Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Patrician 2, 3 Si Orice Alte Versiuni
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia IT > Jocuri
Pagini: 1, 2
actionmedia
In urma cu ceva vreme am deschis un topic in Poiana numit "Greva Ignorantilor". Acolo vorbeam despre boicotarea unui topic. Din offtopic in offtopic am ajuns sa discutam despre un anume joc numit PATRICIAN.
Iata contextul: CLIK AICI

Dead-cat si cu Vornicum m-au facut curios si ieri am reusit sa fac rost de Patrician II, poate in curand voi gasi si Patrician III.

La prima vedere pare un joc foarte interesant, imi place in special faptul ca este axat cu preponderenta pe comert, negusotrie deci cred ca este un exercitiu bun pentru un om de afaceri. Numai ca este destul de complex si este contra timp.

Pana una alta imi place si abia astept sa intru in miezul problemei. Pana acum abia am studiat Tutorialul si am incercat sa joc primul nivel. La primul nivel trebuia sa ajungi Tader intr-un an. Cred ca mai am de studiat ca dupa vreo 6-7 luni am iesit cu minus.

Invit pe cunoscatori si pe curiosi sa discutam despre acest Joc.
dead-cat
inainte sa joci scenarii, joaca si tu freestyle, ca-ti poti seta diferite variante de dificultate.
secretul e, sa-ti alegi un oras potrivit.
potrivit inseamna destul de mare, si care produce ieftin anumite marfuri de larg consum.
cel mai bun e IMHO Danzig, care produce ieftin (desi sunt pe-alocuri altele care produc mai ieftin dar combinatia conteaza): bere, cinepa, lina si griu.
de ce e important?

bere poti vinde de-alungul coastei in baltic aproape peste tot la un pret bun, adica in Lübeck, Rostock, Visby, Stockholm, Riga, Reval si Nowgorod.
cu lina faci galeti de bani transportind-o la Stettin si cu griul iti faci o haita de prieteni cind o trasporti in orase scandinave, care regulat iarna mor de foame (Stockholm, Oslo, Malmö, Bergen)
Danzig mai are un avantaj ca are nevoie mare mai tot timpul de produse feroase, care le cumperi ieftin din Stockholm si moderat din Lübeck.

eu iti recomand sa nu te-apuci sa intrii in vreo breasla pina nu ai 100 000 de taleri cel putin.
daca simti piata, cu nava pe care o ai din start, iesi din prima iarna cu 120 -150 000 profit.
cind ai pe la 100 000 apuca-te sa mai construiesti un Kraier (cu Schnigge n-are rost sa-ti pierzi vremea) si cu unul din ele te ocupi sa satisfaci nevoiile orasului propriu (iti creste renumele) iar cu cealata faci turul marii nordului. vezi sa fii in octombrie la Köln cind se aduce recolta de vinuri. poti cumpara uneori 3-400 de butoaie la un pret de sub 200 bucata.

eu as zice ca conteaza si anul cind incepi. eu de regula incep in 1345, pentru ca prin '48/49 incepe ciuma unde, pe linga faptul ca poti face bani pe chestia asta, poate mai si scapi de-o nevasta urita. speaking of which, se merita sa te uiti dupa femei aristocrate, alea-ti aduc ceva mai putin bani (care oricum ii faci cu galeata) dar ai un renume bun la primarie.

repara navele numai in orasul propriu (santierul se specializeaza si devine mai rapid) si construieste nave numai in orasul propriu. ca sa ajunga santierul naval sa stie sa construiasca un Holk trebuie sa construiesti minim 4 Coggi (care in cel mai rau caz le poti tine in port ca add-on la depozitul de marfuri).
idem si la atelierul de arme. cu cit cumperi mai multe, cu atit mai repede apar bombardele, si apoi tunurile. sabii faci rost (legal) de la pirati, capturindu-le navele.
angajeaza orice capitan prinzi. pentru un convoi, ai nevoie de minim 1 nava cu capitan (Orlog).

vezi ca prin 1361, Waldemar Atterdag din Danemarca, ataca orasul Visby deci e rost de razboi cu Danemarca iar de prin 1362 baticul e plin de piarti ("fratii de victualii(?))

eu iti recomand sa nu te joci prea mult pina n-ai add-onul (Patrician 3 pentru versiunea englezeasca) pentru ca preturile sunt diferite iar cererea s-a modificat. de asemenea poti sa te tii bine cu nobilimea, ceea ce reduce dramatic frecventa asediilor.

eu unul zic, sub 2 000 000 si suficiente nave + sistem de productie pus la punct n-are rost sa candidezi pentru primar, ca primarul tre sa finanteze al dracului de mult, de exemplu largirea zidului orasului , finantarea garziilor etc.
carpatic
dead-cat, deci de-aici stii de bataliile din Gotland ? Te-a convins acest joc sa raspuns cum ai raspuns la "Unde v-ati fi vazut ?"
biggrin.gif
Eu incerc sa nu ma joc pe computer, pentru ca am prostul obicei sa ma las prins de cate un joc si asta imi deranjeaza activitatile prioritare. Totusi insa trebuie sa recunosc ca descrierea acestui joc (cu atata patos povestita de Dead-Cat, care s-a si transportat in Baltica) m-a captivat si ma gandesc sa fac rost de el, "macar sa vad cum e".
dead-cat
nu, citisem niste romane vechi ce le-am gasit prin bibleoteca tatalui meu, pe o vreme cind nici nu vazusem inca computer.
despre Hansa am scris o lucrare in facultate.
actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 5 Nov 2004, 07:21 PM)
inainte sa joci scenarii, joaca si tu freestyle, ca-ti poti seta diferite variante de dificultate.

Wow, merci de sfaturi, sunt inca in novice si probabil va mai trece ceva timp pana le voi intelege pe toate.
Eu am inceput sa joc scenariile pentru ca primul dintre ele "the advancement" este pe nivelul easy si iti da "hint-uri", ceea ce ma ajuta evidnent sa invat ma repede.
Pana una alta m-am concentrat pe marfuri si preturi, adica am invatat cum sa deosebesc un pret bun de unul prost, la achizitie, evident.
Pana acum am jucat doar in Lubek. E O.K, am invatat sa produc ieftin fier ceea ca la nivalul la care am ajuns (trader si merchant) aduce un venit bunicel. La peste nu e prea eficient Lubek (desi asa spune tutorialul). Probabil ar trebui sa iau sarea la 15-16 ca sa fie eficient pestele, dar nu am gasit in tota Baltica si Marea Nordului suficienta sare la pretul asta (prin 1351). Pana la urma am observat ca e mai eficient sa te concentrezi pe produsele butoaie si mai putin pe baloti. Butoaiele incap mai multe intr-o nava micuta, iar daca sunt si de valoare mare (gen fier, blanuri, vin, piele etc.) poti sa castigi frumusel.

