HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

> Dezbateri Filosofie

Acest subforum este destinat dezbaterilor filosofice. Pentru discutii religioase va initam sa vizitati subforumul Universul Credintei.

> Absolut Si Relativ In Moralitate
Catalin
mesaj 7 Nov 2004, 11:15 PM
Mesaj #1


Filosof boem
******

Grup: Membri
Mesaje: 6.222
Inscris: 10 July 03
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 445



As vrea sa supun dezbaterii doua viziuni asupra moralitatii. Una este cea a credinciosului, cealalta a ateului. Am vazut deseori insinuat chiar pe acest forum cum ca moralitatea absoluta este prin excelenta apanajul credinciosului si ca ateul este oarecum inconsecvent daca presupune anume lucruri ca fiind morale sau ca avand o valoare absoluta. Avem, deci, doua intrebari la care trebuie sa raspundem:

1. Exista sau macar poate exista teoretic moralitate absoluta in lipsa apelului la divinitate?

2. Exista sau macar poate exista teoretic moralitate absoluta in prezenta apelului la divinitate?

Nu vreau sa insist neaparat asupra unui anume raspuns la aceste intrebari ci vreau sa sustin urmatoarea propozitie: "Raspunsul la 1 este acelasi cu raspunsul la 2". Altfel spus, daca se poate concepe moralitate absoluta in cadrul credintei in Dumnezeu, atunci ea se poate concepe si in absenta unei credinte. Implicit, daca nu putem concepe moralitate absoluta in lipsa divinitatii, nu avem nici o sansa sa gasim acest absolut in cadrul credintei in Dumnezeu. Argumentul meu este urmatorul: daca presupunem ca moralitatea vine de la Dumnezeu si ca orice act imoral este asa pentru ca este impotriva vointei divinitatii, atunci moralitatea este raportata la o fiinta, anume fiinta divina. Si atunci nu avem de a face cu o moralitate absoluta, ci una relativa. Daca, pe de alta parte, presupunem moralitatea ca ceva independent de vointa divina care doar o respecta in virtutea atributului de omnibenevolenta, atunci avem de-a face, intr-adevar cu o moralitate absoluta. Dar observam ca ea nu depinde de fiinta divina. Altfel spus este o moralitate absoluta care poate proveni foarte bine si din sistemul filosofic al unui ateu.

P.S. Ca parere personala, raspunsul la ambele propozitii este "Nu". Existenta lui Dumnezeu nu ne garanteaza existenta unui anume set de actiuni care sa fie morale prin definitie.

Acest topic a fost editat de Catalin: 7 Nov 2004, 11:16 PM


--------------------
A nation cannot prosper for long when it favors only the prosperous - Obama
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Raspunsuri
Amenhotep
mesaj 18 Nov 2004, 04:27 PM
Mesaj #2


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 2.132
Inscris: 16 June 04
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 3.862



Discuţia mea cu Cătălin a devenit destul de stufoasă, aşa că poate ar fi util să fac o sinteză a sistemului pe care-l propun. Ca să fie mai clar cum construiesc noţiunea de morală şi ca să ne dezbărăm de ideile noastre preconcepute şi să facem construcţia cu mintea neinfluenţată, voi folosi cuvintele "alarom", "nub" şi "uăr". Aşadar:

==============

Numim alarom un mod de īmpărţire a faptelor īn două categorii, numite nub şi uăr. Există mai multe moduri īn care se poate face această īmpărţire, deci sunt posibile mai multe alarom.

O fiinţă spunem că īşi asumă o anume alarom dacă acela este modul ei de a īmpărţi faptele īn nub şi uăr. Dacă despre un fapt X o fiinţă crede pānă la un moment dat că este uăr şi apoi crede că este nub, atunci fiinţa şi-a schimbat alarom -- a trecut de la asumarea unei alarom la asumarea altei alarom, diferite. Īn general, este posibil ca o fiinţă să-şi schimbe alarom (nimic n-o īmpiedică).

