Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Noua Dacia L90 - Va Fi Lansata Miercuri
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Divertismentului > Sport > Masini si Motociclete
Pagini: 1, 2, 3, 4
Mihai
Secretul Daciei L90 este pazit la Colibasi cu caini de lupta

Despre imaginile cu noul model Dacia aparute in revistele auto s-a spus ca provin de pe CD-ul oficial de prezentare. Pentru ca L90 sa fie protejat de ochii curiosilor, la Colibasi gardurile au fost securizate suplimentar Asteptarea pasionatilor de automobile va lua sfarsit. Miercuri, in cadrul unei ceremonii fastuoase ce va fi organizata la Palatul Parlamentului, presedintele Ion Iliescu le va arata romanilor Dacia de 5.000 de euro. Pana atunci, francezii de la Renault incearca sa o tina departe de ochii curiosilor, zona in care aceasta se afla la fabrica de la Colibasi aratand ca o adevarata fortareata: garduri inaltate, sarma ghimpata, foisoare de supraveghere, agenti de paza si caini de lupta ce supravegheaza pista de incercare In cateva zile misterul care pluteste de mai bine de sase ani asupra prototipului Dacia X90, rebotezata de curand L90, va fi dezvaluit. Pe 2 iunie, la Paris, presedintele Renault va prezenta noul model intregii prese mondiale. Acelasi lucru se va petrece si la Bucuresti, Palatul Parlamentului urmand a gazdui o ceremonie grandioasa, in cadrul careia presedintele Iliescu va avea ocazia de a da "prima cheie" noii Dacii. Din momentul in care concernul Renault si-a dezvaluit intentiile de a realiza, sub sigla Dacia, un model economic, robust si, mai important ca toate, foarte ieftin, presa de specialitate din intreaga lume a manifestat un interes crescand pentru ceea ce se vrea sa devina cel mai de succes model conceput vreodata in laboratoarele de la Tehnocentre-Paris. Informatiile au curs garla, au aparut fotografii, detalii tehnice, stiri despre motorizari, aspect general, dotari etc. In toata aceasta perioada, oficialii Renault s-au multumit sa taca, lasand acest bombardament informational fara nici o replica coerenta. Criticile nu au intarziat sa apara, principalele indoieli vizand capacitatea gigantului francez de a realiza un automobil modern la pretul de numai 5.000 de euro. De exemplu, ultima lovitura sub centura a fost primita chiar din partea francezilor, in urma cu o saptamana jurnalistii de la "Le Nouvel Observateur" scriind despre L90 ca "linia sa este banala, nu va merge repede, iar echiparea de baza este spartana" si ca "noul model pe care il va scoate Renault ii va deceptiona pe fanii autoturismului". Desi analistii europeni sunt sceptici in ceea ce priveste sansele "limuzinei saracului", cum a fost ea botezata in popor, de a se impune pe pietele europene si asiatice, optimismul a atins cote ridicate in Romania, in special in orasul unde va fi fabricata noua Dacie, Colibasi. "Asteptam cu nerabdare sa o sarbatorim, personal nu am vazut-o, dar am auzit ca este deja la fabrica si ca este foarte frumoasa. Vom da lovitura", ne-a spus Stefan Teodor Stefanescu, profesor de informatica la scoala generala din oras. Aceeasi parere este impartasita si de Vlad Nistorescu, taximetrist: 'Masina asta va scoate orasul din saracie. Daca francezilor le va fi bine, si noua ne va fi bine". Gardul fabricii a fost inaltat cu 30 cm Dorin Manicescu este unul dintre angajatii Dacia Renault care au avut privilegiul nu numai de a vedea noul model, dar si de a-l testa pe pista interioara a uzinei de la Mioveni. "Va pot spune din start ca e o masina deosebita. In Romania sunt sosite aproximativ 40 de bucati inca din luna martie. Este spatioasa, silentioasa, vitezele se pot schimba cu un singur deget. Comanda pentru mers inapoi e ca la Cielo, stanga fata. Motorul mi s-a parut cam lenes, dar este in schimb foarte silentios. Este mai ridicata in spate, seamana din acest punct de vedere cu Skoda Octavia. Modelul condus de mine avea servodirectie, geamuri electrice, CD, aer conditionat si insemnele sistemelor airbag. Bordul seamana putin cu cel al Solenzei, dar au mutat casetofonul mai jos". Cel putin in ceea ce priveste fabrica de la Colibasi, constructorul francez si-a luat toate masurile de precautie pentru a limita scurgerile de informatii ce ar putea periclita lansarea oficiala de la Paris. De o buna bucata de timp zona in care se afla pista de incercare precum si poarta opt de acces au fost securizate la cel mai inalt grad, intregul perimetru semanand izbitor in aceste zile cu un lagar de concentrare. Gardul fabricii a fost inaltat cu 30 de centimetri, au fost montate suplimentar valuri de sarma ghimpata, iar in punctele de observatie etajate, amenajate din cincizeci in cincizeci de metri de-a lungul gardului, se afla cate un angajat al unei firme private de paza si protectie. Mai mult, pentru a descuraja orice tentativa de apropiere la mai putin de 50 de metri de gard zona este impanzita de gardieni insotiti de caini lup. Desi nici nu a fost lansat sau prezentat oficial, noul model Dacia se afla deja in "vanzare" la concesionarii Renault din Bucuresti, fapt oarecum fara precedent in istoria comercializarii de autoturisme in Romania. Astfel, pe paginile de Internet ale firmelor care distribuie modelele Dacia se afla un formular (foto facsimil) care, o data completat, le asigura potentialilor clienti prioritate la achizitionarea L90. "Pana la ora actuala si-au exprimat intentia de a cumpara noul model in jur de 250 de clienti, dar estimam ca numarul acestora va creste", ne-a declarat Adrian Carstea, director al Latin Efe Dacia. Procedura e simpla. Dupa completarea formularului de pe pagina de Internet, viitorul client va fi contactat pentru definitivarea detaliilor aferente achizitiei. Avansul propriu-zis se va face la o data ulterioara.