Nu prea cred ca este important orasul. Pana la urma frumusetea jocului este sa stii sa faci bani indiferent de oras. Referitor la bere, poti sa o cumperi din orasele care o vand ieftin si sa o vinzi in cele care o compara scump. De fapt asta este comertul, cumperi ieftin si vinzi scump.

Nu m-am prins inca de unde vine recunoasterea si avansarea.

Inca nu am inteles cum ajungi sa te casatoresti. Unde gasesti nevasta, tot in taverna?
carpatic
Manat de curiozitate mi-am dat sambata jos demo-ul si in seara respectiva l-am jucat. Desigur, e frustrant ca dupa doar 1 an se incheie jocul si ca nu ai acces la facilitatile municipale (nu poti tu sa faci o baie, sa te rogi....) si la arme pt nave, dar iti faci o idee despre cum sa te extinzi, sa construiesti, sa prosperi... Si mi se pare chiar usor. Nu e esential orasul in care pornesti cu conditia sa produca o marfa profitabila, in rest faci avere usor daca iti fixezi marje de pret la vanzare si cumparare pt fiecare produs. Eventual, faci trade route-uri bine configurate, si cu 4 nave acoperi intr0un algoritm foarte eficient baltica si marea nordului (atata se vede in demo).
Io dupa un an eram consilier, cu 4 nave, cu cladiri de locuit gramada si de productie la fel, bine mersi insurat, dar urmarit cu obstinatie de politie care ma vana pt "greselile tineretii", adica pt ca am angajat un talhar sa-mi elimine concurenta, pt ca am spart o blocada la care in acelasi timp participam activ si pentru ca dadusem arme la oamenii de pe vase.
Unba peste alta, interesant dar totusi eu zic ca risti sa te plictisesti repede, adica dupa ce ai face un freestyle pana la capat (cand esti sef al hansei s-a terminat ?) nu prea mi-ar mai veni s-o iau de la capat.
ActionMedia, dupa scurta mea experienta, recunoasterea vine de la ceea ce faci pt oras si locuitorii lui. Fa-le case sa aiba unde locui (mai si castigi din chirii), fa-le spital, drumuri si fantani si mai incolo (unde eu n-am ajuns) te ocupi de biserica si de fortificatii. Si mai da si tu cate o petrecere, ca doar fericirea poporului trece prin stomac. wink.gif
dead-cat
bani mai poti face cu credite.
recunoastere se cistiga (si) prin descoperiri (mediterana sau chiar america)
pentru o dificultate mai serioasa, ridicati nivelul de aggresivitate al piratiilor.
daca ai add-on ul poti fonda orase noi.

nevasta-ti gasesti prin "intermediari" care te contacteaza din cind in cind.

de arme faci rost legal, capturind pirati. daca le cumperi de la birt ai cam pus-o ca te vede lumea. la niveluri mai grele iti scade popularitatea serios daca ajungi sa te alegi cu o condamnare.


in acelasi stil mai este Port Royale si Port Royale 2 care are loc in caribbean.

eu acu joc "The Guild" unde poti sa joci intr-un oras din evul mediu tirziu intre anii 1400 - 1600 si sa te-apuci de diferite meserii ca: mercenar, dulgher, fierar etc. sau chiar si ca alchemist sau tzigan.
actionmedia
QUOTE (carpatic @ 8 Nov 2004, 11:35 AM)
Unba peste alta, interesant dar totusi eu zic ca risti sa te plictisesti repede, adica dupa ce ai face un freestyle pana la capat (cand esti sef al hansei s-a terminat ?) nu prea mi-ar mai veni s-o iau de la capat.

Pana la urma la orice joc exista riscul asta. Cred insa ca ai suficiente posibilitati de a juca si asta il face mai interesant. Poti avea mai multe abordari. Poti incerca mai multe variante. De la orasul de domiciliu pana la strategie. De plictisit nu cred ca m-as plictisi prea repede.
In general scenariile nu le-as rejuca dar de freestyle cred ca nu m-as plictisi foarte repede. De fiecare data poate fi altfel.
dead-cat
daca ai chef sa-l joci "istoric", te ocupi numai de comert/productie si mai putin de lupta si joci in Lübeck, pentru ca istoric, numai primarul orasului Lübeck devenea Eldermann.
Vornicum
Acum sunt in concediu , dar cum ma intorc spun si eu cum e cu pirateii (mama lor)
Fitz comerciantzi mey!
actionmedia
Stii care e faza, inca nu m-am prins cum poti captura o nava pirat daca echipajul tau nu are sabii. Oricum ar trebui sa ai cel putin un Cog pe care sa incapa multi marinari altfel te taie piratii una-doua, iar daca ii bombardezi nu faci nimic pentru ca scufunzi nava si nu te alegi cu nimic. Care e smecheria. Recunosc ca pana acum nu prea m-am batut cu piratii. Snaikka este in general mai rapida decat cog-ul prin urmare am preferat sa fug de pirati decat sa ma bat. de cate ori am incercat sa ii infrunt cu snaikka am luat-o-n freza desi eram blindat cu armament. Asa ca pana una alta ca sa nu mai pierd vremea ii las pe marinari sa se descurce singuri pentru ca stiu ca scapa usor de pirati si isi vad de drum.
Nu am incercat inca sa abordez problema cu un convoi. Ma intreb daca merge.
dead-cat
ataca un cogg cu un alt cogg ce are echipaj maxim. trage in coggul vechi pina-i undeva pe la 40% ca-i scade echipajul. apoi.. ready for boarding

ideal ar fi sa ai un capitan, ca-ti da un boost la viteza.

pt. convoi iti trebuie 1 nava ce are un anumit minim de armament+capitan.
recomand un holk cu vreo 14-20 bombarde.
actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 9 Nov 2004, 12:15 PM)
ataca un cogg cu un alt cogg ce are echipaj maxim. trage in coggul vechi pina-i undeva pe la 40% ca-i scade echipajul. apoi.. ready for boarding

Pai nu trebuie sa aibe sabii echipaju' navei mele? Or fi piratii mai putini da sa se bata cu pumni contra sabii... wink.gif
dead-cat
nu trebuie. se bat mai prost fara sabii, dar cu superioritate numerica suficienta rezolvi problema.
actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 9 Nov 2004, 03:27 PM)
nu trebuie. se bat mai prost fara sabii, dar cu superioritate numerica suficienta rezolvi problema.

spoton.gif
O sa incerc

actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 5 Nov 2004, 07:21 PM)
eu iti recomand sa nu te-apuci sa intrii in vreo breasla pina nu ai 100 000 de taleri cel putin.

