Cronicar
Grup: Moderator
Mesaje: 2.894
Inscris: 7 December 03
Forumist Nr.: 1.410
|
"Priveste-ma, nu sunt o eticheta!" este sloganul unei campanii lansate de Fundatia Estuar prin care se doreste informarea adolescentilor, profesorilor si parintilor cu privire la modelele europene de sanatate mintala in scopul includerii celor cu astfel de probleme in comunitate:
QUOTE | "Priveste-ma, nu sunt o eticheta!"
Fundatia Estuar a lansat o campanie prin care se doreste informarea adolescentilor, profesorilor si parintilor cu privire la modelele europene de sanatate mintala in scopul includerii celor cu astfel de probleme in comunitate "Priveste-ma, nu sunt o eticheta!" este sloganul unei campanii lansate de Fundatia Estuar prin care se doreste informarea adolescentilor, profesorilor si parintilor cu privire la modelele europene de sanatate mintala in scopul includerii celor cu astfel de probleme in comunitate. "Prin aceasta campanie dorim sa obtinem o schimbare a atitudinii tinerilor fata de persoanele cu probleme de sanatate mintala, a atitudinii profesorilor fata de tinerii cu astfel de probleme, constientizarea existentei acestora in randul liceenilor, reducerea folosirii limbajului neadecvat in scoli si cresterea numarului de persoane tinere care sa se adreseze specialistilor, medicului de familie sau unei organizatii neguvernamentale specializate pentru rezolvarea problemelor lor", a declarat directoarea Fundatiei Estuar, Mihaela Mohorea.
Campania se va desfasura in peste 20 de licee si cinci universitati din Bucuresti, Botosani, Cluj, Constanta si Ploiesti, urmand sa cuprinda ore de dirigentie in care se vor discuta teme arzatoare pentru adolescenti, un concurs pro-sanatate mintala, se vor distribui pliante cu informatii despre conceptia europeana a sanatatii mintale. De asemenea, peste 3000 de consilieri scolari, profesori si parinti vor fi instruiti in domeniul sanatatii mintale si dizabilitatii, pe teme ca managementul stresului, suprasolicitarii, crizei, comunicarea si ascultarea eficienta, modul de comportare cu temperamentele dificile.
"In Romania, tinerii par sa isi construiasca o lume a lor cu propriul cod vestimentar si lingvistic, comportamental si ideologic. Adolescentul roman pare a se fi adaptat cel mai bine la trendul occidental aplicand o sociabilitate selectiva, fiind ostil oricui nu este in pas cu noua moda. Aceasta frenezie a lumii moderne este insotita insa tot mai frecvent si de o abordare a drogurilor, tutunului si alcoolului, de tulburari de comportament, violenta, depresii, devieri alimentare, de stresul datorat presiunii si pretentiilor modelelor impuse artificial de societate", a explicat dr. Cristian Ion Andrei, prezent la lansarea campaniei.
Fundatia Estuar are o experienta de 12 ani in domeniul sanatatii mintale, avand mai multe centre de zi si locuinte protejate pentru persoanele cu astfel de probleme in Bucuresti, Cluj, Constanta, Ploiesti si Botosani. Campania "Priveste-ma, nu sunt o eticheta!" este finantata cu 49.000 de euro din fonduri Phare si cu 12.500 de euro de fundatia respectiva. Conform Studiului National privind Consumul de Tutun, Alcool si Droguri elaborat in 2004 si confirmat de Asociatia Psihiatrilor din Romania, aproximativ 14% din adolescentii romani de 16 ani au tulburari de comportament, 18% prezinta ticuri, iar 5% au avut tentative de suicid. De asemenea, 88% dintre tinerii de aceasta varsta au consumat bauturi alcoolice, 52% au experimentat starea de ebrietate, 5,5% au consumat tranchilizante sau sedative fara prescriptie medicala, 3% au combinat pastilele cu alcool, 2% au consumat substante inhalante, iar un procent alte droguri (cocaina, amfetamine etc.). |
--------------------
... incertitude in certitude ... independence in dependence ... insight in sight ...
|