Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Invatamantul In Romania
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Dezbaterilor: Stiinta si Cultura > Exploratorium > Invatamant
Pagini: 1, 2
Petru
Cred ca ar trebui sa tinem cont ca cei mai multi oameni care dirijeaza fraiele societatii actuale au facut parte dintr-un sistem diferit de invatamant, cu mult deosebit de cel actual.
menthoru'
Petru: Te contrazic aici.
70% dintre profesori sunt tot cei din vechea garda. Retul de 30% sunt tineri, din pacate doar la o generatie distanta de cei in varsta. Mentalitatile se schimba de la o generatie la alta, dar nu intr-atat incat sa influenteze decisiv-pozitiv starea lucrurilor.
In plus, societatea in care traim este doar o forma mascata de comunism de cea mai joasa speta. In conluzie, nici cadrul pentru efectuarea schimbarii nu este asigurat.
Petru
Probabil ca ai dreptate in privinta comunismului mascat in actuala societate... dar cred ca schimbarea poate avea loc mai ales ca generatiile tinere se impun din ce in ce mai mult in viata publica.
De asemenea nu inteleg prea bine ce ai vrut sa zici cu acele procente!
menthoru'
Era doar o estimare a situatie pe varste in invatamant.
Oricum, nu este atat de usor pentru tinerii din viata publica.
Da, multi intra in politica, incearca o afacere, putini reusesc. Poate din cauza faptului
ca sunt etichetati la prima vedere si sunt aruncati undeva in margine si uitati acolo.
Lucru descuranjant pentru multi dintre ei.

Iti dau un exemplu:

Acum 2 saptamani am fost la un training organizat de Ministerul Invatamantului si Camera de Comert pe teme manageriale.
Stii de au avut de spus trainerii la inceputul cursului?
"40% dintre voi s-ar putea sa aiba afaceri de succes" (primul trainer)
"Dar daca ma uit bine la cursanti, cred ca procentul este mare si hazardat." (al doilea trainer)
Iata mentalitatea romaneasca. Tin sa mentionez ca nu erau deloc in varsta.

Dupa 2 zile de curs am constatat ca eu puteam tine mai bine decat oricare dintre ei trainingul acela.
Total neprofi faza.
vermeer
Societatea actuala nu este rezultatul procesului de invatamant. Nu are cum sa fie scoala o forta care sa depaseasca cadrul familial si anturajul social. Scoala nu a fost niciodata (iar eu cred ca nici nu trebuie sa fie) un mijloc de educare sociala. Aici trebuie sa intervina media, politia si alte "organe abilitate". Constiinta sociala se obtine prin constrangeri materiale (amenzi) sau chiar fizice. Scoala nu trebuie sa-si propuna crearea unui om integrat direct in societate ci un om care sa inteleaga ce inseamna cultura si libertate. Spiritul nu trebuie ingradit mai mult decat e strict necesar, iar orice incercare de inregimentare, chiar si intr-o clasa, trebuie sa ne puna pe ganduri. Scoala ar trebui sa fie cu un pas inaintea societatii, cel putin din punct de vedere al intelegerii generatiei actuale. Din pacate scoala pare a intra pe un fagas gresit incercand cu disperare sa-si gaseasca fortat drumul. Schimbarile dese ale sistemului de invatamant produc pagube imense in imaginea de ansamblu a societatii. Daca nici scoala nu-si poate croi un drum si propune un sistem atunci cine, in aceasta tara, mai poate reusi ceva ?
Petru
Spre deosebire de punctul de vedere de mai sus cum ca scoala nu este un mijloc de educare sociala tin sa am o alta opinie.
Perfect de acord cand afirmi despre omul care este format spre a intelege cultura si liberatatea. Dar aici cred ca intervine in principiu scoala si numai dupa intervin alte "organe abilitate"... Cat despre scoala nu cred ca este vazuta ca o "ingradire" a liberatatii decat de cei care prefera alte locuri de "inregimentare", ca strada, bar s.a.m.d.
sorin666
QUOTE (menthoru' @ Sep 4 2003, 11:38 AM)
Dupa 2 zile de curs am constatat ca eu puteam tine mai bine decat oricare dintre ei trainingul acela.

Nu stiai ca "cei care pot, fac, cei care nu, invata pe altii cum se face..." wink.gif
Crezi ca cineva care a reusit in afaceri are timp sa "treininguiasa" pe altii biggrin.gif
Damnatius
petrule, vad ca vrei neaparat sa fii avocatul invatamantului romanesc.
ai zis ceva de cei 50% din romani care cred ca invatamantul romanesc este de calitate. tocmai asta e foarte grav: lucrurile stau prost iar noi nu reusim sa vedem asta si o tinem tot pe a noastra cu "romanii sunt cei mai destepti".

vroiai argumente: articol din capital din data 01 noiembrie 2001
uite linkul pentru tot articolul : http://www.capital.ro/cautare.php?IdOfSect...wArticle=detail


QUOTE
Scoala romaneasca produce pe stoc

Facultatile vedeta ale deceniului trecut au saturat piata
Cand Romania s-a clasat, din 41 de tari, pe locul 34 si respectiv 31 la cea de-a treia Evaluare Internationala pentru Matematica si Stiinte, lumea invatamantului romanesc s-a aratat socata, se consemneaza in raportul OECD din 2000. Ungaria a obtinut tot atunci locurile 14 si 9, Bulgaria - 11 si 5, iar Cehia - 6 si 2.