Breasla e tot una cu "The Guild"?
Este de vreun folos sa faci parte din ghilda? Cu ce te ajuta? Este util sa iti atasezi nava la vreun convoi public? Se misca cam incet si nu prea ma incanta ideea de a reduce viteza de transport cu un convoi. Probabil pe distante mari mai merge ca e mai sigur dar snaikka si crayer sunt mai rapide decat cogg-urile piratilor, si daca ai cogg atunci poti sa-l armezi calumea

sad.gif cred ca eu am o versiune incompleta a jocului pentru ca nu prea am vazut peisaje diferite in functie de anotimp. Sau aceaste sunt disponibile doar pentru P III? Tot ce am e soare sau ceata. In rest e verde tot timpul si in ianuarie si in august.
S-ar putea sa fac rost si de P III poate voi avea parte de surprize frumoase.
dead-cat
breasla e "the guild". exista in fiecare oras cite una, in care trebuie sa intrii separat. la inceput merita doar sa intrii in breasla propriului oras. dar cu cit astepti mai mult, cu atit creste taxa de admitere.
daca esti in breasla te poti apuca de descoperiri si poti beneficia de descopeririile celorlalti.

eu nu prea mergeam cu convoaie publica ca de regula nu merg unde vreau eu. prefer sa-mi fac singur convoaiele.

anotimpurile sunt un feature din add-on, deci iti trebuie patrician 3 sa le vezi.
actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 10 Nov 2004, 11:22 AM)
dar cu cit astepti mai mult, cu atit creste taxa de admitere.

Am observat ca creste ca m-a costat vreo 30.000 de taleri intrarea si la inceput era vreo 16000 dar nu aveam bani rolleyes.gif
Nu s-a simtit nici o schimbare dupa ce am achitat taxa. Ah, ba da am coborat iar in zona periculoasa, aproape de zero lei laugh.gif
Ma enerveaza ca unele orase din apropiere sunt inundate de aceleasi bunuri pe care le produc si eu si nu le pot vinde decat la preturi foarte mici. Daca vreau profit substantial trebuie sa aleg orase aflate la 6-7 zile distanta.

Renteaza sa iti faci trade-office in alt oras? Pana acum nu am facut pentru ca m-am oncentrat pe orasul propriu. Dar ma gandesc ca renteaza sa ai propriile surse de materii prime dar in orasele in care acestea ar avea productivitate maxima.
dead-cat
renteaza imho numai daca vrei sa produci ceva in orasul respectiv, ca-i scump si costa timp. pina gasesti caramizi ieftine, le aduni pt. constructie etc. trece ceva timp. eu faceam unul in Stockholm ca acolo produceam bunuri din fier, de care are nevoie toata lumea. ca si de bere de altfel. sau lana si carne. peste in functie de anotimp.
ca sa se merite sa produci bunuri din fier in Stockholm, trebuie sa iei materie prima ieftina din alta parte. ca pretul in Stockholm e f. ridicat (cerere mare).
Vornicum
Cel mai usor mod de a ajunge Elderman e sa iti construiesti o flota puternica si sa spargi orase fara sa fi prins.
Pasul 1 . Cu o snaika cu un capitan 4 4 3 si echipaj de 20 (full) capturezi alte snaikas ale concurentilor fara sa fi prins.
Pasul 2. Cu 5 snaikas cu un capitan 4 4 3 si echipaje de 20 (full) capturezi coggs-uri. Intre timp cumperi bombardaments cat incape fapt ce cere timp ( in medie 1 bombardaments/month)
Pasul 3 ( dupa o jumatate de an daca ai parcurs cu seriozitate pasul 1 si 2) Cu 3 coggs(unul sa fie capul flotei) si 3 snaikas,toate echipate full cu bombardaments,mai putin snaikas care nu suporta decat mini-catapulte) iti garantez ca spargi un oras cu 2 turnuri de aparare. Asta inseamna minim 500.000 in prima jumatate de an.
Pasul 4. 2 luni de reparatie a flotei avariate la care adaugi si un hulk puternic fully equiped.
Repeti pasul 3 si 4 si intr-un an esti primar in orasul tau.
in 2 ani esti elderman daca spargi si cuiburi de piratei si ajuti Hansa.

Daca vreti sa capturati coggs-uri si hulk-uri folositi catapulte si capitani experimentati ( 4 4 3 ) si echipaj maxim.

Singura productie proprie e in Lubeck de grau si de bere in alt oras pe care o vinzi pe pret de nimic in orasul tau (asta le place la extaz!).

Daca te axezi doar pe productie si nada pirateala castigi jocul cand o sa zboare porcii.

Vornicum
Am uitat sa zic sa reatacati orasul pe care l-ati pradat la interval de minim 2 saptamani si TOT ce pradati vindeti in orasul natal fara sa va uitati la pret . Creste popularitatea in oras ca si termometrul vara.
Nu va sfiiti sa-i faceti fericiti pe amaratii aia si sa va insurati cu o babeta supercunoscuta din alt oras.

ALTA RETETA NU ACCEPT ( fiindca nu exista)
Vornicum
Si ca sa nu vorbim pe uscat. Dupa 2 ani am creat o flota cam ca asta:
user posted image
Vornicum
Observati averea facuta dupa 2 ani , 2 orase pradate, 1 cuib de prati distrus si DOAR productie de grau si bere.
user posted image
Vornicum
Cu banii castigati astfel am hranit populatia si am creat oficii in alte orase.
Repet, am inceput cu o snaika si 50.000. In doi ani am ajuns aici. Productie doar de grau si bere ( una unitate/ breasla)
Singurele misiuni facute in numele hansei au fost cele de spargere de pirati. spoton.gif
user posted image
actionmedia
QUOTE (Vornicum @ 12 Nov 2004, 02:26 PM)
Daca te axezi doar pe productie si nada pirateala castigi jocul cand o sa zboare porcii.

Nu sunt de acord cu tine.
Uite eu am inceput jocul prin mai 1300 si acum sunt in ianuarie 1302 (un an si 7 luni). Sunt consilier si foarte aproape de a ajunge primar in Lubek. Mare parte din banii castigati i-am reinvestit. Nu am o flota impresionanta: 3 snaikka, 2 cryer si 3 cog (am avut 4 dar unul l-am pierdut, capturat de pirati) din cele 3 doar unul a fost construit de mine, celelalte 3 le-am capturat de la pirati impreuna cu armamentul. Mai am in constructie un hulk. Cog-urile le-am trimis in mediterana, fac comert doar cu snaikka si crayer.
Cash-ul nu prea sare de 100.000 taleri. Cum creste un pic, cum investesc banii.
Am 3 workshopuri in Lubek si produc fiare la 250-260 taleri/butoi. Pe care le pot vinde in orice oras peste 350 dar eu prefer sa le vand la minim 430-450.
Mai am 2 sawmill care produce lemnul necesar pentru workshop asa ca nu trebuie sa imi bat capul de unde sa il iau. La capacitate maxima produce lemn la 80 taleri paletu. cel mai ieftin am gasit la 55 dar numai daca cumperi 1-2, in rest pe la 65-70, cu 80 eu zic ca are productivitate buna. Din timp in timp se aduna suficient lemn pentru ceva constructii (nave, case, etc.) Mai si vand din el cand in Lubek e penurie.
Mai am si 2 fisherman house. Nu aduce cine stie ce profit dar am crscut populatia la 3260 de la 1800 in 1300, adica aproape s-a dublat. Drept pentru care am construit mai multe locuite (vreo 5 cu totul)
Le-am facut strazi, fantani, acum e in lucru un spital.
Le-am trantit si vreo 2 petreceri pana acum.
Am cautat sa fiu curat. Fara piraterie, fara afaceri dubioase. Reputatia a crescut mai repede decat averea.

