Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Noua Dacia L90 - Va Fi Lansata Miercuri
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Divertismentului > Sport > Masini si Motociclete
Pagini: 1, 2, 3, 4
Arktu
ABS si airbag trebuie. Romanul e un animal prost care merge cu viteze anormale pentru situatia drumurilor si a traficului. ABS iti trebuie de la 90 km/h incolo. airbag de la 40-50 km/h in sus e f.util pana la vital. Necesitatea ABS-ului nu tine de motorizare ci de viteza pe care o atinge (care la randul ei tine de motorizare - DAR - in cazul asta tb)
Majoritatea romanilor zic... e ce-mi trebuie daca pana acum am putut fara. Poti si fara masina, exista RATB, trenuri, metrou etc. Dar aici nu vb. de lucruri absolut necesare ci de acele lucruri care intr-o situatie critica iti pot salva viata. La ABS acesta iti poate salva viata si nici sa nu iti dai seama ca erai in pericol de a ti-o pierde. Sunt oameni care merg cu 130-150 cu Supernova fara centura si mai fac si semne cand te depasesc. Deci romanul.... (risc de repetitie)

Am citit zilele astea un articol despre cercetarile efectuate de Mercedes-Benz in domeniul sigurantei. Au facut un test: Au luat culturisti f. puternici i-au pus intr-o masina, fara centura si au simulat impactul frontal al masinii la diferite viteze sa vada cat poti sa te tii in volan (pana la ce viteza). Stiti cat au rezistat? 80 km/h? 70 km/h? Nu. Maxim 18 km/h. La o viteza mai mare niste culturisti cu bratu cat ambele mele coapse (bine, gambe) au dat cu capu'n volan.
Mihai
Apropos de cat de ieftina este Dacia Logan:

Unei familii medii ii trebuie trei ani ca sa isi ia o Dacia Logan

Un simplu calcul ne dovedeste inca o data ca romanul de rand e prea sarac pentru a-si permite o masina, fie ea si pentru Europa de Est. Pretul unei Dacii Logan, varianta standard, este de 5.700 de euro, adica nu mai putin de 38 de salarii medii nete (150 euro). In urma cu 15 ani, masina noastra autohtona putea fi achizitionata cu 35 de salarii, dupa doi ani de asteptare. Cei mai cu dare de mana, care doresc un maxim de confort, trebuie sa scoata de la pusculita 53 de indemnizatii lunare, adica rezultatul a patru ani si jumatate de munca.
Calculul este pur teoretic, caci, in realitate, avem nevoie de mult mai multa vreme ca sa putem aduna banii. O familie compusa din trei persoane nu poate supravietui, potrivit datelor ultimului Barometru de Opinie Publica, cu mai putin de sase milioane de lei pe luna.
Ajungem la concluzia ca, strangand cureaua la ultima gaura, fara concedii in strainatate, ci doar cu vacante in fundul gradinii, un roman ar putea, in trei ani, sa-si ia mult-dorita Dacia Logan.

Sursa: Gardianul.ro
OMU'BUN
QUOTE
Unei familii medii ii trebuie trei ani ca sa isi ia o Dacia Logan

Astazi de dimineata, cand ma indreptam spre serviciu, am vazut un afis pe parbrizul din spate a unui WV golf III. For sale - £300 Arata excelent si a mers mult timp in fata mea pana drumurile noastre s-au separat. Pentru asemenea suma, eu am nevoie de trei zile de munca. Iar cu alte trei zile de munca, as face din acea masina, o "bijuterie" la care biata Dacia Logan n-ar avea nici cea mai mica sansa sa concureze. Pe cand, sansa unui castig de o saptamana in Romania, cu posibilitatea obtinerii unei masini rezonabile? hmm.gif
Arktu
Normal ca e mai rentabil.
Doar ca Schweitzer asta zice ca "masinile second hand din vest au costuri de intretinere prea mari". Pe naiba sunt la fel sau mai mici ca la dacia, dar asta e frica principala a romanului si a dat exact unde doare.
Ovidius
@arktu
QUOTE
Normal ca e mai rentabil.
Doar ca Schweitzer asta zice ca "masinile second hand din vest au costuri de intretinere prea mari". Pe naiba sunt la fel sau mai mici ca la dacia, dar asta e frica principala a romanului si a dat exact unde doare.

Poti sa faci te rog o lista cu cheltuielile anuale la o masina SH? De exemplu, poti sa-ti pui cheltuielile tale din ultimul an. Asta ca sa nu te acuz de lipsa de argumente. Daca lista e ok, poate imi iau si eu una jamie.gif
Ares
Totusi sa nu uitam ca mai este o chestie. Foarte multa lume prefera sa cumpere o masina noua decat una SH... Poate parea o tampenie, dar este tampenia mea (si a altora) biggrin.gif Costurile de intretinere sunt o chestie relativa. La un SH luat din targ poti sa ai niste surprize de proportii (lasand la o parte posibilitatea de a fi o masina furata), pe cand un SH luat dintr-o sursa sigura e cu totul altceva... Si pana cand o sa apara si la noi o piata SH mai de incredere, cumpararea unei masini la mana a doua o sa ramana o aventura... din nefericire....
sorin666
QUOTE (arktu @ 8 Jun 2004, 04:21 PM)
Normal ca e mai rentabil.
Doar ca Schweitzer asta zice ca "masinile second hand din vest au costuri de intretinere prea mari". Pe naiba sunt la fel sau mai mici ca la dacia, dar asta e frica principala a romanului si a dat exact unde doare.

