Sufletul, Ce este sufletul |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Acest subforum este destinat dezbaterilor filosofice. Pentru discutii religioase va initam sa vizitati subforumul Universul Credintei.
Sufletul, Ce este sufletul |
16 Jan 2005, 06:33 PM
Mesaj
#1
|
|
Vataf Grup: Membri Mesaje: 107 Inscris: 18 April 04 Forumist Nr.: 3.135 |
Sufletul
======== Cineva mi-a spus : degeaba, celulele nervoase, creierul nu inseamna nimic. Oamenii sint oameni pentru ca au suflet. Asa e; si lucrul acesta este valabil pentru toate fiintele. OK, hai sa vedem ce e sufletul. 1. Sufletul si corpul ===================== Informatiile pe care trebuie sa le aiba o fiinta dupa ce se naste sint atit de mari incit pentru mine a fost evident ca genele nu acopera decit o mica parte din aceste informatii. Ele trebuie sa existe undeva in alta forma. Acesta este sufletul. Este o memorie de un anumit tip, organizata intr-un anumit fel. Sa vedem mai clar, ce e sufletul. Intii, ce tip de informatii are nevoie orice fiinta care se naste ? Pot acoperii genele aceste informatii ? Exista miscari coordonate. Nu se poate nega acest lucru. Chiar daca la copilul mic vedem ca miscarile lui sint dezordonate, daca stam sa studiem vedem ca insasi miscarea unui brat necesita o oarecare coordonare. Sa zicem ca genele au condus sau conduc la dezvoltarea copilului. Toata lumea este de acord cu acest lucru. Dar cum de copilul mic invata repede ca daca "prinde" un obiect in mina el trebuie sa-l duca la gura (sa-l studieze mai temeinic..). Toti copii fac asa dar nimeni nu-i invata acest lucru. Ce este acesta ? Un automatism ? Si cum arata automatismul - ca informatie ? A duce un obiect in mina conduce la ideea ca exista urmatoarele coordonari. Intii, obiectul trebuie "prins". Credeti ca asta e usor ? Intrebati cei care fac roboti. Probabil ca numai pentru prinderea unui obiect exista un program special. Dar, copilul face acest lucru in mod natural. Cum ? Apoi trebuie sa miste mina catre gura. Nici asta nu e simplu (nici pt. copil, dar invata repede), Apoi studierea lui cu ajutorul gurii. Acest lucru "parca" merge mai usor..dar.. de ce merge mai usor ? .. probabil ca el stie deja sa utilizeze gura ca "organ de simt" lucrul invatat probabil chiar inainte de nastere sau imediat dupa. Deci, copilul invata repede, infinit mai repede decit ne chinuim noi sa programam robotii. Deci, problema se pune : cum de invata copilul mic asa de repede ? De ce tip trebuie sa fie automatismele astfel incit el sa poata invata repede ? Toate aceste tipuri de activitati trebuie sa existe in el "in potenta". Activitate in potenta = o tehnologie nepusa in act, cu locuri goale in anumite spatii. Deci automatismul este o tehnologie nepusa in act, neactualizata. Tehnologia de a duce un obiect la gura nu depinde de tipul obiectului; in acest sens este neactualizata. Poate fi utilizata la orice obiect. Cuvintul tehnologie exprima cel mai bine acest lucru. Cind explicam cuiva cum functioneaza un automobil, ii facem o schema functionala, schema care nu depinde de un automobil particular. Deci schema nu este actualizata, nu este concretizata. Ca sa fim mai clari, sa ne inchipuim urmatorul experiment imaginar. Un om, si-a pierdut toata memoria actuala, adica toate concretizarile. El nu stie ce este un automobil sau un televizor. Dar in capul lui a ramas cu schemele acestor obiecte. El va putea sa lucreze cu aceste obiecte ? Sa zicem ca se afla in fata unui automobil. Decamdata el nu stie daca acesta este un automobil sau un televizor. Atunci, el, se uita la obiectul din fata sa si isi zice : ce poate fi ? ori e masina, ori e televizor. Incearca sa identifice dupa schemele din capul lui si ajunge la concluzia : evident e o masina .. uite rotile..televizorul n-are roti. Rezultatul acestui experiment este urmatorul : individul poate sa opereze o masina daca-i cunoaste functionalitatea chiar daca nu a vazut-o si nici nu are nume pentru masina. Exista bineinteles o operatie anterioara utilizarii anume descoperirea semnificatiei schemei "masina" din capul sau. Adica operatia de "recunoastere" a masinii. (ea nu e televizor). Schemele neactualizate sint cel mai rapid mod de invatare. Avem aceste scheme si sintem sufiecient de harnici sa le creem semnificatia, le putem utiliza. Cum creem semnificatia unei scheme ? Prin identificarea cu obiectul. Nu este intotdeauna usor. Chiar daca avem schemele astea in cap, exista problema identificarii (obiect versus schema). Prin actualizarea schemei se intelege tocmai aceasta identificare, adica se pune un nume/simbol/imagine pentru schema respectiva. Ca sa intelegem si mai bine sa ne amintim cum se face invatarea la copii. Sa zicem - un copil - vede pe altul jucindu-se. Ceea ce vede copilul este secventa "copilul se joaca". Dar, activitatea ca atare este "...se joaca" adica e neactualizata. Daca copilul memoreaza activitatea ("..se joaca") el va putea inlocui puncte-puncte cu orice de pilda cu propria persoana. Adica, lanturilor de activitati le lipseste in acest caz subiectul care poate fi inlocuit cu orice. Copilul va putea sa spuna si "tata se joaca" sau "mama se joaca". Prin substituire (actualizare) tehnologia este pusa in act. Eee.. aici e smecheria. Unele din aceste tehnologii deja le avem in cap, le-am primit "mostenire" prin intermediul sufletului. Sa ne amintim acuma cum se invata limbile straine la scoala. Multe exercitii sint de tipul acesta, adica exista fraze cu puncte-puncte pe care copiii trebuie sa le completeze. Experienta a aratat ca acesta este cel mai rapid mod de invatare. Aceste lanturi de activitati, cu locuri goale (de exemplu, ca o fraza cu puncte..puncte in loc de subiect) sint memorate in structurile temporale. In momentul exprimarii unei fraze, totdeauna inlocuim puncte-puncte cu ceva care se potriveste contextului. In acest fel vorbim si actionam. (Chomski a avut oarecum dreptate) Observam ca lanturile de activitati cu spatii goale sint universale. Daca acestea ar fi memorate si ar fi date copiilor la nastere, invatarea lor ar fi mult mai rapida. Exact acest lucru se intimpla. Dar cum ? Structurile temporale sint enorme (un sfert din creier). Ele nu se pot transmite asa cum sint. Nici in memoria genelor nu ar incapea acest vraf de informatii. Acesta e motivul pentru care creatorul a inzestrat fiintele si cu alte tipuri de momemorie (sa-i zicem memorie eonica pentru ca utilizeaza fluxul eonic). Acesta este sufletul. Pe de alta parte, copii sint procreati de parinti la 20 de ani. Ori, la 20 de ani multi sint aproape copii. Tehnologia adevarata apare ca fiind formata mult dupa aceasta virsta. Tehnologia maxima este atinsa de subiecti in momentul mortii- adica atunci cind mor au cele mai multe cunostinte. De aceea nu prin gene se transmite tehnologia. Genele se dau la nastere de catre parinti. Dar parintii nu pot furniza o tehnologie optima pentru ca inca nu o au. Atunci sufletul vine din alta parte. Sufletul vine de la cineva care a atins un maxim de activitate, de la cineva care a murit. Putem sa banuim cu se formeaza si cum se transmite acest suflet. Ne putem inchipui ca acest suflet exista in fiecare om. Exista o tehnologie care adauga la sufletul existent lanturile noi de activitate invatate. Mai mult ca sigur ca acest lucru se intimpla in somn. Adica in anumite momente ale somnului, noile lanturi de activitati sint adaugate sufletului. Pentru ca lanturile de activitati sa fie