Acuma depinde care este scopul tau. Eu personal vreu sa fac afaceri curate si sa cresc incet si sigur. Probabil dupa ce se va intoarce flota din mediterana voi ajunge Patrician. Astazi dadeam clik pe omuletii din Lubek si toate categoriile zic ca "ma vad Lord Mayor". Nu ma intereseaza cat de repede avansez, prioritatea 1 este sa fiu curat.
Cand va fi gata hulk-ul voi relua vanatarea de pirati, dar cam astea ar fi actiunile militare. Drept sa iti spun sunt satul de jocurile cu batai. Asta imi place pentru ca se bazeaza in principal pe comert.

Am mai observat o chestie. Nu prea are sens sa extinzi snaikka si crayer pentru ca daca vrei sa te bati cu un cog de pirati oricum nu ai sanse sa ii dovedesti, asa ca mai buna este fuga, prin urmare prefer sa folosesc la maxim spatiul din snaikka si crayer si daca ma intalnesc cu pirati sa ii evit. Nu am pierdut nici o nava mica in bataliile cu piratii si am lasat mereu pe automat. Doar la cog-uri im bat capul. Am facut greseala sa las un cog cu un echipaj mic si mi l-au capturat hh.gif
Deci snaikka si crayer sunt pentru comert, cog-ul e pentru comert dar si pentru lupta, probabil hulk-ul va fi pentru lupta ca e masiv, mai rapid decat cog-ul si cu mai multe sloturi. Deci pot sa urmaresc mai bine pe pirati si sa le capturez nevele.
dead-cat
daca ai 3 site-uri de productie de acelasi fel in oras (fierarie de exemplu) capeti un bonus de productivitate. idem la 6 si la 9.
daca ai 9, productivitatea creste parca la 113%

acu preturile lu' actionmedia nu le pot compara cu add-onul care schimba niste lucruri. de exemplu gasesti lemn la 34-40 relativ des. in schimb nu prea gasesti caramizi si-s foarte scumpe. se merita un kontor intr-un oras care produce caramizi (le cumpara administratorul mai ieftin) si productie proprie, mai ales daca vrei sa fortezi orasul sa construiasca un zid nou (ce inchide o suprafata mai mare) si nu esti inca primar.

petreceri nu prea se merita, in afara de una: cind te-nsori. in rest e mai simplu sa vinzi la preturi de rahat in propriul oras ca sa-ti creasca popularitatea.

in add-on, manevrabilitatea cogg-ului se schimba. devine una din cele mai manevrabile nave, deci incepe sa se merite sa ataci pirati cu un cogg.

si eu ma straduiesc sa ma joc cit mai realist din pdv. istoric. ca si in "Port Royale" (tot de ascaron) bonusul de pirat e prea mare. am terminat Port Royale aproape complet fara comert. dar aia-i realistic ohyeah.gif

o sa incerc sa vad cit pot dezvolta orasele.
axel
Mesaj offtopic.
actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 12 Nov 2004, 08:02 PM)
acu preturile lu' actionmedia nu le pot compara cu add-onul care schimba niste lucruri. de exemplu gasesti lemn la 34-40 relativ des. in schimb nu prea gasesti caramizi si-s foarte scumpe.

Da se pare ca sunt ceva diferente. Ca eu gasesc fara probleme caramizi la 35-40 taleri, probabil ca depinde si de anul in care joci. Eu am inceput in 1300.
Nu prea conteaza ce si cat gasesti, conteaza sa te adaptezi la situatie.

In acest moment sunt Patrician, titlu dobandit pe la sfarsitul lui 1302, acum la ultima salvare sunt prin februarie 1303.
Cash: 260.000 dar valoarea companiei a sarit de 1.000.000.
Am trading centers in inca 3 orase.
Am 15 cladiri in propriul oras
16 nave (dupa ce am mai scos la licitatie vreo 3 - 2 snaikka si un crayer - crayerul era extins la nivelul 3 dar era ineficient pentru comert) dintre astea 2 sunt holk-uri si foarte multe cog-uri capturate de la pirati. Destul de curate apele acum, cu 2 holkuri faci supercuratenie, nu prea se mai incumeta piratii sa imi atace navele.
Am 2 convoaie si am descoperit Porto si Barcelona.

Acuma, am o intrebare: Lord Mayor ajungi pe acelasi principiu ca si pana la Patrician sau trebuie sa candidezi cumva la aceasta functie?

QUOTE
daca ai 3 site-uri de productie de acelasi fel in oras (fierarie de exemplu) capeti un bonus de productivitate. idem la 6 si la 9. daca ai 9, productivitatea creste parca la 113%


Multumesc pentru pont, nu observsem asta. Inseamna ca asta este solutia ca sa-mi produc materiile prime mai ieftin. spoton.gif

dead-cat
acu-s la sfirsitul anului 2 (1342) si am cca 800 000 cash, 2 ferme ce produc piele si carne in Danzig. sunt limitat de oferta de sare, deoarece am nevoie de 10 butoaie de sare/sapt. care nu le gasesc la un pret rezonabil (adica sub 30).
trebuie sa construiesc 2-3 site-uri de produs sare in Brügge. pentru care o sa am nevoie de lemn ieftin (32-34) sad.gif
am vreo 5 cogi (din care 4 capturate), 4 kraiere si 1 holk. pina nu pornesc productia de masa capacitatea de transport depaseste necesitatiile mele.

alta problema: caramizi. sunt rare si scumpe. gasesc f. putine sub 80. majoritatea-s la 90-100 ceea ce ridica simtitor costurile cladiriilor. alta problema: caramizi scumpe ---> orasul nu prea construieste turnuri decit rar. dupa 2 ani, fiecare poarta e acoperita de un singur turn. hh.gif

pina acu, cel mai bun business l-am facut cu expeditiile. am gasit 3 orase in mediterrana, din care 2 cumpara massiv bere si blanuri. un tip ma face cu cca 35 000 - 40000 cash + o incarcatura de vin si produse ceramice din care mai fac inca vreo 20000 (cu un singur cog).

am 1 cog care-i tot timpul pe drum ion mediterrana si inca 1 cog care-i tot timpul la descoperiri.


actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 15 Nov 2004, 12:15 PM)
am 1 cog care-i tot timpul pe drum ion mediterrana si inca 1 cog care-i tot timpul la descoperiri.

