Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Despre Celulele Stem
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Dezbaterilor: Stiinta si Cultura > Exploratorium > Stiinta si Tehnica
nefertiti-old
Am vazut cateva emisiuni interesante pe Discovery Science despre regenerare si celulele stem... un subiect foarte interesant.
Printre altele, am aflat ca aceste celule se afla si in sangele din cordonul ombilical, iar in unele tari (SUA, UK) exista posibilitatea pastrarii lui intr-o banca de organe, iar daca cineva din familie face cancer sau o alta boala precum leucemia, ciroza etc, se pot folosi celulele stem din cordon pentru refacerea organului bolnav.

In fine, subiectul e mult mai complicat si interesant, ma intrebam daca sunt amatori pentru o discutie.

Poate Michelle stie mai multe. hmm.gif

p.s. din cate am inteles, inca nu se pot 'fabrica' la discretie celule stem, pe motiv ca nu ar fi etic dpdv medical.

edit: Acum imi dau seama ca poate era mai potrivit sa il deschid la Corpul uman... desi mie imi aduce mai mult a stiinta.
nefertiti-old
La Institutul Clinic Fundeni
Michelle
Da,dar precum scrie si articolul nu toate transplantele reusesc,pentru unele interventii sunt necesari multi bani postoperator,bani care desigur nu exista la noi,de aici si multiplele esecuri care stati linistiti nu se fac publice!
Michelle
se pare ca exista celule stem care refac tesutul nervos-

Nouă celulă stem care poate ajuta în regenerarea ţesutului nervos