Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Construieste-ti O Cabana
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Exploratorului > Constructii - sfaturi, realizari, materiale de constructii
Pagini: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56
Marduk
QUOTE(picamaru @ 13 Dec 2007, 10:40 AM) *
apa, curent-la poarta=4-5000 ron
nu stiu cat costa avizele,dar banuiesc ca nu sunt asa multe si nici cu multi bani,doar e la tara.poate ma ajuti cu informatii la capitolul asta

Cum am mai spus bransamentul la electrica a costat 1280. Asta deoarece stalpul este chir in fata terenului, la 8-10 metri de cabana. Avizul de la transgaz 250-400 ron, apa aviz, bransament, camin pentru contoar, contoar, robineti, sapaturi, etc. 1500 ron.
picamaru
QUOTE(marduk @ 13 Dec 2007, 11:54 AM) *
Daca tu consideri o groapa sapata, fosa septica, OK. Pentru mine o fosa septica este o constructie din piatra, beton sau plastic. Cea mai ieftina poate sa fie cea din piatra daca exista piatra in zona.


omule stiu ce e aia o fosa,dar te costa 4800 ron sa betonezi o groapa?ce faci,beci
eu n-am zis ca e gata cu 200,sigur ca te costa teava de canalizare,betonare,nici nu ma gandeam la pietre,cine sta sa aseze atatea pietre ,mai degraba la tuburi de beton,dar 4800ron?

Marduk
QUOTE(The Dude @ 13 Dec 2007, 12:05 PM) *
La casa lui marduk puntea se rupe de doua ori. Nu va avea probleme din astea.

Ma gandesc totusi sa montez niste fante din aluminiu care se inchd si se deschid manual. Peretele meu are de la exterior la interior, polistiren 50 mm, OSB nr3 de 12 mm, vata minerala 100 mm, rigips de 12 mm. Ce zici merita sa montez fantele.
picamaru
QUOTE(The Dude @ 13 Dec 2007, 11:56 AM) *
Cred ca marduk s-a gandit la o fosa compacta care isi prelucreaza singura apa reziduala prin tratament chimic pe o perioada limitata.

Fosa de care vorbesti tu picamaru e una vidanjabila. Deci diferita. Ca sa obti autorizatie pe una vidanjabila trebuie sa anexezi la documentatie un contract valabil cu o societate comerciala care se angajaza sa iti vidanjeze buda la locul ala.

Fosele pe principiul resorbabil nu se mai autorizeaza decand cu uniunea europeana.


si cine vine sa-ti vada procesul chimic de descompunere a rahatului?
95% din tarani au wc-ul in fundul gradinii
vine ue sa le astupe haznalele si sa le faca fosa septica?e casa de vacanta cred ca o vidanjezi la 10 ani
si cu autorizarea,hai sa fim seriosi,traim in ROMANIA.
Marduk
QUOTE(picamaru @ 13 Dec 2007, 12:38 PM) *
si cine vine sa-ti vada procesul chimic de descompunere a rahatului?
95% din tarani au wc-ul in fundul gradinii
vine ue sa le astupe haznalele si sa le faca fosa septica?e casa de vacanta cred ca o vidanjezi la 10 ani
si cu autorizarea,hai sa fim seriosi,traim in ROMANIA.

Ne intoarcem iar la relatiile pe care trebuie si esti obligat sa le ai in aceste circumstante cu vecinii si "prietenii". Oricum incet, incet trebuie sa prezervam viitorul copiilor nostri.
picamaru
QUOTE(marduk @ 13 Dec 2007, 12:42 PM) *
Ne intoarcem iar la relatiile pe care trebuie si esti obligat sa le ai in aceste circumstante cu vecinii si "prietenii". Oricum incet, incet trebuie sa prezervam viitorul copiilor nostri.


nu-mi spune ca tu ti-ai facut fosa septica in varful muntelui
pe cine deranjez eu in varful dealului,ca e deal nu munte dar e in varf ca fac o gropa vidanjabila?
vecinul meu , in buricul targului bucuresti cand a inceput casa primul lucru si-a facut hazna-o groapa in pamant
vecinii mei din spate,au stat pana anul asta cu haznaua in curte.in bucuresti,in zona domenii unde e2000 e/mp
da aia de la snagov care varsa rahatul in lac? sau aia din pipera?cum e ecologic?sa-l versi in dambovita?
Marduk
QUOTE(picamaru @ 13 Dec 2007, 12:57 PM) *
nu-mi spune ca tu ti-ai facut fosa septica in varful muntelui
pe cine deranjez eu in varful dealului,ca e deal nu munte dar e in varf ca fac o gropa vidanjabila?
vecinul meu , in buricul targului bucuresti cand a inceput casa primul lucru si-a facut hazna-o groapa in pamant
vecinii mei din spate,au stat pana anul asta cu haznaua in curte.in bucuresti,in zona domenii unde e2000 e/mp
da aia de la snagov care varsa rahatul in lac? sau aia din pipera?cum e ecologic?sa-l versi in dambovita?

Da am facut fosa septica, in varful dealului. Eu nu stiu cum gandesc si ce fac alti dar eu vreau sa nu am probleme sa nu pot fi santajat pentru rahatul din curtea mea. Daca vrei sa faci rau, poti sa-l reclami ca si-a batut gainile sau ca a taiat un pom fara autorizatie, etc. Sunt multi care asteapta sa le pici in greseala, acum eu ma refer la mine, nu vorbesc despre altii.
picamaru
QUOTE(marduk @ 13 Dec 2007, 01:19 PM) *
Da am facut fosa septica, in varful dealului. Eu nu stiu cum gandesc si ce fac alti dar eu vreau sa nu am probleme sa nu pot fi santajat pentru rahatul din curtea mea. Daca vrei sa faci rau, poti sa-l reclami ca si-a batut gainile sau ca a taiat un pom fara autorizatie, etc. Sunt multi care asteapta sa le pici in greseala, acum eu ma refer la mine, nu vorbesc despre altii.
oricum pretul final de 21000euro e foate rezonabil tinand seama ca ai fact inclusv gard,fosa si am inteles ca ai si o mica centrala care-ti mentine 10-15 grade.cum te descurci cand se-ntrupe curentul,cred ca se-ntampla destul de des, nu?adevarul e pe 30-35000 ron ma gandeam si eu ca trebuie sa ma bazez cand incepca sa fiu sigur ca o acopar.eu m-am gandit la 40 mp/nivel si cred ca la parter am sa folosesc caramida ,nu stiu de ce ,dar osb-ul nu-mi suna bine,cel putin la parter.daca te superi si dai un pumn mai tare in el l-ai gaurit.apropo de vata minerala din perete.ai grija la soricei ca am inteles ca se simt bine in ea.
Marduk
QUOTE(picamaru @ 13 Dec 2007, 02:06 PM) *
oricum pretul final de 21000euro e foate rezonabil tinand seama ca ai fact inclusv gard,fosa si am inteles ca ai si o mica centrala care-ti mentine 10-15 grade.cum te descurci cand se-ntrupe curentul,cred ca se-ntampla destul de des, nu?adevarul e pe 30-35000 ron ma gandeam si eu ca trebuie sa ma bazez cand incepca sa fiu sigur ca o acopar.eu m-am gandit la 40 mp/nivel si cred ca la parter am sa folosesc caramida ,nu stiu de ce ,dar osb-ul nu-mi suna bine,cel putin la parter.daca te superi si dai un pumn mai tare in el l-ai gaurit.apropo de vata minerala din perete.ai grija la soricei ca am inteles ca se simt bine in ea.