Pe dreaq' , eu am luat un Opel cu 800 E si l-am dat cu 1500 dupa 5 ani si 120 000 de Km in plus, intre timp, in afara de consumabile (filtre, bujii, baterie, o data, toba finala si ce am mai spart eu -far, stop, scaunul soferului, ca am peste 110 kg wink.gif ) nu am pus decat benzina si ulei...
Asta ca sa nu mai spun ca in perioada aia am facut Romania/Franta dus intors de peste 20 de ori... wub.gif
sorin666
QUOTE (Ares @ 8 Jun 2004, 06:21 PM)
Totusi sa nu uitam ca mai este o chestie. Foarte multa lume prefera sa cumpere o masina noua decat una SH... Poate parea o tampenie, dar este tampenia mea (si a altora) biggrin.gif Costurile de intretinere sunt o chestie relativa. La un SH luat din targ poti sa ai niste surprize de proportii (lasand la o parte posibilitatea de a fi o masina furata), pe cand un SH luat dintr-o sursa sigura e cu totul altceva... Si pana cand o sa apara si la noi o piata SH mai de incredere, cumpararea unei masini la mana a doua o sa ramana o aventura... din nefericire....

GO WEST MY FRIEND tongue.gif
De cand nu mai trebuie vize toate aceste probleme... nu se mai pun decat pentru lenesi si nedescurcareti... Iat-o singur din Germania, pe langa ca iesi mai ieftin, stii si ce iei... cool.gif
Dupa parerea mea o masina se ia la o varsta cuprinsa intre 2 si 4 ani si se tine pana la circa 120-130 000. Niciodata nu model nou in primul an de fabricatie...
Arktu
Sunt dator aici cu un post legat de cheltuielile ce le implica o masina second-hand in decurs de cativa ani.
Stiu ca am intarziat mult dar n-am prea avut timp sa intru pe han din cauza de examene si alte probleme.

In cazul meu este vorba de un VW Passat fabricat in septembrie 1994 model variant (break) cu motor 1.9 TDI de 90 CP si 202 Nm cuplu. Acesta are in dotare ABS, 2xairbag, servodirectie, servofrana si cam atat in mod deosebit. Mai am montat un RadioCD kenwood si o alarma Ungo moderna si f.buna. Masina a fost luata in aug.2001 si a costat 6200$ cu totul.
Chelutielile au fost dupa cum urmeaza

Cheltuieli neprevazute
-------------------------
Senzor ABS 1700
Inloc. Senzor ABS 700
Furca antrenare 917
Garnitura senzor usa fata stg 100
Furtun motorina 150
Duza spalatoare luneta 280
Rulment roata fata 936
Bec bord 170
Bec control climatizare 6
Garnituri pompa ambreiaj 200
Semering ax cu came 386
Set garnituri caseta directie 1450
3L ulei servo 1350
Bucsi punte spate 3000
Saiba cauciuc etansare capac chiulasa 320

TOTAL neprevazute 12665
---------------------------------
Revizii (includ:)
Sch. Filtru aer 400
sch. Ulei 1300
sch. Filtru ulei 200
Sch. Filtru motorina 400
sch. Filtru habitaclu 400
TOTAL revizie 2700
Nr.revizii 5
TOTAL COSTURI Revizii 14000
----------------------
Set distributie 4000
Cauciucuri 5000

Cost per 45.000km (REV+REP) 34665
Cost per km (REV+REP) 0,830333333
---------------------------------
Cost carburant per km 1.474 lei
Cost alte cheltuieli per km 770 lei
Costul unui km 2.244 lei
--------------------------

Peste tot preturile sunt in mii de lei exceptand unde scrie lei (acolo sunt efectiv cat scrie).
Cu tot ce trebuie exceptand asig. RCA si asig. CASCO costurile acestei masini sunt echivalente cu ale uneia pe benzina care consuma 8,9 litri la suta de km in oras si nu are nici un alt cost (adica nu schimbi ulei niciodata, nu schimbi filtre niciodata etc. si nu repari NIMIC la ea niciodata). Altfel spus iesi mult mai ieftin ca la o dacie.

Inca o chestie: Manoperele sunt calculate in costurile pieselor si sunt facute fie de mine (manopera zero) fie de mecanicul meu (manopera mica: 120-250 mii lei per ora de munca in functie de dificultate)
Costurile acestea se intind pe 45.000 km si 3 ani (fara 2 luni).
De remarcat ca reparatiile sunt majoritatea inlocuirea unor componente de cauciuc care sunt foarte imbatranite (masina implineste 10 ani in septembrie).
Altfel nu sunt reparatii din'astea care tot vin si te seaca psihic.