Faci Mediterana cu un singur cog? Sau ma rog 2 cogi laugh.gif separati? Lasa-ma sa ghicesc. Le-ai facut convoi cu un singur vas nu? Pentru ca altfel nu ai cum a trimiti un vas singur in expeditie, cel putin asa este in varianta mea. Oricum eu prefer sa trimit mai multe.
Eu zic ca ai prea mult cash care sta degeaba. Te cramponezi prea mult de marimea investitiei (costul caramizilor), cred ca ar trebui sa pui banii aia sa produca, chiar daca asta inseamna investitii mai mari. Eu zic ca cel putin 400 daca nu 600 de mii sa-i reinvestesti pentru extinderea productiei. Cu navele pe care le ai poti sa faci un tur al oraselor si sa aduni caramizi la cel mai bun pret posibil.

De ce nu-ti faci tu propria fabrica de caramizi, ai zis ca lemnul e ieftin. Eu zic ca de aici trebuie sa pornesti.

QUOTE
pina nu pornesc productia de masa capacitatea de transport depaseste necesitatiile mele.


Cred ca si eu am prea multe nave, dar le pastrez cu echipaj minim. Iar daca ma satur de vreun vaporas il scot la licitatie. Misto chestia asta cu licitatia, pana acum am vandut 2 dar cred ca o sa ma specializez pe capturat nave si vandut la licitatie, ma intreb cat as obtine pe un cog hmm.gif . Pe un crayer nivel 3 full am obtinut vreo 15.000. Dar cred ca un cog valoreza mai mult.
dead-cat
QUOTE

Faci Mediterana cu un singur cog? Sau ma rog 2 cogi  separati? Lasa-ma sa ghicesc. Le-ai facut convoi cu un singur vas nu? Pentru ca altfel nu ai cum a trimiti un vas singur in expeditie, cel putin asa este in varianta mea. Oricum eu prefer sa trimit mai multe.

trimit per tur cca 100 bere si 70 blanuri (cam atita-i liber pe acel cog). avind in vedere ca-l trimit de cca 2x pe an e suficient, deoarece nu produc nici bere si nici blanuri, deci incerc sa le cumpar la un pret mediui de sub 750. orasele inca sunt prea mici ca sa se merite un convoi de 500-1000 de butoaie.
iar la intoarcere vin cu 100 vin si cam 70 ceramica, care iara ia ceva timp s-o vind la un pret acceptabil, avind in vedere ca majoritatea oraselor sunt undeva pe la 1800 -2500 loc.
QUOTE

Eu zic ca ai prea mult cash care sta degeaba. Te cramponezi prea mult de marimea investitiei (costul caramizilor), cred ca ar trebui sa pui banii aia sa produca, chiar daca asta inseamna investitii mai mari. Eu zic ca cel putin 400 daca nu 600 de mii sa-i reinvestesti pentru extinderea productiei.

nu-i chiar cash. sunt bagati in imprumuturi cu dobinda mare.
n-are rost sa extind productia prea mult pina n-au crescut ceva orasele (ceea ce presupune caramizi) iar de la 5000 de loc. are loc un salt in cerere care trebuie satisfacut, altfel populatia scade iara rapid.

am o nava ce aduna caramizi, dar numai pina la pret de 80, mai mult nu prea merita. si cum mai am alte prioritati (drumuri si fintini pentru evitarea bolilor si incendiilor), n-am 50 de unitati de caramizi sa construiesc alt kontor, desi mi-ar trebui peste cca 1 an cel putin 2: unul in Brugge si unul in Stockholm.

iar de lanturi de productie nu ma apuc fara rezerva financiara de cel putin 500 000 ca pierzi bani en-gros daca te grabesti si ramai fara materii prime.

cind sunt primar si am vreo 5-10 000 000 o sa ma apuc de inselaciuni la "bursa".
actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 15 Nov 2004, 05:32 PM)
trimit per tur cca 100 bere si 70 blanuri (cam atita-i liber pe acel cog).

Problema mea era ca am incercat si eu odata sa trimit o singura nava (un holk mi se pare) si nu a mers (doar convoaiele au voie).

QUOTE
avind in vedere ca-l trimit de cca 2x pe an e suficient, deoarece nu produc nici bere si nici blanuri, deci incerc sa le cumpar la un pret mediui de sub 750. orasele inca sunt prea mici ca sa se merite un convoi de 500-1000 de butoaie.


Eu am mari probleme cu blanurile, desi au mare cautare in Porto si Barcelona, abia strang pentru aprovizionarea propriului oras, daramite pentru export. Ceea ce reusesc sa strang in cantitati intradevar mari este smoala sau rasina (pitch). Se gaseste dinabundenta, asa ca pot sa strang 300-400 de butoaie mai adaug 50-60 de blanuri si am umplut un convoi. De acolo pot sa iau vin cu sutele de butoaie, si mai pot sa iau cloth si pottery, conteaza si ce suma au la dispozitie, cred ca ar trebui sa le dau mai mult.

Mai nou am trecut cateva nave pe "pilot automat" am cativa capitani experimentati si am zis ca e pacat sa ii las sa stea degeaba. Pana acum merge bine, dar trebuie sa le mai las ceva timp sa vad cum evolueaza, imi fac profituri de 7-8 mii, si imi aduc materii prime fara sa ma obosesc eu sa caut.
Acum ma focusez in special pe nevoile orasului, am grija sa am tot timpul in stoc materiale necesare in oras. Lucrez cu stocuri destul de mult, am extins capacitatea de stocare la 2000 butoaie ceea ce imi permite sa fac stocuri importante de marfa (mai ales din import - adica din Mediterana) pe care sa o vand cu taraita, adica atat cat sa satisfaca cererea pe 1 zi 2 si nici sa nu scada foarte mult pretul. Profit garantat spoton.gif

QUOTE
nu-i chiar cash. sunt bagati in imprumuturi cu dobinda mare.


