Noua Dacia L90 - Va Fi Lansata Miercuri |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Noua Dacia L90 - Va Fi Lansata Miercuri |
4 Jun 2004, 09:29 AM
Mesaj
#36
|
|||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.849 Inscris: 30 March 04 Din: Timisoara Forumist Nr.: 2.824 |
Ne impartasesti si noua activitatea aia complexa? -------------------- Suntem ceea ce gāndim. (Buddha)
|
||
|
|||
4 Jun 2004, 11:22 AM
Mesaj
#37
|
|
© Care este Grup: Membri Mesaje: 2.113 Inscris: 4 March 03 Din: Nici o Informatie Forumist Nr.: 17 |
Detalii despre noua Dacia Logan :
Masa: intre 1050 si 1245 kg, in functie de dotari (turometru, roata de rezerva, al doilea stergator parbriz, scaun pentru sofer, volan rotund, etc.), masina noua. Dupa o perioada de 3 ani de folosire masa va fi de aproximativ 825 kg datorita coroziunii. - Greutatea: variaza o data cu variatia masei, si in felul in care acceleratia gravitationala actioneaza asupra dotarilor optionale (turometru, roata de rezerva, al doilea stergator parbriz, scaun pentru sofer, volan rotund, etc.) De asemenea, constanta g este variabila in functie de gradul de corodare al vehicolului. - Capacitate cilindrica 1421 cmc in stare perfecta de functionare. - Putere: 75 cp noua, 70 cp in garantie, 65 cp dupa 2 ani, 80 cp dupa 3 ani (scaderea greutatii datorita efectelor coroziunii). - Demaraj 0-100 km: pana la serviciu - 18 s, pana la socrii - 28 s, pana la alimentara - 16 s, pana la alimentara pentru achizitionat o oarecare cantitate de bere - 9 s, cu nevasta la volan - 96 h, pana la tara - 17 s de la tara inapoi cu 1 buc. porc adult taiat in portbagaj - 26 s, cu nevasta + soacra + copii in masina - 32 s optional daca nevasta urla si soacra aproba - 46 s, la drum intins spre soacra in mijlocul strazii cu spatele spre masina - 7 s. - Franare de la 90 km/h la 0: pe sosea uscata - 240m, sosea uda - 340m, piatra cubica umeda - 500 m, sosea asfaltata uscata cu soacra pe sosea cu spatele la directia de mers - in soacra, sosea fleasca cu praf si denivelari - in chioscul de la coltul strazii. - Debit apa in habitaclu: 14l/h pe timp de ploaie, 20l/h la spalare. - Debit antigel in habitaclu: 1 l / saptamana. - Probabilitate inchidere portiere: fata 40%, spate 15% la o forta de inchidere de 800N/m. - Jante: beton, dotate cu cauciucuri Montana New Asimetric Great Varza cu limitator de viteza prin saritura la 60 km/h. - Aer conditionat: in habitaclu, portbagaj si torpedou, cu sistemul Damigean Anti Freeze. - Hayon, bocanit(scartait)/min - 235. Optionale: - Airbag in portbagaj, versiunea Smooth Pork. - Alarma antirelativar (protejeaza impotriva tiganilor relativari - care ciordesc relativ tot). - Alarma preventiva la alarma - pornirea alarmei daca porneste alta alarma pe o raza de 1 km. -- Turometru util (0-2500 rpm) si/sau fantezist (0-8000 rpm). - Cric. - Roata rezerva optional si janta. - CD manele geam. - Geamuri fumurii cu folie cu basici. - Eleroane tip bengos. - 1 buc. tub superglue. Acest topic a fost editat de Ghost: 4 Jun 2004, 11:24 AM |
|
|
4 Jun 2004, 11:34 AM
Mesaj
#38
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.849 Inscris: 30 March 04 Din: Timisoara Forumist Nr.: 2.824 |
Declar razbel la toti aia cu mototzacle verzi!
( Stie ei care este ) -------------------- Suntem ceea ce gāndim. (Buddha)
|
|
|
Promo Contextual |
4 Jun 2004, 11:34 AM
Mesaj
#
|
ContextuALL |
|
|
|
4 Jun 2004, 11:41 AM
Mesaj
#39
|
|
© Care este Grup: Membri Mesaje: 2.113 Inscris: 4 March 03 Din: Nici o Informatie Forumist Nr.: 17 |
Daca prinzi din urma mototzoacla verde cu dacia ma recunosc invins de fata cu martori
|
|
|
4 Jun 2004, 12:17 PM
Mesaj
#40
|
|
Vataf Grup: Membri Mesaje: 173 Inscris: 24 May 04 Forumist Nr.: 3.618 |
Normal ca nu poti sa compari o motzopina cu o masina īnsa ce dai daca te prine ?!
