidiu Bufnila
In aceasta scoala non-liniara nu se pot contura tendinte.
Altfel scoala si-ar pierde Spiritul Liber.
Tocmai de aceea, toti Navigatorii, absolut toti Navigatorii scolii, trecuti, prezenti sau viitori sunt la fel de importanti.
Spiritul liber este marea cheie de cod.

Voi iesi din scoala aceasta pe care am inceput s-o iubesc datorita frumoaselor, nervoaselor si apetisantelor ei momente de gratie. Scoala trebuie construita si reconstruita in fiecare clipa. NIMENI nu-i poate aresta Spiritul Liber incercand sa construiasca o tendinta spre beneficiul personal sau pentru o glorie efemera.
Va multumesc.
Va doresc vant bun din pupa.
calfa
Ovidiu, multumesc pentru interesul aratat, multumesc pentru ca mi-ai (ne-ai) reamintit, multumesc pentru ca ai rabdare, ...
Esti insa sigur ca nu m-am straduit sa citesc cu atentie, atunci cand am avut timp, ce ai scris ? Stii ca am depus eforturi pentru a sprijini cateva din initiativele tale, in mod neconditionat, fara sa astept ceva in schimb, m-am straduit sa dau exemplu personal pozitiv in privinta atitudinii fata de tine, ... In general am intervenit atunci cand fie tu pareai ca vrei sa ne parasesti, fie ceilalti parca amutisera. Am si eu destule de facut, iar subiectele tale sunt unele din cele mai grele. Am si alte eforturi intelectuale intense de depus, iar temele tale sunt unele destul de solicitante.

"dezvolta-ti imaginarul [...], dezvoltati imaginarul. Lasa-l liber" sunt indemnuri bune. In viata e insa extrem de important echilibrul.

As spune ca "e buna moderatia in privinta extremelor" dar si ca "e extrem de buna moderatia".

Imi dezvolt imaginarul, fii convins, de asta sunt aici, insa cunosc si capcanele lipsei de control. Sigur, eliberare, corect, dar nu inconstientza.

Cat despre feedbackuri, noi ne refeream la cele in stil clasic. X afirma ceva, Y il completeaza, Z il "combate", etc. Sau X intreaba ceva, Z ii raspunde, Y cere explicatii suplimentare, ... S-ar numi dialog.

Sigur, pot fi considerate feedbackuri (non-conformiste, non-lineare wink.gif , nu ?) si: X afirma ceva, Y afirma altceva cam fara legatura cu ce a spus Y, Z il "combate" pe Y nu pe X, etc. Sau X intreaba ceva, Z raspunde cu o alta intrebare, Y se auto-citeaza, ... si nimeni nu mai dialogheaza.

Recunosc ca, desi am folosit mai mult modelul "clasic" si eu m-am abatut de la el, in special prin tacere.

Cum se citesc tacerile "in cheie" ? Eu as spune ca in functie de context, nu ?

Nu e off topic ce am scris, nu a fost off topic ce a scris Likurici mai devreme, si nu am facut nici unul dintre noi rau acestei "scoli".

Asta e rolul unei scoli, sa se invete, sa se dea explicatii, sa fie puse intrebari, sa se propuna probleme, sa se gaseasca solutii, sa se ajunga la probleme nerezolvabile.

Cu stima,

calfa
Ovidiu Bufnila
Draga Calfa, iti multumesc pentru indreptari.
Ma bucur ca am avut in tine un companion de exceptie.
Cu prietenie.
Va tin pumnii pe mai departe.
calfa
Eu ma voi bucura de fiecare data cand te voi vedea scriind aici. Sper insa sa nu te (mai) deranjeze (da)ca eu o voi face mai rar. Voi incerca sa intervin mai mult daca iti vor lipsi interlocutorii. Cu prietenie.
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.