Greenpeace a lansat pe 27 august campania de piaţă împotriva organismelor modificate genetic (OMG) prin publicarea sondajului de opinie care arată că 67% dintre români refuză categoric să consume alimente modificate genetic (MG) şi a primei ediţii a ghidului consumatorului care conţine clasamentul supermarket-urilor în funcţie de politica lor cu privire la vânzarea de alimente MG.
„Nimeni nu doreşte să fie cobai pentru OMG. Era de aşteptat ca şi în România, la fel ca în celelalte ţări din UE, consumatorii să refuze să mănânce alimente MG. Rezultatele sondajului de opinie comandat de Greenpeace arată că vasta majoritate a românilor respinge categoric alimentele MG din farfurii şi doreşte ca acestea să dispară de pe rafturile magazinelor alimentare”, a spus Gabriel Păun, coordonator de campanii Greenpeace.
Greenpeace a chestionat în cursul acestui an supermarket-urile care operează în România pentru a afla în interesul consumatorilor care dintre acestea vând alimente MG şi care nu. Rezultatele acesui chestionar sunt urmatoarele:
1. Supermarket-urile care garantează că nu vând alimente MG nici în mărcile proprii şi nici în cele furnizate de alţi producători apar pe lista verde a ghidului: Billa, Kaufland, Plus, Profi
2. Cele care pot garanta absenţa OMG doar pentru propriile mărci se regasesc în lista orange: Carrefour, Metro, Selgros, Penny, XXL
3. Acele supermarket-uri care nu au putut sau nu au dorit sa garanteze că nu vând alimente MG sunt prezente pe lista roşie a ghidului: Auchan, Artima, CORA, La Fourmi, Mega Image
Detalii pe GreenPeace.ro (via MirelaRS Blog)