Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Ecclesia: Biserica Ortodoxa
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Dezbaterilor: Stiinta si Cultura > Comunitatea Credintei - Religie > Ecclesia
Pagini: 1, 2, 3
Figaro
Seria de topicuri Ecclesia se doreste o apropiere spirituala a crestinilor de diferite confesiuni. Va invit sa impartim credinta in Hristos in spirit crestin autentic. Discutiile in contradictoriu nu-si au locul aici. Haideti sa dezvaluim si sa pretuim fiecare stralucirea din Biserica celui de langa noi. Si cred ca ne vom cunoaste mai bine.
aburealaold
"Nu va strangeti comori pe pamant, unde hoti si rugina le sapa, cu adunati-va comori in cer unde nici hoti si nici rugina nu le mananca" - Iisus Hristos.

Sa nu ne strangem comori aici, unde totul este vremelnic si trecator, ci sa ne adunam comori in vesnicie. Cum oare sa ne adunam comori in vesnicie, cum sa strangem intr-un loc unde nu l-am vazut niciodata, doar nu suntem nebuni? Nu suntem nebuni, desi inaintea lumii asa parem, ca sa implinim cuvintele Scripturii "Intelepciunea lumii este nebunie inaintea lui Dumnezeu, iar intelepciunea lui Dumnezeu este nebunie inaintea lumii". Caci cu ce oare voi asemui intelepciunea veacurilor in care si-au adunat bogatii peste bogatii, uitate , pierdute si risipite prin atatea locuri, comori pentru care s-au riscat, si s-a varsat sange? Poate doar cu o nebunie. Caci precum spune Mantuitorul "Cerul si pamanturile vor trece, dar cuvintele mele nu". Vor trece toate ca vor fi arse prin foc, si toate comorile si intelepciunea adunata a lumii va arde, si nimic nu va ramane. Unde va fi truda noastra, toata zbatearea noasta? Precum am stiut dinainte. In foc. Atunci daca totul va arde, cum vom aduce noi "comorile" in vesnicie, caci totul va fi nimicit? Cum le vom duce? Foarte simplu. Ceea ce va ramane dupa acest foc, adica Judecata, vom fi tot noi. Comoara nostra din vesnicie va fi binele care l-am facut in lume, caci doar faptele bune ce vor ramane in amintirea celor carora le-am facut si vor fi pomenite la Judecata, aceea va fi comoara noastra. Iata ceea ce ramane cu adevarat in vesnicie. Omenia.
Figaro
Abureala, ai citit Paul Evdokimov? E un teolog cu o gândire foarte interesantă. Voi reveni cu ceva material, pe acest topic.
aburealaold
Nu am citit, ar fi chiar bine sa postezi niste materiale.
cameron
Ca de obicei..ma bucura nespus gasirea unei camarute a hanului neobservate pana acum..
Notiunea de fericire? Fiecare avem alt standard..si alt mod de a intelege fericirea.
Fericirea poate fi un program de viata a crestinului.
Ce semnifica cele 9 fericiri?
TriRegnum
Figaro
AI uitat sa pui topicul šBiserica Reformata Clavinaš
ASD
QUOTE
Ce semnifica cele 9 fericiri?


De exemplu ce poate insemna fericirea a 3-a:"Ferice de cei blanzi caci ei vor mostenii pamantu"Matei5:5?

Ca vor fi oameni credinciosi care vor locui pamantul dupa sf. lumii.
ASD
Intrebare: In cadrul acestei religii se respecta prima porunca din cele 10?

TriRegnum
Desi sunt preot catolic, pot sa raspund: Da se respecta porunca I in Biserica Ortodoxa cat si in Biserica Catolica.
ASD
Deci ati spus ca nu mai imi raspundeti la intrebari, iar intrebarea, intentionat am scris-o la tema aceasta.
TriRegnum
ASD
Ma refeream la dl.Mi_ nu la tine.
Poti sa ma tutuiesti daca vrei.

Cu dl. Mi_ am o relatie mai tensionata datorita comenariilor sal care ma jigneau in mod direct pe mine si Sfantul Sacrament al Altarului.

Imi poti adresa orice fel de intrebare.
ASD
Referitor la prima porunca:
Cum interpretati verseteleurmatoare? Daca se poate sa fie cat mai biblic si rational.
Traducerea Cornilescu. -deci nu Biblia mea

1si au schimbat slava Dumnezelui nemuritor într-o icoană care seamănă cu omul muritor, păsări, dobitoace cu patru picioare si târâtoare.  De aceea, Dumnezeu i-a lăsat pradă necurăției, să urmeze poftele inimilor lor; asa că îsi necinstesc singuri trupurile;
 căci au schimbat în minciună adevărul lui Dumnezeu, si au slujit si s-au închinat făpturii în locul Făcătorului, care este binecuvântat în veci! Amin. ROMANI 1:22-25

2 ISAIA 44
Cei ce fac idoli, toți Sunt deșertăciune, și cele mai frumoase lucrări ale lor nu slujesc la nimic. Ele însele mărturisesc lucrul acesta: n-au nici vedere, nici pricepere, tocmai ca să rămână de rușine.
10  Cine este acela care să fi făcut un dumnezeu sau să fi turnat un idol, și să nu fi tras nici un folos din el?
11  Iată, toți închinătorii lor vor rămâne de rușine, căci înșiși meșterii lor nu Sunt decât oameni; să se strângă cu toții, să se înfățișeze, și tot vor tremura cu toții și vor fi acoperiți de rușine.
12  Ferarul face o secure, lucrează cu cărbuni, și o fățuiește și-i dă un chip cu lovituri de ciocan, și o lucrează cu puterea brațului; dar dacă-i este foame, este fără vlagă; dacă nu bea apă, este sleit de puteri.
13  Lemnarul întinde sfoara, face o trăsătură cu creionul, fățuiește lemnul cu o rândea, și-i înseamnă mărimea cu compasul; face un chip de om, un frumos chip omenesc, ca să locuiască într-o casă.
14  Își taie cedri, goruni și stejari pe care și-i alege dintre copacii din pădure. Sădește brazi, și ploaia îi face să crească.
15  Copacii aceștia slujesc omului pentru ars, el îi ia și se încălzește cu ei. Îi pune pe foc, ca să coacă pâine, și tot din ei face și un dumnezeu căruia i se închină, își face din ei un idol, și îngenunche înaintea lui!
16  O parte din lemnul acesta o arde în foc, cu o parte fierbe carne, pregătește o friptură, și se satură; se și încălzește, și zice: „Ha! ha!” m-am încălzit, simt focul!”
17  Cu ce mai rămâne însă, face un dumnezeu, idolul lui. Îngenunche înaintea lui, i se închină, îl cheamă, și strigă: „Mântuiește-mă, căci tu ești dumnezeul meu!”
18  Ei nu pricep și nu înțeleg, căci li s-au lipit ochii, ca să nu vadă, și inima, ca să nu înțeleagă.
19  Nici unul nu intră în sine însuși, și n-are nici minte, nici pricepere să-și zică: „Am ars o parte din el în foc, am copt pâine pe cărbuni, am fript carne și am mâncat-o: și să fac din cealaltă parte o scârbă? Să mă închin înaintea unei bucăți din lemn?”
20  El se hrănește cu cenușă, inima lui amăgită îl duce în rătăcire, ca să nu-și mântuiască sufletul, și să nu zică: „N-am oare o minciună în mână?”
TriRegnum
Da recunosc pasajele, dar unde vezi tu nerespectarea de catre Biserica Ortodoxa a poruncii 1. ?
Pot sa te intreb in ce religie esti botezat?
ASD
Ortodoxa si Penticostala, dar nu prea le urmez.

