Cea Mai Fastă Perioadă..., ... din Istoria Românilor |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Cea Mai Fastă Perioadă..., ... din Istoria Românilor |
28 Feb 2005, 05:00 PM
Mesaj
#36
|
|||||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 5.298 Inscris: 9 June 04 Forumist Nr.: 3.787 |
La mine in Railroad Tycoon, Orinet Expres trecea musai (pentru ca asa vrea mandria mea) prin Brasov, Bucuresti si Constanta. Am informatii vagi si probabil ma insel dar stiu ca Orient Express nu a avut o ruta stabila in timp si s-au incercat tot felul de rute, inclusiv prin Romania. Uite ce zic astia de aici:
Deci in proiectul initial si in ruta initiala intra Bucurestiul si Giurgiu (by the way, Giurgiu e orasul meu natal ). Cel putin asta am inteles eu. Faza cu simplom, este o derivatie. -------------------- viata e simpla si misto!
|
||||
|
|||||
28 Feb 2005, 05:06 PM
Mesaj
#37
|
|||||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 3.203 Inscris: 6 April 04 Din: On the Rhine Forumist Nr.: 2.942 |
despre simplom etc.
edit: in Microsoft Train simulator chiar poti sa-l conduci pe o bucata de drum de vreo 80km prin austria Acest topic a fost editat de dead-cat: 28 Feb 2005, 05:07 PM -------------------- Black holes are where God divided by zero.
|
||||
|
|||||
28 Feb 2005, 05:23 PM
Mesaj
#38
|
|||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 5.298 Inscris: 9 June 04 Forumist Nr.: 3.787 |
Exact pe linkul postat de tine ma uitam si eu si uite ce am gasit: Din cate imi dau eu seama ruta principala este prin Bucuresti - Constanta - apoi pe mare. Omul zice ca:
Eu inteleg de aici ca Simplom Oriente Expres este cel care merge prin Bulgaria. Citatul al doilea se refera exact la vechiul orient Express A carei destinatie era Romania. Simplom Orient Express nu trecea prin sudul Germaniei si Austriei. Deci este vorba despre Orient Express original. Din ce am inteles eu. Orient Express 1883 mergea doar pana la Viena, de acolo erau diverse bifurcatii, cea mai importanta fiind Budapesta - Belgrad - Constantinopol Simplom Orinet Express a aparut pentru ca o ruta ocolitoare pentru a evita sudul Germaniei si Austriei. Simplom Orient Express nu trecea prin Romania. In anii 1920 reapare Orient Express pe ruta initiala cu destinatia principala Bucuresti. Ar fi interesant de consultat niste "Mersul Trenurilor" din acele vremuri. Oruicum, perioada era 1866 - 1940, deci Orient Express trecea prin Romania -------------------- viata e simpla si misto!
|
||
|
|||
Promo Contextual |
28 Feb 2005, 05:23 PM
Mesaj
#
|
ContextuALL |
|
|
|
28 Feb 2005, 05:43 PM
Mesaj
#39
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 18.844 Inscris: 30 January 04 Din: EU Forumist Nr.: 2.042 |
Prima cursa a trenului Grand Express d'Orient ( numele a fost schimbat in Orient Express in 1891) a avut loc la 4 octombrie 1883 cand a plecat pentru prima data din Paris - Gare de Strasbourg ( azi Gare de l"Est) . Itinerariul trenului ( principalele gari) erau apoi Strasbourg, Munchen, Viena (unde a ajuns dupa 30 de ore) , Budapesta ,Szegedin, Timisoara, Lugoj, Caransebes, Orsova, Craiova,Pitesti, Bucuresti cu punct terminus la Giurigiu. Pasagerii era trecuti peste Dunare cu un bac de unde erau preluati de la Rusciuk de un tren local si dusi pina in portul Varna unde se imbarcau la bordul vapoarelor postale ale Lloydului Austro-Ungar cu care ajungeau la Constantinopol.
In acesta prima caltorie Orient Expressul era format, in afara de locomotiva, de doua vagoane de dormit, unul restaurant si doua "furgoane" pentru provizii, bagaje, posta,etc. Trenul era de un lux nemaivazut la acea vreme. In 1885 compania schimba ruta. De la Budapesta trenul o lua spre Belgrad apoi pina la Nis unde linia se termina iar pasagerii erau preluati de diligente si transportati prin Sofia pina in localitatea Tatar-Bazardjik unde se imbarcau intr-un tren local turcesc ce-i transporta la Constantinopol. In 1889 este terminata linia Nis - Constantinopol astfel ca Orient Express parcurgea acum direct distanta Paris- Constantinopol in 68 de ore . In 1895 itinerariul se schimba iar, se reia cel initial prin Bucuresti apoi Cernavoda - Constanta peste podul proaspat construit. De la Constanta pasagerii se imbarcau in luxoasele pacheboturi ale Serviciului Maritim Roman care-i duceau in 17 ore la Constantinopol. Motivul principal care a determinat compania Compagnie Internationale des Wagons-Lits et des Grand Express Europeens sa schimbe ruta trenului au fost nenumaratele jafuri la care a fost supusi pasagerii trenului intr-o zona de pe ruta Sofia - Constantinopol. Odata cu deschiderea rutei peste podul de la Cernavoda, o parte a trenului Orient Express , dupa sosirea la Paris, pleca mai departe spre Londra, fie prin portul belgian Ostende fie prin cel francez Calais. Ce timpuri.... Acest topic a fost editat de March: 28 Feb 2005, 05:56 PM -------------------- Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire
Nicolas Boileau |
|
|
28 Feb 2005, 05:58 PM
Mesaj
#40
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 3.203 Inscris: 6 April 04 Din: On the Rhine Forumist Nr.: 2.942 |
thanx March.
ca fan feroviar cautam de mult detaliul cind s-a schimbat ruta prima oara. -------------------- Black holes are where God divided by zero.
|
|
|
28 Feb 2005, 07:37 PM
Mesaj
#41
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 18.844 Inscris: 30 January 04 Din: EU Forumist Nr.: 2.042 |
ok dead-cat
o ultima mentiune la Orient Express : "parintele" trenului si fondatorul Wagons-Lits a fost belgianul Georges Nagelmackers ( 1845-1905) Si daca tot esti pasionat de c.f. cred ca stii istoria liniei ferate dobrogene DBSR , prima din Imperiul Otoman ! All on board pls ! -------------------- Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire
Nicolas Boileau |
|
|
28 Feb 2005, 07:43 PM
Mesaj
#42
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 3.203 Inscris: 6 April 04 Din: On the Rhine Forumist Nr.: 2.942 |
nu
io-s "specializat" pe KPEV. -------------------- Black holes are where God divided by zero.
|
|
|
28 Feb 2005, 08:12 PM
Mesaj
#43
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 18.844 Inscris: 30 January 04 Din: EU Forumist Nr.: 2.042 |
Danube Black Sea Railway Company a fost construita de englezii intre 1857-60 intre Cernavoda - Port si Constanta-Port , pe teritoriul otoman de la acea vreme Sandjakul Tulcei. In 1882 a fost rascumparata de statul roman care a operat-o pina in 1895 ca o unitate independenta de CFR. Functionarii si inginerii englezi au ramas la posturi pina in 1895 cand s-a inagurat Podul de la Cernavoda iar linia a fost incorporata in CFR. DBSR are o istorie foarte interesanta . Pacat ca la muzeul CFR din Bucuresti singurul lucru care se mai pastreaza din inventarul DBSR este o portiune din sina ferata.
-------------------- Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire
Nicolas Boileau |
|
|
28 Feb 2005, 09:30 PM
Mesaj
#44
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 5.298 Inscris: 9 June 04 Forumist Nr.: 3.787 |
Draga March, te admir, cunosti foarte bine istoria, esti o adevarata comoara,o sursa de informatii inestimabila. Multumesc pentru aceste informatii pe care le impartasesti noua celor ignoranti.
Apreciez contributia ta pe acest forum si iti marturisesc sincer ca mi-as dori sa citesc mai multe postari de-ale tale. Te rog sa nu eziti sa postezi orice informatie consideri ca este necesara. -------------------- viata e simpla si misto!
|
|
|
28 Feb 2005, 11:05 PM
Mesaj
#45
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 18.844 Inscris: 30 January 04 Din: EU Forumist Nr.: 2.042 |
Tks. O sa mai cotroboi prin tolba sa vad ce mai gasesc
-------------------- Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire
Nicolas Boileau |
|
|
(yronick) |
6 Mar 2005, 11:19 PM
Mesaj
#46
|
Guests |
Deoarece s-a creeat o discutie off-topic, am as incerc sa o redresez punand in discutie atitudinea ostila a lui Iliescu si a lui Constantinescu fata de venirea regelui Mihai si instaurarea monarhiei. Asa ar fi fost normal, deoarece inlaturarea acesteia s-a infaptuit in conditiile venirii comunismului si odata cu daramarea comunismului ar fi trebuit in mod normal sa revenim la vechiul regim. Evident problema e mult mai complexa decat o cunosc eu si decat am infatisat-o. Daca sunteti deacord ca perioa monarhiei a fost cea mai benefica pentru tara noastra propun sa trecem de la nostalgia vremurilor in care trecea Orient Expres-ul pe la noi, si sa dezbatem aceasta problema si sa completati cu unele informatii pe care, trebuie sa recunosc, nu le am.
|
|
|
7 Mar 2005, 11:49 AM
Mesaj
#47
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 18.844 Inscris: 30 January 04 Din: EU Forumist Nr.: 2.042 |
Ia uita-te te rog cu atentie la titlul topicului ? Ceea ce propui tu e o chestie de dezbatut la politica interna. Unde parca exista un topic pe tema monarhiei, reinstuarare, etc.
Aici putem dezbate de ex. situatia economica a Romaniei in anul 1938 si de ce comunistii luau drept etalon acest an in comparatiile lor ,demagogico-mincinoase , cu "maretele" lor realizari economice ?! Acest topic a fost editat de March: 7 Mar 2005, 11:50 AM -------------------- Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire
Nicolas Boileau |
|
|
7 Mar 2005, 07:05 PM
Mesaj
#48
|
|
Vornic Grup: Membri Mesaje: 316 Inscris: 26 February 05 Din: simt aer jegos de Bucuresti Forumist Nr.: 5.800 |
Nu cred ca a existat asa ceva ...
-------------------- "Veti fi asemeni zeilor, cunoscand binele de rau."
|
|
|
7 Mar 2005, 07:52 PM
Mesaj
#49
|
|||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 18.844 Inscris: 30 January 04 Din: EU Forumist Nr.: 2.042 |
Citeste aici -------------------- Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire
Nicolas Boileau |
||
|
|||
7 Mar 2005, 09:02 PM
Mesaj
#50
|
|
Vornic Grup: Membri Mesaje: 316 Inscris: 26 February 05 Din: simt aer jegos de Bucuresti Forumist Nr.: 5.800 |
Retractez: ar fi un dezastru ! Probabil bunicii tai ar fi extaziati, numai ei ar fi extaziati daca hodorogul acela ar avea din nou puterea.
-------------------- "Veti fi asemeni zeilor, cunoscand binele de rau."
|
|
|
7 Mar 2005, 11:28 PM
Mesaj
#51
|
|||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 18.844 Inscris: 30 January 04 Din: EU Forumist Nr.: 2.042 |
Mai, Nu-mi jigni bunicii. Ei au strigat lozinci precum " Stalin si poporul rus , fericire ne-a adus" ! Dupa care au fost trimisi la taiat stuf in Delta pentru faptul ca nu au strigat destul de tare pese : ceva istorie ai invatat ? Du-te la forumul ala pe care ti l-am indicat ca poti ciupi cateva ceva de acolo despre "hodorog" ! -------------------- Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire
Nicolas Boileau |
||
|
|||
22 Mar 2005, 03:15 AM
Mesaj
#52
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 2.816 Inscris: 16 March 04 Din: Bucuresti Forumist Nr.: 2.605 |
'38 a fost considerat cel mai bun an economic , interbelic.
|
|
|
6 Aug 2005, 02:54 PM
Mesaj
#53
|
|
Dregator Grup: Membri Mesaje: 526 Inscris: 16 December 03 Forumist Nr.: 1.521 |
material : perioadaele unei tari sunt mai faste material si in ce priveste comfortul cu cat sunt mai recente
ca nu era mare fast acela ca majoritatea populatiei statea in case de lut pline cu plosnitze .. cultural : peroioada interbelica ca spirit : tot perioada interbelica |
|
|
31 Aug 2005, 08:44 PM
Mesaj
#54
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 3.320 Inscris: 21 April 04 Din: Timisoara, Romania Forumist Nr.: 3.188 |
|
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 11 May 2024 - 04:01 PM |