-------------------- Notre plus grande gloire n'est pas de ne jamais tomber,
mais de nous relever chaque fois que nous tombons. |
|
|
4 Jun 2004, 12:23 PM
Mesaj
#41
|
|
© Care este Grup: Membri Mesaje: 2.113 Inscris: 4 March 03 Din: Nici o Informatie Forumist Nr.: 17 |
Fear the power of Kawasaki . Nici o sansa sa ma prinda
|
|
|
4 Jun 2004, 12:33 PM
Mesaj
#42
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.849 Inscris: 30 March 04 Din: Timisoara Forumist Nr.: 2.824 |
Ghostule, aci m-ai prins. Tu pe mototzacla si io cu Dacia n-am cum sa te prind...
Acuma serios vorbind, nici nu se pune problema ca o masina sa aiba demaraj mai mare decat o motocicleta. Exista totusi un "ceva" al carui "demaraj" nu poate fi depasit, si acela este calul. Am vazut mai demult o emisiune despre asta si mi s-a parut tare interesant. Cica in primii cativa zeci de metri este imbatabil... Si acuma concluzia: Ghostule sa nu te prind cand sunt calare pe cal ca "te fac" -------------------- Suntem ceea ce gāndim. (Buddha)
|
|
|
4 Jun 2004, 12:37 PM
Mesaj
#43
|
|||
© Care este Grup: Membri Mesaje: 2.113 Inscris: 4 March 03 Din: Nici o Informatie Forumist Nr.: 17 |
Eventual daca e vorba de El Zorab , si nici atunci nu e sigur Pese: Si daca vin eu calare pe un ghepard, ca cica ala e cel mai rapid animal din lume ? Pese 2: Haideti sa revenim ontopic ca am deviat rau ... Acest topic a fost editat de Ghost: 4 Jun 2004, 12:39 PM |
||
|
|||
4 Jun 2004, 02:05 PM
Mesaj
#44
|
|||||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.849 Inscris: 30 March 04 Din: Timisoara Forumist Nr.: 2.824 |
Era vorba doar de demaraj, nu de viteza atinsa...
Din partea mea poti sterge mesajele offtopic... -------------------- Suntem ceea ce gāndim. (Buddha)
|
||||
|
|||||
4 Jun 2004, 07:13 PM
Mesaj
#45
|
|
Dregator Grup: Membri Mesaje: 805 Inscris: 5 September 03 Din: Bucureşti Forumist Nr.: 711 |
O galerie cu imagini cu Logan, foarte bine "dotata" se gaseste aici.
Nu pot sa nu remarc diferenta intre Dacia Logan si Renault Logan... Diferenta care-i va pune pe mult proprietari mai maniaci pe drumuri in cautare de grila fata model Renault Culoarea mea preferata ramane clar albastrul... Ala de Renault -------------------- Atat de multe carti si atat de putin timp... Vizitati "Pagina Cronicarului".
|
|
|
5 Jun 2004, 12:03 AM
Mesaj
#46
|
|
Gazda Hanului Grup: Admin Mesaje: 8.578 Inscris: 22 February 03 Din: Hanu Ancutei Forumist Nr.: 1 |
-------------------- |
|
|
5 Jun 2004, 09:33 PM
Mesaj
#47
|
|||
Gica contra! Grup: Membri Mesaje: 501 Inscris: 17 August 03 Din: - Forumist Nr.: 619 |
Atunci eu declar alianta cu aia cu motociclete verzi (de fapt stiu doua persoane dar ma refer la han) pentru topicul superb cu detalii tehnice despre noua dacia. Eu nu am inteles ceva: Dacia de 5000 EUR (Logan ieftinake) va avea: - airbag? 0? 1? 2? - ABS? - Bare in portiere si intaritura plafonului? - alte elemente de siguranta? In orice caz versiunile de 5700 si 5000 EUR probabil vor fi cele mai vandute... Acest topic a fost editat de arktu: 5 Jun 2004, 09:38 PM -------------------- |
||
|
|||
6 Jun 2004, 09:09 AM
Mesaj
#48
|
|
Dregator Grup: Membri Mesaje: 805 Inscris: 5 September 03 Din: Bucureşti Forumist Nr.: 711 |
Aici te inseli. Versiunile alea vor fi cu siguranta cele mai putin vandute (parerea mea, hic ). In plus, pana cand vor aparea versiunile alea, uzina isi propune sa vanda deja 10-12.000 de masini (de fapt, atatea vor pana la finalul anului). Din cate am citit eu, versiunea de baza o sa aiba totusi airbag la sofer.