Mai sa fie, pai cum asa domne'! Tocmai la matematica unde ne credeam cei mai tari? Dar vezi tu ca era vorba de romanii in general, si nu de acei cativa "crescuti in sera" cum zicea cineva mai sus.

Mai spunea cineva de cat de greu este sa faci rost de materiale didactice, de carti, etc, etc. Nu neg ca exista astfel de situatii, dar sunt si licee cu mijloace materiale destul de bune, cu dotare informatica la zi, cu calculatoare destule, dar slab folosite, unde tot nu se face mare lucru.

In liceu se pierde o gramada de vreme cu incercarea de a transmite niste informatii si cunostinte pe care tanarul absolvent poate ca nu le va folosi niciodata. Veti striga "Cultura Generala" dar eu nu vad ce treaba au reactiile din chimia organica cu cultura generala, ca sa dau doar un exemplu. Majoritatea colegilor mei (am terminat clasa de informatica) nu mai stiu nimic din chimia organica, cu exceptia celor care au optat pentru medicina la facultate. La fel sta treaba si la celelalte materii. In SUA nu esti obligat sa faci anumite materii in liceu, ci doar sa ai un anumit numar de credite din fiecare ramura : stiinte exacte, stiinte sociale etc. Gradul de dificultate al materiilor este la alegerea ta. Daca vrei sa mergi la o facultate cu profil tehnic o sa iei cursuri mai avansate de matematica si fizica, dar daca vrei sa ajungi medic nu te obliga nimeni sa inveti integrale. Poti sa alegi ce sa inveti, si astfel poti sa alegi ce iti place.

La noi alegerea o faci cand dai la liceu, pentru ca odata ce ai intrat la un anumit profil ai un anumit set fix de materii pe care le vei studia. Si cum intrarea se face prin picaj toata lumea isi va dori sa intre la o clasa de varf (info, mate fizica cu engleza, franceza sau tailandeza intensiv), iar la biochimie nu vor ajunge tocmai cei mai apti pentru a fi doctori mai departe, ci aceia care nu au fost in stare sa intre mai sus. Tara se vrea democratica, dar sistemul de invataman este tot comunist, si implica alegeri minime din partea elevului.

Cat despre facultate Petrule nu ma pot pronunta decat in cazul meu. Eu sunt la ASE si sunt dezamagit de facultate. Ma asteptam la mult mai mult. Si sa nu zica nimeni ca nici la ASE nu sunt bani de materiale didactice sau ca nu avem calculatoare si alte alea.

menthoru'
QUOTE (sorin666 @ Sep 5 2003, 01:15 PM)
Crezi ca cineva care a reusit in afaceri are timp sa "treininguiasa" pe altii biggrin.gif

Da, cred si stiu pentru ca am participat la o serie de training-uri pe tema "Team leadership" tinute de o persoana de mare succes in afaceri in SUA, a carui companie actualmente organizeaza anual astfel de training-uri pentru Armata SUA, Trezoreria SUA, Primaria NY, MOTOROLA si alte astfel de nume. Sunt oameni care au succes si tin cu tot dinadinsul sa impartaseasca si cu ceilalti secretul succesului lor.

Sunt oameni care constientizeaza ca economia se bazeaza pe relatii de interdependenta. Structura evolueaza cand fiecare membru al ei evolueaza si invers, deci prin faptul ca si altii vor avea business-uri de succes, automat si posibilitatile de extindere ale afaceri lui cresc.
Petru
DAMNTIUS,

Nu tin sa fiu "avocatul invatamantului romanesc", e o "calitate" mult prea complicata pentru mine... altii poate s-ar descurca mai bine!
Rezultatele la care faci trimitere n-ar trebui sa mire pe nimeni, poate doar pe cei care asa cum afirmi inca mai sustin ca "romanii sunt cei mai destepti"...
Solutiile pentru reforma din invatamant si apropierea acestuia de modalitatile de predare din Occident bunoara au fost incercate de ultimii ministri ai educatiei. Poate nu cu succesul la care cei visatori s-ar fi asteptat! Sa luam spre exemplu incercarea de a da elevului de Liceu optiunea de a studia unele materii optionale, care in urma cu 4-5 ani nu exista...
Masurile insa cum este de asteptat vor continua in acest sens, nimeni nu se asteapta sa intram in U.E. cu sechele ale vechilor forme de predare si invatare.
Si acum spre incheiere, ceva despre acumularea fortata de informatii. Incet incet cred ca se impun noi forme de manipulare a informatiei, mult mai diverse fata de ce se intampla nu cu multa vreme in urma. Cei care intra acum in Liceu, d.e. nu sunt stapaniti de "teroarea" ca vor fi obligati sa invete si sa-si ocupe timpul cu materii ticsite de informatii brute.
contraste
inca acest sistem de invatamant este unul ramas pe loc si dupa cum se vede... tot inainte
sorin666
QUOTE (menthoru' @ 6 Sep 2003, 12:04 AM)
QUOTE (sorin666 @ Sep 5 2003, 01:15 PM)
Crezi ca cineva care a reusit in afaceri are timp sa "treininguiasa" pe altii  biggrin.gif

Da, cred si stiu pentru ca am participat la o serie de training-uri pe tema "Team leadership" tinute de o persoana de mare succes in afaceri in SUA, a carui companie actualmente organizeaza anual astfel de training-uri pentru Armata SUA, Trezoreria SUA, Primaria NY, MOTOROLA si alte astfel de nume. Sunt oameni care au succes si tin cu tot dinadinsul sa impartaseasca si cu ceilalti secretul succesului lor.

