Ecclesia: Biserica Ortodoxa |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Toate câte vă vor zice vouă, faceţi-le şi păziţi-le; dar după faptele lor nu faceţi, că ei zic, dar nu fac. [Matei 23:3]
Forumul Ecclesia este dedicat exclusiv crestinilor de diferite confesiuni. Ateii si personanele care critica aceasta religie sunt rugate sa foloseasca forumul de Religie si pe cel de Filosofie.
Va multumesc pentru intelegere. (Figaro)
Ecclesia: Biserica Ortodoxa |
20 Jun 2003, 09:43 AM
Mesaj
#1
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 4.234 Inscris: 11 March 03 Forumist Nr.: 63 |
Seria de topicuri Ecclesia se doreste o apropiere spirituala a crestinilor de diferite confesiuni. Va invit sa impartim credinta in Hristos in spirit crestin autentic. Discutiile in contradictoriu nu-si au locul aici. Haideti sa dezvaluim si sa pretuim fiecare stralucirea din Biserica celui de langa noi. Si cred ca ne vom cunoaste mai bine.
-------------------- Vreti sa vedeti ceva funny? Tastati alinalinuta in Yahoo.
|
|
|
6 Sep 2004, 07:26 PM
Mesaj
#2
|
|||||||||||||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.851 Inscris: 14 October 03 Forumist Nr.: 985 |
Sincer sa fiu eu prefer mai mult bisericile cu icoane si statui. In Biserica Primara si cateva secole dupa nu existau icoane si statui si uite ca era bine. Iar Sfintii sunt in cer si nu pe pereti sau in statui, acelea sunt doar intepretari grafice cu care aducem cult, insa Sfintii sunt in Cer cu Dumnezeu. Cum spui tu e foarte bine sa fie Sfinti si pasaje din Scriptura pe pereti, te ajuta sa te integrezi sufleteste in atmosfera si are un scop didactic; sunt de parere ca e doar un curent lipsa de statui si se va reveni. Eu cu tot sufletul recomand acest lucru: cati mai multi Sfinti si casele Domnului cat mai impodobite. Asta este, eu nu pot face nimic, insa Dumnezeu va face.
Noi, intreaba un preot ortodox, nu te lua dupa intelegerea ta. E absolut acelasi lucru, e afirmat in Conciliu ca cele doua formulari inseamna acelasi lucru. Conciliul Ecumenic a avut pe deplina cunostiinta de Traditie, insa a avut loc in East si a preferat sa excluda Sfintii Parinti Latini si nu numai aceasta(pentru ca cei ce doreau erau foarte putini), Conciliul s-a ferit mult de erezia ariana care spunea ca Duhul Sfant e subordonat Fiului (e o creatura a Sa), atunci arienii s-ar fi folosit de aceasta formula zicand ca inital credinta era ca a lor, doar ca noi am schimbat si am facut pe Duhul Sfant egal cu Tatal. Nici Conciliul Ecumenic si nici Sfinbtii parinti nu au respins aceasta formulare.
Nicidecum!!! E foarte buna formularea "de la Tatal" si mentionez ca trebuie pastrata de toate Bisericile Orientale (Catolice si necatolice); Tatal e izvorul Divinitatii, iar fratii rasariteni afirma cu tot sufletul acest lucru, ei negand Filioque o fac tocmai pentru ca ei cred ca prin aceasta formulare Tatal poate fi dat la o parte ca sursa principala. (Filioque a fost o diferenta aparuta la Sfintii parinti si inserata in Crez atunci cand Epoca mariilor erezii apunea, exista insa frica de erezie si astfel orice modificare era vazuta astfel daca nu se facea un studiu aprofundat cum Sf. Maxim Marturisitorul a facut)
Dovedeste-mi arata-mi documentele care faceau aceste presiuni. Nimeni din politica nu se poate baga in religie.
Sfintii Parinti in citatele date de mine folosesc termenul de purcedere si nu trimitere, deci se refera la purcederea acestuia.
Nu am negat ca tatal e sursa principala a Duhului Sfant, El e de fapt unica sursa a Treimii (desi Treimea e eterna si nu poate fi inteleasa pe deplin, daca gandim o geneza ar trebui sa o raportam la timp). Isus spune "Eu si tatal una suntem" si "Tot ce e al Tatalui e si al Meu", iar Sfintii Parinti sustin Filioque. Si eu iti doresc succes!(mai priveste acel citat din Apocalipsa si gandeste-te mai bine) |
||||||||||||
|
|||||||||||||
Versiune Text-Only | Data este acum: 4 June 2024 - 08:00 AM |