Dar... Sa analizam un pic situatia (cu ajutorul Evenimentului Zilei)... Masinile "concurente" viitoarei Dacia Logan sunt: -Fiat Albea 1.2 8vSL (9514E) - motor de 60cp, ABS optional (+533E), Aribag sofer (pasager optional +260), Geamuri electrice optionale (+1241E), clima optionala (+579E) - total 12.127E -Skoda Fabia Sedan (10.770E) - motor 64cp, ABS optional (+274E), Airbag sofer (pasager optional +131E), Geamuri electrice optionale (+170E), clima optionala (+822E) - total 12.167E -Hyundai Accent (11067E) - motor 85cp, ABS nu, Airbag nu, geamuri electrice nu, clima standard - total 11.067E -Daewoo Cielo (7490E) - motor 80cp, ABS nu, Airbag nu, geamuri electrice nu, clipa nu - total 7490E -Renault Clio Symbol (8241E) - motor 75cp, abs nu, airbag sofer, geamuri electrice nu, clima optional (+919) - total 9160E -Chevrolet Kalos 1.2 (9635E) - motor 72cp, abs nu, airbag sofer, geamuri electrice nu, clima nu - total 9635E Concluzia mea (partinitoare ) este ca Dacia Logan la aprox. 8000E cu 2xAirbag-uri, ABS, Clima, Geamuri Electrice, motor 90cp / 75cp nu are nici un rival cu adevarat. Varianta de 5000 va fi o masina care va da posibilitatea celor cu finante mai putin puternice de a-si achizitiona un automobil cu motor euro 4, cu un consum mai mic, rezultand poluare mai putina si costuri mai mici la carburanti... Acest topic a fost editat de Ares: 6 Jun 2004, 09:11 AM -------------------- Atat de multe carti si atat de putin timp... Vizitati "Pagina Cronicarului".
|
|
|
6 Jun 2004, 09:12 AM
Mesaj
#49
|
|
Dregator Grup: Membri Mesaje: 805 Inscris: 5 September 03 Din: Bucureşti Forumist Nr.: 711 |
-------------------- Atat de multe carti si atat de putin timp... Vizitati "Pagina Cronicarului".
|
|
|
6 Jun 2004, 09:34 AM
Mesaj
#50
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 2.069 Inscris: 25 August 03 Forumist Nr.: 668 |
Si tot nu am inteles interesul personal al romanului nevoias (caci ceilalti tot SUV isi vor lua) de a avea Euro 4... (cu conditia, evident, de a o putea inscrie in circulatie...) Normele de poluare "superioare" nu tin de foame, costa scump si nu sant o garantie automata a unui consum redus, din contra, cer benzina de calitate sau schimbi sonda lambda si catalizatorul...
Si nici ABS pe o masina de puterea asta si pe drumuri in care nici un om normal nu circula cu mai mult de 100, si nici airbaguri, de altfel (cine e sigur ca se vor deschide daca sant "made in Pitesti" Si in plus, poate ca unii ar fi preferat o a "cincea usa" in spate (ca la Golf), sa poata pune in spate porku si butoiul de muraturi... Si aceasta interminabila discutie pentru o masina care nici nu a vazut-o mai nimeni, de fapt... |
|
|
6 Jun 2004, 07:35 PM
Mesaj
#51
|
|
Gica contra! Grup: Membri Mesaje: 501 Inscris: 17 August 03 Din: - Forumist Nr.: 619 |
ABS si airbag trebuie. Romanul e un animal prost care merge cu viteze anormale pentru situatia drumurilor si a traficului. ABS iti trebuie de la 90 km/h incolo. airbag de la 40-50 km/h in sus e f.util pana la vital. Necesitatea ABS-ului nu tine de motorizare ci de viteza pe care o atinge (care la randul ei tine de motorizare - DAR - in cazul asta tb)
Majoritatea romanilor zic... e ce-mi trebuie daca pana acum am putut fara. Poti si fara masina, exista RATB, trenuri, metrou etc. Dar aici nu vb. de lucruri absolut necesare ci de acele lucruri care intr-o situatie critica iti pot salva viata. La ABS acesta iti poate salva viata si nici sa nu iti dai seama ca erai in pericol de a ti-o pierde. Sunt oameni care merg cu 130-150 cu Supernova fara centura si mai fac si semne cand te depasesc. Deci romanul.... (risc de repetitie) Am citit zilele astea un articol despre cercetarile efectuate de Mercedes-Benz in domeniul sigurantei. Au facut un test: Au luat culturisti f. puternici i-au pus intr-o masina, fara centura si au simulat impactul frontal al masinii la diferite viteze sa vada cat poti sa te tii in volan (pana la ce viteza). Stiti cat au rezistat? 80 km/h? 70 km/h? Nu. Maxim 18 km/h. La o viteza mai mare niste culturisti cu bratu cat ambele mele coapse (bine, gambe) au dat cu capu'n volan. Acest topic a fost editat de arktu: 6 Jun 2004, 07:41 PM -------------------- |
