QUOTE(Former)
Nimeni nu a cerut suicidul lui Isus.
Cum nimeni? Toti citi cer de la Dumezeu mintuire au cerut asta fara sa stie. Fiind singura cale, Dumnezeu a trebuit sa raspunda acestor cereri.
QUOTE
In plus, ca tata, iti garantez ca cersesc iubirea copilului meu.
Ca tata eu nu o cersesc. O ofer, o caut, dar nu ma pun in genunchi si nu sunt dispus sa fac orice compromis spre a o primi. Daca nu e inteleasa sau nu e apreciata nu inseamna ca eu trebuie sa doresc musai apreciere si recunoastere a ei. Poate copilul are nevoie de altceva, poate ii sunt suficiente ”jucariile ” pe care le gaseste in aceasta lume si nu are nevoie de iubire. Poate e prea ocupat pentru ea.... Dealtfel, chiar si tu sustii importanta nevoi, ca de nu ar finevoie nu ar fi oferta:
QUOTE
In crestinism D-zeu e prezentat ca unul care vine in intampinarea nevoilor creatiei lui.
Nu intru in contradictie cu Ioan, 3.16, acolo se specifica : oricine crede in El nu piere, are viata vesnica. Se da tuturor care cer si cred.
QUOTE
Parerea ta. Si eu vad ce urmaresti citindu-l pe Heidegger.
Nu ai cum sa iti dai seama daca nu l-ai citit tu insuti, nu stii ce ofera.
QUOTE
Citeste tu mai intai Biblia obiectiv, cu multa atentie, gata sa-ti asumi implicatiile ca un om care iubeste adevarul, compar-o cu realitatea, dupa care convinge-ma ca ai facut-o.
Am citit-o cit de obiectiv am putut. Dar nu stiu daca inteleg bine propozitia:
Şi voind el să treacă īn Ahaia, l-au īndemnat fraţii şi au scris ucenicilor să-l primească. Şi sosind (īn Corint), a ajutat mult cu harul celor ce crezuseră;Nu ma ajuti sa o inteleg, mai ales partea ingrosata?
QUOTE
Eu nu inteleg de ce aceste etape logice pe cat de banale pe atat de importante, sunt ignorate fara nici o jena.
Am spus-o de n ori. Ratiunea lucreaza cu logica. Ca sa o poata folosi trebuie sa obiectiveze. Ori obiectivarea in sfera ontologiei, careia ii apartine credinta, este doar o actualizare a unei posibilitati, nu o cunoastere. Exact ca o masuratoare in mecanica cuantica, determina colapsarea functiei de unda si se obtine o valoare pt. observabila, din multiplele posibile. Tu incerci sa obiectivezi anumite lucruri dar nu poti intelege ce este harul pt. ca nu l-ai primt. Iar invatatura corecta se da si sustine prin el. Noul Testament a fost scris sub har, poate de aceea nu il intelegi sau ti se pare contradictoriu...
QUOTE(bdl)
De fapt intentia e una speculativa, si conform principiului cu piatra in apa, nu este decit un pretext pt a demonstra a n-spea oara ca " a mea e mai mare " ( domnu a dat, domnu fie binecuvintat)....
Nu cred ca stii mai bine care e intentia. Iar care este am spus-o. Tu insa ignori ce spun, si vii cu ceva de genul ”lasa vrajeala, stim noi mai bine, etc”. Aceasta atitudine atotstiutoare, cu consecinta imediata nerespectarea aproapelui pe motiv de cunoastere superioara, este o consecinta destul de fireasca a ateismului. In ateism omul e limitat, de aceea nu poate sti prea multe, pt. crestin omul e nelimitat, fiu a lui Dumnezeu. Crestinul nu il primeste pe om cu judecati apriorice limitatoare ci ii acorda credibilitate.
E simplu sa obiectivezi o discutie, sa spui ca e o confruntare de orgolii cind poti sa o lasi sa curga, iar ea este de fapt o cautare a adevarului. Pe principiul acesta ”luminat” orice infruntare de teorii este o confruntare de orgolii. Adevarul ce rezulta din confruntare nu este decit un produs derivat, nesemnificativ, aparut pe acolo poate intimplator.
Reducerea la orgolii si obiectivizarea pina la dimensiuni ale unor organe este dupa chipul ”lucratorului” ... Omul vede la altii ce prisoseste la el, ca doar hotul se teme de hoti.. Ma mir deci ca nu vezi dorinta de a iesi cu orice pret in evidenta din propria ta semnatura ...
Sincer, pe mine adevarul ma intereseaza, si acesta este aici: o ontologie bazata pe ateism si lipsita de transcendenta nu exista decit la Marx si Engels.
QUOTE
Un credincios adevarat nu cred ca va pierde timpul pe net incercind sa-si justifice credinta....am spus-o mai demult, credinta se traieste , nu se vorbeste...
Dar toate aceste discutii nu fac decit sa creeze sentimentul" sint un bun credincios" ...
Poate nu o justifica, poate o apara de dispretul unor oameni care cred ca stiu totul despre om. Eu nu am nevoie sa-mi alimentez exterior convingerea ca sunt un bun credincios. Din afara imi sporesc doar convingerea ca sunt unul slab pt. ca nu stiu raspunsuri la intrebari simple pe care mi le pun ateii. Deci nu e un loc in care imi magulesc orgoliul ci unde il smeresc caci imi descoper nestiinta si invat multe din discutii.
Cred ca ai dreptate, nu sunt un credincios adevarat. Dar in nici un caz a discuta de dragul adevarului pe net nu e pierdere de timp. Asta desigur, daca discutia e sincer implicata in cautarea aevarului. Chiar imi doream si vreau o opozitie filozofica serioasa de pe pozitia ateista, insa se pare ca inca nu e cazul.
In schimb vad incercari de a arunca in derizoriu discutia, ca raspunsuri ”barbateasti” din partea cealalta.