Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Construieste-ti O Cabana
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Exploratorului > Constructii - sfaturi, realizari, materiale de constructii
Pagini: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56
The Dude
..asa este...insa eu ziceam de o cabana izolata in munte si in padure...acolo unde se merita sa evaluezi si posibilitatea asta....caci nu te poti cara cu OSB-ul pe acolo, dar cu doua galeti de yachting n-ar fi chiar imposibil...

desigur, pana la urma nici de alea...se pot fabrica substante de impregnare din rasini, din namoalele de la apele statute amestecate cu cenusi, mortare "elastice" care sa preia eventualele deformari ale caramizilor din butuci, etc...

eu o pastrez ca pe o rezolvare interesanta pentru anumite conditii... thumb_yello.gif
tudor_bilc
QUOTE(Marduk @ 30 Aug 2013, 11:47 AM) *
Lutul amestecat cu paie si pleava se usuca in 1-2 saptamani, OSB-ul de exterior poate fi tinut in ploaie cativa ani.

la magazinul unde lucram, aveam la vanzare osb produs de grupul Kronospan ..daca imi aduc bine aminte... si pe prospectul OSB 3 care era de asa zis exterior se specifica foarte clar, in limba romana... chiar daca are denumirea generica "de exterior" a se feri de actiunea directa a ploii sau se umezeala excesiva, prin folosirea diverselor modalitati de protectie.

acum eu te intreb pe tine fara suparare...daca osb-ul este asa de "grozav" ca rezista la umezeala, de ce nu se foloseste in industria constructoare de ambarcatiuni ca na...rezista bine la umezeala?
The Dude
Tuuuuudor...nu fi nashpa.. wink.gif

Felul in care materialele se comporta in relatia cu apa e cuantificat in grade.
E ca la ceasuri daca vrei, unul e waterproof si te poti spala cu el la mana, dar nu scufunda, altele sunt wateresistent si poti sa le asezi in imersie..pe unele pana la 3 metrii, pe altele pana la 10 sau 100..

OSB-ul de care zici sta bine in mediul umed, rezista foarte bine la mai multe ploi, dar nu e de facut o fatada din el...

merge la astereala si merge si la cofrag thumb_yello.gif
Marduk
QUOTE(tudor_bilc @ 30 Aug 2013, 12:17 PM) *
... acum eu te intreb pe tine fara suparare...daca osb-ul este asa de "grozav" ca rezista la umezeala, de ce nu se foloseste in industria constructoare de ambarcatiuni...

Pentru ca discutia este despre cabane ieftine, nu despre ambarcatiuni. Dar s-ar putea sa reziste si acolo, daca sti sa faci o carena (structura) pentru o barca, il calfatuiesti si te dai cu barca.

QUOTE(The Dude @ 30 Aug 2013, 02:00 PM) *
... rezista foarte bine la mai multe ploi, dar nu e de facut o fatada din el...

De acord, eu nu m-am gandit la fatada ci doar ca "membrana" intre exterior si lutul cu paie si pleava. Peste acest OSB poti pune scanduri protejate prin vopsele, polistiren tencuit etc.

P.S. Nu fac reclama la OSB, l-am folosit si consider ca este usor de lucrat cu acest material, acopera suprafete mari, este rezistent etc. Pentru o cabana poti folosi la fel de bine si lemnul dar acesta trebuie protejat.
Erwin
Pe baza celor de mai sus aș trage cāteva concluzii care ar putea fi utile, inclusiv subsemnatului.

Cred că īn lume s-au construit cabane sau chiar case din orice materiale disponibile. Secretul este să alegi acel design optim care să īmbine īn așa fel materialele īncāt să se obțină calitățile necesare unui spațiu de locuit.

Prima opțiune pentru o cabană ieftină ar trebui să fie materialele disponibile deja la fața locului sau prin apropiere. Costurile cu transportul ar īncărca devizul probabil inutil. The Dude dădea exemple concrete mai demult cum pot fi obținute materiale de construcție foarte ieftin sau chiar gratuit.

De asemenea, s-a discutat pe larg cum se pot obține terenul și aprobările necesare construcției, un pas indispensabil īnainte de a porni orice șantier.

Odată stabilite aceste lucruri imaginația și priceperea fiecăruia trebuie puse la contribuție pentru un proiect arhitectural care să țină seama de toate amănuntele necesare, inclusiv elementele de rezistență structurală, dotările interioare, eventuale instalații și celelalte. Meșterii din partea locului și casele sau construcțiile din zonă pot contribui mult la concretizarea proiectului. Modelele găsite prin alte părți, cu materiale diferite de cele disponibile vor complica lucrurile. Desigur, imaginile de pe net sau planurile găsite pot constitui o bună sursă de inspirație.

Nu trebuie neglijate costurile cu manopera, dacă nu construim o simplă colibă īn copac sau o căsuță de genul celor de camping sigur vom avea nevoie de ajutor.