universale, ele trebuie dezactualizate. Adica trebuie scosi eventualii proprietari din ele. De exemplu, nu se memoreaza fraza "mama se joaca" ci "..se joaca". Pentru ca "mama" este o actualizare a unui suport. Acesti suporti sint recunoscuti prin intermediul structurilor polare. Ei sint pur si simplu stersi din aceasta fraza. Pe de alta parte, veti spune : dar de ce "se joaca" ar fi recunoscut ca un universal (adica potrivit la mai multe actualizari) ? Cum de face copilul - atunci cind intilneste fraza "..se joaca" sa stie unde, in ce context sa o foloseasca ? Bine, el este universal, dar cum este recunoscuta semnificatia sa ? Aici intervine societatea. Pentru ca societatea este singura care stie care este semnificatia lui "..se joaca". Toti oamenii mari stiu acest lucru. Sintem obligati sa acceptam urmatorul scenariu: universalele care apar in suflet au un "sunet" comun pentru toate fiintele. Adica, indiferent in ce limba este exprimata fraza ".. se joaca" exista un "sunet" comun care se recunoaste de catre toti membrii comunitatii. Ce este acest "sunet" comun ? Este un fel de muzica a universalului. De fapt, este chiar universalul in modul in care este memorat in suflet. Mai clar, stringurile din suflet care definesc o activitate sau un obiect universal, sint chiar universale. Acelasi string prin care este memorat - in suflet - universalul "tata" exista si in mine si in d-voastra. Aceeasi muzica.. Deci sufletul defineste si un limbaj universal, pentru toate fiintele. Si mai clar. Stau linga copilul meu (bebelus) si ma gindesc ca sint "tata". Atunci, din sufletul meu va vibra stringul (muzica) care defineste acel cuvint. Va vibra suficient de puternic ca aceste vibratii sa ajunga la copil si din sufletul sau va vibra stringul respectiv. El nu are cuvint, nici macar imagine pentru "tata" dar deja stie ca se afla linga un "tata". Iar, linga acest string, se afla unele asociate care vor vibra si ele. Anume "tata ocroteste" etc.. Ulterior, el isi va forma imagini, cuvinte pentru acest string (vibratie/muzica). Dar deja el stie ceva. Observam ca acest feedback pe care parintii si oamenii il dau copiilor (si eventual celorlalte fiinte) nu este nici constient nici voluntar. "Vibratia eonica" nu o putem vedea nici nu o putem simti la fel ca sunetele. Este un fel de "muzica" care pleaca din noi fara sa o vedem. Este o "muzica" care vine la noi fara sa o vedem. Este "muzica" fiintelor vii. Este muzica feedback-ului universal intre toate fiintele. "Cum adica, veti spune, intre toate fiintele ? chiar si intre noi si copaci ?" Evident ca da. De ce credeti ca ne simtim bine in natura ? Oare numai pentru ca natura e frumoasa iar florile sint frumos colorate ? Nu numai. Exista o muzica specifica fiecarei vietati. Cu aceasta muzica sintem obisnuiti, o avem deja in suflet (pe bucatele) dar asa cum este ordonata si cum cinta fata de noi, devine ca un "concert", ceva sublim. Unii oameni (artistii) care au sensibilitati specifice pot traduce aceasta muzica eonica in muzica sonora. Asta e muzica..pe care o cunoastem. Dar la origine era acest feedback general, pe care toate fiintele il dau. Aceasta "recunoastere" a universalelor, a semnificatiei lor, nu este constienta. Orice om o face in mod inconstient numai gindind universalul. Altul poate sa preia sau nu aceasta semnificatie. Nu vedem si nu sintem constienti de aceste raspunsuri. Dar ele sint sigurele care pot explica cum copiii mici accepta imediat semnificatiile universalelor. Exemplificam: Copilul mic se joaca, pentru ca este in naturalul lui sa faca acest lucru. Dar el nu face la inceput legatura cu sunetul(melodia) "..se joaca" care exista deja in creierul sau. Insa, cel cu care se joaca transmite