Noua Dacia L90 - Va Fi Lansata Miercuri |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Noua Dacia L90 - Va Fi Lansata Miercuri |
30 May 2004, 09:06 PM
Mesaj
#1
|
|
Gazda Hanului Grup: Admin Mesaje: 8.578 Inscris: 22 February 03 Din: Hanu Ancutei Forumist Nr.: 1 |
Secretul Daciei L90 este pazit la Colibasi cu caini de lupta
Despre imaginile cu noul model Dacia aparute in revistele auto s-a spus ca provin de pe CD-ul oficial de prezentare. Pentru ca L90 sa fie protejat de ochii curiosilor, la Colibasi gardurile au fost securizate suplimentar Asteptarea pasionatilor de automobile va lua sfarsit. Miercuri, in cadrul unei ceremonii fastuoase ce va fi organizata la Palatul Parlamentului, presedintele Ion Iliescu le va arata romanilor Dacia de 5.000 de euro. Pana atunci, francezii de la Renault incearca sa o tina departe de ochii curiosilor, zona in care aceasta se afla la fabrica de la Colibasi aratand ca o adevarata fortareata: garduri inaltate, sarma ghimpata, foisoare de supraveghere, agenti de paza si caini de lupta ce supravegheaza pista de incercare In cateva zile misterul care pluteste de mai bine de sase ani asupra prototipului Dacia X90, rebotezata de curand L90, va fi dezvaluit. Pe 2 iunie, la Paris, presedintele Renault va prezenta noul model intregii prese mondiale. Acelasi lucru se va petrece si la Bucuresti, Palatul Parlamentului urmand a gazdui o ceremonie grandioasa, in cadrul careia presedintele Iliescu va avea ocazia de a da "prima cheie" noii Dacii. Din momentul in care concernul Renault si-a dezvaluit intentiile de a realiza, sub sigla Dacia, un model economic, robust si, mai important ca toate, foarte ieftin, presa de specialitate din intreaga lume a manifestat un interes crescand pentru ceea ce se vrea sa devina cel mai de succes model conceput vreodata in laboratoarele de la Tehnocentre-Paris. Informatiile au curs garla, au aparut fotografii, detalii tehnice, stiri despre motorizari, aspect general, dotari etc. In toata aceasta perioada, oficialii Renault s-au multumit sa taca, lasand acest bombardament informational fara nici o replica coerenta. Criticile nu au intarziat sa apara, principalele indoieli vizand capacitatea gigantului francez de a realiza un automobil modern la pretul de numai 5.000 de euro. De exemplu, ultima lovitura sub centura a fost primita chiar din partea francezilor, in urma cu o saptamana jurnalistii de la "Le Nouvel Observateur" scriind despre L90 ca "linia sa este banala, nu va merge repede, iar echiparea de baza este spartana" si ca "noul model pe care il va scoate Renault ii va deceptiona pe fanii autoturismului". Desi analistii europeni sunt sceptici in ceea ce priveste sansele "limuzinei saracului", cum a fost ea botezata in popor, de a se impune pe pietele europene si asiatice, optimismul a atins cote ridicate in Romania, in special in orasul unde va fi fabricata noua Dacie, Colibasi. "Asteptam cu nerabdare sa o sarbatorim, personal nu am vazut-o, dar am auzit ca este deja la fabrica si ca este foarte frumoasa. Vom da lovitura", ne-a spus Stefan Teodor Stefanescu, profesor de informatica la scoala generala din oras. Aceeasi parere este impartasita si de Vlad Nistorescu, taximetrist: 'Masina asta va scoate orasul din saracie. Daca francezilor le va fi bine, si noua ne va fi bine". Gardul fabricii a fost inaltat cu 30 cm Dorin Manicescu este unul dintre angajatii Dacia Renault care au avut privilegiul nu numai de a vedea noul model, dar si de a-l testa pe pista interioara a uzinei de la Mioveni. "Va pot spune din start ca e o masina deosebita. In Romania sunt sosite aproximativ 40 de bucati inca din luna martie. Este spatioasa, silentioasa, vitezele se pot schimba cu un singur deget. Comanda pentru mers inapoi e ca la Cielo, stanga fata. Motorul mi s-a parut cam lenes, dar este in schimb foarte silentios. Este mai ridicata in spate, seamana din acest punct de vedere cu Skoda Octavia. Modelul condus de mine avea servodirectie, geamuri electrice, CD, aer conditionat si insemnele sistemelor airbag. Bordul seamana putin cu cel al Solenzei, dar au mutat casetofonul mai jos". Cel putin in ceea ce priveste fabrica de la Colibasi, constructorul francez si-a luat toate masurile de precautie pentru a limita scurgerile de informatii ce ar putea periclita lansarea oficiala de la Paris. De o buna bucata de timp zona in care se afla pista de incercare precum si poarta opt de acces au fost securizate la cel mai inalt grad, intregul perimetru semanand izbitor in aceste zile cu un lagar de