Sursa: Libertatea.ro
Arktu
Penibil. Absolut romanesc. Ceea ce altii nu ar cumpara nici amenintati cu moartea, ai nostri apara cu sarma ghimpata, caini , foisoare etc.
O sa fie tot o porcarie ca si solnitza aia... un motor pe benzina asa si asa, si un motor diesel de tot rahatul (eu sunt fan diesel dar ce au oferit renault drept diesel este o porcarie)
Ovidius
Sper sa nu fiu indiscret daca te intreb ce masina conduci... Probabil ai mercedes sau io mai stiu ce masini de clasa, daca zici ca astea ale noastre sunt niste porcarii....
Aramis
Am vazut imagini neoficiale cu L90... au facut progrese la design, dar masina e tot o Dacie... Eu am o SuperNova (familia mea adica, dar si eu o conduc) iar zilele trecute discutand cu tata daca merita sa cumparam noua masina am ajuns la concluzia ca mai bine mai punem inca 3-4000 de euro si luam o Skoda. Motivul? Hain sa fim seriosi, la 5000 de euro cat dai pe Dacie nu te poti astepta la cine stie ce masina buna, la cine stie ce revolutionare a modelului vechi...
Ovidius
Masina de 5.000 de euro nu va costa 5.000 de euro... Va exista o singura versiune de 5.000 de euro, dar care va apare mai tarziu, va fi destul de cheala si se va vinde doar in Romania. Full options va costa cam 7.000-7.500 de oiro.
Ares
Tipic pentru un popor de carcotasi... Pe toate forumurile de pe internet se zumzaie in legatura cu un model care nici macar nu a aparut. Iar in general, parerile sunt negative, pentru ca asta-i modul nostru de gandire... sad.gif

Nu vad ce este asa de greu de inteles ca L90, care se pare ca va purta numele de "Logan" este un PRODUS destinat unui anumit PUBLIC TINTA. Iar acest public tinta e foarte clar. Sunt acei oameni care vor o masina noua (sunt foarte multi aceia care nu accepta ideea de second hand), o masina care sa-i duca de la punctul A la punctul B, o masina care sa poata sa transporte o familie in conditii bune (portbagaj mare), o masina cu minimul de siguranta (airbag-uri), etc.
Deocamdata, din informatiile neoficiale care au aparut, L90-ul indeplineste toate aceste cerinte.

Relativ la ce a zis Aramis, unul dintre factorii cei mai importanti in alegerea unui autoturism nou sunt consturile de intretinere pe termen lung. Competitia directa dintre Dacia L90, Skoda, Hyundai, etc, nu exista cu adevarat avand in vedere mai multe elemente (pretul, dimensiunile, puterea motorului, preturile pieselor, numarul de service-uri autorizate, pretul reviziilor tehnice, etc.)

Vreau sa mai fac o precizare. Am condus 5 Dacii, de la o berlina cu piese 90% frantuzesti pana la o Solenza nou nouta. In peste 20 de ani de exploatare in familie a acestor automobile, am ramas cu ochi in soare doar de doua ori (si odata cu ajutorul substantial al unei maimute de la un service). De unde am ajuns la concluzia ca pana acum Dacia si-a indeplinit menirea - aceea de a "motoriza" un intreg popor. Cred ca nu am vazut Dacie la plug, in rest aceasta masina a rezistat cam la tot ce s-a putut arunca spre ea smile.gif

Eu prevad un viitor de succes modelului L90, asa cum Solenza - atat de mult hulita - s-a vandut extrem de bine de cand a fost lansata pe piata. Si singura piedica care sta in calea acestei masini sunt oamenii. Mai ales gorilele super-inteligente din service-urile romanesti.