Deci eu am inteles ca seamana cu icoanele(fara suparare;e doar o parere;si accept orice einterpretare biblica si logica).
Poate ma insel.
1,618033
ASD, cu intrebari care duc la dezbateri, te rog, pe 'Religie', nu pe ecclesia.

ai sa ramai mirat de modul in care interpreteaza teologia ortodoxa ceea ce noi protestantii numim inchinarea la icoane. ei numesc asta inchinare prin (sau cu ajutorul) icoane. pentru ei este o mare diferenta, si trebuie sa acceptam acest lucru.

da, putem sa nu fim de acord cu acest mod de a privi lucrurile, insa ar trebui macar sa incercam sa-l intelegem.
apoi vom putea dialoga ca intre iubitori cu spiritul, iar nu luptatori cu spiritul.

intelegi diferenta? sunt sigur ca da wink.gif
TriRegnum
http://www.catholica.ro/stiri/show.asp?id=7267

Unor frati ortodocsi unde le este iubirea de aproapele, unde e dragostea crestina a episcopilor?
Celor de pe forum vi se pare corect ce se petrece acolo?
"Unde-i iubire acolo-i Dumnezeu,
Acolo e rabdare, e pace si iertare"
sorin666
De obicei "prea-sfintitii" bisericii ortodoxe nu prea se poarta cu manusi cu "fratii" lor uniati, in acelast timp asi dori, ca sa pot judeca, sa cunosc si pozitia "partii adverse" si mai ales alte aspecte, foarte "lumesti":
- in comuna cu pricina chiar au hotarit credinciosii sa treaca in masa la "opozitie" sau au venit 2-3 preoti cu un avocat sa-si exprime pretentiile? Nu de alta, dar "pe teren" trecerea la greco-catolici e vazuta de majoritatea populatiei, in special de aceea de la tara cam la fel ca si "pocainta", adica, sincer, destul de rau (sorry neoprotestantilor, dar si ei stiu ca e adevarat...)
- sumele propuse proveneau din "cutia milei" unei parohii greco-catolice alaturate? din donatii? sau... de la Centru (adica Roma). Nu de alta dar ofensiva greco-catolicilor in Banat-Transilvania e cvasi-generalizata, metodele sint similare cu cele folosite in cazul de fata, deci sumele totale in joc sint astronomice, mai ales tinint seama de "raceala" si apatia religioasa a majoritatii populatiei, mai ales impotriva unei religii aproape "disparute" si denigrate...
Sincer sa fiu, din PDV pur practic, prefer ortodocsii "clasici" celor "uniti", desi ierarhia mi se pare sub orice critica, "indicatiile pretioase" vin MACAR din tara...
Cipri
Greco-catolicii nu sunt niste "ortodocsi neclasici" ci niste catolici care pastreaza traditia liturgica bizantina.
Cat despre asa zisa ofensiva greco-catolica ar fi interesant de vazut in ce consta.In faptul de a dori sa celebreze in bisericile ce le apartin de drept?
noi
Parintele Dimitrie Bejan:

"Cât despre greco-catolicii din România, fratii nostri din strana stângă, ne acuză că noi i-am silit să se treacă la Ortodoxie. Nu-i asa. Stalin i-a silit pe greco-catolicii din Ucraina să treacă la Ortodoxie si când a ajuns cu politica la Bucuresti, i-au silit si pe greco-catolicii de aici. să treacă la Ortodoxie, ca o luptă împotriva Papalitătii din partea comunismului. Iar ei au trecut masiv la Ortodoxie, căci nu era nici o deosebire între greco-catolici si ortodocsi.

Se stie doar că la 1700, o parte din românii ortodocsi din Ardeal au trecut la un fel de catolicism, la porunca împăratului Leopold de la Viena. Noi i-am protejat, iar greco-catolicii au trecut în totalitate a Ortodoxie. Episcopii greco-catolici au trăit si au murit, fiind exilati de securitatea comunistă. Singurii din toată Biserica greco-catolică care si-au păstrat credinta lor sunt episcopii. Preotii lor au trecut în masă la Ortodoxie, slujind mai departe Biserica si enoriasii lor.

Foarte putini preoti dintre ei au ajuns la Aiud si unul la Sighet. Oameni modesti care au suferit alături de noi, mâncând la fel aceeasi pită. Si dacă în 1948 au venit la Ortodoxie un milion jumătate de credinciosi, după revolutie - după cum se vede din recensământul populatiei făcut în anul 1991 -, în toată libertatea s-au întors înapoi la bisericile lor în jur de 200000 de credinciosi cu o mică parte din preotii greco-catolici, cu episcopatele pe care le-au avut mai înainte, iar restul de 87% au rămas ca ortodocsi.

Părintele Alexandru Todea, onorat de Scaunul Papal cu titlul de cardinal, făcea propuneri ca Biserica Ortodoxă să treacă în totalitate la greco-catolicism, iar Patriarhul Teoctist să fie Cardinal al Bisericilor Ortodoxe.

Slabă gândire si simtire românească! Ortodoxia nu are nici un motiv să renunte la 2000 de ani de viată crestină, să părăsească Ierusalimul si să sărute pantoful Papei de la Roma. Să nu fie! Părintele Alexandru Toader, este drept că a fost măturător pe la usile detinutilor de la Sighet.

Tot acolo se afla încarcerat si Iuliu Maniu. Pe acest bărbat de stat român, cel mai aspru pedepsit si mort la Sighet, eu, preotul Dumitru Bejan din Hârlău, ortodox 100%, l-as propune spre canonizare, ca martir, Părintelui Papă de la Roma. Căci Iuliu

Maniu - "Domnul Presedinte", cum îi spuneau ardelenii -, a trăit ca un puritan si a murit chinuit ca un martir. Nu i se cunoaste precis mormântul la Sighet. Stiu că a fost de o moralitate excesivă. Eu l-am auzit vorbind adesea în Parlament. Era foarte precis si la obiect, cu problema discutată acolo; fără ifose si fără grandilocintă.

