Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Aviatie (militara, Civila)
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Dezbaterilor: Stiinta si Cultura > Exploratorium > Stiinta si Tehnica
Blakut
M-am gandit sa pornesc un topic pe tema asta, fiind un subiect destul de interesant (in care se ajunge, de cele mai multe ori, la inevitabilul "avioanele rusesti vs avioanele americane".)
Nu am o idee clara despre aranjarea acestui topic, asa ca o sa va zic cate ceva despre o chestie interesanta: Su47, avion de lupta experimental rusesc. (totusi poarta denumirea de Su, nu de S ceea ce ar arata ca nu mai e chiar asa de experimental)

user posted image


Ce este interesant la Su47, din punctul meu de vedere: aripa in sageata negativa. Aripa in sageata negativa se comporta mai bine din punct de vedere aerodinamic, avand insa mari probleme din punc de vedere al rezistentei (momentul de torsiune o poate rupe). Din cauza problemelor puse de rezistena in zbor, abia dupa ce s-au mai perfectionat tehnologiile de fabricare a materialelor compozite o asemenea aripa devine realizabila. Alte avantaje ce deriva direct din folosirea acestor aripi ar fi o viteza de zbor minima mai mica (intra in vrie - stall - mai greu), unghiuri de atac mai mari si distante de decolare si aterizare mai scurte. Ramane in continuare problema instabilitatii (de aici si nevoia controlului dinamic, nu cred ca avionul asta poate fi pilotat fara asistenta calculatorului) si a rezistentei. Din cate pot sa imi dau seama este exclusa prezenta unor acrosaje pe aripi. Aparatul beneficiaza si de tractiune vectorizata (undeva in zona +-20grade) ceea ce il face si mai manevrabil. Scaunul pilotului este inclinat la 60de grade, permitandu-i sa suporte o suprasarcina mai mare.

Desigur, si o 'poza' in care Su47 doboara un f22... smile.gif
user posted image
Blakut
Mig 21 Lancer. Cateva filmari din armata romana cu un avion frumos:


Mig 21 Lancer in zbor (bonus Rock you like a hurricane smile.gif )

Mig 21 in zbor filmare prin periscop

user posted image

Date tehnice:
Viteza maxima 2230km/h (Mach 1.8)
Raza de actiune: 450-500km
Inaltimea maxima: 19000m
Rata de urcare: 230m/s
F/G:0.84
ypsilonalpha
http://ssavc.thebadboys.ro/

E forumul Școlii Superioare de Aviație Civilă din România. Te doare capul cînd vezi dedesubturile, și constați că te holbezi la ditamai leopardul ...

Sau poate că sînt doar exagerări ale respectivilor studenți smile.gif
Blakut
Desigur ca site-ul scolii de aviatie nu functioneaza. De doi ani incoace imi tot ziceam ca ma apuc de cursuri de pilotaj si de fiecare data mi se facea lene in ianuarie. Sper ca de la anul sa nu se mai intample, ar fi ultimul an in care as putea face scoala gratis.

La aeroclub s-au dus cativa colegi dar au renuntat, cam pierdere de vreme ziceau ei. Nu e benzina ca sa zbori destule ore astfel incat sa iti iei brevetul...
dead-cat
in ziua de azi, MiG-21 sunt forte noi de eroziune laugh.gif
Ovidius
Sa speram ca le vor inlocui cu F16, asa cum se tot zvoneste...
Blakut
F-16 e un avion vechi, practic cam din aceeasi generatie cu MiG-21 - sau un pic mai tarziu. Ar fi o mare greseala zic eu, sa aduca un asemenea avion in serviciul nostru.
F16 a zburat prima data in 1974. Scadem de aici 10-15 ani de proiectare si obtinem 1960-65 cel mult. Pai ce facem, inlocuim un avion vechi de 50 de ani cu unul vechi de 40? Ce afacere e asta? Multa lume se uita la f16 si vede forma aceea interesanta si automat crede ca sunt mult mai noi. Adevarul este ca MiG 21 e bun pentru ceea ce a fost facut sa fie: un interceptor. Zboara repede si urca repede, are raza de actiune mica, e ieftin si rezilient. F16 e un avion multirol, destul de vechi.