Asa ca o sa-i urez lui L90 in avans - Bine ai venit pe drumurile noastre scumpe! thumb_yello.gif
sorin666
Hai sa fac si eu pe carcotasul... o masina de 5000 de Euro la cumparator nu treebuie sa coste mai mult decit 3000 E in productie, din care circa 1500-1800 ca costa ansamblul motor-cutie cumparat de la Reno' , de restul iti raman bani sa fabrici o motoreta cu pedale, din alea fara permis... sad.gif
Mai serios vorbind, este o masina proiectata DE LA ORIGINE ca "masina saracului" ce vreti de la ea? (celor care imi vor da in cap cu Dacia 1300 si incredibilele ei performante, le raspund ca era copia unui model "normal" , nu un surogat "low cost" a unei firme nu neaparat repututa pentru fiabilitate...)
EPoX
Salutare
pentru cei ce doresc sa vada ABSOLUT TOATE POZELE PREZENTE LA ORA ACTUALE CU DACIA LOGAN sau X90 sau :90 ( neretushate pe computer ) aici aveti linkul :

http://www.automotorclub.com/Dacia%20_l90.htm ( POZE ORIGINALE )
Arktu
QUOTE (Zorro @ 31 May 2004, 11:08 AM)
Sper sa nu fiu indiscret daca te intreb ce masina conduci... Probabil ai mercedes sau io mai stiu ce masini de clasa, daca zici ca astea ale noastre sunt niste porcarii....

Dar te rog frumos sa ma intrebi.
Am (si conduc) un Volkswagen din 1995 (Passat B4 Variant). Nu este vreo chestie luxoasa sau sport sau stiu eu, este o masina gen de familie, normala.
Cand zic ca Dacia e o porcarie ma refer la raportul pret calitate. Eu am dat pe masina asta mai putin decat pe o Solenza, insa consumul, demarajul, siguranta si confortul sunt toate superioare. Tata are Dacia si desi are un an jumate am reparat la ea mai mult decat la masina asta de aproximativ 10 ani.
Sau ce sa mai vorbesc de radiatoare de Supernova... sau bucsi, amortizoare etc. Si aici nu e vb. de drumuri. Eu trebuie sa imi schimb amortizoarele pe spate acum, cand au 155.000 km pe cand la Dacia pe la 30-40 mii km sunt gata amortizoarele.
Sigur ca Solenza > Supernova > Berlina2000 > Berlina 1995 > etc. Deci s-au facut progrese insa la banii unei dacii la mana intai iei o masina straina (nemteasca, frantuzeasca etc.) la alta calitate.
E posibil ca nici macar in 2004 sa nu exista macar optional un ABS pentru masina Dacia?! Masina cu pretentii europene? Au bagat airbag, Doamne ajuta insa.... in rest...
Arktu
@Ares:
1. E normal sa il criticam deja pe L90 asta vazand evolutia raportului pret/calitate al Daciei. Vezi Nova, SuperNova, Solenza. E clar. Din ce in ce mai scump dar cam la fel de nefiabil si lipsit de siguranta - exceptand un pic Solenza. Care e probabilitatea sa gresim? Mica...

2.Doar pt. ca Dacia se vinde bine intr-o tara in care deciziile sunt luate reflex si nu gandite (votat partide, luat masini etc.) nu inseamna nimic legat de calitatea ei.

3.Ca in 5 Dacii ai avut doar 2 pene este norocul tau, intr-o dacie tata a avut in 2 ani aproape vreo 5. Si sunt ATATIA oameni cu probleme la daciile lor perfecte. Tu esti un exemplar norocos. Nu generaliza.

PS: Sigla Mercedes din avatarul meu reprezinta dorinta legata de viitoarea mea masina, nu de prezent, din pacate.


Am editat mesajul pentru a elimina citatul mesajului lui Ares. In cazul in care un citat este foarte mare, este recomandat sa trunchiem respectivul mesaj in partile ce urmeaza a fi comentate, pentru a nu abuza de resursele forumului.
Ares
@arktu - Nu. Nu este normal, avand in vedere ca tot ce se vehiculeaza in legatura cu Logan sunt doar zvonuri. Mai ales la partea de dotare (pozele sunt convins ca sunt adevarate) - zvon fiind si acela ca ar exista ABS optional pentru masina (apropo').

PS. Nu am zis niciodata de Dacii ca sunt perfecte, nu le-am ridicat in slavi, am zis ca sunt masini care si-au facut treaba...
Ovidius
@arktu
QUOTE
Sigur ca Solenza > Supernova > Berlina2000 > Berlina 1995 > etc. Deci s-au facut progrese insa la banii unei dacii la mana intai iei o masina straina (nemteasca, frantuzeasca etc.) la alta calitate.


Important este ca s-au facut progrese, si ca nu stam pe loc. Daca pe banii pentru o Solentza noua iti poti lua un second hand, asta tine de preferintele fiecaruia. Am doi prieteni, unul are un Opel Astra si unul un VW Golf II, ambele in stare foarte buna, dar fiecare dintre ei se plange de costurile de intretinere destul de mari. Amandoi au zis ca daca isi vor vinde masinile isi vor lua Dacia.....asta ca sa mai contrabalansez balata biggrin.gif


QUOTE
E posibil ca nici macar in 2004 sa nu exista macar optional un ABS pentru masina Dacia?! Masina cu pretentii europene? Au bagat airbag, Doamne ajuta insa.... in rest...

