Energia Alternativa |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Energia Alternativa |
25 Feb 2008, 06:50 PM
Mesaj
#1
|
|
Vornic Grup: Membri Mesaje: 477 Inscris: 14 July 05 Din: botosani Forumist Nr.: 6.616 |
hai sa deschidem un nou topic despre panourile solare si nu numai,sursele de energie alternativa in general:solara, eoliana, geotermala, hidro, biodiesel.firme producatoare,firme importatoare,firme specializate in montare si intretinere.
-------------------- prietenii sunt la fel ca umbrelele:atunci cand ploua nu gasesti nici una
|
|
|
21 Sep 2010, 01:58 PM
Mesaj
#2
|
|
Vataf Grup: Membri Mesaje: 183 Inscris: 27 July 10 Forumist Nr.: 17.554 |
s o iau cu inceputul ..pt Doru c.
ati spus ca aveti 2 panouri solare de 95w,baterie de 200Ah,cheargerul de 20A,generator 3KW manual.{sfoara} data trecuta am cam luat o cam de la mijloc .cu redresorul. panourile s ok dau cam 16Ah maxim pe timp de soare .adica 95w x2panouri=190w : 12v=aprox 16Ah +-cativa amperi datorita tipului de panou sl.si/sau chargerului si/sau tensiunii reale de lucru .adica....panourile, sigur masurate la esirea lor fara chearger{incarcatorul de acumulatori+protectie+stabilizator pe 12vcc} unele au 14vcc,altele 15 ,pana in maxim 17vcc .depinde de producator si de nr.de celule fotovoltaice. bateria e ok.de 200Ah e super.aveti unde stoca "energie".fiind si de "ciclu profund" deep cycle rezista in timp la incarcari repetate si descarcari majore -cam pana la 40% din capacitatea ei .etc e ok. cheargerul de il ai e ok.parca de 20Ah .respectati intocmai instructiunile de conectare.nu faceti scurt la borne sau conectori,puteti sa va ardeti sigur la maini.bateria cand vine noua ,in unele cazuri e incarcata din fabrica cu doar 40-50% din capacitate .verificati starea ei .sa aiba peste 12,3 volti daca nu ati mai incarcat o de mult timp. e dimensionat bine pt cele 2 panouri{ele dau max 16Ah} cel putin asa reiese din ce mi ai spus tu. folositi conductor supradimensionat ca diametru pt distante lungi ex.daca ei spun ca aveti nevoie de conductor de diametru de 4mm ,tu pui de 6mm.ca sa aibe o rezerva de amperaj,ex ai vazut ce groase sant firele de la baterie catre electromotor si alternator..faci o data calumea si nu te mai doare capul.te costa mai mult dupa aceea sa repri ,testezi etc+timp .in curent continu-cu cit distanta de racordare e mai mare cu atat pierderile de tensiune sant mai mari. daca fac instalatia de lumina pt cabana pe 12vcc,plec cu coloana principala din tabloul de 12vcc cu un diametru cat mai mare .de minim 6mm.apoi ma ramific din "doza"cu fire mai subtiri{ex 0,75mm-1,5mm} catre consumatori-becuri,lampi,veioze etc pt iluminat.trebuie asa facut ca lucrati in curent continuu.difera de alternativ .iar daca mai puneti si " prize"{cu papuc mama-tata sau pe tip cu surub}speciale sa legati si un convertor de la 12vcc la 220vca, de exemplu sus la mansarda si sant 20m lungime pt "pozat"firele electrice,apare pierdere de tensiune .atunci coloana principala pana sus la mansarda in prima "doza"trebuie dusa cu conductor de minim 8mm.uitati va la firele de legatura de exemplu de la UPS: DINTRE BATERIE SI TRANSFORMATOR SI ELECTRONICA.sant groase de 4-6mm.daca puneti doua ups atunci dublati grosimea coloanei de racordat UPS.ca sa aveti de unde ""suge ""curent A. AM PUS ACESTE SUPRADIMENSIONARI CA EXEMPLU PENTRU CINE VREA SA PUNA CONVERTOARE REALE DE 12VCC-220VCA TIP UPS DE MINIM 400W REALI,nu fasuri chinezarii din targ sau magazin care costa cateva sute de mi de lei. daca faceti iluminatul de 12vcc pe lampi ,veioze, toate pe tip LED {consum f mic}atunci nu mai este nevoie de supradimensionare .plecati cu coloana/coloane de 1,5-2,5mm .e suficient. depinde de ce consumatori aveti. acum generatoru .aici e buba . aveti doar 2 posibilitati .ambele ff costisitoare: primo:vindeti generatorul pe care il aveti acum{ca e cu pornire manuala-sfoara},mai puneti diferenta si luati unul cu pornire la "cheie".cu buton de pornire sau cheie ,deci automat.stiu,cele pe benzina ,cam 80% din ele sant cu pornire manuala.iar restul sant ff scumpe .au in plus electromotor ,angrenajul de cuplare cu axul generatorului,si o baterie+electrica/electronica aferenta pornirii automate.DAR TOT PE BENZINA .PORNESTE MAI USOR IARNA ,DECAT CELE PE MOTORINA. SI E MAI IEFTIN DECAT PE MOTORINA. secundo:cum a spus si THE DUDE ,e mai complicat.ff complicat. o sa continu pe seara pt doru c. sper . Acest topic a fost editat de pepinogepeto: 21 Sep 2010, 03:03 PM |
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 29 April 2024 - 05:01 AM |