Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Ce Va Atrage La O Masina?
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Divertismentului > Sport > Masini si Motociclete
Carmi
Chiar asa, ce va atrage la o masina? Designul exterior? cel interior?Preferati confortul sau performanta? Puterea sau consumul?Cat de mult influenteaza marca alegerea dumneavoastra?
Cu alte cuvinte care sunt trasaturile esentiale si indispensabile ale unei masini "tari"?
SORIN

Pe mine nu ma atrage nimic... sa aiba roti, motor si un acoperis.

Am o Honda Civic si un 406 iar in Romania am o Dacia din 88'.( o puteti vedea la Natura la manastirea Arnota ).

Si inca Dacie cu aer conditionat. 19.gif 19.gif

Sorin.
bdl
Sa fie destul de spatioasa incit sa nu te chinui cind esti cu una in ea. E naspa ca in mijlocul actiunii sa inceapa fata sa zica "scoate-o repede" si de fapt sa se refere la maneta de viteza.Confuziile astea sint cam..... ma rog, eu atit am avut de spus.
bubu
QUOTE (Carmi @ May 17 2003, 04:07 PM)
Chiar asa, ce va atrage la o masina? Designul exterior? cel interior?Preferati confortul sau performanta? Puterea sau consumul?Cat de mult influenteaza marca alegerea dumneavoastra?
Cu alte cuvinte care sunt trasaturile esentiale si indispensabile ale unei masini "tari"?

Draga Carmi, pe mine ma atrage la o masina atit designul interior cit si la exterior in egala masura.Daca una din aceste 2 lucruri ii lipseste atunci pentru mine masina este incompleta.
Referitor la confort/performanta(sau mai bine spus sportivitate), in momentul de fata inclin sa le aiba cite putin din amindoua, dar in trecut mergeam clar pe sportivitate.O prima cauza in schimbarea mea sint drumurile de la noi.
Putere sau consumul?...clar puterea chiar daca, consuma mult.
Marca conteaza foarte mult pt. mine.
Masina tare, depinde ce intelegi prin asta...dar banuiesc ce vrei sa spui.
1.siguranta
2.putere,design exterior+interior,confort,stabila si usor de condus.
3.spatioasa+viata la bord.
Bineinteles ca am pus un amalgam de calitati, unele se cam bat cap in cap(cum ar fi confortul cu stabilitatea), dar intotdeauna exista solutii de mijloc...cam acolo bat eu.
Carmi
BDl eu una sesizez ca tu ai ce ai cu schimbatoarele......ia marturiseste....ai avut o experienta urata?
Bubu tu vorbeai de o rulota cu reactie?(scuza-mi aciditatea e ok masina ta:))
bdl
Am avut,
Nu asa cum se asteapta lumea dar am avut.Adica am lovit maneta si a sarit din viteza.Cum eram pe buza unei vai (nu prea adinci) am luat-o la vale. Fiind in mijlocul actiunii, normal ca n-am reactionat.Asa ca am avut nevoie de vreo 20 de oameni sa o scot de acolo(masina).
bubu
QUOTE (Carmi @ May 30 2003, 05:40 PM)
Bubu tu vorbeai de o rulota cu reactie?(scuza-mi aciditatea e ok masina ta:))

Ai specificat bine aici, ceva de genul asta tongue.gif
andREI
1. Siguranta - daca nu e sigura si eu mor ce rost au celelalte calitati?

Aici bag:
* airbag-uri frontale, de preferinta in 2 trepte
* airbag-uri laterale
* airbag-uri pentru cap (windowbag)
* ABS cu EBD
* ESP
* ranforsari in portiere
* structura cu deformare programata
-cat mai multe stele la EuroNCAP
Apoi imobilizator electronic, alarma performanta s.a.m.d.

2. Motor: consum si dinamica (sa nu fie gurmand si nici puturos)

3. Confort (spatiu, servo*, aer conditionat, geamuri electrice, oglinzi electrice si incalzite si rabatabile electric s.a.m.d.)