Ai condus vreodata o Solentza sau SuperNova? Daca nu, iti spun eu ca nu ai nevoie de ABS. Franele sunt extraordinare!
Si nu inteleg de unde atata carcoteala... Ti-ai pus vreodata intrebarea daca Renault-ul are o strategie de piata pe care s-ar putea sa nu o intelegi? Cum iti explici ca SuperNova si Solentza s-au vandut si se mai vand foarte bine, asa de cacao cum zici tu ca sunt?
Antont
Sint total de acord cu ce a spus arktu la acest subiect. Si sa mai si dai 5000 euro (daca nu mai mult) pe un produs ce poarta numele Dacia, mi se pare mare timpenie. De banii aia se poate cumpara o masina, nu Dacia rofl.gif . Parerea mea...
sorin666
QUOTE (Zorro @ 1 Jun 2004, 11:02 AM)
@arktu
[Important este ca s-au facut progrese, si ca nu stam pe loc. Daca pe banii pentru o Solentza noua iti poti lua un second hand, asta tine de preferintele fiecaruia. Am doi prieteni, unul are un Opel Astra si unul un VW Golf II, ambele in stare foarte buna, dar fiecare dintre ei se plange de costurile de intretinere destul de mari. Amandoi au zis ca daca isi vor vinde masinile isi vor lua Dacia.....asta ca sa mai contrabalansez balata  biggrin.gif

Ai condus vreodata o Solentza sau SuperNova? Daca nu, iti spun eu ca nu ai nevoie de ABS. Franele sunt extraordinare!
Si nu inteleg de unde atata carcoteala... Ti-ai pus vreodata intrebarea daca Renault-ul are o strategie de piata pe care s-ar putea sa nu o intelegi? Cum iti explici ca SuperNova si Solentza s-au vandut si se mai vand foarte bine, asa de cacao cum zici tu ca sunt?

Sa fim seriosi, gunoaiele de la Colibasi nu se cumpara decit datorita politicii protectioniste a statului, scoateti taxele vamale, accizele si Euro 3 si nu va mai lua nici dreaq' masinile mioritice ruginite inca din fabrica...
Eu am avut Astra si pina la 240 000Km nu am pus decit benzina si consumabile... Aud ceva din partea posesorilor de Dacia? cite seturi motor-bucse-etc, samd se schimba inte timp la o roaba de Pitesti, nu cumva egale cu valoarea jafului?
Frine extraordinare pe Dacia??? mai frate, pe ce lume traiesti (si cati km ai la volan rolleyes.gif )
Iar cum banuiesc eu ca, oricare ar fi politica/strategia firmei-mama rreno' una de subventionare a economiei si comertului romanesc nu poate sa fie, din cei circa 1500 E lasati pitestenilor sa construiasca o masina in jurul agregatului motor-cutie francez nu se poate scoate marfa de calitate...
Daca esti asa de convins, ia-ti una, acum, cind inca se mai gasesc fara bataie la caseria fabricii ohyeah.gif
Si... ENJOY biggrin.gif
Ovidius
@sorin666
In loc sa arunci aiurea cu vorbe fara nici un fundament (vezi schimbul de seturi motor - sunt curios cati au schimbat setul la motorul Renault; vezi franele) mai bine ai fi atent ca este vorba de modelele mai noi, adica Supernova, Solenza si L90.

Imi cer scuze ca apar masinile facute de Dacia, dar am fost si eu fost unul dintre carcotasii care o criticau. Mi-am schimbat insa parerea cand am condus pentru prima data o SuperNova. Inca nu inteleg de ce unora le place sa faca de cacao un lucru despre care habar nu au...
sorin666
De unde stii cit de profesionala e opinia mea? de unde stii cit de bine cunosc productia medievalei (din PDV tehnic, cel putin) uzine Dacia?
Modele NOI sad.gif ce au nou pe ele in afara de TABLA, restul e 1300 curat...
Si in plus, nu vad de ce trebuie sa stau pe tusa si sa aplaud un non-eveniment... lansarea cu tobe (nemeritate) a unui model Low Cost al unei marci populare si... depasita de evenimente devil.gif
Dar (fara suparare) daca suma masinilor pe care le-ai condus se cheama SuperNova, nu ma mir ca ti-a placut hh.gif
Ares
Iegzakt! Necuratu' te-o pus sa nu ai bani de Ferrari, Mertzane, etc... Fir-ar sa fie de treaba.. Rusine!!!

Acum serios, cred ca topicul a luat-o pe aratura. E clar ca nu se vrea o discutie cu pareri echilibrate. Mi se pare ca intervine (ca peste tot) nevoia de a te arata superior celorlalti... Daca pentru o gramada de lume lansarea acestui model este un eveniment, nu vad care-i problema. Ramane laudabila initiativa Renault de a se ocupa si de alte segmente de cumparatori decat celelalte marci. Ca asta deranjeaza atat de mult, nici nu mi-am imaginat...

