Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Afaceri Virtuale - Joc Educativ
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Dezbaterilor: Stiinta si Cultura > Exploratorium > Afaceri si economie
Pagini: 1, 2, 3
actionmedia
Cochetez de ceva vreme cu ideea de a lansa aici pe han un joc educativ in domeniul afacerilor. Pentru ca nu vreau sa ramana doar la stadiul de idee, m-am gandit sa deschid acest topic si sa incepem sa lucram la regulament.
Spun sa lucram pentru ca nu am de gand sa il concep singur ci impreuna cu alti forumisti interesati de aceasta idee. Chiar daca e o mare ceata la mine in cap si nu am inca un plan bine definit am ziz ca cel mai bine ar fi sa lansez ideea si sa astept ajutor.
Am stat in cumpana unde sa postez acest joc, aici sau la jocurile hanului si am decis ca e mai bine sa fie aici.
Cred ca putem deja sa demaram inscrierile pentru acest joc, chiar inainte de a stabili regulile jocului. Cu cat sunt mai multi cu atat mai bine.

Pe acest thread propun sa concepem si sa discutam regulamentul, de asemenea tot aici putem face si inscrierile, precum si eventuale comentarii sau contestatii pe parcursul jocului.
Cred ca cel mai bine ar fi ca jocul propriuzis sa se desfasoare pe un thread separat pentru a fi mai usor de urmarit.

Inca nu m-am hotarat daca vom cunatifica in vreun fel performantele jucatorilor si daca vom stabili vreo ierarhie. Depinde foarte mult de regulamentul jocului.

Ga idee generala acest joc ar avea rolul de a stimula spiritul intreprinzator si gandirea inovativa, gandirea out of the box. De asemenea m-am gandit sa fie un joc de interactiune intre participanti. De aceea inca nu vad o modalitate de cuantificare.

O alta problema la care ma gandesc este, daca sa introducem in acest joc o componenta aleatorie simpla (gen aruncarea cu zarul) si sa il asemanam cu Monopoli sau sa mergem strict pe imaginatia fiecaruia si pe inovatie. Prima varianta ar fi mai simplu de urmarit si de cuantificat pe cand a doua ar face jocul foarte interesant dar foarte apropiat de o joaca de copii si foarte greu de arbitrat. De fapt daca mergem pe varianta imaginatiei, ar trebui probabil un arbitru.

Astept pareri si inscrieri. Pana una alta ma voi gandi la o varianta de joc.

actionmedia
Mda, vad ca pana acum nu s-a ingesuit nimeni, nici la inscris nici la citit.
Am mai avut ceva ragaz sa reflectez si cred ca jocul va trebui sa fie un fel de RPG. Un role playing game. Fiecare dintre cei care se inscriu isi vor alege un rol si vor juca acel rol pana la finalul jocului.
Din punct de vedere al implicarii in afaceri vor fi doua tipuri de roluri:
1. Rol "activ" in afaceri virtuale - acesta chiar va derula afaceri si va manipula bani si resurse virtuale.
2. Rol "support" - un afacerist nu va intra in contact doar cu alti afaceristi ci va avea nevoie de bancheri, judecatori, politisti, avocati, simplii cetateni, angajati, agenti imobiliari, agenti de asigurari etc.
I-am spus rol support si nu secundar sau pasiv pentru ca desi nu se implica direct in afaceri poate juca un rol important in derularea jocului, de exemplu un politist sau un judecator poate aresta pe unul din ceilalti jucatori daca acestia incalca regulile.
Pentru moment voi defini rolurile active si ii invit si pe altii sa adauge orice astfel de rol daca cred de cuviinta ca s-ar potrivi.
Roluri active:
1. Investitorul pe piata de capital - poseda sume importante de bani (bani proprii sau inprumutati) pe care le investeste cu precadere pe piata financiara (actiuni si obligatiuni). Isi asuma riscuri mari, astazi poate fi putred de bogat, maine sarac lipit. Va castiga in special ca urmare a cresterii valorii titlurilor, din dividende precum si din speculatii.
2. Proprietarul sau investitorul in proprietati imobiliare. Isi asuma riscuri mai mici si cauta castigul pe termen lung. Va castiga bani din cresterea valorii imobilelor sau din chirii.
3. Patronul sau proprietarul unei mici afaceri, va castiga din dezvoltarea afacerii si din salariul de manager.
4. Managerul - manager de companie mare, cu salariu foarte mare. Nu desfasoara afaceri in nume propriu ci numai in numele unei companii. Va castiga din salariu, bonificatii si dividende.
5. Intreprinzatorul - este omul care se foloseste de banii altora pentru a construi afaceri de anvergura, se aseamana intrucatva cu managerul doar ca actioneaza in nume propriu. Se aseamana si cu patronul, doar ca afacerea este ceva mai mare si nu este deplin proprietar. Se aseamana si cu investitorul pentru ca detine cota parte in afacere. Castiga din, cresterea afacerii, dividende, salariu
6. LiberProfesionistul - un om care stapaneste foarte bine o meserie si care o practica pe cont propriu, asta implicand ca isi cauta singur cumparatori pentru produsele sau serviciile sale. Castiga din comenzi, e propriul stapan.
7. Vanzatorul - desi initial l-am vazut la roluri support cred ca se potriveste mai bine aici pentru ca poate castiga bani foarte multi din comisioane. Se refera la acel om care incheie contracte importante pentru companiile mari, nu la orisice fel de vanzator. Acest om castiga in special din comision si din salariu. El poate interveni atat pe piata de capital cat si pe cea imobiliara ca investitor, daca binenteles nu cheltuieste banii pe altceva.

Acestea ar fi principalele roluri active. Acesti oameni manipuleaza sume importante de bani si cantitati importante de resurse. Ei sunt cei care fac afacerile. Daca credeti ca s-ar cuvenii si altii alaturi astept propuneri.
Pentru ca este un joc de afaceri virtual oricine poate juca oricare din aceste roluri, nefiind necesara experienta.
De asemenea se admit si combinari de roluri, de exemplu Patron-Investitor sau orice fel de astfel de combinatie.
Sper ca dupa ce am afisat aceasta lista sa vad mai mult entusiasm.
ilie
interesant. incearca sa-l faci din pasi simpli.

ce e aia gandire out of box?
cociuba
si eu sunt interesat rolleyes.gif , daca reusiti sa puneti jocul pe picioare wink.gif
actionmedia
QUOTE (Freemann @ 14 May 2005, 06:53 AM)
ce e aia gandire out of box?

adica fara limite sau cu cat mai putine limite.
De exemplu evitarea unei gandiri de genul "Nu pot sa fac asta pentru ca nu am bani"
Cu cat sunt mai multe reguli cu atat se limiteaza inventivitatea.

Multumesc pentru sfat. Si eu incerc sa gasesc o modalitate de simplifica pasii.

M-am mai gandit peste week-end si cred ca este necesara si o componenta aleatorie simpla care sa genereaze evenimente independente sau autonome de actiunile jucatorilor.
Pentru asta putem folosi un site www.random.org care ne poate oferi online tot felul de numere sau tabele cu numere aleatoare.
Ceea ce putem face aleator ar fi o lista de parametri care ar fi de folos diversilor afaceristi, gen: dobanda bancara, indicele bursei, valoarea actiunilor, cursul de schimb, populatia comunitatii, somaj, etc. O sa ma gandesc mai incolo la o lista completa cu astfel de paramentrii.
Deocamdata propun ca locatia sa fie un oras virtual numit Ancopolis. Ancopolis este un oras al statului Hancutia, a carui moneda este Hanul, iar subdiviziunea este Centima.
Populatia la inceputul jocului este de 2000 de locuitori. Aceasta populatie poate creste pe masura ce cresc investitiile si locurile de munca. Din cei 2000 de locuitori doar 955 lucreaza sau au afaceri, restul sunt copii, studenti, pensionari, femei casnice sau someri.
Somerii sunt in numar de 67, studentii in numar de 20, iar femeile casnice in numar de 98 - in total 185 de oameni cu potential de a deveni angajati
In Ancopolis exista o gradinita, o scoala generala, un liceu, o policlinica, un tribunal, primaria, sectia de politie si o biserica. In toate aceste institutii lucreaza 55 de oameni. Veniturile lunare ale acestor slujbasi totalizeaza 3.000 Hani
Eh acum incepe greul. Ar trebui sa definesc afacerile particulare dar ma gandeam ca aici poate interveni fiecare cu idei. Propunerile mele ar fi:
- Banca
- Brutarie
- Piata agroalimentara
- Bacanie (pot fi mai multe)
- Tutungerie
- Ferma de cereale
- Ferma de animale
- Mina (fier, carbune, bauxita)
- Agentie imobiliara
- Agentie de turism
- Hotel
- Abator
Si lista poate continua.
Orasul fiind mic, numarul afacerilor si dimensiunile acestora sunt limitate. Pana una alta trebuie sa vedem numarul inscrisilor. Daca acesta este prea mare comparativ cu dimensiunile orasului atunci vom vrevedea parametrii de inceput.