In rest, masina in cei 45.132 km parcursi a consumat 2844 litri de motorina rezultand un consum mediu de circa 6,301... litri de MOTORINA (mai ieftina ca benzina) per 100 km parcursi. Fata de o masina de benzina care consuma 9 l de BENZINA la suta de km in cei 45132 km ma costa mai mult cu circa 37 de milioane lei. O nimica toata de 1121$ din castigul asta scadeti va rog cheltuielile neprevazute (12 mil lei) si va raman 25 milioane economisite lejer. Si daca ar fi sa o revand (desi a costat mai mult decat varianta pe benzina la cumparare) tot mai scump decat varianta pe benzina as vinde-o. Pur si simplu e mai rentabil
Arktu
QUOTE (Ares @ 4 Jun 2004, 10:17 AM)
@arktu - Esti culmea... Tu cum masori consumul la masina? Ai nevoie de computer de bord nu? tongue.gif Din cauze de secolul XXI nu mai merge cu o simpla impartire, nu? Eu cred ca pe tine te-a suparat o Dacie odata atat de mult incat ai ramas suparat rau de tot smile.gif (deh... de aia sunt masinile precum femeile)

Nu la asta ma refer, nu computer de bord ca ala calculeaza si mai prost de obicei.
Daca vrei sa verifici cu o cat de cat precizie faceti asa:

1.Faceti plinul ochi (ma rog, fiecare stie care-s normele de siguranta pentru masina lui/ei)
2.Notati exact kilometrajul
3.Repetati plinul si notati cati litri ati bagat EXACT (inclusiv ce vine dupa virgula)
4.Repetati figura astfel incat sa aveti minim 200 de litri
5. Faceti ultima oara plinul si notati cat ati bagat
6.Scadeti ultima bagare de carburant din suma de litri bagata de la inceputul masuratorii
7. Etalonati kilometrajul masinii (nu, lasati bordul asa cum este) prin parcurgerea unei distante cu borne kilometrice de minim 50 km (se reseteaza jurnalierul la prima borna, se citeste la ultima borna si se compara cu distanta parcursa indicata de borne)
8. Corectati distanta parcursa in timpul verificarii consumului, impartiti acum litri la km si inmultiti cu 100 si aveti litri la suta de kilometrii.

Atentie: Kilometrii parcursi / masurati sunt influentati de dimensiunea si presiunea din pneuri
Consumul este influentat de:
- Trafic (in oras si nu numai)
- Modul in care se fac accelerarile si decelerarile (mers normal, moderat, sportiv, disperat etc)
- tipul uleiului din motor (f.putin dar nu deloc)
- anotimp
- presiunea din pneuri
- altitudine (f.putin)
- starea sistemului de alimentare (include si filtrul de aer) (motorul nu se alimenteaza doar cu combustibil ci si cu aer)
- reglaje motor (de ex.: avansul la injectie (diesel) sau avansul la aprindere (benzina (Otto)))
- incarcatura din masina
- nefunctionarea corecta sistemului de franare (etrieri / tamburi care raman usor infranati dupa eliberarea pedalei de frana)
- uzura motorului
- starea sistemului de evacuare (toba sparta, catalizator infundat etc.)
...
...
si mai sunt.



Tzaranul roman de oras face consumul cam asa:
baga benzina facand plinul, tine minte (cu riscul pleonasmului MENTAL) cat a bagat apoi merge ce merge si cand e pe terminate, cel mult, face iar plinu (nu ochi desigur) scade din cat stie ca a bagat, citeste jurnalierul imparte, masluieste spre o valoare mai optimista, ii iese 8 in oras si zice "Ce dacie buna mi-am luat"
Ori e SuperNova si e taximetrist linistit (merge cu a 5-a la 60 km/h) si e specialist in obtinerea consumurilor minime, ori ...
Oricum pentru un "parcurs" de 10-20 litri poti avea eroare (citind indicatorul de benzina de pe bord) chiar de peste 100% (indicatorul e doar o chestie ce iti da o idee nu un instrument de masura).
Arktu
QUOTE (Aramis @ 2 Jun 2004, 08:47 AM)
Ma simt datoare sa vin putin in apararea Daciei... Masina mea este din 2001, daca nu ma insel, si chiar are frane excelente (le-am testat de cateva ori de cand am carnetul si pot sa spun cu mana pe inima ca sunt total multumita de ele

Pot sa pun si eu mana pe inima (nu a mea, a ta) dar tot nu sunt multumit.
Te-ai urcat pe frana (ie: ai apasat cu forta maxima pedala de frana) la 120 km/h sa vezi cum incepe sa fuga de fund masina de te rogi la Dumnezeu sa nu mori in rasturnarea ce urmeaza? Ca zicea cineva ca nu e nevoie de ABS. ABS-ul nu face neaparat o scurtare (cel putin nu semnificativa) a distantei de franare dar pastreaza masina pe traiectorie si POTI VIRA EFICIENT IN TIMP CE FRANEZI LA MAXIM FARA A INTRERUPE FRANAREA INCLUSIV PE GHEATZA. Cam asta face ABS-ul : Detecteaza roata (rotile) ce tind sa se blocheze in timpul franarii si le mai slabeste forta de franare corespunzator, totul cu o cadenta de circa 50 de corecturi pe secunda, facand sa pulseze pedala de frana (cel putin la ABS-urile mai vechi non-SBC)
SBC-ul nu are legatura fizica (decat un cablu electric) intre pedala de frana si sistemul de ffranare si d'aia nu pulseaza pedala. Mercedes este singura marca pe care o stiu care foloseste acest sistem de franare revolutionar.
Ovidius
@arktu
Multumesc pentru lista de piese schimbate si preturile lor. Si ca sa nu raman dator fac si eu una echivalenta cu a ta. Sper sa imi amintesc tot ce am schimbat...