Nu stiu cat renteaza, e ca si cum ai avea banii la banca, profitul e mic (2-3%) si astepti mult pana sa il recuperezi. Am mai dat si eu imprumuturi dar nu prea multe, doar cateva si in special sume mari, pe termen scurt. Prefer ca banii sa ii reinvestesc in miloace de productie si marfuri. E mai rentabil sa faci pur si simplu comert decat sa dai bani cu imprumut. De exemplu, cumperi grau din Stetin cu 140 si il dai in Malmo cu 160, rezulta un profit de 14-15% faci treaba asta cu cate 10 paleti la 2-3 zile si faci mult mai multi bani decat cu imprumuturile. Cogurile le folosesc la astefel de acte de comert. Pur si simplu iau ceva marfa la bord le trimit in orasul vecin, acolo fie vinde ce poate, cumpara ce e ieftin si pleaca la urmatorul oras. Secretul e sa nu iei prea multa marfa ca iti ocupo spatiu si in urmatorul oras s-ar putea sa nu mai poti sa cumperi marfa super ieftina. Pentru orasul propriu fac aprovizionare rapida cu crayerele (7 noduri, de exemplu Lubek-Londra in 5 zile) si oricum lucrez cu stocuri. Iau cata marfa pot si o depozitez in hambar pana la urmatorul transport aprovizionez orasul din stoc.

QUOTE
iar de lanturi de productie nu ma apuc fara rezerva financiara de cel putin 500 000 ca pierzi bani en-gros daca te grabesti si ramai fara materii prime.


Daca ramai fara materii prime sau sunt pe sfarsite si dureaza mai mult sa le procuri, reduci productia, eu am facut asta in orasul vecin (nu in orasul meu) peste iarna am inchis fermele.

La mine este inflatie de materii prime. Destul de departe ce-i drept dar sunt destule. Acum gasesc sarea la 16-18 si am pe stoc vreo 250 de butoaie, asa ca ma gandesc sa extind productia de peste.
dead-cat
QUOTE

Problema mea era ca am incercat si eu odata sa trimit o singura nava (un holk mi se pare) si nu a mers (doar convoaiele au voie).

creezi un convoi la care nu mai adaugi nici o nava.
QUOTE

Eu am mari probleme cu blanurile, desi au mare cautare in Porto si Barcelona...

cumpar in Riga, Ladoga, Reval, Nowgorod, Oslo si Bergen. nu le vind cind pretul e naspa ci le depozitez iar cind mai iau o sarja stufoasa de bere ieftina, trimit convoiul in mediterana, ca iau un pret mai bun decit in nord, care in anumite anotimpuri e suprasaturat de bere si uneori de blanuri.
QUOTE

adica din Mediterana) pe care sa o vand cu taraita, adica atat cat sa satisfaca cererea pe 1 zi 2 si nici sa nu scada foarte mult pretul. Profit garantat

angajeaza un administrator de depozit la care-i zici sa vinda cind pretul creste peste o anumita limita. asa o vinde el cu tirita si trebuie sa tot verifici.
QUOTE

Nu stiu cat renteaza, e ca si cum ai avea banii la banca, profitul e mic (2-3%) si astepti mult pana sa il recuperezi.

dobinda e saptaminala.
QUOTE

Daca ramai fara materii prime sau sunt pe sfarsite si dureaza mai mult sa le procuri, reduci productia, eu am facut asta in orasul vecin (nu in orasul meu) peste iarna am inchis fermele.

cam riscant, ca ramin muncitorii fara lucru si se cara din oras. la o ferma a 30 de muncitori asta inseamna ca s-ar putea cara 120 de locuitori ai orasului.




actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 15 Nov 2004, 06:42 PM)
creezi un convoi la care nu mai adaugi nici o nava.

spoton.gif
M-am prins dar asteptam confirmarea. Cred totusi ca este o hiba a jocului. Nu ar trebui sa iti dea voie sa parasesti portul cu un convoi care contine o singura nava. Parerea mea.

QUOTE
cumpar in Riga, Ladoga, Reval, Nowgorod, Oslo si Bergen.


- Riga produce mai putin decat cererea deci nu prea gasesc acolo
- Ladoga nu exista pe harta mea
- Reval, Novogorod, Bergen si Oslo sunt OK dar rareori reusesc sa cumpar mai mult de 10 din fiecare.
Prartea proasta ca 10 butoaie le absoarbe piata din Lubek intr-o singura zi. Deci dupa aceea trebuie sa le aduc altele.
Am incercat o strategie. Sa aduc blanurile doar din Reval si Novgorod, Iar convoiul sa il trimit in Oslo, Bergen si Edinburg sa se aprovizioneze cu blanuri dupa care pleaca in mediterana.

QUOTE
angajeaza un administrator de depozit la care-i zici sa vinda cind pretul creste peste o anumita limita. asa o vinde el cu tirita si trebuie sa tot verifici.


In versiunea 2 administratorul nu stie decat sa cumpere, si fara sa tina seama de pret. L-am pus sa cumpere materii prime si atat.

QUOTE
dobinda e saptaminala.


Iar profitul din comert este zilnic spoton.gif Sau o data la 2 zile. Daca nu vrei sa te agiti prea tare cu vanzari-cumparari sunt rentabile si imprumuturile dar eu nu exagerez cu ele. Cum spuneam prefer sa dau cu imprumut sume mari pe termen scurt.

QUOTE
cam riscant, ca ramin muncitorii fara lucru si se cara din oras. la o ferma a 30 de muncitori asta inseamna ca s-ar putea cara 120 de locuitori ai orasului.


Da numai ca nu o faci in orasul tau ci in alt oras. Si daca le asiguri toate cele necesare, nu se cara prea multi doar ca vei avea multi cersetori. In felul acesta cand dai drumul la treaba vor reveni. Binenteles ca nu prea se poate aplica atunci cand ai peste 3-4 ferme, pentru ca intradevar reducerea e drastica.



actionmedia
Am facut rost si de Patrician III. Nu l-am jucat inca, dar l-am deschis. Am insa o problema cu intro-ul caruia nu reusesc sa ii dau skip. De cate ori deschid jocul, trebuie sa astept cateva minute sa ruleze intro-ul. Stiti vreo solutie?
Vornicum
mergi la shortcut si adaugi "/nointro" la fereastra de comanda.
Sari peste filmulet.
actionmedia
QUOTE (Vornicum @ 30 Nov 2004, 08:23 AM)
mergi la shortcut si adaugi "/nointro" la fereastra de comanda.

huh.gif
M-ai bagat in ceata. Despre care shortcut vorbesti si cum intru in el?
Prima nelamurire. Operatiunea se face din windows sau trebuie sa pornesc jocul. Din Windows nu am gasit nici un fisier pe care sa il pot modifica (cu resursele pe care le am), iar in joc, nu exista nici o optiune care sa imi rezolve aceasta problema.