4. Design exterior

5. Design interior


Au fost facute sondaje serioase la romani si cand a venit vorba de siguranta acestia si-au bagat... (banii la cec).
Deci nu sunt surprins. Pai daca mori sau mai rau la ce iti mai folosesc celelalte. Sau "nu mi se intampla mie" ? mda....
bubu
QUOTE (andREI @ Jun 1 2003, 12:56 AM)
1. Siguranta - daca nu e sigura si eu mor ce rost au celelalte calitati?

Corect Andrei, nu e bine sa neglijezi siguranta dar nici exagerat sa fii. Acum depinde si de buget. Daca dispui, e totul ok se poate merge la maxim cu siguranta. Dar cum media la noi este saraca sau relativ saraca atunci nu cred ca siguranta este un criteriu primordial de cumparare a unei masini.
Nici o masina din lume de serie nu este sigura de la viteza de 60-70km/h in sus. Poti sa mori intr-un Mercedes la 70km/h si sa scapi cu un Tico la 100km/h...
andREI
Pai la 6000$ iti iei masina (Ford Mondeo 1995 de ex.) cu ABS si dublu airbag. Si alea frantuzesti au preturi acceptabile. Si unele mai ieftine nemtesti (Opel, VW) gasesti la banii astia.

Sa mori in mercedes la 70 si sa traiesti la 100 in tico....
Pai da se poate dar rar. De ex. daca mori de infarct sau batrenete in mercedes la 70 si daca calci pe un caine la 100 in tico.
Imi pare rau dar comparatia ta e de a dreptul ridicola. Cu conditii egale (adica centura pusa sau nepusa in ambele masini si tipul de accident identic) nu se compara un mercedes cu un tico. Nici macar un A-klasse. Un C-klasse nici atat. Nu sunt de acord cu tine deloc.
Am vazut un bmw lovit frontal cu un tico (tot frontal). bmw-istul nu a avut o zgarietura (desi masina i-a luat foc si a ars) iar tico-istul a murit.
Numai in coditii total diferite poate sa aiba loc ce ai zis tu.
Adica mercedes-ul merge cu 70 si se loveste frontal de un tir care merge cu 130 iar tico=ul loveste in fund un alt tico care mergea cu 10 km/h in plus. Cam asa. Dar ti se pare o comparatie asta?!

Ma rog... prea mult nu am sa scriu pe tema asta. La urma urmei siguranta (sau lipsa ei) ii afecteaza pe cei din masina aceea. Nu pe mine. Treaba lor.
Sunt insa cel putin mirat cand vad cum dau 6500$ pe o solenza care la capitolul siguranta nimic nu are. NIMIC. Si apoi zic ca nu isi permiteau siguranta. Repet: Treaba lor. Sa dea Dumnezeu sa nu aiba nevoie de ea.
bubu
Andrei, bineinteles ca este vorba de accidente diferite.
Ce spui de Mercedes intra frontal intr-un copac la 70km/h si Tico la 100km/h sterge un copac cu laterala si se duce pe cimp(arat wink.gif ) rasturnindu se?
Vroiam doar sa evidentiez ca nu siguranta este pe primul loc cind iti cumperi o masina...atita tot.
Carmi
aahhhh vorbeti de cutia de conserve.......ah tico-ul.....
am remarcat ca nici passaturile nu-s asa dotate cum ar trebui la capitolu siguranta.....la pretu ala..... sad.gif asa ca nu prea consider ca siguranta e lasata deficitara.....fiecare masina cu siguranta ei.nu?si in afara de asta mi se pare ca accidentele frontale sunt destul de putine in comparatie cu restul....(astept rectificari ca nu-s bazata:))
Ma BDL urat moment.....deci sa inteleg ca preferi masinile cu cutii automate sau femile care nu dau de schimbator??
bdl
Da. biggrin.gif
andREI
QUOTE (Carmi @ Jun 2 2003, 08:41 PM)
aahhhh vorbeti de cutia de conserve.......ah tico-ul.....
am remarcat ca nici passaturile nu-s asa dotate cum ar trebui la capitolu siguranta.....la pretu ala..... sad.gif asa ca nu prea consider ca siguranta e lasata deficitara.....fiecare masina cu siguranta ei.nu?si in afara de asta mi se pare ca accidentele frontale sunt destul de putine in comparatie cu restul....(astept rectificari ca nu-s bazata:))

Pfffff....... mda.... teoretic cam asa e.
Poti lua de banii unui passat un laguna II cu 5 stele. SPer ca remediaza domnii de la VAG curand problema.
Mistinguett
Hai sa-mi zic si eu parerea, ca n-o fi foc.