Si apropo de marci populare, de mii de $$$ si alte nebunii... Aruncati o privire la masina nationala a Iranului aici... Care costa vreo 8000$.

PS. Sorine, exagerezi... Modelele noi au motor nou. Poate tabla e tot de Sidex, dar macar acum e Sidex-ul unui indian tongue.gif De unde naiba inversunarea asta? Chiar nu se poate discuta calm nimic pe aici? sad.gif

Arktu
Se pare ca am cam gresit, ca cica dacia va oferi ABS, 2xairbag si motoare diesel cu turbina pe acest model, logan... totusi sa vad ziua aia si mai vorbim, vorba lor.
Mihai
Caracteristic romanului... sa vorbeasca despre un produs fara a cunoaste detalii... Cu alt cuvinte, vorbind din auzite... hh.gif

Editia de astazi a cotidianului Le Monde trateaza pe larg aceasta problema:
http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0@2-...6-367063,0.html
http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0@2-...6-367064,0.html
http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0@2-...6-367065,0.html
http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0@2-...6-367057,0.html
Tony Almeda

Extras din articolele puse de Mihai:

"C'est un pari audacieux, car les études montrent que ces pays réclament un niveau de confort équivalent aux véhicules occidentaux, estime Xavier Mosquet, directeur associé au Boston Consulting Group. Mais face à l'impératif économique et au désir d'accès à l'automobile, la voiture à 5 000 euros peut constituer un bon compromis."....

Faut-il la vendre en Europe de l'Ouest ? La question fait débat chez Renault. Le constructeur est partagé entre le risque de dégrader son image de marque en commercialisant une voiture bas de gamme et la tentation de reconquérir une clientèle occidentale qui n'a plus les moyens de se payer un véhicule neuf.....


"Este un pariu îndraznet, pentru ca studiile arata ca aceste tari reclama un nivel de confort echivalent vehiculelor occidentale, crede Xavier Mosquet, director asociat la Boston Consulting Group. Dar în fata imperativelor economice si a dorintei de acces la automobil, masina la 5000 de euro poate constituii un bun compromis".

Trebuie vândut în Europa de Est? Chestiunea este dezbatuta la Renault. Constructorul este împartit între riscul de a-si degrada imaginea de marca comercializând o masina de gama inferioara si tentatia de a recucerii clientela occidentala care nu mai are cu ce sa cumpere un vehicul nou......


Am subliniat pasajele mai ce mi s-au parut ca merita putina atentie ...
Astept comentarii.

Aramis
Ma simt datoare sa vin putin in apararea Daciei... Masina mea este din 2001, daca nu ma insel, si chiar are frane excelente (le-am testat de cateva ori de cand am carnetul si pot sa spun cu mana pe inima ca sunt total multumita de ele), motorul nu a fost schimbat niciodata, iar bujiile mi se pare ca o singura data... Sincer vorbind, masina se comporta destul de bine la drum lung (in fiecare vara mergem cu ea pana la munte si la mare), ajunge usor la 120 km/h fara sa inceapa sa tremure, iar consumul este in medie de 6 litri la suta in afara orasului, in oras 7... Nu spun ca e o masina extraordinara, dar pentru ce imi trebuie mie e buna, ca as vrea una si mai buna, asta e alta treaba.
Antont
Si uite asa incet incet se va crea mitul daciei cu frine racing, masina de masina, care nu vibreaza la 120 de km pe ora rofl.gif .Ma intreb cum se comporta la 180 rofl.gif . Ups, am uitat, e vorba de dacia tongue.gif....Se tot lauda pe topicul asta Super Nova. Da, am avut "placerea" sa conduc asa ceva. Sper sa nu mai am niciodata ocazia. Pe bune ca mi-a placut mai mult vechea 1300. Si nu e vorba de fite si masini de 'jdemii de euro. Daca noua conserva nationala ar costa vreo 3000 de euro noua, pe bune ca n-as spune nimic. Dai un ban si nu-l mai ai, corect si cinstit. Da' sa dai 5000 de euro sau mai mult pe o dacia cind cu aceeasi bani poti sa iei o masina nemteasca, de exemplu, chiar daca e SH, mi se pare aiurea. Fiindca acel SH e mai bun si mai fiabil harhar.gif . Deocamdata are noroc industria autohtona. Cind se vor schimba mentalitatile si scapam de taxe (vezi U.E.), bye bye dacia. Sincer, abia astept spoton.gif ...
Ares
Relativ la intrarea in istorie a Daciei 1300, Cornel Nistorescu a scris azi un editorial exceptional - aici.
Kitt-ul de presa al noii "Logan" este disponibil aici.
Se pare ca emisiunea ProMotor din week-end-ul acesta, de la ProTV va fi si ea dedicata noului model.

