Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Doom 3 - Capodopera Sau Farsa?
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia IT > Jocuri
Forta-MTI
Ei, dragii mosului, iata ca dupa nenumarate amanari si prajeli la foc mic cu tot felul de trailere ce-ti faceau ochii sa lacrimeze, DOOM 3 s-a aprins pe monitoare in toata lumea...
Desi nu a fost lansat atat de agresiv ca alte bombe gameristice ale trecutului (vezi Diablo2, Tiberian Sun, Red Alert 2 etc), totusi, bannerele publicitare cu DOOM 3 (It's coming for you) au impanzit web-ul.
Acum se pune intrebarea, pt cei ce l-ati vazut sau jucat, il considerati o capodopera sau vedeti in el doar o farsa comerciala pe care cei de la ID Software ne-au jucat-o?
Desigur, cred ca dpdv grafic, nu exista nici macar un singur repros care sa-l aducem lui DOOM 3 iar noul FPS va ramane cel mai bun joc la capitolul efecte vizuale al tuturor timpurilor (poate doar pana la Half Life 2?). Insa, producatorii s-au laudat cu mult mai mult decat cu grafica: atmosfera, poveste originala, sunet sublim, ma rog, toate ingredientele care anuntau Doom 3 ca pe un superlativ nu numai al FPS-urilor....
O alta intrebare care se poate pune: ramane DOOM 3 un candidat la titlul de "jocul anului"?
dead-cat
no way. un shoot-em-up arcade e prea putin. titlul, so far, se cuvine lui Far Cry.
mememe
Farsa ? hahaha ... jocul e frumos degeaba mananca lumea .... plus e partea a 3 cat de originala vrei sa fie povestea , sound e beton numai ca iti trebuie si macar un set de boxe cum se cuvine si un blaster sanatos nu o placa de sunet integrata smile.gif . Iar grafica ...... jos palaria . Mie mi-a placut foarte mult . Far cry il am in casa de un an si nici acum nu l-am jucat , dar din cate am inteles e destept si ala in multe privinte.
Forta-MTI
Forta lui Doom 3 ramane exclusiv in grafica si renume. Dincolo de asta jocul este extrem de invechit dpdv al abordarii: arcade, abordare care nu mai prea are farmec in ziua de azi, cand complexitatile intrigilor ating adesea niste limite neprevazute. Dincolo de pasiunea celor de la id software pt efecte vizuale si constructie ingenioasa de monstrii, jocul ramane, dupa 3-4 ore, intr-o linearitate a povestii ce da in plictiseala si intr-o repetabilitate a atmosferei horror, atmosfera ce practic se anuleaza prin factorul previzibilitatii.
Prima impresie a jocului este foarte puternica: texturi lucrate in cel mai mic detaliu, monstrii infioratori ce te prind in ambuscade, feeling sumbru, nemaipomenit. Efectul insa se pierde pe parcurs tocmai datorita abordarii arcade a jocului, abordare care mi se pare foarte prost inspirata, la un joc cu asemenea potential. Experienta in d-ale groazei a baietilor de la id software, atat de vasta si de lunga putea sa se fructifice mult mai bine si intr-o poveste mai inspirata, dozata cu posibilitati diferite de solutionare a problemelor care sa te faca sa reiei jocul si dupa ce l-ai terminat.... din pacate, dupa ce 3 sferturi din joc colinzi aceleasi si aceleasi coridoare intunecate, desenate cu tot felul de tevi si computere, anticipand deja usor aparitiile monstrilor, te intrebi: oare chiar nu se putea mai mult? Un alt mare minus este si lipsa unei coloane sonore!!!!! Mare greseala, id software, ca nu au bagat si un soundtrack corespunzator, cu atat mai mult cu cat avem de-a face cu un arcade. Daca nu in permanenta, macar in secventele cheie puteau sa introduca muzica de fundal, ca in Half-Life, de ex....
Doom 3 va ramane oricum in memoria gamerilor, indiferent daca va constitui o dezamagire pt unii sau un vis implinit pt altii. Are prea multa istorie in spate ca sa nu sara in ochi, macar cu amintirea unei pietre de hotar in evolutia fps-urilor. Insa Doom 3 sufera de handicapul batranetii, in ceea ce priveste simplitatea neobisnuita prin care se prezinta, atat la nivelul povestii, gameplayului, personajelor si aceasta slabiciune nu-l poate propulsa la pragul de punctaj 90-100 (cel al clasicelor). N-am gasit nici un site care sa-i acorde nota 9... se oscila 85-89, dar nu 90. Asta spune destule: un joc bun, cu potential, insa cu prea multe lipsuri.
Doom 3, ca superlativ al graficii nu se poate sa nu aiba impact pe viitor, insa ca si consistenta a jocului in sine, nu va putea fi un exemplu in anii ce vor urma.
Mai am totusi o speranta anul acesta: Half Life 2....
ypsilonalpha
QUOTE (mememe @ 4 Sep 2004, 09:56 AM)
Far cry il am in casa de un an si nici acum nu l-am jucat , dar din cate am inteles e destept si ala in multe privinte.

Cum naiba, ca Far Cry a aparut abia in martie anul asta? rolleyes.gif

Cit despre Doom 3, abia am inceput sa-l joc.

He he ... asta e primul joc de la care era sa fac infarct, cind mi-a sarit in spate un berbec din ala care da cu minge de foc sau ce-or fi smile.gif

Arata binisor deocamdata. Mai multe, cind voi ajunge mai departe in joc.

dead-cat
QUOTE

Cum naiba, ca Far Cry a aparut abia in martie anul asta?

si inca la sfirsitul lui martie. adica-s vreo 5 luni de la release. poate a lucrat la CryTek rofl.gif

QUOTE

He he ... asta e primul joc de la care era sa fac infarct, cind mi-a sarit in spate un berbec din ala care da cu minge de foc sau ce-or fi

mai era unul din asta, prin '95-96...se chema Witchhaven.
io am mai luat-o razna si la system shock 2
(monique)
Fratele meu (care e un impatimit al genului smile.gif ) a reusit sa-l termine in trei zile... avand in vedere ca in majoritatea timpului am stat langa el, uitandu-ma ca mata-n calendar, pot spune ca m-a impresionat grafica si sunetul... cred ca sunt punctele forte ale jocului... ohyeah.gif
mememe
In magazine probabil a aparut abia anul asta dar eu nu vb de magazine , il am cam din noiembrie nu e un an complet dar nici mult nu mai are.
dead-cat
atunci ai un beta1 sau o versiune pt. testeri (poate versiunea de E3), deoarece la inceputul lui martie baietii de la CryTek bagau mare la debugging.

in feb. au aparut diverse interviuri in reviste de gaming cu developeri de la crytek in care baietii povesteau ca mai au de lucru la debugging.

deci n-ai cum sa ai o versiune finala. cel putin nu una din noiembrie.
daca era jocul gata in noiembrie l-ar fi scos in noiembrie ca sa prinda piata de craciun. oricum au scos imediat dupa aparitia jocului la sfirsitul lui marite un patch, ceea ce dovedeste ca nici in martie de fapt n-au fost gata dar a fost fortat releasul sa se prinda piata de pasti.
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.