Masina este Dacia Super Nova, an de fabricatie iunie 2002, motor Renault K7J, 1,4ccm, 75CP, cuplu 114 Nm. Din pacate nu are dotari ca ABS, airbag sau servodirectie, primele doua chiar lipsindu-mi. Costul masinii a fost de 5200$ si a fost cumparata de noua. Consumul meu mediu este 6,9 (intern consuma 8,9, iar extern nu stiu pentru ca nu am facut consumul). La bord are acum 25.000Km (in doi ani).

Cheltuieli neprevazute:
Cablu acceleratie - 0 (schimbat in garantie)
Pompa frana - 0 (schimbata in garantie)
Toba esapament - 0 (schimbata in garantie)

Revizii:
filtru aer
ulei
filtru ulei
filtru benzina
placute frana
3 revizii, in total vreo 4 mil


Asigurari:
obligatorie: 1.200.000 parca
casco 4.000.000

Cost per 25.000km (REV+REP) 10.000.000 lei
Cost per km (REV+REP) 400 lei
---------------------------------
Cost carburant per km 1863 lei
Costul unui km 2.263 lei

Imi cer scuze ca nu am fost asa de precis ca si tine, dar sper sa se inteleaga.... smile.gif
Arktu
Chiar foarte bine.
Nu precizia ma interesa ci sa arat ce am platit pe masina pana acum.
Inteleg ca masina are 25.000 km? Am prieteni cu SRN care nu au fost la fel de norocosi. La multe componente insa spun numai una supercunoscuta: Radiator. Bafta in continuare! Si de ce zici ca ti-a lipsit airbag-ul ohmy.gif ca doar nu ai avut vreun mare necaz frontal nu?
In apararea masinii mele mentionez ca actualmente are 155.000 km parcursi si 10 ani (cel putin, eu am luat-o la 110.000 km dar cine poate stii cu adevarat? Nici macar ala care a dat probabil inapoi kilometrajul nu ar sti acum de l-as intreba)

A.. as mai adauga o chestie care m-a suparat in ultima vreme. Nu e din vina masinii si nici din vina mea. Cand au instalat alarma, tampitii de la service au cam bruscat unele fire si au fracturat unul (zic fracturat pentru ca nu e perfect intrerupt - conduce uneori alteori nu) de la alarma din fabrica si mi s-a oprit motorul de cateva ori si m-am chinuit pana am dat de fir dar acum il rezolv. Sa dau vina pe nemti? Nu. Sa dau vina pe mine? Cel mult dar nu 100%. Eu am ales service-ul in care sa montez alarma (a doua, cea buna) dar ei au incalcat normele de lucru. Cost ?? Pai mai nimic ca o sa cositoresc firul si o sa fie in regula, doar ca stau la bloc si nu am priza de 220V in apropierea masinii si o sa fie nitel distractiv cu trasul de prelungitoare... Oricum nu e mare pb.
Legat de asta, vreau sa zic ca in general s-au cam stricat lucruri unde a pus mana romanul. Setul de garnituri la caseta de directie a trebuit schimbat ca s-a ciupit semeringul exterior din zona de presiune cu ulei. De ce s-a ciupit? Pentru ca un handicapat mental de la un service numit Augsburg international (Lucrator roman evident, chiar foarte roman) la schimbul unei bielete de directie (am cam dat intr-un zid cu roata dreapta) a apucat cremaliera nu cu o cheie reglabila sau fixa ci cu un patent direct de ea si a zgariat-o si asta mai departe a ciupit semeringul.
Tot la capitolul bucurii de la romani as adauga furtunul ala de motorina. Furtunul de aer ce pleaca din filtru a fost montat usor rotit si din cauza asta s-a frecat de ala de motorina pana l-a perforat. Ma rog nu curgea pe acolo ca motorina nu e impinsa in motor ci e supta de pompa si in loc sa scape motorina intra aer in motorina. Tot la capitolul traiasca mecanicul mediu roman.
Ovidius
@arktu
QUOTE
Inteleg ca masina are 25.000 km? Am prieteni cu SRN care nu au fost la fel de norocosi. La multe componente insa spun numai una supercunoscuta: Radiator. Bafta in continuare! Si de ce zici ca ti-a lipsit airbag-ul  ca doar nu ai avut vreun mare necaz frontal nu?