Curentul nu se prea intrerupe, nu prea are putere. Trebuie neaparat sa ai o solutie de salvare, o soba, o lampa, un generator, ceva care sa salveze situatia pana vine curentul. Dar cum am spus nu se intampla, la mine cel putin, mai sus de mine este statia de pompare si captare a orasului. jamie.gif De asta spuneam de "facilitati", cand cumperi terenul trebuie sa ai in vedere potentialul zonei, viitorul dezvoltarii din zona respectiva. Da, daca as fi avut bani mai multi faceam si eu parterul di piatra sau caramida. OSB-ul nr3 este un material folosit la exterior impregnat cu rasini epoxi, soriceii nu prea rontaie asa ceva, cred ca le cade greu la stomac. Cat despre pumni trebuie sa fi foarte tare sa spargi o placa de OSB de 12 mm intarita din 40 in 40 de cm cu dulapi de 150X50 mm, poate cu drujba, da.
The Dude
QUOTE(marduk @ 13 Dec 2007, 12:31 PM) *
Ma gandesc totusi sa montez niste fante din aluminiu care se inchd si se deschid manual. Peretele meu are de la exterior la interior, polistiren 50 mm, OSB nr3 de 12 mm, vata minerala 100 mm, rigips de 12 mm. Ce zici merita sa montez fantele.


Da se merita. E necesar ca peretele sa poata sa respire. Ai grija mare insa sa pui site care sa nu permita accesul insectlor sau rozatoarelor (vom vorbi si de ele ca reprezinta un subiect extrem de important). Mai trebuie sa faci in asa fel incat sitele sa poata fi curatate periodic. O aerisire buna a vatei izolante face ca aceasta sa isi creasca coeficientul de izolare termica, si reduce posibilitatea de aparitie a unor condensari pe partea interioara a placii OSB, oferind un circuit de transfer al eventualilor vapori (mai, astia pot sa para foarte rar, dar la munte se intampla. Sunt cauzati de cresteri sau scaderi bruste de temperatura cu 10 sau 12 grade diferenta).

picamaru, nu 95%, ci 100% din cei care au case la tara nu respecta aceasta norma, insa ei au construit inaintea introducerii ei. Pana nu se da o lege specifica anume pentru ei nimeni nu ii poate amenda. Tu insa ai solicitat o autorizatie de constructie acum, cat legea e in vigoare si iarasi nimeni nu ti-o poate elibera atata timp cat ea nu respecta legea. Asadar pe tine te pot amenda, sau iti pot impune chiar sistarea lucrarilor daca constata ca nu ai de gand sa respecti conditiile in care ti-a fost eliberata autorizatia.

Fosa chimica de care iti vorbeam, are o incarcatura bacterilogica un agent precipitant compactat si mai multe decantoare. In teorie este functionala 8 ani pentru patru persoane care locuiesc zilnic casa. Trebuie insa ca circuitul de ape reziduale de la WC-uri sa fie separat de celelalte canalizari (menajera, pluviala).
E un rezervor in care cacatul e descompus si diluat in apa care l-a dislocat din vasul WC-ului, dupa care prin decantare ramane numai esenta.
Esenta de cacat (sa fie de capul cui stiu eu) e putina in consistenta unui rahat, asa ca asta singura adunata bob cu bob, umple recipientul in 8 ani. Dupa aia trebuie sa iti cumperi altul in alt loc, si sa deviezi conductele. Asta ramane in pamant si in 25 de ani e biodegradabil.
Marduk
QUOTE(The Dude @ 13 Dec 2007, 04:48 PM) *
Da se merita. E necesar ca peretele sa poata sa respire. Ai grija mare insa sa pui site care sa nu permita accesul insectlor sau rozatoarelor (vom vorbi si de ele ca reprezinta un subiect extrem de important). Mai trebuie sa faci in asa fel incat sitele sa poata fi curatate periodic. O aerisire buna a vatei izolante face ca aceasta sa isi creasca coeficientul de izolare termica, si reduce posibilitatea de aparitie a unor condensari pe partea interioara a placii OSB, oferind un circuit de transfer al eventualilor vapori (mai, astia pot sa para foarte rar, dar la munte se intampla. Sunt cauzati de cresteri sau scaderi bruste de temperatura cu 10 sau 12 grade diferenta).

Crezi ca trebuie sa le pun la exterior sau la interior. Ma refer la pozitia fantei, pe OSB sau pe rigips, cred ca este important. unsure.gif
The Dude
Este foarte important si se pun cel mai bine la interior. Amintesteti de filemele cu Tom si Jerry, ei se ciomageau intr-o casa tipic americana.
Tu ai acolo o astfel de casa, iar fantele erau la interior. Bine ar fi ca ele sa fie si sus si jos intr-un fel de joc al diagonalelor.
Marduk
QUOTE(The Dude @ 13 Dec 2007, 04:59 PM) *
Este foarte important si se pun cel mai bine la interior. Amintesteti de filemele cu Tom si Jerry, ei se ciomageau intr-o casa tipic americana.
Tu ai acolo o astfel de casa, iar fantele erau la interior. Bine ar fi ca ele sa fie si sus si jos intr-un fel de joc al diagonalelor.

Ce importanta are pozitionarea lor fata de punctele cardinale?
The Dude
n-am zis de puncte cardinale. Trebuie sa imaginezi un circuit al aerului prin ele.

Daca pe un perete ai sa pui o fanta jos si una sus chiar in dreptul ei, atunci circuitul aerului nu va functiona decat intre aceste doua fante, restul ramanand neaerist. Daca pui fanta de jos in coltul din dreapta si pe cea de sus in coltul din stanga fortezi aerul sa strabata toata zona, si ai o aerisire mai eficienta.
Marduk
QUOTE(The Dude @ 13 Dec 2007, 05:09 PM) *
n-am zis de puncte cardinale. Trebuie sa imaginezi un circuit al aerului prin ele.

Daca pe un perete ai sa pui o fanta jos si una sus chiar in dreptul ei, atunci circuitul aerului nu va functiona decat intre aceste doua fante, restul ramanand neaerist. Daca pui fanta de jos in coltul din dreapta si pe cea de sus in coltul din stanga fortezi aerul sa strabata toata zona, si ai o aerisire mai eficienta.

Nu la asta m-am referit. Cabana mea are fata la est, latura din dreapta la sud, latura din stanga la nord, iar spatele la vest. Credeam ca avand in vedere ca estul si sudul capteaza caldura iarna si vara iar nordul si vestul capteaza racoare atat iarna cat si vara, sa creez un schimb intre cele doua zone!!!
Erwin
o să ai atunci curent permanent, bun pentru scos măsele! rofl.gif

despre panourile solare fotovoltaice, am aflat că firma unde am văzut panoul demonstrativ nu se mai ocupă cu aşa ceva, dar e sigur că există la ora actuală firme specializate şi soluţii pentru toate buzunarele...

despre panourile solare pentru încălzire/apă caldă menajeră se pare că la noi sunt accesibile prin distribuitori-firme de instalaţii termice, sistemele germane Junkers. Un sistem complet pentru o locuinţă medie costă aproximativ 4000 euro, probabil că pentru o cabană costurile s-ar putea reduce semnificativ.

despre panourile solare home-made am dat o sugestie, am să revin cu o traducere şi desene dintr-o carte unde am citit cum se pot face. Ideal la munte este, cred eu să ai coasta muntelui spre direcţia nord şi faţada spre sud, suprafaţa cea mai mare să fie spre sud pentru o expunere cât mai bună. Sub cabană se poate construi un "acumulator termic" format dintr-o cuvă umplută cu pietre de râu, aerul încălzit de panourile solare circulă printre ele apoi prin locuinţă.

picamaru
QUOTE(Erwin @ 13 Dec 2007, 11:35 PM) *
o să ai atunci curent permanent, bun pentru scos măsele! rofl.gif

despre panourile solare fotovoltaice, am aflat că firma unde am văzut panoul demonstrativ nu se mai ocupă cu aşa ceva, dar e sigur că există la ora actuală firme specializate şi soluţii pentru toate buzunarele...

despre panourile solare pentru încălzire/apă caldă menajeră se pare că la noi sunt accesibile prin distribuitori-firme de instalaţii termice, sistemele germane Junkers. Un sistem complet pentru o locuinţă medie costă aproximativ 4000 euro, probabil că pentru o cabană costurile s-ar putea reduce semnificativ.

despre panourile solare home-made am dat o sugestie, am să revin cu o traducere şi desene dintr-o carte unde am citit cum se pot face. Ideal la munte este, cred eu să ai coasta muntelui spre direcţia nord şi faţada spre sud, suprafaţa cea mai mare să fie spre sud pentru o expunere cât mai bună. Sub cabană se poate construi un "acumulator termic" format dintr-o cuvă umplută cu pietre de râu, aerul încălzit de panourile solare circulă printre ele apoi prin locuinţă.

picamaru
foarte posibil sa te-apuce maselele,depinde cat de etanse sunt lamele .eu as face o gura de aerisire ,un geam rabatabil 50*50 la care ii pun sita,poate sa fie geamul de baie.ma gandesc ca un curent de aer si un schimb de umiditate tot se face,dar e o parere sunt convins ca the dude stie mai bine.
in privinta energiei neconventionale daca ai varianta clasica la indemana nu cred ca merita.
am un prieten care lucreaza la un institut de cercetare,are si timp si informatii si vreo 2 ani mi-a impuiat capul cu energie solara,cu incalzire prin pardoseala ,cu energie geotermala
binenteles ca acum are curent de la renel si se-calzeste cu centrala pe gaz si calorifere clasice desi atunat si a fulgerat 2 ani ca nu merita.
picamaru
pentru marduk si the dude care au construit deja:care solutie de constructie pentru o casa de vacanta e mai buna?
-clasic-cu zidarie,tencuiala etc
-stil american cu perete sandwich
ce merita?sandwich-timp de executie mic,se ridica mai usor si cu costuri mai mici la"rosu"pentru ca la final cu gips carton,vata etc,izolatie ext obligatorie,ignifugari,trasee speciale pt inst electrica posibil sa fie invers,se incalzeste mai usor si cam atat.in partea cealalta :stres ca iei foc imediat trebuie tratat lemnul contra insectelor si foculu(i-am auzit ca unii il stropesc cu var),apoi peretii aia goi pe interior-casa de soareci,am un vecin cu casa de lemn si se lauda zilele trecute ca le-a gasit ceva "bun" de mancare,scartaie podelele si durata mica de viata la gips carton.
la americani o merge ,ca ei se satura repede de casa,dar noi ce facem?
clasic-timp mai mare de executie si cu mai mare efort financiar la inceput dar mai ieftin la finisaje ,mai robusta mai sigura dar mai greu de incalzit
Marduk
QUOTE(picamaru @ 14 Dec 2007, 10:26 AM) *

QUOTE
-clasic-cu zidarie,tencuiala etc

costuri mari, merita doar daca esti tanar si vrei sa investesti banii pe care ii castigi, exista riscul sa alegi locul gresit si sa nu-ti recuperezi investitia.
QUOTE
-stil american cu perete sandwich

la cat oi mai avea de trait, nu se strica sigur, am sa-i fac un tratament si la etaj contra termitelor desi mi s-a spus ca la noi nu sunt probleme. am s-o asigur in caz ca se intampla ceva sa pot macar sa-mi fac un bordei, oricum terenul s-a dublat de cand l-am cumparat acum un an. viata se merita traita, atat cat poti trebuie sa te simti bine cu un minim de confort, parerea mea.

The Dude
marduk, asta e ideea. Sa asezi fantele alea in sensul asigurari unei circulatii optime. Curenti de aer care sa te deranjeze nu au cum sa apara pentru ca ei nu se pot forma din cauza vatei. Deci nu ai aceasta grija. Casele americane, ca a ta, au fante numai la partea de jos a camerei, dar au circuite deschise inspre pod. Adica exista din loc in loc goluri lasate astfel ca salteaua de vata sa poata ramane deschisa inspre pod. Circuitul aerului in acest caz se produce prin fanta de jos a camerei, strabate salteau izolanta, ajunge in pod si de acolo prin aerisitoarele invelitoarei dau afara. Asta e un circuit optim, dar daca nu ai comunicare intre golul peretelui si pod, sau daca nu ai pod (inteleg ca tu ai mansardat) atunci va functiona si asa.


picamaru trebuie o mare cantitate de aer ca sa poata aparea condensul in situatiile relatate de tine. In fapt, cred ca iti faci mult prea mari probleme din chestia asta. Fii foarte atent la izolatia fundatiei, la izolatia zidariei fata de fundatie, si a tot ce e paerete exterior. Daca ai sa ai grija de astea atunci mucegaiul are sa isi poarte de grije singur...prin alte case.

QUOTE
care solutie de constructie pentru o casa de vacanta e mai buna?



E greu de facut o apreciere.
Imi amintesc ca acum vreo 20 de ani construiam un castel de apa. La final s-au facut probe de structura cu ultrasunete, si au iesit cam la limit. Mergea si asa dar am decis sa camasuim piciorul castelului, si sa ii mai tragem un rand de beton. In felul asta nu numai ca eram siguri pe el dar faceam si o treaba care sa dainuiasca urmatori 200-300 de ani..
Canci...fabrica s-a vandut si prin toamna asta au demolat castelul cu picamarele (no offense).
Ne-au injurat saracii demolatori, ca nu puteau inainta mai mult de 20 de centimetrii pe zi...

Asadar fiecare trebuie sa decida pentru el ce e mai bine.
Case ca a lui Marduk, bine intretinute pot functiona si 100 de ani, dar sunt convins ca peste vreo 30 sau mai devreme, au sa fie disponibile tehnologii atat de ieftine si atat de avantajoase incat nepotii lui au sa o demoleze fara remuscari pentru una mai moderna si mai confortabila.

La fel se poate intampla si cu nepoti tai picamare, asa ca nu stiu cum e mai bine.
Numai tu poti decide.

La mine alegerea a fost una usoara...Aveam piatra la indemana cat cuprinde, si nu cred ca nepotilor, sau chiar nepotilor nepotilor mei are sa le convina sa care inca odata materiale pe drumul pe care am carat eu..Dealul ala are sa fie tot acolo si atunci..


Cu energia alternativa o spun si o repet: se merita de luat in calcul macar pentru iluminat daca nu si pentru altceva.
Despre panourile care incalzesc apa, am experiente si bune si rele: una peste alta nu recomand la o casa de vacanta, dar sustin pentru una de locuit.


P.S. Termitele exista si in Romania. Ma rog, ceva asemanator lor. Dar nu de astea trebuie sa iti faci griji, sunt mai multe insecte si mai sunt si cariile. "Munca" lor in timp poate avea rezultate dezastroase, mai ales ca efectele nu se vad decat atunci cand e deja prea tarziu, asa ca e bine sa tratezi lemnul cu toate minunile.
Zikkă
ta naaaaaaaaaaaaaaaa


s'traiti


asta ie cabana mea
sa pune?

picamaru
stai putin marduk,eu nu am zis ca nu ar fi buna casa ta,e foarte buna si foarte rezistenta dar stateam sa ma gandesc daca pentru o asemenea suprafata nu iesi mai ieftin cu caramida,daca renunti la izolatia exterioara care nu stiu cat de folositoare e la o casa de vacanta,in ideea ca nu incalzesti casa permanent.
no offense ,tu ai construit deja ,eu inca n-am iceput si crede-ma ca la lemn m-am gandit si eu initial,sotia nu e de acord si am ajuns la caramida ca bca-ul nu e bun pentru locuinte am auzit.de ce te sperii asa tare de caramida,mie pe hartie imi iese pe la aceiasi bani la gata pentru 40 mp /nivel .si eu vreau sa ies cat mai ieftin ,belive me,doar e casa de vacanta,nu vreau sa-ngrop banii.
Marduk
QUOTE(picamaru @ 14 Dec 2007, 08:33 PM) *
stai putin marduk,eu nu am zis ca nu ar fi buna casa ta,e foarte buna si foarte rezistenta dar stateam sa ma gandesc daca pentru o asemenea suprafata nu iesi mai ieftin cu caramida,daca renunti la izolatia exterioara care nu stiu cat de folositoare e la o casa de vacanta,in ideea ca nu incalzesti casa permanent.
no offense ,tu ai construit deja ,eu inca n-am iceput si crede-ma ca la lemn m-am gandit si eu initial,sotia nu e de acord si am ajuns la caramida ca bca-ul nu e bun pentru locuinte am auzit.de ce te sperii asa tare de caramida,mie pe hartie imi iese pe la aceiasi bani la gata pentru 40 mp /nivel .si eu vreau sa ies cat mai ieftin ,belive me,doar e casa de vacanta,nu vreau sa-ngrop banii.

Nu cred, caramida este destul de scumpa, 1,2 ron/buc. Dar cum spuneam daca as fi avut bani si eu faceam parterul din piatra sau caramida. Izolatia este o optiune la care trebuie sa te gandesti serios. Am gasit un tip care avea bani, si a construit o casa din caramida porotherm, izolata cu polistiren la exterior, vata minerala de 50 mm la interior si rigips. Nu stiu ce pierderi de caldura ai pentru acest sistem dar eu cred ca este prea mult. Inca odata pentru o casa de vacanta eu as pune accent pe confort si independenta energetica, decat pe zidarie. Asa vad eu lucrurile, doar e casa de vacanta. Sincer sa fiu, inainte de a incepe constructia am vizitat Muzeul Satului, eram convins sa-mi construiesc un bordei, din pacate nu am gasit intelegere la autoritati, desi terenul era perfect pentru o atare constructie. Intreg acoperisul ar fi fost un covor de iarba, cu scurgere naturala, etc. Nu pobleme cu temperatura, climatizarea, etc. Bordeiul romanesc, cusba ruseasca si casa irlandeza mi se par cele mai evoluate sisteme ecologice si de prezervare a energiei.
Erwin
zikkă, faină căsuţa ta, e ecologică! spoton.gif

marduk dacă nu e voie să construieşti tradiţional, totuşi ce fel de construcţii ţărăneşti sunt autorizabile? unsure.gif



picamaru
ai dreptate,pamantul e cel mai ieftin si cel mai bun izolant termic,dar ar rade lumea se tine sa faci bordei sau casa de paianta,iar la casa de paianta nu stiu daca mai gasesti oameni sa lucreze
in privinta caramizii porothermul e vreo 270-280 ron/mc si am nevoie de 20 mc
izolatia exterioara o faci pentru micsorarea transferului termic,eu am facut la mine acasa acum 2 ani,dar e casa unde stau,o incalzesc tot timpul ,merita.
la munte vara e destul de racoare iar perioadele pe care o incalzesti toamna iarna sunt scurte
daca nu ai casa in zona de schii nu te duci de mai mult de 3-4 ori iarna
zona unde am eu terenul e zona subcarpatica cu o clima deosebit de blanda,anul trecut de exemplu nu prea a fost zapada acolo,chiar cand la Sinaia ningea,iar in linie dreapta nu sunt mai mult de 20 km. si ce sa faci acola daca nu-i zapada,sa te umpli de noroi?
Marduk
QUOTE(Erwin @ 15 Dec 2007, 12:39 AM) *
zikkă, faină căsuţa ta, e ecologică! spoton.gif

marduk dacă nu e voie să construieşti tradiţional, totuşi ce fel de construcţii ţărăneşti sunt autorizabile? unsure.gif

Din lemn, chertat. Din cate am auzit nici chirpici nu mai pot fi folositi, desi mie mi se pare materialul cel mai bun si mai la indemana.
Marduk
QUOTE(picamaru @ 15 Dec 2007, 08:27 AM) *
ai dreptate,pamantul e cel mai ieftin si cel mai bun izolant termic,dar ar rade lumea se tine sa faci bordei sau casa de paianta,iar la casa de paianta nu stiu daca mai gasesti oameni sa lucreze
in privinta caramizii porothermul e vreo 270-280 ron/mc si am nevoie de 20 mc
izolatia exterioara o faci pentru micsorarea transferului termic,eu am facut la mine acasa acum 2 ani,dar e casa unde stau,o incalzesc tot timpul ,merita.
la munte vara e destul de racoare iar perioadele pe care o incalzesti toamna iarna sunt scurte
daca nu ai casa in zona de schii nu te duci de mai mult de 3-4 ori iarna
zona unde am eu terenul e zona subcarpatica cu o clima deosebit de blanda,anul trecut de exemplu nu prea a fost zapada acolo,chiar cand la Sinaia ningea,iar in linie dreapta nu sunt mai mult de 20 km. si ce sa faci acola daca nu-i zapada,sa te umpli de noroi?

Am vazut pe Discovery niste case irlandeze sau islandeze, extraordinare. Un tip decopertat un deal a incastrat casa in interior, cu fata la panorama, dupa care a pus dealul la loc peste casa. cu iarba cu vegetatie. Doar fatada si intrarea au ramas neacoperite. Eu voi locui aproape permanent, 5 zile din 7 la cabana, restul la oras. Climatul este destul de bland si in zona mea. De facut am ce face, am net deci voi fi ocupat cu forumistii, mai lucrez ceva stupi pentru la vara, plus ca mai am de lucru la cabana.
Zikkă
ta naaaaaaaaaaaaaaaaaa

s'traiti

mwah1.gif nenea Ervinu
numa tu miai bagat in seama cabanuta mea
hug.gif
The Dude
Nu sunt interzise nici chirpiciul, nici constructiile subterane.

Reglementarile tin insa cont ca o casa facuta numai din chirpici nu raspunde exigentelor de stabilitate. Asadar pe un cadru de beton, sau pe unul din barne de lemn care sa poata sigura o structura rezistenta se pot realiza peretii din chirpici.

Iarasi, constructiile subterane pot fi oprite de la autorizare numai daca nu se incadreaza in planul urbanistic al zonei in care vrei sa construiesti.
Aici sunt discutii multe de puratat.

Noi am construit la Mogosoaia mai multe vile la care invelitoarea s-a dorit a fi din stuf, iar peretii din caramizi de pamant galben cu paie uscate la soare (nearse).
La autorizare au respins documentatia pe motivul ca toate casele din vecinatati aveau invelitoare din bardou (sindrila bitumata).
S-a refacut memoriul tehnic, s-a aratat ca de fapt sunt trei case care constituie o enclava si o intrerupere binevenita a notei arhitecturale a acelei strazi, s-a adaugat un plic consistent si casele au fost ridicate. Constructia lor a fost o experienta de neegalat pentru mine. Stiati de exemplu ca invelitaorea din stuf, este dintre cele mai rezistente si performante in timp imediat dupa cea cu ardezie ??..asta inseamna inaintea tablei de cupru sau de aluminiu...
Erwin


căsuţe (de vacanţă??) pe drumul spre Nădrag, o zonă liniştită din munţii Poiana Ruscăi. Cred că au fost tare ieftine! smile.gif Nu departe erau nişte cabane adevărate...

un kit de panouri solare cu instalaţia aferentă putere 3KW, suficient pentru o locuinţă normală, costă în State aproximativ 18000-20000$, detalii aici
Marduk
QUOTE(Erwin @ 18 Dec 2007, 12:20 AM) *
un kit de panouri solare cu instalaţia aferentă putere 3KW, suficient pentru o locuinţă normală, costă în State aproximativ 18000-20000$, detalii aici

Pentru Romanica, in opinia mea, sunt inca foarte scumpe, dar nu se stie, in viitor poate vor reduce costurile. Nu am inteles din articol care este puterea unui panou cand cerul este inorat.
The Dude
Si eu am inceput acest topic recomandand casute mici si usor de realizat.

picamaru, cand faci calcul comparativ intre o constructie de zidarie si una din panouri tip sanwitch, nu trebuie sa compari doar pretul caramizii. O constructie din zidarie va avea nevoie de mortar (nisip si ciment) de forta de munca mai calificata (deci mai scumpa) necesara zidariei dar si proceselor umede ulterioare: tencuieli, gleturi...cine stie poate structori armate (fier, fierari betonisti, cofraje etc). Raportul intre una si alta a fost evaluat de mine groso-modo intr-un post anterior de aici.

Eu iti recomand sa studiezi si varianta din trunchiuri pline, fiind zona subcarpatica ai putea ajunge la un aranjament convenabil cu administratorii fondurilor silvice din zona. Am spus-o si o repet o astfel de casa e cea mai nimerita pentru casa de vacanta din toate punctele de vedere.

Acum daca te opresti la zidarie, sau la sanwitch atunci in niciun caz sa nu renunti la termositem. Ar fi cea mai mare greseala.

Erwin, sistemele alea din postul tau sunt uriase si au in vedere case cu consumuri energetice mari.
Eu vorbeam de unele miniaturale in comparatie cu ce arati tu acolo.

Chiar si asa, astfel de siteme duc 15-20 de ani daca sunt utilizati acumulatori cu ciclu profund de calitate. Sunt complet autoamtizate si daca faci un calcul s-ar putea ca ele sa fie mai eficiente economic decat celelalte alterantive.

Ai aici schema unui sistem simplu care asigura independenta de retelele orasenesti de apa si curent furnizand apa la discretie. Costa putin sub 600 de euro, fara foraj, si fara rezervor:


sunt principalele echipamente (fara rezervor)



ilie
"Esenta de cacat " - rofl.gif

privitor la aerisiri: doar am aruncat o privire extrem de scurta pe pagina - e bine sa fie facute.
recomandarile mele:
-sunt unele generale ( ca la casele americane) un soi de horn ce colecteaza gauri de aerisire din diverse camere, e bine ca nu trebuie sa deschizi geamul sau usa pentru a avea o atmosfera placuta, hornul asta e destul de ascuns iar la parter nu exista daca nu ai dedesubt pivnita ( asa erau si in camarile din blocuri).
-sunt unele in pazie (ca la casele olandeze) pe toata lungimea cam de 20 cm latime, astea pastreaza o perna de aer in miscare atat in pereti cat si in acoperis. astea sunt obligatorii daca ai casa la munte, depresiune, mare, sau in Olanda - sic! (in zonele cu umiditate mare, altfel nu mai scapi de mucegaiuri, etc)

le recomand pe ambele si sper ca nu am repetat ce au zis altii.

PS bagati cat de mult polistiren puteti ( de ex. 10-20 cm/densitate 15-20 + vata etc) nu o sa va para rau si isi scoate banii aproape instantaneu.
PS2 vaz ca in ultima vreme preturile la materiale sunt saltate fata de ce stiam eu de acum 3-4 ani.
PS3 toate calculele ce le-am facut cu energia neconventionala imi dau cu virgula...nu ies ca pot fi amortizate decat de stranepoti...
The Dude
Aerisirea (ia te uita ?? cuvantul asta se citeste la fel si dintrun cap si din celalalt) prin guri practicate in pazie (intradosul sarpantei in limbaj de specialisti) este una din solutiile clasice. Totusi si tu freeman, si pichamaru mai devreme aveti pareri deformate despre sistemele de aerisire din pereti. Ele nu sunt in legatura cu mucegaiul, si nici nu produc stari de disconfort prin viteza curentului de aer.

Imi amintesc ca pe vremuri, la blocurile lui Ceasca, deplasarea curentilor de aer interiori era controlata cu un anemometru a carui ultima scala nu mergea mai sus de 6 metrii pe secunda. Un curent sub un metru este practic insesizabil iar deplasarea pe gurile de la baie si de la bucatarie avea valori sub aceasta limita in cazul de care vorbesc.

Peretii, indiferent din ce sunt constituiti au nevoie sa respire pentru ca ei se afla intr-un continu proces chimic. Este mai degraba vorba de un aport de oxigen la acest proces decat la o aerisire propriu zisa. Din acest motiv solutia cu cofraje din polistiren armate la interior nu are niciun viitor. Nu e numai parerea mea..

Pe de alta parte sunt perfect de acord cu tine freeman: termosistemul de exterior trebuie facut atat de gros cat te poate duce punga. E una din cele mai utile parti ale investitiei in economia construirii unei case. Am citit in literatura de specialitate (in cea credibila si neinteresata) ca o izolatie termica temeinic realizata, si dusa pana la extrem poate anula nevoia de aer conditionat sau cea de termoficare.


Despre energia neconventionala ?? De ce nu faci un calcul pe exemplu de mai sus ??
Ia vezi, tot la nepoti ajungi ??


Sunt 600 euro in echipamente (vezi preturi pe LP-Electric...in fapt ele sunt un pic mai mici).
Mai dai 200 pe un rezervor din plastic de 3 mc, si mai dai 50 de euro/ metru pe un foraj de gen put cu captare la primul agvifer. Nu poate fi mai jos de 20 de metrii. Asadar total investitii 1800 euro...Zicem 2000, ca mai e si un crampei de teava, o vana, un robinet si un flotor. nu cred ca mai e nevoie sa iti explic ca pompa e pe curent continuu si ca ea va functiona ori de cate ori va fi soare, si nivelul de apa din rezervorul tampon o va permite)

Necesarul de apa pe cap de persoana este conform STAS 50 litrii/zi/om (este o medie ce include closet, dus, spalat...Numai apa menajera si nu potabila. E foarte probabil ca la 20 de metrii sau mai sus apa sa aiba nevoie de un tratament pentru a devenii potabila. Oricum eu beau numai plata, si nu sunt deloc singurul).

Luam acum o familie de 4 persoane si aflam ca ea va consuma 200 litri/zi, si deci 6 mc pe luna. Total 72 mc/an pentru care familia mea a platit 7 000 000 lei anul trecut (se incadreaza in numarul de membrii anuntat). Deci investitia se amortizeaza in urmatorii zece ani dar panourile si pompa sunt garantate 15, iar dupa aceasta perioada in urmatorii opt ani panourile vor produce progresiv tot mai putin curent, dar vor fi in continuare functionale.


In cazul casei mele de vacanta, al cabanei mele, calculul nici nu se face asa. Costurile ca eu sa pot aduce apa pana la mine sunt uriase si nici nu pot fi luate in discutie. In alte situatii trebuie avut in vedere ca zonele izolate au castele de apa, sau captari de suprafata cu foarte multe probleme ce se manifesta in dese intreruperi ale alimentarii. Nu mai zic de calitatea apei. Sistemul independent de mai sus te scoate din toate belele astea. Sigur forajul va avea nevoie la fiecare sase ani de o denisipare, mai pot aparea si alte cheltuieli neprevazute, insa per total solutia e net superioara....si nu da cu virgula.

Zece ani or fi multi, or fi putini ?? Mie nu imi pare, dar ca sa te cred pe cuvant trebuie sa plec de la presupunerea ca tu ai deja o vrasta inaintata si nepoti trecuti de clasele primare.
picamaru
si ce nevoie am de termoizolatie la o casa de vacanta?
la ce ma ajuta cheltuiala asta imensa?
e buna pentru o casa locuita sau macar incalzita permanent.
o casa izolata sau nu tot atat timp o sa dureze incalzirea,depinzand de materialul din care sunt facuti peretii interiori si recunosc ca e mult mai greu de incalzit o casa de caramida fata de una de lemn

the dude ,m-am oprit la caramida sau sandwich pentru ca aici am avut mai multe informatii la indemana,am construit sau am vazut cum se construiesc,la cea de barne chiar nu am studiat problema,
mi se pare destul de greu de realizat
de unde iei atatea barne,cu ce le cari si cati oameni trebuiesc in santier?
The Dude
picamaru termoizolatia este necesara oricarei locuinte indiferent de destinatia acesteia.

Intr-o scurta perioada a existentei mele de pana acum am locuit la parterul unui bloc ceausist din placi prefabricate. Ideea era ca aceea locuinta nu avea o izolatie corespunzatoare si ca sa contracarez efectul am mers pe overheating. Bagam la greu aeroterme, si la un momendat chiar si o soba cu kerosen. Gradele cresteau insa confortul termic ioc.

E ceva adevarat, chiar foarte adevarat in legatura cu acest indice ce tine cont de mai multi parametrii decat de cel de caldura.
Am avut posibilitatea sa constat in mai multe randuri ca -32 de grade celsius la cabana mea sunt mult mai usor de suportat ca -20 de grade in Bucuresti. Nu zic nimic aici de vant, sau viscol.

Revenind, daca ai sa faci o casa sandwitch fara sa ii faci un termosistem la exterior, prima placile de OSB nu vor fi la fel de bine protejate impotriva intemperiilor orice finisaj exterior le-ai aplica, a doua cresc considerabil sansele aparitiei condensului (vata minerala are un indice de transfer termic redus in comparatie cu polistirentul si nesemnificativ in comparatie cu poliuretanul) mai intai pe fata interioara a placii OSB, apoi pe cea interioara a rigipsului si la urma in camera, si trei ori cat de tare ai incalzi incinta nu vei ajunge la un confort care sa se ridice la nivelul solicitat de o zi de odihna intr-o casa de vacanta.

Daca faci casa pe zidarie, termosistemul e la fel de necesar, daca nu chiar mai necesar. Acolo transferul de temperatura se face direct, cu toate avantajele caramizi proterma, sau ale caramizilor ferme.
Legea reclama pentru zidarie o grosime minima de 25 mm a peretelui (zidarie tesuta), pentru exigenta la rezistenta, si minim32 mm grosime in zidarie tesuta cu ruperea puntii pentru exigenta la transfer termic. Mai gandeste-te....


Casa din barne, de fapt din trunchiuri se ridica cel mai rapid.
E sistemul clasic al cabanelor americane. Trunchiurile se aseaza prin suprafete scobite complementar unul pe celalalt si se formeaza un patrat, sau un dreptunghi. Sarpanta si invelitoarea pot fi clasice sau tot din butuci, de asemenea tot din butuci prinsi in aceiasi maniera se pot face si eventualele compartimentari interioare. Pe suprafetele dintre butuci, de-a lungul lor se chituieste cu o rasina, dar merge si cu aracet si rumegus...sunt multe tehnici.

Dupa ce ai inchis-o perimetral, cu ajutorul unei drujbe se taie golurile de fereastre si cele pentru usi.


Am vazut o astfel de casa ridicata sub ochii mei in doua saptamani (circa 7 pe 7 metrii), dar lucrat lejer, cu pauze lungi si dese, de numai cinci flacai.

Exista o tehnica de legare a casei de pamant prin aglumerari de pietre ce incearca sa faca o baza care sa se substituie unei fundatiii adevarate. Merge si asa, dar eu nu recomand, ci propun mai degraba o fundatie pe pahare de beton sau una pe piloni. casa se va lega de ea prin mustati, la fel ca la cosoroaba.

Daca te intelegi cu padurarul, constructia se va ridica iarna pe zapada. Lemnul va fi de furat in cea mai mare parte insa nu-i treba ta, tu primesti acte pentru el. Se face cel mai bine iarna, pentru ca din padure se fura cel mai bine iarna. Tu lemnul ai sa il platesti la un pret apropiat de cel al pietii, insa pe manopera ai sa dai o nimica toata. trucul e ca pentru padurar si ai lui tu esti o mana cereasca. Altfel lemnul pe care il fura intr-o iarna trebuie transportat cine stie unde si riscurile cresc geometric pentru ei.

O casa din trunchiuri de copaci e bine izolata termic, se poate supraincalzii, miroase bine, nu face mucegai, dar ar trebui lasata se se aseze macar un an incheiat, pana sa te apuci sa o organizezi pentru locuit, de vacanta sau permanent.
picamaru
Pe suprafetele dintre butuci, de-a lungul lor se chituieste cu o rasina, dar merge si cu aracet si rumegus...sunt multe tehnici.

Sau cu spuma poliuretanica .Cum faci ignifugarea la trunchiuri ,sa nu iei foc?Cum scobesti trunchiurile ? Iti trebuiesc scule specializate,iar cinci oameni sa ridice o casa mi se par multi. Eu pt sistem sandwich dupa ce este fundatia gata o ridic in 3-4 zile cu 3 oameni(45-50/mp).Mai mult dureaza s-o invelesti si izolatia exterioara care stiu ca e obligatorie la OSB.Scriam ca parerea mea e ca se poate amana la caramida.
Diferentele de cum percepi gerul sau caldura sunt date de indicele de confort termic care reprezinta o corelare intre temperatura si umiditate.
The Dude
Se poate amana la caramida, dar nu prea mult.

Ignifugarea o chestie aiurea cand vorbesti de casele din trunchiuri pline. Nu exista procedeu, sau tehnologie eficienta in acest caz.
Se pot face ignifugari cu rezultate bune la cheresteaua de la astereala, eventual la capriori. Ea consta in impregnarea scandurilor cu o substanta ce intarzie combustia, si prin obturarea atenta a tuturor rosturilor care ar permite acesul aerului si indirect, prin imbunatatirea aportului de oxigen, creerea unor conditii pentru dezvoltarea unui incendiu dintrun focar initial. Iti trebuie personal specializat si constiincios pentru o ignifugare facuta cum trebuie.

Din pacate ignifugarea e foarte scumpa si de prea putin folos. Substantele de impregnare nu reusesc sa patrunda adanc in structura lemnului si sunt garantate doar pe perioade scurte de timp, dupa care ignifugarea ar trebui refacuta.

Nu cred in ignifugare, dar cred in toate celelalte tratamente ale lemnului..


Casele din trunchiuri nu se ignifugheaza. Poti si chiar trebuie sa tratezi suprafetele cu tot felul de lacuri si grunduri, multe dintre acestea au si un superficial efect ignifug.

Sculele specializate sunt putine si la indemana. As zice chiar ca ele sunt rudimentare. Eu am fost uimit de dexteritatea si de tehnica tipilor alora, care cu ajutorul a trei, patru, franghii suplineau lipsa unei macarale, asezand de fiecare data trunchiul pe cea mai buna pozitie.
Marduk
QUOTE(picamaru @ 19 Dec 2007, 09:01 PM) *
Pe suprafetele dintre butuci, de-a lungul lor se chituieste cu o rasina, dar merge si cu aracet si rumegus...sunt multe tehnici.
Sau cu spuma poliuretanica .Cum faci ignifugarea la trunchiuri ,sa nu iei foc?Cum scobesti trunchiurile ? Iti trebuiesc scule specializate,iar cinci oameni sa ridice o casa mi se par multi. Eu pt sistem sandwich dupa ce este fundatia gata o ridic in 3-4 zile cu 3 oameni(45-50/mp).Mai mult dureaza s-o invelesti si izolatia exterioara care stiu ca e obligatorie la OSB.Scriam ca parerea mea e ca se poate amana la caramida.
Diferentele de cum percepi gerul sau caldura sunt date de indicele de confort termic care reprezinta o corelare intre temperatura si umiditate.