|
|
8 Jun 2004, 12:01 AM
Mesaj
#52
|
|
Gazda Hanului Grup: Admin Mesaje: 8.578 Inscris: 22 February 03 Din: Hanu Ancutei Forumist Nr.: 1 |
Apropos de cat de ieftina este Dacia Logan:
Unei familii medii ii trebuie trei ani ca sa isi ia o Dacia Logan Un simplu calcul ne dovedeste inca o data ca romanul de rand e prea sarac pentru a-si permite o masina, fie ea si pentru Europa de Est. Pretul unei Dacii Logan, varianta standard, este de 5.700 de euro, adica nu mai putin de 38 de salarii medii nete (150 euro). In urma cu 15 ani, masina noastra autohtona putea fi achizitionata cu 35 de salarii, dupa doi ani de asteptare. Cei mai cu dare de mana, care doresc un maxim de confort, trebuie sa scoata de la pusculita 53 de indemnizatii lunare, adica rezultatul a patru ani si jumatate de munca. Calculul este pur teoretic, caci, in realitate, avem nevoie de mult mai multa vreme ca sa putem aduna banii. O familie compusa din trei persoane nu poate supravietui, potrivit datelor ultimului Barometru de Opinie Publica, cu mai putin de sase milioane de lei pe luna. Ajungem la concluzia ca, strangand cureaua la ultima gaura, fara concedii in strainatate, ci doar cu vacante in fundul gradinii, un roman ar putea, in trei ani, sa-si ia mult-dorita Dacia Logan. Sursa: Gardianul.ro -------------------- |
|
|
8 Jun 2004, 01:02 AM
Mesaj
#53
|
|||
Batranul Cronicar Grup: Moderator Mesaje: 1.491 Inscris: 5 June 03 Din: Romania Forumist Nr.: 360 |
Astazi de dimineata, cand ma indreptam spre serviciu, am vazut un afis pe parbrizul din spate a unui WV golf III. For sale - £300 Arata excelent si a mers mult timp in fata mea pana drumurile noastre s-au separat. Pentru asemenea suma, eu am nevoie de trei zile de munca. Iar cu alte trei zile de munca, as face din acea masina, o "bijuterie" la care biata Dacia Logan n-ar avea nici cea mai mica sansa sa concureze. Pe cand, sansa unui castig de o saptamana in Romania, cu posibilitatea obtinerii unei masini rezonabile? Acest topic a fost editat de OMU'BUN: 8 Jun 2004, 01:06 AM -------------------- Dincolo de inocenta e alunecare !
|
||
|
|||
8 Jun 2004, 02:19 PM
Mesaj
#54
|
|
Gica contra! Grup: Membri Mesaje: 501 Inscris: 17 August 03 Din: - Forumist Nr.: 619 |
Normal ca e mai rentabil.
Doar ca Schweitzer asta zice ca "masinile second hand din vest au costuri de intretinere prea mari". Pe naiba sunt la fel sau mai mici ca la dacia, dar asta e frica principala a romanului si a dat exact unde doare. -------------------- |
|
|
8 Jun 2004, 04:12 PM
Mesaj
#55
|
|||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.849 Inscris: 30 March 04 Din: Timisoara Forumist Nr.: 2.824 |
@arktu
Poti sa faci te rog o lista cu cheltuielile anuale la o masina SH? De exemplu, poti sa-ti pui cheltuielile tale din ultimul an. Asta ca sa nu te acuz de lipsa de argumente. Daca lista e ok, poate imi iau si eu una -------------------- Suntem ceea ce gāndim. (Buddha)
|
||
|
|||
8 Jun 2004, 04:19 PM
Mesaj
#56
|
|
Dregator Grup: Membri Mesaje: 805 Inscris: 5 September 03 Din: Bucureşti Forumist Nr.: 711 |
Totusi sa nu uitam ca mai este o chestie. Foarte multa lume prefera sa cumpere o masina noua decat una SH... Poate parea o tampenie, dar este tampenia mea (si a altora) Costurile de intretinere sunt o chestie relativa. La un SH luat din targ poti sa ai niste surprize de proportii (lasand la o parte posibilitatea de a fi o masina furata), pe cand un SH luat dintr-o sursa sigura e cu totul altceva... Si pana cand o sa apara si la noi o piata SH mai de incredere, cumpararea unei masini la mana a doua o sa ramana o aventura... din nefericire....