acest sunet. Copilul il recunoaste (adica cunoaste semnificatia frazei "..se joaca"). Evident mai sint doua etape anume exprimarea lui "..se joaca" pe care o afla pe cale verbala (si evident depinde de la un limbaj la altul) si actualizarea lui "..se joaca" pe care o face singur, dupa ceea ce vede. Observam ca nu se memoreaza "..se joaca" intr-un limbaj al unei populatii. Se memoreaza un fel de sunet universal recunoscut de catre toti membrii comunitatii. De aceea copiii nu au probleme sa invete o limba - nu limbajul respectiv este memorat ci melodiile universale care exista in fiecare om. Limbajul insasi nu este decit o actualizare a acestor melodii universale. Si se intelege de ce cei care traiesc in afara comunitatii au probleme mari ulterior in a deslusi semnificatiile universalelor (copii crescuti de animale). Nu limbajul ar fi problema principala ci semnificatiile interne (muzica..) ce se prinde numai in societate. Copilul crescut de animale nu poate face identificarea decit pentru anumite simboluri utilizate de animale. Bineinteles, cind semnificatiile devin complexe (sa zicem pt. chestii stiintifice) deslusirea semnificatiilor devine mai greoaie si individul invata mai greu. Deci in timpul somnului, universalele astfel organizate "se string" in ceea ce numim suflet. Aici, activitatile in potenta sint organizate - probabil - dupa tipuri. Poate fi calculata o valoare totala - dupa un procedeu oarecare. Ramine sa cercetam modalitatea de calcul al valorii sufletului. Dar este clar ca fiecare suflet are si o valoare asociata. Dupa moarte, sufletul paraseste corpul. El nu se vede. In momentul procreerii, omul primeste si un suflet - el are o valoare initiala personala. Sufletul "se desface" si se transmite in cerebel. De ce ? pentru utilizarea in actualitate a automatismelor. Pentru ca informatiile din cerebel sa fie utilizate, ele trebuie actualizate intr-un fel sau altul. Prin actualizare, oamenii pun obiecte sau concepte in spatiile goale. Si ciclul se repeta. Deci, la nastere, oamenii mostenesc trasaturi fizice de la parinti. Dar anumite tehnologii provin din "suflet". Termenul de reincarnare explica intr-un fel acest mecanism. Astfel, un suflet format acum 1000 de ani poate fi actualizat azi. Asta nu inseamna evident ca incarnatul tine minte imagini din vechea viata. Ci ca are anumite tehnologii care provin din alta viata. Ele exista in potenta. Numai o educatie satisfacatoare poate sa actualizeze suficient de bine toate trasaturile sufletului. Si nu stii dinainte de unde vin. Copilul tau poate sa aibe tehnologii artistice fara sa stii asta. Copilul trebuie lasat sa-si aleaga singur viitorul, pt. ca el stie cel mai bine cam unde ii e locul.. Deoarece acest mecanism nu a inceput decind omul a devenit om, ci chiar de la nasterea primei celule, multe tehnologii neutilizate ramin neactualizate. Exact cum tehnologia industriala defineste o populatie mai evoluata decit alta, sufletele se ierarhizeaza asemanator. Sufletul e o memorie de tehnologie, nu e tehnologia in act. Sufletul nu are "viata" de sine statatoare ci trebuie sa se ataseze unei fiinte in formare care nu are suflet(spermatozoizii). Matricea se afla in femela. Ea alege pe acel spermatozoid care are valoarea cea mai mare a sufletului. Cind spermatozoizii sint formati, ei sint ca un magnet, atrag sufletele existente prin preajma. Probabil ca sufletele plutesc prin spatiu ca frunzele in vint. O miscare browniana.. Ce se intimpla cu spermatozoizii (si sufletele lor) care pica la intilnirea cu matricea ? Ca orice fiinta, ele mor si sufletelul lor se elibereaza - se vor utiliza la alta viata. La o matrice care-i va primi. Va intrebati daca nu cumva pot merge la fiintele inferioare (budismul..). Universalitatea lor permite sa fie atras de catre ORICE fiinta in formare. Poate unii inteleg mai greu, ce inseamna tehnologie. Evident nu e vorba de stiinta sau tehnica neaparat. Orice activitatea, inclusiv cea artistica. Cu cit mai multe astfel de tehnologii - cu atit valoarea sufletului e mai mare. Sa nu uitam ca si spermatozoizii trebuie sa "stie" sa inoate. Si innotatul este o "tehnologie". Innotatul, mersul, fuga, procreerea, etc.. toate activitatile fizice obisnuite exista acolo. Va dat seama ce imensa este acea memorie ? (Poate unii dintre voi isi amintesc de o emisiune discovery in care anumiti oameni simteau ca trebuie sa aibe un singur picior. Si cereau medicilor sa le taie un picior. Si exista medici destul de idioti care sa faca acest lucru. Poate ca intr-o viata anterioara acestia erau pesti sau aveau un singur picior. Dar.. ce lipsa de respect pentru umanitate sa consideri lucrul acesta ca fiind un dat definitiv ! In loc sa priceapa acest lucru - si sa se obisnuiasca cu ideea ca doua picioare sint superioare - macar pentru om - ei renuntau la unul.) Sufletul, fiind format din fluxul eonic (ramine sa studiem acest fapt) el nu este destructibil in fizica noastra obisnuita. Deci focul, exploziile, etc.. nu distrug sufletul. Dar avind o masa foarte mica este previzibil ca cu cit moartea este mai violenta, sufletul este aruncat mai departe. (de exemplu in foc/explozii, etc..). Cu timpul el se re-aproprie de pamint (probabil din cauza gravitatiei) si la suprafata pamintului el este atras de un spermatozoid in formare. Deci, oamenii mostenesc de la parinti anumite trasaturi fizice (culoarea ochilor, etc..). Prin trasaturi spirituale se inteleg tocmai tehnologiile luate din suflet. Dar numai o fiinta moarta elibereaza un suflet. Astfel niciodata sufletul nu este mostenit de la parinti. Dupa cum stim, creierul este impartit in doua : o parte subiectiva (creierul activ) si una obiectiva (creierul pasiv). Este deci de asteptat ca si sufletul sa fie astfel impartit. Pentru simplu fapt ca ambele au importanta in societate. Iar stringurile lor sint suficient de variate. Ambele emisfere cerebrale "hranesc" cu informatii partea sufletului corespunzatoare. Pe de alta parte, cind am fost "legati" de un "spirit" (ma rog.. puteti sa-i spuneti oricum..) acesta cu ce tip de memorie avea de a face ? Deoarece acest spirit utiliza fluxul eonic, el avea nevoie de o memorie eonica. Spiritele nu puteau utiliza memoria obisnuita (a celulelor nervoase) deoarece aceasta e departe de a fi instantanee. Sa ne amintim ca viteza de transmisie a memoriei obisnuite nu este mare ea se masuara in milisecunde. Accesul este incet. Pe de alta parte, structura memoriei noastre este alta decit a sufletului. Dar singura memorie eonica din corpul omenesc pe care eu o stiu este memoria sufletului. Ea e singura - de altfel - care nu cere energie multa. Spiritul nu poate utiliza memoria obisnuita (a celulelor nervoase). Pentru mine este clar ca spiritul utiliza partea din suflet care in mod normal este asociata creierului pasiv. Ce inseamna asta ? Creierul subiectiv va genera in continuare universale catre suflet. Ele se vor mosteni de catre cel care va utiliza acel suflet. Dar, creierul obiectiv nu va genera nimic in partea din suflet afectata lui. Probabil ca partea aceea din suflet va ramine mereu goala dupa moarte. Cel care va mosteni acel suflet nu va primi nimic dinspre partea aceasta. Adica dinspre partea cu legaturile oamenilor cu societatea si cu ceilalti oameni. Este drept ca el poate sa invete cum trebuie sa se comporte in societate. Dar, greselile fundamentale, semnificatia pacatelor fundamentale (pe care trebuie sa le eviti in viata), nu se vor mostenii. Ele mereu trebuiesc reconstruite de la inceput in viata actuala. De fiecare data, noi, oamenii, trebuie sa reconstruim muzica universala de intelegere cu ceilalti oameni. Asta este motivul pentru care exista atit individualism in noi. Ce inseamna ca "nu mostenim pacatele" ? Inseamna ca nu mostenim tehnologia de comportament fata de alti oameni sau fata de comunitate. Acest lucru nu este in avantajul oamenilor si a societatii. Ei invata cu greutate perceptele de traire in comun - si uneori - nu le invata de loc. Acesta este motivul principal pentru care unii oameni se comporta cu salbaticie fata de alti oameni. Acesta este motivul pentru care oamenii nu au suficienta compasiune fata de altii. Acesta este motivul pentru care binele personal este de multe ori pus deasupra binelui comunitatii (si a altor oameni). Toti stim ce importanta are educatia la oameni. Dar, in afara educatiei - mai exista ceva care lipseste, anume partea asta de suflet. Daca aceasta parte exista, atunci, chiar cu o educatie mai defectuasa, normele fundamentale de convietuire in comun vor exista. Oamenii vor fi mai buni, mai intelegatori.. Nu vom mai avea nevoie de nu stiu ce religie care sa ne invete acest lucru. Asta nu inseamna ca trebuie sa lipseasca educatia. Mai ales, acum, cind partea aceasta de suflet este deficitara, trebuie sa dam o importanta mare educatiei. Creierul pasiv nu este utilizat numai pentru relatiile cu ceilalti. Stiintele si celelalte activitati utilizeaza din plin creierul pasiv. Este creierul care priveste un obiect in mod obiectiv, indiferent de simtamintele noastre. Toate aceste activitati vor creste in intensitate pentru ca vom avea stringuri pentru ele. Se pare ca cresterea activitatii nervoase va fi exponentiala. Toti copii care vor creste dupa noi vor fi mai destepti decit noi. Trebuie sa ne asteptam la acest "bum" brusc de inteligenta. O inteligenta care nu va pune individualismul pe primul plan. O inteligenta care va pune activitatea sociala pe primul loc. Vor scade (sper) pina aproape de disparitie trasaturile antisociale. Daca azi are o importanta enorma mediul familial - pentru trasaturile sociale ale indivizilor - miine ea va avea o importanta foarte scazuta. Pentru ca trasaturile sociale se vor mosteni prin suflet. Azi, trebuie inca sa le construim de fiecare data. Deci, psihopatiile sociale, vor dispare. (Este foarte greu, azi, sa menti un echilibru satisfacator al raportului de control social, pentru ca trasaturile subiective se mostenesc in parte pe cind trasaturile sociale nu. Adica intotdeauna valorile subiective sint mult mai mari decit valorile obiective.) .. Acum va dati seama de semnificatia frazei "am preluat pacatele pentru voi.." ? Nu e nici o minciuna aici. Dar evident este o mare pacaleala. Religia aceasta nu este decit un substitut al acestei potentiale mosteniri. Inventatorul ei a vrut "sa indulceasca" intr-un fel ce a facut obligind oamenii sa reinvete de fiecare data regulile fundamentale de conduita in societate pentru ca acestea nu se puteau mosteni. Eliberindu-ne, viata in comunitate va fi mult mai usoara. Pentru ca regulile sociale vor avea universale mostenite si se vor invata la fel de simplu ca limbajul. (Sa nu mai vorbim de semnificatia frazei "cedeaza-mi sufletul tau..". Nici asta nu e o minciua. Dar daca sti ce e sufletul vezi ca jumatate din el nu-ti mai apartine..). Si mai dureros de amuzanta este soarta celor care cred ca prin rugaciuni nesfirsite sufletul lor va avea o viata superioara. Pentru cei care nu stiu altceva decit sa se roage, au valoarea sufletului asa de mica incit va fi refuzata de majoritatea matricelor. Cei care se roaga toata ziua evident nu aduna nimic la sufletul lor. Acestia