Ca regula generala. Un jucator activ (afaceristi) trebuie sa se inscrie de la inceput. Pentru jucatorii cu rol secundar, nu este necesara o inscriere prealabila, ei pot intra oricand in joc ca unul din cei 955 sau cati or fi la vremea respectiva de angajati. Acestia, pot urca pe scara sociala devenind oricand jucatori activi, prin investitiile sau intreprinderile pe care le fac.

Data limita a inscrierii o vom stabili in momentul in care va fi finalizat regulamentul.

sweatingbullets.gif Uf. Greu mai e. Nu stiam in ce ma bag. rolleyes.gif
actionmedia
Cred ca am nevoie de ajutorul unei minti mai organizate decat mine. La mine in cap e un haos total si mi-e teama ca putini vor intelege ce pun la cale.

Hai ca incet-incet voi incropi un plan.
Pana acum am definit tipul jocului, personajele, locatia si resursele umane.

Acum voi pune la punct modul de desfasurare.
Propun ca acest joc sa se desfasoare pe principiul periodicitatii. Vom avea doua perioade distincte dupa care ne vom ghida.
Prima perioada este trimestrul care in timp real se identifica cu o saptamana.
A doua perioada este anul care in timp real se identifica cu o luna (de fapt cu 4 saptamani)

La sfarsitul fiecarei perioade vor exista raportari de cifre economice.
De exemplu, la sfarsitul fiecarui trimestru, se va sti populatia orasului, inflatia, somajul, valoarea terenurilor, etc.
In fiecare trimestru pot avea loc cel mult 2 "evenimente neprevazute" care pot fi cu caracter pozitiv sau cu caracter negativ pentru jucatori. Exista si posibilitatea ca intr-un trimestru sa nu aiba loc nici un eveniment neprevazut.
O alta sarcina de a mea este de a face o lista cu astfel de evenimente. Apoi, prin metoda numerelor aleatoare se vor alege 0, 1 sau 2 astfel de evenimente la inceputul fiecarui trimestru si vor fi anuntate jucatorilor, impreuna cu consecintele.
Ma gandesc daca ar fi posibil ca anumite actiuni ale jucatorilor in perioada anterioara sau chiar in trimestrul cu pricina, pot sa amplifice sau sa diminueze consecintele, dar cred ca ar fi destul de complicat. O sa ma mai gandesc daca este posibila o astfel de abordare.
Ca exemplu de eveniment neprevazut: de exemplu - "Greva CFR" sau "Ploi torentiale" sau "Scaderi spectaculoase la bursa" etc.

In fiecare trimestru jucatorul poate sa actioneze sau sa nu intreprinda nimic. Este alegerea lui. Actiunea presupune in special interactiunea cu ceilalti jucatori sau cu "arbitrul". Netransmiterea nici unui mesaj in timpul unui trimestru inseamna incactivitate. Afacerile pot sa mearga si fara sa se implice prea tare, dar pentru a ne apropia si mai mult de lumea reala, dupa al 3-lea trimestru de incativitate, averea personala, va suferi o penalizare intre 0 si 3% trimestrial (tot aleator).

Pentru a simula si factorul timp limitat, trebuie sa restrictionam opertiunile pe care le poate efectua un jucator in timp de un trimestru. Cel mai corect cred ca ar fi ca maximum de operatiuni sa fie 5. Faptul ca un jucator este restrictionat la 5 operatiuni, asta nu inseamna ca nu poate delega pe altcineva sa faca si alte operatiuni in locul lui. Delegarea este echivalenta cu o operatiune si costa bani in functie de calificarea persoanei delegate. De asemenea, apare un risc proportional cu calificarea persoanei delegate, ca unele opertiuni sa esueze.

Ce operatiuni poate face un om de afaceri? Probabil ca asta este intrebarea de 1.000.000 de Dolari. Pai asta ramane la latitudinea fiecaruia. Poate sa vanda, sa cumpere sa ia sau sa dea bani cu imprumut, sa angajeze, sa delege, sa dea in judecata, sa isi ia concediu, sa incheie parteneriate (sa se asocieze cu alti jucatori) si multe altele pe care mintea vi le neascoceste. Ideea este ca pentru majoritatea acestor actiuni este nevoie sa obtina acordul cel putin unui alt jucator, adica pana la urma o "operatiune" esuata ar putea fi ceva normal.
Regula generala pentru interactiunile dintre jucatori: cel care lanseaza o propunere trebuie sa precizeze termenul in care asteapta raspuns (in acest trimestru, in trimestrul urmator, etc). Daca jucatorul vizat nu a raspuns in tremen, operatiunea se considera esuata.
Vo exista 2 tipuri de interactiuni:
1. Interactiuni Publice - se fac pe threadul jocului in vazul tuturor.
2. Interactiuni Secrete - se fac prin PM cu conditia respectarii unor reguli:
- Sa anunte in prealabil pe thread ca va interactiona in secret cu personajul X si termenul in care asteapta raspuns.
- La finalul termenului, trebuie sa faca publice discutiile, cu exceptia cazului in care publicarea acelor informatii ar afecta diverse afaceri pe care doreste sa le intreprinda in viitorul apropiat. In acest caz va anunta termenul la care va face publice discutiile.

In cazul in care un jucator este banuit de incalcarea regulilor, acesta poate fi dat in judecata. unsure.gif habar nu am cum sa simulez chestia asta. Trebuie sa ne mai gandim.

unsure.gif Sunt curios daca s-a inteles ceva pana acum si daca nu cumva e prea complicat de urmarit acest joc. o sa incerc sa fac un rezumat al regulamentului.
actionmedia
Fragment de regulament

1. Generalitati

Denumirea - Ancopolis - Afaceri Virtuale - Joc educativ si interactiv de afaceri
Locatia - Ancopolis - oras virtual al statului Hancutia
Moneda - Hanul cu subdiviziunea Centima

2. Mod de Desfasurare

................. (inca nu stiu cum vom incepe)

Jocul se va desfasura pe principiul periodicitatii si vor exista 2 tipuri de perioade fiecare perioada cu raportarile sale specifice:
1. Perioada mica - trimestrul - corespunde unei spatamani in plan real
2. Perioada mare - anul - corespunde 4 saptamani in timp real.
La sfarsitul fiecarei perioade se vor face raportari specifice care vor modifica variabilele jocului. Variabilele jocului se vor modifica aleator sau directionat in functie de particularitatile fiecarei variabile.

Pe parcursul unui trimestru, fiecare jucator, va avea posibilitatea de a interactiona cu alti jucatori de maxim 5 ori, cu scopul de a modifica variabilele jocului in favoarea sa.
Interactiunea poate fi publica sau secreta. Interactiunea secreta trebuie facuta publica dupa ce obiectivele ei au fost atinse.
Modul cum interactioneaza fiecare tine de imaginatia respectivului jucator.