Sunt oameni care constientizeaza ca economia se bazeaza pe relatii de interdependenta. Structura evolueaza cand fiecare membru al ei evolueaza si invers, deci prin faptul ca si altii vor avea business-uri de succes, automat si posibilitatile de extindere ale afaceri lui cresc.

Nici o pb si eu am participat si in plus de faptul ca profii erau antreprenori de mana a doua, se limitau la banalitati de genul keep smiling si uite-te in oglinda si spune "I'm a winner" rolleyes.gif
dsrk3r
N-avem carte, avem talibani
Andrei Postelnicu, Financial Times
in Jurnalul National de azi

http://www.jurnalul.ro/modules.php?op=modl...rticle&sid=7382
Justice
Sistemul de invatamant din Romania este printre cele mai proaste....a cui este vina ? A statului si a elevilor in mare parte, apoi urmand profesorii.
Pentru un salariu de nimic, profesorii nu au nici o motivatie reala sa lupte pentru/cu niste elevi care nu ii respecta absolut deloc, ii judeca dupa felul cum se imbraca si cum arata, fac glume proaste la adresa lor, in fata sau pe la spate, si cel mai important nu isi respecta indatoririle acelea de a face teme, citi etc.
Dati-mi va rog un simplu motiv pentru care profesorii trebuie sa "indure" actele de batjocura, indiferenta si ignoranta elevilor. Pentru niste bani cu care nu poti sa faci mai nimic nu merita sa te enervezi/consumi pentru asa ceva. Din aceasta cauza nu prea mai sunt profesori care sa predea cu adevarat la scoala. La meditatii lucrezi cu un singur elev, care chiar intelege ce i se preda ( atentia nu ii mai este indreptata catre activitatile distractive din timpul orelor de la scoala ).
Sa nu mai vorbim de faptul ca intr-o clasa sunt in medie 30 de elevi, deci aproximativ 30 de moduri de a invata, si intr-o ora sau doua pe zi nu se poate explica pentru fiecare elev in parte. La scoala iti sunt aruncate niste teoreme, definitii etc. care trebuie sa le inveti ca papagalul si care nu te ajuta la absolut nimic. Tin minte ca la Capacitate exact asa s-a intamplat, si la meditatiile de la matematica, am invatat chiar eu cum sa deduc teoremele, definitiile etc. Nu mai era necesar sa stiu 100 de reguli, invatasem totul logic si acest mod de invatare a fost extraordinar. Culmea este ca pentru invatarea aceasta logica trebuie sa platesti, la scoala nu iti va fi predat niciodata in asa fel. Si toate acestea din vina statului care acorda un salariu de mizerie. mad.gif

Vorbind din prisma elevilor, lipsa interesului de scoala este total. Dupa cum spunea un bun profesor de-al meu din liceu: "Dragoste cu sila nu se face"......unui elev nu ii poti "baga pe gat" materiile care nu ii plac, care nu il ajuta mai departe in ceea ce vrea sa devina. Alt factor sunt cantitatile enorme de carti de citit, lectii de retinut ( ca papagalul si apoi uiti repede ) te descurajeaza si nici macar nu ai timp sa inveti si sa iti faci temele pentru 5-6 materii diferite pe zii. Un exemplu: program de scoala de la 2 PM la 8 PM. Seara vii acasa obosit si cu siguranta fara chef de a lucra pentru scoala. Seara te culci tarziu, dimineata te trezesti tarziu si fugi la scoala sa nu intarzii....si ciclul se repeta la majoritatea liceelor in clasele a IX-a si a X-a unde programul este in acest mod. Pe langa toate acestea mai este si anturajul care te determina sa chiulesti, fumezi, droghezi, bei, astfel sutele de absente acumulate pe parcursul unui an al unui SINGUR elev. Si acestia sunt tot factori din sistemul de invatamant. Cat despre puterea elevilor de a respinge invitatiile la bere, la o tigare nu pot spune decat ca cel care nu fumeaza, nu bea etc. este considerat un fraier si izolat de majoritatea unui liceu care fumeaza, bea....
Elevii de bani gata.....acestia nu sunt interesati de scoala pentru ca nu vad in acestea nici un scop, au aproape tot ce isi doresc de la parinti. Ceea ce nu realizeaza acestia este ca, probabil, intr-un tarziu fabrica de bani "a lui mami si tati" va disparea, dar va fii prea tarziu, acestia avand deja o facultate luata cu bani dar practic nestiind sa faca nimic.
Exemplele negative pot continua prin cei care au facut o facultate, au invatat pe bune, iar acum nu isi gasesc loc de munca sau isi gasesc foarte greu si prost platit.
DA, avem olimpici internationali, premianti, dar acestea sunt cazuri izolate care reprezinta 10% din masa elevilor. Exemplele pot continua dar cred ca am atins destul de bine miezul problemelor.
Poate am folosit o lupa prea mare si am descris prea in detaliu cele de mai sus, dar eu cred ca doar cunoscand in adancime sursa problemelor se poate rezolva cu adevarat ceva. Si am vorbit doar de partea negativa deorece aceasta este cea mai mare si aceasta trebuie cat mai repede "reparata".
contraste
Bine ai venit la han JUSTICE ! Din tot sufletul, si cu felicitari pentru modul matur de abordare al subiectului ! flowers.gif welcome.gif
Justice
Multumesc contraste, si bine v-am gasit ! tnx.gif
cactus
Asta e...
“Profesorii”, tragedie intr-un act