Ah, btw,pt. cine n-a fost la BSDA: Black Sea Defence & Aerospace la Romexpo, au avut un simulator de f-16 instalat intr-unul din hangarele expozitiei. Asa am avut ocazia sa infig un F16 in pamant...smile.gif

user posted image
* Maximum speed: > 2,124 km/h
* Combat radius: 340 mi (295 nm, 550 km) on a hi-lo-hi mission with six 1,000 lb (450 kg) bombs
* Service ceiling: >50,000 ft (15,239 m)
* Rate of climb: 50,000 ft/min (254 m/s)
* Wing loading: 88.2 lb/ft² (431 kg/m²)
* Thrust/weight: F100 0.898; F110 1.095

user posted image
* Maximum speed: 2230 km/h
* Range: 450-500 km (280-310 mi)
* Service ceiling: 19,000 m (62,300 ft)
* Rate of climb: 225 m/s (23,600 ft/min)
* Wing loading: 379 kg/m² (77.8 lb/ft²)
* Thrust/weight: 0.84

Daca stam sa comparam doar acesti parametri simpli, observam ca nu e atat de mare diferenta intre cele doua avioane. Numai ca trebuie sa ne gandim ca MiG 21 a zburat pentru prima data in 1956, cu aproape 20 de ani inainte de F16. Desigur, conteaza foarte mult si avionica, armamentul... dar astae se adauga dupa.
abis
Blakut, care varianta este cea mai buna pentru inlocuirea MIG-ului? Gripen? F-18?
SORIN
Blakut

E topic de salate sau ghiveci?? sad.gif

Nici Lancer n-a ajuns la performantele F-16 A!!

Sanatate....

Sorin!
Blakut
QUOTE
Blakut

E topic de salate sau ghiveci?? sad.gif

Nici Lancer n-a ajuns la performantele F-16 A!!

Sanatate....


Ok, nu a ajuns, ce vroiam eu sa spun este ca nu merita sa inlocuiesti un MiG-21 cu un F16. Lancerul a avut avionica si sisteme de bord bune, prelungind viata MiG-ului. Nu cred ca israelienii s-au bagat degeaba in perfectionarea MiG-ului...F16 este mai nou decat MiG21 dar este si el foarte vechi. Peste 10 ani ar fi in aceeasi situatie in care se gaseste MiG-21 de la noi...Si inca odata, MiG-ul este interceptor (ceva mai simplu nu se putea: o teava cu aripi), spre deosebire de F16 care din start a fost gandit ca avion multirol.

QUOTE
Blakut, care varianta este cea mai buna pentru inlocuirea MIG-ului? Gripen? F-18?

Daca am avea de ales intre F-16 si Gripen, eu as alege Gripen. O varianta si mai buna, cred eu, dar nu stiu cat de accesibila, ar fi Eurofighter...
SORIN
Un mic exemplu pt. a face putina ordine pe aici!

9 Iunie 1982 pe cerul Libanului, cea mai mare lupta aeriana din zona Orientului Mijlociu! 75 de Mig 21-23 contra 45 de F 15-16!

25 Miguri prabusite, 0 F-uri...asta pe 9 Iulie! Timp de 4 zile ( intre 7-10 iunie 82' ) 71 de Mig prabusite si tot zero F-uri!

Cum se mananca asta??

Regards....

Sorin.

http://www.youtube.com/watch?v=4hVexmbnkOk
Blakut
QUOTE
  Un mic exemplu pt. a face putina ordine pe aici!

9 Iunie 1982 pe cerul Libanului, cea mai mare lupta aeriana din zona Orientului Mijlociu! 75 de Mig 21-23 contra 45 de F 15-16!

25 Miguri prabusite, 0 F-uri...asta pe 9 Iulie! Timp de 4 zile ( intre 7-10 iunie 82' ) 71 de Mig prabusite si tot zero F-uri!

Cum se mananca asta??


