Hit-points Chronicles
,
sau recenzia jocurilor pe calculator |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Siteuri partenere: Auto-Dealer.RO
Hit-points Chronicles
,
sau recenzia jocurilor pe calculator |
2 Dec 2005, 09:28 AM
Mesaj
#1
|
|
Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa' Grup: Moderator Global Mesaje: 2.573 Inscris: 3 March 03 Din: Bucuresti Forumist Nr.: 7 |
Păi dacă există cronica de carte, cronica de film şi cronica muzicală, apoi de ce n-ar exista şi cronică de jocuri pe calculator? Īndrăznesc să fiu primul care deschide un astfel de jurnal, jurnal īn care intenţiunez să scriu cīt de constant pot. Heh, publicul-ţintă e cu siguranţă mai redus numeric, şi īn plus concurenţa este puternică, avīnd īn vedere cīte site-uri de profil există. Dar, să vedem ce iese
A, şi īncă un amănunt: jocurile nou-apărute şi de răsunet (Age of Empires 3, Quake 4, Civilization 4 etc.) vor avea parte de topice speciale, īn care toată lumea să-şi poată da cu părerea. (De asemenea, cei care vor să comenteze opiniile expuse aici fie pro, fie contra sīnt cīt de poate de bineveniţi). Aşadar, să īncepem. -------------------- This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
|
|
|
19 Apr 2006, 09:23 AM
Mesaj
#2
|
|
Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa' Grup: Moderator Global Mesaje: 2.573 Inscris: 3 March 03 Din: Bucuresti Forumist Nr.: 7 |
Revenim la Gun.
Avem o grămadă de arme īn acest joc 20 la număr pe care, īn buna tradiţie a shooterelor, Colton le poate purta toate odată, mai ceva ca nea Arnie. Īn prima poză apar tipurile de arme: pistoale, puşti, carabine, arme albe (melee), boambe (cocktailuri Molotov, dinamită), ba chiar şi arcuri, care īşi au rostul lor, pentru că misiunile de vīnătoare nu pot fi īndeplinite decīt cu arcul, ţintind la fix ţeasta animalului indicat de un bătrīn indian īnţelept, fie că e lup cenuşiu sau alb, bizon sau urs grizzly (de fapt, ursuleţu fiind mai fioros şi dīnd replica sub formă de lăboanţe peste ochi, pe el ai voie să-l cotonogeşti şi cu arme de foc). Există arme, īn special shotgunurile, unde, atunci cīnd tragi cu ele, apoi simţi că tragi ... iar căderea spectaculoasă din şa a banditului ţintit nu mai pare deloc trasă de păr; ba uneori cad īmpreună, cal şi călăreţ, prilej de mare satisfacţie pentru mine. Unele puşti au şi funcţie de zoom, care e practic obligatoriu īn unele misiuni de exemplu cea īn care trebuie salvat un condamnat la spīnzurătoare ghici cum? Evident, tăind cu un glonte funia ... Tot un fel de zoom e şi quickdrawul (oricum īnguistează bine de tot cīmpul vizual, ce-i al lui al lui), pe care uneori īl activam din pură plăcere, alteori din dorinţa de a creşte statusul la acest capitol (vezi poza a doua), iar alteori din nevoia de a doborī īntr-un timp scurt diverse obiecte zburătoare, adică batoane de dinamită şi cocktailuri Molotov. Chestia asta seamană teribil cu proba de talere din tir ... şi am practicat-o odată īmpotriva unor indieni şi a doua oară īn confruntarea finală cu Magruder. Īn buna tradiţie RPG, o parte din arme sīnt capturate de la boşii īnfrīnţi; vezi cele două puşti din prima poză etichetate SECRET. Evident nu orice coiot din preerie are ceva de oferit cīnd moare. Valabil şi pentru bandiţi, şi pentru cetăţenii paşnici. De fapt, nu prineşti nimic īnvingīnd adversarii (cu excepţia armelor mai sus pomenite) ci doar īţi creşte statusul pe diversele abilităţi alea din a doua poză. Se vede că majoritatea abilităţilor sīnt băgate la grămadă sub o singură pălărie de pildă Gunhand īnseamnă şi reīncărcare mai rapidă, şi ţintire mai bună, şi rată de foc mai mare, ceea ce ar fi inacceptabil dpdv al unui RPG clasic. (După cum se vede, am reuşit să maximizez aceste statusuri nici nu e greu pe Easy ajungīnd astfel o adevărată Legendă a Vestului ... mwahahaha!) Şi cu asta ajungem īncet-īncet la partea de role-playing a jocului. Este misiuni specifice şi side questuri? Este. Este faimoasele shopuri de unde să cumperi diverse? Este, dar nu poţi decīt să cumperi, nu să şi vinzi bine, că nici nu e nimic de vīndut. Sīnt chiar 3 shopkeeperi (invulnerabili, mama lor! ca şi omul de la bac şi īncă vreo două-trei personaje-cheie pozitive) lacare găseşti upgradeuri de arme şi unelte auxiliare care măresc capacitatea armei, raza de acţiune etc. Īn final cumpărasem tot de la toţi 3 vīnzătorii şi īncă mai aveam vreo 200 de dolari (itemurile din shop merg de pe la 5-10 pīnă pe la 50 de dolari). Este hartă clară pe care se desfăşoară jocul? Este, dar e foarte-foarte mică dacă ne gīndim la un Morrowind, Gothic sau alte minuni ale genului. Practic, dintr-un colţ la altul al hărţii puteam ajunge īn vreo trei minute īn galopul calului. Paradoxal, mie mi-a plăcut micimea hărţii, am īnvăţat-o rapid pe dinafară şi tot mă chinuiam să-mi dau seama pe unde naiba au ascuns level-designerii movilele de aur. (Cum ziceam, nici acum n-am idee unde dreq sīnt 3 din movile). Este avansare īn nivel? Este, aşa cum am arătat mai īnainte, dar sistemul e destul de primitiv şi seamănă mai mult cu cel din No One Lives Forever 2, de exemplu, ca primitivism, şi e de tip DungeonSiege-istic īn rest, adică abilităţile se dezvoltă prin folosire, nu atribuind după pofta inimii nişte XP-uri cīştigate pe diverse căi. Dar, iarăşi, mie īmi convine simplitatea asta, pentru că dă prilejul să aduci toate abilităţile la 100%, ceea ce e foarte rewarding. (īn RPG-urile obişnuite aşa ceva nu prea e posibil, motivaţia fiind că personajul trebuie să se dezvolte cumva după chipul şi asemănarea jucătorului, pe anumite caracteristici, nu pe toate odată. Da dacă eu vreau să fiu perfect īn toate, ce, n-am voie?). Ah, să mai notăm că bidiviii din joc sīnt foarte frumoşi, mai ales ăia bălţaţi, mustangii, şi sīnt foarte deştepţi, ei ştiind să ţuricheze corespunzător şi să se cabreze pentru a sparge cu copitele din faţă diversele obstacole. Păcat că sīnt toţi o apă şi-un pămīnt ca şi atribute, şi-s perfect interschimbabili afară de namila aia īmplătoşată pe care am pozat-o īn postul precedent şi cu care n-am apucat să joc pentru că nu mai aveam ce. Chiar şi modul cum cotesc la dreapta sau la stīnga e simpatic şi bine modelat, tragi de dīrlogi īn direcţia dorită, iar calul īşi apleacă capul şi se īnvīrt cătinel īntr-acolo. Iote şi harta, care arată toată lumea jocului: [va urma] (şi se va īncheia, adaug eu) -------------------- This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
|
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 14 June 2024 - 09:36 AM |