Premierul Adrian Gura de Aur a trecut la amenintari mascate sub zambetul lui smecheresc declarand ca: “Reforma in invatamant va trebui sa tina seama si de faptul ca populatia scolara a scazut destul de mult in ultimii ani si in conditiile acestea poate ca ar trebui sa vedem din nou si norma scolara, si scolile acolo unde sunt amplasate. Daca discutam cu unii dintre functionarii publici, ei ne spun ca profesorii au si o norma mai mica, au si posibilitatea de a face meditatii, iar daca sunt in anumite locuri au si o bucata de teren si se mai descurca.”
Dar “cei mai umiliti dintre pamanteni” nu s-au speriat de vorbele cu naduf al lui Adrian Barbatul Minune si au iesit in strada sa-si verse paharul plin de nemultumiri adunate pic cu pic in ultimii zece ani. Nu iti trebuie capacitati de clarvazator ca sa realizezi ca tara in care profesorii debutanti au salarii mai mici decat un gunoier, un muncitor necalificat, un vanzator, o confectionera sau tot ce vreti, va avea mari probleme cu generatiile viitoare de tineri, care probabil vor fi calificati doar in proiectarea scuipatului pe asfalt, in administrarea banilor din buzunarul tatalui, in transportul de fetite la dormitor si in lingvistica injuraturii. Pentru tinerii absolventi de facultate, invatamantul este ultima optiune, bau-baul variantelor profesionale, pe care il aleg doar in caz de “accident”. Guvernantii, in alchimia lor inversa, au transformat piatra filozofala a cunoasterii in balast.
Domnul Nastase le reproseaza profesorilor ca recurg la meditatii sau la cocosarea deasupra bucatii de teren. Atata vreme cat nu pot sa deschida ferma Cornu 2, sa infiinteze o banca sau sa falimenteze una, muncesc si ei ce stiu. Sau poate Nastasica ar vrea sa-i vada cersind in fata Parlamentului sau facand trotuarul.
Guvernul actual ar merita sa fie consemnat in Guiness Record Book pentru distrugerea in timp record a invatamantului. Ne laudam cu acei cativa olimpici internationali care si asa nu vor ramane sa faca purici in ograda de gunoi a Romaniei si uitam ca invatamantul este un fenomen ce priveste masele de tineri. Daca nu vrem sa traim asemeni cirezilor de vite, unde cel care are “cornu” mai mare castiga, ar trebui sa acordam mai multa importanta fenomenului educational, unde reforma a fost consemnata doar pe hartie, nu si faptic, scoala ramanand sa fie sinonima cu 12 ani de exercitiu de memorare.
Facultatile si-au marit considerabil numarul studentilor si au un procent de absolvire de parca am fi invadati de genii. Am ajuns acolo incat nici diploma de licentiat, nici cea de masterat si nici cea de doctorat nu mai atesta valoarea posesorului. Cu facultati private pana si in cele mai neinsemnate orase, carti plagiate cuvant cu cuvant, nu este greu sa iti lipesti mandru titlul de “Dr” in fata numelui.
Cineva, cativa, ar trebui sa traga frana in caz de urgenta. Trenul invatamantului nostru se indreapta cu viteza de TGV si vagoane de CFR catre statia Sodoma&Gomora.


contraste
Ma CACTUS dar de ce trotuarul, cand a aparut celebra publicatie a lui Mircea Dinescu, "Plai cu boi"?????? AI???? Se pot face rezervari ! Ghici in numele cui rezerv un loc ?
Andrei MG
Invatamantul roman e mult mai concentrat decat in Occident si cand o sa fim la nivelul lor(occidentalilor) tara noastra o sa se duca de rapa. Asa suntem obisnuiti cu mai mult o data. Profesorii si invatatorii au inceput sa scoata zombii pe banda rulanta. Copiii nu sunt deloc relaxati la ore sau rad sau glumesc. Invatamantul nostru e foarte incordat. cry.gif
ksandra
personal vad invatamantul romanesc ca o institutie invechita, inecata in proriile-i rugini (da, de origine comunista).
invat la un liceu destul de bine vazut (de "elita"), si sunt la o sectie speciala de limba germana, cu toate acestea, eu am cursuri de la 7 pana la 15, o programa haotica, profesori nepregatiti pentru ceea ce predau(victime ale aceluiasi sistem in care facultatile sunt un paravan pentru incompetenta, in consecinta careia vine o supraaglomerare de materii, dezorganizare etc., adaugand proverbiala lene la acestea rezulta un cocteil exploziv si nociv pentru tot ce inseamna viitorul in romania). revenind insa in cursul liceeal pot spune ca toate problemele invatamantului vin de la caracterul modificat, mutat al speciei:romanus postcomunensis. gandidnd ca tineretul de astazi sunt doar progeniturile celor pe care comunismul i-a lovit puternic si direct si i-a prasit in conformitate cu "preceptele", pot spune ca avem de-a face cu o generatie stigmatizata de constientizarea zadarnicului. ce doresc sa spun prin asta? o tara in care era interzis sa ai un viitor, o tara in care era interzis sa sa detii proprietate, in care propria-ti casa depindea doar de flatulatiile celui mai josnic misel de la secu, in care SECUritatea nu exista de fel , in care informatia era doar stofa de basm....mai trebuie sa continui? dupa '89 am avut acces brusc la ceea ce parea un vis, toti cei care au mers in occident erau ca mesmerizati de ceea ce occidentalii au construit/inventat in perioada noastra de latenta comunista. in consecinta am preluat tot ce ni-se parea mai placut de la ei, "moda", obsesiile, vedetele si vedetismul, cultul drogurilor (pentru ca sa fiu in conformitate cu alte lucruri spuse de alti "hanisti"), nestiind insa ca toata schela asta filigrana de fantasmagorii orbitoare era/este construita pe pamant foarte fragil, din care se rupe din cand in cand o bucata, care ne face sa ne dam seama cine suntem cu adevarat. ce are asta cu invatamantul?starea invatamntului este directa consecinta a calitatii oamenilor pe care ii serveste.
think about it... cool.gif
ksandra
ah, am uitat de cultul prea binecunoscut de a educa "spre performanta", sintagma in care cuvantul performanta este sinonim cu memorare continua, in cadrul careia termenul de 'a intelege"nu este inclus obligatoriu, ASTA este cea mai mare diferenta dintre sistemul nostru si AL LOR.
ksandra
QUOTE (Justice @ 3 Sep 2004, 10:25 PM)