Când se supăra pe regele Carol al II-lea, pleca la Bădăcini si trăia acolo, ducând o viată semicălugărească lângă surorile lui. Nu putea să nu ajungă în puscărie sub comunisti. Nu I-au iertat ei, pentru că a fost un bun român si un bun crestin.

Cât despre părintele cardinal Alexandru Todea, n-am văzut un prelat crestin să-si manifeste sentimentele dusmănoase mai circumscen fată de Biserica Ortodoxă. Când s-a publicat rezultatul recensământului din 1991 din populatia existentă si a citit că s-au declarat greco-catolici numai un procent asa de mic, s-a îmbolnăvit de nervi si acum este bolnav în satul lui. Căci el nu cultiva respectul si credinta; ci ura care vine de la necuratul.

Nu-i de mirare că s-a îmbolnăvit. Numai Bunul Dumnezeu are dreptul să judece popoarele si credinta lor. Ne pare rău, absolut rău pentru că a suferit în puscărie la fel ca noi, dar n-a iesit de acolo cu inima curată sau fruntea curată. S-au întors în satele lor preotii greco-catolici în frunte cu Nicolae Opris si cu Părintele Ioan Mereu de la Răchitele de pe valea Bârgăului - de sub ghetarul Scărisoara.

Alături de mine, stând în aceeasi casă, într-un sat părăsit de bănătenii deportati, duminica am cântat amândoi la aceeasi strană în rit bizantin - eu, făcându-mi cruce cu trei degete si el făcându-si cruce. cu toată mâna dreaptă, mare cât o lopată. Când m-am întors de la puscărie, el mă bocea si plângea pe umărul meu si spunea mereu: "Măi frate peline, oare ne vom mai vedea pe această lume?" Si nu ne-am mai văzut. A murit.

În timp ce părintele cardinal Alexandru este dusmănos pe noi preotii ortodocsi, că i-am păstorit credinciosii si i-am păstrat bisericile frumoase si i le-am dat înapoi, mai bine de un milion n-au vrut să se întoarcă la uniatie si au rămas lipiti de Ortodoxie.

Credinciosii n-au văzut nici o deosebire între ortodoxia românească si greco-catolicism. Doar că noi spuneam Sfântul Duh si ei spuneau Sfântul Spirit. Nici un preot de-al lor nu-i pomenea pe Părintele Papa, ci doar mitropolitul de la Blaj îl pomenea la slujbe pe Papa de Ia Roma, precum preotii ortodocsi îl pomenesc pe episcopul locului, iar Patriarhul de la Bucuresti, pe Patriarhul Ecumenic de la Constantinopol.

Părintele cardinal Alexandru Todea a uitat total că Mântuitorul Iisus Hristos ne-a poruncit să ne iubim unul pe altul ca fratii, ba chiar să iubim si pe vrăjmasii nostri. Doar nu care cumva ierarhia superioară greco-catolică L-a corijat pe Iisus Hristos? "Să nu fie!", spune Sfântul Apostol Pavel si cu asta am încheiat.

Personal îmi pare rău pentru suferintele părintelui cardinal Todea si cred că a măturat coridoarele de la Sighet, după cum eu si Nichifor Crainic si altii am c*rătat closetele de la Aiud!

Eu făcusem practică în Rusia Sovietică, c*rătind alături de alti preoti ortodocsi closetele de prin lagăr si chiar din canalele de scurgere de la Moscova. Dar, multumim lui Dumnezeu, am stat tot timpul cu fruntea sus si am iesit din puscărie tot cu fruntea sus. Părintele cardinal, din măturător de puscărie, a ajuns cardinal. Eu, măturător de la Aiud, n-am putut să mă mentin nici ca preot paroh la Ghindăoani, judetul Neamt.

Aceasta este principala deosebire între mine si un cardinal. Mie nu mi s-a permis să slujesc în vreun Altar ortodox, iar părintele Todea a slujit si-n marea biserică a Sfântului Petru de la Roma. Si atunci mă întreb: Cine a suferit mai mult? Părintele cardinal, ori preotul Bejan de la Hârlău? Si, ca mine au suferit încă 1200 preoti ortodocsi.

Eu, în toată lunga mea detentie, nu am întâlnit în puscărie decât 36 preoti greco-catolici si un episcop foarte tânăr, de 23 de ani, hirotonisit în clandestinitate, si care, fiind prea crud si fără opinie, n-a suferit cu nimic mai mult decât preotii greco-catolici, Ion Mereu sau Neculai Opris. Nu-i necesar să asteptăm gloria de la oameni, ci să asteptăm răsplata de la Dumnezeu. Părintelui Cardinal Alexandru Todea îi lipseste tiara de la Papă. Eu nu mă laud, dar 25 de ani, din 1970, n-am liturghisit nici într-o biserică. M-am închinat lui Dumnezeu privind spre răsărit, doar în casa mea din Hârlău. Si la usa mea au bătut multi, foarte multi crestini care aveau nevoie de mângâiere. Si cu asta, o problemă care pare dificilă socot că-i lămurită. Mai mult, nu se poate.

As putea să vorbesc de 12 preoti ortodocsi omorâti prin împuscare de securitate. Nu cunosc nici un preot greco-catolic sau catolic să fi fost omorât prin împuscare. Toti preotii catolici au fost în puscării, în frunte cu Mitropolitul Martin Aron, pentru spionaj în favoarea Sfântului Scaun, a Italiei. Dar s-au purtat foarte corect în puscărie.

Si atunci, în timp ce catolicii tac si-si văd de oficiile lor, un român ajuns la grad arhieresc foarte sus, critică pe ortodocsi. Mă întreb: "De unde si-a însusit vrăjmăsia cu care atacă dusmănos pe ortodocsi? înclin a crede că vrăjmăsia vine de acolo că greco-catolicii, în număr de un milion jumătate, au devenit, si au declarat si se mentin membri buni si credinciosi ai Bisericii Ortodoxe. Un alt motiv nu se poate." "





TriRegnum
Alt motiv as putea spune eu, motiv pe care acel preot se poate ca nu l-a stiut cum probabil multi preoti ortodocsi nu stiu ca patriarhul BOR Iustinian si Teoctist(vicar in acea vreme) au venit plini de ura la episcopii greco-catolici din inchisoare si au spus ca nu se vor lasa pana ce nu va fi toata tara ortodoxa. Si mai mult ca sigur ca au fost impuscati si greco-catolici, nu numai ortodocsi, acei preoti ortodocsi au fost impuscati deoarece nu au vrut probabil sa fie turnatori la securitate sa-si incalce sigiliul sacramental cum altii au facuto (cam asta ar fi si unul din marile motive pentru care clerul catolic a fost prigonit, nu voia sa toarne ce aud la Spovada; iar comunistii voiau sa alipeasca Biserica Latina din Romania la cea Ortodoxa si sa faca o Biserica Ortodoxa cu doua rituri: bizantin si latin sub Patriarhia de la Bucuresti).
Clopotel
Este mare pacat ce se intampla cu preotimea (vorbesc de cea ortodoxa, ceilalti nu ma intereseaza). Asa cum politicienii se bat pe functii si trag sfori, asa fac si preotii ca sa ocupe functii cat mai inalte bisericesti. Despre Teoctist am auzit multe de rau, dar mai nimic bun. Si in fiecare duminica la Sfanta Liturghie ii se pomeneste numele de cel putin trei ori in fiecare Biserica. Si asta din totdeauna... Si la ce folos?!