Există o legătură īntre alarom asumată de o fiinţă şi conduita sa, comportamentul său, actele pe care le face. Această legătură nu este directă, ci este mediată de următorii factori:

- Liberul Arbitru. Fiinţa trebuie să fie capabilă de a lua decizii, capabilă de a vrea să facă fapte. Dacă este complet capabilă de acest lucru (la modul plenar, adică fără să fie influenţată de nimic exterior ei), spun despre ea că are liber arbitru.

- Benevolenţa. Fiinţa poate decide fie "fac īntotdeauna numai faptele pe care le consider uăr (conform alarom pe care mi-o asum)", fie "fac īntotdeauna numai faptele pe care le consider nub (conform alarom pe care mi-o asum)", fie "decid de la caz la caz". Prima situaţie (numai fapte uăr) o numesc omnimalevolenţă, a doua situaţie (numai fapte nub) o numesc omnibenevolenţă, iar a treia situaţie o numesc semibenevolenţă (sau semimalevolenţă).

- Scienţa. Faptele sunt legate printr-o reţea complexă de relaţii cauzale: pentru fiecare fapt există cel puţin un fapt-cauză. Fiinţa poate cunoaşte toate aceste legături cauzale sau poate cunoaşte doar o parte din ele. Prima situaţie o numesc omniscienţă, pe a doua semiscienţă. O persoană omniscientă cunoaşte instantaneu absolut toate efectele, toate consecinţele şi toate implicaţiile logice ale unui fapt.

- Potenţa. O fiinţă este mai mult sau mai puţin capabilă să facă acţiunile pe care şi le propune. O fiinţă se numeşte omnipotentă dacă trecerea de la dorinţă la fapt (de la voinţă la act) se petrece īntotdeauna, fără excepţie. O fiinţă omnipotentă face tot ceea ce vrea şi nu face nimic din ceea ce nu vrea. Pentru o fiinţă omnipotentă este suficient să vrea, că fapta apoi decurge automat, garantat. Pentru o fiinţă omnipotentă "a face" este echivalent cu "a vrea". O fiinţă care poate să facă unele lucruri, dar nu pe toate, o numesc semipotentă.

Dintre toate modurile de īmpărţire a faptelor īn nub şi uăr, există unele care au o proprietate specială īn raport cu reţeaua de relaţii cauzale īntre fapte: dacă un fapt X este categorisit nub (sau uăr), atunci orice fapt-cauză al lui X este categorisit tot nub (sau tot uăr). Alarom care au această proprietate le numesc coerente. Īntr-o astfel de alarom, caracterul nub sau uăr al unui fapt poate fi dedus din caracterul nub sau uăr al efectelor sale. Īn continuare vom studia numai alarom coerente. [Această legătură cu cauzalitatea dă naştere la o discuţie foarte interesantă, dar nu am să dezvolt aici.]

Ne punem problema: Ce condiţii trebuie să īndeplinească o fiinţă pentru ca noi să ştim sigur că īn nici un moment ea nu va face vreun fapt pe care-l consideră uăr (sau nub) -- conform alarom pe care şi-o asumă ea īn acel moment? (Şi, studiind această problemă, ca o consecinţă surprinzătoare vom descoperi şi altceva: alarom imuabilă.)

Observăm mai īntāi că fiinţa pe care-o căutăm este:

- fie un robot fără liber arbitru, programat să aibă o anume alarom şi să facă exact setul de fapte de tip nub (sau uăr) din acea alarom,

- fie o fiinţă cu liber arbitru.

Studiem cazul interesant (al doilea): Dacă fiinţa are liber arbitru, īnseamnă că poate lua decizii, poate să vrea să acţioneze. Dacă este semibenevolentă, va dori să facă ba fapte nub, ba fapte uăr -- ceea ce nu ne convine. Fiinţa trebuie deci să fie omnibenevolentă sau omnimalevolentă.

Am spus īnsă că vorbim numai de alarom coerente, deci alarom pe care şi-o asumă fiinţa noastră are o legătură cu cauzalitatea: un fapt şi cauza lui fiinţa le valorizează la fel (ambele nub sau ambele uăr). O consecinţă este că dacă un fapt are īn viziunea fiinţei măcar un efect uăr, atunci fiinţa īl categoriseşte uăr (similar şi pentru nub).