Ghost, nu te poti abtine, nu? devil.gif
sorin666
Uite ce se mai spune in articole:
*
"Ça ne marchera jamais !"…
Un OVNI pour l'industrie automobile mondiale. Car, au moment où les constructeurs cherchent à monter en gamme et à proposer de plus en plus d'options et de technologie, Renault fait le pari inverse en misant sur un concept dépouillé destiné aux pays en développement…Un projet audacieux, sur lequel Renault mise gros, car il compte en vendre 700 000 unités par an aux quatre coins de la planète. Elle sera disponible dès septembre en Roumanie, puis en Europe centrale, en Iran, au Maroc, en Colombie, en Chine et sans doute beaucoup plus tard en Inde…La X90, son nom de code, sera d'abord fabriquée dans l'usine Dacia en Roumanie grâce à des coûts de production imbattables….
"Comme souvent, le président a opté pour un management par l'annonce en plaçant au pied du mur le reste de l'entreprise", note un proche du PDG. Une méthode destinée à tuer dans l'œuf les réticences internes.
Car l'affaire n'est pas gagnée : l'ingénierie de Renault méprise ce projet de "voiture du pauvre" peu valorisant sur le plan technologique…
Au bout de quatre ans, durant lesquels M. Schweitzer porte le projet à bout de bras, l'entreprise finit par se l'approprier.
Disponible en version berline, break ou pick-up, la future Dacia ne fera pas tourner les têtes. Son design est on ne peut plus banal, les concepteurs ayant privilégié les aspects pratiques et économiques…
Pour 5 000 euros, inutile d'espérer disposer de direction assistée et de vitres électriques…En revanche, la X90 sera adaptée aux routes défoncées des pays en voie de développement grâce à une garde au sol surélevée…
*
Adica e FOARTE departe de o masina "de vis", ci mai degraba un IMS modernizat, oferit spre vinzare exclusiv la clienti din "lumea a 3-a"
Ares
Habar n-am franceza asa ca nu am inteles ce scrie acolo, dar stiam ideea de baza... Si nu vad care-i problema...
Romania este deocamdata o tara asimilabila unora din lumea a 3-a (chit ca nu-mi place)... E chiar asa un mare pacat sa oferi o masina si pentru lumea a 3-a?
sorin666
Probleme nu e aparitia in sine a masinii, (care de fapt si daca gindesti bine, ar fi o relativ buna alternativa daca o iei noua si o vinzi in 3-4 ani, "sa moara la altul" wink.gif ) ci atitudinea de "avant revolutionar" vecina cu extazul stirnita de acest fapt banal, privit ca o adevarata revolutie si un pas inspre progres...
andrei_chitic
Fratilor iata ca a aparut si noua Dacia Logan:

Autoshow - Dacia Logan



Antont
Varianta cabrio nu scot? rofl.gif
Daca-i bal, bal sa fie rofl.gif ....
Ares
Nu le da idei tongue.gif Citisem pe undeva de asa ceva, dar pana acolo nu cred ca se ajunge...
Oricum, la cum se conduce prin capitala, poti sa ramai fara acoperis relativ usor... rofl.gif
Antont
QUOTE (Ares)
Nu le da idei  tongue.gif  Citisem pe undeva de asa ceva, dar pana acolo nu cred ca se ajunge...


Asta ar fii chiar culmea, Dacia cabrio rofl.gif ...
Btw, am citit editorialul lui Nistorescu, chiar m-a prins un pic nostalgia, mi-am adus aminte de "verzisoara" mea sorry.gif (nu e vb de Kawa, ci de fosta mea dacie care era tot verde)...
Mihai
Dacia Logan cucereste lumea
andrei_chitic
Numele pe care l-au ales pentru noul model e clar orientat pentru restul pietelor de desfacere. Nu stiu daca va prinde la romanul de rand.
Arktu
QUOTE (Aramis @ 2 Jun 2004, 08:47 AM)
Ma simt datoare sa vin putin in apararea Daciei... Masina mea este din 2001, daca nu ma insel, si chiar are frane excelente (le-am testat de cateva ori de cand am carnetul si pot sa spun cu mana pe inima ca sunt total multumita de ele), motorul nu a fost schimbat niciodata, iar bujiile mi se pare ca o singura data... Sincer vorbind, masina se comporta destul de bine la drum lung (in fiecare vara mergem cu ea pana la munte si la mare), ajunge usor la 120 km/h fara sa inceapa sa tremure, iar consumul este in medie de 6 litri la suta in afara orasului, in oras 7... Nu spun ca e o masina extraordinara, dar pentru ce imi trebuie mie e buna, ca as vrea una si mai buna, asta e alta treaba.