-------------------- Atat de multe carti si atat de putin timp... Vizitati "Pagina Cronicarului".
|
|
|
8 Jun 2004, 10:50 PM
Mesaj
#57
|
|||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 2.069 Inscris: 25 August 03 Forumist Nr.: 668 |
Pe dreaq' , eu am luat un Opel cu 800 E si l-am dat cu 1500 dupa 5 ani si 120 000 de Km in plus, intre timp, in afara de consumabile (filtre, bujii, baterie, o data, toba finala si ce am mai spart eu -far, stop, scaunul soferului, ca am peste 110 kg ) nu am pus decat benzina si ulei... Asta ca sa nu mai spun ca in perioada aia am facut Romania/Franta dus intors de peste 20 de ori... Acest topic a fost editat de sorin666: 8 Jun 2004, 10:55 PM |
||
|
|||
8 Jun 2004, 10:54 PM
Mesaj
#58
|
|||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 2.069 Inscris: 25 August 03 Forumist Nr.: 668 |
GO WEST MY FRIEND De cand nu mai trebuie vize toate aceste probleme... nu se mai pun decat pentru lenesi si nedescurcareti... Iat-o singur din Germania, pe langa ca iesi mai ieftin, stii si ce iei... Dupa parerea mea o masina se ia la o varsta cuprinsa intre 2 si 4 ani si se tine pana la circa 120-130 000. Niciodata nu model nou in primul an de fabricatie... |
||
|
|||
25 Jun 2004, 12:51 AM
Mesaj
#59
|
|
Gica contra! Grup: Membri Mesaje: 501 Inscris: 17 August 03 Din: - Forumist Nr.: 619 |
Sunt dator aici cu un post legat de cheltuielile ce le implica o masina second-hand in decurs de cativa ani.
Stiu ca am intarziat mult dar n-am prea avut timp sa intru pe han din cauza de examene si alte probleme. In cazul meu este vorba de un VW Passat fabricat in septembrie 1994 model variant (break) cu motor 1.9 TDI de 90 CP si 202 Nm cuplu. Acesta are in dotare ABS, 2xairbag, servodirectie, servofrana si cam atat in mod deosebit. Mai am montat un RadioCD kenwood si o alarma Ungo moderna si f.buna. Masina a fost luata in aug.2001 si a costat 6200$ cu totul. Chelutielile au fost dupa cum urmeaza Cheltuieli neprevazute ------------------------- Senzor ABS 1700 Inloc. Senzor ABS 700 Furca antrenare 917 Garnitura senzor usa fata stg 100 Furtun motorina 150 Duza spalatoare luneta 280 Rulment roata fata 936 Bec bord 170 Bec control climatizare 6 Garnituri pompa ambreiaj 200 Semering ax cu came 386 Set garnituri caseta directie 1450 3L ulei servo 1350 Bucsi punte spate 3000 Saiba cauciuc etansare capac chiulasa 320 TOTAL neprevazute 12665 --------------------------------- Revizii (includ:) Sch. Filtru aer 400 sch. Ulei 1300 sch. Filtru ulei 200 Sch. Filtru motorina 400 sch. Filtru habitaclu 400 TOTAL revizie 2700 Nr.revizii 5 TOTAL COSTURI Revizii 14000 ---------------------- Set distributie 4000 Cauciucuri 5000 Cost per 45.000km (REV+REP) 34665 Cost per km (REV+REP) 0,830333333 --------------------------------- Cost carburant per km 1.474 lei Cost alte cheltuieli per km 770 lei Costul unui km 2.244 lei -------------------------- Peste tot preturile sunt in mii de lei exceptand unde scrie lei (acolo sunt efectiv cat scrie). Cu tot ce trebuie exceptand asig. RCA si asig. CASCO costurile acestei masini sunt echivalente cu ale uneia pe benzina care consuma 8,9 litri la suta de km in oras si nu are nici un alt cost (adica nu schimbi ulei niciodata, nu schimbi filtre niciodata etc. si nu repari NIMIC la ea niciodata). Altfel spus iesi mult mai ieftin ca la o dacie. Inca o chestie: Manoperele sunt calculate in costurile pieselor si sunt facute fie de mine (manopera zero) fie de mecanicul meu (manopera mica: 120-250 mii lei per ora de munca in functie de dificultate) Costurile acestea se intind pe 45.000 km si 3 ani (fara 2 luni). De remarcat ca reparatiile sunt majoritatea inlocuirea unor componente de cauciuc care sunt foarte imbatranite (masina implineste 10 ani in septembrie). Altfel nu sunt reparatii din'astea care tot vin si te seaca psihic. In rest, masina in cei 45.132 km