Draga Abis,
QUOTE
Aici intri in divergenta cu Clopotel, el spune ca nu a luat-o de sotie. Pana la urma cum este?
Dupa Invatatura Ortodoxa(Sfanta Scriptura + Sfanta Traditie), Pururea Fecioara Maria si cu Iosif au fost logoditi, si aceasta s-a facut numai in scopul de a incerca sa impace atat faptul ca ea se daruise cu trupul si cu sufletul lui Dumnezeu, si deci nici un om nu avea voie sa se atinga de fecioria ei; cat si pentru a putea convietui in mijlocul oamenilor.
Asa cum am mai spus, logodna era la fel ca si casatoria numai ca nu aveau anumite benefici ca sa le spun asa.
Niciodata nu a fost vorba de vreo nunta cu Iosif.
In Ortodoxie, slujirea ei fata de Dumnezeu este vazuta desavarsita, si in mai multe feluri,
ca intr-un chip a slujit ea lui Dumnezeu-Tatal, cu alt chip lui Dumnezeu-Fiul, si cu altul lui Dumnezeu-Duhul Sfant. Ca, lui Dumnezeu Tatal, I-a fost Fiica, pentru care zice: "Asculta, fiica si vezi". Lui Dumnezeu-Fiul, I-a fost Maica, iar lui Dumnezeu Duhului Sfant, Fecioara nenuntita, Mireasa pururea fecioara. Ca a slujit lui Dumnezeu Tatal, ca o Fiica, lui Dumnezeu-Fiul, ca o Maica, lui Dumnezeu Duhului Sfant, ca o Fecioara nenuntita; Sfintei Treimi, cu trei randuieli osebite, I-a slujit, cu credinta si cu adevar. Stiu ca in Catolicism se considera ca ea a fost casatorita cu Iosif..., dar doar atat... Nu am inteles pe ce se bazeaza ei cand spun asta, poate doar pe traducere.
Daca mai era TriRegnum pe aici il rugam sa ne lamureasca mai bine.
Pentru cine este interesat, ar putea sa urmareasca si astazi in Ortodoxie ce inseamna logodna, si ce inseamna casatorie, si o sa vada cat de apropiate sunt ca forma exterioara, mai ales.
Ca forma interioara, logodnica nu sta cu logodnicul, ci ea sta in continuare cu parintii ei...
Nici Fecioara Maria nu putem spune ca statea cu Iosif, caci chiar ingerul ii spune:
Iosife, fiul lui David, nu te teme a lua pe Maria, logodnica ta Adica el nu o luase la el, si de aceea si continua Scriptura:
24
Şi deşteptāndu-se din somn, Iosif a făcut aşa precum i-a poruncit īngerul Domnului şi a luat la el pe logodnica sa.Deci
e clar ca dupa porunca ingerului Domnului, adica a lui Dumnezeu de fapt, Iosif a luat-o pe Fecioara Maria la el, chiar daca erau doar logoditi...
Iar daca cineva, rau intentionat evident, incercand sa ispiteasca zicand: "cum sa o ia la el daca nu erau decat logoditi si nu casatoriti?" Atunci si eu ii spun: "Pai daca Domnul a poruncit clar sa o ia la el, cine se poate opune? Ce este mai presus decat porunca directa si personala a Domnului?!" Sa nu uitam ce a patit Zaharia, cand pentru o pricina mult mai mica decat aceasta a ramas mut...
Cel ce a fost logodit si a divortat, adica nu mai este logodit, dar vrea sa se casatoreasca cu adevarat din nou, in Biserica Ortodoxa i se face slujba de la casatoria a doua, si nu cea care se face la casatoria intaia, cea normala si fireasca, pentru ca logodna a fost considerata aproape ca si casatorie. Acest lucru a fost dintotdeauna privit asa, inclusiv la iudei.
Cu toate acestea, nu exista nici cel mai mic indiciu, ca Iosif si Fecioara Maria s-ar fi casatorit ulterior practic, ci doar traiau, din porunca directa si personala a Domnului, ca si cum ar fi casatoriti in ochii lumii...
