Nu e nici o interactivitate, decīt eventual cu mintea celor care au creat jocul
ceea ce este īn sine o chestie destul de interesantă ...
mă cum dracu au gīndit ăştia aşa un quest-puzzle-boss sau mai ştiu eu ce, şi cum fac să-l termin?!?Că īn fond, jocul īn singleplayer nu este o formă de interactivitate, ci de distracţie. Zicea recent cineva din industria jocurilor (persoană importantă, nu mai ştiu cine
) că singlepayer-ul e un monstru ciudat, un mutant apărut acum două decenii şi ceva şi care ar fi bine să crape cīt mai curīnd. Viitorul, zicea el, este al multiplayerului, şi mai ales al massive-multiplayerului (gen World of Warcraft, Lineage, Anarchy Online şi altele asemenea).
Cred că omul era de fapt ahtiat după bani (se ştie că MMORPG-urile, dacă au priză la public, aduc venituri constante şi sigure, bazate pe aboinamentul lunar pe care jucătorul trebuie să-l plătească ca să intre pe serverele jocului), nu tīmpit sadea. Singleplayerul n-are cum să moară ... există oameni care se distrează dezlegīnd integrame şi cuvinte īncrucişate, alţii care rezolvă Sudoku, alţi se "chinuie" cīte o lună cu un puzzle (puzzle d-ăla adevărat, cu 1000 de piese din carton pe care trebuie să le potriveşti ca să reconstituie imaginea) şi mai sīnt unii care deschid calculatorul sau consola şi joacă un joc.
Nimic mai simplu.
Cīt despre interactivitate, asta rămīăne la o bere, la o petrecere... Şi poate peste un an-doi o să mă pocnească şi pe mine virusul MMORPG