Booon, ultima intervenţie relativ la
Gun.
Statusurile relative la misiuni sīnt vizibile īn prima poză; toate sīnt terminate īn proporţie de 100%.
Turneul de pocher constă īn 6 partide, fiecare din ele fiind contra a alţi patru adversari. Toţi pornesc cu 100 de dolari īn buzunar, bani care nu se scad din dolari agonisiţi din misiuni, ci sīnt oferiţi ca să zic aşa din partea casei, īn sensul că dacă eşuaţi de 7 ori la rīnd misiunea (de a-i curăţa de bani pe ăilalţi patru), nu veţi pierde 700$; de fapt, nu veţi pierde nimic, doar timp. Se joacă cu 2 cărţi īn mīnă şi 5 cărţi pe masă (habar n-am cum se cheamă stilul ăsta de joc, la pocher sīnt bītă, mă mir că am cīştigat cele 6 partide). De fapt există şi o a treia carte īn mīnă, dar aia e rezervată trişatului ... hi hi hi!
De vīnătoare am pomenit īn postul trecut, ce pot adăuga e că aici am avut primul mare hop īn joc: nu puteam să vīnez primul animal din listă (Gray Wolf) şi pace! După ce că apare aleatoriu (se dovedeşte pīnă la urmă că sīnt doar 2 sau 3 locaţii posibile), după ce că trebuie doborīt doar cu arcul şi nu oriunde ci fix īn ţeastă, acest Gray Wolf, ca şi celelalte 5 (parcă) animale din lista de vīnătoare, are simţurile mereu la pīndă, aşa că dacă dau buzna călare peste el sau nu mă mişc ciucit (crouched), am toate şansele să-l get spooked şi să fugă. Cred că am īncercat de zece sau cinsprezece ori fără succes să-l dobor, pīnă m-am prins de schemă. Un măgar, acest lup! Īn rest, celelalte animale ce hălăduiesc libere prin peisaje nu aduc nici un beneficiu dacă-s vīnate, decīt creşterea skillului de Gunhand ş.a.m.d.
Bounties collected asta īnseamnă prinderea (sau uciderea) acelor nelegiuţi daţi īn urmărire generală prin posterele Wanted. Simpla prindere (subdue) e mai valoroasă ca recompensă decīt uciderea. Aici am avut o a doua mare īmpotmoleală īn joc, şi anume la penultimul poster, cel cu The Bandit Brothers (bine că nu le zice The Wet Bandits, ca-n Home Alone ...). Unul din fraţi trebuie omorīt, ceea ce nu e cine ştie ce, dar ălălaltul trebuie neapărat prins viu, şi asta mi-a scos peri albi, pentru că nu ajungeam defel īn poziţia īn care să-l īnhaţ de gīt. Nu ştiu prin ce combinaţie măiastră am reuşit pīnă la urmă, parcă m-a ajutat şi faptul că am dat cu calul peste el (trample) şi n-a mai apucat să tragă cu flinta aia a lui ... Şi nici nu merge să te īnvīrţi īn jurul lui apăsīnd de nebun tasta de Grab (adică F) am făcut o dată treaba asta, am reuşit să-l prind, dar ... din păcate atunci cīnd ai prins de guler un inamic, tasta F devine tastă de Release ...)
Ranch Hand este meseria de cowboy mīnător de vite prin preerie, noroc că īn cele mai multe cazuri turma de bovine se grupează de la sine īn jurul unui Longhorn, consucătorul turmei, bou veteran, şi e de ajuns să-l dirijez pe ăsta ...
Pony Express ... adică simpaticele curse contracronometru, sub cele mai diferite pretexte şi pe cele mai diferite trasee, uneori şi cu timpi intermediari obligatoriu de realizat, şi cu inamici pe drum care trăgeau īn disperare, iar eu nu puteram răspunde din lipsă de timp ... īn cel mai bun caz īncercam un Trample Kill, da nici ăla mereu ...
Rescue şi Law Man se cam combină īn mintea mea şi īnseamnă că şeriful m-a delegat să menţimn ordinea īn oraş īn timp ce el bea la saloon probabil, şi asta īnseamnă să-i iau la raşpel pe pistolarii recalcitranţi dar şi să salvez eventualii ostatici, care adesea sīnt chiar cu arma la tīmplă.
Acum, să nu vă īnchipuiţi că aceste misiuni sīnt foarte multe ... nu, avem 6 partide de pocher, 6 animale de vīnat, vreo 10 bandiţi din Wanted de prins, tot cam atītea misiuni Pony, cam de 15 ori putem alege să fim Sheriffs Deputy etc. Ce mă enervează este că la statusuri nu scrie nimic de scalpurile luate. Păi, degeaba am dat eu zece dolari pe un cuţit de scalpat? şi degeaba mă risc īn plină luptă să scalpez inamicii morţi? (scalparea se poate face doar īn primele 15-20 secunde de la doborīrea adversarului, acestea fiind īnsă clipe cīnd īn mod normal continuă schimbul de focuri cu colegii de breaslă ai răposatului ...)
Aparent Gun e constiuit dintr-un singur (mare) nivel, dar pe sistemul meu se vedea destul de bine unde sīnt trecerile dintr-un subnivel īn altul, şi anume există un timp de īncărcare a noii zone (fără ecran de Load, ci doar blocīnd imaginea pe frame-ul curent cīteva secunde). Subnivelele, adicătelea zonele din joc, au nume specifice (Hecht Ranch, Empire, Dodge City, Badlands, Devils Canion, Piper Lake etc.)
Restul statisticilor sīnt destul de clare, avem cele 20 de arme de care spuneam şi cele 30 de upgrade-uri (şi accesorii) posibile. Partea cu Kills vorbeşte deja de la sine.
Īn concluzie, cu ce am imagine am rămas eu despre acest joc? Un third-person action, pigmentat cu o spoială de RPG, destul de variat şi fun. Mie mi-a plăcut: Gun este un exemplu, poate un pic nefinisat, despre importanţa care trebuie să fie acordată jucabilităţii. Căci la ce bun un joc īntins pe zeci de ore, la care să mă aşez zilnic ca şi cum m-aş duce la slujbă, doar-doar l-oi termina?
Mai bine un joculeţ simpatic, rezonabil de scurt (vreo 10 ore), garantat pentru destindere şi care simulează foarte bine, zic eu, viaţa şi munca de pistolar emerit īn Far-West. Şi aici Gun şi-a atins scopul cu vīrf şi īndesat.
Īn general review-urile revistelor şi site-urilor de specialitate nu i-au acordat mai mult de nota 7 sau 7,5. Şi ce dacă? Mie mi-a plăcut mult.
Al dracu' Controloru ăsta ...