Ca să nu greşească īn evaluarea unui fapt, o fiinţă trebuie să ştie toate consecinţele acelui fapt. Deci ea trebuie să fie omniscientă (altfel, ar putea să facă fapte cu consecinţe neclare şi să descopere ulterior că acele consecinţe sunt altfel decāt intenţiona ea).

După ce a decis (cu ajutorul liberului arbitru) să facă fapte pe care le consideră īntr-un anume fel (nub sau uăr), după ce a analizat şi-a văzut consecinţele faptelor şi astfel şi-a făcut o idee clară despre ce fapte sunt sigur nub şi ce fapte sunt uăr, fiinţa trebuie să şi poată face faptele respective. Trecerea de la dorinţă la faptă este garantată numai dacă fiinţa este omnipotentă.

Deci o fiinţă cu liber arbitru, omnibenevolentă (sau omnimalevolentă), omniscientă şi omnipotentă va face sigur numai fapte pe care le consideră nub (sau uăr) īn alarom pe care şi-a asumat-o. (Demersul de pānă acum a vrut să arate că numai o fiinţă care are aceste atribute va acţiona garantat īn acest fel; chiar dacă acest demers eşuează şi de fapt sunt posibile şi altfel de fiinţe care să-şi aplice garantat alarom, un lucru este cert: dacă o fiinţă are atributele de mai sus, sigur ea va transpune īn practică īn mod consecvent alarom pe care şi-a asumat-o.)

Acum să analizăm dacă este posibil ca o astfel de fiinţă să-şi asume cāndva īn viitor o altă alarom decāt aceea pe care şi-o asumă īn prezent. Să luăm cazul unei fiinţe omnimalevolente. Fiind omnipotentă, rezultă că faptul schimbării alarom asumate nu se va petrece decāt dacă fiinţa īl va dori cāndva. Să notăm cu Y faptul asumării unei alte alarom. Este deci posibil ca fiinţa să dorească faptul Y? Dacă ea ar gāndi la un moment dat "Doresc Y" ştim că acest gānd s-ar traduce garantat īn fapt, fiinţa īncepānd să acţioneze conform noii alarom. Deci va face măcar un fapt pe care acum īl consideră nub. Deci simpla gāndire "Doresc Y" are drept consecinţă petrecerea unui fapt evaluat ca fiind nub. Asta face ca şi gāndirea lui "Doresc Y" să fie un fapt nub (datorită coerenţei alarom). Dar finţa noastră este omniscientă, deci nu-i poate scăpa această consecinţă. Ea va şti că gāndirea lui "Doresc Y" este un fapt nub (alarom asumată de fiinţa noastră este coerentă şi ea ştie asta). Dar fiinţa noastră am spus la īnceput că este omnimalevolentă, deci ea nu va face nimic care să fie nub. Deci nu va face actul de a gāndi "Doresc Y" ("Doresc să-mi asum altă alarom"). Fiinţa omnipotentă nedorindu-şi niciodată aşa ceva, faptul Y nu se va petrece. Garantat. Deci fiinţa nu-şi va asuma altă alarom.

Demonstraţia decurge similar şi pentru o fiinţă omnibenevolentă -- nici ea nu-şi va asuma altă alarom decāt aceea pe care şi-o asumă acum.

==============

Observaţie: Condiţia de coerenţă aş fi putut s-o introduc īncă din definiţia alarom. Dar asta ar fi īnsemnat să exclud din start alarom care nu urmăresc cauzalitatea. Şi n-am vrut lucrul ăsta, ca să las deschisă posibilitatea discutării unor alarom desprinse de cauzalitate. (Īntr-o astfel de alarom necoerentă, faptul X ar putea fi nub chiar dacă are numai efecte uăr.)

Cam aşa arată sistemul pe care-l propun. Īn cadrul lui, pentru a avea concluzia "Există o fiinţă care nu-şi schimbă asumarea alarom" sunt necesare toate ipotezele legate de existenţa unei fiinţe cu atribute perfecte ("omni...").

