dead-cat
26 Jul 2005, 10:14 AM
in cadrul unui test facut de ADAC pentru verificarea proprietatilor de rulare, la un viraj la viteza da 65km, Loganul s-a rasturnat.
dupa opinia ADAC chiar si fara ESP virajul n-ar fi trebuit sa prezinte vreo problema majora.
de asemenea a cedat o componenta a caroseriei (bucata dintre geamul lateral fata si parbriz), ceea ce poate duce la micsoarea spatului de supravietuire a pasageriilor in cazul unui accident similar.
inainte de testul ADAC, Loganul se pare ca a avut probleme si la Euro NCAP-Crashtest unde la testul de ciocnire laterala s-a clasat pe ultimul loc din 5 masini testate.
sursa: Spiegel, Süddeutsche
Endgegner
26 Jul 2005, 10:38 AM
Ai uitat sa zici de BILD unde-s si poze cu Rasturnelul
Felina
26 Jul 2005, 10:40 AM
oare de ce nu ma mir?
dead-cat
26 Jul 2005, 10:42 AM
io nu citesc "Bild", ergo nu pot sa-i dau ca sursa
poza cu rasturnarea se gaseste si in
Spiegel
mutulica
26 Jul 2005, 10:42 AM
na... si udne naiba ajunge masina la 65 km pe ora? poate pe drum la vale
abis
26 Jul 2005, 10:46 AM
QUOTE (dead-cat @ 26 Jul 2005, 11:14 AM) |
la testul de ciocnire laterala s-a clasat pe ultimul loc din 5 masini testate |
Care erau celelalte cinci?
Pe sosele circula mii de Loganuri, nu am auzit sa se rastoarne asa cu una, cu doua.
dead-cat
26 Jul 2005, 10:58 AM
BMW 3, Fiat Stilo, A-Klasse Daimler Chrysler, Renault Clio si Logan.
asta la Euro NCAP-Crashtest.
testul facut de ADAC se cheama "testul elanului". cu asta a avut probleme si Mercedes cu A-Klasse acu vreo 10 ani.
Oiski-Poiski
26 Jul 2005, 11:15 AM
dead-cat , mai traieste nenea ala de la volan dupa ce s-a rasturnat masina ?
Arata tare .... inclinata
Ovidius
26 Jul 2005, 11:28 AM
dead-cat, nemtii s-au mai facut de cacao si cu crash-testul la Logan, asa ca nu-i mai cred orice ar zice, mai ales ca au interes mare in defaimarea Loganului care le ia piata la masini seccond, si la cele ieftine (cel putin aici in Romania).
QUOTE |
dead-cat , mai traieste nenea ala de la volan dupa ce s-a rasturnat masina ? |
Imi permit sa raspund eu: in poze nu se vede ca masina s-ar fi deformat astfel incat sa raneasca pe cei dinauntru.
Cla
26 Jul 2005, 12:14 PM
Ei na, Elch(Elan)-Test. Sa fim seriosi, daca ar da un Logan peste asa o namila, ar frâna instantaneu ca n-ar sti ce-i aia.
Daca faceau un slalom realistic printre gropi, precis ca arata altcumva clasamentul
mutulica
26 Jul 2005, 12:52 PM
test facut cu rea vointa... clar!!!
aia de la BMW au mituit pe soferii de test de frica concurentei
dead-cat
26 Jul 2005, 12:52 PM
om trai si om vedea.