............ (cred ca mai trebuie adaugat ceva)

3. Personajele

QUOTE
1. Investitorul pe piata de capital - poseda sume importante de bani (bani proprii sau inprumutati) pe care le investeste cu precadere pe piata financiara (actiuni si obligatiuni). Isi asuma riscuri mari, astazi poate fi putred de bogat, maine sarac lipit. Va castiga in special ca urmare a cresterii valorii titlurilor, din dividende precum si din speculatii.
2. Proprietarul sau investitorul in proprietati imobiliare. Isi asuma riscuri mai mici si cauta castigul pe termen lung. Va castiga bani din cresterea valorii imobilelor sau din chirii.
3. Patronul sau proprietarul unei mici afaceri, va castiga din dezvoltarea afacerii si din salariul de manager.
4. Managerul - manager de companie mare, cu salariu foarte mare. Nu desfasoara afaceri in nume propriu ci numai in numele unei companii. Va castiga din salariu, bonificatii si dividende.
5. Intreprinzatorul - este omul care se foloseste de banii altora pentru a construi afaceri de anvergura, se aseamana intrucatva cu managerul doar ca actioneaza in nume propriu. Se aseamana si cu patronul, doar ca afacerea este ceva mai mare si nu este deplin proprietar. Se aseamana si cu investitorul pentru ca detine cota parte in afacere. Castiga din, cresterea afacerii, dividende, salariu
6. LiberProfesionistul - un om care stapaneste foarte bine o meserie si care o practica pe cont propriu, asta implicand ca isi cauta singur cumparatori pentru produsele sau serviciile sale. Castiga din comenzi, e propriul stapan.
7. Vanzatorul - desi initial l-am vazut la roluri support cred ca se potriveste mai bine aici pentru ca poate castiga bani foarte multi din comisioane. Se refera la acel om care incheie contracte importante pentru companiile mari, nu la orisice fel de vanzator. Acest om castiga in special din comision si din salariu. El poate interveni atat pe piata de capital cat si pe cea imobiliara ca investitor, daca binenteles nu cheltuieste banii pe altceva.



Restul datelor sunt inca in lucru. Mai trebuie sa elaborez:
1. Lista evenimentelor neprevazute.
2. Lista companiilor deja existente.
3. Lista variabilelor aleatoare
4. Lista variabilelor ce tin de fiecare jucator.
unsure.gif
Si mai ziceti si voi ca nu mai stiu.

cociuba
problema care se pune e ca jocul la care te-ai gandit pana acum e cam complicat..., de aceea eu as sugera un gen de monopoly dar cu influente aleatoare (scaderi ale preturilor, sau cresteri ,etc) si abia apoi pe parcurs sa dezvolti jocul. mi se pare prea complicat... wink.gif
actionmedia
QUOTE (cociuba @ 16 May 2005, 03:18 PM)
problema care se pune e ca jocul la care te-ai gandit pana acum e cam complicat..., de aceea eu as sugera un gen de monopoly dar cu influente aleatoare (scaderi ale preturilor, sau cresteri ,etc) si abia apoi pe parcurs sa dezvolti jocul. mi se pare prea complicat... wink.gif

Si eu ma gandeam la o dezvlotare progresiva a jocului. problema cu jocurile de tip monopoly este ca sunt prea limitate. Si ar fi dificil de jucat aici pentru ca trebuie sa astepti mereu sa iti vina randul, trebuie sa astepti dupa altii. De aceea m-am gandit la sistemul asta. De periodicitate in care poti sa si actionezi sau poti sa stai degeaba.

Hai sa va dau un exemplu de ce are de facut un jucator:
1. Se inscrie in joc si va avea un capital de pornire stabilit in functie de personajul pe care si-l alege dar si cu o componenta aleatoare (nici in viata reala nu porneste cu sanse reale). Sa zicem ca actionmedia se incrie in joc ca investitor. Are un capital de 50.000 de hani depusi la banca cu o dobanda anuala de 1,5%. Are optiunea de a investi la bursa.
2. Optiunile de plasament ale lui actionmedia ar fi:
- "Actiuni" cotate la bursa - le tratam la modul general si vor exista raportari trimestriale (aleatorii) ale valorii portofoliului
- "Obligatiuni" - dobanda de 3% pe an.
- "Fonduri Mutuale - la fel ca si actiunile cotate doar ca au rata de crestere mai mica
- "Societati Locale" (cotate sau necotate) - pentru cele necotate poate achizitiona actiuni doar prin negociere directa. Pentru cele cotate doar prin broker. Societatile locale sunt nominalizate.
- "Depozite Bancare"
- "Speculatii" - brokerul va realiza aceste speculatii

(Pe masura ce jocul se dezvolta, poate creste si numarul optiunilor. Daca unul din jucatori devine patron de banca poate veni cu tot felul de oferte interesante.)

3. Sa spunem ca in urma discutiei cu Brokerul actionmedia a ajuns la urmatorul protofoliu in primul trimestru:
20% Actiuni, 15% Fonduri Mutuale, 10% Obligatiuni si 15% speculatii, 40% depozite bancare.

De aici incolo actionmedia poate sa nu se mai implice. Are un venit constat de 75 hani pe trimestru (din dobanzi) + 225 hani pe an (din obligatiuni) + un venit variabil trimestrial din speculatii + anual din dividende (in pricipiu mai mari desi uneroi pot fi si pierderi).
In plus un alt indicator este averea personala care insumeaza si valoarea curenta a actiunilor.
actionmedia are si cheltuieli.

4. Acum sa spunem ca cociuba este un intreprinzator care vrea sa deschida o afacere cu calculatoare in Ancopolis si ii cere lui actionmedia sa investeasca in afacerea respectiva. Urmeaza o negocierere si in cele din urma actionmedia isi modifica portofoliul incluzand si "Calculatorul Vesel" compania lui cociuba.

Si uite asa am facut o afacere.
cociuba
dar eu cui vand calculatoarele? si la ce pret, caci imi trebuie o piata pentru asta?
actionmedia
QUOTE (cociuba @ 16 May 2005, 04:22 PM)
dar eu cui vand calculatoarele? si la ce pret, caci imi trebuie o piata pentru asta?

Pai sunt aproximativ 600 de familii in Ancopolis. Cam mica piata, dar tu nu fabrici calculatoarele ci comercializezi. De cumparat ti-l cumperi de la "export" adica din afara sistemului (arbitrul ti le va vinde), in timp ce cumparatorii vor fi fie alti jucatori, fie jucatori virtuali (reprezentati tot de arbitru).
Pretul ti-l stabilesti singur. Poti de exemplu sa il iei cu 100 hani si sa il dai cu 200, numai sa gasesti cumparatori.

Banuiesc ca iti dai si tu seama ca afacerea cu calculatoare nu e cea mai fericita abordare in aceste conditii, dar daca tu vrei sa investesti in asta, iar actionmedia iti acorda credit, nu te opreste nimeni sa o faci. Afacerile nu insemana doar castig, mai inseamna si pierdere, faliment, chestii de-astea. Binenteles ca se poate intampla ca freeman sa deschida o fabrica de masini si populatia sa se dubleze, in acest fel iti creste si tie afacerea.

Ai prins ideea rolleyes.gif
cociuba
da actionmedia inteleg, ce nu inteleg e ce nevoi poti sa satisfaci, caci populatia are nevoie de casa,mancare,haine,etc... deci gradul de complexitate al jocului e urias... wink.gif


ps: hai ca vin si eu cu o idee: tranzactii virtuale la bursa de valori bucuresti,dupa cate imi amintesc chiar aici-click este un program prin care poti sa cumperi si sa vinzi actiuni avand la baza realitatea...ce zici? unsure.gif
ilie
Repet , pentru a se putea juca un astfel de joc aici, ar trebui sa fie relativ simplu, cu un regulament usor , plasat la inceput.
Daca se complica sau se dezvolta foarte mult, cine va dori sa intre peste 3 luni, nu va reusi, cu toata bunavointa.
Poate ceva bazat pe un algoritm ca monopoly, cu ceva cifra pe care o obtine aleator participantul de pe un site gen random(si se si inregistraaza asta undeva in joc).
Dupa ce a obtinut cifra (ca al zar), jucatorul face pasii respectivi, si de exemplu trebuie sa vanda actiuni la alt jucator, sau face licitatie cu ceilalti jucatori. Sau trebuie sa cumpere ciment din India, la un pret prea mare, dar e musai ca e obligat...
actionmedia
QUOTE (cociuba @ 17 May 2005, 01:15 AM)
da actionmedia inteleg, ce nu inteleg e ce nevoi poti sa satisfaci, caci populatia are nevoie de casa,mancare,haine,etc... deci gradul de complexitate al jocului e urias... wink.gif

Da, asta cam asa este, dar pe tine te intereseaza afacerile tale. Celelalte nevoi sunt considerate satisfacute implicit de alti jucatori.
Pasii de urmat sunt simplii.
1. Inscriere si definire profil
2. Administrare portofoliu
3. Interactiune cu alti jucatori.
In rest nu faci nimic altceva. Pana la urma este un joc decizional. Ai de luat o decizie. In plus trebuie sa fii invantiv. Daca stai pe loc stagnezi daca te misti, cresti.

