Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Hit-points Chronicles…
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia IT > Jocuri
Pagini: 1, 2
calfa
Pai, daca tot citesti si tu acel thread, de ce nu intervii si tu acolo ? Macar cu un cascat. rofl.gif

De fapt, poate ne spui de ce te-ai retras ... smile.gif
ypsilonalpha
QUOTE (calfa @ 22 Nov 2006, 07:39 PM)
Pacat ca te "pastrezi" doar pentru cateva subiecte, unele destul de putin interactive. sad.gif Ei, dar poate ai destula interactivitate in jocurile astea ... smile.gif

Nu e nici o interactivitate, decīt eventual cu mintea celor care au creat jocul biggrin.gif ceea ce este īn sine o chestie destul de interesantă ... mă cum dracu au gīndit ăştia aşa un quest-puzzle-boss sau mai ştiu eu ce, şi cum fac să-l termin?!?

Că īn fond, jocul īn singleplayer nu este o formă de interactivitate, ci de distracţie. Zicea recent cineva din industria jocurilor (persoană importantă, nu mai ştiu cine smile.gif ) că singlepayer-ul e un monstru ciudat, un mutant apărut acum două decenii şi ceva şi care ar fi bine să crape cīt mai curīnd. Viitorul, zicea el, este al multiplayerului, şi mai ales al massive-multiplayerului (gen World of Warcraft, Lineage, Anarchy Online şi altele asemenea).

Cred că omul era de fapt ahtiat după bani (se ştie că MMORPG-urile, dacă au priză la public, aduc venituri constante şi sigure, bazate pe aboinamentul lunar pe care jucătorul trebuie să-l plătească ca să intre pe serverele jocului), nu tīmpit sadea. Singleplayerul n-are cum să moară ... există oameni care se distrează dezlegīnd integrame şi cuvinte īncrucişate, alţii care rezolvă Sudoku, alţi se "chinuie" cīte o lună cu un puzzle (puzzle d-ăla adevărat, cu 1000 de piese din carton pe care trebuie să le potriveşti ca să reconstituie imaginea) şi mai sīnt unii care deschid calculatorul sau consola şi joacă un joc.

Nimic mai simplu.

Cīt despre interactivitate, asta rămīăne la o bere, la o petrecere... Şi poate peste un an-doi o să mă pocnească şi pe mine virusul MMORPG laugh.gif
Gothmog
Legat de MMORPG-uri...
Pana in momentul de fata nu cred ca exista un MMO care sa egaleze feelingul unui single player.Au si ele punctele lor forte, dar devin in final repetivite, chiar mai rapid decat un single.Un MMO ar trebui sa fie facut sa dureze, dar dupa mine nu exista la ora actuala vreunul care sa reuseasca sa te tina atras de el mai mult de cateva luni prin diversitatea continutului.Majoritatea reusesc sa-si mentina jucatorii lipiti de ele prin creearea unei dependente.Sigur, exista oameni care joaca WOW inca de la lansare, dar din experienta mea pentru majoritatea jucatorilor "hardcore" WOW nu mai inseamna un joc, ci se aseamana mai mult a slujba.Majoritatea continutului din MMO-uri este prea monoton, nu merita nicidecum orele de grinding pentru cateva minute de fun adevarat.O mare problema este ca in acest tip de jocuri se rasplateste excesiv timpul alocat in defavoarea indemanarii jucatorului.Astfel multi jucatori devin dependenti avand senzatia ca in timpul in care nu joaca pierd efectiv ceva, lucru care este adevarat intr-o masura deoarece altii pot progresa in timpul in care tu nu joci.In plus, esti fortat la a face anumite lucruri in timpul alocat jocului daca doresti sa faci fata.Daca nu te concentrezi pe a omori aceesi monstri de mii de ori la rand sau completand aceleasi dungeonuri in fiecare saptamana(ceea ce devine foarte, foarte plictisitor, credeti-ma), vei ramane in urma cu nivelul si echipamentul, jocul devenind inchis.
Am jucat WOW vreo 6 luni, poate chiar mai mult pe oficial, si am cunoscut multi carora desi le era efectiv sila de joc continuau sa se logheze pentru ca simteau ca "asa trebuie".Majoritatea jucatorilor au sentimentul ca "munca" face parte integranta dintr-un astfel de joc, auzeam deseori oameni nemultumiti ca trebuie sa pretreca nu stiu cat timp muncind pentru a intra in o anumita ghilda sau a face rost de un aumit item.Multi nu reusesc sa se lase deoarece au senzatia ca vor pierde tot ceea ce au "relizat", personajul la care au "muncit", etc.Mai toti sunt constienti ca jocul presupune ore de munca si doar cateva minute de distractie, dar totusi continua sa joace.
Astfel de jocuri creeaza in mentalitatea jucatorilor sentimentul unor false realizari, am vazut oameni care urlau de bucurie in microfoane cand obtineau un anumit item, oameni care deveneau extrem de furiosi cand pierdeau unul, ajungandu-se pana la amenintari cu moartea in unele cazuri.
Stiu care pare greu de crezut pentru cineva care nu a jucat astfel de jocuri, dar pe internet veti gasi destul de bloguri ce prezinta povesti ale unor depependenti de MMO-uri.Evident, in multe dintre cazruile prezentate acolo o mare parte din vina o poarta si psihicul jucatorului, dar acelea sunt cazuri extreme, soldate cu divorturi, pierderi de slujba si chiar sinucideri, pe cand o dependenta mai putin radicala se gaseste la mult mai multi jucatori.
ypsilonalpha
QUOTE (Gothmog @ 3 Dec 2006, 11:41 PM)
Majoritatea jucatorilor au sentimentul ca "munca" face parte integranta dintr-un astfel de joc, auzeam deseori oameni nemultumiti ca trebuie sa pretreca nu stiu cat timp muncind pentru a intra in o anumita ghilda sau a face rost de un aumit item.Multi nu reusesc sa se lase deoarece au senzatia ca vor pierde tot ceea ce au "relizat", personajul la care au "muncit", etc.

Cannot agree more.

Dealtfel, cred că ăsta e unul din motivele subconştiente pentru care nu mă atrag deloc nici RPG-urile singleplayer ... pentru ce să mă chinui nu ştiu cīte ore ca să fac un level-up?!? doar ca să pot căsăpi monştri de level n+1? sau ca să avansez īn poveste (care uneori e chiar fadă şi repetitivă)?
ypsilonalpha
QUOTE (Gothmog @ 3 Dec 2006, 11:41 PM)
Am jucat WOW vreo 6 luni, poate chiar mai mult pe oficial, si am cunoscut multi carora desi le era efectiv sila de joc continuau sa se logheze pentru ca simteau ca "asa trebuie".


Aşa, şi mai e o chestie, principiul că "hai să mă distrez de totţi banii" ... dacă oamenii tot au dat 10 USD pe lună, sau cīt or fi, e musai să se logheze şi să se joace , chiar dacă n-au chef, ci doar pentru că banii-s daţi deja īn avans sad.gif
dead-cat
AOE III te downgraduie daca nu joci macar o data pe saptamina (parca). Pot s-o uite. oricum de multiplayer am chef rar, asa ca, for all i care...
calfa
smile.gif La Multi Ani, ypsi, tie si ... Cronicilor tale ! thumb_yello.gif
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.