parcursi a consumat 2844 litri de motorina rezultand un consum mediu de circa 6,301... litri de MOTORINA (mai ieftina ca benzina) per 100 km parcursi. Fata de o masina de benzina care consuma 9 l de BENZINA la suta de km in cei 45132 km ma costa mai mult cu circa 37 de milioane lei. O nimica toata de 1121$ din castigul asta scadeti va rog cheltuielile neprevazute (12 mil lei) si va raman 25 milioane economisite lejer. Si daca ar fi sa o revand (desi a costat mai mult decat varianta pe benzina la cumparare) tot mai scump decat varianta pe benzina as vinde-o. Pur si simplu e mai rentabil -------------------- |
|
|
25 Jun 2004, 01:15 AM
Mesaj
#60
|
|||
Gica contra! Grup: Membri Mesaje: 501 Inscris: 17 August 03 Din: - Forumist Nr.: 619 |
Nu la asta ma refer, nu computer de bord ca ala calculeaza si mai prost de obicei. Daca vrei sa verifici cu o cat de cat precizie faceti asa: 1.Faceti plinul ochi (ma rog, fiecare stie care-s normele de siguranta pentru masina lui/ei) 2.Notati exact kilometrajul 3.Repetati plinul si notati cati litri ati bagat EXACT (inclusiv ce vine dupa virgula) 4.Repetati figura astfel incat sa aveti minim 200 de litri 5. Faceti ultima oara plinul si notati cat ati bagat 6.Scadeti ultima bagare de carburant din suma de litri bagata de la inceputul masuratorii 7. Etalonati kilometrajul masinii (nu, lasati bordul asa cum este) prin parcurgerea unei distante cu borne kilometrice de minim 50 km (se reseteaza jurnalierul la prima borna, se citeste la ultima borna si se compara cu distanta parcursa indicata de borne) 8. Corectati distanta parcursa in timpul verificarii consumului, impartiti acum litri la km si inmultiti cu 100 si aveti litri la suta de kilometrii. Atentie: Kilometrii parcursi / masurati sunt influentati de dimensiunea si presiunea din pneuri Consumul este influentat de: - Trafic (in oras si nu numai) - Modul in care se fac accelerarile si decelerarile (mers normal, moderat, sportiv, disperat etc) - tipul uleiului din motor (f.putin dar nu deloc) - anotimp - presiunea din pneuri - altitudine (f.putin) - starea sistemului de alimentare (include si filtrul de aer) (motorul nu se alimenteaza doar cu combustibil ci si cu aer) - reglaje motor (de ex.: avansul la injectie (diesel) sau avansul la aprindere (benzina (Otto))) - incarcatura din masina - nefunctionarea corecta sistemului de franare (etrieri / tamburi care raman usor infranati dupa eliberarea pedalei de frana) - uzura motorului - starea sistemului de evacuare (toba sparta, catalizator infundat etc.) ... ... si mai sunt. Tzaranul roman de oras face consumul cam asa: baga benzina facand plinul, tine minte (cu riscul pleonasmului MENTAL) cat a bagat apoi merge ce merge si cand e pe terminate, cel mult, face iar plinu (nu ochi desigur) scade din cat stie ca a bagat, citeste jurnalierul imparte, masluieste spre o valoare mai optimista, ii iese 8 in oras si zice "Ce dacie buna mi-am luat" Ori e SuperNova si e taximetrist linistit (merge cu a 5-a la 60 km/h) si e specialist in obtinerea consumurilor minime, ori ... Oricum pentru un "parcurs" de 10-20 litri poti avea eroare (citind indicatorul de benzina de pe bord) chiar de peste 100% (indicatorul e doar o chestie ce iti da o idee nu un instrument de masura). -------------------- |
||
|
|||
25 Jun 2004, 01:30 AM
Mesaj
#61
|
|||
Gica contra! Grup: Membri Mesaje: 501 Inscris: 17 August 03 Din: - Forumist Nr.: 619 |