QUOTE
ps: hai ca vin si eu cu o idee: tranzactii virtuale la bursa de valori bucuresti,dupa cate imi amintesc chiar aici-click este un program prin care poti sa cumperi si sa vinzi actiuni avand la baza realitatea...ce zici?


E o idee foarte buna dar pentru un alt joc.
Putem organiza aici o competitie de acest gen pe termen limitat sa vadem care este cel mai abil investitor de exemplu.


QUOTE
Repet , pentru a se putea juca un astfel de joc aici, ar trebui sa fie relativ simplu, cu un regulament usor , plasat la inceput.


Da stiu asta este o problema, pana acum am reusit doar sa complic lucrurile mai mult in loc sa le simplific.

QUOTE
Dupa ce a obtinut cifra (ca al zar), jucatorul face pasii respectivi, si de exemplu trebuie sa vanda actiuni la alt jucator, sau face licitatie cu ceilalti jucatori.


Tocmai ca asta am vrut sa evit, aceea de a impune o actiune sau de a restrictiona aria de actiune. Intentia mea era de a lasa actiunile la latitudinea jucatorului, asa cum este si in viata reala.

Marcus
Eu nu ma pricep aproape deloc la afaceri dar m-as implica intr-un astfel de joc daca s-ar mai simplifica lucrurile. Si chiar daca nu, poate, poate, voi lua si eu un rol "support", ceva mai simplu.

Jocul asta e foarte interesant, de aceea propun popularizarea lui la Han. Eu am intrat aici intamplator, accesand linkul din semnatura lui cociuba. Voi introduce si eu un astfel de link in semnatura. smile.gif Felicitari lui actionmedia pentru ideea unui astfel de joc, daca se va reusi punerea lui "pe picioare", va fi ideal.

P.S. Multumesc pentru mentionarea sitului care genereaza numere aleatoare, am cautat si eu asa ceva (mi-a trebuit in turneul de sah de la Hanu Ancutei) si nu am gasit ceva satisfacator.
Olaf
Acum am vazut si eu subiectul...
Felicitari.
Ma inscriu si eu, desi nu stiu inca ce vreau sa fiu...
bdl
Daca apare pe lista afacerilor si bordelul, poate ma bag si eu....chiar daca sint singurul client la el si tot nu-l las sa dea faliment.... spoton.gif
Olaf
Intrebare: cine monitorizeaza averile jucatorilor? Asta poate deveni foarte complicat, la un moment dat, daca nu este facut automat, cumva...
bdl
Tot eu.... ca sa am bani sa ma duc la bordel..... devil.gif spoton.gif
Endgegner
Count me in....nu la bordel, la joc rolleyes.gif
actionmedia
QUOTE (Olaf @ 18 May 2005, 02:55 PM)
Intrebare: cine monitorizeaza averile jucatorilor? Asta poate deveni foarte complicat, la un moment dat, daca nu este facut automat, cumva...

Buna intrebare. Iata un rol secundar foarte important: Contabilul, si de asemenea un cost suplimentar pentru un participant, tinerea contabilitatii. Prin urmare pot exista jucatori care sa faca bani tinand contabilitatea celorlalti jucatori.
Binenteles ca daca vreun jucator vrea sa-si tina singur contabilitatea, nu are de cat. Pana la urma ne bazam pe buna credinta in declaratii la fel ca si in viata reala. Cine triseaza si e prins, se stie ca face parnaie.

Special pentru BDL, in Hancutia, prostitutia se poate desfasura legal. Prin urmare, un bordel in Aancopolis ar putea fi binevenit. Trebuie insa sa platesti taxele la stat cool.gif .
Chiar! Care sa fie taxele?

Va multumesc tuturor celor care ati pus umarul la popularizarea acestui joc si imi cer scuze fata de toata lumea ca in ultima vreme nu am mai avut timp sa ma ocup de el. Daca aveti idei, puteti sa vi le exprimati aici in voie, poate ca pana la urma va iesi ceva.
Olaf
Pai in viata reala, banca face un fel de arbitraj, si te impiedica in oarecare masura sa cheltui mai mult decat ai... Bineinteles, exista o limita in care poti depasi, dar cu repercursiuni. Deci, sa spunem ca arbitrul ar face o verificare periodica a jucatorilor, iar in cazul in care si-au depasit fondurile vor avea penalizari (pana la privarea de "libertate") (ufff, mi-e deja mila de arbitrul asta cry.gif )
bdl
Le platesc hombre,
Ca sint cetatean model.....cine vine sa le stringa? wink.gif
actionmedia
Sa nu credeti ca am uitat de joc. In ultima vreme am fost ceva mai ocupat si nu am mai avut timp sa ma gandesc la regulament si nici sa fac acele liste de care pomeneam mai devreme.
Pentru ca o vreme s-ar putea sa fie tot la fel si mai ales pentru ca majoritatea celor care au raspuns pozitiv la apelul meu au opinat ca regulamentul in forma propusa de mine ar face ca acest joc sa fie foarte complex, vin cu o alta idee:
Putem merge pe o varianta de tip "board game". Ceea ce determina o delimitare stricta a posibilitatilor de actiune si il face mult mai simplu.
Pentru a fi mai interesant vom avea 4 niveluri interdependente:
Primul nivel - Entry Level ar fi destinat intrarii in joc. Practic nu poti intra in joc decat pe la entry level.
In Entry Level nu obtii un venit constant dar ai parte de cheltuieli, poti sa ai si ceva venituri exceptionale. Pornesti cu un capital initial mic (a se citi bani de buzunar) si ai ca scop principal de a trece la nivelul urmator, primul nivel aducator de venit.
Al doilea nivel - Worker Level este destinat producerii de venit, aici ai un venit constat precum si venituri exceptionale, De asemenea, cheltuielile sunt mai mari decat la entry level si ai posibilitatea sa faci si investitii, sa iei credite sau sa faci economii.
Al treilea nivel - Business Level este nivelul la care faci afaceri si in care lucrezi cu bani multi. De asemenea, in nivelul 3 acumulezi puncte. La un anumit numar de puncte poti trece la nivelul 4
Al patrulea nivel - Expert Level Poti trece la acest nivel doar dupa ce ai acumulat suficienta experienta si ar fi forma de joc pe care am propus-o initial. Daca nu exista nici un sistem pus la punct pentru nivelul 4, cine ajunge primul la nivelul 4 castiga jocul.

Primele 3 niveluri, vor avea fiecare un numar de sentinte specifice si fixe care vor fi "strabatute" de fiecare jucator in parte.
Un exemplu de sentinta pentru Entry Level: "Te-ai intalnit cu Proprietarul, trebuie sa platesti chiria: 200 hani"
Un exemplu de sentinta pentru Worker Level: "Ai ajuns la Banca, plateste toate datoriile".
De asemenea, oricare dintre niveluri sentinte de genul: "Comunitate" sau "Loto" in urma carora se ajunge la alte sentinte, necunoscute jucatorului pana in momentul respectiv.
La nivelul 2 fiecare jucator care face un tur complet primeste un salariu exact ca la Monopoly.
La nivelul 3 salariul dispare (se considera ca se plateste din celelalte venituri).