Īncă ceva: atemporalitatea normelor nu apare explicit īn acest sistem, pentru că aici nu vorbesc īn termeni de norme. Normele apar numai atunci cānd īncercăm să exprimăm ca propoziţii, să condensăm īn vorbire un īntreg mod de īmpărţire a faptelor. Eu consider că nu e necesar să presupunem că facem efectiv această traducere īn norme, ci cel mai general (şi simplu) este să lucrăm cu noţiunea "mod de īmpărţire", nu cu noţiunea "set de norme cu ajutorul cărora facem īmpărţirea". Atemporalitatea normelor a apărut ca precizare necesară abia cānd Cătălin a insistat să discutăm īn termeni de "set de propoziţii (norme)". Altfel, este de la sine īnţeles că un mod de īmpărţire nu e condiţionat de timp (pentru că un mod de īmpărţire nu are condiţii, cum au normele).

Īncă o precizare: dacă pornim cu ideea că nu ştim ce este morala şi vrem s-o definim, este foarte uşor să cădem īn capcana definiţiei circulare. De exemplu: De ce e rău să ucizi? Pentru că aşa cred eu. De ce crezi asta? Pentru că e bine să am această convingere. Ei bine, pentru a minimiza tentaţiile unor astfel de raţionamente am īncercat să golesc de conţinut cuvintele pe care vrem să le definim, scriindu-le invers. Sper ca asta să nu debusoleze prea tare şi să ajute la sesizarea mai clară a modului cum se īncarcă de semnificaţie cuvintele pe măsură ce avansăm īn construcţia sistemului.

Īn final, admit că sunt unele puncte discutabile īn tot acest sistem, dar cred că īn locul lor Cătălin a scos īn evidenţă altele, care nu prezintă probleme. Principala problemă pe care eu o văd este legătura cu cauzalitatea: cum trebuie să fie cauzalitatea pentru a fi posibilă măcar o morală coerentă? īn ce condiţii este posibilă exact o morală coerentă? īn ce condiţi sunt posibile mai multe? etc. (Observaţie interesantă: morala care spune "toate faptele sunt bune" (sau toate sunt rele) este garantat coerentă, indiferent cum ar fi cauzalitatea!)

Ar mai fi de discutat şi relaţia cu normele: orice morală (mod de īmpărţire a faptelor) poate fi exprimată economic printr-o serie de norme? este posibil să pornim de la o morală "difuză", insuficient precizată, pe care s-o clarificăm prin adăugarea de norme pe măsură ce apar noi fapte? este acest proces garantat convergent (către o morală coerentă)? dacă nu e īntotdeauna convergent, atunci īn ce condiţii este convergent?

Sunt multe probleme interesante...