Pot sa pun si eu mana pe inima (nu a mea, a ta) dar tot nu sunt multumit. Te-ai urcat pe frana (ie: ai apasat cu forta maxima pedala de frana) la 120 km/h sa vezi cum incepe sa fuga de fund masina de te rogi la Dumnezeu sa nu mori in rasturnarea ce urmeaza? Ca zicea cineva ca nu e nevoie de ABS. ABS-ul nu face neaparat o scurtare (cel putin nu semnificativa) a distantei de franare dar pastreaza masina pe traiectorie si POTI VIRA EFICIENT IN TIMP CE FRANEZI LA MAXIM FARA A INTRERUPE FRANAREA INCLUSIV PE GHEATZA. Cam asta face ABS-ul : Detecteaza roata (rotile) ce tind sa se blocheze in timpul franarii si le mai slabeste forta de franare corespunzator, totul cu o cadenta de circa 50 de corecturi pe secunda, facand sa pulseze pedala de frana (cel putin la ABS-urile mai vechi non-SBC) SBC-ul nu are legatura fizica (decat un cablu electric) intre pedala de frana si sistemul de ffranare si d'aia nu pulseaza pedala. Mercedes este singura marca pe care o stiu care foloseste acest sistem de franare revolutionar. -------------------- |
||
|
|||
25 Jun 2004, 08:31 AM
Mesaj
#62
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.849 Inscris: 30 March 04 Din: Timisoara Forumist Nr.: 2.824 |
@arktu
Multumesc pentru lista de piese schimbate si preturile lor. Si ca sa nu raman dator fac si eu una echivalenta cu a ta. Sper sa imi amintesc tot ce am schimbat... Masina este Dacia Super Nova, an de fabricatie iunie 2002, motor Renault K7J, 1,4ccm, 75CP, cuplu 114 Nm. Din pacate nu are dotari ca ABS, airbag sau servodirectie, primele doua chiar lipsindu-mi. Costul masinii a fost de 5200$ si a fost cumparata de noua. Consumul meu mediu este 6,9 (intern consuma 8,9, iar extern nu stiu pentru ca nu am facut consumul). La bord are acum 25.000Km (in doi ani). Cheltuieli neprevazute: Cablu acceleratie - 0 (schimbat in garantie) Pompa frana - 0 (schimbata in garantie) Toba esapament - 0 (schimbata in garantie) Revizii: filtru aer ulei filtru ulei filtru benzina placute frana 3 revizii, in total vreo 4 mil Asigurari: obligatorie: 1.200.000 parca casco 4.000.000 Cost per 25.000km (REV+REP) 10.000.000 lei Cost per km (REV+REP) 400 lei --------------------------------- Cost carburant per km 1863 lei Costul unui km 2.263 lei Imi cer scuze ca nu am fost asa de precis ca si tine, dar sper sa se inteleaga.... -------------------- Suntem ceea ce gāndim. (Buddha)
|
|
|
26 Jun 2004, 12:07 AM
Mesaj
#63
|
|
Gica contra! Grup: Membri Mesaje: 501 Inscris: 17 August 03 Din: - Forumist Nr.: 619 |
Chiar foarte bine.
Nu precizia ma interesa ci sa arat ce am platit pe masina pana acum. Inteleg ca masina are 25.000 km? Am prieteni cu SRN care nu au fost la fel de norocosi. La multe componente insa spun numai una supercunoscuta: Radiator. Bafta in continuare! Si de ce zici ca ti-a lipsit airbag-ul ca doar nu ai avut vreun mare necaz frontal nu? In apararea masinii mele mentionez ca actualmente are 155.000 km parcursi si 10 ani (cel putin, eu am luat-o la 110.000 km dar cine poate stii cu adevarat? Nici macar ala care a dat probabil inapoi kilometrajul nu ar sti acum de l-as intreba) A.. as mai adauga o chestie care m-a suparat in ultima vreme. Nu e din vina masinii si nici din vina mea. Cand au instalat alarma, tampitii de la service au cam bruscat unele fire si au fracturat unul (zic fracturat pentru ca nu e perfect intrerupt - conduce uneori alteori nu) de la alarma din fabrica si mi s-a oprit motorul de cateva ori si m-am chinuit pana am dat de fir dar acum il rezolv. Sa dau vina pe nemti? Nu. Sa dau vina pe mine? Cel mult dar nu 100%. Eu am ales service-ul in care sa montez alarma (a doua, cea buna) dar ei au incalcat normele de lucru. Cost ?? Pai mai nimic ca o sa cositoresc firul si o sa fie in regula, doar ca stau la bloc si nu am priza de 220V in apropierea masinii si o sa fie nitel distractiv cu trasul de prelungitoare... Oricum nu e mare pb. Legat de asta, vreau sa zic ca in general s-au cam stricat lucruri unde a pus mana romanul. Setul de garnituri la caseta de directie a trebuit schimbat ca s-a ciupit semeringul exterior din zona de presiune cu ulei. De ce s-a ciupit? Pentru ca un handicapat mental de la un service numit Augsburg international (Lucrator roman evident, chiar foarte roman) la schimbul unei bielete de directie (am cam dat intr-un zid