Oare preotii (nu toti, dar cred ca sunt majoritari) sa nu fi auzit de smerenie? Sa nu stie ei ca sunt daruiti de la Dumnezeu sa ajute oamenii si nu sa stea in inalte jilturi?

Din acest motiv multi s-au indepartat de Biserica, si, din nefericire, lucrurile nu par sa se opreasca aici ... 50.gif
ioana1
referitor la preoti.......

cu ceva vreme in urma,cand nu eram pe drumurile cele mai bune,am simtit in sufletul meu o povara foarte grea,de parca toata lumea ar sta in puterea mea de decizie si actiune,simteam ca se topeste fiecare celula a mea,si mi-a venit un gand:sa merg sa ma spovedesc.eram in timpul serviciului,fug (efectiv)la cea mai apropiata catedrala,esarfa mi-o fac acoperamant al capului,ma dadeau lacrimile in ochi,ma ineca plansul......stau la rand la preotul cu lumanari,ca altii nu mai erau prin biserica ,era destul de dimineata.

ajung in fata preotului,se uita in ochii mei,eu eram disperat de apasata sufleteste,si ma intreaba" ce doresti,copila?".eu ii spun ca vreau imediat sa ma spovedesc.tacut,se uita la mine,si ma -ntreaba"ati citit rugaciunile dinainte de spovedanie?"
eu raman masca,zic"nu".
se uita cu parere de rau la mine,si-mi spune,sa ma-ntorc cand le citesc...


ce-a facut preotul?a pierdut un suflet.
IO
Da, cred ca la astfel de preoti s-a referit Iisus cand a spus ca nu intra nici ei in Imparatia Cerurilor si nu-i lasa nici pe altii sa intre...

TriRegnum
ioana
Un preot nu are voie sa refuze un Sacrament, mai ales cel al reconcilierii omului cun Dumnezeu, dar sunt cazuri si cazuri, era deajuns cainta si dorinta de Spovada, ma gandesc ca o rugaciune cat de mica ai spus din moment ce te-ai hotarat sa te confesezi, nu trebuie citite acatiste de zeci de pagini, ci o rugaciune din suflet care e mult mai iubita si primita de Dumnezeu.
QUOTE
Este mare pacat ce se intampla cu preotimea (vorbesc de cea ortodoxa, ceilalti nu ma intereseaza). Asa cum politicienii se bat pe functii si trag sfori, asa fac si preotii ca sa ocupe functii cat mai inalte bisericesti. Despre Teoctist am auzit multe de rau, dar mai nimic bun. Si in fiecare duminica la Sfanta Liturghie ii se pomeneste numele de cel putin trei ori in fiecare Biserica. Si asta din totdeauna... Si la ce folos?!

Oare preotii (nu toti, dar cred ca sunt majoritari) sa nu fi auzit de smerenie? Sa nu stie ei ca sunt daruiti de la Dumnezeu sa ajute oamenii si nu sa stea in inalte jilturi?

Din acest motiv multi s-au indepartat de Biserica, si, din nefericire, lucrurile nu par sa se opreasca aici ...

Clopotel
Nici in vechime nu au fost toti preotii sfinti, sa nu crezi ca pe vremea lui Mihai Viteazul toti preotii erau painea lui DUmnezeu...si atunci existau preoti care doreau functie mare ca si acum, iar daca un preot doreste functie mare asta nu inseamna ca e automat unul rau si necredincios, ci probabil ca doreste prin acea functie sa faca bine.
Nu e problema nimanui ce a facut Teoctist sau Papa...spre exemplu calugarul Sovonarolla din Florenta desi era un om pios a ajuns sa vorbeasca urat despre Papa (Alexandru VI) si sa se umple de ura facand astfel multe lucruri rele, iar florentinii l-au ars pe rug; acest Papa, Alexandru VI, nu a fost tocmai bun, dar fiind mai mare in rang nu trebuia criticat chiar asa in public, ci daca era un calugar bun s-ar fi rugat pentru indreptarea acestuia.
Este un folos, poate Dumnezeu arata pacatosului pomenit la liturghie (ma refer la modul general aici) cat de mare e milostivira Sa si astfel acesta se va indrepta, dar pentru asta trebuie si dorinta cat de mica; n-ai de unde sa stii ca Teoctist se caieste pentru unele lucruri neortodoxe pe care le-a facut asa cum orice om se poate cai.
Oricat ai auzi de smerene, tentatia e foarte mare, iar daca diavolul te vede putin slab, atunci nu te mai slabeste cu ispite.
Referitor la ultima ta fraza iti spun un lucru: nu mergeti la biserica pentru preoti, si ei sunt oameni ca si voi; au ispite, au dureri, au stari mai putin bune...rugati-va pentru ei si lucrurile se vor opri, dar nu fara rugaciune si cerere de ajutor de la Dumnezeu.

Sa completez la ceea ce a spus noi referitor la preotii din inchisorile comuniste: acolo erau si catolici(ambele rituri) si ortodocsi si protestanti (chiar neoprotestanti) si fiind toti in prigoana, in aceiasi oala se strangeu toti (fara exceptie, fara sa fie exclusi protestantii si neoprotestantii) si se rugau impreuna, preotii ortodocsi, greco-catolici, romano-catolici cand puteau tineau Liturghie (daca faceau rost de putin vin si paine), iar daca nu se rugau cu totii de la ortodocsi si catolici la protestanti si neoprotestanti. Asa ca putem vedea ca prigoana, starea umilitoare, durerea unesc sufletele, le inalta la Dumnezeu (cum o spunea Sf. Francisc de Asissi) si nu mai tineau cont ca unii respecta canonul X si ceilalti nu, ci toti se simteau ai lui Cristos. (exemplu mai bun e Biserica primelor secole care in timpul prigoanei a fost ortodoxa, iar cand s-a dat libertate au aparut si ereziile si vrajba intre crestini care erau ca fratii pana atunci, pana si paganii se minunau zicand "uite cum se ajuta, uite cum se iubesc unii pe altii", cand au fost liberi au dat cu <palma in mamaliga>)
noi
Se face o greseala destul de mare...identificarea comunismului cu Biserica Ortodoxa. Am postat mesajul de mai sus doar ca sa observam ca au murit si preoti ortodocsi, mult mai multi decat catolici sau greco-catolici. Si mai vreau sa spun ca ortodoxia romaneasca este una din cele mai tolerante (vezi rusi, greci..etc). Nu mai acuzati ca nu facem decat sa ne invrajbim...

