Istoria Publicitatii, Cum s-a nascut ea |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Istoria Publicitatii, Cum s-a nascut ea |
24 Mar 2003, 02:43 PM
Mesaj
#1
|
|
Vataf Grup: EmailInvalid Mesaje: 207 Inscris: 18 March 03 Din: On The Air Forumist Nr.: 94 |
Publicitatea este, fără îndoială, aproape la fel de veche ca si comertul. Dacă un produs este de vânzare, prima conditie a supravietuirii lui pe piată este ca acest lucru să fie cunoscut. În vremurile de demult, era îndeajuns să ai o firmă deasupra prăvăliei. Astăzi, în fata unei concurente înversunate a producătorilor, imaginea de firmă a ajuns să conteze mai mult decât produsul în sine.
În ultimii 150 de ani, agentiile de publicitate au exploatat la maxim deziluziile si simpatiile consumatorilor pentru a putea promova produsele clientilor. În acest fel, agentiile au fost acelea care au determinat clientii să îsi modifice strategiile de marketing în functie de situatiile sau stadiul în care se aflau consumatorii, evoluând astfel de la intermedierea spatiilor media la controlarea viitorului celor mai mari corporatii internationale. Să urmărim pe scurt câteva din cele mai semnificative evenimente si date din istoria publicitătii. 3000 - 500 î.e.n. Firma exterioară, una dintre primele forme de publicitate, era de obicei un semn, pictat foarte atrăgător pe peretele unei clădiri. Cele mai vechi semne au fost descoperite în ruinele Babilonului, Romei Antice si ale orasului Pompei. 500 de ani mai târziu, comerciantii egipteni amplasau de-a lungul drumurilor publice bucăti de stâncă în care erau sculptate diverse mesaje în scopul informării călătorilor în legătură cu produsele sau serviciile oferite. Era debutul a ceea ce numim acum publicitate outdoor. În perioada anilor 500 î.e.n., în vechea Romă, mesajele erau pictate pe pereti în scopul promovării jocurilor publice, afacerilor locale sau pentru a chema alegătorii la vot. Perioada medievală se caracterizează prin apariția unei noi forme de publicitate, simplă, dar eficientă: folosirea asa-numitilor strigători. Acestia erau cetăteni, angajati de către comercianti, care lăudau prin strigăte calitătile mărfurilor acestora. Mai târziu, ei au devenit figuri familiare si pe străzile asezărilor coloniale americane. Acesti strigători sunt predecesorii crainicilor moderni care difuzează reclame radio sau TV. In postul urmator am sa va prezint publicitatea asa cum a evoluat ea in decursul anilor.Ramâneti pe aproape Acest topic a fost editat de Mihai: 1 Nov 2003, 09:32 AM -------------------- Deconectat ... Permanent
|
|
|
21 Apr 2003, 08:12 AM
Mesaj
#2
|
|
Vataf Grup: EmailInvalid Mesaje: 207 Inscris: 18 March 03 Din: On The Air Forumist Nr.: 94 |
1920 e.n.
Este anul când întreaga industrie de publicitate a trecut printr-o transformare masivă, atât din punct de vedere al abordării, cât și al practicii. Acum, agențiile de publicitate încep să dezvolte strategii de marketing și copywriting. Mai mult, agențiile au început să efectueze cercetări de piață și studii demografice pentru a putea ținti mai bine consumatorii. Introducerea radio-ului a creat o nouă oportunitate, iar la sfârșitul anilor '20 publicitatea a luat ființă și în acest domeniu. Va Urma... -------------------- Deconectat ... Permanent
|
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 27 April 2024 - 05:42 PM |