In primul rand sa spun ca pentru mine o masina este ceva cu 4 roti si volan de care invarti ca sa misti rotile. Da, ceva cu directia aici... laugh.gif OK, stiu ca are si motor si alte cele, stiu destul de vag si cum functioneaza acestea dar asta nu ca m-a interesat ci ca vrand-nevrand trebuie sa ascult ce-mi explica sotul meu... Ca altfel, trebuie sa castige si mecanicii o paine. Stiu sa schimb o roata insa.

Asa, deci. In primul si in primul rand, e chestie de estetica la mine. Daca nu-mi place cum arata, poate sa fie Rolls Royce ca nu ma emotioneaza. Nu-mi plac masinile mici-cutiuta, patratoase sau cu spatele ala de zici ca le-a taiat cineva jumatatea din spate. Nu imi placeau nici masinile mari (pe care inca le mai poreclesc "barci") dar dupa ce am petrecut vreo 7 ani intr-un Oldsmobile Cutlass '75 (hehe, clasica deja) si un Lincoln Continental '89 (cred) mi-am schimbat parerea. Imi place stabilitatea lor si spatiul.

Deci, daca trece de testul asta, ne uitam si la putere. Imi plac masinile puternice si imi place viteza (daca nu-s alti tampiti prin jur, si zic asta dupa 1 accident minor in care mi-am rupt gatul totusi) - si asta cu puterea e domeniul "sefului". El stie ce si cum, eu stiu ca au 4, 6, 8 sau cati or fi cilindri - dar nu stiu sa corelez restul de date tehnice. blush.gif (imi place de zambaretul asta).

Si sunt foarte de acord cu andREI ca trebuie sa te uiti si la siguranta - si cum spuneam, v-o zice Stan Patitul. Cu toata nepriceperea mea la masini cand ma uit la teste de fabrica, mi se ridica parul maciuca ce diferenta face de la o masina la alta. Uite, in cazul meu accidentul nu a fost suficient de puternic ca sa declanseze perna de aer (oricum nu avea decat pe partea soferului, s-a intamplat in Lincoln) si aveam si centura de siguranta (ne-a lovit stanga spate, la roata). Dar masina fiind grea si stabila, nu a zguduit-o cum ar fi zguduit un Tico sa zicem (hm...)


Carmi
Pai cu Tico-ul xista anumite zone in care poti circula si mai ales viteze smile.gif la fel ca si la fiecare masina. Unele sunt mai limitative altele mai ingaduitoare.Si mai ales fiecare are sectorul propriu pt care a fost proiectat.Nu prea vad un tico pe coclauri de suv-uri biggrin.gif la fel cum nu vas pontiacuri care sa consume 4-5 l/100km
andREI
Tico-ul are avantajele lui:

pret redus de achizitie
consum f.redus pt. o masina pe benzina
dimensiune reduse -> usor de parcat.

E gandit pentru oras exclusiv si transport de maxim 4 persoane. Nu este gandit pentru viteze mai serioase ori transport de bagaje/alte_chestii_similare decat daca duci maxim 2 persoane.

La dezavantaje primul il consider siguranta pasiva (ca de siguranta activa nu putem vorbi - ABS, TCS, ESP etc.) si anume nici un airbag, nu tu structura deformabila programata, portiere ranforsate etc.

Ca o masina SECUNDARA poate fi foarte bun. Ca singura masina nu.
sorin666
QUOTE (Carmi @ May 17 2003, 04:44 PM)
Chiar asa, ce va atrage la o masina? Designul exterior? cel interior?Preferati confortul sau performanta? Puterea sau consumul?Cat de mult influenteaza marca alegerea dumneavoastra?
Cu alte cuvinte care sunt trasaturile esentiale si indispensabile ale unei masini "tari"?