In alta ordine de idei, am prestat aseara cateva ore de Patrician III si pentru ca "aveam deja experienta" am intrat pe level merchant direct. Numai ca au tot aparut probleme. Se pare ca pana te obisnuiesti cu noile preturi si aranjamente nu prea ai cum sa il duci la bun sfarsit. Oricum 3-ul e mai complex decat 2-ul. Crayer-ul are aceeasi viteza cu snaikka.
Ai posibilitatea sa faci comert si pe uscat ceea ce mi se pare foarte bine.
In plus, in Taverna gasesti mult mai multe "surprize", dar parca acele "surprize" sunt facute sa atraga raul. De exemplu am luat un nene care zicea ca vrea sa ajunga in siguranta la stocholm, numai bine ca imediat ce am plecat din Novogorord, am dat peste pirati. Un altul mi-a propus sa ii stochez niste produse la mine. Imediat ce au fost livrate, s-au pierdut (oare ce trebuiea sa fac?) si am fost acuzat niste ilegalitati. Prin urmare, cum trebuie tratate astfel de intalniri. Cum stii cand sa refuzi si cand sa accepti astfel de "afaceri"?

Am observat ca in III poti face bani mai repede decat in II. Poate e doar o impresie. Dar si riscurile par a fi mai mari. De asemenea am mai observat ca batalia cu piratii nu mai merge lasata pe automat ca o pierzi sigur. Asta e un lucru bun, insemna ca s-a rezolvt un bug.
Vornicum
Click dreapta pe shortcut-ul executabilului pe care-l ai pe desktop. Mergi la "Program" unde vezi calea executabilului. Ex "C:/games/P3/game.exe", Tu adaugi : "C:/games/P3/game.exe" /nointro
Skip the movie , my friend,,,

actionmedia
Nu vrea. Nu imi accepta adaugirea "nointro". Oricum eu nu porneam jocul din shortcut ci direct Patrician3.exe. Intro-ul e prins in exe, nu vad cum sa scap de el decat probabilsa il sterg de acolo (dar dupa aceea nu stiu daca mai merge jocul. Eu stiam oricum ca nu merge sa pui "\abc" dupa "file.exe"
dead-cat
io ceva n-am inteles blink.gif

hai sa zicem ca produc lemn in Thorn.
o lemnarie cu productie eficienta produce 14 L lemn pe sapt. si costa 840.

face 60 /unitate, ceea ce-i foarte scump.

acu sa zicem ca mai am o berarie in Sttetin:

aia produce 49 de butoaie de bere si consuma 1.2 griu si 0.5 lemn.
adica materia prima costa 132+30=162 (plecind de la idea ca produc griu la 110)

costurile de operare sunt la berarie de 1820. adica eu produc 49 de butoaie de bere la pretul de 1820+162=1982.

ceea ce se transforma in cca 40 pe un butoi, ceea ce nu-i grozav, daca tii cont ca apuci sa iei din Stettin relativ des bere cu 32-33/ butoi.

amu, sa zicem ca am 9 lemnarii, 9 berarii si 9 ferme de griu si beneficiez de bonusul de 110% productivitate.

deci produc lemnul la 54 si griul la 100.
face 27+120=147 costuri de productie/sapt. cu care produc 54 de bere.
atunci, 1820+147=1967 se transpun in cca 36/butoi, care-i ok dar tot nu-i fantastic si e posibil numai cind ai multe orase deja dezvoltate ca trebuie sa ai cui sa-i vinzi 9*54=486 de butoaie de bere saptaminal.

cum dreaq apuc sa iau ocazional lemn la 32-35 si bere uneori chiar la 29? huh.gif
ca doar nici calculatoru nu-i fraier sa vinda sub costuri de productie. unsure.gif
actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 1 Dec 2004, 06:23 PM)
io ceva n-am inteles blink.gif
(...)
cum dreaq apuc sa iau ocazional lemn la 32-35 si bere uneori chiar la 29? huh.gif
ca doar nici calculatoru nu-i fraier sa vinda sub costuri de productie. unsure.gif

Pai e simplu. Marfuri de contrabanda. Daca un pirat ataca o nava si o captureaza. Marfurile de pe acea nava trebuie valorificate. Atunci nu se mai pune problema costurilor de productie (ele sunt 0).
cam acelasi lucru il zice vornicum. Trag concluzia ca sunt jucatori virtuali care se ocupa de piraterie.

Ar mai fi o varianta. Pretul mediu. De exemplu eu produc bere la 36 si vand 150 de butoaie la un pret mediu de 37. Dupa aceea voi putea cumpara 30 butoaie la un pret mediu de 33 pentru ca pretul real pentru ultimele butoaie vandute este de 29 sa spunem. Deci calculatorul poate sa vanda la orice pret atata timp cat pretul mediu nu scade sub costul mediu de productie. Chestia asta am verificat-o cu sarea, am vandut multa sare (de ordinul sutelor de butoaie) la un pret mediu de 18 si apoi am putut sa achizitionez vreo 60 butoaie la pret de 16 din acelasi oras. E legea cererii si a ofertei. Deci se pot face si ceva speculatii, in acelasi oras. Nu de multe ori cand vine o cantitate mare de marfuri in Lubek, cumparam la greu, ca apoi sa vand la preturi mai mari dupa ce scadea stocul

Cea de a 3-a explicatie este tranzactiile cu alte lumi. Probabil ca se poate negocia un pret foarte bun.

A 4-a explicatie, pe care n-am reusit sa o verific ar fi un plus de productivitate pentru anumite orase. De asta nu sunt sigur dar cred ca anumite orase su un plus de productivitate pe anumite marfuri.

Kestia asta cu preturi pe piata sub costurile unei productii proprii am observat-o si eu. De aceea prefer sa imi achizitionez materiile prime si nu sa le produc singur. Desi se poate intampla ca la un moment dat sa fie penurie de mateii prime. Asta se poate rezolva daca ai totusi o mica productie de materii prime, asa pentru zile negre, pe care nu o folosesti in productie decat in cazuri exceptionale, in rest stochezi ceva-ceva, iar restul il vinzi acolo unde pretul este mai mare, la un profit mai micut dar totusi cu un profit. Pentru ca productia principala sa fie la costurile cele mai scazute atunci trebuie sa introduci materii prime cu costurile cele mai scazute.