2 chestii:

1. Ce scrii tu sunt cerinte MINIMALE pentru o MASINA din mileniul 3. Faptul ca le indeplineste nu inseamna nimic aproape.
2. 7 in oras? Cum ai masurat? Cu urechea la rezervor? Masurarea consumului este o activitate complexa... si nu se face vazand cat arata indicatorul ala MADE IN RUMANIA si bagand benzina, circuland si iar citind acolo....
Ares
@arktu - Esti culmea... Tu cum masori consumul la masina? Ai nevoie de computer de bord nu? tongue.gif Din cauze de secolul XXI nu mai merge cu o simpla impartire, nu? Eu cred ca pe tine te-a suparat o Dacie odata atat de mult incat ai ramas suparat rau de tot smile.gif (deh... de aia sunt masinile precum femeile)
Ovidius
QUOTE
2. 7 in oras? Cum ai masurat? Cu urechea la rezervor? Masurarea consumului este o activitate complexa... si nu se face vazand cat arata indicatorul ala MADE IN RUMANIA si bagand benzina, circuland si iar citind acolo....

Ne impartasesti si noua activitatea aia complexa? tongue.gif
Antont
Detalii despre noua Dacia Logan :

Masa: intre 1050 si 1245 kg, in functie de dotari (turometru, roata de rezerva, al doilea stergator parbriz, scaun pentru sofer, volan rotund, etc.), masina noua. Dupa o perioada de 3 ani de folosire masa va fi de aproximativ 825 kg datorita coroziunii.
- Greutatea: variaza o data cu variatia masei, si in felul in care acceleratia gravitationala actioneaza asupra dotarilor optionale (turometru, roata de rezerva, al doilea stergator parbriz, scaun pentru sofer, volan rotund, etc.) De asemenea, constanta g este variabila in functie de gradul de corodare al vehicolului.
- Capacitate cilindrica 1421 cmc in stare perfecta de functionare.
- Putere: 75 cp noua, 70 cp in garantie, 65 cp dupa 2 ani, 80 cp dupa 3 ani (scaderea greutatii datorita efectelor coroziunii).
- Demaraj 0-100 km: pana la serviciu - 18 s, pana la socrii - 28 s, pana la alimentara - 16 s, pana la alimentara pentru achizitionat o oarecare cantitate de bere - 9 s, cu nevasta la volan - 96 h, pana la tara - 17 s de la tara inapoi cu 1 buc. porc adult taiat in portbagaj - 26 s, cu nevasta + soacra + copii in masina - 32 s optional daca nevasta urla si soacra aproba - 46 s, la drum intins spre soacra in mijlocul strazii cu spatele spre masina - 7 s.
- Franare de la 90 km/h la 0: pe sosea uscata - 240m, sosea uda - 340m, piatra cubica umeda - 500 m, sosea asfaltata uscata cu soacra pe sosea cu spatele la directia de mers - in soacra, sosea fleasca cu praf si denivelari - in chioscul de la coltul strazii.
- Debit apa in habitaclu: 14l/h pe timp de ploaie, 20l/h la spalare.
- Debit antigel in habitaclu: 1 l / saptamana.
- Probabilitate inchidere portiere: fata 40%, spate 15% la o forta de inchidere de 800N/m.
- Jante: beton, dotate cu cauciucuri Montana New Asimetric Great Varza cu limitator de viteza prin saritura la 60 km/h.
- Aer conditionat: in habitaclu, portbagaj si torpedou, cu sistemul Damigean Anti Freeze.
- Hayon, bocanit(scartait)/min - 235.

Optionale:
- Airbag in portbagaj, versiunea Smooth Pork.
- Alarma antirelativar (protejeaza impotriva tiganilor relativari - care ciordesc relativ tot).
- Alarma preventiva la alarma - pornirea alarmei daca porneste alta alarma pe o raza de 1 km.
-- Turometru util (0-2500 rpm) si/sau fantezist (0-8000 rpm).
- Cric.
- Roata rezerva optional si janta.
- CD manele geam.
- Geamuri fumurii cu folie cu basici.
- Eleroane tip bengos.
- 1 buc. tub superglue.



spoton.gif rofl.gif mwah1.gif
Ovidius
23.gif Declar razbel la toti aia cu mototzacle verzi! 23.gif
( Stie ei care este ohyeah.gif )
Antont
Daca prinzi din urma mototzoacla verde cu dacia ma recunosc invins de fata cu martori tongue.gif rofl.gif rofl.gif
Tony Almeda
Normal ca nu poti sa compari o motzopina cu o masina însa ce dai daca te prine ?! ohyeah.gif
Antont
Fear the power of Kawasaki cool.gif evil.gif . Nici o sansa sa ma prinda tongue.gif rofl.gif
Ovidius
Ghostule, aci m-ai prins. cry.gif Tu pe mototzacla si io cu Dacia n-am cum sa te prind...

Acuma serios vorbind, nici nu se pune problema ca o masina sa aiba demaraj mai mare decat o motocicleta. Exista totusi un "ceva" al carui "demaraj" nu poate fi depasit, si acela este calul. Am vazut mai demult o emisiune despre asta si mi s-a parut tare interesant. Cica in primii cativa zeci de metri este imbatabil...

