Energia Alternativa |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Energia Alternativa |
25 Feb 2008, 06:50 PM
Mesaj
#1
|
|
Vornic Grup: Membri Mesaje: 477 Inscris: 14 July 05 Din: botosani Forumist Nr.: 6.616 |
hai sa deschidem un nou topic despre panourile solare si nu numai,sursele de energie alternativa in general:solara, eoliana, geotermala, hidro, biodiesel.firme producatoare,firme importatoare,firme specializate in montare si intretinere.
-------------------- prietenii sunt la fel ca umbrelele:atunci cand ploua nu gasesti nici una
|
|
|
20 Sep 2010, 12:12 AM
Mesaj
#2
|
|
Vataf Grup: Membri Mesaje: 183 Inscris: 27 July 10 Forumist Nr.: 17.554 |
cum v am promis am revenit.
pt Marduk..e bine sa probezi orice echipament sau componenta atunci cand faci ceva hom-made.de ce ?pai te poti trezi ca dupa ce te chinui 1-2-3 etc luni sa faci ceva si le asamblezi ca sa iasa de exemplu o eoliana vezi ca nu functioneaza si e mai multa munca dupa aceea .desfa,probeaza ,pune la loc. eu am avut noroc sa am prin "fiarele mele" un dinam original .a fost super .a mers instalatia non stop vreo 7-8 ani.merge f bine si cu alternator de dacie {ca exemplu},la fel de bine poti pune de renault sau de bmw.e bine sa l testezi inainte ,ca sa nu te trezesti ca nu functioneaza dupa ce il montezi in echipament{agregat} in cazul dat eoliana cu cat ai mai multe la dispozitie {gratis} cu atat mai bine. de ce? simplu -ai de unde alege.unele dau curent mai mare {bmw}dar au nevoie de turatie mare.altele au nevoie de turatie mai mica pt afunctiona la randamentul lui maxim.exemplu eu am testat mai multe ,si la sol in gol{doar un bec }dar si pe echipament {eoliana,chiar si hidro} conteaza ff.mult si generatia alternatorului si/sau daca e vechi sau sh. cel mai mult mi a placut de la firma ducellier franta.randament mare --adica curent mare de incarcare a acumulatorilor{aproximativ 8-12Ah}---la o turatie medie normala pt el ---adica 1100pana in 1400 rpm[rotatii pe minut],tinand cont ca relantiul este undeva la 800rpm....la relanti altrnatorul abia incarca acumulatorul--- curentul de excitatie al alternatorului era mic,dar nu mai stiu cit .au trecut mai bine de 15 ani. nu stiu daca se mai fac alternatoare ducellier.eu am avut de unde alege{gratis} dar mai gasesti in targ in bucuresti in VITAN.echipau niste PEG.....T MAI VECHI. cele tip nou cu magnet sint si ele bune daca au magneti puternici si mai ales pe NEODIN.LA RESTUL MAGNETILOR LE SCADE CAMPUL MAGNETIC .DEPINDE DE CALITATEA MAGNETULI DIN DOTARE. CUM PROBEZI UN ALTERNATOR.--de ce?pt ca poate sa aibe o infasurare strapunsa {intrerupta},o dioda sau grupul de diode arse,un scurt etc .---- ------simplu --- se ia una bucata alternator ,una bucata baterie de minim 6-8Ah bine incarcata,una bucata bec tip far,una bucata sfoara groasa de 0,5cm diametru si lunga de aproximativ 1,5-,doua bucati de conductor litat de 0,75 tip boxe {normale} lungi de 2m..asa puneti alternatorul jos pe pamant{beton sau pe o scandura lata }luati sfoara{de in ,canepa ce o fi numa sa reziste la "tras",puteti incerca cu mai multe tipuri}si o bobinati frumos si strins pe fulia alternatorului ramanand la capatul liber vreo 40 de cm.apoi conectati becul cu 2 fire {aveti grija ca becurile tip far au 3 lamele de contact--unul este comun si celelante 2 sint "fazele"}.nu conteaza la bec polaritatea .becul il montati dupa puntea redresoare -astfel probati si puntea de diode.la sfarsit conectati bateria la excitatia alternatorului-borna de minus o legati pur si simplu cu un fir de carcasa alternatorului din aluminiu.borna de pe corpul alternatorului care este tip "papuc tata" este plusul excitatiei.dupa ce santeti siguri ca ati conectat corect becul ,excitatia la alternator si sfoara pe fulie,puneti piciorul apasat si ferm pe alternator apucati strans captul de sfoara cat mai aproape de alternator si trageti cu putere .