cu roata dreapta) a apucat cremaliera nu cu o cheie reglabila sau fixa ci cu un patent direct de ea si a zgariat-o si asta mai departe a ciupit semeringul. Tot la capitolul bucurii de la romani as adauga furtunul ala de motorina. Furtunul de aer ce pleaca din filtru a fost montat usor rotit si din cauza asta s-a frecat de ala de motorina pana l-a perforat. Ma rog nu curgea pe acolo ca motorina nu e impinsa in motor ci e supta de pompa si in loc sa scape motorina intra aer in motorina. Tot la capitolul traiasca mecanicul mediu roman. Acest topic a fost editat de arktu: 26 Jun 2004, 12:28 AM -------------------- |
|
|
28 Jun 2004, 08:59 AM
Mesaj
#64
|
|||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.849 Inscris: 30 March 04 Din: Timisoara Forumist Nr.: 2.824 |
@arktu
Da, chestia cu radiatorul pot sa recunosc ca e noroc. Am auzit si eu pe la multi ca le-a crapat. Este din cauza sistemului de prindere foarte prost, si din cauza asta nu se face amortizarea cum trebuie, iar la un moment dat se fisureaza. La Solenza au remediat problema, si chiar cred ca au pus alt radiator... Airbag-ul nu mi-a lipsit inca. M-am exprimat gresit. Trebuia sa spun ca imi lipseste. M-as simti mai in siguranta cu el.... -------------------- Suntem ceea ce gāndim. (Buddha)
|
||
|
|||
28 Jun 2004, 09:52 AM
Mesaj
#65
|
|
Dregator Grup: Membri Mesaje: 805 Inscris: 5 September 03 Din: Bucureşti Forumist Nr.: 711 |
Radiatorul l-au schimbat ulterior. Dupa ce au crapat cate 2-3 de automobil (ce senzatie tare cand am intrat in masina si era plin pe jos de sange de Alien ) am schimbat firma... cel putin asa mi s-a spus la service...
Eu am schimbat doar unul -------------------- Atat de multe carti si atat de putin timp... Vizitati "Pagina Cronicarului".
|
|
|
27 Jul 2004, 09:19 AM
Mesaj
#66
|
|
piticanie oPsedata Grup: Membri Mesaje: 7.280 Inscris: 7 January 04 Din: *** Forumist Nr.: 1.726 |
dar sa nu uitam ca acest topic a fost la origine unul despre Dacia Logan. Eu zic ca este o masina draguta si destul de performanta.
Chiar ma gindesc sa imi schimb Volkswagenul pe care il am acum. La anul o sa imi iau alta masina, dar de data asta tot una nemteasca... -------------------- Viitorul tau depinde de visele tale. In consecinta nu pierde timpul, du-te si te culca.
|
|
|
11 Aug 2004, 08:06 PM
Mesaj
#67
|
|
piticanie oPsedata Grup: Membri Mesaje: 7.280 Inscris: 7 January 04 Din: *** Forumist Nr.: 1.726 |
Asta cred ca e prototipul pt cabrio...
Descarca fisierul/ele
-------------------- Viitorul tau depinde de visele tale. In consecinta nu pierde timpul, du-te si te culca.
|
|
|
11 Aug 2004, 08:08 PM
Mesaj
#68
|
|
piticanie oPsedata Grup: Membri Mesaje: 7.280 Inscris: 7 January 04 Din: *** Forumist Nr.: 1.726 |
uite si un profil..
mi se pare mistocuta
Descarca fisierul/ele
-------------------- Viitorul tau depinde de visele tale. In consecinta nu pierde timpul, du-te si te culca.
|
|
|
11 Aug 2004, 08:19 PM
Mesaj
#69
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 4.344 Inscris: 8 March 03 Forumist Nr.: 41 |
Bai Piticule.....faci misto de Dacia mea Oare ai vazut cate aere conditionate are..din toate directiile
Acum pe bune...eu am o Dacie din 88' cu aer condi' care inca merge....dar pt. a umple gaz trebuie sa pleac la Unguri, ca la noi in Ro. nu au vazut asa ceva Sorin. -------------------- When you have to shoot, shoot, don't talk.
Mai usori ca vulturii, mai tari ca leii. |
|
|
11 Aug 2004, 08:31 PM
Mesaj
#70
|
|
piticanie oPsedata Grup: Membri Mesaje: 7.280 Inscris: 7 January 04 Din: *** Forumist Nr.: 1.726 |
Vezi la numar! Asta e a lu' oPsedatu de Ghost...
cind nu se cara cu Kawa, merge cu asta sa nu piarda senzatia ... -------------------- Viitorul tau depinde de visele tale. In consecinta nu pierde timpul, du-te si te culca.
|
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 13 May 2024 - 09:47 AM |