Da, chestia cu radiatorul pot sa recunosc ca e noroc. Am auzit si eu pe la multi ca le-a crapat. Este din cauza sistemului de prindere foarte prost, si din cauza asta nu se face amortizarea cum trebuie, iar la un moment dat se fisureaza. La Solenza au remediat problema, si chiar cred ca au pus alt radiator...
Airbag-ul nu mi-a lipsit inca. M-am exprimat gresit. Trebuia sa spun ca imi lipseste. M-as simti mai in siguranta cu el....
Ares
Radiatorul l-au schimbat ulterior. Dupa ce au crapat cate 2-3 de automobil (ce senzatie tare cand am intrat in masina si era plin pe jos de sange de Alien biggrin.gif) am schimbat firma... cel putin asa mi s-a spus la service...
Eu am schimbat doar unul biggrin.gif
mutulica
dar sa nu uitam ca acest topic a fost la origine unul despre Dacia Logan. Eu zic ca este o masina draguta si destul de performanta.
Chiar ma gindesc sa imi schimb Volkswagenul pe care il am acum. La anul o sa imi iau alta masina, dar de data asta tot una nemteasca...
mutulica
Asta cred ca e prototipul pt cabrio...
mutulica
uite si un profil..
mi se pare mistocuta
SORIN
Bai Piticule.....faci misto de Dacia mea hh.gif Oare ai vazut cate aere conditionate are..din toate directiile rofl.gif rofl.gif rofl.gif

Acum pe bune...eu am o Dacie din 88' cu aer condi' care inca merge....dar pt. a umple gaz trebuie sa pleac la Unguri, ca la noi in Ro. nu au vazut asa ceva hh.gif hh.gif

Sorin.
mutulica
Vezi la numar! Asta e a lu' oPsedatu de Ghost...
cind nu se cara cu Kawa, merge cu asta sa nu piarda senzatia ...
Carmi
Sorine ce filtru de gaz (gaze) ai la dacia ta??
SORIN
Papusa.....din pacate, intre noi s-a terminat conversatia sad.gif

Mult succes in continuare....

Sorin.
SORIN
QUOTE (mutulica @ 11 Aug 2004, 09:44 PM)
Vezi la numar! Asta e a lu' oPsedatu de Ghost...
cind nu se cara cu Kawa, merge cu asta sa nu piarda senzatia ...

Am sa-ti spun un secret...are si ataj Kawa lu Ghoast hh.gif hh.gif

In ataj Ghostu isi scoate la plimbare Crabu....ai stiut Mutulica, ca asta e secretu divin al Ghostu-lui ??? rofl.gif rofl.gif rofl.gif rofl.gif rofl.gif

Sorin.
mutulica
Ce-o fi Crabu cela?

tocmai citeam pe undeva ca il chema inainte Gogu.Telejurnal... la asa nick, e clar ca masina ii apartine
Carmi
Pai Sorinel cred ca te propun la cel mai comunicativ membru smile.gif si tie muuult succes in continuare prietene
Arktu
QUOTE (SORIN @ 11 Aug 2004, 10:51 PM)
Papusa.....din pacate, intre noi s-a terminat conversatia sad.gif

Mult succes in continuare....

Sorin.

A mers chiar asa prost vrajeala de nu mai poti vorbi cu ea? tongue.gif
Eclectic
arktule, nu rade, ca nu stii ce te asteapta. wink.gif
Carmi
QUOTE (arktu @ 4 Sep 2004, 05:11 AM)

A mers chiar asa prost vrajeala de nu mai poti vorbi cu ea? tongue.gif

pai de ce crezi ca il propun ca "membru" ??
Arktu
Cred ca deja regret postarea anterioara...
mutulica
.... deja sunt peste 9000 de posesori de Logan, zicea la radio azi dimineata...
Ovidius
Maine merg la drive test. Sunt foarte curios...
Carmi
Zorro iti urez succes sa gasesti cheia care iti face masina sa vorbeasca...si astfel poti s-o iei cu tine spoton.gif
Ovidius
Multumesc Carmi pentru urari!
Din pacate nu am reusit sa fac drive-testul. Erau foarte multi inscrisi si doar o singura masina... Sper totusi ca acuma in weekend sa ajung chiar daca o sa trebuiasca sa stau la coada. cry.gif
Carmi
Ai grija sa nu-ti uiti tichetul cu numarul..... biggrin.gif si eu am vrut sa ma duc azi si era multa lume....am testat o Corolla in schimb jamie.gif
Arktu
Azi am "testat" Logan 1.6 . Testat cu ghilimele pentru ca un traseu de 500 m si 3-4 minute nu mi se pare testat dar era muuuulta lume o masina si multi nervi. Bineinteles ca nu am putut sa intru la testat cand imi era randul (ne-au dat niste numere de ordine) pentru ca de fiecare data (2 ori) a venit un bou de reprezentant de vanzari sa imi bage oameni inaintea mea. Deh.. magari. M-a enervat la culme zicandu-mi ca "aia testeaza si chiar cumpara" si d'aia ii baga in fata. Pai daca sunt asa decisi sa cumpere indiferent de test ce naiba mai testeaza masina? O testeaza dupa ce este a lor cat vor ei. Serviciu execrabil care m-a readus cu picioarele pe pamantul romaniei a suta oara. Destul despre cacanarii de oameni de la Latin Efe Dacia (aia din Politehnica).