Vreti sa incepem sa discutam ce compromisuri politice fac alti capi ai bisericilor? Teoctist este mic copil pe langa Papa. Ne-am pierde si timpul si sufletele..


pt ioana

Este interesant cum primul tau gand a fost ca preotul este de vina... Nu ti-a refuzat nici un sacrament...ti-a spus sa te rogi si apoi sa revii..un lucru foarte corect.
Eu ma gandesc ca Dumnezeu s-a uitat la nevoia ta de moment si prin preot te-a trimis sa te rogi..ca sa poti sa faci o spovedanie completa si corecta. Nu a pierdut nici un suflet. Daca ai fi fost intr-o situatie intr-adevar disperata...si-ar fi dat Dumnezeu seama nu crezi? Multi preoti vad in noi ceea ce nu stim despre noi insine..

TriRegnum
"ma gandesc ca o rugaciune cat de mica ai spus din moment ce te-ai hotarat sa te confesezi, nu trebuie citite acatiste de zeci de pagini, ci o rugaciune din suflet care e mult mai iubita si primita de Dumnezeu."

Aici totdeauna va fi discutabila situatia...uite sectantii zic din inima una scurta si nici macar nu se mai spovedesc wink.gif

ioana1
pt.noi:

ca sa fac o paralela fada,desigur,despre relatia preot-enorias,mama-fiu.eu,cand vad copilul meu suparat,obosit,fara pofta de mancare,far chef de joaca,sau e bolnav,il vad,si stiu ca ceva nu e bine cu el,il iau in brate in primul rand,il linistesc,il alint,si apoi il intreb ce e cu el.

ochii lui ma vad pe mine,ca o mama iubitoare,careia ii pasa ce se intampla in sufletul lui,pe care o doare la fel de tare ca si pe el,care ar vrea sa-i ia cu mana suferinta,sa s-o ia ea insasi daca ar putea.......

asemeni il vad pe Dumnezeu,caruia ii pasa de toti copiii Lui,care stie orice suferinta ,orice durere,orice lacrima("un fir nu care la voia intamplarii"),deci NU AM INVINUIT preotul,ci obiceiurile lor.

am mers acasa in ziua aceea,si din tot sufletul meu m-am spovedit,IN FATA LUI DUMNEZEU,care oricum stie tot ce fac,dar m-am simtit infinit de bine,dupa lacrimile varsate din adancul sufletului meu,care s-a descatusat dintr-odata,ca si cand s-a rupt un baraj si-a tasnit apa pe dinafara.....

asta vroiam sa spun ,ca n-ar fi cazul sa ne uitam in suflet,nu pe dinafara?si de la subiectul asta voi cere un nou subiect.
imi cer scuze daca am fost gresit inteleasa.
noi
pt ioana:
din marturia ta eu inteleg ca Dumnezeu a lucrat cum nu se poate mai bine. Adica preotul te-a trimis sa iti citesti rugaciunile de inainte de spovedanie,( dintr-un obicei pe care tu il critici) si totusi din aceasta amanare tu ai avut foarte mult de castigat, te-ai simtit infinit de bine dupa cum ai spus...pai nu de asta aveai nevoie?

Rugaciunile inainte de spovedanie nu sunt 'un obicei preotesc' ..la fel cum spovedania nu e un obicei preotesc...eu cred sincer ca ai dat peste un preot corect. Aceste rugaciuni sunt foarte importante...constiinta recapituleaza toate greselile..cere ajutorul lui Dumnezeu in a face spovedania. Nimic fara Dumnezeu..nu-i asa? pai nici spovedania nu o poti face fara ajutorul lui Dumnezeu. In situatia ta disperata ai fi spovedit doar ce te apasa pe moment..pacatul cel mai mare sa ii zicem..dar restul nu le-ai fi spus.

Tu ai cerut preotului sa te spovedesti iar el ti-a spus ce trebuie sa faci ca sa te spovedesti. Daca ii spuneai parinte vreau sa va cer sfatul...uite ce problema am...atunci nu cred ca te-ar fi trimis acasa.

Nu ai de ce sa iti ceri scuze cel putin din puctul meu de vedere...Doamne Ajuta!
ioana1
acum sa completez mesajul anterior:am mers acasa si nu mi-am citit rugaciunea,ci m-am spovedit direct lui Dumnezeu,I-am marturisit nimicnicia fiintei mele,superficialitatea credintei mele,delasarea mea spirituala,nu pacate fizice,ci pacatul meu sufletesc,caci aici am gresit,aici am mai batut un cui in trupul lui Hristos.

Dumnezeu n-avea nevoie de milosteniile mele,de rugaciunile mele,de posturile mele de mancare,ci de INIMA mea,de innoirea duhului meu,de curatenia mea morala,de mine pur si simplu ca ostas pana la moarte.
noi
ioana nu te contrazic sa nu ma intelegi gresit. Eu pur si simplu priveam din exterior aceasta situatie si cred ca preotul nu a gresit cu nimic. Exista niste reguli ce trebuie respectate..minunile le face doar Dumnezeu (chiar si atunci cand le face prin preoti). Stii care e treapta cea mai inalta a slujirii nu? Taierea vointei personale si supunerea oarba fata de niste canoane reguli cum vrei sa ii spui. Asta spun toti monahii, preotii, pustnicii..etc. Asadar preotul a facut ce trebuia facut te-a trimis sa te rogi urmand niste reguli si Dumnezeu a lucrat. (aparent tu nu ai facut ce ti-a zis preotul adica nu ai citit rugaciunile indicate, dar spovedania aia directa catre Dumnezeu tot rugaciune se numeste )

Chiar mi-a placut la parintele Arsenie Papacioc...ideea ca monahul duce o lupta cu Dumnezeu si trebuie sa il biruie. Dumnezeu ne-a inzestrat cu libera vointa...iar monahul lupta din rasputeri sa isi reprime libera vointa.


"Dumnezeu n-avea nevoie de milosteniile mele,de rugaciunile mele,de posturile mele de mancare,ci de INIMA mea,de innoirea duhului meu,de curatenia mea morala,de mine pur si simplu ca ostas pana la moarte. "

Si ce sa faci tu ca ostas al lui Dumnezeu? Milostenie, rugaciune, post smile.gif Credinta fara fapte e moarta.. Si diavolul crede in Dumnezeu

numai bine!
ioana1
da,insa acum pana la absolut.milostenia,nu hainele care erau demodate,rugaciunea- nu din varful limbii,postul -absolut ,nu doar culinar.

postul reprezinta acum:
-inceput cu o rugaciune de ajutoarare din partea lui Hristos
-este tinut pentru ceva sau cineva anume
-contine :abstinenta culinara,sexuala,verbala(tot ce tine de trpu)
-toate gandurile vin si merg la Dumnezeu,un dialog permanet
-detasare completa asupra vietii lumesti,placerea spiritului in credinta
-gandurile sunt o permanenta rugaciune
-se incheie cu o pace sufleteasca,si cu o treapta mai sus.