a

Acest topic a fost editat de Amenhotep: 17 Nov 2004, 06:55 PM


--------------------
Trebuie să facem ceea ce credem că e bine, dar nu trebuie să credem că ceea ce facem e bine.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Mesaje in acest topic
Catalin   Absolut Si Relativ In Moralitate   7 Nov 2004, 11:15 PM
Amenhotep   QUOTE (Catalin @ 7 Nov 2004, 11:15 PM) Argumentul ...   8 Nov 2004, 12:50 AM
mărăcine   Inainte de a stabili daca exista moralitate absolu...   8 Nov 2004, 09:09 AM
carrad   mi se pare importanta si circumscrierea exacta a t...   8 Nov 2004, 09:51 AM
Catalin   Amenhotep, daca inteleg eu bine, punctul tau de ve...   8 Nov 2004, 10:07 AM
Amenhotep   QUOTE (Catalin @ 8 Nov 2004, 10:07 AM)Amenhot...   8 Nov 2004, 11:04 AM
caa   QUOTE (Catalin @ 7 Nov 2004, 11:15 PM) Am vaz...   8 Nov 2004, 11:20 AM
mărăcine   QUOTE (Catalin)Moralitate absoluta ar fi o categor...   8 Nov 2004, 11:30 AM
nefertiti-old   QUOTE (milimetru @ 8 Nov 2004, 12:20 PM) Moralit...   8 Nov 2004, 11:58 AM
caa   Nu detaliez că mă dă Căt...   8 Nov 2004, 12:21 PM
nefertiti-old   Nu cred ca te da afara. Eu chiar sunt curioasa ce ...   8 Nov 2004, 12:25 PM
caa   Dumnezeu nu impune nimic omului. Īi dă levier...   8 Nov 2004, 12:49 PM
Catalin   Amenhotep: QUOTE Nu, nu m-am făcut bine īn...   8 Nov 2004, 12:50 PM
abis   QUOTE (Catalin @ 8 Nov 2004, 12:50 PM) Si atunci d...   8 Nov 2004, 01:03 PM
Catalin   QUOTE Deci originea normelor morale trebuie sa fi...   8 Nov 2004, 01:15 PM
caa   Cătălin, te rog să fii puţin a...   8 Nov 2004, 01:32 PM
gypsyhart   "Absolutul" nu poate fi "spus...   8 Nov 2004, 02:09 PM
Amenhotep   QUOTE (milimetru @ 8 Nov 2004, 11:20 AM) ps: Excel...   8 Nov 2004, 02:52 PM
Amenhotep   QUOTE (abis @ 8 Nov 2004, 01:03 PM) Deci originea ...   8 Nov 2004, 02:59 PM
caa   QUOTE (Amenhotep @ 8 Nov 2004, 02:52 PM) Deşi...   8 Nov 2004, 03:42 PM
Catalin   QUOTE Cauza moralei este aceeaşi ca şi ...   8 Nov 2004, 04:29 PM
Amenhotep   QUOTE (Catalin @ 8 Nov 2004, 04:29 PM)Adica m...   8 Nov 2004, 05:43 PM
abis   QUOTE (Amenhotep @ 8 Nov 2004, 05:43 PM) Īn cazul ...   8 Nov 2004, 06:04 PM
mărăcine   QUOTE (Catalin)"Divinul nu se exprima in prop...   8 Nov 2004, 06:21 PM
Catalin   QUOTE Circular este, dar mie nu mi se pare lipsit...   8 Nov 2004, 10:24 PM
Amenhotep   Reiau de unde-am rămas: QUOTE (Catalin ...   9 Nov 2004, 12:22 AM
Amenhotep   QUOTE (abis @ 8 Nov 2004, 06:04 PM) Ideea ca Dumne...   9 Nov 2004, 12:38 AM
Amenhotep   QUOTE (mărăcine @ 8 Nov 2004, 06:21 PM) ...   9 Nov 2004, 01:03 AM
Catalin   QUOTE Dacă īnsă "alt bine"-le...   9 Nov 2004, 03:13 PM
Amenhotep   QUOTE (Catalin @ 9 Nov 2004, 03:13 PM) Sa zicem ca...   9 Nov 2004, 04:39 PM
mărăcine   QUOTE (Amenhotep)Spui că e imposibil ca Dumne...   10 Nov 2004, 08:54 AM
Amenhotep   QUOTE (mărăcine @ 10 Nov 2004, 08:54 AM)...   10 Nov 2004, 12:05 PM
Catalin   QUOTE Daca iei azi hotarārea "voi darāma cla...   10 Nov 2004, 07:01 PM