Nu iti da de gandit ca exemplul e de acum 25 de ani? Foarte simplu: avioanele Israeliene erau dotate cu rachete mai bune, comunicau cu baza si intre ele rapid si eficient. Israelienii aveau metode de lupta electronice, din cauza lor MiG-urile nu puteau comunica cu baza, abia puteau comunica intre ele. Decolau fara sa stie pe unde urmau sa o ia, cred si eu ca urmau sa fie doborati. Apoi, conteaza si calitatea pilotului. Nu incerc sa spun ca MiG-ul e mai bun decat F16, presupun ca te-ai prins, insa este comparabil in ceea ce priveste caracteristica aerodinamica: viteza, rata de urcare etc. Conteaza enorm si sprijinul pe care il acorzi pilotilor, avionica etc. Apoi, in 1982, F16 era un avion inca nou. Astazi este un avion vechi. Nu la fel de vechi ca MiG21, dar inca destul de vechi avand in vedere cat timp a trecut de atunci.
http://www.afa.org/magazine/june2002/0602bekaa.pdf
SORIN
Prietene smile.gif

Faptul ca lupta anumita a fost acum 25 de ani doar intareste faptul ca nu sunt aceasi liga aceste avioane.....nu atunci si nu acum cand pe cer exista F-16 Fighting Falcon sau F-16 I.

Apropo...acestea doua sunt singurele din lume ce rezista la peste 9 g.!!

Ai dreptate in legatura cu IAF-ul.....sunt dati dreaqu aia si exemplul poate nu e la locul lui!

Cauta Fighting Falcon ( Viper ) sau F-16 I si ai sa vezi diferentele de generatii!!

Sorin.
SORIN
QUOTE
Nu cred ca israelienii s-au bagat degeaba in perfectionarea MiG-ului...


rofl.gif rofl.gif rofl.gif Nu degeaba...pt. bani spoton.gif

Nu sunt fraieri aia!!

Sorin.
Blakut
QUOTE
Apropo...acestea doua sunt singurele din lume ce rezista la peste 9 g.!!


Irelevant. In aviatie avionul se construieste in jurul pilotului. Limita la suprasarcina e data de cat poate suporta un om antrenat, iar aceasta limita este pe la 9 g. Avionul in sine poate suporta mai mult, daca ar fi conceput sa zboare fara pilot.

Repet, in ceea ce priveste F16, este inca in uz pentru ca este un avion multirol, spre deosebire de MiG 21 care e interceptor. Era interceptoarelor a cam apus, nu mai vine nimeni sa te bombardeze nuclear din avion (ca asta era ideea, se da alarma ca vin bombardierele americane, e nevoie de un avion rapid, care sa urce repede si sa se intoarca repede, viteza conta). In ceea ce priveste achizitionarea de catre armata romana de avioane F16, eu cred ca ar fi o miscare proasta pentru ca desi este mai nou decat MiG-ul, F16 este tot vechi. Are 40 de ani aproape... de ce sa luam avioane vechi, care in 10 ani vor fi in aceeasi situatie ca MiG-ul 21 de azi, cand putem lua unele mai noi si mai bune?
Erwin
QUOTE
de ce sa luam avioane vechi, care in 10 ani vor fi in aceeasi situatie ca MiG-ul 21 de azi, cand putem lua unele mai noi si mai bune?


interesele politice și banii, presupun... unsure.gif

interesant topic! ultima dată am văzut avioanele astea pe viu la un miting aviatic pe aeroportul Timișoara, acum mulți ani... am fost din prima clipă impresionat de diferențele de finisaj dintre Mig și avioanele străine, în aer însă era greu pentru un necunoscător ca mine să fac diferența... rolleyes.gif
dead-cat
tot ce-a produs homo sovieticus in materie de aviatie pe vremea lui era proiectat sa fie folosit in cadrul doctrinei lor.
adica pilotul depinde exagerat de controllerul de la sol, pentru situational awareness, pentru prioritizarea obiectivelor etc.
d-aia avionul rusesc proiectat pre '90 are deficiente serioase BVR si de regula e specializat. aveau avion specializat WVR, BVR, pentru atac la sol etc.

ca tot suntem in NATO, face sens sa luam avioane care se folosesc conform doctrinei NATO. pentru varianta "ieftina" io unu as lua F-16. e un avion maturizat, imbunatatit si cu rezultate foarte bune "pe teren". acuma depinde si cu ce package de avionics l-ar oferi americanii.
pe varianta scumpa as lua Typhoon.
QUOTE

Apropo...acestea doua sunt singurele din lume ce rezista la peste 9 g.!!

