QUOTE(abis @ 8 Sep 2008, 11:08 AM)
QUOTE
Esti liber sa completezi cu informatiile de care dispui.
Informatiile de care dispun sunt cuprinse in cartile pe care le-am citit. Ce sa fac sa ma apuc acum sa transcriu aceste carti? Cred ca poate v-ar ajuta o lista, dar asta mi se pare mandrie or eu sunt un om cu bun simt, smerit, dar stiu si cred ca ceea ce am citit merita toata atentia. Daca ar fi sa discutam numai despre sumerieni pe care eu ii consider parintii civilizatiilor antice, am afla ca multe dintre scrierile bisericesti de azi au puncte comune cu religia acelor timpuri.
QUOTE
Apropo de Irineu, el zice sincer ca manuscrisul Evangheliei dupa Matei folosit de catre ebioniti (primii crestini din Ierusalim) prin anul 185 nu continea primele 2 capitole, adica acelea vorbind despre genealogia lui Isus cu tot cu dogma nasterii din fecioara... Cum nu contineea nici povestea cu Irod macelarul de copii nevinovati. Este clar ca sunt adaugiri ulterioare.
Irineu a facut o gresala majora, o gresala pe care o comite orice criminal, credinta ca nu va lasa urme, ca va comite crima perfecta. Din fericire, azi putem sa confruntam Biblia si alte scrieri oficiale cu texte religoase salvate printr-o intamplare fericita de ura celor care doreau sa construiasca lumea crestina asa cum credeau ei ca trebuie sa fie aceasta lume. DOGMA a impus reguli stricte care culmea a inclus cutume ancestrale care nu puteau fi inlocuite de catre noua religie.
QUOTE
Irineu, care a fost, asa cum ai zis, adevaratul intemeietor al Canonului, si care si-a dedicat o mare parte din viata infiintarii Bisericii si a Noului Testament, a dat raspuns la intrebarea privind numarul evangheliilor care trebuie sa intre in biblie odata pentru totdeauna, iar Biserica l-a urmat in aceasta privinta pe acest om si numai pe el singur si pe nimeni altul; in religie nu exista democratie, diversitate si dreptul la opinie personala... Deci orice explicatie si argument ar aduce acesta in privinta numarului de Evanghelii canonice, va fi exact motivul pentru care avem atatea si nu alt numar. Din fericire, Irineu este foarte explicit si clar in aceasta problema si astfel noi stim, Slava Domnului, in mod precis ce a hotarat. Cuvintele sale exacte in aceasta privinta sunt: ‘Nu este posibil ca Evangheliile sa fie mai multe sau mai putine la numar decat sunt. Intrucat, sunt patru colturi ale pamantului pe care traim si patru puncte cardinale, iar Biserica este imprastiata in toata lumea, iar stalpul de sustinere si fundatia bisericii este Evanghelia si duhul vietii, este potrivit ca ea trebuie sa aiba patru stalpi care sa emane nemurire in fiecare directie, insufletind oamenii iara si iara... De aceea Evangheliile sunt in acord cu aceste lucruri... Intrucat vietuitoarele pamantului au patru extremitati sau picioare, si Evangheliile sunt patru. Aceste lucruri stand asa cum le-am zis, oricine care distruge fiinta Evangheliei in van o face, dand dovada de neinvatatura si nerespect.
No copmment.
QUOTE
Pavelisti, Petristi si Ioanisti, i-a invatat ca nici unul dintre ei nu putea sa il stapaneasca pe celalalt, si nici unul nu poate sa tina in mod exclusivist de cartile sale ‘sacre’ si sa insiste doar pe adoptarea lor generala. Rezultatul a fost un compromis, exact ca intr-o conventie politica de azi. Biserica tocmai se forma (prin anul 170) prin unirea micilor secte si biserici intr-un mare organism, si necesitatea unei oarecare surse de autoritate scrise, a unei ‘[i]Biblii’ recunoscute de catre toti, era evidenta; si aceasta necesitate, a dus la aparitia Canonului. Vechile carti au fost abandonate si suprimate, altele noi luandu-le locul. In termeni moderni, am zice ca a fost necesitatea politica aceea care a fost fermentul aparitiei Canonului. Mai inainte, nici macar 2 secte crestine din multele care existau nu foloseau acelasi set complet de carti, ci doar o parte mai mare sau mai mica din acesta, iar multe dintre ele foloseau numai una. Si aceasta a fost valabil o lunga perioada chiar dupa ce cele patru evanghgelii ale noastre intrasera in uz canonic si dupa ce se facuse efortul de constituire a unui unic Canon. Diversitatea si conflictul intre doctrine si dogme era pretutindeni.
Azi exista mai multe secte decat existau la inceputul crestinismului, ceea ce denota faptul ca biserica crestina este batrana si ca trebuie reformata ( s-a mai incercat dar fara succes). Reforma trebuie sa schimbe clar, concret conceptul de preemtiune asupra drepturilor religioase, cutumelor, originilor, etc. Biserica crestina s-a format intr-un creuzet crestin desi amalgamul folosit a fost divergent azi avem multe puncte comune, trebuie doar sa recunoastem ca smerenia este ceea ce ne lipseste si care ar trebui alaturi de iubire sa constitue pilonii noului canon. Renuntarea la fast, material, ziduri, aur, dogma, este calea care va salva crestinismul. Isus ne-a lasat un mesaj clar, din pacate mesajul a fost folosit de ierarhi pentru putere, dominatie, dogma, alte puteri, alaturate celor normale statale.