concentrare. Gardul fabricii a fost inaltat cu 30 de centimetri, au fost montate suplimentar valuri de sarma ghimpata, iar in punctele de observatie etajate, amenajate din cincizeci in cincizeci de metri de-a lungul gardului, se afla cate un angajat al unei firme private de paza si protectie. Mai mult, pentru a descuraja orice tentativa de apropiere la mai putin de 50 de metri de gard zona este impanzita de gardieni insotiti de caini lup. Desi nici nu a fost lansat sau prezentat oficial, noul model Dacia se afla deja in "vanzare" la concesionarii Renault din Bucuresti, fapt oarecum fara precedent in istoria comercializarii de autoturisme in Romania. Astfel, pe paginile de Internet ale firmelor care distribuie modelele Dacia se afla un formular (foto facsimil) care, o data completat, le asigura potentialilor clienti prioritate la achizitionarea L90. "Pana la ora actuala si-au exprimat intentia de a cumpara noul model in jur de 250 de clienti, dar estimam ca numarul acestora va creste", ne-a declarat Adrian Carstea, director al Latin Efe Dacia. Procedura e simpla. Dupa completarea formularului de pe pagina de Internet, viitorul client va fi contactat pentru definitivarea detaliilor aferente achizitiei. Avansul propriu-zis se va face la o data ulterioara. Sursa: Libertatea.ro -------------------- |
|
|
12 Sep 2004, 07:50 PM
Mesaj
#2
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 2.126 Inscris: 10 August 04 Din: nu spui; s-a schimbat Forumist Nr.: 4.232 |
Masa: intre 1050 si 1245 kg, in functie de dotari (turometru, roata de
rezerva, al doilea stergator parbriz, scaun pentru sofer, volan rotund, etc ), masina noua. Dupa o perioada de 3 ani de folosire masa va fi de aproximativ 825 kg datorita coroziunii. - Greutatea: variaza o data cu variatia masei, si in felul in care acceleratia gravitationala actioneaza asupra dotarilor optionale (turometru, roata de rezerva, al doilea stergator parbriz, scaun pentru sofer, volan rotund, etc.) De asemenea, constanta g este variabila in functie de gradul de corodare al vehicolului. - Capacitate cilindrica 1421 cmc in stare perfecta de functionare. - Putere: 75 cp noua, 70 cp in garantie, 65 cp dupa 2 ani, 80 cp dupa 3 ani (scaderea greutatii datorita efectelor coroziunii). - Demaraj 0-100 km: pana la serviciu - 18 s, pana la socrii - 28 s, pana la alimentara - 16 s, pana la alimentara pentru achizitionat o oarecare cantitate de bere - 9 s, cu nevasta la volan - 96 h, pana la tara - 17 s de la tara inapoi cu 1 buc. porc adult taiat in portbagaj - 26 s, cu nevasta + soacra + copii in masina - 32 s optional daca nevasta urla si soacra aproba - 46 s, la drum intins spre soacra in mijlocul strazii cu spatele spre masina - 7 s. - Franare de la 90 km/h la 0: pe sosea uscata - 240m, sosea uda - 340m, piatra cubica umeda - 500 m, sosea asfaltata uscata cu soacra pe sosea cu spatele la directia de mers - in soacra, sosea fleasca cu praf si denivelari - in chioscul de la coltul strazii. - Debit apa in habitaclu: 14l/h pe timp de ploaie, 20l/h la spalare. - Debit antigel in habitaclu: 1 l / saptamana. - Probabilitate inchidere portiere: fata 40%, spate 15% la o forta de inchidere de 800N/m. - Jante: beton, dotate cu cauciucuri Montana New Asimetric Great Varza cu limitator de viteza prin saritura la 60 km/h. - Aer conditionat: in habitaclu, portbagaj si torpedou, cu sistemul Damigean Anti Freeze. - Hayon, bocanit(scartait)/min - 235. Optionale: - Airbag in portbagaj, versiunea Smooth Pork. - Alarma antirelativar (protejeaza impotriva tiganilor relativari - care ciordesc relativ tot). - Alarma preventiva la alarma - pornirea alarmei daca porneste alta alarma pe o raza de 1 km. - Scaun sofer (versiunea standard e prevazuta cu 2 locuri de fixare a suruburilor pentru un taburet lemn). - Veioza+sifonier spate. - Semnalizare stanga (versiunea standard are doar semnalizare dreapta, spre stanga folosindu-se palma cu un deget intins). - Volan rotund (versiunea standard este echipata cu ghidon). - Aeroterma cu 21 viteze si schimbator Shimano. - Turometru util (0-2500 rpm) si/sau fantezist (0-8000 rpm). - Cric. - Roata rezerva optional si janta. - CD manele geam. - Geamuri fumurii cu folie cu basici. - Eleroane tip bengos. - Proteza dentara universala in torpedou. - 1 buc. tub superglue. -------------------- - "Help us, or else..!"
- "Or else what?" - "Exactly!" Nu e nimic mai trist decāt tristeţea unui om vesel. (Armando Palacio Valdes) |
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 28 April 2024 - 10:15 AM |