F-16 e limitat la 9g. nu ca n-ar putea airframe-ul mai mult, dar nu te lasa computerul de bord. poti sa tragi de stick cat vrei, 9g iti da computerul si nu exista manual override.
diversi pilot s-au plans de chestia asta.
iar 9g e sarcina normala si pentru Typhoon maxim (12-15g).
Blakut
QUOTE
ca tot suntem in NATO, face sens sa luam avioane care se folosesc conform doctrinei NATO. pentru varianta "ieftina" io unu as lua F-16. e un avion maturizat, imbunatatit si cu rezultate foarte bune "pe teren".


A fost. Eu zic sa luam un avion nou, sa nu dam banii pe ceva ce in 10 ani va fi iarasi invechit.
dead-cat
intrebarea e, pentru ce avem bani? ca nu-i numa costul avionului, e intretinerea, piesele de schimb si last but not least, modernizarea bazelor.

sa vedem cat are MApN-ul la dispozitie.
Blakut
QUOTE
ntrebarea e, pentru ce avem bani? ca nu-i numa costul avionului, e intretinerea, piesele de schimb si last but not least, modernizarea bazelor.


Cand s-au hotarat sa cumpere avioane aveau mai multe optiuni in cap. Sa vedem ce or sa faca...
dead-cat
se stie cand or sa se hotareasca ce anume cumpara?
Blakut
Sunt curios daca nu s-au si hotarat deja. Au cumparat avioane de transport de la Alenia. Nu am auzit nimic insa de avioane de lupta.
dead-cat
pe site-ul FAR, ioc. despre inlocuirea MiG-21, nada. au un site de sta matza-n coada. ma gandesc ca l-or fi facut niste TR-isti de la info hh.gif .
Ovidius
QUOTE (Blakut)
Nu incerc sa spun ca MiG-ul e mai bun decat F16, presupun ca te-ai prins, insa este comparabil in ceea ce priveste caracteristica aerodinamica: viteza, rata de urcare etc.

Mai ramane de comparat manevrabilitatea, care din auzite e mult mai mare la F16. Nu ca ar mai conta dog-fight-urile in ziua de azi, dar ar oferi un confort mult mai mare pilotului.

QUOTE (Erwin)
ultima dată am văzut avioanele astea pe viu la un miting aviatic pe aeroportul Timișoara, acum mulți ani... am fost din prima clipă impresionat de diferențele de finisaj dintre Mig și avioanele străine

Cu ocazia meetingu-ului aluia, am avut ocazia sa urc in cabina unui SU-27 si am fost profund impresionat de cum arata. Zici ca era cotet de gaini. Butoane toate cojite de vopsea, scaunul de la pilot tot rupt, iar cea mai electronica piesa de acolo, cred ca a fost ceasul meu. biggrin.gif
Insa ce-a facut nenea pilotu cu coaja aia de Suhoi, nu fac prea multi: cobra, looping din decolare, etc.

Una peste alta, cred ca banii alocati pentru avioane ar trebui sa reprezinte doar o parte din totalul fondurilor, iar restul pentru scolarizarea pilotilor, gaz pentru zbor, intretinere si comunicare. Daca nu ai bani de gaz, adica asa cum se intampla acum, poti sa ai toata flotila USAF in hangare, ca tot degeaba.
Blakut
QUOTE
Daca nu ai bani de gaz, adica asa cum se intampla acum, poti sa ai toata flotila USAF in hangare, ca tot degeaba.


La avioane civile, costul combustibilului reprezinta 60-70% din costul biletului. Nu pot sa decat sa ma gandesc cat consuma atunci un avion de lupta supersonic, care nu functioneaza in optim economic ci in optim de putere (maximum de tractiune, fara a se lua in calcul consumul...). Plus ca un after-burner consuma iarasi cb in draci. Aici e pareta interesanta: Eurofighter a fost gandit sa fie si un pic economic. Din cate imi amintesc e printre putinele avioane de lupta care pot functiona in regim supersonic fara post-combustie.
dead-cat
nu numai combustibilul. la avioane militare, motoarele trebuie schimbate mult mai des.
de fapt, cand au preluat la Luftwaffe in '90 MiG-29-urile RDG-iste, au modificat motoarele pentru performanta mai redusa, ca sa aiba o viata ceva mai lunga.