Ca idee generala:
Nivelul 1 ar trebui sa simuleze viata unui om fara un loc de munca, fara afaceri, fara obligatii. Are cheltuieli mici, pentru sine, de supravietuire. Isi cauta un loc de munca. De asemenea are posibilitatea de a se educa si de a-si creste potentialul statut in vederea incadrarii la un salariu mai mare in nivelul 2. Odata ce isi gaseste un job, trece la nivelul 2. Nu m-am hotarat unde sa pun sentintele cu joburi (in pachetul de carti sau pe tabla de joc). In principiu stationarea la nivelul 1 ar trebui sa fie de scurta durata. Ma gandesc si la posibilitatea ca prin noroc (mostenire de exemplu) sa poata trece direct la nivelul 3.
Nivelul 2 ar trebui sa simuleze viata unui om care este angajat sau care are o mica afacere in care el este unic angajat si unic patron. Aici avem sentinte care simuleaza diverse evenimente din viata unui astfel de om care fie aduc venituri fie maresc cheltuielile. Tot aici are posibilitatea sa investeasca sau sa faca diverse mici afaceri, poate lua credite, etc.
Nivelul 3 ar trebui sa simuleze viata unui om care are deja afaceri solide, nu mai primeste salariu dar are in continuare cheltuieli, chiar mai mari decat ale salariatului si trebuie sa si le acopere din veniturile pe care le obtine din afaceri si din disponibiulul in banca. Aici ar trebui sa inventez si un sistem de punctare.
Nivelul 4 deocamdata il consideram inexistent - pana una alta este nirvana. Cine ajunge acolo e boier biggrin.gif

Acum lansez o provocare pentru oamenii cu imaginatie. Va rog sa produceti sentinte (evenimente, locatii, afaceri) pentru fiecare nivel in parte.
Eu ma gandeam la
12 sentinte fixe pentru nivelul 1 din care 2 pentru carduri (carti) - 2 tipuri a 10 carduri
26 sentinte fixe pentru nivelul 2 din care 4 pentru carduri - 2 tipuri a cate 25 de carduri.
33 sentinte fixe pentru nivelul 3 din care 4 pentru carduri - aceleasi carduri ca si la nivelul 2
Practic ar fi un total de 141 de sentinte, dar unele dintre ele pot fi identice
Asa ca bagati sentinte.
Pentru nivelul 3 ma gandeam ca ar fi potrivit ca majoritatea sentintelor sa contina afaceri. De exemplu:

"Hotel Albastrica"
-------------------------
Pret de achizitie 15.000
Pret Upgrade 1 - 4.000
Pret Upgrade 2 - 12.000
Pret Upgrade 3 - 20.000
---------------------------
Profit 0 - 300
Profit 1 - 450
Profit 2 - 900
Profit 3 - 1500

Ciferle le putem ajusta oricand, importante sunt ideile de afaceri si de asemenea, acele sentinte care nu sunt afaceri dar iti mananca sau iti dau bani.

Pe la Nivelul 2 as baga chiar si o casatorie si un divort ca sa il facem mai interesant.
De asemenea trebuie stabilit exact care sentinte sunt obligatorii si care dau posibilitatea de a opta pentru mai multe variante.
Bun cam asta ar fi. Sper ca varianta asta sa vi se para mai simpla.
In ce priveste aleatoriul am rezolvat problema avem acel site, ramane de vazut cine va avea sarcina de a "da cu zarul" pentru ca trebuie sa fie o persoana care sa faca asta pentru toti pentru a nu avea discutii.

Endgegner
Care mai e stadiul jocului? In progress or pending?
Mihai
Ce se mai aude cu jocul? smile.gif
Daca doriti, pot deschide un subforum special destinat acestuia, in cadrul caruia sa se inscrie participantii. wink.gif
actionmedia
QUOTE (Mihai @ 9 Nov 2005, 04:51 PM)
Ce se mai aude cu jocul? smile.gif

Deocamdata l-am abandonat din lipsa de timp. Dar oricine vrea sa contribuie la concept si mai apoi la punerea lui in practica e liber sa o faca.
Important este sa adunam cat mai multe idei si sa alcatuim conceptul, apoi facem regulamentul si pe urma il jucam, daca mai traim pana atunci santa2.gif
Ariciu
ohmy.gif mah nush .. complicat de jucat nu este , mai cpmplicat este de realizat. Una peste alta eu nu-mi prea dau seama cum si unde o sa se joace. Ne trebuie o "tabela de joc" cum este de exemplu la Monopoly. Nu stiu eu mare branza da' ma bag ca e marfa conceptul laugh.gif
actionmedia
In urmatoarea perioada ma voi preocupa si de acest joc. Poate reusim sa il facem activ. M-am gandit mult si treaba cu board game-ul e putin cam complicata. Are dreptate ariciul, ne va trebui o tabla de joc, pentru ca altfel ar fi destul de greu sa ne imaginam ce si cum.

Cred ca voi reveni la ideea initiala, dar ceva mai simpla.

Pana acum s-au inscris:
Marcus
Olaf
BDL
Endgegner
Ariciu


si binenteles subsemnatul.
Ramane valabila lista?
In curand va incepe. Promit sa fie simplu. Imi fixez ca termen limita 1 februarie. Poate ma ajutati si voi.
Revin maine cu idei
Endgegner
spoton.gif
Cucu Mucu
Intru si eu. Nus'ca ce, da' ma bag. Poate ma ia Bedeleu cu el la fomei!
bdl
Pai pina la urma mai iese ceva sau a murit treaba?
actionmedia
Sa speram ca de data aceasta iese ceva. Este reloaded. ohyeah.gif

Acum il coc
Olaf
O goodie, o goodie! woot_jump.gif
Marcus
Poate asa invat si eu cum se economisesc banii, macar virtual, daca practic ii risipesc. tongue.gif
Ariciu
thumb_yello.gif hh.gif hh.gif haidetzi fratilor odata ca nu mai pot. Ce mai trebuie pus la punct ? S-au rezolvat toate problemele. Acction, daca incepi o treaba du-o pana la capat ! Apropo ... eu vreau sa fiu laugh.gif sef in Acropolis . Glumesc ... da' haideti odata sa facem ceva ! Eu unu sunt un impatimit al jocurilor gen Monopoly din cauza asta sunt atat de nerabdator !! Mai postati si voi mesaje ca asa apar idei noi ! thumb_yello.gif
Ariciu
blink.gif de ce nu mai posteaza nimeni nimik ?? blink.gif What's wrong with you people !!!
actionmedia
Eu in weekend nu prea intru pe han, dar stati linistiti, am mai lucrat la reglement si la concept. E aproape gata. Cum spuneam o sa incepem de la 1 februarie. O sa fie fun!
Cred ca azi o sa postez ceva din regulament si din concept. Ca sa avem timp sa le mai finisam.
actionmedia
Eh, iata si conceptul jocului, sper sa fie pe intelesul fiecaruia, daca nu intelegeti ceva, va rog sa intrebati.
Urmeaza sa postez si regulamentul, tamplateurile pentru fise, declaratii, buletin precum si un mic ghid de folosire a intrumentelor jocului. Veti vedea ca va fi foarte simplu.


Concept Afaceri Virtuale $$

Motto: never ending game, no loosers, no winners, just fun.

Conceptul este simplu, intri, cumperi, vinzi, dezvolti afaceri, le inchizi, dai faliment, te retragi, negociezi etc.
Poti sa investesti fie in companii fie in imobile.
Nu exista o competitie propriuzisa intre concurenti, desi pe parcursul jocului, anumiti concurenti pot fi concurenti pe anumite domenii.
Jocul este virtual fara sfarsit. Nu exista un obiectiv al jocului, fiecare jucator isi stabileste propriile obiective. Este mai mult o competitie cu tine insuti decat cu ceilalti.
Partea cea mai dificila va fi constructia jocului. Eu voi face o structura de la care sa plecam si apoi vom putea dezvolta jocul pe parcurs.
Pentru a nu supraincarca un singur jucator cu toate problemele, fiecare isi va tine contabilitatea, si va face calculele pentru el. Va raporta periodic (adica va avea afacerile la vedere) pentru ca ceilalti jucatori sa vada cum sta.
Vom lucra cu cateva instrumente simple:
- O declaratie de avere rolleyes.gif pe proprie raspundere, facuta periodic cu privire la activele si pasivele detinute
- O fisa informativa a proprietatii (a activului) care descrie toate proprietatile existente in cadrul jocului (afaceri si imobile)
- Un buletin informativ general, facut doar de jucatorul care administreaza banca, in care sunt redate periodic variabile cu caracter general cum ar fi: populatie, venit mediu, vreme, evenimente neprevazute, etc.
Cu ajutorul acestor instrumente ne vom face strategiile, vom putea cumpara si vinde, ne vom putea evalua pozitia etc.
Ideea generala este sa dezvolti in permanenta. Dar trebuie sa ai grija sa nu te indatorezi peste masura sau sa nu incepi sa pierzi bani pentru ca poti da faliment.
Ceea ce intereseaza pe orice jucator este sa mentina diferenta Active – Pasive peste zero si sa caute sa isi sporeasca activele.
Pentru cine stie contabilitate, aici Activele si Pasivele jucatorului nu sunt exact ca la contabilitatea firmei, adica nu trebuie sa fie musai egale. Ceea ce trebuie retinut este ca la Active intra tot ceea ce produce bani, iar la Pasive ceea ce iti ia bani. In cazul nostru, activele vor fi pentru inceput cash-ul si afacerile si proprietatile imobiliare (valoarea lor), iar pasivele vor fi datoriile (creditele pe care le iei de la banca). Asta ca sa facem jocul cat mai simplu. Daca ne descurcam bine cu astea, putem largi in viitor gama activelor si a pasivelor.
actionmedia
Iata si regulamentul jocului. Sper ca nu am omis nimic. Daca vi se pare ca lipseste ceva, va rog sa imi atrageti atentia. Oricum il mai putem ajusta si dupa 1 februarie, dar pana atunci inca mai avem timp sa il aranjam.