De exemplu la bere, e mai bine sa cumperi lemnul de pe piata din Thorn cu 34-37, iar graul tot de acolo sau din Gdansk sau din Stetin cu 80-90, trebuie sa faci stocuri destul de mari atunci cand e ieftin, adica vara.
dead-cat
QUOTE

A 4-a explicatie, pe care n-am reusit sa o verific ar fi un plus de productivitate pentru anumite orase. De asta nu sunt sigur dar cred ca anumite orase su un plus de productivitate pe anumite marfuri.

aia sigur nu. ai orase cu productivitate eficienta pentru unele produse, unde costurile sunt cele date in manual (de unde le-am luat si eu in exemplul de clacul)

la productia ineficienta, simplu poti produce doar 75% din cea eficienta, la aceleasi costuri de operare, deci produci cu 133% mai scump (dar consumi numai 75% din materia prima, dar asta conteaza mai putin ca-i manopera ce umfla pretul smile.gif )

QUOTE

Kestia asta cu preturi pe piata sub costurile unei productii proprii am observat-o si eu. De aceea prefer sa imi achizitionez materiile prime si nu sa le produc singur. Desi se poate intampla ca la un moment dat sa fie penurie de mateii prime. Asta se poate rezolva daca ai totusi o mica productie de materii prime, asa pentru zile negre, pe care nu o folosesti in productie decat in cazuri exceptionale, in rest stochezi ceva-ceva, iar restul il vinzi acolo unde pretul este mai mare, la un profit mai micut dar totusi cu un profit. Pentru ca productia principala sa fie la costurile cele mai scazute atunci trebuie sa introduci materii prime cu costurile cele mai scazute.

De exemplu la bere, e mai bine sa cumperi lemnul de pe piata din Thorn cu 34-37, iar graul tot de acolo sau din Gdansk sau din Stetin cu 80-90, trebuie sa faci stocuri destul de mari atunci cand e ieftin, adica vara.


cind it-au crescut orasele pe la vreo 5-6000 (sau chiar mai mult) cvantitatea de materii prime necesara pentru a satisface populatia e mult mai mare. deci daca nu produci tu, n-ai de unde lua.
iar de lemn ai nevoie tot timpul, ca-i material de constructie si produs intermediar.
io cred ca-mi fac 3 lemnari asap in Thorn.

actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 2 Dec 2004, 11:42 AM)
cind it-au crescut orasele pe la vreo 5-6000 (sau chiar mai mult) cvantitatea de materii prime necesara pentru a satisface populatia e mult mai mare. deci daca nu produci tu, n-ai de unde lua.

Aici eu am observat o alta kestie. La primul joc ajunsese Lubek la vreo 4500, stetin stokholm si Rostok unde aveam trading office la vreo 2500-2800, iar restul oraselor erau jos 1800 - 2000. Eu produceam in draci, dar nu prea aveam cui sa le vand la preturi bune, asa ca a trebuit sa reduc din ce in ce mai mult pretul minim de vanzare. Daca la inceput vindem produsele din fier la 450 minim, ajunsesem catre final sa il vand la 350 sau chiar 300. Evident ca oricum castigam din moment ce il produceam la 250 dar ca idee, daca nu contribui si la cresterea celorlalte orase, incet incet ajungi sa nu mai ai unde sa iti distribui produsele.
Unde pierzi daca nu gasesti piata de desfacere?
1. Esti obligat sa faci drumuri din ce in ce mai lungi inainte de a valorifica produsele. Prin urmare platesti slarii din ce in ce mai mari pentru marinari si capitani din profituri din ce in ce mai mici.
2. Acumulezi tot mai multe stocuri si la un moment dat ajungi sa platesti in plus pentru spatiul de depozitare. Acum am observat ca in P3 iti construiesti depozitele separat de trading office deci banuiesc ca teoretic ai capacitate nelimitata de stocare, numai ca fata de P2 unde doar extindeai depozitul (pana la 2000 de butoaie) si unde te costa destul de putin. Acum in P3 te costa mult mai mult sa maresti capacitatea de depozitare, fiecare 500 de butoaie insemna vreo 9000 de taleri da imi amintesc bine fata de 2000-3000 in P2.

dead-cat
pai cresti productia pe masura dezvoltarii oraselor. idea e sa nu produci in draci fara sa fi crescut cererea suficient. si pe la 5000 de locuitori are loc un salt in cerere.

surplusuri poti vinde in mediterana sau la nobilul local. nu-i grozav pretul dar in orice caz mai bun ca 300.
poti incheia contracte in mediterana unde vinzi dintr-un sut 500-1000 de butoaie.


daca vrei depozite ieftine, fa cogi pe care le tii fara marinari in port. alea nu costa decit productia lor si mai ai bonusul ca-ti ramine santierul in forma.
actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 2 Dec 2004, 12:55 PM)
daca vrei depozite ieftine, fa cogi pe care le tii fara marinari in port. alea nu costa decit productia lor si mai ai bonusul ca-ti ramine santierul in forma.

Pai un cog costa vreo 20000, iar un depozit nou vreo 9000. asta daca imi amintesc eu corect cifrele
dead-cat
da, dar cogul e "refolosibil". si daca-i unul capturat, nu costa nimic smile.gif
actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 2 Dec 2004, 02:30 PM)
da, dar cogul e "refolosibil". si daca-i unul capturat, nu costa nimic smile.gif

spoton.gif aici iti dau dreptate, dar numai pana lau un punct. Un cog capturat nu costa nimic daca reusesti sa il capturezi in buna stare. Daca il capturezi sub 45% tre sa bagi bani in reparatii sad.gif
dead-cat
pai cu un capitan bun, n-ar trebui sa fie o problema, iar, daca nu te deranjeaza optic fumul, pot sa-l tot tii in stare proasta in port.

naspa e, ca are max 550 depozitare, dar poti sa-l tii in loc de depozit temporar.

dar chiar daca faci un cog cu 20 000 la 550 spatiu, la 4 cogi si 2200 spatiu te costa undeva pe la 80 000. taxele pt. un depozit sunt 280/sapt, adica 14 560 pe an. in 5 ani jumate s-au amortizat cogile, daca chiar vrei sa fii circotas smile.gif.
desi, in faza aia, daca nu ai probleme de spatiu in oras ar trebui sa ai bani sa construiesti zeci de depozite.
actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 2 Dec 2004, 05:52 PM)
daca nu te deranjeaza optic fumul, pot sa-l tot tii in stare proasta in port.

Pai eu am observat ca daca e in stare foarte proasta (daca arde) continua sa se degradeze pana nu mai ramane nimic. Ce-i drept observatia am facut-o la Patrician II, nu atiu daca e valabil si la Patrician III.


Oricum pe termen lung renteaza, nu luasem in calcul faza cu 280. De fapt am uitat de ea. hh.gif
actionmedia
Zilele astea am jucat ceva mai mult Patrician III. Si am observat cateva diferente importante fata de Patrician II:

1. Piratii sunt ceva mai rai, mai agresivi si mai destepti. Ataca doar cand au superioritate. Folosesc toatr tipurile de nave nu doar cog-uri. Nu prea mai merge faza cu fuga.

2. Poti sa achizitionezi sabii (de fapt cutite) de la weaponsmith, de unde iei catpultele si gun-urile.

3. Batalia navala are niste elemente diferite de Patrician II, in special optiunile tactice de genul: capturare, fuga, capitulare.
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.