Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Cea Mai Fastă Perioadă...
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Dezbaterilor: Stiinta si Cultura > Exploratorium > Cronica Timpului
Pagini: 1, 2
milimetru
Care credeţi că a fost cea mai bună perioadă din istoria romānilor? Perioada īn care ţara noastră a dus-o cel mai bine, la modul general vorbind, şi de ce optaţi pt acea perioadă? Aud vorbindu-se ba de perioada interbelică, ba de domnia lui Carol I, ba de Ştefan cel Mare, Mihai Viteazul sau Mircea cel Bătrīn. Mai sīnt şi alte variante, care nu-mi vin acum īn minte... Mai sīnt?
dead-cat
1920-1939.
actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 21 Oct 2004, 12:22 PM)
1920-1939.

De ce?
Atunci au fost o multime te probleme gen Legionari si convulsii sociale, criza economica, etc.

Eu aş zice ca perioada cea mai buna a fost in 1878-1913. Monarhie constitutionala, un rege puternic, o tara independenta si oameni politici de valoare. In acea perioada Romanica noastra a crescut. Cred ca Regele Carol I a fost cel mai bun rege al Romaniei. Nici Ferdinand nu a fost rau in timpul domniei lui a fost primul razboi mondial care pana la urma s-a dovedit benefic adica la 1918 Romania a avut cea mai mare intindere teritoriala din istorie (vorbesc de Romania nu de principate sau de Dacia sau de altceva).
Totusi dupa moartea lui Ferdinand trebuirile au inceput sa se imputa deci dupa 1927 nu prea mai e bine in Romania.
dead-cat
pai in perioada aia mureau oamenii de foame, ca or pus-o taranii de-o rascoala in 1907.
n-as zice ca a dus-o tara prea grozav in perioada aia.
actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 21 Oct 2004, 12:42 PM)
pai in perioada aia mureau oamenii de foame, ca or pus-o taranii de-o rascoala in 1907.
n-as zice ca a dus-o tara prea grozav in perioada aia.

In afara de rascoala de la 1907 ce a mai fost?
Si uite si o alta viziune cu privire la asa-zisa rascoala de la 1907 despre care noi am invatat la scoala ca fiind un exemplu al exploatarii omului de catre om si al cruzimii autoritatilor fata de oamenii obisnuiti:
http://www.itcnet.ro/history/archive/mi200...rrent1/mi14.htm googlemania spoton.gif
carrad
votez si eu perioada interbelica, cand bucurestiul era real "micul paris", iar timisoara "mica viena".
nefertiti-old
Si eu as fi de parere ca perioada spusa de dead-cat ar fi cea mai buna. Dar treaba cu 'micul Paris' ma enerveaza de-a dreptul. De ce tot trebuie sa facem comparatii din astea? Stiu, au spus-o altii, cu mult timp in urma, dar mi se pare o tampenie. Parisul avea imaginea si caracteristicile lui, iar Bucurestiul pe ale sale, mult mai apropiate de Balcani. Asa ca...
ypsilonalpha
QUOTE (actionmedia @ 21 Oct 2004, 01:55 PM)
In afara de rascoala de la 1907 ce a mai fost?

Miscarile taranesti de la 1888. wink.gif
carrad
QUOTE (nefertiti @ 21 Oct 2004, 02:14 PM)
Si eu as fi de parere ca perioada spusa de dead-cat ar fi cea mai buna. Dar treaba cu 'micul Paris' ma enerveaza de-a dreptul. De ce tot trebuie sa facem comparatii din astea? Stiu, au spus-o altii, cu mult timp in urma, dar mi se pare o tampenie. Parisul avea imaginea si caracteristicile lui, iar Bucurestiul pe ale sale, mult mai apropiate de Balcani. Asa ca...

