Aviatie (militara, Civila), interceptoare, multirol, transport etc. |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Aviatie (militara, Civila), interceptoare, multirol, transport etc. |
7 Jun 2007, 12:49 PM
Mesaj
#1
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 4.405 Inscris: 16 May 04 Din: Bucuresti, the belly of heck Forumist Nr.: 3.508 |
M-am gandit sa pornesc un topic pe tema asta, fiind un subiect destul de interesant (in care se ajunge, de cele mai multe ori, la inevitabilul "avioanele rusesti vs avioanele americane".)
Nu am o idee clara despre aranjarea acestui topic, asa ca o sa va zic cate ceva despre o chestie interesanta: Su47, avion de lupta experimental rusesc. (totusi poarta denumirea de Su, nu de S ceea ce ar arata ca nu mai e chiar asa de experimental) Ce este interesant la Su47, din punctul meu de vedere: aripa in sageata negativa. Aripa in sageata negativa se comporta mai bine din punct de vedere aerodinamic, avand insa mari probleme din punc de vedere al rezistentei (momentul de torsiune o poate rupe). Din cauza problemelor puse de rezistena in zbor, abia dupa ce s-au mai perfectionat tehnologiile de fabricare a materialelor compozite o asemenea aripa devine realizabila. Alte avantaje ce deriva direct din folosirea acestor aripi ar fi o viteza de zbor minima mai mica (intra in vrie - stall - mai greu), unghiuri de atac mai mari si distante de decolare si aterizare mai scurte. Ramane in continuare problema instabilitatii (de aici si nevoia controlului dinamic, nu cred ca avionul asta poate fi pilotat fara asistenta calculatorului) si a rezistentei. Din cate pot sa imi dau seama este exclusa prezenta unor acrosaje pe aripi. Aparatul beneficiaza si de tractiune vectorizata (undeva in zona +-20grade) ceea ce il face si mai manevrabil. Scaunul pilotului este inclinat la 60de grade, permitandu-i sa suporte o suprasarcina mai mare. Desigur, si o 'poza' in care Su47 doboara un f22... -------------------- |
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 19 May 2024 - 03:17 PM |