Regulament

1. Durata jocului este nedeterminata. Jocul va incepe pe 1 februarie 2006 si se va termina cand toata lumea va uita de el.

2. Jucatorii pot intra in joc oricand pe parcursul acestuia. Pentru a face acest lucru, trebuie sa se inregistreze pe threadul special de administrare a jocului si sa astepte validarea inregistrarii. Odata cu validarea, va primi si un capital de pornire care poate fi de 3 feluri:
a) poor – 3000 hani
b) average – 10000 hani
c) rich – 50000 hani
Validarea o va face jucatorul care tine banca si tot el va genera aleator unul din numerele 1, 2 sau 3 corespunzatoare celor trei tipuri de capital.

3. Pentru a iesi din joc un jucator va trebui sa anunte iesirea pe threadul de admninistrare a jocului si sa cedeze toate activele bancii. Un jucator care a iesit din joc poate reveni oricand dar va relua jocul de la inceput, conform art. 2 din regulament. Se considera ca un jucator iese automat din joc daca da faliment, daca lipseste mai mult de 12 saptamani sau este sanctionat cu excludere.

4. Moneda de lucru in jocul Afaceri Virtuale este hanul

5. Absolut toate tranzactiile din Afaceri Virtuale se fac prin intermediul bancii. Sunt permise negocieri si contracte intre concurenti, chiar si in private (adica prin PM) dar finalizarea tranzactiei trebuie sa fie la vedere (prin banca)

6. La inceputul jocului, si chiar pe parcurs vor exista afaceri predefinite, precum si imobile pe care jucatorii le pot achizitiona, in functie de capitalul de care dispun, de obiective, de pricepere si de profitul ce poate fi realizat. Afacerile si imobilele sunt definite prin „fisele informative”.

7. Un jucator care este proprietarul unei afaceri sau al unui imobil poate modifica fisa informativa afacerii sau imobilului respectiv, daca are capitalul necesar pentru a face aceasta modificare. Orice modificare este echivalenta cu o investitie si presupune implicit o cheltuiala pentru realizarea acestei modificari.

8. Orice jucator poate descide o afacere noua sau sa construiasca un nou imobil, ceea ce presupune scrierea unei noi „fise informative” care sa o/il descrie.

9. Orice fisa noua sau orice modificare a unei fise deja existenta, trebuie validata de Consiliul Hancutiei (format din toti jucatorii inscrisi in acel moment). Validarea se face cu majoritate simpla. In cazul invalidarii unei fise noi sau modificate, cel care a propus fisa respectiva are posibilitatea de a ajusta si de a propune o noua varianta de fisa spre validare. Eventual va tine seama de sugestiile facute de ceilalti jucatori.

10. Fiecare jucator are dreptul dar nu si obligatia de a administra banca, administratorul bancii se va schimba periodic (o data la 1 saptamana, 2, 4 etc.) in functie de cum hotaraste Consiliul Hancutiei si va fi acela care urmeaza pe o lista de asteptare dinainte stabilita. Avantajul de a fi administratorul bancii este salariul de 500 hani pe saptamana. Dezavantajul este ca atat timp cat este administrator al bancii, jucatorul nu poate desfasura alte operatiuni decat cele din job desciption (adica neglijeaza afacerile). Obligatiile administratorului bancii sunt de a analiza si valida tranzactiile legale, de a emite un buletin informativ saptamanal care contine informatiile cu caracter general, de a valida inscrierile de noi jucatori si de a le repartiza capitalul de pornire (in mod aleator). De a programa si conduce licitatiile. Un jucator care tine banca trebuie sa intre pe forum cel putin 1 data pe saptamana pentru a-si indeplini obligatiile. Daca un jucator doreste sa fie administrator al bancii trebuie sa precizeze acest lucru pe threadul de administrare. Administratorul bancii din acel moment il va introduce in lista de asteptare la sfarsitul listei. Ordinea primei liste de asteptare (la inceputul jocului) se va face aleator.

11. Este ilegal sa se faca schimburi de proprietati sau tranzactii intre jucatori fara acordul bancii, de asemenea este ilegal sa schimbi fisele informative ale proprietatilor care nu iti apartin. Este ilegal sa intri si sa iesi din joc in aceeasi saptamana.

12. Fiecare jucator cu exceptia administratorului bancii are dreptul la maximum 5 operatiuni pe saptamana. Numim operatiune orice actiune care produce o modificare in patrimoniul jucatorului (poate aici ar trebui reformulat unsure.gif ). Nu este considerata operatiune declaratia pe prorprie raspundere.

13. Fiecare jucator are obligatia de a da o declaratie de avere pe propria raspundere saptamanal daca in saptamana respectiva a efectuat cel putin o operatiune. Daca nu a facut nici o operatiune o perioada mai inelungata trebuie sa depuna o declaratie de avere cel putin o data la 12 saptamani. Un jucator care nu publica declaratia de avere timp de 12 saptamani, este considerat iesit din joc. Declaratia de avere trebuie publicata cel tarziu in ultima zi a saptamanii in curs pentru saptamana (saptamanile anterioare)

14. Nepublicarea in termen a declaratiei sau publicarea unei declaratii neconforme cu realitatea precum si alte incalcari ale prezentului regulament, se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a. Prima abatere: amenda de la 200 la 500 hani
b. A doua abatere: amenda de la 300 la 1000 hani
c. A treia abatere: amenda de la 500 la 2000 hani
d. A patra abatere: amenda de la 500 la 2000 hani si suspendare de la 2 la 5 saptamani
e. A cincea pana la a noua abatere: amenda de la 500 la 2000 hani si suspendare de la 3 la 12 saptamani
f. A zecea abatere: excludere din joc.
Sanctiunea va fi stabilita de catre consiliul Hancutiei.

15. In Hancutia nu se percepe nici un fel de impozit.

16. Un jucator este declarat falit daca:
a. Diferenta dintre active si pasive este negativa mai mult de 6 saptamani consecutiv.
b. Diferenta dintre active si pasive este negativa si reprezinta mai mult de 10% din valoarea activelor.

17. Creditul va fi acordat de banca in functie de cum judeca administratorul bancii. Tot administratorul bancii va stabili durata de rambursare si dobanda (binenteles ca se negociaza) Administratorul bancii nu isi poate acorda singur credit si nici vreunei afaceri alfate in proprietatea sa atata timp cat indeplineste functia de administrator al bancii. Valoarea creditului plus dobanda pe perioada contractarii creditului nu trebuie sa depaseasca diferenta dintre valoarea activelor si a pasivelor jucatorului. Se intelege ca suma imprumutata se va inscrie atat la active cat si la pasive, iar dobanda doar la pasive. Un jucator poate lua credit si in numele unei companii care ii apartine, in acest caz creditul va fi acordat in functie de fisa informativa a companiei.