--atentie ---e bine sa probati de 1-2 ori intai mai incet ca sa vedeti daca sfoara s a terminat la tragere completa . becul poate fi si mai mic tip spate frana sau pozitii. e indicat cu bec de far ca are consum mai mare ---vedeti exact daca alternatorul da curent mare la oturatie mica .e suficient sa se aprinda slab . alternatorul sa fie prins bine cu piciorul ,altfel se va misca rau din cauza socului brusc de "tragere"cu sfoara si puteti pune in scurt firele,sau rani.se face pe acelasi priincipiu ca la generatoarele de curent sau drujbe . daca altrnatorul nu are probleme cu infasurarile -stator,rotor,excitatie,perii colectoare, carbune,--puntea de diode e in regula ,ati respectat polaritatea la excitatie,becul "legat" cum trebuie dupa punte, sfoara e bine infasurata si rezistenta ,daca aveti ceva "sforta "in voi ---atunci becul trebuie sa se aprinda "{in functie de bec se aprinde mai tare sau mai putin} " daca nu se aprinde ....atunci e o problema -----fie electrica fie n ati mincat voi in ziua aia nu aveti "sforta e cu voi". incercati altul daca aveti posibilitate . daca nu fie il aruncati,fie il reparati fie chemati un prieten electrician auto sau electronist cu un aparat de masura. in priincipiu asa stau lucrurile.daca faceti asa ,stiti daca un alternator este sau nu bun de eoliana si/sau hidro...totul tine de turatie . raportul {din cate mi aduc aminte }la eoliana trebuie sa fie pt alternator de 1/10 adica la axul eolian fulia mare sau pinion tip bicicleta mare ---iar alternator fulia mica sau pinion mic daca puteti adapta pinion de bicicleta --- ex ax eolian fulie diametru 50cm iar alternator fulie de 5cm samd.puteti incerca sa faceti multiplicator de turatie cu dublu raport...4fulii..... si un ax suplimentar.dar intervin prea multe frecari la nivel de otel si scade randamentul per total al eolianei.se preteaza asa unde este vant puternic si constant. SANT INFORMATII GENERALE .LE PUTETI MODIFICA IN FUNCTIE DE AX,ALTRNATOR,FULIE/PINION,SI MAI ALES DE MODELUL DE ALTERNATOR ALES. sper ca m am facut inteles si v am putut fi de folos. Marduk,mi e greu sa scriu "mult odata".o sa incerc sa mai scriu cate putin despre eoliane la doua zile daca consideri ca iti sant de folos informatiile. cat despre pale si tip ---ax vertical sau orizontal ? stiu ca cele industriale sant pe ax orizontal,cu frane si schimbarea unghiului de atac al palei in functie de vant. eu tot pe ax orizontal am mers .pe ax verticl am facut cateva experimente la scara mai mica .sant un pic mai ciudate . o sa scriu de tipuri de acumulatori ce se preteaza cel mai bine la eolian,hidro si solar in cazul folosirii tampon pe circuitul de alimentare de 12Vcc adica ccele deep cycle urmeaza pt DORU C.uff ,am obosit{eram dejA} Acest topic a fost editat de pepinogepeto: 20 Sep 2010, 12:47 AM |
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 29 April 2024 - 03:49 AM |