Si acuma concluzia: Ghostule sa nu te prind cand sunt calare pe cal ca "te fac" devil.gif
Antont
QUOTE (Zorro @ 4 Jun 2004, 02:35 PM)
Ghostule sa nu te prind cand sunt calare pe cal ca "te fac"  devil.gif

Eventual daca e vorba de El Zorab tongue.gif, si nici atunci nu e sigur rofl.gif

Pese:
Si daca vin eu calare pe un ghepard, ca cica ala e cel mai rapid animal din lume rofl.gif ?

Pese 2:
Haideti sa revenim ontopic ca am deviat rau yikes.gif rofl.gif ...
Ovidius
QUOTE
Pese:
Si daca vin eu calare pe un ghepard, ca cica ala e cel mai rapid animal din lume  ?

Era vorba doar de demaraj, nu de viteza atinsa... wink.gif

QUOTE
Pese 2:
Haideti sa revenim ontopic ca am deviat rau  ...

Din partea mea poti sterge mesajele offtopic...
Ares
O galerie cu imagini cu Logan, foarte bine "dotata" se gaseste aici.
Nu pot sa nu remarc diferenta intre Dacia Logan si Renault Logan... Diferenta care-i va pune pe mult proprietari mai maniaci pe drumuri in cautare de grila fata model Renault smile.gif
Culoarea mea preferata ramane clar albastrul... Ala de Renault smile.gif
Arktu
QUOTE (Zorro @ 4 Jun 2004, 01:36 PM)
23.gif Declar razbel la toti aia cu mototzacle verzi! 23.gif
( Stie ei care este ohyeah.gif )

Atunci eu declar alianta cu aia cu motociclete verzi (de fapt stiu doua persoane dar ma refer la han) pentru topicul superb cu detalii tehnice despre noua dacia.

Eu nu am inteles ceva: Dacia de 5000 EUR (Logan ieftinake) va avea:
- airbag? 0? 1? 2?
- ABS?
- Bare in portiere si intaritura plafonului?
- alte elemente de siguranta?

In orice caz versiunile de 5700 si 5000 EUR probabil vor fi cele mai vandute...
Ares
Aici te inseli. Versiunile alea vor fi cu siguranta cele mai putin vandute (parerea mea, hic drunk.gif ). In plus, pana cand vor aparea versiunile alea, uzina isi propune sa vanda deja 10-12.000 de masini (de fapt, atatea vor pana la finalul anului). Din cate am citit eu, versiunea de baza o sa aiba totusi airbag la sofer.

Dar... Sa analizam un pic situatia (cu ajutorul Evenimentului Zilei)... Masinile "concurente" viitoarei Dacia Logan sunt:

-Fiat Albea 1.2 8vSL (9514E) - motor de 60cp, ABS optional (+533E), Aribag sofer (pasager optional +260), Geamuri electrice optionale (+1241E), clima optionala (+579E) - total 12.127E
-Skoda Fabia Sedan (10.770E) - motor 64cp, ABS optional (+274E), Airbag sofer (pasager optional +131E), Geamuri electrice optionale (+170E), clima optionala (+822E) - total 12.167E
-Hyundai Accent (11067E) - motor 85cp, ABS nu, Airbag nu, geamuri electrice nu, clima standard - total 11.067E
-Daewoo Cielo (7490E) - motor 80cp, ABS nu, Airbag nu, geamuri electrice nu, clipa nu - total 7490E
-Renault Clio Symbol (8241E) - motor 75cp, abs nu, airbag sofer, geamuri electrice nu, clima optional (+919) - total 9160E
-Chevrolet Kalos 1.2 (9635E) - motor 72cp, abs nu, airbag sofer, geamuri electrice nu, clima nu - total 9635E

Concluzia mea (partinitoare tongue.gif) este ca Dacia Logan la aprox. 8000E cu 2xAirbag-uri, ABS, Clima, Geamuri Electrice, motor 90cp / 75cp nu are nici un rival cu adevarat. Varianta de 5000 va fi o masina care va da posibilitatea celor cu finante mai putin puternice de a-si achizitiona un automobil cu motor euro 4, cu un consum mai mic, rezultand poluare mai putina si costuri mai mici la carburanti...
Ares
Am testat Dacia Logan(EvZ)
sorin666
Si tot nu am inteles interesul personal al romanului nevoias (caci ceilalti tot SUV isi vor lua) de a avea Euro 4... (cu conditia, evident, de a o putea inscrie in circulatie...) Normele de poluare "superioare" nu tin de foame, costa scump si nu sant o garantie automata a unui consum redus, din contra, cer benzina de calitate sau schimbi sonda lambda si catalizatorul...
Si nici ABS pe o masina de puterea asta si pe drumuri in care nici un om normal nu circula cu mai mult de 100, si nici airbaguri, de altfel (cine e sigur ca se vor deschide daca sant "made in Pitesti" wink.gif
Si in plus, poate ca unii ar fi preferat o a "cincea usa" in spate (ca la Golf), sa poata pune in spate porku si butoiul de muraturi...
Si aceasta interminabila discutie pentru o masina care nici nu a vazut-o mai nimeni, de fapt...
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.