DA, avem olimpici internationali, premianti, dar acestea sunt cazuri izolate care reprezinta 10% din masa elevilor.

dar fii serios...
10%???
de unde aceste statistici magulitoare...
dragutz, dar de ordinul fictiunii. wink.gif
poate cam intre 0.2 si 0.3%
asa mai mere
no offense, but let's just not kidd ourselves smile.gif
Dani
Mai ingrijorator este faptul ca majoritatea elevilor premiati la diferite olimpiade internationale prefera sa-si continue studiile in strainatate, deoarece considera ca acolo vor avea parte de un viitor mai bun. In plus, institutiile de invatamint superior care ii solicita pe tineri le ofera, pe linga burse destul de substantiale, conditii excelente de studiu comparativ cu cele din tara. Este pacat ca statul investeste in pregatirea tinerilor si altii beneficiaza de rezultate ...
dead-cat
QUOTE

Este pacat ca statul investeste in pregatirea tinerilor si altii beneficiaza de rezultate ...

1. cf constitutiei in RO, invatamintul este gratuit. (ceea ce este si normal avind in vedere ca este obligatoriu)

2. pregatirea grozava si minunatele conditii de invatatura si munca (multumim pe aceasta cale partidului) este un mit. cei care-s buni la olimpiade etc. sunt asta pentru ca:

- s-au ocupat parintii de ei
- au avut (evtl.) meditatori
- au dat dovada de interes si seriozitate

de fapt, ar trebui sa ceara despagubiri ministerului educatiei pentru fiecare secunda irosita intr-un sistem care promoveaza mediocritatea.
contraste
Mediocritatea este incurajata si sustinuta de sus in jos.
Se insista si se ridica in slavi. Cu atat este mai valoros cu cat nu inseamna nimic, pentru ca nu deranjeaza !
annya
salut!
va scriu in calitate de eleva, deci, in calitate de produs al invatamantului roman. pot sa afirm cu mana pe inima ca sistemul de invatamant este la pamant. si cea mai buna dovada in acest sens este tocmai incercarea disperat a guvernului de a aduce noi "imbunatatiri" in fiecare an.
fiind in clasa a zecea, am inlemnit la inceputul anului cand am aflat ca dau treapta (la care se ia in considerare si media din clasa a !X-a). pana sa-mi dau seamaca e doar ceva formal(am doar de completat o cerere la sfarsitul anului, prin care sa solicit continuarea studiilor), m-au trecut si pe mine si pe profesori toate naduselile.
mi-aduc aminte in la inceputul clasei a 8-a inca nu se stia la ce materii dam capacitatea, si toata lumea era ingrozita caci se vehicula ca vor fi in jur de 7 obiecte. si lista poate continua.
partea proasta este ca toata ameteala asta deruteaza elevi, profesori.
iar noi elevii reactionam cel mai rau. am vorbit cu o serie de elevi din generatia mea care pur si simplu nu mai vor sa invete ceea ce li se preda la scoala (si acesti elevi nu sunt chiar de la ultimele licee din oras, ba chiar din contra, de la cele mai bune). pur si simplu le este lehamite, sila, de toata materia aceea inutila, de toate aberatiile,schimbarile promisiunile care ni sunt bagate pe gat.
foarte putini (printre care ma numar si eu) am inceput sa invatam acasa, chestii mult mai interesante care, nu sunt predate la scoala, si care stim ca ne vor ajuta la facultatea pe care vrem sa o urmam. in schimb sunt ignorate celalate materii.
si cand am scris asta nu m-am referit doar la mine, ci la toti colegii mei, si la multi alti adolescenti din generatia mea.

contraste
Bine ai venit la han !

Si daca acesta este pulsul invatamantului , cel din banci, ce sa ne mai mire ??!? flowers.gif welcome.gif
annya
mersi, si bine v-am gasit mwah1.gif
Keffr3n
Sunt student... am trecut prin ceea ce se numeste invatamant in Romania... si va spun ca e varza... Daca ar trebui ca profesorii sa respecte si sa urmeze indicatiile ministerului am ajunge o tara de inadaptati. Noroc ca mai sunt oameni care gandesc si vad incotro ne indreptam. Fiecare ministru vrea sa intre in istorie prin reformarea invatamantului... si se schimba cam des ministrii... deci...mergem din lac in put. Apropo, nici la facultate nu e mai normal...
March
In atentia unor patrrrrrioti care se bat cu caramida in piept ori de cate ori vine vorba de pregatirea romanilor !

Potrivit unui studiu IBW Austria, realizat în Europa Centrală şi de Est,
Românii au cel mai scăzut nivel de pregătire
sad.gif

Te pomenesti ca si asta-i vreo conspiratie contra tarisoarei noastre ?!?
exergy33
In atentia unora care au ramas in pana de caramizi smile.gif .....

