Hit-points Chronicles
,
sau recenzia jocurilor pe calculator |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Siteuri partenere: Auto-Dealer.RO
Hit-points Chronicles
,
sau recenzia jocurilor pe calculator |
2 Dec 2005, 09:28 AM
Mesaj
#1
|
|
Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa' Grup: Moderator Global Mesaje: 2.573 Inscris: 3 March 03 Din: Bucuresti Forumist Nr.: 7 |
Păi dacă există cronica de carte, cronica de film şi cronica muzicală, apoi de ce n-ar exista şi cronică de jocuri pe calculator? Īndrăznesc să fiu primul care deschide un astfel de jurnal, jurnal īn care intenţiunez să scriu cīt de constant pot. Heh, publicul-ţintă e cu siguranţă mai redus numeric, şi īn plus concurenţa este puternică, avīnd īn vedere cīte site-uri de profil există. Dar, să vedem ce iese
A, şi īncă un amănunt: jocurile nou-apărute şi de răsunet (Age of Empires 3, Quake 4, Civilization 4 etc.) vor avea parte de topice speciale, īn care toată lumea să-şi poată da cu părerea. (De asemenea, cei care vor să comenteze opiniile expuse aici fie pro, fie contra sīnt cīt de poate de bineveniţi). Aşadar, să īncepem. -------------------- This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
|
|
|
16 Oct 2006, 08:31 AM
Mesaj
#2
|
|
Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa' Grup: Moderator Global Mesaje: 2.573 Inscris: 3 March 03 Din: Bucuresti Forumist Nr.: 7 |
Fahrenheit - pe PS2
A primit o grămadă de premii, de genul cel mai original joc al anului, cel mai bun adventure al anului, cea mai uimitoare secvenţă de joc, cea mai bună muzică şi tot aşa. Totuşi, mie mi se pare un joc prost. Să mă explic. E genul de joc care, ca să aibă succes, trebuie să īmbine armonios mai multe elemente - poveste, gameplay inovativ, control, răsturnări de situaţie, personaje, grafică şi aşa mai departe adică să ia puţin din toate şi să le īmbine astefel īncīt să nu se simtă că dacă le iei la bani mărunţi nici una nu străluceşte. Pentru critici şi majoritatea jucătorilor se pare că Fahrenheit a reuşit. Pentru mine nu. Să mă explic, again . Dacă unul din elementele mai sus-pomenite scīrţiie, el trage īn jos şi restul. Īn cazul meu, acest element a fost controlul. Şi nu e vorba de dificultatea de a mīnui controllerul. Ba dimpotrivă, controlul e simplu şi intuitiv, făcut parcă special pentru console. E interesant că au existat mulţi jucători de Fahrenheit pe PC care au fost extrem de deranjaţi de schema de control, inclusiv eu la vremea cīnd am jucat demo-ul pe PC, Mai precis, iată ce se īntīmplă īn momentul cīnd īncepe o secvenţă action: pe ecran apar două cercuri īmpărţite fiecare īn sferturi colorate. Fiecare cerc corespunde cīte unui stick al controllerului, iar fiecare sfert corespunde unei direcţii (sus, jos, dreapta, stīnga). Funcţie de sfertul sau sferturile care se aprind (că uneori se aprind 2 simultan), eu trebuie să mişc stickul īn direcţia cerută. Se aprinde sfertul de sus al cercului din dreapta, rezultă că trebuie să mişc stickul din dreapta īn sus. Şi aşa mai departe. Din cīnd īn cīnd jocul contabilizează procentul de reuţite şi decide dacă personajul controlat de mine a reuşit sp evite un atac, să dea o lovitură, să īncheie la timp o manevră etc. Ei, şi fiind vorba de secvenţe de acţiune, ar fi frumos să văd şi eu ce se īntīmplă, bătăile alea adevărate stil Matrix, săriturile de pe un bloc pe altul ... ei bine, nu se poate, decīt eventual cu coada ochiului, pentru că trebuie să mă zgīiesc cu mare atenţie la sferturile alea ... parcă ar fi două fese şi eu sīnt infirmierul care trebuie să decidă unde face injecţia (parcă īn sfertul din exterior şi de sus, dacă ţin bine minte ce-mi spunea o tanti doctoriţă ...). Şi uite aşa devine omul foarte interesat de capitolele prin care a trecut deja, capitole care se salvează automat şi care pot fi revăzute şi/sau rejucate. Şi tot aşa creşte aşa zisa rejucabilitate, dar pe căi extreme şi nedemne, ca să mă exprim gentil... Nu mai zic de bătaia cu păianjenii virtuali (mă rog, din lista personajelor reiese că ar fi Giant Mites, adică molii uriaşe, cum ar veni, dacă mai ştiu o brumă de franco-engleză, dar tot a păianjeni arată) īn care, după ce că sīnt stresat de schema aia de luptă descrisă mai sus (vezi sfertul care se activează, mişcă stickul corepsunzător), cadenţa activării sferturilor e infernală, iar culorile sferturilor sīnt foarte spălăcite şi deci abia-mi dădeam seama ce şi unde trebuie să mişc. Şi sīnt virtuali pentru bīntuie doar imaginaţia personajului principal -------------------- This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
|
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 13 June 2024 - 07:25 AM |