ar trebui sa stie ca dragostea adevarata se face numai in act. Un om normal nu iubeste niciodata un obiect abstract sau pe care nu-l cunoaste. Daca - prin absurd - ar face acest lucru, ar exista un ciclu inchis de gindire si de valori. Anume abstractul "iubit" genereaza valori pentru "senzitivul iubit" care va genera valori pentru abstractul "iubit" etc.. si nu se mai iese din acest ciclu inchis. Omul sta toata ziua in acest ciclu. Nu invata si nu face nimic. Nu da nimic societatii. Si nici sufletului. Ceea ce sufletul si societatea mosteneste de la noi sint tehnologiile (activitatile in potenta). Mostenirea noastra este cu atit mai puternica cu cit tehnologiile pe care le punem la dispozitia sufletului (a societaii si a urmasilor..) este mai puternica. Din punctul de vedere al comunitatii si al indivizilor este mostenirea cea mai importanta. Eeei.. asta nu inseamna ca nu lasam urmasilor si alte bunuri. Si ei au nevoie de educatie, nu ? Observam ca la intilnirea cu alte comunitati/specii, sufletele noastre injumatatite nu au nici o sansa. Sufletele celor care au doua parti intregi au valori intotdeauna mai mari decit sufletele injumatatite. Incet..incet.. comunitatea este inlocuita. Daca se intimpla - caci se mai intimpla - sa se intimple.. n-ar fi o tragedie E chiar bine ca avem diversitate. Daca este o regula - este un fel de anihilare si nu e bine pentru ca nu mai avem diversitate. Apoi, obiceiurile locale pur si simplu se pierd. Noi, oamenii de pe pamint vom fi respectati de alte specii in masura in care sufletele noastre vor putea concura cu celelalte suflete. Asta este motivul pentru care trebuie sa renuntam rapid la religiile care "fura" sufletul, la cedarea sufletului, la cedarea pacatelor, etc..Sufletul este format prin comunitate si trebuie sa apartina comunitatii. Este o lipsa de respect fata de comunitate sa renuntam la jumatate din sufletul nostru. |
|
|
30 Sep 2005, 07:40 AM
Mesaj
#2
|
|||||||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 4.959 Inscris: 9 August 05 Din: marginea viselor Forumist Nr.: 6.763 |
axel
Eu nu cred ca informatiile stocate pe un CD sint proprietatea CD-ului, casa construita pe o suprafata de pamint este proprietatea pamintului..samd... Adevaratul proprietar al informatiei (cel care a generat-o ) poate pune informatia completa sau numai o parte din ea pe orice CD. Colegul lui ,sa zicem, poate copia la rindul sau unul sau toate CD-urile in cauza .In unele cazuri copiatorul poate altera si modifica datele originale (vezi mutatiile genetice ). In cazul in care persoana copiatoare va pierde CD-ul , ea nu va putea reface niciodata informatiile pierdute (vezi speciile disparute). Adevaratul posesor al acestora, cel care a scris programele si a generat bazele de date, o poate face insa oricind.
Energia poate fi dirijata intr-un mod inteligent. De ce ar trebui sa consideram inteligenta numai stucturile care poseda doua miini, doua picioare...etc..si care semneaza o condica la servici ?
Ai dreptate. Totul a inceput de la afirmatia facuta de mine ca sufletul nu este cuprins in genom, ca el este o forma de energie indestructibila codificat sub forma de unda si ca aceasta "unda suflet "specifica fiecarui individ ar cuprinde toate informatiile, inclusiv cele genetice. Eu sint de vina, recunosc...dar la intrebarea cum definiti voi sufletul nu am vazut sa se inghesuie prea multi cu raspunsurile. Probabil ar fi bine sa nu postez ca sa reveniti pe fagasul initial de discutie. Sorry exergy33 -------------------- *_*_*
Pierdut în Geometria Uitării Căutând Ipote(nu)zele Fericirii - Trecătorul -X- https://exergy33.wordpress.com/ |
||||||
|
|||||||
Versiune Text-Only | Data este acum: 19 May 2024 - 05:25 PM |