Cānd toate cele necesare sunt adunate mai trebuie doar vreme bună și sănătate maximă! Spor la construit! spoton.gif
tudor_bilc
thumb_yello.gif ok am exagerat...doar ca in trecut am lucrat mult cu OSB - toate tipurile, da intradevar este um material ok din mai multe puncte de vedere...desi este facut din deseuri lemnoase si resturi lemnoase ramase de la alte procesari tehnologice. Nimeni nu o sa taie si o sa macine lemnul doar pentru a face OSB.

nu imi place mie materialul acesta ..punct...este parere personala desi daca se zugraveste direct cu lavabil pe interioare rezultatul poate fi unul spectaculos.

back on topic ...am facut cateva calcule, deloc neglijabile in ceea ce priveste pilonii si amplasarea containerului si va cer parerea.

piloni din beton(cu pietre bla bla) - facut la fata locului -

costuri cu transportul materialului pana la locul constructiei efective destul de mare, adica masina de tonaj mai mare care sa transporte- nisip, ciment, fier, piatra, apa, generator, betomiera. o sa fiu un adevarat expert daca gasesc o singura masina sa tranport toate chestiile astea pana acolo si sa termin treaba intr-o singura zi, fara sa fiu nevoit sa platesc si pe cineva sa imi pazeasca materialele si sculele pana a doua zi in cazul in care nu finalizam in ziua respectiva(motive - vreme nefavorabila, nevasta, copii rofl.gif )

piloni din beton(cu pietre bla bla) - facut acasa si transportati si amplasati direct in gropi la nivel - asta ar fi o solutie mai acceptabila

piloni din salcam de diametru 30cm - transportati cu o masina de teren - consum mic se amplaseaza direct in gropi si se finalizeaza cel mai rapid - cred eu...

si ulterior containerul cu o masina specializata pentru caratul lemnului "cu brat" pentru incarcare-descarcare gen "hiab" amplasat pe pozitie.
The Dude
QUOTE(Erwin @ 31 Aug 2013, 12:45 AM) *
The Dude dădea exemple concrete mai demult cum pot fi obținute materiale de construcție foarte ieftin sau chiar gratuit.



..da, o idee excelenta...o sa pregatesc un rezumat cu materialele ce se pot procura ieftin si de unde se poate face asta thumb_yello.gif

Tudor tot nu imi este foarte limpede ce proiect ai ales..ar trebui sa ne povestesti despre el ca sa putem sa te ajutam cu ceva sfaturi..
tudor_bilc
QUOTE(The Dude @ 2 Sep 2013, 09:03 AM) *
..da, o idee excelenta...o sa pregatesc un rezumat cu materialele ce se pot procura ieftin si de unde se poate face asta thumb_yello.gif

Tudor tot nu imi este foarte limpede ce proiect ai ales..ar trebui sa ne povestesti despre el ca sa putem sa te ajutam cu ceva sfaturi..


Planul va fi urmatorul:

1) container - 6x3m pentru inceput cu amplasare pe piloni(lemn sau beton)

2) ulterior, in functie de buget, o anexa "tip cort clasic" in doua ape - nu stiu inca dimensiunile...nu am aprofundat. Anexa se va amplasa atasat langa container tot pe piloni pentru a evita sapaturile inutile.

Containerul va avea doua dormitoare si va primii o izolatie(nu stiu inca de care, inca mai ma gandesc...) iar anexa se va folosii ca o incapere in care sa ne adapostim in cazul in care vremea nu permite activitati externe.

Anexa si toate lucrarile se vor face in regim propriu cu ajutorul catorva prieteni.
Marduk
Interesant. Containerul este de 6x3m sau 6x2,4m? Am vazut niste preturi la aceasta companie sunt atractive, containerul este pregatit pentru utilizare, trebuie platita doar transportul si amplasarea. Este o solutie interesanta, inca n-am calculat daca la banii astia 2500 euro (11.050 lei) este mai rentabil decat lemnul. Un mc de lemn este 500 lei, cu banii acestia acoperi 40 mp, structura, stalpii cat sa mai coste alti 500 lei, tabla 1000;1500 lei ....... dar poti gasi lemnul mai ieftin. Pentru cineva care nu are timp de pierdut si are si banii necesari este o solutie mai ales ca in viitor se poate mari suprafata de locuit adaugand alte containere.
The Dude
Eu as face sase samburi (merg si numai 4), de forma tronconica (varful in sus) cu armatura gen cosulet si etriere cerc, in lungime de 60cm, cu raza bazei de 80cm. As sapa gropile si as compacta bine fundul unde as ingramadi si un pat de bolovani. M-as ridica din pamant cu motul circa 20cm. (aici eu as prinde in betonul ala niste capete de teava metalica de 100cm, sau mai mare, in care la fel as turna beton.

As aseza containerul pe acesti samburi. E cea mai ieftina solutie, dar si cea mai longeviva si mai sigura.

Acum, in functie de tipul terenului, s-ar mai putea face din zidarie de piatra de rau. As sapa patru santuri de 80cm lungine, 30cm latime, 20cm elevatie si m-as duce in jos 30cm...Daca pamantul e bun, as cumpara niste borduri (din cele inalte) poti lua si second hand si as pune direct pe terenul bine compactat in prealabil, la colturi pe doua directii..


Ideea e ca prin structura lui metalica containerul va descarca uniform pe perimetrul de baza si avantajul asta, care nu il ai la o constructie de zidarie, trebuie fructificat.

Toate variantele propuse de mine presupun materiale ce se pot transporta in locatie relativ simplu, insa ma intreb cum ai sa asezi containerul pe oricare dintre fundatiile pe care o vei alege...sau poate el nu se afla deja acolo ?
Marduk
QUOTE(The Dude @ 27 Aug 2013, 08:24 AM) *
.... ma ingrijoreaza este felul in care au fost prinse riglele in pamant. pare ca acolo e o piesa de montaj de tip tarus, care se infige adanc in pamant si de care se prinde rigla intr-o furca, cu autofiletante....

Niste sfaturi despre rigidizarea acestei "fundatii" mi-ar prinde foarte bine. Eu m-am gandit sa toarne de jur imprejur o fundatie continua armata cu plasa de buzau de 6-8 mm, mai adanca decat "miezul" tarusilor (30 cm) si inalta cat furca de care s-au prins stalpii de sustinere. Voi ce parere aveti?
The Dude
....fara niciun dubiu e nevoie de o fundatie continua, slab armata, care sa lege perimetral stalpii aia si sa cuprinda in ea tarusii.. E vorba nu atat de greutatea structurii, cat de preluarea gradelor de libertate ce actioneaza orizontal. La greutate, amicul are sa aiba o surpriza uriasa la iarna. Cand acoperisul ala are sa se incarce de zapada (si acolo zapada e zapada) atunci intreaga sarcina are sa se impinga in tarusii. Toata incarcatura, plus propria masa, descarca acolo in puncte si inegal (e posibil ca afundandu-se cel putin unul sa intalneasca o piatra ceva), iar asta va favoriza aparitia unui moment de torsiune si...inevitabil prabusirea.

Asadar leaga perimetral stalpii cu o centura slab armata...Nu e nevoie sa te duci prea jos (cred ca si 20cm in pamant ar fi deajuns) insa in zona tarusilor, astia trebuiesc prinsi bine. Eu as sapa in jurul tarusului o groapa circulara, si m-as duce cei 30 de centimetrii (as facea-o de 40 daca as avea loc) si in diametru de 50cm. As compacta cu maiul si as ingramadii bolovani; as turna un beton peste si printre ei, iar cu centura aia as prinde direct capul riglei cu tot cu "furca" (in felul asta si centura si stalpul ar deveni solidari cu paharul).


Fara o interventie imediata la fundatie cosmelia aia e in mare pericol...
Marduk
Multumesc. Nu stiu daca o sa poata face asta pana la iarna. daca observi din foto, a pus contravanturi doar pe capete, si la partea de sus a stalpilor, pe fata si pe spate, jos la baza stalpilor n-a pus nimic. Ma gandesc sa-l conving sa puna macar niste contravanturi jos, pana la primavara cand va mai strange bani pentru fundatia continua.
The Dude
...daca nu le prinde si in pamant n-a facut mare lucru...

o sa ii tinem pumnii...poate avem iarna usoara.... rolleyes.gif


Spune-i sa se imprumute...nu-i mare scofala...
tudor_bilc
QUOTE(Marduk @ 2 Sep 2013, 11:48 AM) *
Interesant. Containerul este de 6x3m sau 6x2,4m? Am vazut niste preturi la aceasta companie sunt atractive, containerul este pregatit pentru utilizare, trebuie platita doar transportul si amplasarea. Este o solutie interesanta, inca n-am calculat daca la banii astia 2500 euro (11.050 lei) este mai rentabil decat lemnul. Un mc de lemn este 500 lei, cu banii acestia acoperi 40 mp, structura, stalpii cat sa mai coste alti 500 lei, tabla 1000;1500 lei ....... dar poti gasi lemnul mai ieftin. Pentru cineva care nu are timp de pierdut si are si banii necesari este o solutie mai ales ca in viitor se poate mari suprafata de locuit adaugand alte containere.

s-ar putea sa ai dreptate...am fost la amicul meu de unde voi ridica containerul...are doar un singur container de transport marfa, pe care la folosit ca o magazie provizorie pe un teren public(baietii de la primarie il roaga de ceva vreme sa il mute si m-am oferit sa-l mut eu... direct pe terenul meu)... l-am masurat doar "ochiometric" thumb_yello.gif si exista posibilitatea sa fie cum zici 6x2.4...dar sunt cu gandul la concediu - pregatit masina distributie... ulei cutie.... bla bla bla ...vreo 15 bulioane ... mad.gif I hate VW...
Marduk
QUOTE(The Dude @ 2 Sep 2013, 01:42 PM) *
...daca nu le prinde si in pamant n-a facut mare lucru...

Cum te gandesti sa prinda contravanturile in pamant?

QUOTE(tudor_bilc @ 2 Sep 2013, 02:46 PM) *
...are doar un singur container de transport marfa, pe care la folosit ca o magazie provizorie...

Deci mai ai de lucru la container, izolatie, cabluri, usa, geamuri etc. Cat te costa containerul, transportul si pozitionarea?
The Dude
QUOTE(Marduk @ 2 Sep 2013, 02:51 PM) *
Cum te gandesti sa prinda contravanturile in pamant?


Nu ma gandesc...eu ziceam de fundatia continua, care are si acest avantaj. thumb_yello.gif

Daca ai sa faci calcul, banii pe cimentul necesar sunt pe acolo pe unde sunt cheltuielile cu riglele de ferma, alea la care te-ai gandit tu.
Apoi cat mai poate sa coste fierul si pietrisul ?
Marduk
Dap thumb_yello.gif asta este solutia ce-a mai buna. Problema mea este ca nu pot sa-i ofer o alternativa pana in primavara. Ma gandeam ca doar niste contravanturi l-ar ajuta sa iasa din iarna, avand in vedere ca intreaga constructie va ramane deschisa, deci vantului nu i se va opune nicio rezistenta, in afara de acoperis. Eu ma gandesc, sper ca odata rigidizata structura, cu niste contravanturi la baza stalpilor, nu va mai avea probleme de torsiune, despre "vela" si rolul ei in cazul unei vijelii nu ma mai gandesc.
danzel
Marduk, eu poate am exagerat, dar roaga-l pe prietenul tau sa inteleaga cat de importante sunt contravanturile acelea.



Pana la urma, ce ai vrut sa-mi spui cu vata minerala ?! Sincer, nu am inteles.

Si inca ceva ! Ideea cu paianta in interiorul peretilor este SUPER ! Eu as pune si la interior tot OSB, tocmai pentru ca rezista la umiditate o vreme. Evident ca peste el as pune lambriu, fiind vorba de o cabanuta.
Cred ca o sa o aplic la structura anexei pe care o voi face peste cativa ani. Bineinteles ca nu voi pune osb-ul la interior decat dupa ce voi fi sigur ca amestecul de paie cu pamant se va usca suficient de mult.
Probleme voi avea in a gasi lut, fie el si pamant banal (chiar nisipos in cazul meu) din zona... Nu mai e pamant , fratilor ! rolleyes.gif

@tudor , mergi pe mana lui The Dude ! thumb_yello.gif Poate o sa vrei sa fie totul perfect aliniat la boloboc si peste cativa ani .
Gandeste-te cum ar fi sa te culci seara in pat si sa te trezesti dimineata pe podea . blink.gif Te freci la ochi si zici : "Trebuia sa pun ceva mai solid sub cabanuta!"

Sanatate si noroc va doresc, pentru ca sanatosi erau si cei de pe Titanic !
tudor_bilc
QUOTE(Marduk @ 2 Sep 2013, 02:51 PM) *
Deci mai ai de lucru la container, izolatie, cabluri, usa, geamuri etc. Cat te costa containerul, transportul si pozitionarea?

Lucru este cat cuprinde, trebuie facuta izolatie...ceva ieftin ma gandesc la granule de polistiren, tamplaria va fi in prima faza 2 geamuri si 2 usi termopan second hand cu garnituri schimbate de mine sau tamplarie din lemn stratificat cu geam termopan am un prieten smile.gif)

Instalatia electrica minimala sa traiasca The Dude pentru asta, led-uri, panou solar, acumulator auto, generator de rezerva.

Containerul este oarecum moca....adica 0$ ma costa doar transportul pana la locatie aprox 400lei ca na sta omu' dupa mine pana o sa pozitionam containerul pe piloni cu macaraua.

In acest an sper ca am timp sa rezolv problema pozitionarii, iar la anu incet incet cu poze voi demara lucrarile, imi voi lua o luna liber si voi incepe amenajarile.
Marduk
QUOTE(danzel @ 2 Sep 2013, 07:30 PM) *
QUOTE
...eu poate am exagerat, dar roaga-l pe prietenul tau sa inteleaga cat de importante sunt contravanturile acelea.

Nu cred c-ai exagerat, pana la urma si-a dat seama cat de importanta este structura unei constructii fie cotet sau casa.
QUOTE
Pana la urma, ce ai vrut sa-mi spui cu vata minerala ?!

Ca eu am folosit vata sticla, desi i se mai zice si minerala, nu este corect, cea postata de tine este mult mai buna.
QUOTE
Si inca ceva ! Ideea cu paianta in interiorul peretilor este SUPER ! Eu as pune si la interior tot OSB, tocmai pentru ca rezista la umiditate o vreme. Evident ca peste el as pune lambriu, fiind vorba de o cabanuta.

Poti sa pui orice, nu cred ca se merita sa pui tot OSB, e mai ieftin cu rigips, sau daca ai timp plasa rabit si tencuit cu pamant (lut) si nisip dupa care varuit pur si simplu. Putem face multe lucruri simple, ieftin dar ne tot impiedicam de fel de fel de informatii care de care mai tehnice, dar care de fapt slujesc consumatorismul.



QUOTE(tudor_bilc @ 3 Sep 2013, 07:00 AM) *
...Instalatia electrica minimala sa traiasca The Dude pentru asta, led-uri, panou solar, acumulator auto, generator de rezerva.

Dap, asta e solutia. Eu regret ca n-am adoptat-o de la inceput, dar candva in viitor voi renunta la alimentarea de la retea. Panouri solare, o microcetrala eoliana si leduri. La consumul pe care-l am nu se merita sa platesc ABONAMENT companiei furnizoare de electricitate.
The Dude
..cu eoliana eu am multe retineri....

e prea scumpa, destul de pretentioasa si cu multe probleme...

cred ca am mai povestit pe aici, un domn din moieciu facea cam tot atat treaba cu o morisca artizanala ce actiona un alternator de dacia, pe cat realiza altcineva cu un whisper minimal...in fine, depinde foarte mult de zona...dar si de toanele vantului.
tudor_bilc
QUOTE(The Dude @ 3 Sep 2013, 02:33 PM) *
..cu eoliana eu am multe retineri....

e prea scumpa, destul de pretentioasa si cu multe probleme...

cred ca am mai povestit pe aici, un domn din moieciu facea cam tot atat treaba cu o morisca artizanala ce actiona un alternator de dacia, pe cat realiza altcineva cu un whisper minimal...in fine, depinde foarte mult de zona...dar si de toanele vantului.

nu am nici o simpatie pentru eoliene...nu ma vad toata ziua pe scara sa vad ce are de nu functioneaza rofl.gif in schimb am postat la energie alternativa fara nici o reactie sau coment din partea voastra, daca respectivul poate si noi putem http://cumsefaceunaalta.blogspot.ro/2010/0...-solar-diy.html

imi fac panouri solare si gata...

un exemplu: pe tir-uri care sunt niste mini rulote care transporta 20tone ...se gasaste aproape orice ..incepand de la frigider la tv, confortul minim cu un consum redus de energie. Ca tot am vb de rulote se gasesc parcuri de dezmembrari rulote de unde poti achizitiona de la wc ecologice(pentru cei care simt lipsa vasului de wc de acasa) pana la sisteme auxiliare de incalzire sau producere curent cu consumuri minime, sau tehnologie adaptata la functionarea cu 12 - 24volti.
Marduk
QUOTE(The Dude @ 3 Sep 2013, 02:33 PM) *
.... facea cam tot atat treaba cu o morisca artizanala ce actiona un alternator de dacia...

Nici nu ma gandeam la o eoliana gata facuta. Una facuta de mine si ma gandesc la una verticala, pentru ca nu am gasit elice pentru una orizontala.

QUOTE(tudor_bilc @ 3 Sep 2013, 03:06 PM) *
..imi fac panouri solare si gata...

Interesant site-ul postat, e prima data cand vad o initiativa de acest fel in limba romana, e plin internetul de site-uri de limba engleza, germana, franceza si chiar rusa pentru DIY.
The Dude
...mai, eu taman ce am participat la nisite cursuri de energie alternativa si nu cred ca asta ar fi o solutie mai buna decat cea de a achizitiona un panou de-a gata..

elementul activ al celulei fotovoltaice este un guguloi ceramic obtinut intr-un creuzet maricel. acesta se numeste melt.
se feliaza si se obtin chestiile alea albastrui care produc curent la lumina..am zis pe scurt si simplificat..

produsul final difera foarte mult in functie de calitatea componentelor meltului, de cea a acuratetii procesului si de tehnologia de feliere..ca rezultat se obtin produse finite de diverse calitati, ce sunt sortate in grupe valorice...

cand cumperi un panou ai garantia unui sort unitar pe toata structura lui si el poate costa mai scump, sau mai ieftin in functie de aceasta calitate..la placutele separate nu cred ca poti cunoaste exact loturile de provenienta...

in plus, izolarea geamului e o treaba delicata, iar daca acesta nu este din clasa celor rezistente la soc si la uv, fie prima grindina, fie primi cinci, sase ani, ii vor fi fatali..

panourile solare nici nu costa o avere...

parerea mea..

ps ....la cursul de care spun problema a fost abordata colateral..
Marduk
QUOTE(The Dude @ 4 Sep 2013, 02:37 PM) *
...mai, eu taman ce am participat la nisite cursuri de energie alternativa .... panourile solare nici nu costa o avere...

Un link, ceva!! Panourile solare sunt in opinia mea foarte scumpe, intr-o lume in care discutam de ecologie, despre incalzirea globala, explozii solare. Daca ar fi dupa mine, panourile solare ar trebui sa se dea gratuit fiecarui cetatean care doreste sa-si procure energia prin mijloace alternative.
The Dude
Ar fi cei de aici...care insa au preturi putin sarite, insa iti alegi de la ei produsul care iti convine cel mai mult si pe el il cauti la alti furnizori din tara...sunt diferente de pana la 20%...nu mai zic de niste chinezarii care sunt si ele extrem de interesante, in sensul ca la acelasi produs pretul cinezariei e pe la jumatate, iar garantia pe la cinci ani...un panou, daca nu crapa in primi doi, trei ani, isi duce viata pana la capat..
Marduk
Multumesc.
Erwin
Problema cu panourile solare e ceva mai complicată. Europenii fiind nevoiți să īnchidă fabrici din cauza chinezăriilor au determinat introducerea unor taxe vamale la intrarea īn UE pentru fotovoltaice. Asta īnseamnă că prețurile īn loc să scadă și să devină accesibile pentru toată lumea rămān īncă destul de ridicate. Īn plus, tehnologia de stocare īn baterii acide (cu plumb și ciclu profund) nu este foarte rentabilă, randamentul este mic și durata de viață a bateriilor cam de 5 ani, bateriile īncă sunt scumpe. Abia cānd vor fi accesiblile pe scară largă panourile solare bazate pe nanotuburi de carbon, īnglobate īn folii de plastic flexibile și stocarea īn ultra-capacitoare sau baterii mai eficiente și mai ieftine vom avea nu numai pentru acasă energie solară ci va fi și pe toate drumurile, la mașini, lămpi de iluminat public (deja sunt prin parcuri) și peste tot unde este nevoie de energie regenerabilă.

La munte unde există condiții (sunt cāteva zone īn țară cu vānt puternic și relativ constant) se pot utiliza eoliene, au avantajul că merg zi și noapte. Marduk, pentru acasă cel mai simplu de construit este un rotor Savonius cu ax vertical și generator trifazat de pānă la 5KW. Problema cea mai mare este regulatorul sau stabilizatorul de tensiune, pentru că deși se produce curent īn permanență fluctuațiile de tensiune și putere sunt foarte mari, practic de la zero la maxim (depinde de īnfășurările bobinelor). Pentru īncărcarea bateriilor cred că ar fi mai bun un sistem auto complet de camion la 24V.
Marduk
QUOTE(Erwin @ 4 Sep 2013, 11:57 PM) *
... pentru acasă cel mai simplu de construit este un rotor Savonius cu ax vertical și generator trifazat de pānă la 5KW. Problema cea mai mare este regulatorul sau stabilizatorul de tensiune, pentru că deși se produce curent īn permanență fluctuațiile de tensiune și putere sunt foarte mari, practic de la zero la maxim (depinde de īnfășurările bobinelor). Pentru īncărcarea bateriilor cred că ar fi mai bun un sistem auto complet de camion la 24V.

Exact la asta m-am gandit, rotor Savonius si sistemul electric de la un camion casat. Nu stiu nimic despre acest "generator trifazat" de ce este nevoie de el?
tudor_bilc

uite un mix intre Darrieus si Savonius...adica un fel de capro-vaca - nici capra nici vaca!

http://www.alibaba.com/product-gs/60605450...Turbine_In.html
The Dude
QUOTE(Erwin @ 4 Sep 2013, 11:57 PM) *
Īn plus, tehnologia de stocare īn baterii acide (cu plumb și ciclu profund) nu este foarte rentabilă, randamentul este mic și durata de viață a bateriilor cam de 5 ani, bateriile īncă sunt scumpe.



..de acord, sunt scumpe, sunt proaste, randamentul e idiot, insa durata de viata e de 10 ani...cel putin asa scrie in acte..
la mine au trecut sase spre sapte...si vad ca se tin de cuvant
danzel
QUOTE(Marduk @ 5 Sep 2013, 09:27 AM) *
Exact la asta m-am gandit, rotor Savonius si sistemul electric de la un camion casat. Nu stiu nimic despre acest "generator trifazat" de ce este nevoie de el?

Orice alternator al unei masini este de fapt un "generator trifazat" care genereaza curent alternativ pe trei infasurari si care, prin intermediul unei punti redresoare trifazate (e mai economic-masina functioneaza in regimuri foarte variate de turatie) poate incarca un acumulator, sau un sistem de acumulatori de 6,12,24 V curent continuu.

Este de preferat un sistem de incarcare de la un camion ce functioneaza la 24v, decat cel al unuia de auto la 12v. Curentul este de 2 ori mai mic prin cabluri decat cel pe 12 v si pierderile de putere prin acele cabluri sunt mai mici. Amandoua sistemele (auto,camion) contin un stabilizator de tensiune (unii spun de curent ,dar gresesc) care mentine incarcarea acumulatorului in parametri de functionare OK, respectiv 14,2 v pentru o baterie auto de 12v si 28,4v pentru doua baterii inseriate de 12v la un camion.
Marduk
Multumesc. Vreau sa conectez totul direct la prizele din casa, dupa ce deconectez alimentarea de la retea. Ce pierderi as avea din cauza cablajului existent, prevazut pentru 220V?
danzel
Cablajul existent ramane intact si nu vei avea pierderi mai mari decat ai acum pentru ca se foloseste tot tensiunea de 220 curent alternativ ca si pana acum pentru prize ! Cu cat tensiunea este mai mare , pentru aceeasi putere transportata pana la consumator, curentii pe care trebuie sa-i suporte cablurile sunt mai mici. La capitolul acesta stam mai bine si decat americanii , sau japonezii care folosesc 110 v. Lor le trebuie mai mult cupru pentru instalatie smile.gif Aici i-am facut !

Cu becurile este o alta treaba. Separi circuitul de lumina total de cel pentru prize !
Sincer , eu as opta pentru becuri la 12 v curent continuu, sau cate doua inseriate pentru 24 v. Nici nu trebuie sa modifici conductorii existenti pe partea de lumina, asta daca sunt macar de 1,5 mm2 sectiune si sunt din cupru ! Preferabil ar fi fost sa ai conductori ca pentru prize de 2,5mm2 ,macar.

Problema se pune cand va trebui sa transformi cei 12 sau 24 v curent continuu in 220 curent alternativ pentru prize. Randamentul nu e prea grozav si acesta este unul din motivele principale pentru care ar merita montate becurile cu LED direct la tensiunea acumulatorilor. Ceva de genul acesta foloseste The Dude , parca, pentru lumina . In felul acesta vei folosi convertorul (care are pierderi ) doar pentru aparatele care functioneaza strict la 220 ca.

Eu unul nu as renunta definitiv la furnizorul de energie electrica, dar as cauta sa economisesc cat mai mult folosind energia solara si chiar vantul, desi e mai complicat un pic cu acesta. Independenta totala de furnizor e prea scumpa, din pacate. Acumulatorii adevarati sunt foarte scumpi, panourile solare s-au mai ieftinit , dar inca e loc si de mai bine...

Era si o gluma : Sa economisim , oricat ne-ar costa !!!
tudor_bilc
Salutare

Am revenit... din cate am mai citit pe forum, am observat ca de cele mai multe ori tendinta de a transforma discutia initiala destre o cabana simpla, sa-i spunem modesta, intr-o vila hi-tech, ultramoderna dar si foarte low-cost. Ok... parerea mea este urmatoarea:

- Nu are sens... indiferent de banii sau de posibilitatile pe care le ai... sa faci o mega cabana cu panouri voltaice si eoliene pentru doua sau trei weekend-uri/an petrecute in locatia respectiva!

Dar dupa cum spuneam este doar parerea strict personala, "un spatiu" trebuie sa iti ofere caldura familiala si cateva satisfactii strict personale prin implicarea personala in constructia si amenajarea spatiului in cauza.

Gata cu meditatia thumb_yello.gif


De panourile astea ce spuneti?

http://livegreen4ever.weebly.com/1/post/20...te-de-stuf.html

Sunt Made in Romania si ofera o alternativa sanatoasa, la izolatiile cu polistiren...
Marduk
Interesante panourile, dar in materie de foc avem o problema. Clasa E este penultima pe lista, n-ar fi prea bine sa iei foc intr-o astfel de casa. Mie mi-e teama si de izolatia asta facuta "gratis" la blocuri, fereasca sfantul sa inceapa un incendiu la o cladire placata cu polistiren, arde precum petrolul.
The Dude
...nu e bine sa iei foc in nicio casa...indiferent de ce tip si/sau clasa ar fi ea...

Pentru cei care au apucat sa locuiasca in locuinte tencuite pe structuri de stuf nu e un mister; pentru ceilalti pazea cu insectele, acarienii si inca o bazdaganie specifica (un fel de termita care se hraneste cu asa ceva si care daca apuca sa intre....)

Si plosnitele se simt bine in structurile astea si poate sa fie foarte complicat de scapat de ele (pot trai si sase ani fara sa manace, iar ultima invazie in Bucuresti 1960-1970 nu aputut fi stinsa decat cu verde de paris si petrosin..dar in cele mai multe cazuri prin renuntarea la metoda asta de finisare, ori prin dezafectarea celor existente).

Cei care foloseau pe atunci "panouri" de genul asta (de fapt niste legaturi de tip snop) le imbibau preventiv in var, insa un astfel de tratament e cu doua taisuri si oricum nu ofera decat o solutie temporara.

Sunt convins ca materialele din attach-ul ala au tratamente speciale impotriva dezavantajelor mentionate de mine (nu l-am citit cu atentie si nici nu am lucrat cu asa ceva...am lucrat doar cu invelitori din stuf, unde lucrurile stau altfel - expunerea permanenta la razele bactericide ale componentei uv din lumina soarelui si izolarea perfecta a intradosului fata de restul podului)
tudor_bilc
QUOTE(The Dude @ 25 Sep 2013, 01:15 PM) *
...nu e bine sa iei foc in nicio casa...indiferent de ce tip si/sau clasa ar fi ea...

Pentru cei care au apucat sa locuiasca in locuinte tencuite pe structuri de stuf nu e un mister; pentru ceilalti pazea cu insectele, acarienii si inca o bazdaganie specifica (un fel de termita care se hraneste cu asa ceva si care daca apuca sa intre....)

Si plosnitele se simt bine in structurile astea si poate sa fie foarte complicat de scapat de ele (pot trai si sase ani fara sa manace, iar ultima invazie in Bucuresti 1960-1970 nu aputut fi stinsa decat cu verde de paris si petrosin..dar in cele mai multe cazuri prin renuntarea la metoda asta de finisare, ori prin dezafectarea celor existente).

Cei care foloseau pe atunci "panouri" de genul asta (de fapt niste legaturi de tip snop) le imbibau preventiv in var, insa un astfel de tratament e cu doua taisuri si oricum nu ofera decat o solutie temporara.

Sunt convins ca materialele din attach-ul ala au tratamente speciale impotriva dezavantajelor mentionate de mine (nu l-am citit cu atentie si nici nu am lucrat cu asa ceva...am lucrat doar cu invelitori din stuf, unde lucrurile stau altfel - expunerea permanenta la razele bactericide ale componentei uv din lumina soarelui si izolarea perfecta a intradosului fata de restul podului)

in cazul constructiilor cu baloti de paie de grau...este tot asa? sau ?
The Dude
Ca sa fiu foarte sincer nu stiu unsure.gif

Dar sunt in cunostiinta unor informatii neconfirmate (in curs de verificare).
Se pare ca firul de iarba uscat (paiul) contine in el o substanta (derivat al clorofilei) cu rol insecticid.
Cica asta ar fi explicatia pentru care de-a lungul timpului, taranii au utilizat paiele (sau cocenii de porumb) pentru confectionarea saltelelor, desi aveau alternativa lanii de oaie..(taranii se spalau rar, lana nu putea fi curatata eficient pe anumite perioade, de ex. iarna si insectele odata intrate acolo...de aia mai tarziu lana se spala cu gaz)

Tot asa, se spune ca paiele utilizate la caramizile de paianta se stropeau cu pipi de vaca, atunci cand liantul era altul decat argila rosie..socotita antiseptica. Acidul uric, chipurile, ar creea un mediu ostil, de care insectele fug ca dracu de tamaie...


In fine, o discutie de purtat... thumb_yello.gif


Ne mai documentam si revenim...
danzel
QUOTE(The Dude @ 20 Aug 2013, 08:19 AM) *
In fine: Iti doresc anvelopare rapida, eficienta si putin costisitoare thumb_yello.gif !!!


Merci, The Dude ! thumb_yello.gif
Nu e rapida, nu e foarte eficienta si nici putin costisitoare, dar este un upgrade fata de stadiul OSB, sper !!!



Saptamana viitoare , daca ma ajuta vremea, ii fac si un "facelift"... Ii pun fibra ! rolleyes.gif
danzel
Cabanuta pe roti :

http://www.houzz.com/photos/5782935/Tiny-T...terior-portland
The Dude
Bravo Danzellll.......................... ulala.gif
danzel
Bravo de la "Braven" ? thumb_yello.gif Saru' mana pentru sfat ! E mai bun decat puteam sa cred !

Cu patru tuburi mi-am permis sa fac toate lipirile (peste 50m2) si asta in conditiile in care vantul nu a fost deloc cuminte si eu tineam pentru prima data in mana un pistol pentru spuma...


Mii de multumiri si iti doresc toate cele bune !




Marduk
QUOTE(danzel @ 6 Oct 2013, 04:40 PM) *
... Saptamana viitoare , daca ma ajuta vremea, ii fac si un "facelift"... Ii pun fibra !

Felicitari. Ce grosime are polistirenul? Parca se punea un holsurub si in mijlocul placii de polistiren!
danzel
Multumesc Marduk ! Nu e nimic deosebit, din pacate.

Polistirenul este de 3 cm . Am vrut sa-l iau pe cel mai subtire, dar cel de 2 nu are nut si feder.
Din cate am observat eu izolatia cu bazaltica din pereti ar fi fost suficienta pentru perioada de vara. Am preferat extrudat (din cel mai dens 32 Kg/m3) pentru ca am cam luat frica ploilor pe pereti si nu cred ca ma puteam baza doar pe tencuiala decorativa. Prefer ca peretii sa "respire" prin stratul de rigips si sa aerisesc cat mai des vara. La urma urmei este vorba de o structura de lemn care nu se impaca deloc bine cu umiditatea.


O sa-i mai pun dibluri si in mijlocul placilor, desi la cat de bine lipeste spuma nu imi fac grij. Ii puneam totusi, dar am ramas fara suruburi. smile.gif Am pus 1000 de "negrese" , dintre care vreo 700 (la 50 m2) imediat ce placile erau lipite. Ce vedem noi pe net nu se aplica 100% pe teren. Unii sprijineau placile dupa lipire cu scanduri, etc. Am preferat sa pun holtsuruburisi sa stabilizez pozitia placii cat mai repede. Nu e bine sa o misti ulterior. Astfel am putut lucra si pe vant.

Problema mare cu diblurile puse pe extrudat : nu se ingroapa ciuperca ! Sper sa se acopere bine cu plasa de fibra si cu adezivul.
Apropo , polistirenul acesta are suprafata foarte lucioasa. O sa adere oare bine adezivul pe el ??? Ma gandesc sa-i fac niste rizuri cu fierastraul ca sa adere mai bine, sau exagerez ? Am incercat intr-un loc si nu ar dura mult. Voi ce ziceti ?





tudor_bilc
QUOTE(danzel @ 8 Oct 2013, 12:33 PM) *
Multumesc Marduk ! Nu e nimic deosebit, din pacate.

Polistirenul este de 3 cm . Am vrut sa-l iau pe cel mai subtire, dar cel de 2 nu are nut si feder.
Din cate am observat eu izolatia cu bazaltica din pereti ar fi fost suficienta pentru perioada de vara. Am preferat extrudat (din cel mai dens 32 Kg/m3) pentru ca am cam luat frica ploilor pe pereti si nu cred ca ma puteam baza doar pe tencuiala decorativa. Prefer ca peretii sa "respire" prin stratul de rigips si sa aerisesc cat mai des vara. La urma urmei este vorba de o structura de lemn care nu se impaca deloc bine cu umiditatea.


O sa-i mai pun dibluri si in mijlocul placilor, desi la cat de bine lipeste spuma nu imi fac grij. Ii puneam totusi, dar am ramas fara suruburi. smile.gif Am pus 1000 de "negrese" , dintre care vreo 700 (la 50 m2) imediat ce placile erau lipite. Ce vedem noi pe net nu se aplica 100% pe teren. Unii sprijineau placile dupa lipire cu scanduri, etc. Am preferat sa pun holtsuruburisi sa stabilizez pozitia placii cat mai repede. Nu e bine sa o misti ulterior. Astfel am putut lucra si pe vant.

Problema mare cu diblurile puse pe extrudat : nu se ingroapa ciuperca ! Sper sa se acopere bine cu plasa de fibra si cu adezivul.
Apropo , polistirenul acesta are suprafata foarte lucioasa. O sa adere oare bine adezivul pe el ??? Ma gandesc sa-i fac niste rizuri cu fierastraul ca sa adere mai bine, sau exagerez ? Am incercat intr-un loc si nu ar dura mult. Voi ce ziceti ?

FARA RIZURI CU FIERASTRAUL...trebuie sa ai mare grija ca placile sa nu fie unse...fara grasimi...si cam atat...in rest spor la treaba..
The Dude
QUOTE
Apropo , polistirenul acesta are suprafata foarte lucioasa. O sa adere oare bine adezivul pe el ??? Ma gandesc sa-i fac niste rizuri cu fierastraul ca sa adere mai bine, sau exagerez ? Am incercat intr-un loc si nu ar dura mult. Voi ce ziceti ?


Si eu zic la fel...Nu iti fa nicio grija: tencuiala decorativa...dar ce zic eu, stratul adeziv, cel care fixeaza plasa face chimic aderenta cu polistirenul..e un proces important acolo..Si DA, aplicat cum trebuie adezivul acopera ciuperca, care trebuia aleasa pentru extrudat, e una diferita..Insa tu alea le pui degeaba, ca spuma pe care ai folosit-o nu are metoda de demontare decat cu spaclu...in farame.

Tencuiala decorativa, mai ales daca e una pieptanata, are o rezistenta mecanica incredibila...

Atentie foarte mare la amorsa de peste stratul adeziv...de dinaintea tencuielii decorative...Rolul ei este imens.
Ea asigura inchiderea porilor si conditiile necsare tencuielii...Vezi ca are niste instructiuni ce trebuiesc riguros respectate (in special perioada aia in care trebuie lasata sa isi faca lucrarea ei...intervalul ala e critic...multa lume nu tine seama si aplica imediat tencuiala...apoi se plange ca e sistemul prost..)
red73dog
Salutare,
si felicitari Danzel pentru pasiunea si munca depusa.
Nu vreau sa te intorc din drum ,vreau doar sa-mi dau cu parerea.Momentan lucrez la o firma care comercializeaza materiale de constructii,si am avut "onoarea",
sa particip la prezentari de materiale,inclusiv tencuiala decorativa.
Ce spun "specialisti":
-nu este indicat a se aplica pe polistiren cu suprafete lucioase.
-tencuiala decorativa (respira),adica cand ploua intra umezeala,cand da soarele elimina umezeala,de aceea au inventat un coltar cu picurator,care se aplica sub polistiren ,deasupra toclului(la tine nu am vazut toclul)
-tu la cabanuta ai 4 materiale(rigips,osb,polistiren,tencuiala decorativa),cu se comporta diferit la umezeala si temperatura.
-cand spun specialisti,ma refer la tehnicieni din laboratoarele din fabrica(duraziv,weber)

Eu daca as fi in locul tau,as face un calcul intre adeziv(de calitate),plasa(plasa sa fie buna,nu rigida),tencuiala decorativa(in nici un caz ieftina,ca la anu' cade singura) ....si un dulap de 3 cm cu nud si feder,dar bine uscat si un tratament cu ulei(poate sa fie si de motor ,nu are nici o treaba)
Tu sti mai bine,ce vrei sa faci,eu nu pot decat sa-mi dau cu parerea.

Spor la treaba , thumb_yello.gif sa te bucuri de cabanuta ta .
red73dog
Salutare THE DUDE,
daca m-au pacalit "specialisti" blink.gif ,astept parerea ta.stiu ca te pricepi foarte bine la materiale de constructii.

Toate cele bune.
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.