Masina este... sau mai bine nu este Dacia. Este Renault. Adica un pas mare inainte. Am condus Solenza si am condus Logan. E un mare pas inainte. Pedala de ambreiaj are un arc moale ca o diaree dar merge... m-am obisnuit (ma rog cat poti sa te obisnuiesti cu o masina in 500 de metri) dar in rest f. frumos. Servo e moale cum am mai descris (lucru relativ bun) dar nu au zis nimic de corelarea servodirectiei cu viteza. Nu as vrea la 140-160 km/h sa fie asa moale ca mori usor (are suspensii moi -> la viteze mari o usoara bruscare a directiei te poate rasturna artistic). Imi place ca compartimentul motor e f. aerisit la 1.4MPI si asta imi da sperante pentru 1.5dCI-ul care va iesi. Ce nu este pe gustul meu (deh gusturi...) este precizia pedalei de frana si mai putin a ambreiajului. Imi place o pedala cu cursa lunga sa pot doza exact cat vreau eu. Fara sa stau cu piciorul incordat.
Totusi idealul meu in materie de motoare este dieselul si il astept cu interes.. obiectiv. Obiectiv ca nu cumpar Dacia nici mort. Dar era gratis, eu eram curios si a fost bine.
Alte detalii dinamice (i.e.: cum merge) despre masina nu am cum sa va dau. A fost f.f.scurt ("una mica fara lovele la scurt ... ... tie si dealerilor tai...") si sper cand apare dCi-ul sa ma joc mai lung cu el. A... totusi .. acceleratia pare bunicica la 1.6. De fapt la 90CP si vreo 900kg (?) zic si eu ca trebuie sa fie buna acceleratia.
mutulica
QUOTE
deja sunt peste 9000 de posesori de Logan, zicea la radio azi dimineata


iar azi spunea ca sunt 11000 de cereri si prima masina vinduta...
cine ii mai intelege?
milimetru
Nu ştiu, dar īntrucīt locuiesc peste drum de un dealer Dacia, pot să vă spun că īn ziua īn care s-au adus primele Loganuri a fost... coadă! Cu toată familia, cu copiii tropăind de fericire că se plimbă cu "vedeta", cu un cor de gură-cască prin jur, paranghelie mare domnule!
Ovidius
Na iaca am ajuns si eu sa fac drive testul cu Loganul. Am avut noroc din cauza ca am avut inspiratia sa dau un telefon ca sa ma programez. Am ajuns cu vreo 10 minute inainte de ora stabilita si am ramas profund impresionat de faptul ca baietii au respectat ora. Din pacate am fost 5 insi (cu tot cu "dom' instructor") iar cei 500 de metri au fost foarte putini ca sa-ti faci o impresie. Masina era aia de top cu motor de 1,6 si 90CP. In principal am vrut sa testez motorul din cauza ca majoritatea care a facut drive-testul zicea ca este puturoasa. Am fost foarte atent si cand au condus ceilalti si mi s-a parut ok din punctul asta de vedere. Sa se fi asteptat restul la o masina sport...? Cu 5 oameni in masina, cu clima pornita si cu motorul inca in rodaj eu as zice ca tractiunea este ok. Per total arata bine si cred ca la pretul de 8000 de euro nu are concurent in clasa sa.
YoyoMan
Am fost si eu azi la "drive test". Am avut mai multa bafta ca tine Zorro - am mers fo 5 km. Imi place masinuta, de fapt masina ca e destul de mare. Imi place cum merge. Am testat varianta de 1.6 MPI si motorul e f elastic si silentios dupa parerea mea. Se tureaza foarte usor, la o simpla atingere a pedalei turometrul o zbugheste la 3500 rpm daca nu ai grija biggrin.gif Insa mie mi-a placut cum s-a comportat si in curbe si franarea e excelenta. Aerul conditionat nu la-m incercat pentru ca ma concentram la altceva. Zgomotul interior e ok la mersul in oras - nu stiu cum o fi la viteza, dar ma gandesc ca daca drumul e ok nu are ce sa faca multi decibeli. Am avut bafta ca am fost numai eu si "instructorul" si o prietena in masina, daci fara stress si alte cele. Mie mi-a placut si mi-as cumpara una fara sa stau pe ganduri.
Apropo - chestia cu "tot Dacie e si asta" nu mai tine. Nu seamana si nu se comporta ca o Dacie din aia nasoala cum stim toti. Chiar cred ca de data asta cei care spun ca e nasoala ii cauta bubele cu lupa. Inginerii de la Renault s-au straduit si asta se vede; la banii astia LOGAN nu are concurenta pe piata in opinia mea. Si veti vedea ca daca se va vinde si in Europa de Vest va avea succes.
thumb_yello.gif
Ovidius
QUOTE
Si veti vedea ca daca se va vinde si in Europa de Vest va avea succes.

