Un articol despre "Han"
„Hanul cu Legende“ - un brand 100% românesc
Termenul de han, deşi prezent în literatura naţională reprezentativă, lipseşte cu desăvârşire din legislaţia românească. Acesta nu este amintit nici în Ordinul nr. 510/2002 al Ministerului Turismului şi nici în Anexa 1.5 la normele metodologice.
Totuşi, pentru a nu rămâne o enigmă a literaturii ce nu este dezlegată nici măcar de apartenenţa acestuia la categoria de pensiune turistică, un grup de oameni de afaceri timişoreni, în parteneriat cu BCR, au iniţiat proiectul "Hanul cu Legende".
Hanurile de altădată îşi mai fac astăzi simţită prezenţa numai în nuvelele din listele de lectură obligatorie. Pentru a fi readuse la viaţă şi pentru a sprijini dezvoltarea turismului românesc, Centrul de Afaceri Expovest a iniţiat dezvoltarea unei reţele exclusive "Made in Romania". Programul a fost iniţiat în parteneriat cu BCR şi oferă posibilitatea dezvoltării agriculturii, mediului, sănătăţii şi culturii din ţara noastră, toate acestea alături de dezvoltarea turismul autohton şi a brandului "Hanul cu Legende" atât la nivel naţional, cât şi la nivel internaţional. "Totul a plecat de la momentul în care am văzut cu ochii noştri cum s-au risipit fondurile SAPARD prin investiţii în pensiuni agroturistice, axate numai pe alimentaţie şi cazare, nu aveau cum să fie viabiabile mai ales că sunt răspândite fără nici o noimă pentru actuala tranziţie prin care trece România, perioadă în care termenul de tranzit este forma de turism sustenabil", ne-a declarat domnul arhitect Ionel-Petru Pop, directorul Administraţiei Hanul cu Legende.
Programul prevede implementarea unei reţele de hanuri şi nicidecum a unei unităţi izolate. Acesta oferă mai multe tipuri de module funcţionale, care se pot dispune în diferite variante planimetrice, adaptate diferitelor locaţii şi posibilităţilor financiare ale investitorului, rezultând astfel tipuri de hanuri considerate în reţea turistică, dar cu activităţi combinate din celelalte domenii economice şi culturale:
• hanul cetate - servicii de alimentaţie publică şi hoteliere;
• hanul club - servicii de alimentaţie publică, hoteliere şi de educaţie, agrement şi sport pentru tineret;
• hanul clinică - servicii de alimentaţie publică, hoteliere şi în domeniul sănătăţii;
• hanul atelier - servicii de alimentaţie publică, hoteliere şi în domeniul producţiei meşteşugăreşti;
• hanul fermă - rezultă din tipurile de hanuri prezentate anterior, la care se adauga locuinţa hangiului şi ferma-gospodăria, cu activităţi agricole de legumicultură, creşterea păsărilor şi a animalelor, cât şi procesarea manufacturiera a produselor agricole.
Performanţa programului „HANUL CU LEGENDE“ constă şi în faptul că utilizarea modulelor funcţionale poate conduce şi la formarea altor tipuri de hanuri, având astfel capacitatea de a se adapta cu o flexibilitate deosebită la solicitările investitorului, la profesionalismul şi capacitatea financiară a acestuia, oferind un suport sustenabil pentru cofinanţări chiar şi prin ajutoare nerambursabile.
Protocolul încheiat între Banca Comercială Română şi ADMINISTRAŢIA HANUL CU LEGENDE - ROMâNIA reprezintă, de asemenea, o premieră şi în domeniul investiţiilor la nivelul IMM-urilor. Astfel:
•S-a stabilit o modalitate de lucru prin care viitorul investitor nu efectuează nici un fel de cheltuială financiară până nu este pe deplin edificat în legătură cu terenul pe care va realiza investiţia, cu finanţarea investiţiei, cu sustenabilitatea afacerii rezultate în urma analizei financiare şi economice, cu managementul şi marketingul afacerii, cât şi cu forţa comercială conferită de reţeaua „HANUL CU LEGENDE” în termeni de marcă, ISO şi alte referiri la standardele europene;
•S-a stabilit o modalitate de lucru capabilă să provoace antreprenoriatul în urma înţelegerii riscului minim de a lucra cu banca, eliminându-se suspiciunea viitorului investitor faţă de politica bancară, teama de credite, teama faţă de o disciplină financiară riguroasă;
•S-a stabilit o modalitate de lucru în care, prin scenarii foarte simple, viitorului investitor şi se prezintă valorile presiunilor financiare în toate fazele de implementare şi de dezvoltare a afacerii, adică de la prima extragere din cont şi până la finalizarea rambursărilor de dobânzi şi credite.
Analizând capacitatea de distribuţie a programului în România, rezultă ca, la un nivel de reprezentare de 1000 de unităţi ce pot fi realizate până în 2015, investiţia totală ar însemna aproximativ 6 mld euro, având capacitatea de a absorbi co-finanţări guvernamentale de 10%, ajutoare nerambursabile de 30%, diferenţa regăsindu-se în resursele proprii şi în resursele bancare ale investitorilor. Pentru comparaţie, co-finanţarea guvernamentală anuală ar înseamnă echivalentul unui tronson de drum modernizat de 80 de km.
sursa:
http://www.euro-invest.ro/magazine/5/10/208