QUOTE
50.000 de tineri supradotati au renuntat la educatia romaneasca

(Extras din articolul Tinerete fara educatie si viata fara de viitor, copyright Cotidianul, 12 Septembrie 2005)


Romania este locul in care zeci de mii de copii se pierd pe drumul spre performanta sau isi contureaza acest drum in afara granitelor. In timp ce unu din patru absolventi de liceu sau facultati viseaza sa plece, lipsa unui sistem centrat pe programe educationale cu tinta precisa in nevoile actuale si politicile educationale ale liceelor sau universitatilor din alte tari ii fac pe tineri sa renunte la studiile in Romania.

„Peste 50 de mii de tineri romani supradotati sint plecati in strainatate. Returul este foarte firav. Daca s-au intors mai mult de citeva sute, e mare miracol", spune profesorul Florin Colceag, directorul IRSCA Gifted Education. Aceasta este o organizatie neguvernamentala care se ocupa de copiii supradotati din Romania. De asemenea, un studiu al Fundatiei pentru o Societate Deschisa arata ca, in ultimii trei ani, 25% dintre absolventii de liceu sau de facultate viseaza sa plece din tara.

Superoferta de matematicieni si informaticieni

Romania exporta matematicieni pe banda rulanta. Astfel, completam un podium mondial pe care se mai afla China si India. „Ei pleaca pentru o instructie care se gaseste doar la primele sase sau opt universitati americane", spune Dinu Serbanescu, redactor-sef la „Gazeta Matematica". Anul acesta, din cei opt elevi romani care au intrat la Princeton, trei studiaza matematica. Au plecat pe domenii diverse, si nu numai in America. Europa de Vest, in special Franta, constituie o alta destinatie predilecta. Predomina matematica si informatica, insa foarte multi dintre cei care aleg sa lase Romania in urma se orienteaza spre stiintele socio-umane, unde cercetarea este costisitoare si obligatorie pentru o cariera academica si profesionala de succes.

Romanii pleaca sa studieze, strainii vin sa faca afaceri

Problemele puse de un exod al inteligentei sint foarte grave. „Am livrat foarte multe creiere stiintifice si am atras creiere antreprenoriale, pentru ca noi nu avem la nivel preuniversitar o cultura antreprenoriala", explica Florin Colceag infuzia de capital uman din strainatate si orientat spre arta afacerilor, in lipsa celor care au plecat. Mai mult chiar, si atunci cind se intorc, tinerii plecati nu sint absorbiti, din lipsa existentei unei piete care sa ii primeasca. Vina este, in opinia dinsului, a sistemului de invatamint care incurajeaza o cultura a obedientei, si nu una creativa: „Trebuie incurajat potentialul individual si utilizarea lui".

Nu avem un sistem de a descoperi talente

In Romania, aproape 5% din rindul tinerilor sint supradotati. Foarte multi se pierd insa pe drumul catre performanta. Nu sint descoperiti. „Faptul ca aproape 70% dintre olimpicii la matematica provin din familii care au legatura cu invatamintul demonstreaza ca trebuie un os de dascal care sa descopere capacitatea de a rationa repede si corect", afirma Radu Gologan, coordonatorul lotului national de olimpici la matematica.

Solutia ideala si care, de altfel, functioneaza in peste 40 de tari, inclusiv in Rusia, Serbia, Croatia sau Slovenia, este crearea unor centre speciale de cercetare care sa lucreze cu acesti copii supradotati. Astfel de tari au dat drumul unui sistem de educatie bazat pe programe cu tinta precisa, care sa acopere nevoile actuale. • (Razvan Mihai Vintilescu)

Olimpicii care au sedus Vestul
In ultimii cinci ani, Romania a cistigat aproape 300 de medalii la olimpiadele scolare internationale.
Fara zgomote si blitzuri, fara ifose de fotbalisti in voga, s-au inscris la universitati celebre si au continuat sa cistige premii pentru ele. „Dupa 1990, majoritatea plecau din tara. Acum, olimpicii romani, daca nu pleaca la Princeton sau la Harvard, nu se mai duc oriunde", spune Radu Gologan, coordonatorul lotului national de olimpici la matematica. Dar nici aceasta nu este o problema. Cele 82 de medalii, dintre care 25 de aur, obtinute la internationalele de matematica in ultimii 15 ani, reprezinta un standard pentru Romania. Unul dintre cele mai ridicate din lume.

Strainii le dau bani de buzunar, MEC le pierde urma

Olimpicii internationali primesc burse speciale, oferite de universitatile de top din Statele Unite si din Europa de Vest. Aceste burse acopera integral costurile studiilor, cazarea, masa si chiar banii de buzunar. Acolo sint vedete si sint tratati ca atare.

Unii pleaca de dorul competitiei. Sa fie impreuna cu cei mai buni, in medii care concentreaza valorile, este esential pentru ei. Este motorul ce i-a condus spre performanta, dupa cum afirma chiar indrumatorii lor de la loturile nationale. Odata intrati pe portile universitatilor occidentale, nu toti aleg sa continue linia pe care au plecat. Unii se reprofileaza. „Doar 60% dintre cei care au plecat cu premii la matematica mai fac matematica. Ceilalti fac altceva. Chiar si literatura comparata", mai afirma Gologan.

