Istoria Publicitatii, Cum s-a nascut ea |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Istoria Publicitatii, Cum s-a nascut ea |
24 Mar 2003, 02:43 PM
Mesaj
#1
|
|
Vataf Grup: EmailInvalid Mesaje: 207 Inscris: 18 March 03 Din: On The Air Forumist Nr.: 94 |
Publicitatea este, fără îndoială, aproape la fel de veche ca si comertul. Dacă un produs este de vânzare, prima conditie a supravietuirii lui pe piată este ca acest lucru să fie cunoscut. În vremurile de demult, era îndeajuns să ai o firmă deasupra prăvăliei. Astăzi, în fata unei concurente înversunate a producătorilor, imaginea de firmă a ajuns să conteze mai mult decât produsul în sine.
În ultimii 150 de ani, agentiile de publicitate au exploatat la maxim deziluziile si simpatiile consumatorilor pentru a putea promova produsele clientilor. În acest fel, agentiile au fost acelea care au determinat clientii să îsi modifice strategiile de marketing în functie de situatiile sau stadiul în care se aflau consumatorii, evoluând astfel de la intermedierea spatiilor media la controlarea viitorului celor mai mari corporatii internationale. Să urmărim pe scurt câteva din cele mai semnificative evenimente si date din istoria publicitătii. 3000 - 500 î.e.n. Firma exterioară, una dintre primele forme de publicitate, era de obicei un semn, pictat foarte atrăgător pe peretele unei clădiri. Cele mai vechi semne au fost descoperite în ruinele Babilonului, Romei Antice si ale orasului Pompei. 500 de ani mai târziu, comerciantii egipteni amplasau de-a lungul drumurilor publice bucăti de stâncă în care erau sculptate diverse mesaje în scopul informării călătorilor în legătură cu produsele sau serviciile oferite. Era debutul a ceea ce numim acum „publicitate outdoor”. În perioada anilor 500 î.e.n., în vechea Romă, mesajele erau pictate pe pereti în scopul promovării jocurilor publice, afacerilor locale sau pentru a chema alegătorii la vot. Perioada medievală se caracterizează prin apariţia unei noi forme de publicitate, simplă, dar eficientă: folosirea asa-numitilor „strigători”. Acestia erau cetăteni, angajati de către comercianti, care lăudau prin strigăte calitătile mărfurilor acestora. Mai târziu, ei au devenit figuri familiare si pe străzile asezărilor coloniale americane. Acesti „strigători” sunt predecesorii crainicilor moderni care difuzează reclame radio sau TV. In postul urmator am sa va prezint publicitatea asa cum a evoluat ea in decursul anilor.Ramâneti pe aproape Acest topic a fost editat de Mihai: 1 Nov 2003, 09:32 AM -------------------- Deconectat ... Permanent
|
|
|
8 Jun 2005, 05:07 PM
Mesaj
#2
|
|
Vornic Grup: Membri Mesaje: 271 Inscris: 8 March 04 Forumist Nr.: 2.510 |
Publicitatea e parte componenta a procesului de marketing si cred ca cea mai puternica forma de publicitate este cea vizuala.Cand cumperi un kil de rosii le cumperi pt ca arata bine deci simpla insirare pe taraba e o forma de publicitate.As zice ca nu exista vanzare fara publiciate.Si daca tot e vb de publicitate va invit sa aruncati o privire pe www.virtualsfera.com poate gasiti ceva ce va place.
Actionmedia,daca religia e o forma de publicitate care e "marfa" pe care o vinde?Religia e ceva mult mai profund ce tine de conditia de om,a o reduce la o functie comerciala e cel putin o impietate.Oricat ti s-ar parea de simplist,nu totul e de vanzare,de fapt lucrurile cele mai importante sunt gratis. -------------------- |
|
|
5 Dec 2008, 05:06 PM
Mesaj
#3
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 5.298 Inscris: 9 June 04 Forumist Nr.: 3.787 |
Actionmedia,daca religia e o forma de publicitate care e "marfa" pe care o vinde? depinde de cumparator. Oamenilor de rand le vinde credinta si implicit confort psihic, speranta. Oamenilor puternici sau influenti le vinde turme de oameni docili cu ajutorul carora sa isi atinga scopurile... -------------------- viata e simpla si misto!
|
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 27 April 2024 - 07:08 PM |