Cea Mai Fastă Perioadă..., ... din Istoria Romānilor |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Cea Mai Fastă Perioadă..., ... din Istoria Romānilor |
21 Oct 2004, 10:40 AM
Mesaj
#1
|
|
ex-caa Grup: Membri Mesaje: 2.430 Inscris: 26 April 04 Forumist Nr.: 3.261 |
Care credeţi că a fost cea mai bună perioadă din istoria romānilor? Perioada īn care ţara noastră a dus-o cel mai bine, la modul general vorbind, şi de ce optaţi pt acea perioadă? Aud vorbindu-se ba de perioada interbelică, ba de domnia lui Carol I, ba de Ştefan cel Mare, Mihai Viteazul sau Mircea cel Bătrīn. Mai sīnt şi alte variante, care nu-mi vin acum īn minte... Mai sīnt?
|
|
|
28 Feb 2005, 05:43 PM
Mesaj
#2
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 18.844 Inscris: 30 January 04 Din: EU Forumist Nr.: 2.042 |
Prima cursa a trenului Grand Express d'Orient ( numele a fost schimbat in Orient Express in 1891) a avut loc la 4 octombrie 1883 cand a plecat pentru prima data din Paris - Gare de Strasbourg ( azi Gare de l"Est) . Itinerariul trenului ( principalele gari) erau apoi Strasbourg, Munchen, Viena (unde a ajuns dupa 30 de ore) , Budapesta ,Szegedin, Timisoara, Lugoj, Caransebes, Orsova, Craiova,Pitesti, Bucuresti cu punct terminus la Giurigiu. Pasagerii era trecuti peste Dunare cu un bac de unde erau preluati de la Rusciuk de un tren local si dusi pina in portul Varna unde se imbarcau la bordul vapoarelor postale ale Lloydului Austro-Ungar cu care ajungeau la Constantinopol.
In acesta prima caltorie Orient Expressul era format, in afara de locomotiva, de doua vagoane de dormit, unul restaurant si doua "furgoane" pentru provizii, bagaje, posta,etc. Trenul era de un lux nemaivazut la acea vreme. In 1885 compania schimba ruta. De la Budapesta trenul o lua spre Belgrad apoi pina la Nis unde linia se termina iar pasagerii erau preluati de diligente si transportati prin Sofia pina in localitatea Tatar-Bazardjik unde se imbarcau intr-un tren local turcesc ce-i transporta la Constantinopol. In 1889 este terminata linia Nis - Constantinopol astfel ca Orient Express parcurgea acum direct distanta Paris- Constantinopol in 68 de ore . In 1895 itinerariul se schimba iar, se reia cel initial prin Bucuresti apoi Cernavoda - Constanta peste podul proaspat construit. De la Constanta pasagerii se imbarcau in luxoasele pacheboturi ale Serviciului Maritim Roman care-i duceau in 17 ore la Constantinopol. Motivul principal care a determinat compania Compagnie Internationale des Wagons-Lits et des Grand Express Europeens sa schimbe ruta trenului au fost nenumaratele jafuri la care a fost supusi pasagerii trenului intr-o zona de pe ruta Sofia - Constantinopol. Odata cu deschiderea rutei peste podul de la Cernavoda, o parte a trenului Orient Express , dupa sosirea la Paris, pleca mai departe spre Londra, fie prin portul belgian Ostende fie prin cel francez Calais. Ce timpuri.... Acest topic a fost editat de March: 28 Feb 2005, 05:56 PM -------------------- Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire
Nicolas Boileau |
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 13 May 2024 - 09:45 PM |