cred ca acea comparatie se refera la, ca sa zic asa,"aerul pe care il respira orasul", adica mai degraba o chestie de genul "orasul luminilor"....in rest, evident, fiecare cu caracteristicile sale. raman totusi la parerea ca astfel de comparatii ne fac cinste.
nefertiti-old
Eu prefer personalitatea si trasaturile proprii, ale Bucurestiului in acest caz, fara alte comparatii. wink.gif
carrad
in fine, fiecare are dreptul la parerea si preferintele lui.

eu prefer timisoara rofl.gif
Achernar
Bucuresti

Pe undeva chiar are acoperire chestia cu Parisul. Dar in imaginile alea e ceva anormal : centrul e bine intretinut si mai ales CURAT ohmy.gif . Cred ca inca n-auzisera de binefacerile mizeriei. Inapoiati, ce mai !
actionmedia
QUOTE (ypsilonalpha @ 21 Oct 2004, 02:14 PM)
Miscarile taranesti de la 1888. wink.gif

Daca e sa o luam asa miscari sociale au tot existat in orice perioada. Eu m-am gandit ca in 1978 - 1913 Romania a trecut printr-o perioada relativ stabila din mai multe puncte de vedere, politic, economic, social, militar. Exista si autoritate, exista si democratie (partiala cei drept). Exista o armonie.
In perioada 1920 - 1939 au existat mult mai multe convulsii, atat sociale cat si politice si economice, Daca intre 1920 si 1927 Romanica a avut crestere economica extraordinara, dupa 1929 au inceput problemele si oscilatiile, Criza agrara, miscarile muncitoresti, greva CFR-istilor, somajul alarmant etc. Tot in aceasta perioada si-au intarit pozitia partidele extremiste si pe plan politic Romania a fost un dezastru.
O perioada intradevar super ok cred ca a fost imediat dupa 1918, odata cu reconstructia si expansiunea economica. problema a fost ca in plina epoca industriala, Romania a ramas o tara preponderent agrara. Pe vreme aia se numea Granarul Europei. De aici si problemele care au urmat. Totul a inceput cu caderea bursei din New York si scaderea pretului graului pe pietele internationale, mii de tarani abia improprietariti s-au vazut inglodati in datorii.
Si sa nu mai vorbesc de poluare. Cred ca in perioada 1878-1913, aerul era inca curat,

Referitor la "Micul Paris", Bucurestiul a fost numit asa in special datorita cladirilor si monumentelor arhitecturale realizate tot in perioada 1878 - 1913.

Deci eu raman la acea perioada Regele Carol a fost cel mai bun. Cresterea Romaniei in acea perioada a fost una sanatoasa. Convulsiile sociale au fost rare si de mica amploare, daca nu se tragea in oameni nici nu s-ar fi vorbit foarte mult despre ele. La vremea respectiva inca se mai incerca uzurparea puterii din Roamnia atat din interior cat si din exterior. Dar monarhia a rezistat.
nefertiti-old
Monarhia o fi rezistat, dar era una impusa de afara si poate tocmai asta a ajutat sa nu cada. Cat priveste chestia cu aerul mai curat, e normal, anumite tehnologii inca nu cunoscusera evolutiile ulterioare.
Achernar
Aerul ca aerul, dar nu tu o chestie aruncata pe jos, nu tu o rigola pline de zoaie si noroaie, nu tu un zid jegos ... Si nici macar o groapa in pavaj ... Cred ca erau maniaci. Brrrrrrr yikes.gif . Bine ca n-am prins vremurile alea !
dead-cat
QUOTE

timisoara "mica viena".

pe vremea cind Timisoara era denumita "mica Viena" nu apartinea de Romania ci de Imperiul Austro-Ungar.

dar am trecut prin Vienna si cam tot ce are in comun cu Timisoara, in afara de accentul (timisoareniilor vorbitori de lb. germana nascuti pre 1930) e un carter care se numeste Josefstadt. si cam atit.
la fel ca smecheria cu "micul Paris" e mai mult o chestie de wannabe.
nefertiti-old
spoton.gif
milimetru
Monarhia o fi rezistat, dar era una impusa de afara si poate tocmai asta a ajutat sa nu cada

Din cīte cunosc eu monarhia nu a fost impusă din afară... Dimpotrivă, ai noştri s-au dus cu jalba īn proţap după ea... Nu-i aşa?

Monarhia a fost ajutată să nu cadă (şi) de către sistemul de alianţe europene care exista pe atunci şi īn care eram şi noi integraţi prin persoana (casa regală din care făcea parte) regelui...
carrad
QUOTE (dead-cat @ 21 Oct 2004, 03:20 PM)
QUOTE

timisoara "mica viena".

pe vremea cind Timisoara era denumita "mica Viena" nu apartinea de Romania ci de Imperiul Austro-Ungar.

dar am trecut prin Vienna si cam tot ce are in comun cu Timisoara, in afara de accentul (timisoareniilor vorbitori de lb. germana nascuti pre 1930) e un carter care se numeste Josefstadt. si cam atit.
la fel ca smecheria cu "micul Paris" e mai mult o chestie de wannabe.

no, c-am dat cu boata-n balta! rofl.gif

ce mai conteaza? daca e chestie de wannabe, io as vrea sa fie "mica roma" (aia antica!)
dead-cat
daca te uiti mai atent la viata urbana din Roma antica, o sa ajungi la concluzia ca ai prefera sa locuiesti la Iecea Mare. rofl.gif
sorin666
QUOTE (dead-cat @ 21 Oct 2004, 02:20 PM)
QUOTE

timisoara "mica viena".

pe vremea cind Timisoara era denumita "mica Viena" nu apartinea de Romania ci de Imperiul Austro-Ungar.

dar am trecut prin Vienna si cam tot ce are in comun cu Timisoara, in afara de accentul (timisoareniilor vorbitori de lb. germana nascuti pre 1930) e un carter care se numeste Josefstadt. si cam atit.
la fel ca smecheria cu "micul Paris" e mai mult o chestie de wannabe.

Nu e chiar asa, Timisoara si-a pierdut specificul de "mittel-Europa" dupa invazia masiva a "emigrantilor interiori", bastinasii trecuti de o anumita varsta INCA pomenesc cartierele dupa denumirea germana/maghiara... si isi amintesc de lucruri care azi au disparut...
Cand fructele muncii localnicilor nu erau pompate la centru, sa intretina lenea si indolenta tipic "sudista", cand in cartierele periferice nu erau inca construite cartierele de blocuri-bidonville pline cu tarani dezradacinati plutind intre doua culturi, cand aproape oricine iti putea raspunde in 2-3 limbi din cele 4 care se predau in scolile locale (este, probabil, un caz unic in lume...), cand iti faceai prieteni de orice origine etnica si sarbatoreai cu ei Pastele de 2 ori (catolic/ortodox), anul nou de 2 ori (romanesc/sarbesc), "mica Viena" era aproape o realitate...
Timpul a schimbat multe, dar ceva tot a ramas... daca nu ma insel TImisoara INCA e mai aproape de Viena decat de Bucuresti... macar geografic... rolleyes.gif
Este probabil unul dintre motivele pentru care multi banateni au preferat sa se duca la munca in Austria, in loc sa viseze la o "cariera in Capitala"... rofl.gif
Cat despre comparatia Bucurestiului cu Parisul... NO COMMENT... drool.gif singurul lucru pe care-l au in comun este ca ambele au o Gara de Nord... ohyeah.gif
ilie
Perioade faste pentru Romania au fost 1860-1943, dar si 1963-1978 si 1999-2004.
Mersul pana la Don si Stalingrad sunt unele dintre cele mai mari fapte de arme ale Romaniei in istoria ei,si le-as asocia cu o perioada clar fasta.

