Literatura, sau OBSCENITATE ? |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Literatura, sau OBSCENITATE ? |
23 Jul 2004, 10:59 PM
Mesaj
#1
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.796 Inscris: 22 August 03 Forumist Nr.: 654 |
Alexandru Vakulovski
LETOPIZDET (fragment de roman) 0. Start “Dragostea e un butoi de c***t cu un strat subţire de miere deasupra. Vezi, simţi mirosul mierii ca mai târziu să-ţi dai seama că ai nimerit în c***t.” Tată Tu „Yo, I want everyone to listen to the words of this song” Eminem „căci toată istoria ţării e istoria bolii” Vladimir Vâsoţki 4. Basta şi gangsta Dragostea e ceva greu de definit, nici nu ştiu dacă e posibil. Să-l luăm de exemplu pe Baston. El a trecut de la stilul său de viaţă gangsta la haine negre şi lungi de călugăr. Baston era, cre’ că şi mai e, un tip afemeiat, cu înclinaţii spre pedofilie şi sadism. Una dintre gagicile lui era cu câteva capete mai înaltă decât el. Asta liubov trist, ce mai! Când mergeau pe stradă toţi credeau că merge fiu’ cu mă-sa. Asta se întâmpla când era licean. Prietenii lu’ Baston, care erau ceva mai înalţi decât el, desigur că au vrut să i-o f**ă. Cre’ că asta s-a şi întâmplat până la urmă. Pe Baston îl cam durea în c*r, era tot timpul zbuciumat, dar îi mai dădea câte un cap în gură, câteva palme ca să-i întindă mucii pe pereţi şi, după un ceai, o f***a din picioare rezemată de perete. Şi totul era OK. Nebănuite sunt căile lui Baston, fratele meu. A primit atâta f***i de la Dumnezeu până s-a îndrăgostit de El. Depinde de preferinţe. Baston a ales între cămaşă albă cu nod la mâneci, sutană şi costum de mire - aşa cere tradiţia noastră pentru un mort necăsătorit, sutana, sau cum p**a mea îi mai zice. Şi asta e un fel de dragoste, deşi părerea populară crede că e mai degrabă un f***i. De fapt sunt ambele, ca la vânzarea căcaturilor: 2 în 1. Sau cumperi una şi ai două. Ştii cum e? Ca şi cum te-ai f**e o dată şi ai da şi o m**e, bonus. Şi ca bonusul să fie perfect, cu ceva noroc, mai iei şi ceva mâncărime la p**ă sau gonoree. Oricum, Baston interpretează ortodoxia cum vrea el. Ce p**a mea, dacă ceva nu-i convine – dă o nouă interpretare faptului, toţi sunt şocaţi, cum de nu le-a venit şi lor aşa ceva prin cap? Şi aşa mai departe, blea. Mi-a plăcut un interviu cu el în care povestea cu milă şi evlavie despre jertfele sale – liceene inteligente şi talentate, săracele, s-au cam îndrăgostit de el, da’ nu se poate şi gata. Avea o anumită plăcere în felul în care spunea, ceva de genul ortodoxis-pedofilus. Sau lupulanus vulgaris, vorba lu’ Fane. Dupa ce am citit , mi s-a facut scirba. Parerea mea este ca vulgaritatea si obscenitatea nu pot avea pretentie de literatura. -------------------- NIHIL SINE DEO! |
|
|
7 Aug 2004, 04:25 PM
Mesaj
#2
|
|
Forumista Poeta Grup: Membri Mesaje: 6.500 Inscris: 20 April 04 Forumist Nr.: 3.171 |
Lumea e diversa... Pe aici pe undeva se afla fiecare. Dupa prima impresie socanta pe care am avut-o citind de la o colega Letopizdet, si, dupa ce la scurt timp am vazut acest subiect la han, am ricanat.
La o analiza, dincolo de reactiile starnite mie, rezulta ca este vorba de elegibilitate. A ceea ce esti in raport cu potentialul. Este clar ca nu ne putem alege apartenenta la specia umana, nici originea etnica, nici familia in care ne nastem. In schimb, putem alege colectivitatea profesionala, localitara, scolara, a hanului. Ele au un act de vointa liber consimtit. Nu ne este impus nici hanul si nici citirea unor carti de nici o necesitate, dar luam contact cu acestea datorita imprejurarilor. Lumea e diversa ca si literatura. Trebuie insa sa ne decidem aparteneta care in cazul nostru este voluntara prin aderarea la grup - in speta grup de cultura, subcultura sau cultura de gang. Apartenenta la cultura de gang suspromovata de unii, dupa cum vedeti, se poate face si public: site-uri, discutii si se poate participa voluntar si involuntar. Voluntar ca toti cei ce discuta aici pro si contra si involuntar ca cei care asista la fel ca la un scandal de strada sau in blocul unde locuiesc. Uneori alegerea colectivitatii nu este exhaustiva. Alegem colectivitatea, dar nu putem alege anumite aspecte ale structurii interne a acesteia. Ne alegem locul de munca dar nu si colegii, ne alegem rezidenta dar nu si vecinii, ne alegem sotia/sotul, dar nu putem alege rudele acestuia. Dar putem alege ceea ce citim si ceea ce nu citim, ceea ce promovam sau nu, a valorii/nonvalorii. O proprietate a colectivitatii este capacitatea ei mediatorie. Colectivitatea hanului poate avea o pozitie de mediere, de interpunere, de filtrare si contingentare totodata. Contingentarea presupune printre altele SI limitare, restrictie, impunere, restructurare, punandu-si astfel amprenta asupra calitatii, modalitatilor de actiune, oportunitatii si eficientei actiunilor, atat cele proprii, intreprinse de individ cat si cele intrinseci initiate de colectivitate, care colectivitate constituie sursa contingentarii. Fiind vorba de om, de viata lui in mijlocul colectivitatii, de trairea propriei libertati - includem pe cea de exprimare - constat ca in acest proces literar se cam pune semnul egal intre libertatea de exprimare si subiectivitate, identificand-o cu imprejurarile. Daca eliminam din lumea morala filozofia, arta, stiinta, istoria, cultura, civilizatia, ne ramane doar nimicul. Horatiu afirma "...nu-i o nefericire sa traiesti si sa mori nestiut de nimeni". Unora nu ne place anonimatul. Alienarea este un corolar inalienabil pentru existenta umana. Apreciez curajul sa te expui asa cum esti. Acest topic a fost editat de contraste: 7 Aug 2004, 04:31 PM -------------------- Traieste ca si cum ai muri maine.
Invata ca si cum ai trai vesnic. Indira Gandhi |
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 17 May 2024 - 03:19 AM |