ADAC, however, e cam renumit pentru obiectivitate in testele lor.
trebuie sa faci economie la ceva ca sa ajungi la un pret de 7-8000€ pt. o masina noua. ca n-are nivelul de siguranta ale unui BMW cred ca e clar pentru toata lumea.
in ce masura e important, hotaraste fiecare cind cumpara o masina.
p-aci majoritatea sunt interesati de ratunguri in acest domeniu, avind in vedere numarul accidentelor la viteza ridicata (pe autostrazi).
abis
26 Jul 2005, 01:06 PM
QUOTE (dead-cat @ 26 Jul 2005, 01:52 PM) |
ca n-are nivelul de siguranta ale unui BMW cred ca e clar pentru toata lumea |
Proiectantii Logan si-au propus sa atinga trei stele din cinci la testele de siguranta. Pe care le-au obtinut, din cate stiu. Nu are rost sa ne ascundem dupa degete, Logan nu concureaza BMW-ul si nici macar Renault-ul. Se adreseaza altui segment de consumatori.
Ovidius
26 Jul 2005, 01:10 PM
QUOTE |
aia de la BMW au mituit pe soferii de test de frica concurentei |
Clar!
QUOTE (dead-cat) |
p-aci majoritatea sunt interesati de ratunguri in acest domeniu, avind in vedere numarul accidentelor la viteza ridicata (pe autostrazi). |
Din pacate, p-aci (Ro) oamenii nu prea sunt interesati de siguranta masinii. Poate cand or sa apara autostrazile...
Una peste alta, masina are clar nevoie de ESP ca sa fie cat de cat la nivelul unei masini din vest, deoarece este destul de inalta si centrul de greutate este ridicat. Insa asa cum a spus dead-cat, fiecare hotareste singur daca merita sau nu banii.
mutulica
26 Jul 2005, 01:11 PM
ma speriati!
adica logan va deveni masina celor care sar in aer? ca tot nu le pasa daca prind ziua de maine?
dead-cat
26 Jul 2005, 01:18 PM
in crash-test au obtinut:
3 stele din 5 la protectia pasagerilor
1 stea din 5 la protectia pietonilor
3 stele din 5 la protectia copiilor pe scaune speciale in spate.
asta la testul NCAP. cu exceptia pietonilor, rezultatul e satisfacator, asta zice si ADAC.
descrierea testului
aici (in germana).
testul l-a care s-a rasturnat e "testul elanului", un test diferit.
manevra efectuata e una de evitare a unei coliziuni la viteza de 65km/h.
aia de la ADAC zic ca nu-i mare problema evitarea rastrurnarii in ziua de azi, datorita sistemului ESP. dar chiar si fara ESP, masina ar trebui maxim sa iasa de sub controlul soferului, dar nu sa se rastoarne. e exact acelasi test cu care A-Klasse a avut probleme in anii '90.
janta s-a "agatat" in asfalt ceea ce a dus la rasturnare, scrie in rezultatul testului.
Oiski-Poiski
26 Jul 2005, 03:11 PM
E clar, indiferent de unde ma pocneste frontal sau lateral capul imi ramane intreg
.
frontal din 16 puncte a obtinut 8
lateral din 16 puncte 11
protectia pietonilor nu se mai pune, astia si asa fug ca iepurii printre masini
ei tot mi-as cumpara un Logan insa in RO nu aici unde 65 km e nimica toata (unii merg si prin oras cu atata
) sa nu mai vorbesc pe autostrada sau strada nationala .
abis
26 Jul 2005, 03:25 PM
Viteza maxima e pe la 162-175 km/h, in functie de model. Pentru autostrazile din Germania este, probabil, destul de putin. Dar, repet: Logan nu a fost proiectata pentru Germania, ci pentru Europa de Est, Rusia, America Latina, Turcia, nordul Africii, China. Faptul ca se vinde in Europa Occidentala mai bine decat au anticipat producatorii a luat pe multi prin surprindere.
dead-cat
26 Jul 2005, 03:32 PM
ideea e, pentru vinzarea in occident, renault ar trebui sa ofere un "upgrade package" ce ar trebui sa contina cel putin ESP. cu restul deficientelor se poate trai (daca pretul e OK) dar sigur nu vrea nimeni sa se rastoarne pe autostrada la o manevra de evitare a unei coliziuni, care numai rare nu sunt.
cum in multe tari din europa exista o limita de viteza (120-130 km/h) pentru autostrazi, un top speed de 160-170 chiar e suficient.
mutulica
26 Jul 2005, 04:07 PM
asta cu testul elanului pare o manevra destul de .... cascadoristica
ma indoiesc ca in realitate trage cineva de volan in acelasi mod... de obicei, elanul ramine pe capota fata si moare putin deoarece la protectia pietonilor masina are punctaj minim
dead-cat
26 Jul 2005, 04:16 PM
imagineaza-ti un camion olandez de 40t tragind o frina brusca pe autostrada in loc de elan...
Olaf
26 Jul 2005, 08:42 PM
Si tu tragi de volan si intri cu elan in camionul german care ruleaza in paralel tine.
mutulica
26 Jul 2005, 11:15 PM
QUOTE (dead-cat @ 26 Jul 2005, 06:16 PM) |
imagineaza-ti un camion olandez de 40t tragind o frina brusca pe autostrada in loc de elan... |
din inertie camionul isi va continua deplasarea pina la oprire... in timp ce loganul sau orice alta masina as conduce are la rindul ei timp sa opreste... care este
ilie
26 Jul 2005, 11:21 PM
Au dat la tv mai devreme aceste date despre Logan. ei (adacu) spuneau ca rasturnarea s-a produs datorita reglajului defectuos al unei roti, neavand esp. s-a rasturnat doar odata pe capota.
Eu am mers cu masina asta la teste, este instabila, e prea ridicata, consuma prea mult, calitate pret=asa si asa, daewoo cielo/nexia e mai buna la toate capitolele. Masina Logan a fost proiectata integral in Franta.
dead-cat
27 Jul 2005, 06:53 AM
ADAC, care se ocupa cu siguranta circulatiei de ani de zile a hotarit cu mult timp in urma ca testul elanului e relevant. eu ii cred pe ei.
mutulica
27 Jul 2005, 07:35 AM
eu nu am de gind sa imi cumpar Logan. deci nu ii cred pe ADAC
abis
27 Jul 2005, 08:28 AM
Reprezentantii Renault spun ca
in Suedia Logan a trecut testul.
mutulica
27 Jul 2005, 08:56 AM
se pare ca nemtii au nervii mai nervosi decit suedezii... si ca pina la urma e vorba de imagine, marketing... etc...
dead-cat
27 Jul 2005, 09:19 AM
in mod sigur testul o sa fie repetat, asa ca, stay tuned.
QUOTE |
eu nu am de gind sa imi cumpar Logan. deci nu ii cred pe ADAC
|
nici io, ca nici n-am permis valabil.
desi, daca as avea permis si bani, probabil mi-as lua un Z3 2nd hand...
mutulica
27 Jul 2005, 09:21 AM
cit e un z3? si eu mi-as lua unul...
dead-cat
27 Jul 2005, 09:27 AM
ma uitai azi pe autoscout24. unul din '97-99 undeva intre 8 - 12 000€ de la comerciant, cu 1 an garantie.
abis
16 Sep 2005, 09:12 AM
Nemtii de la ADAC au recunoscut:
Logan nu are probleme de stabilitate.
Rasturnarea de la testul acela atat de comentat s-a datorat uzurii accentuate a anvelopelor din cursul testelor anterioare, uzura care nu poate apare in cazul unei utilizari normale a masinii.
March
23 Oct 2007, 11:13 AM
Dacia Logan, banuita ca ar avea probleme la directie
mutulica
23 Oct 2007, 11:51 AM
adica? se vinde prea tare, si e rost sa schimbe directia?
din pacate, chiar daca nu le recunosc, toti au probleme tehnice, mai mari sau mai mici...
Ovidius
23 Oct 2007, 03:34 PM
Dar de ce nu spune explicit ce probleme ar avea? Asa o sa spun si eu ca ii banuiesc pe ei ca ar fi luat bani de la concurenta Loganului ca sa publice articolul asta, nah
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,
click aici.