Nu prea cred ca va avea succes din cauza ca nu a fost construita pentru piata de vest unde se cauta dotari si confort super mare. Totusi sunt curios ce zice presa din vest despre ea. Daca aveti ceva linkuri bagati va rog.
cactus
Masa: intre 1050 si 1245 kg, in functie de dotari (turometru, roata de
rezerva, al doilea stergator parbriz, scaun pentru sofer, volan rotund, etc
), masina noua. Dupa o perioada de 3 ani de folosire masa va fi de
aproximativ 825 kg datorita coroziunii.
- Greutatea: variaza o data cu variatia masei, si in felul in care
acceleratia gravitationala actioneaza asupra dotarilor optionale (turometru,
roata de rezerva, al doilea stergator parbriz, scaun pentru sofer, volan
rotund, etc.) De asemenea, constanta g este variabila in functie de gradul
de corodare al vehicolului.
- Capacitate cilindrica 1421 cmc in stare perfecta de functionare.
- Putere: 75 cp noua, 70 cp in garantie, 65 cp dupa 2 ani, 80 cp dupa 3 ani
(scaderea greutatii datorita efectelor coroziunii).
- Demaraj 0-100 km: pana la serviciu - 18 s, pana la socrii - 28 s, pana la
alimentara - 16 s, pana la alimentara pentru achizitionat o oarecare
cantitate de bere - 9 s, cu nevasta la volan - 96 h, pana la tara - 17 s de
la tara inapoi cu 1 buc. porc adult taiat in portbagaj - 26 s, cu nevasta +
soacra + copii in masina - 32 s optional daca nevasta urla si soacra aproba
- 46 s, la drum intins spre soacra in mijlocul strazii cu spatele spre
masina - 7 s.
- Franare de la 90 km/h la 0: pe sosea uscata - 240m, sosea uda - 340m,
piatra cubica umeda - 500 m, sosea asfaltata uscata cu soacra pe sosea cu
spatele la directia de mers - in soacra, sosea fleasca cu praf si denivelari
- in chioscul de la coltul strazii.
- Debit apa in habitaclu: 14l/h pe timp de ploaie, 20l/h la spalare.
- Debit antigel in habitaclu: 1 l / saptamana.
- Probabilitate inchidere portiere: fata 40%, spate 15% la o forta de
inchidere de 800N/m.
- Jante: beton, dotate cu cauciucuri Montana New Asimetric Great Varza cu
limitator de viteza prin saritura la 60 km/h.
- Aer conditionat: in habitaclu, portbagaj si torpedou, cu sistemul Damigean
Anti Freeze.
- Hayon, bocanit(scartait)/min - 235.

Optionale:
- Airbag in portbagaj, versiunea Smooth Pork.
- Alarma antirelativar (protejeaza impotriva tiganilor relativari - care
ciordesc relativ tot).
- Alarma preventiva la alarma - pornirea alarmei daca porneste alta alarma
pe o raza de 1 km.
- Scaun sofer (versiunea standard e prevazuta cu 2 locuri de fixare a
suruburilor pentru un taburet lemn).
- Veioza+sifonier spate.
- Semnalizare stanga (versiunea standard are doar semnalizare dreapta, spre
stanga folosindu-se palma cu un deget intins).
- Volan rotund (versiunea standard este echipata cu ghidon).
- Aeroterma cu 21 viteze si schimbator Shimano.
- Turometru util (0-2500 rpm) si/sau fantezist (0-8000 rpm).
- Cric.
- Roata rezerva optional si janta.
- CD manele geam.
- Geamuri fumurii cu folie cu basici.
- Eleroane tip bengos.
- Proteza dentara universala in torpedou.
- 1 buc. tub superglue.
spoton.gif devil.gif roflmao.gif
YoyoMan
QUOTE (cactus @ 12 Sep 2004, 09:03 PM)
Dupa o perioada de 3 ani de folosire masa va fi de
aproximativ 825 kg datorita coroziunii.

Hahaha ce inteligenti ie unii si ce buni ie iei de facut poante...
De pe ce site le-ai cules astea cactus? 6.gif 6.gif
Antont
Acu vad ca multa lume e incintata de noua dacia. Sincer, am dat si eu o fuga sa o vad(cind a fost lansarea la mine in sat rofl.gif ), si mai multa lume se uita la motocicleta mea si la motocicleta unui prieten decit la noile minuni ale industriei auto romanesti rofl.gif ....ma rog, am divagat. Sincer, de testat n-am testat-o, ca nu m-a atras de loc...am studiat-o, mi s-a parut uritica ca design(parere subiectiva), si nu am mai fost curios sa urc in ea sa vad ce si cum. Acu eu zic ca e prematur sa fie laudata cit de buna e si cit e bine merge. Fratilor, v-ati urcat intr-o masina nou nouta. Ia asteptati sa iasa in circulatie, sa treaca un an, si sa vedem ce parere va avea lumea. Atunci se va putea spune daca merita investiti banii sau nu. Eu sincer, la banii aia mi-as lua un Golf IV second-hand din Germania, dar asta e doar parerea mea smile.gif.
mutulica
eu deja caut golfu ala... si ma gindesc sa mai pun niste parale si sa ma arunc la un A3...

