Invatamantul In Romania, PRO sau CONTRA |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Invatamantul In Romania, PRO sau CONTRA |
3 Mar 2003, 09:09 PM
Mesaj
#1
|
|
Gazda Hanului Grup: Admin Mesaje: 8.578 Inscris: 22 February 03 Din: Hanu Ancutei Forumist Nr.: 1 |
Care apreciati ca este situatia invatamantului in Romania? Mergem pe drumul cel bun sau...din contra?
Notarea la Bacalaureat si Capacitate - ne ajuta sa ne apropiem sau ne indeparteaza de sistemul Occidental? -------------------- |
|
|
3 Sep 2004, 10:25 PM
Mesaj
#2
|
|
Haiduc Grup: Musterii Mesaje: 95 Inscris: 31 August 04 Forumist Nr.: 4.374 |
Sistemul de invatamant din Romania este printre cele mai proaste....a cui este vina ? A statului si a elevilor in mare parte, apoi urmand profesorii.
Pentru un salariu de nimic, profesorii nu au nici o motivatie reala sa lupte pentru/cu niste elevi care nu ii respecta absolut deloc, ii judeca dupa felul cum se imbraca si cum arata, fac glume proaste la adresa lor, in fata sau pe la spate, si cel mai important nu isi respecta indatoririle acelea de a face teme, citi etc. Dati-mi va rog un simplu motiv pentru care profesorii trebuie sa "indure" actele de batjocura, indiferenta si ignoranta elevilor. Pentru niste bani cu care nu poti sa faci mai nimic nu merita sa te enervezi/consumi pentru asa ceva. Din aceasta cauza nu prea mai sunt profesori care sa predea cu adevarat la scoala. La meditatii lucrezi cu un singur elev, care chiar intelege ce i se preda ( atentia nu ii mai este indreptata catre activitatile distractive din timpul orelor de la scoala ). Sa nu mai vorbim de faptul ca intr-o clasa sunt in medie 30 de elevi, deci aproximativ 30 de moduri de a invata, si intr-o ora sau doua pe zi nu se poate explica pentru fiecare elev in parte. La scoala iti sunt aruncate niste teoreme, definitii etc. care trebuie sa le inveti ca papagalul si care nu te ajuta la absolut nimic. Tin minte ca la Capacitate exact asa s-a intamplat, si la meditatiile de la matematica, am invatat chiar eu cum sa deduc teoremele, definitiile etc. Nu mai era necesar sa stiu 100 de reguli, invatasem totul logic si acest mod de invatare a fost extraordinar. Culmea este ca pentru invatarea aceasta logica trebuie sa platesti, la scoala nu iti va fi predat niciodata in asa fel. Si toate acestea din vina statului care acorda un salariu de mizerie. Vorbind din prisma elevilor, lipsa interesului de scoala este total. Dupa cum spunea un bun profesor de-al meu din liceu: "Dragoste cu sila nu se face"......unui elev nu ii poti "baga pe gat" materiile care nu ii plac, care nu il ajuta mai departe in ceea ce vrea sa devina. Alt factor sunt cantitatile enorme de carti de citit, lectii de retinut ( ca papagalul si apoi uiti repede ) te descurajeaza si nici macar nu ai timp sa inveti si sa iti faci temele pentru 5-6 materii diferite pe zii. Un exemplu: program de scoala de la 2 PM la 8 PM. Seara vii acasa obosit si cu siguranta fara chef de a lucra pentru scoala. Seara te culci tarziu, dimineata te trezesti tarziu si fugi la scoala sa nu intarzii....si ciclul se repeta la majoritatea liceelor in clasele a IX-a si a X-a unde programul este in acest mod. Pe langa toate acestea mai este si anturajul care te determina sa chiulesti, fumezi, droghezi, bei, astfel sutele de absente acumulate pe parcursul unui an al unui SINGUR elev. Si acestia sunt tot factori din sistemul de invatamant. Cat despre puterea elevilor de a respinge invitatiile la bere, la o tigare nu pot spune decat ca cel care nu fumeaza, nu bea etc. este considerat un fraier si izolat de majoritatea unui liceu care fumeaza, bea.... Elevii de bani gata.....acestia nu sunt interesati de scoala pentru ca nu vad in acestea nici un scop, au aproape tot ce isi doresc de la parinti. Ceea ce nu realizeaza acestia este ca, probabil, intr-un tarziu fabrica de bani "a lui mami si tati" va disparea, dar va fii prea tarziu, acestia avand deja o facultate luata cu bani dar practic nestiind sa faca nimic. Exemplele negative pot continua prin cei care au facut o facultate, au invatat pe bune, iar acum nu isi gasesc loc de munca sau isi gasesc foarte greu si prost platit. DA, avem olimpici internationali, premianti, dar acestea sunt cazuri izolate care reprezinta 10% din masa elevilor. Exemplele pot continua dar cred ca am atins destul de bine miezul problemelor. Poate am folosit o lupa prea mare si am descris prea in detaliu cele de mai sus, dar eu cred ca doar cunoscand in adancime sursa problemelor se poate rezolva cu adevarat ceva. Si am vorbit doar de partea negativa deorece aceasta este cea mai mare si aceasta trebuie cat mai repede "reparata". Acest topic a fost editat de Justice: 4 Sep 2004, 02:27 AM -------------------- Deeds, not words shall speak me.
|
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 15 May 2024 - 01:21 AM |