Unele lucruri nu doresc sa le spun aici, pentru ca vin unii si calca in picioare aceste lucruri sfinte, folosind chiar cuvinte obscene cum s-a vazut, de aceea unele discutii mai intime Bisericii poate ar trebui sa aibe loc pe Eclesia.
Doua lucruri as mai adauga totusi aici, dar aceste doua lucruri sunt pentru cei ce vor sa auda si sa inteleaga...
- Logodna Pururea Fecioarei Maria cu Iosif s-a facut cu voia lui Dumnezeu si pentru a se implini o veche profetie, caci El, Iisus Hristos, a fost numit Odrasla lui David (Ieremia 23:5, Luca 1:32), iar pe David, l-a numit tatal Lui (Matei 1:1, 12:23, Ioan 7:42), pentru ca Iosif ca si Fecioara Maria erau din Casa (neamul) lui David
- logodna aceasta intre ei, evident ca era de aparenta, era pentru oamenii care erau sub Lege.. Si pentru cei ce vor sa inteleaga ceva mai inalt, sa ne uitam putin si ce le spune Pavel corintenilor, ucenicilor sai:
2
Căci vă rāvnesc pe voi cu rāvna lui Dumnezeu, pentru că v-am logodit unui singur bărbat, ca să vă īnfăţişez lui Hristos fecioară neprihănită.... Lucrul acesta este cu adevarat minunat si duhovnicesc si cine il intelege are mare bucurie...
Iar despre "gelozia" lui Dumnezeu, care nu admite sa fie impartit cu nimeni, chiar Domnul spune prin profetul Ieremia :
Şi a mai spus: "Dacă un bărbat īşi lasă femeia, şi ea se duce de la el şi se face soţie altui bărbat, mai poate ea oare să se īntoarcă la el? Prin aceasta nu s-ar īntina īn adevăr, oare, ţara aceea?" Şi tu te-ai desfrānat cu mulţi iubiţi şi vrei să te īntorci la Mine? zice Domnul.Asta apropo de cei care gandesc ca nu ar fi nici un impediment ca Pururea Fecioara Maria sa fi facut impreunare trupeasca cu Iosif...
QUOTE
Nu-i exclus sa fie asa, dar in biblie nu scrie asta. Daca Iosif avea alti copii anteriori casatoriei cu Maria, nu i-a luat si pe ei in Egipt? In biblie nu scrie nimic despre asta.
Asa cum am aratat, in Sfanta Scriptura nu scrie totul, si nici nu s-a urmarit acest lucru... Era cu neputinta... De aceea noi avem Sfanta Traditie, din care s-a inspirat si Scriptura, si care completeaza Scriptura. Din Sfanta Traditie noi stim cum au aparut aceste carti, cine sunt cei ce le-au scris, si in marea lor majoritate, stim si cum au murit.
Aceste lucruri nu sunt scrise in Scriptura, dar asta nu le face mai putin adevarate decat Scriptura. Deci daca esti interesat de adevar, trebuie sa accepti tot adevarul, nu doar fragmente subiective.
QUOTE
Daca era doar fiul lui Iosif nu ii putea fi frate dupa trup lui Isus.
Imi dau seama ca pentru cineva din afara crestinismului, unele exprimari din crestinism creeaza confuzie...
Uite! Crezi tu ca noi sustinem ca Fecioara Maria nu a avut nimic trupeste cu Iosif, dar sustinem ca Iisus avea un frate dupa trup in intelesul lumesc?!
Dar o observatie trebuie sa fac totusi... M-am uitat in Vietile Sfintilor, lucrare de unde este preluat acel text, din linkul indicat de Ioan... Continutul este identic, insa titlul este "Sfantul Apostol Iacov, ruda Domnului". Acest lucru poate fi consultat in Vietile Sfintilor, volumul 12 (octombrie), la pagina 289. Ioan poate sa consulte, ca stiu ca are aceste volume. Prin asta nu vreau sa spun ca ar fi gresit sa spunem ca Iacov era frate dupa trup cu Iisus, dar am precizat in care inteles, caci asa cum Iisus era fiul lui Iosif dupa trup, tot asa il avea si frate pe Iacov dupa trup...