Orice marca imi place... cu conditia sa fie Opel biggrin.gif
Marime medie, consum cit mai mic si pe motorina daca se poate, calitati dinamice acceptabile, aer conditionat (nu, nu e un lux...)
In rest... nici o preferinta smile.gif
Carmi
Una dintre masinile prietenului meu a fost o corsa model mai vechi cu 2 usi si 90cp .....o regret si acuma...avea pedalier iluminat, jante de aluminiu, spolere si scaune sport si un casetofon cu mini-discuri Sony, consuma destul de putin si avea o "detenta" de zile mari de intrecea la stop un Mercedes....asa ca Sorin666 te inteleg biggrin.gif
Valheru
As putea sa spune ca ma atrag extremele: Bmw525i si 206-le cc, deci eleganta.
Mi_
Apropo de Tico: e o masina de oras. In oras se circula cu maxim 50 km/h deci conteaza sa te salveze din accident pāna īn viteza asta. Desigur, daca nu vine unul de pe contrasens cu 50 km/h īn tine. Oricum, stelele alea Euroncap zic multe.
sorin666
QUOTE (Carmi @ Sep 8 2003, 08:59 PM)
Una dintre masinile prietenului meu a fost o corsa model mai vechi cu 2 usi si 90cp .....o regret si acuma...avea pedalier iluminat, jante de aluminiu, spolere si scaune sport si un casetofon cu mini-discuri Sony, consuma destul de putin si avea o "detenta" de zile mari de intrecea la stop un Mercedes....asa ca Sorin666 te inteleg biggrin.gif

HAHA HA am avut un Corsa GT pina acum 4 ani... cind mi s-a marit familia biggrin.gif
Am facut cu ea Paris - RO de aproape 20 de ori wink.gif
sorin666
QUOTE (Mi_ @ Sep 8 2003, 11:32 PM)
Apropo de Tico: e o masina de oras. In oras se circula cu maxim 50 km/h deci conteaza sa te salveze din accident pāna īn viteza asta. Desigur, daca nu vine unul de pe contrasens cu 50 km/h īn tine. Oricum, stelele alea Euroncap zic multe.

Testele in laborator si realu=itatea sint doua lucruri diferite...
Prefer o masina mai masiva "fara stele" decit o cutie de conserve cu mai multe stele decit roti... sad.gif
(schimb un pic subiectul) Problema la TIco nu e lungimea, ci latimea (serios...) rolleyes.gif
Mi_
Testele de laborator nu se fac de dragul de a da cu masini de ziduri īn laborator.
menthoru'
La o masina ma atrag curbele caroseriei, fluiditatea si continuitatea designului.
sorin666
QUOTE (Mi_ @ Sep 9 2003, 08:53 PM)
Testele de laborator nu se fac de dragul de a da cu masini de ziduri īn laborator.

Ba uite ca da biggrin.gif si pentru reviste destinate neofitilor rolleyes.gif
Mi_
Interesant, iar ingineria e alta stiinta de laborator facuta tot pentru revistele neofitilor, nu ?
marky
La o masina ma atrage in primul rand soferita, iar in caz ca nu e... caracteristicile tehnice.
Tyra
Masina trebuie sa fie super-sport, dar sa aiba si cateva elemente de confort... geamuri electrice, aer conditionat (eventual clima), supart de pus paharele -absolut indispensabil- smile.gif si un sofer talentat, frumos, destept, devreme acasa si care sa ma iubeasca doar pe mine. Ha! Cer prea multe?
sorin666
Nu neaparat, daca esti miss Universe, DA, in celelalte cazuri laugh.gif
Devils
In primul rand, originalitatea....si sa aiba un motor puternic pe care sa il simti cum rage atunci cand apesi pedala de acceleratie. Bineinteles ca conteaza si confortul.
Tyra

Chiar daca masina e urata, daca are jante frumoase, aspectul sare spre bine uimitor de repede.
Tot respectul pentru posesorii care tin la acest detaliu!
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2018 Invision Power Services, Inc.