Nimeni nu stie citi olimpici romani au plecat. Nici macar Ministerul Educatiei nu are habar. In astfel de conditii, ar fi un adevarat eveniment ca cineva sa ii astepte la intoarcere… daca se vor mai intoarce. • (Razvan Mihai Vintilescu)

Tinerii nu mai invata, profesorii nu mai predau
Decanii facultatilor de orice profil din tara au remarcat ca, de la an la an, absolventii de liceu sint tot mai slab pregatiti. Pe de alta parte, tinerii se pling ca profesorii nu se tin de treaba.

Din ce in ce mai multi tineri care vin la facultate au un nivel scazut de pregatire. Rectorul Academiei de Stiinte Economice, Ion Gheorghe Rosca, afirma ca multi tineri admisi povestesc despre absenta profesorilor de liceu de la ore. Pentru ca dascalii isi neglijeaza orele in favoarea unor slujbe paralele mai banoase, nivelul de pregatire a majoritatii s-a diminuat. In acelasi timp, liceele cu traditie din tara formeaza tineri competitivi. Solutia intrevazuta de rector o reprezinta clasificarea calitativa a scolilor: „In aceste conditii, ASE-ul nu ar mai da examen, pentru ca ne-am baza pe pregatirea din liceu". Lipsa banilor si deteriorarea statutului social al profesorilor ii determina pe cei mai inteligenti absolventi de cursuri superioare sa fuga de catedra. Calitatea educatiei profesorilor scade vizibil in acest context social, iar gradul lor de implicare este din ce in ce mai redus: „Pentru ca profesorii de liceu nu mai merg la ore, industria meditatiilor este in plina dezvoltare", considera Rosca.

Cantitate fara calitate

Un alt factor care ii face pe profesorii de facultate sa ofteze dupa studentii de altadata il reprezinta si numarul tot mai mare al celor care se inscriu in invatamintul universitar. Daca pina in anii '90 doar un sfert dintre liceeni intrau la facultate, astazi, numarul absolventilor de liceu este de cele mai multe ori egal cu cel al admisilor la nivelul urmator. • (Tudorita Soldanescu)


Preluare din Cotidianul, 12 Septembrie 2005.

Extras din articolul Tinerete fara educatie si viata fara de viitor, semnat de Mirela Corlatan, Simona Gheorghe, Iuliana Gatej, Tudorita Soldanescu, Razvan Mihai Vintilescu.

dascalita
De cate ori citesc un astfel de articol,am un gust amar si simt ca-mi fuge pamantul de sub picioare...
Multi ani vor trece pana cand se va pune cu adevarat capat acestui exod de creiere!Vina apartine scolii si societatii in egala masura.Ceea ce ma sperie pe mine nu este situatia actuala a invatamantului romanesc,ci cea viitoare,tinand cont de faptul ca noua generatie de profesori e ...nemotivata,ca sa ma exprim elegant,iar cei mai buni absolventi isi gasesc slujbe mai bine platite si mai putin blamate ca in invatamant!
....Problema caramizilor e...o problema!E adevarat ca nu toti elevii romani sunt geniali,dar...unde e tara cu toti elevii olimpici?
LINICA
Nu-mi vine sa cred ca sunt elevi care au media 7 la romana si in prag de capacitate nu stiu care sunt pronumele personale. sad.gif

In acest caz nu mai pot sa spun ca invatamantul este la pamant. Invatamantul este un pic sub pamant. - si eu sunt o fire optimista in general. wub.gif


Achernar
"Învăţământul românesc este într-o continuă cădere, iar problemele învăţământului preuniversitar sunt cele mai acute. Sistemul nu e dispus la reformă, aşa că am nevoie de presiunea părinţilor şi a copiilor. Voi trebuie să daţi cu pumnul în masă", a declarat, sâmbătă, ministrul Mihail Hărdău la prima întâlnire a reprezentanţilor asociaţiilor de părinţi din ţară cu reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei.
Hărdău le-a cerut părinţilor "să nu-i mai gâdile pe profesori". "Fiţi demni. Nu trebuie să-i îndopaţi pe dascăli la concursuri cu sucuri, cafele şi ţigări. Când vorbesc de creierul prăfuit al unor profesori, asta înseamnă că el poate fi foarte bun, dar nu se schimbă. Praful nu are de-a face nimic cu calitatea, ci cu mentalitatea. Trebuie să schimbăm macazul. Eu vreau presiuni asupra şcolii, nu asupra Ministerului Educaţiei. Pe mine să mă lăsaţi în pace", a conchis Hărdău."

Sursa

Noua metoda de reforma : faceti bah voi reforma ca eu am treaba. Dati cu pumnu' in masa, cu picioru', cu ce gasiti. Daca e vreunu de comenteaza ii ziceti c-asa am ordonat eu.
De-abia astept sa vad cum vor interpreta jmecherasii de liceu pretioasele indicatii ale ministrului. Adica, ce sa mai astept, ca e clar : 'ce faci fah, ma lasi corigent ? 'rai a dreak, te dai ciumeaga, astepti shpaga, hai ? Cand ti-oi dau un pumn in ... masa, mori. Ce daca nu stiu nimic la jegu' tau de materie ? Tu esti de vina ca nu stiu, ca toti sunteti nixte shpagari. Da' las ca vin cu taica-miu, frati-miu, var-miu si bunica-miu si-ti spargem si masa si capu' si tot ce mai ai. Sa te-nveti minte si sa-ti schimbi ... aaa .... mentalitatea".

