Trebuie să facem ceva, fiecare dintre noi, ca drepturile să nu ne mai fie încălcate!
QUOTE
Catre
S.C. “ ENEL ELECTRICA “ S.A.
B-dul Iuliu Maniu nr. 65 – 71
cod postal 310169, A R A D
Subsemnata/ul ………………….. in calitate de proprietar al imobilului situat in Timisoara str…………………….. nr….. ap…….., in termenul de 15 zile prevazut de Dvs., va aduc la cunostiinta urmatoarele :
In baza art.4 din Contractul de furnizare a energiei electrice la consumatorii casnici nr….. din data de ….. incheiat pe o perioada nedeterminata, modalitatea de citire a contorului se efectueaza conform Anexei la acesta.
Astfel, conform Anexei 4a pct.2, modalitatea de plata convenita de ambele parti contractante este urmatoarea:
“ Contravaloarea energiei electrice consummate se va achita la caseria furnizorului, lunar, pe baza indexului autocitit.”
CONVENTIA DE FACTURARE inaintata de dvs. pentru a fi semnata, reprezinta o modificare unilaterala a contractului, limitand drepturile consumatorilor la cele doua modalitati de facturare pe care le impuneti, incalcand prevederile art. 969 Cod civil.
In plus, modalitatile de plata propuse de Dvs. sunt si mult mai greoaie decat modul actual de achitare a facturii (care si asa ne-a restrictionat unilateral la 10 zile posibilitatea de achitare a consumului de energie).
Analizand modalitatile propuse de Dvs., remarcam urmatoarele:
1. Prin prima varianta, modalitatea de facturare pe baza consumului real/ comunicarii indexului, plata facturii se face la 2 luni, dupa ce se parcurge un intreg ciclu de la citirea facturii pana la achitarea acesteia (comunicare telefonica, asteptare factura, etc.)
2. A doua varianta, modalitatea de facturare pe baza unui consum estimate de energie electrica, este tot in defavoarea consumatorului, existand riscul de a se factura mai mult decat s-a consumat si deci, de a se plati in plus si in avans un consum, respectiv niste servicii, neefectuate, plata facturii efectuandu-se tot la 2 luni.
Tinand cont de faptul ca energia electrica se scumpeste si asa unilateral de Dvs. si sunt familii care abea mai pot tine pasul si achita lunar consumul electric, consider ca achitarea consumului la 2 luni va deregla bugetul multor familii.
Fata de cele de mai sus, va aduc la cunostiinta faptul ca nu sunt de acord cu CONVENTIA DE FACTURARE propusa unilateral de Dvs. si solicit mentinerea ca modalitate de plata convenita, cea prevazuta in Anexa 4a la contract, semnata de ambele parti contractante.
Data Titular contract,
S.C. “ ENEL ELECTRICA “ S.A.
B-dul Iuliu Maniu nr. 65 – 71
cod postal 310169, A R A D
Subsemnata/ul ………………….. in calitate de proprietar al imobilului situat in Timisoara str…………………….. nr….. ap…….., in termenul de 15 zile prevazut de Dvs., va aduc la cunostiinta urmatoarele :
In baza art.4 din Contractul de furnizare a energiei electrice la consumatorii casnici nr….. din data de ….. incheiat pe o perioada nedeterminata, modalitatea de citire a contorului se efectueaza conform Anexei la acesta.
Astfel, conform Anexei 4a pct.2, modalitatea de plata convenita de ambele parti contractante este urmatoarea:
“ Contravaloarea energiei electrice consummate se va achita la caseria furnizorului, lunar, pe baza indexului autocitit.”
CONVENTIA DE FACTURARE inaintata de dvs. pentru a fi semnata, reprezinta o modificare unilaterala a contractului, limitand drepturile consumatorilor la cele doua modalitati de facturare pe care le impuneti, incalcand prevederile art. 969 Cod civil.
In plus, modalitatile de plata propuse de Dvs. sunt si mult mai greoaie decat modul actual de achitare a facturii (care si asa ne-a restrictionat unilateral la 10 zile posibilitatea de achitare a consumului de energie).
Analizand modalitatile propuse de Dvs., remarcam urmatoarele:
1. Prin prima varianta, modalitatea de facturare pe baza consumului real/ comunicarii indexului, plata facturii se face la 2 luni, dupa ce se parcurge un intreg ciclu de la citirea facturii pana la achitarea acesteia (comunicare telefonica, asteptare factura, etc.)
2. A doua varianta, modalitatea de facturare pe baza unui consum estimate de energie electrica, este tot in defavoarea consumatorului, existand riscul de a se factura mai mult decat s-a consumat si deci, de a se plati in plus si in avans un consum, respectiv niste servicii, neefectuate, plata facturii efectuandu-se tot la 2 luni.
Tinand cont de faptul ca energia electrica se scumpeste si asa unilateral de Dvs. si sunt familii care abea mai pot tine pasul si achita lunar consumul electric, consider ca achitarea consumului la 2 luni va deregla bugetul multor familii.
Fata de cele de mai sus, va aduc la cunostiinta faptul ca nu sunt de acord cu CONVENTIA DE FACTURARE propusa unilateral de Dvs. si solicit mentinerea ca modalitate de plata convenita, cea prevazuta in Anexa 4a la contract, semnata de ambele parti contractante.
Data Titular contract,