abis   QUOTE (Catalin @ 10 Nov 2004, 07:01 PM) Azi e imor...   11 Nov 2004, 09:38 AM
mărăcine   QUOTE (Amenhotep)Păi atunci, dacă suntem...   11 Nov 2004, 11:18 AM
Amenhotep   QUOTE (abis @ 11 Nov 2004, 09:38 AM) QUOTE (C...   11 Nov 2004, 11:29 AM
Amenhotep   QUOTE (mărăcine @ 11 Nov 2004, 11:1...   11 Nov 2004, 12:55 PM
Catalin   abis: QUOTE Nu tocmai... Pentru ca nu daramarea i...   11 Nov 2004, 03:19 PM
Amenhotep   QUOTE (Catalin @ 10 Nov 2004, 07:01 PM) Azi e imor...   11 Nov 2004, 03:43 PM
mărăcine   Imi dai impresia, Amenhotep, ca esti un adevarat a...   11 Nov 2004, 04:32 PM
Amenhotep   QUOTE (mărăcine @ 11 Nov 2004, 04:3...   12 Nov 2004, 05:54 PM
mărăcine   Amenhotep, nu sunt sigur ca ai remarcat intr-adeva...   12 Nov 2004, 08:35 PM
Amenhotep   QUOTE (mărăcine @ 12 Nov 2004, 08:3...   12 Nov 2004, 11:31 PM
Catalin   QUOTE In condiţiile pe care le-ai expus, fap...   12 Nov 2004, 11:46 PM
Amenhotep   QUOTE (Catalin @ 11 Nov 2004, 03:19 PM)de ce ...   12 Nov 2004, 11:47 PM
Catalin   QUOTE Da. Raţionamentul este corect. Dac...   12 Nov 2004, 11:57 PM
Amenhotep   QUOTE (Catalin @ 12 Nov 2004, 11:46 PM)Pai oa...   13 Nov 2004, 01:43 AM
rescriptibil   Catalin, tu intrebi despre existenta moralitatii a...   13 Nov 2004, 10:43 AM
Amenhotep   QUOTE (Catalin @ 12 Nov 2004, 11:46 PM) Una din ur...   13 Nov 2004, 01:22 PM
Amenhotep   O precizare: cānd punem problema existenţei m...   13 Nov 2004, 01:32 PM
Amenhotep   QUOTE (rescriptibil @ 13 Nov 2004, 10:43 AM) Daca ...   13 Nov 2004, 02:39 PM
YoyoMan   QUOTE (Catalin @ 7 Nov 2004, 11:15 PM) 1. Exista s...   13 Nov 2004, 05:02 PM
vitalic sprinceana   QUOTE As vrea sa supun dezbaterii doua viziuni asu...   14 Nov 2004, 10:20 AM
denise   In ceea ce priveste termenul "absolut" a...   14 Nov 2004, 11:31 AM
Catalin   Pt. Amenhotep: QUOTE Normele morale sunt atempora...   14 Nov 2004, 09:09 PM
Catalin   Pt. Rescrptibil: QUOTE Catalin, tu intrebi despr...   14 Nov 2004, 09:18 PM
Mrs. Rogers   QUOTE As vrea sa supun dezbaterii doua viziuni asu...   15 Nov 2004, 01:24 AM
Amenhotep   QUOTE (Catalin @ 14 Nov 2004, 09:09 PM)Si te ...   15 Nov 2004, 04:32 AM
Mrs. Rogers   QUOTE Dacă exprimăm un mod de īmpăr...   15 Nov 2004, 06:25 AM
Eclectic   QUOTE In orice apare factorul timp pt ca totul se ...   15 Nov 2004, 06:29 AM
Mrs. Rogers   Nu te mai baga si tu sa-mi incurci socotelile   15 Nov 2004, 07:05 AM
axel   Editat: daca tot e marcat off-topic...   15 Nov 2004, 08:48 AM
Catalin   Toxic: QUOTE Din cele 2 definitii reiese ca mora...   15 Nov 2004, 09:37 AM
abis   QUOTE (Catalin @ 15 Nov 2004, 09:37 AM) QUOTE Din...   15 Nov 2004, 03:37 PM
Catalin   Cea data de mine cred ca este superioara: 'Set...   15 Nov 2004, 03:40 PM
Amenhotep   Eu cred că propunerea mea este "şi ...   15 Nov 2004, 04:03 PM
abis   Catalin, Spui ca un lucru "este bun" sau...   15 Nov 2004, 04:04 PM