Nu-i invidiez pe astia din invatamant. Au bagat-o pe maneca.
mutulica
problema asta cu invatamintul imi aduce aminte de problema multinationalelor...

de multe ori, tinerii romani, din multinationale sunt intarziati la promovare si la salarizare, din cauza "pasaportului romanesc" (desi nu va recunoaste nici o firma ca sufera de un mic sovinism/rasism)...
intre timp, acestia isi gassesc alte joburi mai bune si migreaza, de multe ori chiar in strainatate, ajungand sa conduca pe expatii din romania, din pozitii de romani expatriati pe la sediile centrale... chiar daca in alte firme decit cele initiale
intr-un fel sau altul, ne fac un bine aceste multinationale, pentru ca ne cresc ambitia si valoarea

la fel vad si exodul de creier, catre zari cu mai multe posibilitati. daca reusim sa ii definim ca si diaspora romaneasca, si reusim sa ii convingem pe acesti tineri sa ramina romani, nu vad care e problema. la fel cum cei mai multi evrei traiesc in afara tarii, mai ales cei cu premii nobel in buzunar, de ce nu am putea sa avem si noi geniile noastre
dascalita
Ministrul Hardau e omul cel mai nepotrivit pentru postul pe care il ocupa...Nu cred ca va putea sa opreasca aceasta "cadere libera" a invatamantului.Va fi in continuare o mare harababura,asa cum e de prea multi ani!Pacat de oamenii care pun suflet in aceasta meserie,pacat de elevii care chiar invata,pacat de increderea pe care le-am acordat-o celor ce au promis ca educatia va fi "prioritate nationala"...
dascalita
Am urmarit rezultatele la Testele nationale ale fostilor mei elevi, acum in clasa aVIIIa.Au trecut toti, cu note peste 7, cu o singura exceptie...Exceptia asta mi-a lasat un gust amar... sad.gif A picat unul din cei mai buni elevi ai mei de la ciclul primar, un elev cu o inteligenta peste medie...Explicatia sta in atitudinea familiei, in implicarea ei...O familie care a avut nesansa, zic eu, de a se realiza material spectaculos in ultimii ani, si care a uitat prioritatile in viata...Pe vremea cand copilul era elevul meu erau o familie modesta ,au inceput o afacere, le-a mers, copilul a primit tot ce si-a dorit, mai putin timp si atentie din partea parintilor...L-au mutat in vreo doua scoli, pe motiv ca profesorii nu-s suficient de buni pentru copilul lor iar acum... sad.gif se intreaba unde au gresit.Daca ar intelege macar acum... sad.gif
cipdecip
Sunt profund deceptionat de invatamantul din Rom .
Conditie de promovare a examenului de informatica : obtinerea certificatului ECDL , universitatea organizand examenele necesare. Platesc multe milioane , mai dau suplimentar foarte multe examene si obtin certificatul , media fiind 8,4.
La examenul de informatica ni se comunica , ca notele sunt cuprinse intre 5 si 7. La media mea de la ECDL de 8,4 , promovez examenul la informatica cu nota 6.
Oare ei cred ca examenul lor de informatica este superior unui certificat recunoscut in toata europa ?
Cucu Mucu
Din ciclul "Ai lor sunt mai prosti decat ai nostri!" :
20% dintre elevii britanici nu pot sa localizeze Marea Britanie pe harta

Un elev britanic din cinci nu poate sa localizeze Marea Britanie pe o harta, potrivit unui studiu realizat pentru revista National Geographic Kids, relateaza cotidianul The Mirror.

In acelasi timp, mai putin de doua treimi pot sa identifice SUA, subliniaza studiul, realizat pe un esantion de 1.000 de elevi cu varste cuprinse intre 6 si 14 ani.
mutulica
clar cu ai lor... cum o fi sa intrbe si pe ai nostri asa ceva
cactus
QUOTE (mutulica @ 25 Oct 2006, 07:46 PM)
clar cu ai lor... cum o fi sa intrbe si pe ai nostri asa ceva

Ai dreptate; dar as mai zice ceva - atata timp cat propria tzara nu-si promoveaza in mod concret propriile valori, sa nu ne miram daca pentru un post de secretara sau referent sau lucrator comercial la un serviciu de desfacere - lucrator care efectiv factureaza si urmareste cursul facturilor - se cer studii superioare de specialitate si experientza relevanta in domeniu...NU glumesc - in firma in care am lucrat, la serviciul desfacere, unde practic se preiau comenzi si se elibereaza facturi, totzi referentzii erau ingineri cu scoala terminata bine merci; mai vrei ?
Mai nou, cred ca si pentru functzia (?) de magazioner trebuie sa ai studii superioare, experientza relevanta in domeniu, cunostintze de operare calculator si sa fii sub 25 de ani. DAR - cand e vorba de calificari, suntem mai ai drakului decat restul lumii....Sau poate tocmai de aia ? Si ne mai miram ca pleaca oameni capabili ? Brava lor daca reusesc sa plece thumb_yello.gif
March
Cele mai bune si cele mai slabe universități

Primele trei:

Universitatea „Al. I. Cuza”, Iași
Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca
Universitatea din București
Ultimele trei:

Universitatea de Medicină și Farmacie, Craiova
Universitatea „Titu Maiorescu”
Universitatea „Spiru Haret


Acuma io cred ca pot fi absolventi ai ultimelor trei care sa fie mai buni ca unii din primele trei !
Eclectic
QUOTE
Acuma io cred ca pot fi absolventi ai ultimelor trei care sa fie mai buni ca unii din primele trei !


De acord, mai ales ca, din cate am citit, criteriul clasamentului a fost reprezentat de numarul de articole publicate. Nu cred ca asta determina (neaparat) calitatea actului predarii.
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.