18. Asocierea intre jucatori este permisa in Hancutia, astfel mai multi jucatori se pot asocia pentru creearea sau achizitionarea unei proprietati mai mari. In acest caz activele se vor imparti conform participarii fiecaruia.
actionmedia
Am conceput si modele pentru declaratia de avere si pentru fisele informative.
V-am zis eu ca sunt simple?


Model Declaratie De Avere

Active:
1. Cash: .....
2. Valoare Activ 1
3. Valoare Activ 2
4. .....
Total Active: .....

________________________
Pasive:
- Datorii
Total Pasive: .....

_________________________
Total Active – Total Pasive = ....


Model Fisa Informativa a unei companii

1. Denumire
2. Profil (cu ce se ocupa)
3. Produse sau servicii (lista produselor sau serviciilor oferite)
4. Nr. salariati
5. Capacitatea de productie (maximum de oferta posibil)
6. Cheltuieli Administrative (fixe – sunt aceleasi indiferent daca firma produce sau nu ceva)
7. Costuri unitare de productie (variabile, in functie de cat produci, nu includ cheltuielile cu salariile si nici cheltuielile administrative, in cazul in care faci comert, sunt egale cu pretul de achizitie a marfii)
8. Cheltuieli cu Salariile
9. Formula determinare cerere pentru fiecare produs sau serviciu
10. Preturi unitare pentru fiecare produs
11. Cost modificare fisa (procent sau suma fixa - optional)


Model Fisa Informativa imobil

1. Denumire
2. Locatie (central, semicentral, periferie)
3. Destinatie (locuit, hotel, activitate comerciala)
4. Chirie saptamanala
5. Formula de calcul a valorii imobilului.
6. Costuri imbunatatire/extindere (optional)



Maine sper sa postez si modelul de buletin informativ.
Mai avem de facut un mic dictionar care sa explice toti indicatorii folositi. Formulele de calcul pentru tot ce trebuie calculat. Ghidul de folosire. Cateva fise predefinite pentru afaceri si imobile deja existente. Si mai vedem pe urma ce mai trebuie.
Tot ce am postat pana acum este deschis dezbaterii si modificarii.

Pana la 1 februarie mai este destul timp. Dar modificari se pot face si dupa aceea insa numai cu acordul majoritatii jucatorilor.
actionmedia
Dupa cata liniste e pe aici, ma intreb...
Ori v-am bagat de tot in ceata
Ori am fost prea clar si nu mai e nevoie de nici o intrebare
Ori v-ati pierdut interesul pentru acest joc...

Mai dupa amiaza cred ca voi mai posta ceva.
calfa
Eu nu am apucat sa iti citesc regulamentul, dar cand o sa reusesc, si va fi inainte de 1 februarie (biggrin.gif) iti spun parerea mea.

Oricum, abia ieri l-ai postat, si cere timp pentru a fi citit cu atentie, ca e destul de lung. smile.gif
actionmedia
Iata inca niste informatii, mai concrete. Mentionez ca nu sunt finalizate, mai trebuie adaugat cate ceva, chiar si la regulament si la fise, mi-am dat seama ca am omis ceva. Le postez asa incomplete pentru a va da ocazia sa le studiati si sa imi puneti intrebari sau eventual sa imi dati ceva sugestii. Sper sa nu vi se para prea complicate. Pentru cine stie cat de cat economie, sunt chestii de bun simt. Incerc sa le fac cat mai usor de inteles de oricine.
In ce priveste formulele, nu va speriati, nu trebuie invatate pe din-afara. Desi par complicate nu sunt decat operatii de aritmetica simpla. Fara integrale, fara logaritmi sau alte chestii de genul asta. Vom avea niste tabele pentru koeficienti asa ca nu trebuie calculati.
Cam in asta consta dificultatea jocului. Sa faci niste calcule de eficiente, sa vezi ce merge mai bine.
Cine stie economie poate a observat ca nu am bagat stocurile in nici o ecuatie. Daca produci mai mult decat poti vinde intr-o saptamana, tot ce este peste se pierde. Consideram ca toate produsele sunt perisabile, asta ca sa nu ne complicam foarte tare cu stocurile.


Model Buletin Informativ

C A $ H C A V A L
Saptamanal economic si social

Ce a fost saptamana trecuta:

Populatia in Ancopolis
Venitul mediu pe cap de locuitor
Vremea
Coeficientul de cumparaturi
Eveniment neprevazut

Ce va fi
Prognoza meteo



Dictionar de termeni si indicatori

Activ – un bun, o proprietate sau o suma de bani care determina intrari de bani
Valoare activ – valoarea pe care o are la un moment dat o companie sau un imobil. Este valoarea la care o va rascumpara banca. Jucatorul poate vinde la ce valoare pofteste.
Pasiv – un bun, o proprietate sau o suma de bani care determina iesiri de bani
Cash – suma de bani de care dispui la un moment dat (aceasta se afla la banca si produce dobanda)
Capacitatea de productie – cantitatea maxima de produse sau servicii pe care o poate oferi o companie intr-o perioada data de timp (in cazul nostru, pe saptamana). Cresterea capacitatii de productie se poate face doar prin investitii de extidere sau prin cresterea productivitatii.
Cheltuieli Administrative – toate cheltuielile pe care le are firma indiferent ca are sau nu activitate. Nu poti sa scapi de ele. Chirie, intretinere, salariile personalului nelucrativ, protocoale, haina de blana a secretarei, combustibil pentru elicopterul personal chestii dintr-astea. Le mai putem numi si costuri fixe
Costuri unitare de productie – toate costurile cu materii prime, materiale consumabile, combustibil... care sunt necesare pentru a produce un bun sau serviciu. In cazul activitatilor de comert (unde nu se intervine asupra produsului), costurile unitare de productie sunt egale cu pretul de achizitie al marfii
Cheltuieli cu salariile – toate cheltuielile cu personalul lucrativ. Le-am lasat separat pentru ca in jocul nostru munca influenteaza oferta, si s-ar putea sa fie nevoie sa le modificam mai des.
Cerere – cantitatea dintr-un produs sau serviciu care se cere pe piata. Este influentata de pret si de venit.
Oferta – cantitatea dintr-un produs sau serviciu care este oferita pe piata de catre o compaie. Oferta nu poate fi mai mare decat capacitatea de productie.
Venit – Suma de bani incasata in urma vanzarii unor bunuri sau servicii
Pret unitar – pretul la care se poate vinde o unitate de produs sau serviciu



Mod de calcul

Valoare Activ = Profitul Saptamanal * 18

Profitul Saptamanal = Total Venituri – Total Cheltuieli

Total Venituri = Q1 * P1 + Q2 * P2 + ... + Qn * Pn
Unde Q este cantitatea de produse sau servicii vandute, iar P este pretul unitar al produsului sauserviciului respectiv.
Q = cererea, daca oferta > cererea
Q = oferta, daca oferta < cererea

Total Celtuieli = CA + CS + Cu1 * O1 + Cu2 * O2 + ... + Cun * On
Unde:
CA – cheltuieli admninistrative
CS – cheltuieli cu salariile
Cu – costuri unitare de productie
O – oferta

Cererea = populatia * Kp * Kv * Kc * Ks * Km * Kj
Kp – coeficient de modificare a cererii in functie de pret
Kv – coeficient de modificare a cererii in funcite de venit
Kc – coeficient de cumparaturi – cat de mult sunt cumpara oamenii in aceasta saptamana
Ks – coeficient specific al produsului - cate produse cumpra fiecare om pe saptamana (daca e subunitar atunci inseamna procentul din populatie care cumpara astfel de produse)
Km – coeficientul de marketing
Kj – coeficient de modificare a cererii in functie de competitie (daca e un singur ofertant valoarea lui e 1)

Oferta = nr salariati * productivitatea muncii
actionmedia
Sa continuam. Vad ca e inca liniste pe aici. Marcus si Ariciu nu se vor putea implica prea mult acum la inceput din diverse motive personale sau tehnice rolleyes.gif .
Recapitulam lista inscrierilor:

Marcus
Olaf
BDL
Endgegner
Ariciu
Actionmedia
Mariusc2


calfa nu am inteles inca daca te inscrii sau nu.

