Istoria Publicitatii, Cum s-a nascut ea |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Istoria Publicitatii, Cum s-a nascut ea |
24 Mar 2003, 02:43 PM
Mesaj
#1
|
|
Vataf Grup: EmailInvalid Mesaje: 207 Inscris: 18 March 03 Din: On The Air Forumist Nr.: 94 |
Publicitatea este, fără îndoială, aproape la fel de veche ca si comertul. Dacă un produs este de vânzare, prima conditie a supravietuirii lui pe piată este ca acest lucru să fie cunoscut. În vremurile de demult, era îndeajuns să ai o firmă deasupra prăvăliei. Astăzi, în fata unei concurente înversunate a producătorilor, imaginea de firmă a ajuns să conteze mai mult decât produsul în sine.
În ultimii 150 de ani, agentiile de publicitate au exploatat la maxim deziluziile si simpatiile consumatorilor pentru a putea promova produsele clientilor. În acest fel, agentiile au fost acelea care au determinat clientii să îsi modifice strategiile de marketing în functie de situatiile sau stadiul în care se aflau consumatorii, evoluând astfel de la intermedierea spatiilor media la controlarea viitorului celor mai mari corporatii internationale. Să urmărim pe scurt câteva din cele mai semnificative evenimente si date din istoria publicitătii. 3000 - 500 î.e.n. Firma exterioară, una dintre primele forme de publicitate, era de obicei un semn, pictat foarte atrăgător pe peretele unei clădiri. Cele mai vechi semne au fost descoperite în ruinele Babilonului, Romei Antice si ale orasului Pompei. 500 de ani mai târziu, comerciantii egipteni amplasau de-a lungul drumurilor publice bucăti de stâncă în care erau sculptate diverse mesaje în scopul informării călătorilor în legătură cu produsele sau serviciile oferite. Era debutul a ceea ce numim acum „publicitate outdoor”. În perioada anilor 500 î.e.n., în vechea Romă, mesajele erau pictate pe pereti în scopul promovării jocurilor publice, afacerilor locale sau pentru a chema alegătorii la vot. Perioada medievală se caracterizează prin apariţia unei noi forme de publicitate, simplă, dar eficientă: folosirea asa-numitilor „strigători”. Acestia erau cetăteni, angajati de către comercianti, care lăudau prin strigăte calitătile mărfurilor acestora. Mai târziu, ei au devenit figuri familiare si pe străzile asezărilor coloniale americane. Acesti „strigători” sunt predecesorii crainicilor moderni care difuzează reclame radio sau TV. In postul urmator am sa va prezint publicitatea asa cum a evoluat ea in decursul anilor.Ramâneti pe aproape Acest topic a fost editat de Mihai: 1 Nov 2003, 09:32 AM -------------------- Deconectat ... Permanent
|
|
|
2 Jul 2004, 03:48 PM
Mesaj
#2
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 5.298 Inscris: 9 June 04 Forumist Nr.: 3.787 |
Cea mai complexă şi mai reuşită formă de publicitate a fost şi încă mai este Creştinismul. Daca ne gandim ce viteză de răspandire, ce amploare şi cât de mulţi adepţi are, putem să consideram cea mai reuşită campanie de promovare.
Este o formă de publicitate pentru că reuşeşte să comunice anumite mesaje care prin însuşirea şi respectarea lor aduc beneficii atât individului cât şi comunităţii din care face parte. Este complexă pentru că au fost folosite multiple forme de comunicare: forma scrisa (biblia), afise (icoane) intruniri (slujbe). marketing direct (misionari), muzica, simbolistica (crucea) etc. Este de succes pentru ca a reusit in cateva sute de ani sa se impuna ca religie si de multe ori ca lege pentru milioane de Europeni, pentru ca la ora actuala este cea mai raspandita forma religioasa. Pentru ca a reusit sa patrunda in inima oamenilor. Pentru ca multi ani a reusit sa aduca bogatie in visteria bisericii, a incoronat regi si imparati, a declansat şi a oprit razboaie. Nu snt un tip religios, lucrez in publicitate si asta este impresia mea privind religia din punct de vedere al publicitatii. Religia este o forma de publicitate care serveste intereselor comunităţii sau interesele unor oameni, iar crestinismul este cea mai reusita dintre ele. -------------------- viata e simpla si misto!
|
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 10 May 2024 - 01:02 AM |