efectul de economie principal la Typhoon va veni din faptul ca, va fi singurul tip de avion de lupta care fortele aeriene respective il vor pastra. in Germania va inlocui Phantom F-4 si Tornado, d-aia s-a insistat pe avioane multirol. MiG-urile mostenite le-au dat intermediar poloneziilor pentru a nu mai avea inca o platforma de lupta de sustinut.
dead-cat
vazui ieri la o librarie din gara o carte "Fortele Aeriene ale Lumii", un fel de Jane's "All the World Fighting ***".
la F.A.R. scria ca MiG-21, asa cum il avem amu in configuratia LanceR va zbura pana in 2010, inlocuirea venind de-abia dupa.
ceea ce explica de ce nu se stie inca nimic despre inlocuitor.
SORIN
Tot e bine ca inca mai zboara rofl.gif rofl.gif

Sorin.

ps. sa nu spui la nimeni ca e secret.....o sa le inlocuiasca F-35!!
Cla
Eu ma gandesc cand va inlocui pe Eurofighter, Islam 666
Obwohl, mit europäischer Tech, weil sie sind zu blöd dazu spoton.gif
SORIN
Leule.....tare ala Islam 666 ohyeah.gif ...cica e propulsat cu TNT rofl.gif rofl.gif rofl.gif

Sorin.
Cla
Da Sorine, are un Afterburner la brâu rofl.gif
Olaf
Chiar, apropo de aviatie, stie cineva care sunt conditiile pentru a obtine (si pastra, apoi biggrin.gif ) brevetul de pilot particular?
Blakut
Hmm... nu sunt sigur, dar pentru a obtine brevet de pilot (cel putin pentru avioane ultrausoare, dar cred ca e valabil si cu mici variatii pentru restul), trebuie trecut un examen medical (destul de serios) apoi trebuie facut un curs teoretic (care dureaza de la cateva saptamani la cateva luni, depinzand de unde faci scoala) iar in final trebuie facut cursul practic, adica zborul propriu zis. Din cate imi amintesc ai nevoie de cel putin 30 de ore de zbor inainte de a putea da examenul de brevet (avand in vedere ca se zboara maxim 15 minute pe zi, cel putin la noi, dureaza catva timp toata chestia). Toate astea costa si bani, desigur. Pentru cei care au sub 23 de ani, totul este gratis la aeroclubul roman, desi exista limitari in ceea ce te pot invata ei (doar planorism si ultrausoare din cate stiu).
Olaf
Ok, si nu se poate zbura mai mult daca iti platesti singur benzina? Cat poate consuma un avion usor de scoala?
Cat despre cursuri teoretice, mi se pare normal. Doar ai de invatat despre zborul in sine, navigatie, reguli pentru spatiul aerian, aeroporturi, etc. Nu este putin si nu se accepta sa "uiti" ceva in timpul zborului.
Blakut
Partea cu platitul benzinei nu stiu cum e. Adica nu cred ca le poti plati pentru ceva ce nu au. Oricum, la cu taxa e destul de scump scoala de aviatie. Daca insa chiar vrei ceva mai serios te poti duce la un curs de pilot organizat de firme straine, dai cateva mii de euro si obtii brevet pentru o clasa mai mare de avioane. Cauta pe internet in romania scoli de aviatie (si particulare).
March
Un "gadget" al marinei americane : The Cormorant
user posted image
Un avion-spion ce poate fi lansat de pe un submarin aflat la 45 de metri sub apa !
Cla
Nu-i de mirare ca Putin o ia razna, se simte incoltit cu Aeroflotul lui antic rofl.gif
Si nu mi-o luati de rau, dar cred ca are complexe omu'
Ca ai fost sef al lui KGB doare daca esti in defensiva.
Un MIG 29 sau SU-27 arata de parca ti-ai trage ceasul cu mâna, flota Aeroflot se prabuseste pe zi ce trece, submarinele mor la adancime.
Un Boeing, Airbus, McDonnels-Douglas e alta clasa.
Nereusite se intâmpla si astea: Cecenia, catastrofa copiilor din scoala, imperiul pierdut.
Ce nasol ca nu se intampla astea (înca) Americii, am avea o lume egalata.
Dar e destul sa stai de vb cu UE si sa spui ca nu esti de acord cu ceva ce nu-ti convine si sa faci pe prostu' rofl.gif
Doar din cauza ca ai Siberia, plina de saraci, dar cu gaz sub kur. Trist.
De cate ori ma uit la reportaje, vad ce saracie e pe-acolo. Cum ai trecut de Ural, e pustiu. Pâna in Kamtschatka.
Pipelines pana in vest de la Gazprom si vodca ieftina de la alimentara pt. plebe. Misto. Fauririle comunismului sad.gif
Blakut
QUOTE
Un MIG 29 sau SU-27 arata de parca ti-ai trage ceasul cu mâna,


Sunt avioane foarte bune, ca nu li se fac reclama si nu apar in filme ca ale americanilor asta e altceva, dar Sukhoi-urile sunt avioane performante.
Cla
Or fi bune, dar lipseste reclama
Pe cand americanii stiu sa faca reclama pentru eu stiu ce Raptor, rusii nu au interesul sa faca reclama pt MIG sau Sukhoi.
Am vazut si eu Show-ul cu avioane civile si militare din anu' asta din Rusia.
Dar ce te faci daca n-au bani de kerosina, dar de vodca da.
dead-cat
Sukhoi are lobby mai bun in Kremlin decat Mikoyan-Gurevich, d-aia nici n-a mai aparut mare lucru in ce priveste MiG., care cel putin la MiG-29 aveau cred ca cel mai bun design aerodinamic, comparativ cu orice pe planeta la momentul respectiv.
Dar ca si intotdeauna, partea de avionics e remarcabil de rudimentara. piloti ex-RDG scoliti pe MiG-29 erau convinsi ca in zona de 10 mile bat pe oricine, nu in ultimul rand datorita lui AA-11 Archer cu 60 grade off-boresight, dar BVR treaba-i naspa si numa modele ulterioare au HOTAS, MFD-uri si poate opera independent de ground control (MiG-35, din care se pare ca exista doar ceva prototipuri).

in ziua de azi, de cand cu AIM-9X, Python 5 sau IRIS-T (90grade off-boresight si lock-on after launch), avantajul e dus si MiG-29 incepe sa fie scos din uz, sau folosit ca platforma intermediara pana se achizitioneaza ceva mai bun.
Ovidius
Din cate imi aduc aminte, un alt dezavantaj al MIG-ului era ca nu putea urmari tinte multiple...
SORIN
Bune Mig-urile...mai ales alea 21 care nu aveau sistem de propulsare a pilotului in caz de belea hh.gif

Sorin.
Cla
QUOTE (Ovidius @ 6 Jul 2007, 11:53 AM)
Din cate imi aduc aminte, un alt dezavantaj al MIG-ului era ca nu putea urmari tinte multiple...

Pentru asa ceva, multitasking, ar fi trebuit dezvoltate de femei, dar... na, si masina de spalat a fost facuta de barbati (cu intelegere rofl.gif )
dead-cat
QUOTE (Ovidius @ 6 Jul 2007, 12:53 PM)
Din cate imi aduc aminte, un alt dezavantaj al MIG-ului era ca nu putea urmari tinte multiple...

diavolu'-i de regula in detaliu. in F-16 poti urmari de ex. tinte multiple.
dar, imagineaza-ti un engagement BVR cu 1 F-16 si vreo 4 MiG-uri la diferite distante.
amu, AN/APG-66 are o raza de 150km teoretic. practic la distanta aia vezi obiecte foarte mari doar in idea ca au un vector de deplasare favorabil fata de tine.
range-ul efectiv e mult mai mic. peste 40 mile nu prea ai sanse sa vezi un MiG, cu atit mai putin cit se deplaseaza perpendicular pe vectorul tau de deplasare.
amu ai detectat cele 4 MiG-uri la 40 mile.
in varianta ideala is la +/-60 grade in fata ta, altfel nu-i vezi. asta daca-ti opereaza radarul in RWS, ceea ce inseamna ca un sweep dureaza nitel.
amu, daca vrei un lock pentru o tinta si nu vrei sa pierzi restul, n-ai decit sa treci pe TWS, care-ti ofera numai +/-25 grade scan maximul iar asta in varianta cea mai lenta. deci ai sanse al draq de bune sa pierzi 1-2 tine.

lansezi un AIM120 la vreo 35 de mile. amu tre sa astepti pana AIM-ul devine bulldog, altfel pierde target-lock-ul. adica inca vreo 40-50 sec in care poate sa dispara vreo tinta din zona de scan.

daca conditiile nu-s chiar ideale, treaba cu tintele multiple de urmarit se prea poate sa nu puste.
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.