Casele din trunchiuri de copac se fac numai de catre oamenii care chiar stiu sa construiasca asa ceva. Asa cum sugera si The Dude, nu se poate practic face ignifugarea la trunchiuri, daca faci ignifugarea daca e sa iei foc tot iei, numai ca intarzii focul cateva zeci de minute (depinde de solutie si de modul de aplicare). Singura solurie pentru casele de lemn este o asigurare buna si mare grija. Pentru casele tip sandwich, la suprafata asta poti sa o ridici si singur, cu ceva prieteni si cunostinte temeinice de legaturi si imbinari pentru lemn. Cea mai mare grija trebuie sa o ai la talpa cabanei, care trebuie sa fie ferm prinsa de fundatie sau piloni. Dupa acoperirea cu OSB nr 3 (10-15 mm) musai sa o izolezi cu polistiren de 50 mm. Eu am vazut diferenta la cabana mea, cu o aeroterma de 750 W mentin in tot parterul (49 mp) o temperatura de 5-10 grade cand afara sunt - 5 - 10 grade. La caramida poti amana izolarea, daca nu locuiesti permanent, altfel sigur o sa-ti apara umezeala in pereti. Oricum te sfatuiesc sa depui dosarele ptr. autorizatie imediat dupa sarbatori.
picamaru
Marduk ,cu ce ai facut ignifugarea lemnului si cat te- a costat?
Am auzit ca unii stropesc cu var . E util?
Cum ai facut inst electrica sa nu iei foc?
picamaru
cum ai montat rigipsul la interior si cum ai facut planseul dintre etaje sa nu scartaie?
ce vata minerala ai folosit la izolatie?
Marduk
QUOTE(picamaru @ 20 Dec 2007, 02:07 PM) *
cum ai montat rigipsul la interior si cum ai facut planseul dintre etaje sa nu scartaie?
ce vata minerala ai folosit la izolatie?

Ignifugarea m-a interesat mai putin, am gasit insa la Mr. Bricolaj o solutie la 25 l insecticid si ignifug (350 ron). Instalatia electrica am facut-o pe tub cu fir continuu din cupru masiv de 1,5 mm lumina si 2,5 mm prizele. Toate jonctiunile le-am tras in doze la suprafata rigipsului. Rigipsul l-am montat clasic pe profil metalic din 40-40 cm. Planseul este executat din dulapi de 50X250 mm pusi vertical din 40 in 40 cm. Acum nu stiu daca or sa scartaie, scandura am prins-o in holsuruburi tucmai in ideia aceasta. Peste scandura am pus folie de 5 mm dupa care parchet de 8 mm. Sper sa nu scartaie. Vata minerala de 100 mm la exterior si 50 mm la interior.
ilie
dude: energia neconventional e foarte nerentabila, d'aia e subventionata achizitia 50% peste tot, dar si asa fa un calcul economic corect cu intretinere etc. S-au poate ai dedescoperit tu ceva?
picamaru
QUOTE(marduk @ 20 Dec 2007, 05:28 PM) *
Ignifugarea m-a interesat mai putin, am gasit insa la Mr. Bricolaj o solutie la 25 l insecticid si ignifug (350 ron). Instalatia electrica am facut-o pe tub cu fir continuu din cupru masiv de 1,5 mm lumina si 2,5 mm prizele. Toate jonctiunile le-am tras in doze la suprafata rigipsului. Rigipsul l-am montat clasic pe profil metalic din 40-40 cm. Planseul este executat din dulapi de 50X250 mm pusi vertical din 40 in 40 cm. Acum nu stiu daca or sa scartaie, scandura am prins-o in holsuruburi tucmai in ideia aceasta. Peste scandura am pus folie de 5 mm dupa care parchet de 8 mm. Sper sa nu scartaie. Vata minerala de 100 mm la exterior si 50 mm la interior.


Multam fain. thumb_yello.gif
Te-ai gandit sa pui rigipsul direct pe lemn,cred ca ieseai mai ieftin bine. Ai bagat vata si in plafon?
Marduk
QUOTE(picamaru @ 21 Dec 2007, 04:16 PM) *
Multam fain. thumb_yello.gif
Te-ai gandit sa pui rigipsul direct pe lemn,cred ca ieseai mai ieftin bine. Ai bagat vata si in plafon?

Nu poti pune rigipsul direct pe lemn, 1. lemnul lucreaza; 2. ranfortarile (contravanturile) ce trebuiesc puse intre talpa si plafon nu-ti permit sa pui rigipsul uniform pe pereti; 3. pe unde treci cu instalatia electrica si tevile de la calorifere. Da, musai sa bagi vata si in plafon, izolatia este dupa parerea mea cea mai importanta etapa in constructia unei case sau cabane. Am pus vata minerala si sub pardoseala (placa de beton, carton asfaltat, vata minerala 50 mm, scandura de 2 cm, folie de 5 mm, parchet de 8 mm). Acestea sunt straturile de la parter, la tavan rigips, vata minerala de 50 mm, scandura de 2 cm, folie de 5 mm parchet de 8 mm.
picamaru
Marduk, cam cat a fost manopera la rosu? Te intreb asta pentru ca pe la aceleasi dimensiuni ma gandesc si eu,chiar mai mica putin.
Marduk
QUOTE(picamaru @ 21 Dec 2007, 07:02 PM) *
Marduk, cam cat a fost manopera la rosu? Te intreb asta pentru ca pe la aceleasi dimensiuni ma gandesc si eu,chiar mai mica putin.

11.000 euro (fundatie, structura, placare OSB nr.3, astereala ptr. acoperis)
picamaru
Bine ,bine, dar as fi vrut sa stiu cat a fost mana de lucru.Oricum ai facut o treaba extraordinara.
Marduk
QUOTE(picamaru @ 23 Dec 2007, 04:46 PM) *
Bine ,bine, dar as fi vrut sa stiu cat a fost mana de lucru.Oricum ai facut o treaba extraordinara.

Chiar nu stiu, am "batut palma" pe tot ce am mentionat, fara sa intreb cat ma costa manopera. Asta deoarece nu am cumparat eu materialele. Poate daca le cumparam eu, asa cum sugera si The Dude, as fi iesit mai ieftin. Din pacate nu am avut timp si nici relatii in zona sa profit. Din cate am inteles de la oameni in zona ziua de lucru este intre 30-50 ron, depinde cum te intelegi cu lucratorii.
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.