SLAVIT SA FIE NUMELE DOMNULUI IN VECII VECILOR!
TriRegnum
Sunt de-acord ca BOR e mai toleranta decat Biserica Greciei sau Rusiei, se vede de la o posta.
QUOTE
Vreti sa incepem sa discutam ce compromisuri politice fac alti capi ai bisericilor? Teoctist este mic copil pe langa Papa. Ne-am pierde si timpul si sufletele..

Nu prea poti arata cu degetul ce a facut Papa, a facut si el compromisuri (n-am de unde stii exact ce a facut) nu exclud posibilitatea asta, cum au facut si alti capi ai altori Biserici.
In ceea ce priveste catolicii morti in timpul comunismului sunt mult mai numeriosi decat ortodocsii (si cler si credinciosi, clerul catolic in marea majoritate a vazut inchisorile comuniste, cel ortodox in mica parte), BRU a fost aproape rasa din Roomania, BOR n-a patit nimic (si sincer ma bucur ca a reusit sa se mentina, altfel romanii ortodocsi ar fi fost atei).
Numai preotii catolici stiu cum au fost tratati acolo si cum mergeau seminaristii(fosti dupa ce s-au desfintat si cei ce stiau cate ceva de Biserica mai apoi) pe ascuns la episcop sa-i hirotoniseasca, deghizati in calugarite; nu cred ca vreun episcop ortodox a fost arestat si supus la chinuri asa cum episcopii nostri au fost, iar clerul catolic nu a colaborat nici un moment cu securitatea, iar acum nu se teme, pe cand unii preoti/episcopi/patriarh din Romania se tem de nu mai pot ca li se face public ceva din dosarul de la Securitate.

QUOTE
Aici totdeauna va fi discutabila situatia...uite sectantii zic din inima una scurta si nici macar nu se mai spovedesc

Nu se mai spovedesc si poate se mantuiescs si un crestin care citeste zeci de acatiste pe zi poate nu se mantuieste. Desigur ca e de preferinta sa spuna mai multe rugaciuni, dar nu la servici (cum crezi ca ar fi fost sa-si ia acatistierul si sa citeasca in genunchi langa birou si cu lumanare aprinsa), in asemenea cazuri nu trebuie refuzata spovada din start, de fapt nu e voie sa refuzi impacarea omului cu Dumnezeu. Daca un preot refuza unui credincios spovada si acesta moare intre timp cu un pacat de moarte pe suflet, atunci nu preotul e de vina pentru pedeapsa ce o primeste penitentul? (stiu un caz cand un preot ortodox a refuzat o femeie ca a facut avort in tinerete si ea a murit apoi, cu pacatul acesta pe suflet, preotul trebuie sa lucreze in vie, iar cand vede ca strugurii sunt pe cale sa se strice trebuie sa-i trateze, nu sa-i arunce la gunoi, nu asa se lucreaza in via lui Dumnezeu).
Sau la fel de valabil e si sa spuna rugaciunea dupa spovada, Dumnezeu o primeste la fel, ba chiar mai bine deoarece persoana si-a redobandit harul sfintitor.
noi

TriRegnum...eu sper sa nu iti dispara obiectivitatea si realismul ...mama mea e catolica si cunosc cat de cat situatia.. Cand e vorba de catolici nu ai de unde sa stii ce a facut Papa dar cand e vorba de ortodocsi le stii cam pe toate. Nu vreau sa turnam gaz pe foc.. au suferit multi catolici dar mult mai multi ortodocsi. Te afli intr-o tara majoritar ortodoxa ..si iti sar in ochi mai usor greselile majoritatii. In acelasi timp minoritatea e totdeauna mai activa, mai unita. Dar fa un mic efort si imagineaza-ti colaborationismul clericilor catolici ( si in termen de spovedanie si de ce vrei tu) in tarile majoritar catolice. Nu vreau sa spun mai mult... Si incearca sa mai intelegi ca nu toti preotii au vocatie de martiri...asta e dar de la Dumnezeu.

Spui ca unii preoti ortodocsi se tem sa nu fie date publicitatii dosarele securitatii...desi esti preot ma mira ca nu stii ce legaturi puternice si necunoscute au existat mereu intre politic si religios si la ortodocsi si la catolici (incearca sa nu te gandesti doar la Romania) ..nu dau detalii pentru ca Dumnezeu le judeca mai bine decat noi..observ cu parere de rau ca arati cu degetul mai mult spre altii.

Se observa in mesajele tale o indulgenta sporita fata de greselile catolicilor ...chiar o "nestiinta" despre multe intamplate si o prezentare pe larg a greselilor ortodocsilor. Stii ce spun eu..multumeste-i lui Dumnezeu ca te gasesti intr-o tara atat de toleranta incat ar putea fi model de comuniune intre religii.


"Nu se mai spovedesc si poate se mantuiescs si un crestin care citeste zeci de acatiste pe zi poate nu se mantuieste"

Poate... In cazul prezentat...ioana nu era pe moarte...preotul nu i-a refuzat spovada ci a chemat-o mai tarziu....nu a trimis-o la serviciu sa isi citeasca "zeci de acatiste" ci acasa si doar rugaciunile de inainte de spovedanie...deci ce spui nu are legatura cu cazul concret.

"Sau la fel de valabil e si sa spuna rugaciunea dupa spovada, Dumnezeu o primeste la fel, ba chiar mai bine deoarece persoana si-a redobandit harul sfintitor"

Daca persoana uita sau nu stie ca trebuie facute rugaciunie inainte de spovedanie da e asa cum spui tu..dar daca o face pentru faptl ca se poate si dupa..oricum e bun... nu mai e asa. Si preotul a procedat foarte bine ca i-a prezentat regula corecta. Nu degeaga se numesc rugaciuni INAINTE de spovedanie.

Despre cazurile critice de care spui...de acord dar marea majoritate suntem oameni sanatosi, care putem si sa ne rugam, si sa postim se cere un mic efort pe care sa recunoastem prea prea multi nu vrem sa il facem si foarte putini nu putem...


TriRegnum
QUOTE
TriRegnum...eu sper sa nu iti dispara obiectivitatea si realismul ...mama mea e catolica si cunosc cat de cat situatia.. Cand e vorba de catolici nu ai de unde sa stii ce a facut Papa dar cand e vorba de ortodocsi le stii cam pe toate.

Categoric, de fapt nu stim niciodata versiunea adevarata a istoriei, depinde de foarte multe lucruri cum ar fi si conjunctura acelor timpuri, e usor sa vorbim azi din alt punct de vedere neaflandu-ne exact in acele timpuri sa stim cum a fost.
Ai dreptate in ceea ce spui (ma refer la tot citatul, nu numai la partea ta care am dat-o aici).

QUOTE
Spui ca unii preoti ortodocsi se tem sa nu fie date publicitatii dosarele securitatii...desi esti preot ma mira ca nu stii ce legaturi puternice si necunoscute au existat mereu intre politic si religios si la ortodocsi si la catolici (incearca sa nu te gandesti doar la Romania) ..nu dau detalii pentru ca Dumnezeu le judeca mai bine decat noi..observ cu parere de rau ca arati cu degetul mai mult spre altii.

Cum ai spus, o minoritate observa mai mult majoritatea, asa si aici in tara noastra. Mereu au existat de ambele parti legaturi intre politica si religie, multe tratate si colaborari de care noi nici nu stim si e mai bine sa nu stim.

QUOTE
Se observa in mesajele tale o indulgenta sporita fata de greselile catolicilor ...chiar o "nestiinta" despre multe intamplate si o prezentare pe larg a greselilor ortodocsilor. Stii ce spun eu..multumeste-i lui Dumnezeu ca te gasesti intr-o tara atat de toleranta incat ar putea fi model de comuniune intre religii.

Romania chiar poate fi un model de toleranta religioasa acum, stim doar ca Papa si patriarhul Teoctist comunica prin scrisori destul de des, fapt ce nu se petrece cu alte tari, dar vor veni si fericitele timpuri cand toti Patriarhii(ma refer si la Papa care e Patriarhul Occidentului) isi vor spune frati si vor primi pe Isus in suflet din acelasi Potir. Nu e indulgenta, dar nu caut sa aprind foc mai tare, si catolicii au facut multe greseli, dar caut sa tac si sa nu comentez(nici nu e voie), asa ca aplic “nestiinta”.

QUOTE
Poate... In cazul prezentat...ioana nu era pe moarte...preotul nu i-a refuzat spovada ci a chemat-o mai tarziu....nu a trimis-o la serviciu sa isi citeasca "zeci de acatiste" ci acasa si doar rugaciunile de inainte de spovedanie...deci ce spui nu are legatura cu cazul concret.

Putea macar sa o asculte sa vada motivul pentru care dorea sa se spovedeasca. Poate ca daca a venit mai tarziu a avut timp sa se gandeasca mai bine avand o minte mai limpede. (nu spun ca e bine ce a facut preotul acela, sunt si preoti catolici care refuza spovada in acelasi mod, dar nu e bine sa faca asa, poate omul are constiinta atat de incarcata incat il doare sufletul si doreste cu toata fiinta sa se intaorca la Dumnezeu, sa fie usurat de povara)

Sunt de-acord cu tine in ceea ce mai spui, atat am avut de completat/comentat, sper ca nu am suparat cu prea multe in cele spuse de mine (nu numai aici).
Pacea sa fie cu voi!
Cipri
In Romania au suferit si clericii ortodocsi ca si cei catolici de ambele rituri dar ramane o intrebare:pentru ce?In cazul clerului catolic sufereau pentru ca nu acceptau crearea unei "Biserici catolice nationale" si pentru dependenta de Sf.Scaun pe cand multi clerici ortodocsi erau inchisi pentru apartenenta lor politica.
milimetru
Un trecator oarecare, prin aceasta "sala" a hanului remarca, in treacat, ca multi comeseni de aici vorbesc in numele ba al romanilor, ba al ortodocsilor, ba al nu stiu cui. Trecatorul isi aminteste de rezultatele unui sondaj de aiurea: cica peste 95% dintre romani se declara credinciosi, cca. 20% trec de citeva ori pe an la biserica si cam 5% se duc in fiecare duminica la biserica. Trecatorul ramine nedumerit: in numele carei categorii de credinciosi vorbeste fiecare dintre musterii? Se intristeaza un pic trecatorul si ... trece mai de(o)parte...

lasa-ti, va rog, disputele partinice frati crestini... e greu de trait si in absenta lor, daramite cu ele...

noi
Cipri: "In Romania au suferit si clericii ortodocsi ca si cei catolici de ambele rituri dar ramane o intrebare:pentru ce?In cazul clerului catolic sufereau pentru ca nu acceptau crearea unei "Biserici catolice nationale" si pentru dependenta de Sf.Scaun pe cand multi clerici ortodocsi erau inchisi pentru apartenenta lor politica. "

Oare chiar asa sa fie? Eu zic cat toate masurile de represiune au fost politicie si in cazul catolicilor si in cazul ortodocsilor.

Tu chiar crezi ca ii interesa pe comunisti sa ii converteasca pe catolici la ortodoxie? Pai daca nu stiai ei nu credeau nici in ortodoxie nici in catolicism. Tu crezi ca ei credeau in Sfantul Duh??? Sau ii interesa cine hirotoneste preotii (Patriarhul sau Papa)? Dependenta catolicilor de Sf Scaun ii incomoda pe comunisti tocmai din punct de vedere politic prietene: comunismul lupta impotriva capitalismului. Ori erai preot ortodox cu alte viziuni politice, ori erai catolic dat cu occidentul pentru comunisti tot una era ..te bagau la zdup. Deci ambele categorii au suferit din exact acelasi motiv.
TriRegnum
Liderul spiritual al lumii creştin-ortodoxe a suspendat vineri relaţiile cu capul Bisericii Ortodoxe din Grecia, informează agenţia Associated Press. Acest gest va provoca cu siguranţă o împărţire a Ortodoxiei pro- şi anti-decizie, cu consecinţe despre care pentru moment nu se poate decât specula.

Decizia Patriarhului ecumenic Bartolomeu I vine în urma unei dispute privind controlul Eparhiilor din nordul Greciei cu liderul Bisericii de aici, Arhiepiscopul Christodoulos. Patriarhul ecumenic a făcut anunţul după întâlnirea la care au participat 41 de Episcopi din lumea întreagă - inclusiv Arhiepiscopul Demetrios al Arhidiecezei Greco-Ortodoxe din America -, ce i-au susţinut autoritatea. "Am epuizat toate soluţiile pentru pace şi unitate", a declarat Patriarhul Bartolomeu. "Astfel că astăzi am luat în unanimitate această decizie, cu durere în sufletele noastre."

Patriarhul, cetăţean turc, este considerat liderul spiritual a aproximat 300 de milioane de ortodocşi, într-o poziţie mai mult onorifică. El controlează direct câteva Biserici Ortodoxe greceşti din întreaga lume, inclusiv Arhidieceza amintită mai sus din America. El este "primus inter pares" între capii celor 14 Biserici Ortodoxe autocefale, printre care sunt cele din Albania, Bulgaria, Grecia, România, Rusia şi Serbia.