Privitor la arhitectura si salubritate din diverse orase ca Bucuresti sau Timisoara, si comparatiile aferente, va invit sa vizitati orase cum sunt Viena, Paris, Roma, New York, Detroit la cartierele periferice. Daca nu stiti unde va dau eu nume sau numere de strazi. Acolo veti vedea atata mizerie cat n-ati vazut niciodata in Romania. Dar asta nu inseamna ca in arhitectura sau salubritate nu se poate inzeci efortul...
carrad
QUOTE (dead-cat @ 21 Oct 2004, 03:53 PM)
daca te uiti mai atent la viata urbana din Roma antica, o sa ajungi la concluzia ca ai prefera sa locuiesti la Iecea Mare. rofl.gif

dar cine spune ca vroiam intre plebei? ohmy.gif
mi-as fi distribuit rolul de mama de-mparat!!! dar nu orice imparat
dead-cat
Viena in mare parte arata civilizat. sa-mi arate cineva oras de 5+ millioane de locuitori in care nu exista un slum. sau 2+ millioane, din partea mea.

QUOTE

1963-1978

eu n-as numi o perioada sub o dictatura crincena fasta, in care zeci de mii mureau in puscarii si la canal, cum n-as numi nici o zi din WW2 fasta; si nici de una singura n-a avansat armata romana pina la Stalingrad.

QUOTE

mi-as fi distribuit rolul de mama de-mparat!!! dar nu orice imparat

sfirseai ca si Caligula rofl.gif
carrad
ei, dar traiam o zi ca vultur!!!
dead-cat
eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines.
carrad
rofl.gif rofl.gif
MIA
QUOTE (dead-cat @ 21 Oct 2004, 12:42 PM)
pai in perioada aia mureau oamenii de foame, ca or pus-o taranii de-o rascoala in 1907.
n-as zice ca a dus-o tara prea grozav in perioada aia.

Eee - asta e īn bună măsură o deformare comunistă a istoriei şi a evenimentului de la 1907. Comparativ cu restul Europei stăteam probabil cel mai bine din istoria modernă - pentru că social nu era mare evoluţie pe atunci. rolleyes.gif

Şi eu personal īnclin spre perioada 1881 ( proclamarea Regatului Roman independent ) şi undeva spre moartea lui Ferdinand I.
Aaa - şi Carol I nu e eroul "principal" al acestei situaţii. Brătianu şi "oculta liberală" au avut un rol muuuult mai important ... wink.gif

Sunt curios īnsă de ce tu consideri dead-cat ( care oricum le ai cu istoria smile.gif ) perioada 1920-1939 cea mai fastă. blink.gif
MIA
QUOTE (Achernar @ 21 Oct 2004, 03:11 PM)
Aerul ca aerul, dar nu tu o chestie aruncata pe jos, nu tu o rigola pline de zoaie si noroaie, nu tu un zid jegos ... Si nici macar o groapa in pavaj ... Cred ca erau maniaci. Brrrrrrr yikes.gif . Bine ca n-am prins vremurile alea !

Eu cred că glumeşti ... blink.gif

Tu ai citit ce motive enumera Caragiale pentru auto-exilarea sa la Berlin ?? rolleyes.gif
MIA
QUOTE (sorin666 @ 21 Oct 2004, 02:59 PM)
cand iti faceai prieteni de orice origine etnica si sarbatoreai cu ei Pastele de 2 ori (catolic/ortodox), anul nou de 2 ori (romanesc/sarbesc), "mica Viena" era aproape o realitate...

Sorin - chestiile ce le-ai enumerat tu acolo nu prea au nimic de-a face cu noţiunea de ... "mica Viennă" ... sorry.gif
ilie
dead-cat:

QUOTE

1963-1978

Citat:

eu n-as numi o perioada sub o dictatura crincena fasta, in care zeci de mii mureau in puscarii si la canal, cum n-as numi nici o zi din WW2 fasta; si nici de una singura n-a avansat armata romana pina la Stalingrad.



Poate gresesti...dupa '63 nu s-a mai stat la canal sau in puscarii (decat in mica masura in puscarii, cazuri izolate gen Goma).
Iar daca cele aratate de mine nu sunt faste...care ar fi? Ia priveste la restul...Poate ar fi bine sa dam o definitie a cuvantului fast in cazul discutiei noastre...
mutulica
1989-1993 - cind faceam trafic la sirbi, bulgari, moldova, turcia, etc...
tot romanul era bagat in vreo cotzcarie pe unde va
yronick
1866 - 1940, perioada monarhiei
Asa spun si istorici. Atunci au fost recuperate toate teritoriile, economia functiona, am ajuns sa fim cei mai mari exportatori de materii prime din europa centrala, s.a.
actionmedia
QUOTE (yronick @ 28 Feb 2005, 03:11 PM)
1866 - 1940, perioada monarhiei
Asa spun si istorici. Atunci au fost recuperate toate teritoriile, economia functiona, am ajuns sa fim cei mai mari exportatori de materii prime din europa centrala, s.a.

Trecea pe la noi Orient Express rolleyes.gif Asta imi aminteste de Raliroad Tycoon.
dead-cat
ala-i "Simplom Orient-Express".

cel original (1883) avea ruta Paris - Strasburg - Karlsruhe -Stuttgart - München - Salzburg - Linz - Viena - Bratislava - Budapest - Belgrad - Nis - Sofia - Istanbul.

intr-un timp trecea si prin Timisoara (1896 cred unsure.gif )
actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 28 Feb 2005, 04:37 PM)
cel original (1883) avea ruta Paris - Strasburg - Karlsruhe -Stuttgart - München - Salzburg - Linz - Viena - Bratislava - Budapest - Belgrad - Nis - Sofia - Istanbul.

La mine in Railroad Tycoon, Orinet Expres trecea musai (pentru ca asa vrea mandria mea) prin Brasov, Bucuresti si Constanta. smile.gif

Am informatii vagi si probabil ma insel dar stiu ca Orient Express nu a avut o ruta stabila in timp si s-au incercat tot felul de rute, inclusiv prin Romania. Uite ce zic astia de aici:

QUOTE

In the early-1880's, Georges Nagelmackers, a young Belgian railway enthusiast, followed the example of George Mortimer Pullman in Britain, and began building luxury railway carriages for travel across continental Europe. In 1881, Nagelmackers introduced the first restaurant car aboard a continental train. On October 4, 1883, the first Orient-Express train service was inaugurated. The initial route ran from Paris to Giurgi (on the Danube in Romania), via Strasbourg, Vienna, Budapest and Bucharest. The Simplon Tunnel -- at 12½ miles, the world's longest -- was built in 1906, cutting the trip from Paris to Venice significantly, and by 1921 the Orient-Express was running an extended Simplon-Orient-Express route to Istanbul.


Deci in proiectul initial si in ruta initiala intra Bucurestiul si Giurgiu (by the way, Giurgiu e orasul meu natal cool.gif ). Cel putin asta am inteles eu. Faza cu simplom, este o derivatie.
dead-cat
simplomul a fost introdus in anii '30.

asta zice:

QUOTE

Before the Great War, the services provided by the "Orient" had attained something of their present ubiquity. Three times weekly the train left the Gare de l'Est in Paris for Constantinople, as it was then called. At Linz the train joined the route of the "Ostend-Vienna Express," following this to the Austrian capital. At Budapest. the Berlin-Constantinople sleeping-car was attached, then the train ran down to Turkey through Belgrade and Sofia.


despre simplom etc.
QUOTE

In the nineteen-twenties it was realised that this diversion of the through train from Calais and Paris to Constantinople left a gap in the Continent's through communications. The "Orient" began once again to run through South Germany and Austria, only now its real destination was not Turkey but Romania. The long and the short of it was that the service provided was twice as good as the old one.


edit:
in Microsoft Train simulator chiar poti sa-l conduci pe o bucata de drum de vreo 80km prin austria smile.gif
actionmedia
Exact pe linkul postat de tine ma uitam si eu tongue.gif

si uite ce am gasit:
user posted image

Din cate imi dau eu seama ruta principala este prin Bucuresti - Constanta - apoi pe mare.

Omul zice ca:
QUOTE
The "Orient Express" proper runs from Calais and Paris to Bucharest, passing through France, Germany, Austria, Czechoslovakia, Hungary and Romania. Then there is the closely-associated "Simplon-Orient Express," which makes its way farther south, through Switzerland, Italy and Yugoslavia.From Nish, in Yugoslavia, there is a connection for Athens, while the main part goes on through Bulgaria to Istanbul (formerly known as Constantinople) in Turkey. Finally, returning to the north, the "Ostend-Vienna Express" connects with the "Orient Express" at the latter city, providing a through link with North Germany and Belgium. The "Orient Express" links up with the "Simplon-Orient Express" by a connection between Budapest and Belgrade. Such, in outline, are the ramifications of the "Orient Express" and its associated services.


Eu inteleg de aici ca Simplom Oriente Expres este cel care merge prin Bulgaria.

Citatul al doilea se refera exact la vechiul orient Express A carei destinatie era Romania.
Simplom Orient Express nu trecea prin sudul Germaniei si Austriei. Deci este vorba despre Orient Express original.

Din ce am inteles eu.
Orient Express 1883 mergea doar pana la Viena, de acolo erau diverse bifurcatii, cea mai importanta fiind Budapesta - Belgrad - Constantinopol
Simplom Orinet Express a aparut pentru ca o ruta ocolitoare pentru a evita sudul Germaniei si Austriei. Simplom Orient Express nu trecea prin Romania.
In anii 1920 reapare Orient Express pe ruta initiala cu destinatia principala Bucuresti.

Ar fi interesant de consultat niste "Mersul Trenurilor" din acele vremuri.

Oruicum, perioada era 1866 - 1940, deci Orient Express trecea prin Romania smile.gif
March
Prima cursa a trenului Grand Express d'Orient ( numele a fost schimbat in Orient Express in 1891) a avut loc la 4 octombrie 1883 cand a plecat pentru prima data din Paris - Gare de Strasbourg ( azi Gare de l"Est) . Itinerariul trenului ( principalele gari) erau apoi Strasbourg, Munchen, Viena (unde a ajuns dupa 30 de ore) , Budapesta ,Szegedin, Timisoara, Lugoj, Caransebes, Orsova, Craiova,Pitesti, Bucuresti cu punct terminus la Giurigiu. Pasagerii era trecuti peste Dunare cu un bac de unde erau preluati de la Rusciuk de un tren local si dusi pina in portul Varna unde se imbarcau la bordul vapoarelor postale ale Lloydului Austro-Ungar cu care ajungeau la Constantinopol.

In acesta prima caltorie Orient Expressul era format, in afara de locomotiva, de doua vagoane de dormit, unul restaurant si doua "furgoane" pentru provizii, bagaje, posta,etc. Trenul era de un lux nemaivazut la acea vreme.

In 1885 compania schimba ruta. De la Budapesta trenul o lua spre Belgrad apoi pina la Nis unde linia se termina iar pasagerii erau preluati de diligente si transportati prin Sofia pina in localitatea Tatar-Bazardjik unde se imbarcau intr-un tren local turcesc ce-i transporta la Constantinopol. In 1889 este terminata linia Nis - Constantinopol astfel ca Orient Express parcurgea acum direct distanta Paris- Constantinopol in 68 de ore .

In 1895 itinerariul se schimba iar, se reia cel initial prin Bucuresti apoi Cernavoda - Constanta peste podul proaspat construit. De la Constanta pasagerii se imbarcau in luxoasele pacheboturi ale Serviciului Maritim Roman care-i duceau in 17 ore la Constantinopol. Motivul principal care a determinat compania Compagnie Internationale des Wagons-Lits et des Grand Express Europeens sa schimbe ruta trenului au fost nenumaratele jafuri la care a fost supusi pasagerii trenului intr-o zona de pe ruta Sofia - Constantinopol.

