Noua Dacia L90 - Va Fi Lansata Miercuri |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Noua Dacia L90 - Va Fi Lansata Miercuri |
30 May 2004, 09:06 PM
Mesaj
#1
|
|
Gazda Hanului Grup: Admin Mesaje: 8.578 Inscris: 22 February 03 Din: Hanu Ancutei Forumist Nr.: 1 |
Secretul Daciei L90 este pazit la Colibasi cu caini de lupta
Despre imaginile cu noul model Dacia aparute in revistele auto s-a spus ca provin de pe CD-ul oficial de prezentare. Pentru ca L90 sa fie protejat de ochii curiosilor, la Colibasi gardurile au fost securizate suplimentar Asteptarea pasionatilor de automobile va lua sfarsit. Miercuri, in cadrul unei ceremonii fastuoase ce va fi organizata la Palatul Parlamentului, presedintele Ion Iliescu le va arata romanilor Dacia de 5.000 de euro. Pana atunci, francezii de la Renault incearca sa o tina departe de ochii curiosilor, zona in care aceasta se afla la fabrica de la Colibasi aratand ca o adevarata fortareata: garduri inaltate, sarma ghimpata, foisoare de supraveghere, agenti de paza si caini de lupta ce supravegheaza pista de incercare In cateva zile misterul care pluteste de mai bine de sase ani asupra prototipului Dacia X90, rebotezata de curand L90, va fi dezvaluit. Pe 2 iunie, la Paris, presedintele Renault va prezenta noul model intregii prese mondiale. Acelasi lucru se va petrece si la Bucuresti, Palatul Parlamentului urmand a gazdui o ceremonie grandioasa, in cadrul careia presedintele Iliescu va avea ocazia de a da "prima cheie" noii Dacii. Din momentul in care concernul Renault si-a dezvaluit intentiile de a realiza, sub sigla Dacia, un model economic, robust si, mai important ca toate, foarte ieftin, presa de specialitate din intreaga lume a manifestat un interes crescand pentru ceea ce se vrea sa devina cel mai de succes model conceput vreodata in laboratoarele de la Tehnocentre-Paris. Informatiile au curs garla, au aparut fotografii, detalii tehnice, stiri despre motorizari, aspect general, dotari etc. In toata aceasta perioada, oficialii Renault s-au multumit sa taca, lasand acest bombardament informational fara nici o replica coerenta. Criticile nu au intarziat sa apara, principalele indoieli vizand capacitatea gigantului francez de a realiza un automobil modern la pretul de numai 5.000 de euro. De exemplu, ultima lovitura sub centura a fost primita chiar din partea francezilor, in urma cu o saptamana jurnalistii de la "Le Nouvel Observateur" scriind despre L90 ca "linia sa este banala, nu va merge repede, iar echiparea de baza este spartana" si ca "noul model pe care il va scoate Renault ii va deceptiona pe fanii autoturismului". Desi analistii europeni sunt sceptici in ceea ce priveste sansele "limuzinei saracului", cum a fost ea botezata in popor, de a se impune pe pietele europene si asiatice, optimismul a atins cote ridicate in Romania, in special in orasul unde va fi fabricata noua Dacie, Colibasi. "Asteptam cu nerabdare sa o sarbatorim, personal nu am vazut-o, dar am auzit ca este deja la fabrica si ca este foarte frumoasa. Vom da lovitura", ne-a spus Stefan Teodor Stefanescu, profesor de informatica la scoala generala din oras. Aceeasi parere este impartasita si de Vlad Nistorescu, taximetrist: 'Masina asta va scoate orasul din saracie. Daca francezilor le va fi bine, si noua ne va fi bine". Gardul fabricii a fost inaltat cu 30 cm Dorin Manicescu este unul dintre angajatii Dacia Renault care au avut privilegiul nu numai de a vedea noul model, dar si de a-l testa pe pista interioara a uzinei de la Mioveni. "Va pot spune din start ca e o masina deosebita. In Romania sunt sosite aproximativ 40 de bucati inca din luna martie. Este spatioasa, silentioasa, vitezele se pot schimba cu un singur deget. Comanda pentru mers inapoi e ca la Cielo, stanga fata. Motorul mi s-a parut cam lenes, dar este in schimb foarte silentios. Este mai ridicata in spate, seamana din acest punct de vedere cu Skoda Octavia. Modelul condus de mine avea servodirectie, geamuri electrice, CD, aer conditionat si insemnele sistemelor airbag. Bordul seamana putin cu cel al Solenzei, dar au mutat casetofonul mai jos". Cel putin in ceea ce priveste fabrica de la Colibasi, constructorul francez si-a luat toate masurile de precautie pentru a limita scurgerile de informatii ce ar putea periclita lansarea oficiala de la Paris. De o buna bucata de timp zona in care se afla pista de incercare precum si poarta opt de acces au fost securizate la cel mai inalt grad, intregul perimetru semanand izbitor in aceste zile cu un lagar de concentrare. Gardul fabricii a fost inaltat cu 30 de centimetri, au fost montate suplimentar valuri de sarma ghimpata, iar in punctele de observatie etajate, amenajate din cincizeci in cincizeci de metri de-a lungul gardului, se afla cate un angajat al unei firme private de paza si protectie. Mai mult, pentru a descuraja orice tentativa de apropiere la mai putin de 50 de metri de gard zona este impanzita de gardieni insotiti de caini lup. Desi nici nu a fost lansat sau prezentat oficial, noul model Dacia se afla deja in "vanzare" la concesionarii Renault din Bucuresti, fapt oarecum fara precedent in istoria comercializarii de autoturisme in Romania. Astfel, pe paginile de Internet ale firmelor care distribuie modelele Dacia se afla un formular (foto facsimil) care, o data completat, le asigura potentialilor clienti prioritate la achizitionarea L90. "Pana la ora actuala si-au exprimat intentia de a cumpara noul model in jur de 250 de clienti, dar estimam ca numarul acestora va creste", ne-a declarat Adrian Carstea, director al Latin Efe Dacia. Procedura e simpla. Dupa completarea formularului de pe pagina de Internet, viitorul client va fi contactat pentru definitivarea detaliilor aferente achizitiei. Avansul propriu-zis se va face la o data ulterioara. Sursa: Libertatea.ro -------------------- |
|
|
25 Jun 2004, 12:51 AM
Mesaj
#2
|
|
Gica contra! Grup: Membri Mesaje: 501 Inscris: 17 August 03 Din: - Forumist Nr.: 619 |
Sunt dator aici cu un post legat de cheltuielile ce le implica o masina second-hand in decurs de cativa ani.
