Ok Sorine,
Hai sa fiu primul care se lauda.
Am un Nissan Frontier Kingcab 4x4, 3,3l capacitatea cilindrica si 175 cp.
In general daca drumul e bun merg pe tractiunea pe 2 roti, consum mai redus bineinteles.Cind e zapada sau gheta pe drum(cam rar e adevarat)atunci bag 4x4, are o stabilitate mai buna.Oricum asta nu inseamna ca poti s-o calci pe coada cit vrei,risti si cu 4x4. Pe nisip sau noroi sincer n-am avut ocazia sa o testez.Cind esti in 4x4, simti o diferenta atunci cind o accelerezi, adica tragind toate rotile se misca mult mai repede, nu mai apare inertia de la inceputul accelerarii.A mea cel putin nu e masina de viteza, deci sa nu va inchipuiti ca zboara de sub tine, dar nici ca dacia nu e.Motorul e f echilibrat, vibratii deloc, la 6000rpm abia intra pe rosu, iar la 3000rpm cu overdriv-ul cuplat mergi cu 90/h de voie.Chestia e sa nu intri in radar ca te-ai fript.
Cauciucurile sint bf godrich all seazon ,cu ambrazura mare si destul de late(ceva mai late ca alea de aro superbalon cu l-i se zicea,nu stiu dimensiunile exacte).
Din experienta ce am constatat practic.Iarna trecuta a nins puternic, practic toate masinile prinse in parcare nu au putut iesi.Zapada avea cam 24 inchi, destul de mare.Am incercat sa ies de acolo dar bineinteles ca uitasem ca am 4x4, asa ca am patinat pe loc fara efect.Asta pina mi-a cazut fisa ,am cuplat 4x4 low(viteza mica forta f mare,asta pt ca are si 4x4 high,viteza fiind cea normala,pt autostrada)si am iesit fara absolut nici o problema.
Are garada la sol mai mare, exact cum zice Andrei.Nu toate 4x4 au garda la sol mare,dar asta e regula.De exemplu subaru outback e 4x4 dar fiind ceva gen break(wagon) garda la sol e normala.
Ce sa va mai zic de ea.Are airbag pt ambele locuri(normal ca numai al meu e cuplat
), abs pe toate rotile(cred),aer conditionat, servodirectie, servofrina.
Consumul vara e bunicel(400mile/20 gal) iarna in schimb creste cu 25% cel putin.
Cam asta e in mare.A, si lucru f important.SE POATE FUMA IN EA!
Cumparatul nu e o problema.Daca ai o istorie financiara buna(adica ai platit la timp orice imprumut),orice banca se va ingramadi sa-ti dea banii.Eu cind am luat-o nu am pus nimic jos.Azi m-am dus,a doua zi am luat-o, peste o saptamina au venit si actele de la banca.Deci nici macar aprobarea de la banca nu venise, dar masina era deja la mine in batatura.
Si efectiv nu se renteaza sa cumperi masina.Leasing-ul e cel mai avantajos pt mine cel putin.Daca o cumpar rata lunara e mai mare cu cel putin 200$ pe luna.Dupa 5 ani e ata, de acord, dar valoarea ei scade f mult, asa ca daca o vinzi in nici un caz nu iesi in cistig.In leasing, platesti mai putin pe luna si dupa 5 sau 3 ani o duci inapoi si iei alta noua daca vrei.E clar ca si intretinerea unei masini noi te costa mai ieftin decit a uneia mai vechi.