Odata cu deschiderea rutei peste podul de la Cernavoda, o parte a trenului Orient Express , dupa sosirea la Paris, pleca mai departe spre Londra, fie prin portul belgian Ostende fie prin cel francez Calais.


Ce timpuri....
dead-cat
thanx March.

ca fan feroviar cautam de mult detaliul cind s-a schimbat ruta prima oara.
March
ok dead-cat

o ultima mentiune la Orient Express : "parintele" trenului si fondatorul Wagons-Lits a fost belgianul Georges Nagelmackers
( 1845-1905)

Si daca tot esti pasionat de c.f. cred ca stii istoria liniei ferate dobrogene DBSR , prima din Imperiul Otoman !

All on board pls ! smile.gif
dead-cat
nu sad.gif

io-s "specializat" pe KPEV.
March
Danube Black Sea Railway Company a fost construita de englezii intre 1857-60 intre Cernavoda - Port si Constanta-Port , pe teritoriul otoman de la acea vreme Sandjakul Tulcei. In 1882 a fost rascumparata de statul roman care a operat-o pina in 1895 ca o unitate independenta de CFR. Functionarii si inginerii englezi au ramas la posturi pina in 1895 cand s-a inagurat Podul de la Cernavoda iar linia a fost incorporata in CFR. DBSR are o istorie foarte interesanta . Pacat ca la muzeul CFR din Bucuresti singurul lucru care se mai pastreaza din inventarul DBSR este o portiune din sina ferata.
actionmedia
Draga March, te admir, cunosti foarte bine istoria, esti o adevarata comoara,o sursa de informatii inestimabila. Multumesc pentru aceste informatii pe care le impartasesti noua celor ignoranti.
Apreciez contributia ta pe acest forum si iti marturisesc sincer ca mi-as dori sa citesc mai multe postari de-ale tale. Te rog sa nu eziti sa postezi orice informatie consideri ca este necesara. smile.gif
March
Tks. O sa mai cotroboi prin tolba sa vad ce mai gasesc smile.gif
yronick
Deoarece s-a creeat o discutie off-topic, am as incerc sa o redresez punand in discutie atitudinea ostila a lui Iliescu si a lui Constantinescu fata de venirea regelui Mihai si instaurarea monarhiei. Asa ar fi fost normal, deoarece inlaturarea acesteia s-a infaptuit in conditiile venirii comunismului si odata cu daramarea comunismului ar fi trebuit in mod normal sa revenim la vechiul regim. Evident problema e mult mai complexa decat o cunosc eu si decat am infatisat-o. Daca sunteti deacord ca perioa monarhiei a fost cea mai benefica pentru tara noastra propun sa trecem de la nostalgia vremurilor in care trecea Orient Expres-ul pe la noi, si sa dezbatem aceasta problema si sa completati cu unele informatii pe care, trebuie sa recunosc, nu le am.
March
Ia uita-te te rog cu atentie la titlul topicului ? Ceea ce propui tu e o chestie de dezbatut la politica interna. Unde parca exista un topic pe tema monarhiei, reinstuarare, etc.

Aici putem dezbate de ex. situatia economica a Romaniei in anul 1938 si de ce comunistii luau drept etalon acest an in comparatiile lor ,demagogico-mincinoase , cu "maretele" lor realizari economice ?!
Dualist
Nu cred ca a existat asa ceva ...
March
QUOTE (Dualist @ 7 Mar 2005, 08:05 PM)
Nu cred ca a existat asa ceva ...

Citeste aici
Dualist
Retractez: ar fi un dezastru ! Probabil bunicii tai ar fi extaziati, numai ei ar fi extaziati daca hodorogul acela ar avea din nou puterea.
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.