Stiu ca am intarziat mult dar n-am prea avut timp sa intru pe han din cauza de examene si alte probleme. In cazul meu este vorba de un VW Passat fabricat in septembrie 1994 model variant (break) cu motor 1.9 TDI de 90 CP si 202 Nm cuplu. Acesta are in dotare ABS, 2xairbag, servodirectie, servofrana si cam atat in mod deosebit. Mai am montat un RadioCD kenwood si o alarma Ungo moderna si f.buna. Masina a fost luata in aug.2001 si a costat 6200$ cu totul. Chelutielile au fost dupa cum urmeaza Cheltuieli neprevazute ------------------------- Senzor ABS 1700 Inloc. Senzor ABS 700 Furca antrenare 917 Garnitura senzor usa fata stg 100 Furtun motorina 150 Duza spalatoare luneta 280 Rulment roata fata 936 Bec bord 170 Bec control climatizare 6 Garnituri pompa ambreiaj 200 Semering ax cu came 386 Set garnituri caseta directie 1450 3L ulei servo 1350 Bucsi punte spate 3000 Saiba cauciuc etansare capac chiulasa 320 TOTAL neprevazute 12665 --------------------------------- Revizii (includ:) Sch. Filtru aer 400 sch. Ulei 1300 sch. Filtru ulei 200 Sch. Filtru motorina 400 sch. Filtru habitaclu 400 TOTAL revizie 2700 Nr.revizii 5 TOTAL COSTURI Revizii 14000 ---------------------- Set distributie 4000 Cauciucuri 5000 Cost per 45.000km (REV+REP) 34665 Cost per km (REV+REP) 0,830333333 --------------------------------- Cost carburant per km 1.474 lei Cost alte cheltuieli per km 770 lei Costul unui km 2.244 lei -------------------------- Peste tot preturile sunt in mii de lei exceptand unde scrie lei (acolo sunt efectiv cat scrie). Cu tot ce trebuie exceptand asig. RCA si asig. CASCO costurile acestei masini sunt echivalente cu ale uneia pe benzina care consuma 8,9 litri la suta de km in oras si nu are nici un alt cost (adica nu schimbi ulei niciodata, nu schimbi filtre niciodata etc. si nu repari NIMIC la ea niciodata). Altfel spus iesi mult mai ieftin ca la o dacie. Inca o chestie: Manoperele sunt calculate in costurile pieselor si sunt facute fie de mine (manopera zero) fie de mecanicul meu (manopera mica: 120-250 mii lei per ora de munca in functie de dificultate) Costurile acestea se intind pe 45.000 km si 3 ani (fara 2 luni). De remarcat ca reparatiile sunt majoritatea inlocuirea unor componente de cauciuc care sunt foarte imbatranite (masina implineste 10 ani in septembrie). Altfel nu sunt reparatii din'astea care tot vin si te seaca psihic. In rest, masina in cei 45.132 km parcursi a consumat 2844 litri de motorina rezultand un consum mediu de circa 6,301... litri de MOTORINA (mai ieftina ca benzina) per 100 km parcursi. Fata de o masina de benzina care consuma 9 l de BENZINA la suta de km in cei 45132 km ma costa mai mult cu circa 37 de milioane lei. O nimica toata de 1121$ din castigul asta scadeti va rog cheltuielile neprevazute (12 mil lei) si va raman 25 milioane economisite lejer. Si daca ar fi sa o revand (desi a costat mai mult decat varianta pe benzina la cumparare) tot mai scump decat varianta pe benzina as vinde-o. Pur si simplu e mai rentabil -------------------- |
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 11 May 2024 - 02:48 PM |