imi aduc aminte ca era un film romanesc ... "un om in logan" ... da si ala se cara cu citroen aero...
YoyoMan
hmm.gif sleep.gif
mutulica
Primul accident cu Logan







Primul accident cu Logan

autori: Florin Baltaretu;Ramona Olaru
Sambata, 11 Septembrie 2004


Dacia s-a rasturnat dupa ce a fost izbita de un Matiz
Craiovenii au reusit sa faca primul accident rutier in care a fost implicata o Dacia Logan. Conform politistilor, un autoturism folosit pentru test-drive, in prima zi de lansare a noului model Dacia, a fost lovit din lateral de un Matiz al carui sofer nu a respectat semnificatia indicatorului "Cedeaza trecerea". Conducatorul auto si-a recunoscut vina. "Voiam sa ajung la un prieten, nu m-am asigurat si am intrat in partea stinga a Loganului", a declarat Iulian Toma.
In urma impactului, Dacia s-a rasturnat, dar nici unul dintre pasageri, clienti care testau masina pentru a o cumpara, nu a fost ranit. "Accidentul a fost inregistrat ca o simpla tamponare deoarece nu au existat victime", a mentionat inspector principal Mihnea Dragomirescu, din cadrul Politiei Rutiere Craiova. Acesta a spus ca soferul vinovat de producerea accidentului va avea permisul suspendat din cauza ca nu a acordat prioritate. Reprezentantii dealer-ului craiovean Dacia au tinut sa precizeze ca masina implicata in accident "s-a rasturnat pentru ca a fost lovita tare in lateral, nu ca n-ar avea stabilitate".

Arktu
Jalnic. Prostii de la dacia, ma scuzati, oameni de la dacia (pleonasm, defectul meu) au facut suspensiile moi pentru groapele noastre si comfortul de care are atata nevoie romanul asta. Dezavantajul este ca se balanseaza mai usor lateral si ... il rastoarna pe marele Logan si un mic Matiz. Va dati seama ce se intampla sa zicem daca pe Buc-Pit sau Buc-Plo. la 120-130 km/h brusc se busesc unii in fata iar tu tragi stanga repede sa ii feresti? Te rastorni undeva langa ei. Suspensii moi = comfort dar siguranta redusa. Suspensii tari (ca la a mea de ex. spoton.gif ) = comfort mai redus (nu mor de rinichi ca nu e chiar Porsche) dar nu ma rastorn neam.

A... traiasca DACIA Logan (mi-as fi dorit sa fie un Renault dar a iesit tot dacia)

Daca
Ai
Cap
I-ati
Alta
--------
DACIA
YoyoMan
nonono.gif
Te contrazic arktu - la testele efectuate de ziaristi in Turcia, Logan a iesit destul de ok. Fii sigur ca ar fi vuit toata presa internationala daca ar fi avut probleme de stabilitate. Au fost fo 100 de ziaristi din toata lumea la testul ala - eu am incredere in ei. Si stii - ziaristi de la publicatii de specialitate.
In alta ordine de idei, in Germania Logan a primit calificative bune chiar si din partea celei mai serioase reviste de profil "Auto Motor und Sport".

Impacturile laterale trebuie studiate fiecare in parte. Din acel accident de la Craiova nu poti trage concluzia ca Logan are probleme de stabilitate.



Si pe urma stii si tu vorba "Buturuga mica rastoarna carul mare!" laugh.gif
Ovidius
QUOTE
Impacturile laterale trebuie studiate fiecare in parte. Din acel accident de la Craiova nu poti trage concluzia ca Logan are probleme de stabilitate.

Bei, ia mai termina cu prostiile! La impactul lateral nu se rastoarna nici o masina, ci doar Loganul! Ai inteles!?!? E o masina de cacao si cu asta basta! jamie.gif
Antont
Depinde si de viteza de deplasare a autovehiculelor...
QUOTE
a fost lovit din lateral de un Matiz al carui sofer nu a respectat semnificatia indicatorului "Cedeaza trecerea"


Daca s-a intimplat in oras, ce viteza putea avea matiz-ul? 50-60? Chiar as fi curios sa stiu. Pt ca daca toata chestia s-a intimplat la viteze mici si loganul s-a rasturnat, chiar e o masina de kko. Arktu are dreptate. Poate tre sa faci o manevra mai brusca la viteza mare, si vezi ca dacia din dotare se rastorna de una singura, ca asa vrea muschiu' ei yikes.gif rofl.gif ...Sincer, nu m-as mira, orice s-ar spune, dacia e tot dacie.

QUOTE
Reprezentantii dealer-ului craiovean Dacia au tinut sa precizeze ca masina implicata in accident "s-a rasturnat pentru ca a fost lovita tare in lateral, nu ca n-ar avea stabilitate".


Pai normal, ce sa zica si ei, doar tre' sa-si vinda marfa rofl.gif ...
Sint curios ce inseamna in conceptia lor "lovitul tare in lateral" evil.gif
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.