Pentru inceput voi tine eu banca, asa ca pana una alta nu voi avea capital de pornire si nu voi putea face afaceri.
Pe 1 februarie vom incepe cu publicarea primului buletin informativ precum si a informatiilor legate de fiecare jucator.

Ii rog pe cei inscrisi, care vor sa tina banca pe parcursul jocului sa se inscrie pe lista. Tot pe 1 februarie se va stabili ordinea acestei liste.

Lista inscrierilor ramane deschisa si se va face pe acest thread.
Jocul propriuzis se va desfasura pe un thread separat. Nu m-am hotarat inca daca sa fie aici sau la Jocurile hanului.
Mecanismul de desfasurare e simplu. Cand ai de facut ceva postezi ceea ce ai de spus in threadul jocului. La fel va face si bancherul cu buletinul informativ sau cu noile afaceri disponibile la vanzare. Declaratiile de avere se vor posta tot pe threadul de desfasurare a jocului. Fisele informative vor fi tinute pe threadul de inscrieri, adica aici. la fel si toate listele cu jucatori. coeficientii tot aici.

Voi reveni cu informatiile care trebuiesc completate.
actionmedia
Se pare ca nu mai pot sa editez postarea in care am pus dictioarul asa ca adug aici:

Dictionar de termeni si indicatori (continuare)

Coeficient de modificare a cererii in functie de pret – acest coeficient arata cresterea sau scadere cererii in functie de scaderea sau respectiv cresterea pretului
Coeficient de modificare a cererii in functie de venit – acest coeficient arata cresterea sau scaderea cererii in functie de cresterea sau scaderea venitului mediu.
Coeficientul de cumparaturi – Da o nota de aleatoriu deciziei de cumparare. Cu alte cuvinte, desi toate conditiile sunt indeplinite pentru a avea o anumita cerere, este posibil ca ea sa fie alta (mai mica sau mai mare) in functie ce ce chef au oamenii de cumparaturi in saptamana respectiva
Coeficientul specific produsului – arata cate produse sau servicii de genul respectiv consuma un om in medie pe saptamana. Daca este subunitar arata in ce proportie populatia cumpara produsele sau serviciile respective. De exemplu: pentru paine de exemplu, coeficientul ar putea fi sa spunem 7, adica 7 paini de om pe saptamana. Pentru frizerie de exemplu coeficientul este de 0,35, adica 35% din populatie se duce sa se tunda intr-o saptamana.
Coeficientul de marketing – Este coeficientul care arata cum se modifica cererea in urma unei campanii de marketing. Initial este 1.
Coeficientul de modificare a cererii in functie de competitie (concurenta) – arata cum se modifica si cum se distribuie pe numarul de furnizori cererea pentru un produs in functie de numarul furnizorilor de pe piata. Daca exista un singur furnizor, coeficientul este 1. De exemplu. Daca exista 2 furnizori de paine, atunci fiecare furnizor va putea vinde 55% din cat ar putea vinde daca ar fi 1 singur furnizor. Ca regula generala cererea totala in cazul in care sunt „n” furnizori este intotdeauna mai mare decat cererea totala in cazul in care sunt „n-1” furnizori.
Productivitatea muncii – arata cate produse sau servicii poate realiza sau presta un salariat pe saptamana. Va fi trecuta in fisa informativa a activului
Coeficientul de modificare a productivitatii in functie de salariu – in mod evident arata cu cat se modifica productivitatea muncii ca urmare a modificarii salariului mediu din compania respectiva
Coeficient de modificare a productivitatii in functie de pregatire – arata cu cat se modifica productivitatea in cazul in care se investeste in pregatirea personalului. Initial este 1.


Mod de calcul (continuare si modificari)

Atentie, am modificat formula de determinare a ofertei, am adaugat doi coeficieti pentru a putea controla oferta.
Oferta = nr salariati * productivitatea muncii * Kws * Kwp

Unde
Kws – coeficient de modificare a productivitatii in functie de salariu
Kwp – coeficient de modificare a productivitatii in functie de pregatirea personalului

Salariul mediu = Cheltuieli salariale / nr salariati

Asta e tot ce trebuie pentru a calcula valoarea unui activ de tipul afacere. Pentru un activ imobiliar inca nu stiu cum sa calculam valoarea, aveti vreo idee?

Am sa ma gandesc la tabelul cu coeficienti, poate veniti si voi cu idei. Ks fiind un coeficient specific va fi inscris in fisa informativa, restul vor avea tabele. Ma gandesc sa le fac oarecum pe rate de crestere. Mai vedem.
Nu am lucrat deloc la afaceri.
Deja avem ideea lui BDL cu bordelul, ce zici BDL-ule faci o schita de fisa a afacerii, preturi, salariati, etc.
Ma mai gandeam la chestii utile gen: Bacanie, Brutarie, Ferma agricola, Croitorie etc.
Ne reauzim dupa weekend. Sper sa gasesc niste idei constructive sau macar niste impresii.
calfa
QUOTE (actionmedia @ 27 Jan 2006, 04:45 PM)
calfa nu am inteles inca daca te inscrii sau nu.

Multumesc pentru intrebare, actionmedia. smile.gif Nu am timp acum pentru a participa la joc, dar il voi urmari. Daca se va putea intra pe parcurs sau se vor organiza si alte runde, e insa posibil sa particip.
actionmedia
Am facut o foaie de calcul pentru calcularea valorii profitului saptamanal si implicit a activului.
In acelasi workbook dar intr-un sheet separat se gasesc si tabelele cu coeficienti (pentru acei coeficienti care sunt general valabili).
Pentru coeficientii Kp si respectiv Kws P0 (pretul initial) si respectiv S0 (salariul mediu initial) sunt cei inscrisi in fisa informativa a afacerii.
Un pret sau salariu modificat devine P0 respectiv S0 daca ramane nemodificat timp de 6 saptamani.
foaie de calcul
actionmedia
M-am tinut de cuvant si am pornit jocul. Nu sunt toate puse la punct dar le vom regla pe parcurs. Acum asteptam reactii.
Jocul se poate juca aici:
Afaceri Virtuale

Bafta.
Nu uitati:
Inscrieri se pot face oricand pe parcursul jocului. Putei intra oricand. Este o competitie cu tine insuti. Jocul se termina doar daca nu are cine sa il joace. Regulamentul poate fi ajustat din mers.

BAFTA MULTA.
actionmedia
Precizari:

Anul hancutian este format din 6 saptamani.
In Ancopolis exista deja cateva afaceri aflate in proprietatea comunitatii care vor fi scoase la vanzare
Orice vanzare facuta de comunitate va fi facuta prin licitatie publica deschisa.

Lista afacerilor deja existente:
Brutarie A
Brutarie B
Brutarie C
Piata Agroalimentara 1
Piata Agroalimentara 2
Supermarket
Bacanie 1
Bacanie 2
Restaurant-Bar A
Restaurant-Bar B
Cafenea 1
Cafenea 2
Cinematograf
Teatru
Club Noapte
Banca Centrala
Moara/Siloz
Taxi
Compania de Constructii
Compania de Comunicatii
Ziarul Cashcaval
Radio GaGa
TV1
Compania Ancopolis de Import-Export
Spatio-Port
Abator/Prelucrarea Carnii
Croitorie A
Croitorie B
Croitorie C
Croitorie D
Bordel
Magazin Mobila si Uz casnic
Retea de utilitati (apa, gaz, electricitate, termoficare)

Daca intentionati sa deschideti o afacere asemanatoare cu cele de sus, trebuie sa tineti seama de concurenta, dar sunteti liberi sa o faceti. Sau puteti astepta sa fie scoase la licitatie

Licitatia
Licitatia este deschisa. Odata scoasa la licitatie o afacere astapta prima oferta, de la data primei oferte se considera deschisa licitatia si dureaza maxim 2 saptamani sau pana cand toti ceilalti participanti, in afara de ultimul licitator, declara ca se retrag. Dupa ce au trecut 2 saptamani de la prima oferta, licitatia se considera inchisa, iar castigator este considerat cel care a facut cea mai mare oferta.

Nu se acorda exclusivitate nimanui. Este o piata libera.

Preturile cred ca le veti intui dupa ce voi publica cateva afaceri scoase la vanzare.
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.