Subiectul disputei dintre Christodoulos şi Bartolomeu este controlul celor peste 30 de Eparhii din nordul Greciei şi din insulele Mării Egee. Scânteia care a aprins scandalul a fost gestul Arhiepiscopului Christodoulos de a numi trei Episcopi mitropolitani în această zonă, fără aprobarea Patriarhului Bartolomeu. Însă Patriarhul ecumenic nu poate să demită un Arhiepiscop, singura soluţie - adoptată acum - este de a-l izola de ceilalţi, inclusiv de Biserica Greacă.

În Grecia, Christodoulos s-a arătat şocat şi a descris gestul Patriarhului ca o "decizie nedreaptă". "Acţiunile noastre au fost în concordanţă cu cei 75 de ani de practică paşnică - nimic mai mult, nimic mai puţin", a declarat el cu o voce tremurândă. "În ciuda amărăciunii pe care o simt [...] Biserica Greciei va continua să sprijine Patriarhia ecumenică aşa după cum a făcut-o dintotdeauna." Arhiepiscopul grec nu a dat clar de înţeles dacă va da Patriarhului Bartolomeu control direct asupra Eparhiilor în dispută.

"Nu putem comunica cu un frate care doar la nivel de vorbe respectă Biserica mamă", afirmă Patriarhul ecumenic. "Biserica mamă i-a dat Bisericii Greciei [...] casa ei spre a o îngriji, iar acum [Christodoulos] spune că această casă ar trebui să îi aparţină pentru că au trecut atâţia ani." În declaraţia citită vineri, Patriarhul Bartolomeu mai afirmă că nu recunoaşte alegerea celor trei Episcopi şi îi îndeamnă să nu îşi ia în primire noile numiri.

SURSA: www.catholica.ro
Sper ca se va gasi o rezolvare de impacare, plus ca Patriarhul Constantinopolului are aceleasi prerogative in Biserica Ortodoxa ca Papa in cea Catolica. (e stabilit prin conciliu)
makarie
da... ziarele s-au grabit deja sa titreze evenimentul sub titlul de mica schisma... ca in orice biserica si in BO apar conflicte administrative. daca este sa luam in considerare ca si intre apostoli si mai tarziu in Biserica primara au avut loc conflicte de natura administrativa si nu numai atunci, nu vad de ce ne-ar mira aceste conflicte intre capii bisericilor. sau poate ca ar trebui sa ne mire?! unsure.gif
Cipri
Nu sunt de acord ca regimul comunist ar fi tratat la fel ortodoxia si catolicismul in Romania.Toti episcopii catolici de ambele rituri au fost arestati pe cand cei ortodocsi nu.Lacasurile de cult au fost confiscate aproape exclusiv de la greco-catolici.Deci...

Este dificil de dialogat cu ortodoxia atata vreme cat exista divergente majore intre diversele Biserici ortodoxe.
TriRegnum
Cititi cu atentie primul paragraf: http://www.catholica.ro/stiri/show.asp?id=8374
Sanctitatii Sale Patriarhul Ecumenic al Constantinopolului... un pas spre unire, spre revenirea la ortodoxia initiala cand Patriarhul Ecumenic era pentru rasariteni cum e Papa peste apuseni si toti crestinii (canonul prevazand ca Episcopul Romei are intaietate peste toti Episcopii).
Cipri
Sunt curios sa aud comentariile ortodocsilor...
milimetru
1. Cristos s-a înălţat!
2. "La mulţi ani!" tuturor prietenilor forumişti care mîine - Sf Constantin şi Elena - îşi serbează ziua numelui!
noi
Adevarat s-a Inaltat!
Cipri
Deci un "No comment" la cele de mai sus?
noi
Care e aspectul ce trebuie comentat? Daca nu e cu suparare sa reluati ideea..
Cipri
Relatiile dintre patriarhatul ecumenic si Biserica greaca.
sorin666
Comentariul nu isi are rostul.
Cipri
"Ecclesia" nu trebuie sa gazduiasca polemicile unora ci dialogul crestin.Cred ca moderatorul ar trebui sa atraga atentia unora si sa-i faca sa scrie pe alte Forumuri de pe www.hanuancutei.com daca nu stiu respecta spiritul de dialog de aici.
Clopotel
Dragii mei,
eu nu pot sa fac comentarii despre alte religii sau culte. Fiecare face cum considera el ca este mai bine. De asemenea, criticile care se aduc religiei mele, cea ortodoxa, eu nu le primesc cu suparare. Ma uit intai sa vad daca sunt adevarate sau nu , apoi in functie de aceasta analiza recunosc, sau incerc sa conving interlocutorul ca lucrurile nu stau asa.
Dorinta mea cea mai mare este ca ortodocsii, care au credinta dreapta, sa fie exemplu de crestini adevarati pentru celelalte religii si culte. Consider ca faptele vorbesc mai mult decat cuvintele, si daca ai o conduita exemplara, nici nu e nevoie sa mai aduci vreun argument in favoarea ta.
De asemenea, mi se pare firesc, ca o analiza "la sange", sa fie facuta asupra ta si celor care sunt in grupul tau, si abia apoi, cand aici totul este in regula, sa te indrepti cu criticile catre ceilalti.
Personal, am cateva intrebari fata de conduita crestinilor ortodocsi, fratii mei:
- De ce nu se respecta intocmai dogma crestina, la evenimente cu adevarat importante? De exemplu, la nunta, care este un eveniment major in viata omului, si face parte chiar din sfintele taine - taina cununiei, ortodocsii aduc tot felul de lautari si interpreti, fac tot felul de dansuri si fac bucurie dracilor. Dogma crestina spune ca la nunta nu canta decat corul Bisericii si la masa vine preotul. Totul este facut dupa o anumita randuiala, si fara dansuri pagane. De asemenea masa de dupa cununie se face tot ziua, pe lumina, nu noaptea. Ortodocsii fac exact invers, ca si cum ar dori sa faca pe plac dracilor si nu lui Dumnezeu. Comparativ cu altii, de exemplu penticostalii, (pentru ca la ei am vazut), pe care ortodocsii ii considera sectanti, acestia respecta aceste norme crestine, si nu o sa vezi la nunta lor picior de lautar sau manele sau dansuri dezmatate.
- In ceea ce priveste cinstea si onoarea, nu mai e cazul sa spun multe, dar dintre un coleg ortodox si unul de alta religie, pe cine banuiti voi primul ca v-a luat banii din portofelul uitat pe birou?

Ma opresc deocamdata aici dragii mei, ca sa nu fiu banuit de cine stie ce.... dar va rog sa analizati cu dreptate aceste fapte ale noastre. Cum sa facem sa fim noi, cei cu credinta dreapta, fara de pata?
De ce trebuie, ca vecinul meu ortodox, imediat dupa ce pleaca preotul din casa lui, pentru ca tocmai a avut botez, sa dea boxele la maxim, si sa faca sa sufere alti oameni printre care pot fi batrani, bolnavi, copii, oameni cu griji?
Oare acestea sunt comportamente de oameni credinciosi, cu frica lui Dumnezeu?
Dar ce e de facut?
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.