Amenhotep   QUOTE (Catalin @ 15 Nov 2004, 09:37 AM) De un...   15 Nov 2004, 04:18 PM
Amenhotep   QUOTE (abis @ 15 Nov 2004, 04:04 PM) Catalin,...   15 Nov 2004, 05:00 PM
bdl   Referitor la problema, punctul meu de vedere e urm...   16 Nov 2004, 01:54 AM
Mrs. Rogers   QUOTE (Catalin @ 15 Nov 2004, 10:37 AM) Toxic...   16 Nov 2004, 02:22 AM
Amenhotep   QUOTE (toxic @ 16 Nov 2004, 02:22 AM) Stiati de ex...   17 Nov 2004, 05:03 PM
Catalin   Pt. abis: QUOTE Catalin, Spui ca un lucru ...   17 Nov 2004, 11:28 PM
Amenhotep   QUOTE QUOTE Tu ai īncercat să dai un exemplu ...   18 Nov 2004, 03:42 AM
dandanescu   Iata o definitie de dictionar, in engleza: http://...   18 Nov 2004, 03:53 AM
Mrs. Rogers   QUOTE (Amenhotep @ 17 Nov 2004, 06:03 PM) QUO...   18 Nov 2004, 04:51 AM
Amenhotep   QUOTE (toxic @ 18 Nov 2004, 04:51 AM) Cum poate ex...   18 Nov 2004, 12:41 PM
abis   Amenhotep, Ca sa presupui ca legile morale sunt ...   18 Nov 2004, 12:56 PM
Amenhotep   Discuţia mea cu Cătălin a devenit d...   18 Nov 2004, 04:27 PM
Amenhotep   QUOTE (abis @ 18 Nov 2004, 12:56 PM) Legile fizici...   18 Nov 2004, 04:45 PM
bdl   "Temeiurile credinciosului de a răspunde...   19 Nov 2004, 01:47 AM
Mrs. Rogers   QUOTE Păi tocmai asta e īntrebarea: legile mo...   19 Nov 2004, 05:12 AM
Catalin   Amenhotep: QUOTE Cu nimic. Ele sunt două fa...   19 Nov 2004, 10:32 AM
Amenhotep   QUOTE (Catalin @ 19 Nov 2004, 10:32 AM)Sunt f...   22 Nov 2004, 03:14 PM
Amenhotep   QUOTE (Catalin @ 19 Nov 2004, 10:32 AM)morala...   24 Nov 2004, 01:44 AM
Mrs. Rogers   QUOTE morala este un set de propozitii adevarate [...   24 Nov 2004, 05:40 AM
Amenhotep   Eu sunt de părerea lui Cătălin, anu...   24 Nov 2004, 11:13 AM
Catalin   QUOTE Şi "explozia minei sub picioarele...   29 Nov 2004, 11:11 PM
Catalin   Raspuns pentru analogia cu coloritul: Problema es...   29 Nov 2004, 11:28 PM
Amenhotep   QUOTE (Catalin @ 19 Nov 2004, 10:32 AM)Sunt f...   30 Nov 2004, 12:41 PM
Amenhotep   QUOTE (Catalin @ 29 Nov 2004, 11:28 PM)Raspun...   30 Nov 2004, 05:09 PM
Amenhotep   Mărăcine, īţi sunt dator cu o recun...   2 Dec 2004, 05:47 PM
Catalin   X este un singur fapt. El poate fi translatat in s...   4 Dec 2004, 09:23 AM
Amenhotep   Reiau puţin istoria trebii cu demolarea cl...   4 Dec 2004, 11:39 PM
rescriptibil   Nu v-ati plictisit? NU EXISTA NIMIC ABSOLUT! ...   5 Dec 2004, 08:40 AM
Catalin   QUOTE NU EXISTA NIMIC ABSOLUT! ABSOLUT NIM...   5 Dec 2004, 09:33 AM
rescriptibil   asta e din seria "stiu ca nu stiu nimic...   5 Dec 2004, 09:39 AM
Amenhotep   QUOTE (rescriptibil @ 5 Dec 2004, 09:39 AM) ...   6 Dec 2004, 05:38 PM
rescriptibil   Eu nu cred ca poti asocia nimic cu "absolut...   7 Dec 2004, 03:36 AM
Catalin   QUOTE Raţionamentul cu pricina se refer...   7 Dec 2004, 09:04 AM
2 Pagini V   1 2 >


Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 16 June 2024 - 09:27 PM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman