HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

> Info Psihologie

Va invitam la dezbateri pe teme diverse, avand in centrul lor Omul. Domeniu umanist complex, relativ greu de surprins in ecuatii sau teorii unice, psihologia va fi si un pretext pentru a discuta despre emotii, minte si suflet.

> Inteligenta Emotionala In Educatia Copiilor, (Emotionally Intelligent Parenting)
calfa
mesaj 7 Feb 2005, 11:33 AM
Mesaj #1


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 2.894
Inscris: 7 December 03
Forumist Nr.: 1.410



Cartea Inteligenta emotionala in educatia copiilor, de M. Elias, S. Tobias, B. Friedlander, cuvant inainte de Daniel Goleman, a aparut in Editura Curtea Veche (2002), in Colectia: Familia la Curtea Veche.

O scurta descriere aflata in paginile Editurii Curtea Veche:

QUOTE
Pornind de la principiile expuse de Daniel Goleman īn extraordinara sa carte Inteligenţa emoţională, autorii acestei cărţi introduc noi reguli de educare a copiilor. Bazīndu-se pe o cercetare extinsă, pe experienţa lor şi pe studii de caz, lucrarea de faţă se deosebeşte clar de cărţile tradiţionale despre educaţie. Atenţia se īndreaptă către aspectele emoţionale ale vieţii copiilor, către dezvoltarea lor psihologică. Scopul declarat al autorilor este acela de a-i ajuta pe cei ce se ocupă de educaţia copiilor să folosească principiile inteligenţei emoţionale şi să le pună īn practică cu răbdare şi perseverenţă. Astfel, copiii īşi vor putea īnsuşi aptitudinile fundamentale pentru o viaţă normală şi fericită, īşi vor consolida trăsăturile de caracter esenţiale. Strategiile prezentate sīnt lecţii şi idei practice, cu aplicare rapidă, care īi ajută pe părinţi să rezolve problemele de zi cu zi, fie că este vorba despre trezitul de dimineaţă, despre furia sau ostilitatea celor mici sau a adolescenţilor, de rezolvarea temelor, de asumarea īndatoririlor casnice, de privitul la televizor sau obiceiurile de somn, chiar despre alegerea unei cariere sau a primei slujbe. Īnvăţīnd să comunicaţi cu copiii dumneavoastră, vă veţi bucura īmpreună de o familie armonioasă şi afectuoasă. Autorii ne īncredinţează că strategiile lor vor da c*rīnd rezultate, copiii vor deveni mai echilibraţi emoţional, iar siguranţa şi īncrederea lor īn sine va creşte, curiozitatea lor īşi va găsi căi fireşti de exteriorizare, vor īnvăţa cum să-şi cīştige independenţa şi autenticitatea īn gīndire şi comportament, īşi vor dezvolta capacitatea de a face alegeri responsabile.

Daniel Goleman: Viaţa de familie este prima şcoală a emoţiilor. Īn acest creuzet intim, īnvăţăm să recunoaştem atīt emoţiile proprii, cīt şi reacţiile celorlalţi la emoţiile noastre; cum să gīndim aceste emoţii şi cum să ne alegem reacţiile; cum să citim şi să ne exprimăm speranţele şi temerile. Această şcoală emoţională nu īnseamnă doar ceea ce le spun părinţii copiilor lor sau ceea ce fac pentru ei; ea presupune de asemenea modelele oferite de părinţi īn ce priveşte felul de a-şi trata propriile emoţii şi pe cele care apar īn relaţia soţ-soţie.

Dr. Maurice J. Elias este profesor de psihologie la Rutgers University şi un expert recunoscut īn rezolvarea problemelor legate de copii şi de educaţie.

Steven E. Tobias, doctor īn psihologie, director al Centrului de dezvoltare a copilului şi a familiei din Morristown, New Jersey, este un expert īn probleme privind dezvoltarea copilului, aptitudinile sociale şi tulburările de deficit de atenţie/hiperactivitate.

Dr. Brian S. Friedlander este creator de programe pe calculator şi psiholog şcolar īn New Jersey. Programele sale au fost de ajutor multor elevi şi educatori.


Alte date privind cartea:

Titlul original: Emotionally Intelligent Parenting
Anul apariţiei: 2002
Nr. pagini: 272 / Format: 13 x 20 cm, broşat
Traducător: Andreea Rosemarie Lutic
Coperta: Dan Stanciu
__________________________

De ce am ales aceasta carte ? Pentru ca:
- este scrisa de specialisti, dar pe intelesul nespecialistilor,
- autorii au ca principiu respectul fata de fiinta umana (ei formuleaza Regula de aur de 14 carate: "Poarta-te cu altii asa cum ai vrea sa se poarte ei cu tine" si Regula de aur de 24 carate: "Poarta-te cu copiii tai asa cum ai vrea sa se poarte altii cu ei")
- cartea prezinta teoria Dezvoltarii Emotionale, aplicata relatiilor cu copiii si relatiilor din familie,
- sunt prezentate multe idei interesante, bune de aplicat si bine exemplificate.

O observatie: simpla citire a cartii este un prim pas in valorificarea ei. E necesar in general mai mult timp pana la a intelege indeajuns de bine ideile pe care se bazeaza, pentru a putea aplica aceste idei. Desi sunt multe exemple de aplicare a principiilor enuntate, doar o mica parte dintre ele se pot potrivi exact unor situatii particulare (numarul de situatii posibile este foarte mare).
__________________________

Daca ati citit deja cartea, ce impresie v-a facut ?

Ce pareri aveti despre Dezvoltarea Emotionala ? smile.gif


Acest topic a fost editat de calfa: 7 Feb 2005, 12:11 PM


--------------------
... incertitude in certitude ... independence in dependence ... insight in sight ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Raspunsuri
calfa
mesaj 14 Feb 2005, 02:33 PM
Mesaj #2


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 2.894
Inscris: 7 December 03
Forumist Nr.: 1.410



Cateva idei interesante ale cartii:

Pentru estimarea si antrenarea inteligentei emotionale a copilului, la pag. 38 este propusa vizionarea impreuna cu copilul a unui film preinregistrat si neagresiv, sau citirea impreuna a unei povesti, urmand ca, in diverse momente, sa se intrerupa aceasta activitate si sa se poarte o discutie pe una dintre temele:
- cum se simte si ce gandeste un anumit personaj ?
- ce crede copilul despre sentimentele personajelor ?
- care sunt scopurile personajelor ?
- cum crede copilul ca ar putea rezolva situatia in care este un anumit personaj ?
- ce crede copilul ca a fost bun in felul in care personajele au rezolvat situatia, si ce ar fi putut face mai bine ?


La pagina 50 se vorbeste despre necesitatea existentei unor reguli clare, ne-negociabile. La pagina 54 despre alternarea activitatilor placute cu cele neplacute. La pagina 56 despre importanta existentei unor "zile sacre" petrecute impreuna cu copiii. La pagina 57 despre importanta activitatilor relaxante (iesirea in natura, in parc, in padure, privirea cerului noaptea, a tablourilor, etc.). La pagina 59 despre importanta rasului, a glumelor, descurajandu-l in acelasi timp pe copil sa se poarte prosteste.

In cazul blocajelor emotionale, la pagina 69 este propusa utilizarea intrebarilor de genul "ce ar face eroul X in situatia in care esti tu acum ?".

La pagina 80 se discuta importanta auto-controlului si a abilitatilor de comunicare pe care le au parintii, ca o conditie strict necesara atunci cand se doreste acelasi lucru din partea copilului. La 83 despre rolul implicarii copilului in sarcinile zilnice.

La pagina 86 este discutata tehnica "refrazarii" ("parafrazarii"), a reinterpretarii celor spuse de copil atunci cand se confrunta cu probleme. Asta il ajuta sa constientizeze ce a spus, eventual sa corecteze ce a spus, ii confirma atentia acordata, etc.

La pagina 88 sunt propuse intrebarile deschise ("ce s-a intamplat ... ?", "ce pot face ca sa te ajut ... ?", "cum putem gasi o cale pentru a ... ?"), in locul celor referitoare la cauze ("de ce l-ai lovit ... ?", "de ce ti-ai lovit sora ... ?"), a celor cu mai multe variante ("l-ai lovit pentru ca ..., sau pentru ca ... ?") sau a celor de tip adevarat-fals ("l-ai lovit, da sau nu ?", "o ajuti pe sora ta sau nu ?").

La paginile 90, 93 sunt discutate "tehnica celor doua intrebari" (dupa o prima intrebare este pusa o a doua) si "tehnica lui Colombo" (care se facea ca nu intelege biggrin.gif ).

La pagina 102 este explicat felul in care una dintre formele de atentie acordate copilului de catre parinti, si anume "atentia negativa", poate dauna dezvoltarii copilului. Sunt propuse cai preventive (nu reactive) si de incurajare a comportamentului bun (aprecierea aspectelor pozitive ii transmite copilului "valori", modelandu-i sistemul de valori !).

La pagina 107 este propusa crearea unei LISTE de elemente deranjante pentru copil, si a unei DIAGRAME de evolutie a copilului fata de acestor elemente care il deranjeaza.

La pagina 117 se explica de ce e foarte important ca un copil sa inteleaga consecintele actelor sale (decizii, alegeri), sa inteleaga ca in general orice actiune are consecinte.

La pagina 127 sunt propuse "jocuri ale sentimentelor": mimarea (interpretarea unor personaje), rememorarea unor situatii, "sentimentele la TV" (comentarea impreuna), "colajul sentimentelor" (exercitiu "artistic"), comentarea emotiilor transmise de vitrinele magazinelor, de oamenii de pe strada, "culorile sentimentelor" (asocierea unei culori fiecarui sentiment sau chiar fiecarei calitati), etc.

La paginile 132-134 sunt discutate cai de pastrare a calmului. Calmul e necesar atat parintilor cat si copiilor. Sunt sugerati pasii: - opreste-te si uita-te in jur, repeta "pastreaza-ti calmul", respira adanc (numarand pana la 5). Eventual, se repeta acesti pasi. Momentele in care calmarea a fost obtinuta pot fi rememorate in urmatoarele situatii in care apar aceleasi emotii, pentru ca dau incredere ca e posibila calmarea.

...

La pagina 152 este propusa tehnica S.A.T.G.I.A.P.O., in 7 etape, de raspuns la problemele emotionale:

S = "Sentimentele avertizeaza" (emotiile sunt semnale pe care trebuie sa le detectez)
A = "Am probleme" (semnalele ma fac sa inteleg ca e necesar sa intru in actiune)
T = "Telurile ghideaza" (mai intai imi stabilesc sopurile)
G = "Gandesc ce sa fac" (apoi caut solutiile posibile)
I = "Imaginez rezultate" (si anticipez consecintele fiecarei solutii)
A = "Aleg o solutie" (selectez solutia ce pare optima)
P = "Planific" (apoi fac un plan de actiune, anticipez capcanele, exersez planul, il aplic)
O = "Observ rezultatele" (si urmaresc consecintele, tragand concluzii pentru viitor)

Urmeaza cateva exemple interesante. Desigur, sunt cazuri particulare, dar prinzand "spiritul" metodei parintele sau copilul pot deveni independenti de exemplele date.

...

Alte idei interesante ale autorilor, poate alta data ... smile.gif

Acest topic a fost editat de calfa: 14 Feb 2005, 02:35 PM


--------------------
... incertitude in certitude ... independence in dependence ... insight in sight ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Mesaje in acest topic
calfa   Inteligenta Emotionala In Educatia Copiilor   7 Feb 2005, 11:33 AM
calfa   Cateva idei interesante ale cartii: Pentru estima...   14 Feb 2005, 02:33 PM
Cla   La inceputul anilor '80 se practica de multi p...   14 Feb 2005, 02:54 PM
calfa   In "Inteligenta emotionala in educatia copiil...   14 Feb 2005, 03:02 PM
Cla   QUOTE (calfa @ 14 Feb 2005, 02:02 PM)se suger...   14 Feb 2005, 03:37 PM
Oiski-Poiski   Mai, da conversati nu gluma in ultimele mesaje ....   18 Feb 2005, 10:47 AM
Cla   Calfa, ce scriu acum nu are legatura cu tine perso...   18 Feb 2005, 11:44 AM
calfa   @Oiski-Poiski Ei da, au fost niste mesaje scrise ...   18 Feb 2005, 11:55 AM
Oiski-Poiski   Ai dreptate, poate exemplul cu puscariasii a fost ...   18 Feb 2005, 12:11 PM
calfa   @Cla: QUOTE Cartea asta a fost scrisa doar de bar...   18 Feb 2005, 12:14 PM
Cla   Scuze calfa, ai dreptate, am prea generalizat scri...   18 Feb 2005, 12:56 PM
Ovidius   QUOTE (Oiski-Poiski)Ceea ce vreau sa spun est...   18 Feb 2005, 01:11 PM
Oiski-Poiski   Zorro iti dau dreptate ! Daca voi da gres in ...   18 Feb 2005, 01:20 PM
calfa   Cartea cu pricina NU E moralizatoare. Sau poate ma...   18 Feb 2005, 01:29 PM
calfa   QUOTE (Zorro @ 18 Feb 2005, 02:11 PM) ... c...   18 Feb 2005, 01:32 PM
Oiski-Poiski   Moralizatoare si educationale ( e mai bine asa ?) ...   18 Feb 2005, 08:13 PM
Oiski-Poiski   Mai vroiam de fapt sa-mi explici ce vor sa zica au...   18 Feb 2005, 10:22 PM
Cla   Oiski, " elemente deranjante pentru copil...   18 Feb 2005, 11:28 PM
calfa   La ce pagina ziceati ? 107 ? Promiteam ca revin ? ...   21 Feb 2005, 10:55 AM
Oiski-Poiski   Scuza-ma insa trebuie sa ai multe scoli ca sa poti...   21 Feb 2005, 11:19 AM
calfa   Nu ai pentru ce sa te scuzi, Oiski-Poiski. Ma bucu...   21 Feb 2005, 11:36 AM
Oiski-Poiski   Dar prin ce ai castigat experienta daca nu prin co...   21 Feb 2005, 11:51 AM
calfa   QUOTE (Oiski-Poiski @ 21 Feb 2005, 12:51 PM) Ce-l ...   22 Feb 2005, 09:39 AM
calfa   QUOTE (Oiski-Poiski @ 21 Feb 2005, 12:51 PM) Dar p...   23 Feb 2005, 10:57 AM
Oiski-Poiski   Scuza-ma Calfa insa cand te-am invitat sa vorbesti...   23 Feb 2005, 11:19 AM
calfa   Oiski-Poiski, in primul rand, trebuie sa va multum...   23 Feb 2005, 11:35 AM
FBOJI   QUOTE (Oiski-Poiski @ 23 Feb 2005, 11:19...   3 Mar 2005, 04:25 PM
Cla   QUOTE (FBOJI)E bine sa intelegeti ca nu toti oamen...   3 Mar 2005, 07:15 PM
Cla   Mi-am adus aminte de niste "tips": Al me...   3 Mar 2005, 07:27 PM
contraste   problemele din educatia copiilor nu vor di...   3 Mar 2005, 07:31 PM
Dani   QUOTE (Cla @ Pe 3 Mar 2005, 07:15 PM)Sau poat...   4 Mar 2005, 04:06 AM
Cla   Vezi --dani--, cum sunt diferiti oamenii... Unii f...   4 Mar 2005, 05:29 AM
FBOJI   To Cla: bine ca ai schimbat semnatura ca imi venea...   4 Mar 2005, 11:44 AM
calfa   Multumesc, FBOJI ! Jos palaria pentru tat...   4 Mar 2005, 12:09 PM
Cla   QUOTE (FBOJI @ 4 Mar 2005, 10:44 AM)To Cla: b...   4 Mar 2005, 08:36 PM
Cla   Hai sa-ti povestesc ceva, calfa: Un mic exemplu de...   4 Mar 2005, 09:26 PM
calfa   Titlurile capitolelor cartii, incepand cu cele al ...   21 Mar 2005, 02:27 PM
IoanV   Mi-a placut topicul acesta, multumesc Calfa ca ne ...   31 Mar 2005, 11:02 PM
calfa   Bun venit la Hanu Ancutei, IoanV ! Multe car...   6 Apr 2005, 01:02 PM
IoanV   Multumesc calfa. Ma bucur ca v-am gasit. Vazind ci...   7 Apr 2005, 07:44 PM
dandanescu   In ce priveste educatia instinctiva a copiilor vs....   7 Apr 2005, 11:02 PM
dandanescu   QUOTE (calfa @ 6 Apr 2005, 03:02 AM)Revenind ...   7 Apr 2005, 11:16 PM
FBOJI   Cartea aparuta in 2002: Titlul original: How to Ta...   8 Apr 2005, 09:01 AM
calfa   QUOTE (dandanescu @ 8 Apr 2005, 12:16 AM) QUO...   8 Apr 2005, 09:12 AM
calfa   QUOTE (IoanV @ 7 Apr 2005, 08:44 PM) Multumes...   8 Apr 2005, 09:26 AM
calfa   QUOTE As propune sa ne bagam pe forumul ministerul...   8 Apr 2005, 09:37 AM
dandanescu   Multumesc pentru info in legatura cu titlurile car...   8 Apr 2005, 10:42 PM
dandanescu   QUOTE (calfa @ 7 Apr 2005, 11:37 PM) "I...   8 Apr 2005, 11:09 PM


Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 15 May 2024 - 01:59 AM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman